Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Elämäntapafriikkien

diodiomio

rento hengailupalsta?
En näe täällä ainoaakaan elämäntapaa, puhumattakaan friikeistä?
Tänne tuntuu kirjoittelevan keski-ikäiset, tylsän elämäntavan, normisellaisen omistajat.
En näe teistä kenelläkään olevan mitään erityistä elämäntapaa?

116

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emme ole, mutta omat paalumme olemme palstalle pystyttäneet. Palsta oli täysin hylätty ja autio silloin kun tämä vallattiin ja toistaiseksi toivon että jatkossakin niin saamme tehdä. Onhan meillä yksi elämäntapa, mätke ja mäiske. :)

      • arvopostirobortti

        taisit tulla muiden beesissä EI toivottuna marakattina siwan kautta ilman mitään tyyliä!!!


      • 1546+98
        arvopostirobortti kirjoitti:

        taisit tulla muiden beesissä EI toivottuna marakattina siwan kautta ilman mitään tyyliä!!!

        Adonis, louskuttamasta muiden persuksista.


      • 1546+98 kirjoitti:

        Adonis, louskuttamasta muiden persuksista.

        Adonis roiku kenenkään persuksissa :O


    • Näen, elän

      Jokainen tapa elää on elämäntapa.

      • wyrts

        mutta kukaan ei ole gootti, vegaaani, hiphoppari, dyykkari, surffari jne.
        Ei teistä ole friikeiksi.
        Vaikka minkä tekisitte.
        Valtasitteko väärän palstan, kun ette ole sitä mitä otsikko sanoo?
        Teissä ei ole mitään äärimmäistä, niinkuin otsikko edellyttää?


      • wyrts kirjoitti:

        mutta kukaan ei ole gootti, vegaaani, hiphoppari, dyykkari, surffari jne.
        Ei teistä ole friikeiksi.
        Vaikka minkä tekisitte.
        Valtasitteko väärän palstan, kun ette ole sitä mitä otsikko sanoo?
        Teissä ei ole mitään äärimmäistä, niinkuin otsikko edellyttää?

        et minulle vastannutkaan, niin jos ei tapamme miellytä hae palstalle sefuksi ja häädä kirjoittajat pois. Yksinkertaista.


    • Meriläinen

      Koska olet näytön toisella puolella :))
      Minäkin hiphoppailen viestien välillä.
      Tukkaani on silkkaa rastaa.
      Päälläni goottien mustat vaatteet.
      Ja mitä vielä, elämäntavassa löytyy.

      • Jerry bruckheimer

        elämänkatsomuksesi?
        Miten se poikkeaa valtavirrasta?
        Minkälainen sisäinen pakko sinua ajaa?


      • Meriläinen
        Jerry bruckheimer kirjoitti:

        elämänkatsomuksesi?
        Miten se poikkeaa valtavirrasta?
        Minkälainen sisäinen pakko sinua ajaa?

        ilo ja nauru on tänä päivänä sellaisia asioita joilla todella tuntuu poikkeavan valtavirrasta.
        Siksi viihdyn täällä näillä muutamilla sivustoilla joilla voin nauraa mahani kipeäksi monta kertaa.
        Elämässähän pitäisi kulkea kuin totinen torvensoittaja, mitä enemmän valitat sitä paremmin kelpaat.
        Pitäisi itkeä kuinka on yksinäinen eikä ole mitään.
        Sisäinen pakko on elää ja nauttia elämästä, mitä se eitten minulle on onkin ihan oma asiani.


      • Mil-laN
        Jerry bruckheimer kirjoitti:

        elämänkatsomuksesi?
        Miten se poikkeaa valtavirrasta?
        Minkälainen sisäinen pakko sinua ajaa?

        ...sie voisit tuottaa tästä palstasta elokuvan...varmaan tulisi myyntimenestys.:)


      • jerry b.
        Mil-laN kirjoitti:

        ...sie voisit tuottaa tästä palstasta elokuvan...varmaan tulisi myyntimenestys.:)

        kaikki nukkuisivat ensimmäisen 15 minuutinjälkeen.
        Te olette, keskinkertaisia!


      • Mil-laN
        jerry b. kirjoitti:

        kaikki nukkuisivat ensimmäisen 15 minuutinjälkeen.
        Te olette, keskinkertaisia!

        ...nyt.:)

        Jermuxi kun tulis tankilla ja meikä jankkumopolla, ja alkais kauhee mätkintä, niin sehän on tämän päivän elokuvien trendi...siis kauhee mättö, niinkuin Jermuxi sanois.:)


      • jerry b
        Mil-laN kirjoitti:

        ...nyt.:)

        Jermuxi kun tulis tankilla ja meikä jankkumopolla, ja alkais kauhee mätkintä, niin sehän on tämän päivän elokuvien trendi...siis kauhee mättö, niinkuin Jermuxi sanois.:)

        elämään mahtuu paljon enemmänkin kuin joku palsta/sen tapahtumat joihinoletan sinun viittavan.Katso linkit jotka laitoin.


      • Mil-laN
        jerry b kirjoitti:

        elämään mahtuu paljon enemmänkin kuin joku palsta/sen tapahtumat joihinoletan sinun viittavan.Katso linkit jotka laitoin.

        ...ymmärränkö nyt oikein, että sie yrität ohjata meitä nyt "oikealle tielle", niille teille mitkä sinä olet valinnut?

        Jokaisella meillä on oma elämäntapamme, ja siihen elämäntapaan voi liittyä jos jonkinlaista jota täällä ei kuuluteta...ja yhtenä voi olla esim. kirjoittelu tänne, siis elämäntapana "harrastus kirjoitella palstalle".

        Huumoria Jerry, sitä tarvitaan nyt tässäkin.:)


      • jerry b.
        Mil-laN kirjoitti:

        ...ymmärränkö nyt oikein, että sie yrität ohjata meitä nyt "oikealle tielle", niille teille mitkä sinä olet valinnut?

        Jokaisella meillä on oma elämäntapamme, ja siihen elämäntapaan voi liittyä jos jonkinlaista jota täällä ei kuuluteta...ja yhtenä voi olla esim. kirjoittelu tänne, siis elämäntapana "harrastus kirjoitella palstalle".

        Huumoria Jerry, sitä tarvitaan nyt tässäkin.:)

        ohjata ketään mihinkään.
        Kysyin onko teillä elämäntapaa,kun sellaisella palstalla kirjoitatte.
        Olisi luullut, että tällaisella palsatlla käydään vilkasta keskustelua kaikenlaisista elämänkatsomuksista ja jokainen perustelee miksi elää, niinkuin elää.
        Että ihmisillä on vahvoja näkemyksiä eläinten oikeuksista, uskontosuunnista, omista teoistaan ja niiden oikeutuksesta.
        Mutta-ei mitään?


      • Mil-laN
        jerry b. kirjoitti:

        ohjata ketään mihinkään.
        Kysyin onko teillä elämäntapaa,kun sellaisella palstalla kirjoitatte.
        Olisi luullut, että tällaisella palsatlla käydään vilkasta keskustelua kaikenlaisista elämänkatsomuksista ja jokainen perustelee miksi elää, niinkuin elää.
        Että ihmisillä on vahvoja näkemyksiä eläinten oikeuksista, uskontosuunnista, omista teoistaan ja niiden oikeutuksesta.
        Mutta-ei mitään?

        ...QP tulla rekatullasi keskustelemaan.:)


      • jäkätijäk
        Mil-laN kirjoitti:

        ...QP tulla rekatullasi keskustelemaan.:)

        Kirjoittanut: Man-of-Mystery 12.3.2008 klo 08.40
        kertokaa nyt mullekin, mikä on tämän palstan "next-level"....

        Ei vaan, edeltäjäni pyysi mua tähän ja suostuin - eikä entisiä rutiineja liene
        syytä muuttaa. Eli esim. youtube-linkit pysykööt pois, jos niin haluatte. On
        niille tilaa toisaalla....

        Mutta kai täällä voisi käydä rekisteröitymättömänäkin? (mikä sana!) En näe sille
        mitään estettä - mutta laittakaa nyt ihmeessä ajatuksianne tähän alle.

        Terveisin, MM.

        Huomenta...
        Kirjoittanut: Mil-laN 12.3.2008 klo 09.07
        ...ja tervetuloa Laiffiin.:)

        Jos minä ajatuksiani...toivoisin, että täällä olisi kaikilla mahdollisuus
        kirjoittaa, niin rekatun kuin rekkaamattoman...eihän S24:llä ole muutenkaan
        rekkautumispakkoa.


      • elämän tyylinen lyyli
        jäkätijäk kirjoitti:

        Kirjoittanut: Man-of-Mystery 12.3.2008 klo 08.40
        kertokaa nyt mullekin, mikä on tämän palstan "next-level"....

        Ei vaan, edeltäjäni pyysi mua tähän ja suostuin - eikä entisiä rutiineja liene
        syytä muuttaa. Eli esim. youtube-linkit pysykööt pois, jos niin haluatte. On
        niille tilaa toisaalla....

        Mutta kai täällä voisi käydä rekisteröitymättömänäkin? (mikä sana!) En näe sille
        mitään estettä - mutta laittakaa nyt ihmeessä ajatuksianne tähän alle.

        Terveisin, MM.

        Huomenta...
        Kirjoittanut: Mil-laN 12.3.2008 klo 09.07
        ...ja tervetuloa Laiffiin.:)

        Jos minä ajatuksiani...toivoisin, että täällä olisi kaikilla mahdollisuus
        kirjoittaa, niin rekatun kuin rekkaamattoman...eihän S24:llä ole muutenkaan
        rekkautumispakkoa.

        suolen toimitusjohtaja ja sihteeri siinä yrittää laajentaa levikkiä, lukijaennätystä?


      • jerry b.
        elämän tyylinen lyyli kirjoitti:

        suolen toimitusjohtaja ja sihteeri siinä yrittää laajentaa levikkiä, lukijaennätystä?

        Mistä nyt puhutte?


    • Mitäs tulit tänne tollasta vinkumaan?Me eletään jokainen omalla tavallamme erityistä elämää,joten eikö se riitä...Eikä me sitä paitsi olla mitään tyhmiä eikä tylsiä..:))

      • jerry brucheimer

        kenelläkään ei ole minkäänlaista sisäistä vahvaa, poikkeavaa näkemystä.
        Te olette asukaslauma, joka käyttäytyy normien mukaan.


      • jerry brucheimer kirjoitti:

        kenelläkään ei ole minkäänlaista sisäistä vahvaa, poikkeavaa näkemystä.
        Te olette asukaslauma, joka käyttäytyy normien mukaan.

        Mä haluanki olla tavallinen..Aikoinani oon ollu välillä vaikka mitä,mutta nyt on taas mukava olla tällainen tavallinen tallaaja... :)


      • mii-su kirjoitti:

        Mä haluanki olla tavallinen..Aikoinani oon ollu välillä vaikka mitä,mutta nyt on taas mukava olla tällainen tavallinen tallaaja... :)

        että elämäntapa tämäkin..:)


      • Meriläinen
        mii-su kirjoitti:

        Mä haluanki olla tavallinen..Aikoinani oon ollu välillä vaikka mitä,mutta nyt on taas mukava olla tällainen tavallinen tallaaja... :)

        kurvit kohillaan :))


      • Mil-laN
        mii-su kirjoitti:

        Mä haluanki olla tavallinen..Aikoinani oon ollu välillä vaikka mitä,mutta nyt on taas mukava olla tällainen tavallinen tallaaja... :)

        ...ja tavallisille tallaajille vois perustaa oman palstan...kaikkine maan vetovoimineen.:)


      • Meriläinen kirjoitti:

        kurvit kohillaan :))

        kurvit ihka kohillaan..;)


      • Mil-laN kirjoitti:

        ...ja tavallisille tallaajille vois perustaa oman palstan...kaikkine maan vetovoimineen.:)

        kaikki hyvin riiputtavat samalle palstalle..:DD


      • Mil-laN
        mii-su kirjoitti:

        kaikki hyvin riiputtavat samalle palstalle..:DD

        ...vedet silmissä*:)

        "hyvin riiputtavat"...sallittas me varmaan sinne miehiäkin.:)))


      • Mil-laN kirjoitti:

        ...vedet silmissä*:)

        "hyvin riiputtavat"...sallittas me varmaan sinne miehiäkin.:)))

        niillähän riippuu kans koko ajan..;)


    • Yhteenlaskun.tulos

      Ei täällä ole pariin vuoteen ollut kunnon keskustelua eikä keskustelijoita, vain kourallinen noita henkisesti kymmenvuotiaan tasolle jääneitä jotka nälvivät toisiaan puskista. Turha täällä on puhua mistään aiheeseen liittyvästä ennen kuin nuo häiriköt on poistettu.

      • jerry bruckheimer

        poistat häiriköt?
        Mitä tuot itse tilalle?
        Mikä sinun elämänkatsomuksesi on?
        Buddhisti, muslimi, amissi?
        Mitä sinulla on annettavaa elämänvirtaan, muuta kuin keskinkertaisuus?


      • Yhteenlaskun.tulos
        jerry bruckheimer kirjoitti:

        poistat häiriköt?
        Mitä tuot itse tilalle?
        Mikä sinun elämänkatsomuksesi on?
        Buddhisti, muslimi, amissi?
        Mitä sinulla on annettavaa elämänvirtaan, muuta kuin keskinkertaisuus?

        Luulen etten tuo tähän sivustolle enää mitään. Ylläpidon tehtävä on suitsia häiriköt enkä kuulu ylläpitoon.

        Oma elämäntapani näkyy verkossa muualla, tänne sitä on turha tuoda räävittäväksi.


      • jerry b.
        Yhteenlaskun.tulos kirjoitti:

        Luulen etten tuo tähän sivustolle enää mitään. Ylläpidon tehtävä on suitsia häiriköt enkä kuulu ylläpitoon.

        Oma elämäntapani näkyy verkossa muualla, tänne sitä on turha tuoda räävittäväksi.

        turha kirjoitus?
        Moite,muttei parannusehdotusta.
        Keskinkertainen sinäkin, ei ideaa omaa elämisessä, narinaa vain sivuista.
        Ajatteletko koskaan, sellainen sivu kuin kirjoittajat?


      • Mil-laN
        jerry b. kirjoitti:

        turha kirjoitus?
        Moite,muttei parannusehdotusta.
        Keskinkertainen sinäkin, ei ideaa omaa elämisessä, narinaa vain sivuista.
        Ajatteletko koskaan, sellainen sivu kuin kirjoittajat?

        ...mutta pidätkö sinä jotenkin itseäsi ylempänä muita?


      • Yhteenlaskun.tulos
        jerry b. kirjoitti:

        turha kirjoitus?
        Moite,muttei parannusehdotusta.
        Keskinkertainen sinäkin, ei ideaa omaa elämisessä, narinaa vain sivuista.
        Ajatteletko koskaan, sellainen sivu kuin kirjoittajat?

        Älä nyt yritä naruttaa minua mihinkään. Tämä palsta ei nyt ole siinä kunnossa että täällä voisi keskustella mistään asiallisemmasta, Toisaalla elämäntapaani tutustuu päivittäin viitisenkymmentä vierasta, eikä joukossa ole yhtään tällaista, se porukka riittää minulle mainiosti.


      • Meriläinen
        Mil-laN kirjoitti:

        ...mutta pidätkö sinä jotenkin itseäsi ylempänä muita?

        oksassa ja huutelee alaspäin :))


      • jerry b
        Yhteenlaskun.tulos kirjoitti:

        Älä nyt yritä naruttaa minua mihinkään. Tämä palsta ei nyt ole siinä kunnossa että täällä voisi keskustella mistään asiallisemmasta, Toisaalla elämäntapaani tutustuu päivittäin viitisenkymmentä vierasta, eikä joukossa ole yhtään tällaista, se porukka riittää minulle mainiosti.

        luuletko sinä'. että elämäntapa on jotain, minkä joku ulkopuolinen voi sinulle tarjoilla?
        Elämäntapa, ideologia on jotain mikä sisäistetään, sen mukaan eletään, siihen uskotaan.
        Jollei sinulla sellaista ole, olet kuori.


      • jerry b.
        Meriläinen kirjoitti:

        oksassa ja huutelee alaspäin :))

        otat avuksi, jollet kykene keskustelemaan asiasta?
        Mikä on sinun elämäntapasi?
        Keskinkertaisuus.
        Pelko olla jotain muuta kuin keskivertokansalainen, joka pelkää muun yhteiskunnan sosiaalista tuomiota?
        Sinulla siis ei ole aikaa yksilölliselle elämäntavalle.


      • Mil-laN
        Meriläinen kirjoitti:

        oksassa ja huutelee alaspäin :))

        ...nyt ei vain roikkuisi pää alaspäin.:)


      • Meriläinen
        jerry b. kirjoitti:

        otat avuksi, jollet kykene keskustelemaan asiasta?
        Mikä on sinun elämäntapasi?
        Keskinkertaisuus.
        Pelko olla jotain muuta kuin keskivertokansalainen, joka pelkää muun yhteiskunnan sosiaalista tuomiota?
        Sinulla siis ei ole aikaa yksilölliselle elämäntavalle.

        ei oikeestaan kuulu kenellekään, ei edes sulle.
        Mun elämäntapa jonka takana seison tuuli sitten tai ei on raittius.
        En tiedä sanooko se sulle mitään, pohjan kautta pääsin tähän elämäntapaan josta todella nautin.
        Elämä on ihanaa kun ei tarvi miettiä mitähän eilen tuli tehtyä.
        Kun ei ole krapulaisia aamuja.
        Ja siihen elämän tapaan eli raittiuteen kuuluu paljon muutakin kun viinatta olo.
        Esimerkiksi en mene muita neuvomaan kuinka tulee elää vaan annan jokaisen elää omaa tapaansa.
        Vieläkö kerron siihen elämäntapaan liittyy yritys elää päivänsä parhaalla mahdollisella tavalla.
        Ja siihen kuuluu paljon muutakin. Riitiköhän tämä sulle .


      • Meriläinen
        Mil-laN kirjoitti:

        ...nyt ei vain roikkuisi pää alaspäin.:)

        otsasuonet pullistuu jo, viesti viestiltä HIH


      • Yhteenlaskun.tulos kirjoitti:

        Älä nyt yritä naruttaa minua mihinkään. Tämä palsta ei nyt ole siinä kunnossa että täällä voisi keskustella mistään asiallisemmasta, Toisaalla elämäntapaani tutustuu päivittäin viitisenkymmentä vierasta, eikä joukossa ole yhtään tällaista, se porukka riittää minulle mainiosti.

        Hei! Älä nyt vaan häviä tältä palstalta. Pidän paljon kirjoituksistasi:- Vaikutat mukavalle ja asialliselle ihmiselle.
        Kyllähän täällä väsähtää välillä ja tarvitsee taukoa, mutta osaavat jotkut täällä oikeesti keskustellakin.
        Näistä turhien höpöttäjistä ei kantsi välittää. Minä ainakin toivon saavani vastaisuudessakin lukea tekstejäsi.
        *katselee anovasti käsiään väännellen*


      • jerry b.
        Meriläinen kirjoitti:

        otsasuonet pullistuu jo, viesti viestiltä HIH

        turhaudun aika nopeasti ihmisten kanssa, joilla ei ole mitään sanottavaa.
        Minun vikani.Oletan että ihmisellä olisi joku syy elää,moni meistä näyttää vain kuluttavan aikaansa.


      • Meriläinen
        jerry b. kirjoitti:

        turhaudun aika nopeasti ihmisten kanssa, joilla ei ole mitään sanottavaa.
        Minun vikani.Oletan että ihmisellä olisi joku syy elää,moni meistä näyttää vain kuluttavan aikaansa.

        mitä vikaa on ajan kuluttamisessa?
        En ymmärrä tuollaistakaan kun päälle käydään ja vaaditaan jotain, elämäntapaa.
        Kaikki ollaan ihan yhtä arvokkaita ihmisinä vaikkei omais yhtään mitään.
        Tänä päivänä kelpaa vain jos menee ja kovaa koko ajan pitää olla jotain parempaa.
        Siksi tässä maailmassa on masentuneita ja viinaa kulutetaan liikaa koska ihminen ei kelpaa itsenään.
        Ehkäpä niillä ihmisillä onkin juuri sinulle sanottavaa joita et arvosta, ja miksi kenekään pitäisi hakea sinun arvostustasi, tuskin olet sen parempi kuin kukaan muukaan, kuvittelet vain olevasi.


      • jerry b.
        Meriläinen kirjoitti:

        mitä vikaa on ajan kuluttamisessa?
        En ymmärrä tuollaistakaan kun päälle käydään ja vaaditaan jotain, elämäntapaa.
        Kaikki ollaan ihan yhtä arvokkaita ihmisinä vaikkei omais yhtään mitään.
        Tänä päivänä kelpaa vain jos menee ja kovaa koko ajan pitää olla jotain parempaa.
        Siksi tässä maailmassa on masentuneita ja viinaa kulutetaan liikaa koska ihminen ei kelpaa itsenään.
        Ehkäpä niillä ihmisillä onkin juuri sinulle sanottavaa joita et arvosta, ja miksi kenekään pitäisi hakea sinun arvostustasi, tuskin olet sen parempi kuin kukaan muukaan, kuvittelet vain olevasi.

        hakea minun arvostustani.
        Tulin väärälle palstalle.Petyin.
        Luulin että täällä olisi ollut oikeaa arvokeskustelua.Luulin että palsta olisi juuri sitä varten.Ei ollut.
        My bad.


      • Meriläinen
        jerry b. kirjoitti:

        hakea minun arvostustani.
        Tulin väärälle palstalle.Petyin.
        Luulin että täällä olisi ollut oikeaa arvokeskustelua.Luulin että palsta olisi juuri sitä varten.Ei ollut.
        My bad.

        alkaisit pitää hauskaa tällä palstalla.
        Ehkä tulitkin siksi tänne että elämästäsi on tullut synkkää kaikkien vaatimuksien ja elämäntapojen keskellä.
        Ei ole sattumia, on selvä syy miksi tulit tänne vaikket vielä näe.
        Maailmaa ei pelasteta synkkänä ja pää vaatimuksia täynnä.
        Ilo on energiaa jota jaetäaan maailmaan, ja sillä lailla asiat menee paremmin läpi.


      • Judge evk

        Turhauttaahan se.


      • jerry b.
        Meriläinen kirjoitti:

        alkaisit pitää hauskaa tällä palstalla.
        Ehkä tulitkin siksi tänne että elämästäsi on tullut synkkää kaikkien vaatimuksien ja elämäntapojen keskellä.
        Ei ole sattumia, on selvä syy miksi tulit tänne vaikket vielä näe.
        Maailmaa ei pelasteta synkkänä ja pää vaatimuksia täynnä.
        Ilo on energiaa jota jaetäaan maailmaan, ja sillä lailla asiat menee paremmin läpi.

        ei kuulu elämäni tavoitteisiin.
        Olen ajatellut pystyväni tekemään jotain parempaakin.
        Jos pystyn pelastamaan muutaman katulapsen, olen antanut oikeutuksen elämälleni.
        Olen menossa Intiaan tammikuussa.Tekemään työtä sairaiden ja köyhien parissa.
        Tiedättekö miten sydämestä riipaisee tämä hyväosaisten itsekkyys.
        teillä kaikilla olisi paljon annettavaa, mutta elätte elämän itsellenne.


      • Meriläinen
        jerry b. kirjoitti:

        ei kuulu elämäni tavoitteisiin.
        Olen ajatellut pystyväni tekemään jotain parempaakin.
        Jos pystyn pelastamaan muutaman katulapsen, olen antanut oikeutuksen elämälleni.
        Olen menossa Intiaan tammikuussa.Tekemään työtä sairaiden ja köyhien parissa.
        Tiedättekö miten sydämestä riipaisee tämä hyväosaisten itsekkyys.
        teillä kaikilla olisi paljon annettavaa, mutta elätte elämän itsellenne.

        mun pitää itteäni kehua :))
        Mulla on ollut kummilapsi 12 vuotta, PLAN:in kautta.
        Välillä oli kakskin mutta toinen kuoli.
        Mä teen asioita maailman eteen monessa suhteessa jopa päivittäin.
        Mutta näen myös kurjuuden mikä on meidän omassa maassa.
        Olen ajatellut jos nyt vuodenvaihteessa tulee lopputili niin kuin näyttää ja tällä paikalla ei ole töitä niin lähtisin vapaaehtoiseksi vanhuksia ulkoiluttamaan, kunnes taas työt vie ajan.
        Katulapsia yksi ihminen ei pysty pelastamaan.
        Ja yhä edelleen kuulutan iloa elämään.
        Sun ilos ja naurus ei olisi poissa yhdeltäkään katulapselta vaan jaksaisit paremmin elää.
        Ja kun iloitsee siitä nauttii ympäristö, sun ympärilläskin kait on ihmisiä ja ihan yhtä arvokkaita.
        Maailman muuttaminen lähtee itsestä.


      • Dorodea
        jerry b. kirjoitti:

        ei kuulu elämäni tavoitteisiin.
        Olen ajatellut pystyväni tekemään jotain parempaakin.
        Jos pystyn pelastamaan muutaman katulapsen, olen antanut oikeutuksen elämälleni.
        Olen menossa Intiaan tammikuussa.Tekemään työtä sairaiden ja köyhien parissa.
        Tiedättekö miten sydämestä riipaisee tämä hyväosaisten itsekkyys.
        teillä kaikilla olisi paljon annettavaa, mutta elätte elämän itsellenne.

        Sulla on ihan hyviä tavoitteita, mutta ota huomioon, ettei kaikki voi tehdä niin kuin sinä. Omat lapset tässä vaiheessa aiheuttaa tiettyä itsekkyyttäTJa ehkä parempi palsta jutuillesi olisi: Suomi24 Keskustelu, Yhteiskunta, Kehitysmaat ja kehitysapu. Tuolta Yhteiskunnan alta löytyy vaikka mitä muutakin, juuri sinulle sopivaa.


      • jerry b.
        Meriläinen kirjoitti:

        mun pitää itteäni kehua :))
        Mulla on ollut kummilapsi 12 vuotta, PLAN:in kautta.
        Välillä oli kakskin mutta toinen kuoli.
        Mä teen asioita maailman eteen monessa suhteessa jopa päivittäin.
        Mutta näen myös kurjuuden mikä on meidän omassa maassa.
        Olen ajatellut jos nyt vuodenvaihteessa tulee lopputili niin kuin näyttää ja tällä paikalla ei ole töitä niin lähtisin vapaaehtoiseksi vanhuksia ulkoiluttamaan, kunnes taas työt vie ajan.
        Katulapsia yksi ihminen ei pysty pelastamaan.
        Ja yhä edelleen kuulutan iloa elämään.
        Sun ilos ja naurus ei olisi poissa yhdeltäkään katulapselta vaan jaksaisit paremmin elää.
        Ja kun iloitsee siitä nauttii ympäristö, sun ympärilläskin kait on ihmisiä ja ihan yhtä arvokkaita.
        Maailman muuttaminen lähtee itsestä.

        työtä.
        Plan on yksi niitä harvoja, joiden työtä arvostan.
        He saavat paljon arvokasta aikaan.
        Oman elämäni arvostus nousee miljoonalla, jos pystyn antamaan jotain ihmisille, joila ei ole mitään.
        Lapsille, joiden päät kuhisee täitä.JA vaatteet on rääsyjä.Jotka nukkuu maalattialla ja pelkää nälkäisiä koiria.
        Olen käynyt Delhissä Ja Kalkutassa ja nähnyt mitä se elämä on, kun asutaan hökkelikylissä, joihin vesikin tulee 2-5 km päästä, kantamalla.
        Se toivo, on siellä niin pienestä kipinästä kiinni.
        Lapsi, joka oppii lukemaan, saattaa pelastaa kokonaisen perheen.


      • jerry b.
        Dorodea kirjoitti:

        Sulla on ihan hyviä tavoitteita, mutta ota huomioon, ettei kaikki voi tehdä niin kuin sinä. Omat lapset tässä vaiheessa aiheuttaa tiettyä itsekkyyttäTJa ehkä parempi palsta jutuillesi olisi: Suomi24 Keskustelu, Yhteiskunta, Kehitysmaat ja kehitysapu. Tuolta Yhteiskunnan alta löytyy vaikka mitä muutakin, juuri sinulle sopivaa.

        sielläkin kirjoitellut ja saanut muutamia hyviä ystäviä.
        Tietysti oma perhe ajaa edelle.
        Mutta edes se 25 E, jonka voisi lahjoittaa Planille? Jollei kykenen muuta hyvää tekemään?


      • Meriläinen
        jerry b. kirjoitti:

        työtä.
        Plan on yksi niitä harvoja, joiden työtä arvostan.
        He saavat paljon arvokasta aikaan.
        Oman elämäni arvostus nousee miljoonalla, jos pystyn antamaan jotain ihmisille, joila ei ole mitään.
        Lapsille, joiden päät kuhisee täitä.JA vaatteet on rääsyjä.Jotka nukkuu maalattialla ja pelkää nälkäisiä koiria.
        Olen käynyt Delhissä Ja Kalkutassa ja nähnyt mitä se elämä on, kun asutaan hökkelikylissä, joihin vesikin tulee 2-5 km päästä, kantamalla.
        Se toivo, on siellä niin pienestä kipinästä kiinni.
        Lapsi, joka oppii lukemaan, saattaa pelastaa kokonaisen perheen.

        ole käynyt missään näistä maista, mutta ajattelen kyllä paljon.
        Teen oman osani joka on hyvin vaatimaton siihen nähden kuinka paljon on tarvitsevia.
        Mutta en usko että menemällä henkisesti siihen kurjuuteen mukaan auttaa ketään.
        Itsestä huolehtiminen ja välittäminen on lähtökohta jonka kautta voi auttaa myös muita.
        Jos ei rakasta itseään kuinka voi rakastaa ketään toistakaan.
        Näin ajattelen.


      • Dorodea
        jerry b. kirjoitti:

        sielläkin kirjoitellut ja saanut muutamia hyviä ystäviä.
        Tietysti oma perhe ajaa edelle.
        Mutta edes se 25 E, jonka voisi lahjoittaa Planille? Jollei kykenen muuta hyvää tekemään?

        Olet suloinen, tämä nyt sattuu olemaan tällainen ajanvietepalsta, joten täällä ei tule mieleen alkaa kertoilla mitä muuten touhuaa. Sen vaan nyt sanon, että 3 ystävääni ja allekirjoittanut tuntee kyllä Planin. Kukin kykyjensä mukaan, niinpä.


      • jerry b.
        Dorodea kirjoitti:

        Olet suloinen, tämä nyt sattuu olemaan tällainen ajanvietepalsta, joten täällä ei tule mieleen alkaa kertoilla mitä muuten touhuaa. Sen vaan nyt sanon, että 3 ystävääni ja allekirjoittanut tuntee kyllä Planin. Kukin kykyjensä mukaan, niinpä.

        oikeasti luulin, että täällä olisi ihmisillä näkemyksiä.
        Onneksi muutama yhteisösielullinenkin löytyi.Ei ollenkaan huonosti näistä kymmenestä? kirjoittajasta.
        Ihan kiva olet sinäkin.


      • Dorodea
        jerry b. kirjoitti:

        oikeasti luulin, että täällä olisi ihmisillä näkemyksiä.
        Onneksi muutama yhteisösielullinenkin löytyi.Ei ollenkaan huonosti näistä kymmenestä? kirjoittajasta.
        Ihan kiva olet sinäkin.

        On varmasti enemmälläkin näkemyksiä, kaikki ei yksinkertaisesti jaksa paneutua asiaan, kuka mistäkin syystä. Kiva kumminkin, että jotain löysit :) Kiitos kauniista sanoistasi.


      • Näen, elän
        Dorodea kirjoitti:

        On varmasti enemmälläkin näkemyksiä, kaikki ei yksinkertaisesti jaksa paneutua asiaan, kuka mistäkin syystä. Kiva kumminkin, että jotain löysit :) Kiitos kauniista sanoistasi.

        viitsi lähteä tällaisiin vedätyksiin mukaan


      • jerry b.
        Meriläinen kirjoitti:

        ole käynyt missään näistä maista, mutta ajattelen kyllä paljon.
        Teen oman osani joka on hyvin vaatimaton siihen nähden kuinka paljon on tarvitsevia.
        Mutta en usko että menemällä henkisesti siihen kurjuuteen mukaan auttaa ketään.
        Itsestä huolehtiminen ja välittäminen on lähtökohta jonka kautta voi auttaa myös muita.
        Jos ei rakasta itseään kuinka voi rakastaa ketään toistakaan.
        Näin ajattelen.

        ihmisiä, jotka menevät paikan päälle ja seuraavat edistymistä ja tarvitaan ihmisiä, jotka antavat rahaa.
        Sielläkin, alikehittyneissä maissa, raha on jumala.
        Ikävä kyllä.
        Soisin, että arvot perustuisivat muuhun.
        Mutta ihan kokonaan ei rahakaan vallitse.
        Ihmisillä on vielä talkoohenkeä ja se auttaa pitkälle.
        Kylät ja slummit ovat valmiita tekemään työtä yhteisen hyvän eteen.
        Ja oikeasti, raatavat kyllä enenmmän kuin me koskaan.
        Mutta palkintokin on hyvä, se on täysinäinen vatsa, kun ilta pimenee.
        Sen puolesta moni on valmis suuriinkin uhrauksiin.


      • Dorodea
        Näen, elän kirjoitti:

        viitsi lähteä tällaisiin vedätyksiin mukaan

        Mihin vedätykseen? Välillä tuntuu että tää on hullujenhuone, ihmeellisiä juttuja pulpahtelee, joista en ymmärrä mitään. Mut mitä välii, ei mun tarviikaan ymmärtää :)


      • Adria
        Dorodea kirjoitti:

        Mihin vedätykseen? Välillä tuntuu että tää on hullujenhuone, ihmeellisiä juttuja pulpahtelee, joista en ymmärrä mitään. Mut mitä välii, ei mun tarviikaan ymmärtää :)

        Hu huu. Kiva olla ymmärtämätön, eiks vaan. Niin minäkin.


      • jerry b. kirjoitti:

        ei kuulu elämäni tavoitteisiin.
        Olen ajatellut pystyväni tekemään jotain parempaakin.
        Jos pystyn pelastamaan muutaman katulapsen, olen antanut oikeutuksen elämälleni.
        Olen menossa Intiaan tammikuussa.Tekemään työtä sairaiden ja köyhien parissa.
        Tiedättekö miten sydämestä riipaisee tämä hyväosaisten itsekkyys.
        teillä kaikilla olisi paljon annettavaa, mutta elätte elämän itsellenne.

        upeaa työtä...Jokaisella ei kuitenkaan ole mahdollisuus ihan kaikkeen,kun on oma perhe laitettava etusijalle.Itse yritän auttaa vähäosaisia erillaisten keräysten muodossa.Samaa opetan lapsilleni ja hyvin on mennytkin perille.Kolikot häipyy lompakosta heti,kun poika näkee keräyslippaan.:)

        Kyllä se vihlaisee todella pahasti,kun näkee kurjuudessa eläviä ihmisiä..:(


      • Dorodea
        Adria kirjoitti:

        Hu huu. Kiva olla ymmärtämätön, eiks vaan. Niin minäkin.

        Juu muru, mut toisiamme ymmärrämme :)


      • Adria
        Dorodea kirjoitti:

        Juu muru, mut toisiamme ymmärrämme :)

        Kyllä vaan ymmärrämme, vaikka jotenkin erikoinen sun täytyy olla, kun mua ymmärrät.


      • Dorodea
        Adria kirjoitti:

        Kyllä vaan ymmärrämme, vaikka jotenkin erikoinen sun täytyy olla, kun mua ymmärrät.

        Soulmate, ei sen erikoisempaa.


      • Adria
        Dorodea kirjoitti:

        Soulmate, ei sen erikoisempaa.

        Lyyrisesti sanottu, ja sielukkaasti. Ikäänkuin oltais soutelemassa.


      • Dorodea
        Adria kirjoitti:

        Lyyrisesti sanottu, ja sielukkaasti. Ikäänkuin oltais soutelemassa.

        Samassa veneessä, sieluineen, ruumiineen, sinä ja minä. Annetaanko virran viedä vai kumpi soutaa?


      • Adria
        Dorodea kirjoitti:

        Samassa veneessä, sieluineen, ruumiineen, sinä ja minä. Annetaanko virran viedä vai kumpi soutaa?

        Joudutaan me tässä ohjailemaan paattia aina vuorollamme pikkusen, senverran mukavasti tää virta kuljettaa. Tyytyväisenä totean airojen käsittelytaitosi. Pärjättäis vaikka vuolaammassakin koskessa.


      • Yhteenlaskun.tulos
        jerry b kirjoitti:

        luuletko sinä'. että elämäntapa on jotain, minkä joku ulkopuolinen voi sinulle tarjoilla?
        Elämäntapa, ideologia on jotain mikä sisäistetään, sen mukaan eletään, siihen uskotaan.
        Jollei sinulla sellaista ole, olet kuori.

        Sinä luulet. Et tiedä minusta ja valinnoistani mitään.

        Eikä elämäntapani ole mikään ideologia, jota minulle olisi saarnattu tai minun pitäisi saarnata edes itselleni, saati muille, valintani ja niiden elämäntavaksi kasvanut linja on syntynyt luonnostaan. Jos haet täältä jotakin talibaanien taistelutannerta, sota on yhtä innokasta mutta täällä on oikaistu noista turhista aatteellisista verukkeista ja ryhmät taistelevat reviiristä kuten apinat viidakossa ennen vanhaan. Raivo ratkaisee.


      • Dorodea
        Adria kirjoitti:

        Joudutaan me tässä ohjailemaan paattia aina vuorollamme pikkusen, senverran mukavasti tää virta kuljettaa. Tyytyväisenä totean airojen käsittelytaitosi. Pärjättäis vaikka vuolaammassakin koskessa.

        Olen mestari käsittelemään me..siis airoja. Kosken kuohut ei meitä heilauta, on me pahemmistakin pärskeistä selvitty :)


      • xoxoox
        jerry b. kirjoitti:

        ei kuulu elämäni tavoitteisiin.
        Olen ajatellut pystyväni tekemään jotain parempaakin.
        Jos pystyn pelastamaan muutaman katulapsen, olen antanut oikeutuksen elämälleni.
        Olen menossa Intiaan tammikuussa.Tekemään työtä sairaiden ja köyhien parissa.
        Tiedättekö miten sydämestä riipaisee tämä hyväosaisten itsekkyys.
        teillä kaikilla olisi paljon annettavaa, mutta elätte elämän itsellenne.

        kannattaa ostaa pelkkä menolippu, siellä sitä työsarkaa riittää!


    • Meriläinen

      ihan tähän ekaan vastata, ensin sanot ettei meillä ole elämäntapaa, ja sitten väität että omaamme tylsän elämäntavan, no onhan meillä elämäntapa silloin :))
      Vaikka tylsäkin niin elämäntapa kumminkin, ja minulla on hauskaa kuinka silloin voi olla tylsää, kysyn vaan?

    • en tiedä, mitä ymmärrät elämäntavalla, mutta kerrottakoon aluksi, että ruokakunnassamme ei ole autoa. Sehän on elämäntapa, eikö vain? Emmekä ole friikkejä sen suhteen, se on ihan normaali olotila.

      • jerry b.

        statement.
        Ettei oel autoa.
        Jos asuu alueella,jolla julkinen liikenne,mitä se pyhittää.
        Ei vahvaa elämänkatsomusta, sinullakaan.


      • Paljastuit
        jerry b. kirjoitti:

        statement.
        Ettei oel autoa.
        Jos asuu alueella,jolla julkinen liikenne,mitä se pyhittää.
        Ei vahvaa elämänkatsomusta, sinullakaan.

        puskissa provoilemassa, teit virheen...


      • Meriläinen

        Kun ei ole moisiin aikaa. Kiirettä pukkaa. Tällä elämän tavalla ihan liikaa.


    • Mil-laN

      ...onkohan muissa foorumeissa elämäntapaa, tai friikkejä...onko heillä mahdollisesti jonkinlainen elämäntapa...oletko käynyt kysymässä?:)

      • jerry b.

        lifestyle.Politiikan foorumit puhuvat politiikasta, harrastefoorumit puhuvat harrastuksista, rakentamisfoorumit puhuvat rakentamisesta, talouselämä puhuu omistaan.
        Miksi tämä foorumi ei puhu elämäntavoista ja -katsomukssita, kun otsikko sellainen on?
        Lifestyle on yleensä hyvin mietitty ja hyvin jäsennelty tapa elää.
        Jokaisella omanlaisensa.
        Missä on täältä kaikki virkistävä keskustelu erilaisista tavoista elää ja hahmottaa maailma?
        Missä on kierrätys, dyykkaaminen, luonnon kunniottaminen ja muut asiat, jotka ovat tärkeitä elämässä.
        Vai onko tämä vain keski-ikäsiten ihmisten foorumi?
        Noudatatteko te tätä massa kultturia, jossa Ikesta haetaan huonekaluja, jotka hajoavat alta puolen vuoden.
        Onko teidän elämäntapanne kuluttaminenja sen ihannointi?
        Ansaitse paljon ja pane raha haisemaan?Ajele autolla ja kuluta bensaa? Fossiilisia energoita jotka alkavat jo loppumaan.Tuhoa sademetsät paperin vuoskis.Aja sukupuutton eläinlajit, että saat itsellesi ananasta.
        Ilmastonmuutos mitä se on?
        Miten te suojelitte Suomen luontoa tänään?
        Laittamalla hedelmät muovipussiin?
        Siinäkö elämän tarkoitus? Kulutus?
        Eikö todellakaan ole mitää korkeampia tavoitteita?


      • jerry b. kirjoitti:

        lifestyle.Politiikan foorumit puhuvat politiikasta, harrastefoorumit puhuvat harrastuksista, rakentamisfoorumit puhuvat rakentamisesta, talouselämä puhuu omistaan.
        Miksi tämä foorumi ei puhu elämäntavoista ja -katsomukssita, kun otsikko sellainen on?
        Lifestyle on yleensä hyvin mietitty ja hyvin jäsennelty tapa elää.
        Jokaisella omanlaisensa.
        Missä on täältä kaikki virkistävä keskustelu erilaisista tavoista elää ja hahmottaa maailma?
        Missä on kierrätys, dyykkaaminen, luonnon kunniottaminen ja muut asiat, jotka ovat tärkeitä elämässä.
        Vai onko tämä vain keski-ikäsiten ihmisten foorumi?
        Noudatatteko te tätä massa kultturia, jossa Ikesta haetaan huonekaluja, jotka hajoavat alta puolen vuoden.
        Onko teidän elämäntapanne kuluttaminenja sen ihannointi?
        Ansaitse paljon ja pane raha haisemaan?Ajele autolla ja kuluta bensaa? Fossiilisia energoita jotka alkavat jo loppumaan.Tuhoa sademetsät paperin vuoskis.Aja sukupuutton eläinlajit, että saat itsellesi ananasta.
        Ilmastonmuutos mitä se on?
        Miten te suojelitte Suomen luontoa tänään?
        Laittamalla hedelmät muovipussiin?
        Siinäkö elämän tarkoitus? Kulutus?
        Eikö todellakaan ole mitää korkeampia tavoitteita?

        palsta on tarkoitettu rentoon hengailuun :)


      • jerry b. kirjoitti:

        lifestyle.Politiikan foorumit puhuvat politiikasta, harrastefoorumit puhuvat harrastuksista, rakentamisfoorumit puhuvat rakentamisesta, talouselämä puhuu omistaan.
        Miksi tämä foorumi ei puhu elämäntavoista ja -katsomukssita, kun otsikko sellainen on?
        Lifestyle on yleensä hyvin mietitty ja hyvin jäsennelty tapa elää.
        Jokaisella omanlaisensa.
        Missä on täältä kaikki virkistävä keskustelu erilaisista tavoista elää ja hahmottaa maailma?
        Missä on kierrätys, dyykkaaminen, luonnon kunniottaminen ja muut asiat, jotka ovat tärkeitä elämässä.
        Vai onko tämä vain keski-ikäsiten ihmisten foorumi?
        Noudatatteko te tätä massa kultturia, jossa Ikesta haetaan huonekaluja, jotka hajoavat alta puolen vuoden.
        Onko teidän elämäntapanne kuluttaminenja sen ihannointi?
        Ansaitse paljon ja pane raha haisemaan?Ajele autolla ja kuluta bensaa? Fossiilisia energoita jotka alkavat jo loppumaan.Tuhoa sademetsät paperin vuoskis.Aja sukupuutton eläinlajit, että saat itsellesi ananasta.
        Ilmastonmuutos mitä se on?
        Miten te suojelitte Suomen luontoa tänään?
        Laittamalla hedelmät muovipussiin?
        Siinäkö elämän tarkoitus? Kulutus?
        Eikö todellakaan ole mitää korkeampia tavoitteita?

        Tässähän heitit jo monta aihetta avaukseen:-


      • Ak:n lapio
        jerry b. kirjoitti:

        lifestyle.Politiikan foorumit puhuvat politiikasta, harrastefoorumit puhuvat harrastuksista, rakentamisfoorumit puhuvat rakentamisesta, talouselämä puhuu omistaan.
        Miksi tämä foorumi ei puhu elämäntavoista ja -katsomukssita, kun otsikko sellainen on?
        Lifestyle on yleensä hyvin mietitty ja hyvin jäsennelty tapa elää.
        Jokaisella omanlaisensa.
        Missä on täältä kaikki virkistävä keskustelu erilaisista tavoista elää ja hahmottaa maailma?
        Missä on kierrätys, dyykkaaminen, luonnon kunniottaminen ja muut asiat, jotka ovat tärkeitä elämässä.
        Vai onko tämä vain keski-ikäsiten ihmisten foorumi?
        Noudatatteko te tätä massa kultturia, jossa Ikesta haetaan huonekaluja, jotka hajoavat alta puolen vuoden.
        Onko teidän elämäntapanne kuluttaminenja sen ihannointi?
        Ansaitse paljon ja pane raha haisemaan?Ajele autolla ja kuluta bensaa? Fossiilisia energoita jotka alkavat jo loppumaan.Tuhoa sademetsät paperin vuoskis.Aja sukupuutton eläinlajit, että saat itsellesi ananasta.
        Ilmastonmuutos mitä se on?
        Miten te suojelitte Suomen luontoa tänään?
        Laittamalla hedelmät muovipussiin?
        Siinäkö elämän tarkoitus? Kulutus?
        Eikö todellakaan ole mitää korkeampia tavoitteita?

        korkeampia tavotteita minulla, tuskin tuleekaan. Poltan bensaa, kun on pakko. Lämmitän puulla, kun se on halvempaa kuin sähkö tai öljy. Hedelmät laitan suuhuni, kun ei ole varaa niitä muovipussissa mädättää. Kulutan, sen minkä verran tienaankin. Suojelen luontoa kusemalla marjametsässä ollessani kuusen juurelle. Sisäilmastoa muutan säätelemällä suolikaasujani. Paperia käytän pyyhkäisyyn, kuoli sitten sademetsä tai ei.

        Ja minkä riivatun vai juuri senkö takia, minun pitäisi kierrättää tai dyykata jostain monen kymmenen kilometrin päässä olevan marketin roskiksesta homeista limppua ja Hk:n sinistä. Ken riemuun ratkeaakin, jos ostankin huonekaluni Stockmanilta ja nikkaroin ruumisarkkuni ihan itse.

        Sen verran friikkaannuin, että asetin korkeammaksi tavoitteekseni ristillä roikkuvan toisen ryövärin (esim sinä) keralla odotella kekimmäiseen kaakinpuuhun jonkun todellisen "jeesuksen," joka ei esitä pelkkiä kysymyksiä, vaan kehaisee maailmoja muljuttavan osallistumisensa esimerkkinä luomakunnan pelastajana pulasta.

        Mutta nyt treeneihin


      • jerry b.
        Ak:n lapio kirjoitti:

        korkeampia tavotteita minulla, tuskin tuleekaan. Poltan bensaa, kun on pakko. Lämmitän puulla, kun se on halvempaa kuin sähkö tai öljy. Hedelmät laitan suuhuni, kun ei ole varaa niitä muovipussissa mädättää. Kulutan, sen minkä verran tienaankin. Suojelen luontoa kusemalla marjametsässä ollessani kuusen juurelle. Sisäilmastoa muutan säätelemällä suolikaasujani. Paperia käytän pyyhkäisyyn, kuoli sitten sademetsä tai ei.

        Ja minkä riivatun vai juuri senkö takia, minun pitäisi kierrättää tai dyykata jostain monen kymmenen kilometrin päässä olevan marketin roskiksesta homeista limppua ja Hk:n sinistä. Ken riemuun ratkeaakin, jos ostankin huonekaluni Stockmanilta ja nikkaroin ruumisarkkuni ihan itse.

        Sen verran friikkaannuin, että asetin korkeammaksi tavoitteekseni ristillä roikkuvan toisen ryövärin (esim sinä) keralla odotella kekimmäiseen kaakinpuuhun jonkun todellisen "jeesuksen," joka ei esitä pelkkiä kysymyksiä, vaan kehaisee maailmoja muljuttavan osallistumisensa esimerkkinä luomakunnan pelastajana pulasta.

        Mutta nyt treeneihin

        yksi ihminen pelasta.
        Mutta olisi kohtuullista odottaa, että mahdollisimman moni tekisi asian eteen edes jotain?
        Miten paljon maailmassa olisi työtä.
        Intiasssa, Afrikassa. Mennä sinne mukaan ja opettaa ihmisille elämän perusasioita.
        Lukemaan, kirjoittamaan, perustaa suojia Kalkutan ja Delhin katulapsille.Opettaa viljelemään ja kompostoimaan.Perustaa ompelukouluja, korjata moottoreita ja hitsaamaan.
        Edes huolehtia Moskovan katulapsista.
        Minkälainen kansakunta se on, joka keskittyy vain omaan hyvinvointiinsa?


      • pian pääset
        jerry b. kirjoitti:

        yksi ihminen pelasta.
        Mutta olisi kohtuullista odottaa, että mahdollisimman moni tekisi asian eteen edes jotain?
        Miten paljon maailmassa olisi työtä.
        Intiasssa, Afrikassa. Mennä sinne mukaan ja opettaa ihmisille elämän perusasioita.
        Lukemaan, kirjoittamaan, perustaa suojia Kalkutan ja Delhin katulapsille.Opettaa viljelemään ja kompostoimaan.Perustaa ompelukouluja, korjata moottoreita ja hitsaamaan.
        Edes huolehtia Moskovan katulapsista.
        Minkälainen kansakunta se on, joka keskittyy vain omaan hyvinvointiinsa?

        käännytettäväksi jatka vaan tykkään tyllistäs


      • jerry b.
        pian pääset kirjoitti:

        käännytettäväksi jatka vaan tykkään tyllistäs

        käännytettäväksi.
        Ja minä ajattelin että minulla olisi ollut teille jotain annettavaa?
        Edes keskustelunaihe, jollei muuta?


      • Ak:n lapio
        jerry b. kirjoitti:

        käännytettäväksi.
        Ja minä ajattelin että minulla olisi ollut teille jotain annettavaa?
        Edes keskustelunaihe, jollei muuta?

        Vaikka seljällensä. Eli ei kannettua vettä tarvitse edes veneen alla. Siihen kelpaa uima-altaallinen boolia. Kut tyrkky rytkyttää lukijan tyrää, soppa yleensä menee väärään kurkkuun. Eli kuten Savilahden herra sanoi pojalleen joskus 1896, että turha sitä on oman morsiammen kanssa harjotella neitsyyden viemistä ennen häääyötä, siihen kelpaavat piikalikatkin.


    • tarpeeksi tarkasti nähdäksesi :))

      Mun elämäntyyliini on ekologinen, niissä puitteissa kuin se on mahdollista. Elän vaatimattomasti, kierrätän, suosin kirppiksiä, vältän kaikenlaista tuhlailua. Keräilen roskia ympäristöstä, ostan mahdollisimman vähän pakattua tavaraa yms yms yms.
      Olen myös enkelifriikki. Ja suomi24 friikki :)
      Joten..... katson voivani hyvällä syyllä hengailla rennosti tällä palstalla :)

      • Tuohon kategoriaan voin hyvinkin sijoittaa myös itseäni. Lisäksi on paljon muutakin, josta en täällä juurikaan kuuluuta:-


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Tuohon kategoriaan voin hyvinkin sijoittaa myös itseäni. Lisäksi on paljon muutakin, josta en täällä juurikaan kuuluuta:-

        aina ei tule pidettyä melua itsestään ja tekemisistään, kun pitää itsestäänselvyytenä lupaa kirjoittaa palstalla :)


      • Meriläinen

        enkelithän meidätkin yhteen toi.
        Nyt ymmärrän paljon :))


      • Meriläinen kirjoitti:

        enkelithän meidätkin yhteen toi.
        Nyt ymmärrän paljon :))

        enkelifriikki :)


      • TaikisN kirjoitti:

        enkelifriikki :)

        Aiheesta olisi vaikka miten jakaa. Mutta ehkei täällä oikein kannata:-


      • jerry b.

        ainoa jollaon jonkinlainen ideologia.
        Sinun pitäisi keskustella siitä näyttävämmin.


      • yks-täti
        jerry b. kirjoitti:

        ainoa jollaon jonkinlainen ideologia.
        Sinun pitäisi keskustella siitä näyttävämmin.

        johan yks täti sua kielsi komentelemasta häh?


      • Meriläinen
        TaikisN kirjoitti:

        enkelifriikki :)

        Mulla on ihania enkelikortteja, ja päivittäin kohtaan niitä matkallani.
        Sekä ihmisissä että untuvaisina, pöydälläni on monenlaisia enkeleitä.


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Aiheesta olisi vaikka miten jakaa. Mutta ehkei täällä oikein kannata:-

        Juu, kovin omakohtaisia juttuja ei täällä kannata ruotia, ensinnäkin kopiointifriikit kopsaavat kaiken kansioihinsa
        ja toisekseen ne kuitenkin täällä puskista räävitään ja raiskataan. Pareen vaan jutella yleisesti asioista tällaisilla foorumeilla.


      • jerry b. kirjoitti:

        ainoa jollaon jonkinlainen ideologia.
        Sinun pitäisi keskustella siitä näyttävämmin.

        Olen ajanvietepalstalla ihan sen vuoksi että voin ottaa rennosti rankan työni ja muun elämäni vastapainoksi.


      • elät mun elämääni..Enkeleistä lähtien.. :))


      • Meriläinen kirjoitti:

        Mulla on ihania enkelikortteja, ja päivittäin kohtaan niitä matkallani.
        Sekä ihmisissä että untuvaisina, pöydälläni on monenlaisia enkeleitä.

        huushollini on täynnä erilaisia enkeleitä.. :)


      • mii-su kirjoitti:

        huushollini on täynnä erilaisia enkeleitä.. :)

        onpa jännä yhteensattuma. Jo neljä enkelifriikkiä tässä "porukassa"


      • xxxyyy
        jerry b. kirjoitti:

        ainoa jollaon jonkinlainen ideologia.
        Sinun pitäisi keskustella siitä näyttävämmin.

        Sä olet sitten niitä saarnamiehiä joiden mielestä elämäntapa ja ideologia ovat yhtä.

        Onnea vain valitsemallasi tiellä. Ideologia on ajattelemaan kykenemättömien oiva turvaverkko ja hieno alibi juuri tämänkaltaiselle paskanjauhamiselle mitä tämä palsta on pullollaan. Mahtava bunkkeri mistä voi tirkistellä kun elämä meni ohi.


      • Meriläinen
        mii-su kirjoitti:

        huushollini on täynnä erilaisia enkeleitä.. :)

        enkelin tunnistaa ;))


      • TaikisN kirjoitti:

        onpa jännä yhteensattuma. Jo neljä enkelifriikkiä tässä "porukassa"

        muutes..:))


      • Meriläinen kirjoitti:

        enkelin tunnistaa ;))

        Samanhenkisyys kuljettaa ihmniset samaan paikkaan..:)


    • Dorodea

      Sä oletkin käsittänyt ihan väärin, siis tämä on niitten friikkien rento hengailupalsta. Ymmärrätkö? Ei täällä tuoda esiin elämäntapoja eikä friikkiyttä, vaan hengaillaan rentona :) Joten heitä se kiree pipo pois ja rentoudu ystävä hyvä :)

    • nuorekas elämäntyyli

      Mut tota onhan näillä vaikka mitä harrastusta "kuvitelmissaan"

      1. kun vaihtaa toiseen nimimerkkiin ja lähtee toiselle palstalle, niin voi lähteä urheiluharkkoihin "pyöräilemään"

      2. homppeluus

      3. transuus

      4. uskonto, käytännöllisesti ottaen vaikka helluntaisuus joka sitten avautuu linnakeikan jäljistä tämä jaettavissa vaikka väkisin oleva totuus

      5. proffiiliin siis jokaiseen eriin voi kirjoittaa eri harrastuksia ja sukupuolikin (viittaan kohtaan 2 ja 3) vaihtuu kätevästi näin. *tällä miehellä eikun naisella oli kissa lemmikkinään eikun koira.

      6. tietokoneitten näpyttely, taitolaji, kuka osaa parhaiten seurata kuka on sanonut ja mitä ja millä nimimerkillä..



      7. kilpaillaan porukalla kuka pääsee sefuksi, siihen pittää olla näyttöä jostain edellisistä elämäntavoista ennenkuin onnaa.


      Tässä listaa mistä aiheista he voisivat kirjuutella nämä täydelliset yksilöt: käsivarsien allit, reisivekit kuin mahamakkarat, se on vasta sitä elämäntyyliä :)

      p.s tulin juuri pyöräilemästä

      • Judge evk

        Olit junailemassa. Myönnä pois.


      • tuollaiset elämäntavat eivät kiinnosta, kaada itsellesi vaan. :)


    • NIIN!

      mutta elämäntapa on ihan eri asia kuin elämänkatsomus.

      • Mil-laN

        ...ja onkos se sitten elämäntapa kun katsoo toisen elämää.:)


    • Puhurix

      metsää vai onks puut tiellä?

      • sult

        taittaa olla kaik metsät vähän hakoteillä?
        no se ei ole mikkään yllätys


    • Kierrätysintoinen veteraanivege

      ja olen ihmetellyt samaa. Missä ovat erilaiset ja yksilölliset lifestylet? Mahdetaanko tänne edes hyväksyä muista poikkeavaan elämäntapaan uppoutuneita? Sanoin ehkä liioitellusti, mutta kiinostaako ketään vaihtaa ajatuksia muusta kuin keskiverto- ja normielämästä?

      Vaihtoehtoisille elämäntavoille ja alakulttuureille löytyy paljon omia palstoja, joissa voi keskustella samahenkisten ihmisten kanssa. Ehkäpä tämän palstan tarkoitus onkin olla vaihtoehto tietyille ryhmille omistettujen spesiaalipalstojen joukossa.

      • Napan-der

        Mahdetaanko kenen puolesta hyväksyä muista poikkeavaa elämäntapaa? HÄH. Tekee aina mieli ravistella ihmisiä jotka pudottelevat moisia kliseitä sormistaan. Tämä palsta on sivu internetissä. Ei sillä ole mitään suurta tarkoitusta eikä se itsessään ole mitään. Jos kirjoittajia ei kiinnosta tälle sivulle tai tälle palstalle kirjoittaa niin olkoon kirjoittamatta. Jos kiinnostaa, niin senkun sitten vaan. Ja sitten on näitä kaltaisiasi, jotka tulevat aika-ajoin kertomaan, mitä toisten pitäisi tehdä.

        Ilman sen kummempaa valtuutusta *palstalta* tai keneltäkään muultakaan sanon mielipiteenäni, että ei kuule minua paljoakaan heilauta moiset latteudet joita kirjoitat. Jos se on elämäntapasi niin lycka till. Tämä on minun elämäntapani. Nyt ja tässä.


      • Napan-der kirjoitti:

        Mahdetaanko kenen puolesta hyväksyä muista poikkeavaa elämäntapaa? HÄH. Tekee aina mieli ravistella ihmisiä jotka pudottelevat moisia kliseitä sormistaan. Tämä palsta on sivu internetissä. Ei sillä ole mitään suurta tarkoitusta eikä se itsessään ole mitään. Jos kirjoittajia ei kiinnosta tälle sivulle tai tälle palstalle kirjoittaa niin olkoon kirjoittamatta. Jos kiinnostaa, niin senkun sitten vaan. Ja sitten on näitä kaltaisiasi, jotka tulevat aika-ajoin kertomaan, mitä toisten pitäisi tehdä.

        Ilman sen kummempaa valtuutusta *palstalta* tai keneltäkään muultakaan sanon mielipiteenäni, että ei kuule minua paljoakaan heilauta moiset latteudet joita kirjoitat. Jos se on elämäntapasi niin lycka till. Tämä on minun elämäntapani. Nyt ja tässä.

        olisko tuota paremmin voinut sanoa.


      • Meriläinen

        "rento hengailupalsta", eiks se kerro ettei tarvii olla mitään suurta aatetta.
        Se oli se mikä sai mut tulemaan tänne, silloin tällöin "hengailemaan".
        On muuten sana josta tykkään, nuoret tulee töissäkin aina mun luo vähäks aikaa hengailemaan.
        Siis tietty toistenkin luo.
        Mutta jos vaan hengailtais täällä silleen rennosti :))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe