Lihallinen Jeesus

Jeesus on lihallinen elikkä syntinen ja nyt elää taivaassa ja on Jumalan adjutantti.
Hän ei ole Jumalan poika niin kuin luullaan vaan Joosefin poika, sillä:

Joh.3:6

"Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."(1.Kor.15:50, Ef.2:3)

Jos tuohon ei voi uskoa niin sitten ei voi uskoa mihinkään Raamatussa.

10

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sam Andreevitsh

      Raamatussa on kymmeniä kwertoja sanottu, että Jeesus on Jumalan Poika.

      Raamatussa on myös sanottu, että Jeesus ei syyllistynyt syntiin: "...kuitenkin ilman syntiä..."

      Joten ei ole perustetta yhdestä jakeesta lähtöisin olevalla ihmisfilosofoinnilla kumota sitä, mikä on aivan selvästi ilmoitettu.

      • Jaahas... "kymmeniä kertoja sanottu"... Mutta eikös me kaikki olla Jumalan poikia ja tyttäriä?
        Ja tuo jae jonka laitoin niin jos se ei ole totta niin miten uskoa sitten mitään Sanasta?
        "Joka on Hengestä syntynyt..." Eli Jeesuksen ei olisi pitänyt tulla ollenkaan maan päälle ollakseen Jumala.

        Lihallinenhan tarkoittaa samaa kuin syntinen.


      • Sam Andreevitsh
        auroraboreallis kirjoitti:

        Jaahas... "kymmeniä kertoja sanottu"... Mutta eikös me kaikki olla Jumalan poikia ja tyttäriä?
        Ja tuo jae jonka laitoin niin jos se ei ole totta niin miten uskoa sitten mitään Sanasta?
        "Joka on Hengestä syntynyt..." Eli Jeesuksen ei olisi pitänyt tulla ollenkaan maan päälle ollakseen Jumala.

        Lihallinenhan tarkoittaa samaa kuin syntinen.

        Jumalan totuus on selkeä. Ei sitä pidä yksittäisestä jakeesta lähtöisin olevan viisastelun kautta muuksi muuttaa.

        Mainitsemassasi keskustelussa Jeesus sanoi, ettei Jumalan valtakuntaan voi päästä, jollei ole "syntynyt Hengestä". Jeesus sanoi samassa yhteydessä, miten ikuisen elämän voi saada: "jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Johannes Kastaja todisti hieman myöhemmin: "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

        Tässä on siis tie!


      • Sam Andreevitsh kirjoitti:

        Jumalan totuus on selkeä. Ei sitä pidä yksittäisestä jakeesta lähtöisin olevan viisastelun kautta muuksi muuttaa.

        Mainitsemassasi keskustelussa Jeesus sanoi, ettei Jumalan valtakuntaan voi päästä, jollei ole "syntynyt Hengestä". Jeesus sanoi samassa yhteydessä, miten ikuisen elämän voi saada: "jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Johannes Kastaja todisti hieman myöhemmin: "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

        Tässä on siis tie!

        Myöhemmin? Älä höpötä! Johannes oli ensin!


      • Ota vakavasti tämä varoitus!
        auroraboreallis kirjoitti:

        Jaahas... "kymmeniä kertoja sanottu"... Mutta eikös me kaikki olla Jumalan poikia ja tyttäriä?
        Ja tuo jae jonka laitoin niin jos se ei ole totta niin miten uskoa sitten mitään Sanasta?
        "Joka on Hengestä syntynyt..." Eli Jeesuksen ei olisi pitänyt tulla ollenkaan maan päälle ollakseen Jumala.

        Lihallinenhan tarkoittaa samaa kuin syntinen.

        "Lihallinenhan tarkoittaa samaa kuin syntinen".

        Lihallinen tarkoittaa myös fyysisen ihmisen kehoa. Jeesus tuli lihaan ts. ihmiseksi. Hänessä ei havaittu syntiä. Hän oli puhdas ja viaton uhratessaan itsensä puolestamme eli antaen henkensä syntiemme sovitukseksi. Vain viaton ja tahraton karitsa sopi VT:n syntiuhriksi, joka oli esikuva Jeesuksesta.

        Pahalta tuntuu kirjoituksesi, mutta on niin, että sinähän olet jo valinnut tiesi. Sillä tiellä on oma pituutensa. Mutta Jumala ei salli pilkata itseään. Olet kertonut luopuneesi uskosta ja kääntyneesi ateistiksi. Miksi edes kirjoitat uskoa Jeesukseen tunnustavien palstalle.

        Ehkä haluat leikkiä uskovien kanssa ja kustannuksella? Saada paljon vastauksi viesteisihi? Muista kuitenkin, että olet kuullut evankeliumin ja todistanut ottaneesi sen vastaan. Sitten olet luopunut Jeesuksesta. Toivon, että palaat takaisin, jos voit etkä ole tehnyt kuoleman syntiä.

        Koen, että tilasi on hyvin vakava. Tässä rukoillessani koen erittäin vakavia asioita, sinua ja perhettä koskevia. Muuta en voi kehottaa kuin että käännyt takaisin Jeesuksen puoleen. Hän on armollinen ja hyvä.


      • Ota vakavasti tämä varoitus! kirjoitti:

        "Lihallinenhan tarkoittaa samaa kuin syntinen".

        Lihallinen tarkoittaa myös fyysisen ihmisen kehoa. Jeesus tuli lihaan ts. ihmiseksi. Hänessä ei havaittu syntiä. Hän oli puhdas ja viaton uhratessaan itsensä puolestamme eli antaen henkensä syntiemme sovitukseksi. Vain viaton ja tahraton karitsa sopi VT:n syntiuhriksi, joka oli esikuva Jeesuksesta.

        Pahalta tuntuu kirjoituksesi, mutta on niin, että sinähän olet jo valinnut tiesi. Sillä tiellä on oma pituutensa. Mutta Jumala ei salli pilkata itseään. Olet kertonut luopuneesi uskosta ja kääntyneesi ateistiksi. Miksi edes kirjoitat uskoa Jeesukseen tunnustavien palstalle.

        Ehkä haluat leikkiä uskovien kanssa ja kustannuksella? Saada paljon vastauksi viesteisihi? Muista kuitenkin, että olet kuullut evankeliumin ja todistanut ottaneesi sen vastaan. Sitten olet luopunut Jeesuksesta. Toivon, että palaat takaisin, jos voit etkä ole tehnyt kuoleman syntiä.

        Koen, että tilasi on hyvin vakava. Tässä rukoillessani koen erittäin vakavia asioita, sinua ja perhettä koskevia. Muuta en voi kehottaa kuin että käännyt takaisin Jeesuksen puoleen. Hän on armollinen ja hyvä.

        No jos on näin että olen tehnyt kuoleman syntiä ja minun ja perheeni tila on vakava ja ja minun pitää ottaa vakavasti niin.... hyvä on.
        Ekivaarin oppia pohdin. Pitääkö sitä vielä vakavammin pohtia???
        Mitä minun pitäisi nyt oikein tekemän?

        Mitä minä nyt sitten tekisin?(Viitaten tuohon ironiseen kommenttiisi "tahdot saada paljon vastauksia ketjuusi.")


      • auroraboreallis kirjoitti:

        No jos on näin että olen tehnyt kuoleman syntiä ja minun ja perheeni tila on vakava ja ja minun pitää ottaa vakavasti niin.... hyvä on.
        Ekivaarin oppia pohdin. Pitääkö sitä vielä vakavammin pohtia???
        Mitä minun pitäisi nyt oikein tekemän?

        Mitä minä nyt sitten tekisin?(Viitaten tuohon ironiseen kommenttiisi "tahdot saada paljon vastauksia ketjuusi.")

        ps.kerro jotakin positiivista välillä, j.f

        Ehkä kerrot että rukouksesi auttavat?


    • Jeesuksen syntymisen sekä "lihan mukaan", ja Jeesus kutsui tätä Ihmisen pojaksi, että "pyhyyden hengen mukaan, jonka sanoi syntyvän jokaisesta Jumalan tahtoa tekevästä, ja kutsui Hengestä syntynyttä Jumalan pojaksi" ja itseänsä Jumalan esikoiseksi, siis ensiksi syntyneeksi!

    • Yks-tämmönen

      kuka Jeesus todella on.

      Ilm. 1:8
      "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

      Ilm. 21:6
      Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

      Ilm. 22
      12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
      13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
      14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
      15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
      16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

      Jes. 41:4
      Kuka on tämän tehnyt ja toimittanut? Hän, joka alusta asti kutsuu sukupolvet esiin: minä, Herra, joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama.

      Jes. 44:6
      Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

      Jes. 48:12
      Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.

      • Jeesus Kristus ei ole Jumalan alku vaan hän LUOMAKUNNAN ALKU, A ja O

        Ilmestyskirja 3
        14 "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku":

        Jeesus on siis ensimmäinen Jumalan totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku ja loppu, [1. Kor.15:27,28].


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      316
      7118
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2174
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1601
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1419
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1133
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1127
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      1009
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      853
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      49
      837
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe