Kirjoitukset puhuvat kolmesta maailmasta

benedi = siunattu

2. Piet. 3: 6, ..Ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen"

" Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten
tuomion ja kadotuksen päivään" jae 7

Siinä menee toinen maailma, aikanaan tulen ruuaksi!

" Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu" jae 13
Tämä on sitten se kolmas maailma, jota tekin odotatte!?
Mikä tämä kolmas maailma sitten on?

" Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan. 1 Kor. 13: 12

Huomaatteko että me näemme pelastetut kasvoista kasvoihin...kolmannessa maailmassa ihmisillä on kasvot, ja kasvoissa , silmät, nenä ja suu , sekä korvat täytyy olla ,että kuulee mitä Herra kansalleen puhuu!

Jos on silmät ja suu, niin pitää olla ruokaakin, muutamalle miljoonalle pelastuneelle...niinpä he istuttavat puutarhoja,..ja rakentavat,..ja synnyttävät lapsiakin...

3

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanot: "Jos on silmät ja suu, niin pitää olla ruokaakin, muutamalle miljoonalle pelastuneelle...niinpä he istuttavat puutarhoja,..ja rakentavat,..ja synnyttävät lapsiakin..."

      Ellen White näki näyissään juuri tuollaisia materiaalisia höpöjuttuja. Uusi maa ja uusi taivas eivät ole tätä materiaalia, mitä tämä maa ja taivas on. Eikä sen asukkaat asu enää tämän maailman liharuumiissa, vaan muuttuneina "Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. (1 Kor 15:51-52)

      En jostain syystä saanut linkitettyä tuolla herätysliikkeiden palstalla Timo Flinkille tekemääni vastaukseen, jossa selitin tätä asiaa, joten copypastaan sen tähän:

      "Kirjaimellinen kyllä, mutta hengellinen
      uskova_1 Käyttäjän viestit21.4.2006 11:09
      Niin, en sanonut, ettei uutta Jerusalemia tulisi, vaan sanoin, että se on hengellinen ei materiaalinen. Tässä kirjoitukseni, jonka liitin jo alle:

      "Tuo ihmettelemäsi kohta on Ilmestyskirjan 21 luvusta jakeet 1-6:

      "Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, illä nämä sanat ovat vakaat ja todet." Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi."

      Tuo kaikki tapahtuu sen jälkeen, kun uskomattomat, saatana, tuonela, kuolema ja pahat henget on heitetty ja suljettu helvettiin.

      Koko nykyinen maailma kaikkineen tuhotaan ja (2 Piet 3:7). Sitten Jumala luo tämän maailman kaltaisen hengellisen "maailman". Siellä ei enää ole lihaa eikä verta, ei syntiä eikä murhetta. Siellä on hengellinen Jerusalem, joka koostuu uskovista ihmisistä (Ilm 21:9-10), kaupungin perustuksina ovat 12 apostolia (Ilm 21:14) ja muurina Israelin 12 sukukuntaa, 12 porttia ovat pyhyyden helmiä (Matt 7:6, Ilm 21:21), Jumala on sen temppeli (Ilm 21:22), siellä ei ole aurinkoa eikä kuuta, vaan Jumala valaisee kaiken koko ajan (Ilm 21:22-25). Valtaistuimesta lähtee elämän virta ja elämän puu on sen rannalla tuottaen hedelmiä (Ilm 22:1-2).

      Jerusalem eli uskovat ovat puhdasta kultaa, koska kaikki heidän ihmistekonsa on poltettu pois niin, ettei niistä jäänyt juurta eikä oksaa ja vain uskovien tekemät Jumalan työt ovat jääneet jäljelle. (1 Kor 3:11-15, Mal 4:1, Ilm 3:18, 21:18, 1 Piet 1:7). "

      ---------------

      Ahaa nyt tajusin, eikös Ellen Whitellä tosiaankin ollut jokin jehovalaisten kaltainen oppi siitä, että Uusi Jerusalem laskeutuu maapallolle. Joo aivan, näinhän se oli. Tuhatvuotisen valtakunnan tapahtumat Ellen sijoitti uuteen Jerusalemiin. Mutta eihän se noin mene.

      Tuhatvuotinen valtakunta on tätä maata ja materiaa, vaikka Jeesus siellä konkreettisesti ja näkyvänä ja paikallaolevana hallitseekin. Sinä aikana nuo lapset ja käärmeet ja leijonat sun muut eivät toisiaan pelkää eivätkä vahingoita. Se ei ole kuitenkaan kuvaus Uudesta Jerusalemista. Uusi Jerusalem laskeutuu vasta 1000 vuotisen valtakunnan jälkeen, kun kaikki paha on jo tuomittu ja suljettu helvettiin, silloin tulee nuo tuossa vanhassa kirjoituksessani kirjoittamani tapahtumat.

      • benedi=siunattu

        Ensinhän tämä maa poltetaan tulella kadotuksen päivänä, ..kuinkas muutoinkaan Raamattu voisi sanoa
        " Katso! Uudeksi minä luon kaikki ,minä luon uuden taivaan ja uuden maan , eikä merta enää ole"

        Ihan helppoa, seuraa maapalloa, kun tulee päivä, että maapallo on poltettu , eikä enää merta ole, niin silloin tiedät että on luotu uusi taivas ja uusi maa!

        Uskova 1 on siis vain parasta käydä potkimassa kiviä merenrannalla , ja seurata sitä kautta Jumalan suunnitelmia, kun kolmas maa kerran luodaan uudelleen!

        Tuhat vuotinen valtakunta on tietenkin taivaassa, siellä missä Moose ja Eliakin ovat ..ja 24 vanhinta, jotka Jeesus on ostanut maasta!
        Mutta se tapahtuu sitten kun Jeesuksesi tulee takaisin ja ottaa omansa tykönsä, että mekin saisimme olla siellä missä hänkin on!
        Hän tietää kyllä sinne tien!

        Sen ajan maapallo on autio ja tyhjä, ne tuhannen vuotta! Ei oo! Kyllä on!

        " Minä katselin maata, ja katso (uskova1), se oli autio ja tyhjä ja taivasta, eikä siinä valoa ollut" Jer 4; 23

        Ei tässä luomisesta puhuta, sillä Jumala teki auringon ,kuun ja tähdet kolmantena päivänä,...sen jälkeiosestä ajasta tässä puhutaan!

        " Minä katselin ,ja katso, ei ollut yhtään ihmistä,
        ja KAIKKI taivaan linnut olivat paenneet pois" 25....Hups, Eedenissä oli sentään yksi ihminen...nyt ei ole yhtään ihmistä...siinä koeta sitten tuhatvuotta viettää ilman valoa, ja ilman yhtään ihmistä..joten sinäkään et siellä ole.

        "Sillä näin sanoo MEIDÄN Herra: " Koko maa tulee autioksi, vaikka minä en siitä peräti loppua tee" jae 27
        Maa tulee autioksi, ja taivaaseen lisääntyy väki ja paljon!

        Kuka nyt jääkylmässä autiossa maassa olisi? No Jumalattomat ovat täällä, varmaan umpijäässä, sen tuhat vuotta, kun Jeremia ei kerta valoa nähnyt!

        Katsos uskova 1 " Se, joka puhuu Jumalan sanoja, sen on Jumala lähettänyt"..minut on lähetetty sinun luoksesi, kertomaan sinulle Herran totuus!


      • benedi=siunattu
        benedi=siunattu kirjoitti:

        Ensinhän tämä maa poltetaan tulella kadotuksen päivänä, ..kuinkas muutoinkaan Raamattu voisi sanoa
        " Katso! Uudeksi minä luon kaikki ,minä luon uuden taivaan ja uuden maan , eikä merta enää ole"

        Ihan helppoa, seuraa maapalloa, kun tulee päivä, että maapallo on poltettu , eikä enää merta ole, niin silloin tiedät että on luotu uusi taivas ja uusi maa!

        Uskova 1 on siis vain parasta käydä potkimassa kiviä merenrannalla , ja seurata sitä kautta Jumalan suunnitelmia, kun kolmas maa kerran luodaan uudelleen!

        Tuhat vuotinen valtakunta on tietenkin taivaassa, siellä missä Moose ja Eliakin ovat ..ja 24 vanhinta, jotka Jeesus on ostanut maasta!
        Mutta se tapahtuu sitten kun Jeesuksesi tulee takaisin ja ottaa omansa tykönsä, että mekin saisimme olla siellä missä hänkin on!
        Hän tietää kyllä sinne tien!

        Sen ajan maapallo on autio ja tyhjä, ne tuhannen vuotta! Ei oo! Kyllä on!

        " Minä katselin maata, ja katso (uskova1), se oli autio ja tyhjä ja taivasta, eikä siinä valoa ollut" Jer 4; 23

        Ei tässä luomisesta puhuta, sillä Jumala teki auringon ,kuun ja tähdet kolmantena päivänä,...sen jälkeiosestä ajasta tässä puhutaan!

        " Minä katselin ,ja katso, ei ollut yhtään ihmistä,
        ja KAIKKI taivaan linnut olivat paenneet pois" 25....Hups, Eedenissä oli sentään yksi ihminen...nyt ei ole yhtään ihmistä...siinä koeta sitten tuhatvuotta viettää ilman valoa, ja ilman yhtään ihmistä..joten sinäkään et siellä ole.

        "Sillä näin sanoo MEIDÄN Herra: " Koko maa tulee autioksi, vaikka minä en siitä peräti loppua tee" jae 27
        Maa tulee autioksi, ja taivaaseen lisääntyy väki ja paljon!

        Kuka nyt jääkylmässä autiossa maassa olisi? No Jumalattomat ovat täällä, varmaan umpijäässä, sen tuhat vuotta, kun Jeremia ei kerta valoa nähnyt!

        Katsos uskova 1 " Se, joka puhuu Jumalan sanoja, sen on Jumala lähettänyt"..minut on lähetetty sinun luoksesi, kertomaan sinulle Herran totuus!

        1 Joh. 3: 1.....meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin.
        Sentähden maailma (eikä uskova 1) tunne meitä"
        " Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee.
        Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena kuin hän on" jae 2

        Kuinkapa Henkeä katselet, se kun ei onnistu! Minkälainen Jeesus on? " Tule ja kosketa minua, Tuomas..ole uskova, älä epäuskoinen, ..ei Hengellä ole lihaa eikä luita niinkuin näette minulla olevan" Jeesus.

        Me siis saamme nähdä hänet sellaisena kuin hän on!..sitten kun hän ilmestyy, ja asettaa maapallon tuhanneksi vuodeksi jäihin!

        Itsehän te opetatte, että kun aurinko sammuu, sillouin jäätyy kaikki!..myös jumalaton matti ja maikki!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1745
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1365
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1222
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1167
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      193
      961
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      84
      951
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      903
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      839
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      798
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      138
      722
    Aihe