Luomenpoisto kokemuksia??

maikku

Onko teiltä poistettu luomia? Minä varasin ajan ja olen peloissani. Kasvoistani poistetaan noin 10 luomea. Sattuuko puudutus paljon? Tuleeko monta piikkiä? Entä kuinka olette toipuneet operaatiosta? Kaipaan kokemuksianne!

91

73927

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elli

      Minulta on poistettu kasvoista kolme luomea ja lääkäri teki niin siistiä työtä, ettei arpia löydä kuin etsimällä. Kasvojen alue paranee muutens yleensä paremmin kuin muualla vartalossa olevat ihoalueet (kai siksi, ettei iho kasvoilla samalla tavalla joudu venytyksiin), siinä mielessä se on kiitollinen paikka.
      Puudutus on lähinnä vähän kenkun tuntuista, ei se niinkään kipeää tee, ja se kiusa on nopeasti ohi. Varmaan tarvitset useampia piikkejä, koska luomia on noin paljon. Itse toimenpiteestä tunnetkin sitten vain sen verran, että kasvojesi alueella häärätään, ei muuta :)

      • Lissu

        Miten kauan leikkausjälkien parantuminen kesti eli siis kuinka kauan täytyi pysytellä poissa ihmistenilmoilta? Jos arpia ei ole pahemmin jäänyt, niin ne poistettavat luomet tais olla aika pieniä (esim. pienempiä kuin ---> O )?

        Kiitos etukäteen vastauksista! Olen myös menossa poistattamaan luomen kasvoista, jos uskallan...


    • Älä mene

      Arvet jää, jos ei ole mitään pelkoa ihosyövästä älä mene.

      Minulle jäi ainakin isot arvet ja ilman meikkiä en voi mennä mihinkään.

      Jutta

    • Aina

      Olen kuullut, että luomet voi poistaa laserilla eikä arpia jää. Onko kellään tietoa tai kokemusta tästä?

      • AnsQu

        Itseltäni poistettiin yksi luomi kasvoista laserilla ja paraneminen lähti hyvin käyntiin... mutta siihenpä oli jäänyt pigmenttisoluja ja luomi alkoi kasvaa takaisin. Vaadittiin siis toinenkin laserointi, jälki edelleen hyvää. Punotusta on vielä, mutta en ole vakuuttunut että vieläkään kaikki olisi saatu pois. Ja kun tarkoituksena oli poistaa syövän pelkoa, ei hoito tosiaankaan ole onnistunut. Enemmän nyt pelkään, kuin silloin kun luomi oli luonnontilassaan. Mieti kaksi kertaa.


      • Muumi
        AnsQu kirjoitti:

        Itseltäni poistettiin yksi luomi kasvoista laserilla ja paraneminen lähti hyvin käyntiin... mutta siihenpä oli jäänyt pigmenttisoluja ja luomi alkoi kasvaa takaisin. Vaadittiin siis toinenkin laserointi, jälki edelleen hyvää. Punotusta on vielä, mutta en ole vakuuttunut että vieläkään kaikki olisi saatu pois. Ja kun tarkoituksena oli poistaa syövän pelkoa, ei hoito tosiaankaan ole onnistunut. Enemmän nyt pelkään, kuin silloin kun luomi oli luonnontilassaan. Mieti kaksi kertaa.

        Olen turun seudulta enkä viitsisi lähteä hirveän kauas, joten missä näitä laserleikkauksia mahdetaan tehdä? Onko liian myöhäistä kesää ajatellen? Arpikohtaa kun pitää suojata jonkin aikaa...


      • kyrsiikin

        Luomi poistettu jalasta. Teipeistä huolimatta arpi levisi.Pahemman näköinen kuin luomi jonka halusin pois esteettisistä syistä.


    • kolmas päivä leikkauksesta

      Buranaa kuluu, kiristää ihoa, kolme ommelta ohimolla, poistettu hieman koholla oleva rusehtava luomi, läpimitaltaan 6milliä.
      Haavateippi kuulema vähentää arpikudoksen muodostumista.Suihkussa olin ja hiuksetkin pesin, piti varoa ettei shampoota mene haavaan, muutama tunti piti olla ilman haavateippiä, jotta on takuulla kuiva haava, sitten taas teippiä päälle
      pieni pala.Kylmä ilma ulkosalla viilentää ihoa ja helpottaa kipua jos ei halua käyttää Buranaa.Nauraminen ja aivastelu kiristävät ihoa...ei saa ponnistella...pitäisi olla kuin vahanukke, niin tulisi mahd. pieni arpikudos.
      Ompeleet poistetaan viikon kuluessa. sitten vasta pitääkin olla varovainen, ettei aukea haava tai veny liikaa se arpi, haavateippiä aion käyttää vielä muutaman päivän tai viikon ajan ompeleiden poiston jälkeen.

    • sama edessä

      Sama homma edessä. Luomi pitäisi poistaa kulmakarvan kohdalta.
      Onko kellään vinkkejä, mihin paikkaan kannattaa mennä Helsingin seudulla?

      • maikku

        Huomenna lähtee kymmenen luomea kasvoista. Pienet rykelmäluomet silmien ympäriltä ja isommat tummat luomet poskesta ja nenästä. Menen Laseriin, joka on Lauttasaaressa ja ainakin minä olen paikasta kuuluut kehuja. Toivottavasti ei ole ihan kauheeta, sillä kivunsietokykyni on olematon.


      • maikku
        maikku kirjoitti:

        Huomenna lähtee kymmenen luomea kasvoista. Pienet rykelmäluomet silmien ympäriltä ja isommat tummat luomet poskesta ja nenästä. Menen Laseriin, joka on Lauttasaaressa ja ainakin minä olen paikasta kuuluut kehuja. Toivottavasti ei ole ihan kauheeta, sillä kivunsietokykyni on olematon.

        Olin sitten luomenpoistossa, eikä homma ollutkaan kamala. Viisi päivää sitten neljä luomea poistettiin Laserissa laserilla. Ainoastaan luomeen tökättävä puudutuspiikki kirpaisi vähän, muuten toimenpide laserilla ei tuntunut miltään. En tiennyt edes, että luomet olivat poissa, luulin, että lääkäri vasta suunnitteli poistamisoperaatiota -ei siis lihan käryä. Jälkikipuja ei ollut lainkaan, ei sitten yhtään. Teipit otin pois ja naama on kyllä turpiinsa ottaneen näkönen, mutta 10 päivän päästä kuulemma palaa entiselleen. Suihkutus ei satu eikä kirvellä. Tilanne lienee täysin toinen, jos luomet poistetaan leikkaamalla ja joudutaan tikkailemaan. Laserilla hoidettuna suosittelen myös kaikille pelkureille.


      • Roosa
        maikku kirjoitti:

        Olin sitten luomenpoistossa, eikä homma ollutkaan kamala. Viisi päivää sitten neljä luomea poistettiin Laserissa laserilla. Ainoastaan luomeen tökättävä puudutuspiikki kirpaisi vähän, muuten toimenpide laserilla ei tuntunut miltään. En tiennyt edes, että luomet olivat poissa, luulin, että lääkäri vasta suunnitteli poistamisoperaatiota -ei siis lihan käryä. Jälkikipuja ei ollut lainkaan, ei sitten yhtään. Teipit otin pois ja naama on kyllä turpiinsa ottaneen näkönen, mutta 10 päivän päästä kuulemma palaa entiselleen. Suihkutus ei satu eikä kirvellä. Tilanne lienee täysin toinen, jos luomet poistetaan leikkaamalla ja joudutaan tikkailemaan. Laserilla hoidettuna suosittelen myös kaikille pelkureille.

        Hei!
        Minkä hintainen operaatio luomien poisto laserilla oli?


      • jaska
        maikku kirjoitti:

        Huomenna lähtee kymmenen luomea kasvoista. Pienet rykelmäluomet silmien ympäriltä ja isommat tummat luomet poskesta ja nenästä. Menen Laseriin, joka on Lauttasaaressa ja ainakin minä olen paikasta kuuluut kehuja. Toivottavasti ei ole ihan kauheeta, sillä kivunsietokykyni on olematon.

        Moi! millaiset kokemukset sait luomien poiswtosta laserilla? olen harkinnut vaihtoehtoa, kaipaan vain rohkaisua.


      • luomekas nuori
        jaska kirjoitti:

        Moi! millaiset kokemukset sait luomien poiswtosta laserilla? olen harkinnut vaihtoehtoa, kaipaan vain rohkaisua.

        itsekkin kiinnostunut laserista..

        itselläni jopa hm.. täytyy heti laskea... 31 Pientä hemmetin mustaa PASK*PALLEROA!! suurin osa pieniä..(2 isoo) ja V*tuttaa todella koska muuten olisin komeen näkönen ;P
        kannattaako mennä poistattaa laserilla??? ja tuskin ne poistaa yli 10 luomee kerralla? tulee helvetin kallis paukku ;/?? ja ihokin arpikudosta hyvin muodostava mut mietin et jos niistä 20jotka poistan niin tulis vaikka 5!arpea... niin itseäni ei haittaisi yhtään!!sitä vertaisi tähän naamaan kuin nyt... niin olisin prinssi xD

        eli onko kellään tummien pienten luomien poistosta laserilla mitään kokemuksia?? yksityiselle olisin luultavasti menossa,, ja ihan ulkonäkö syistä.. ;[


      • Möpsi
        luomekas nuori kirjoitti:

        itsekkin kiinnostunut laserista..

        itselläni jopa hm.. täytyy heti laskea... 31 Pientä hemmetin mustaa PASK*PALLEROA!! suurin osa pieniä..(2 isoo) ja V*tuttaa todella koska muuten olisin komeen näkönen ;P
        kannattaako mennä poistattaa laserilla??? ja tuskin ne poistaa yli 10 luomee kerralla? tulee helvetin kallis paukku ;/?? ja ihokin arpikudosta hyvin muodostava mut mietin et jos niistä 20jotka poistan niin tulis vaikka 5!arpea... niin itseäni ei haittaisi yhtään!!sitä vertaisi tähän naamaan kuin nyt... niin olisin prinssi xD

        eli onko kellään tummien pienten luomien poistosta laserilla mitään kokemuksia?? yksityiselle olisin luultavasti menossa,, ja ihan ulkonäkö syistä.. ;[

        Mooi! Heh, sori ku nyt vastaan muka tähän, tiedän tunteen :/ itsekin tunnen olevani ruma ankanpoikanen :D kasvoissa moonta luomea, melkein kaikki isoja. Oisko Tku seudulla yhtään mitään muuta paikkaa kuin Pulssi, jossa voisi LASERILLA poistattaa näitä? KOska Pulssissa hinnat 1-3 poisto 190 EUROA! HIRVEÄÄ! Onko missään halvemmallla? SIllä jos menisin pulssiin, hinnaksi tulisi abaut 750 euroa! Eli Tku seudulta, tietääkö kukaan? Ja millaista jälkeä? Kestääkö vaikutus kauan ja ikuisesti, vai vain jonkun tietyn ajan :) Kiitos etukäteen!!


      • myös miettivä---
        Möpsi kirjoitti:

        Mooi! Heh, sori ku nyt vastaan muka tähän, tiedän tunteen :/ itsekin tunnen olevani ruma ankanpoikanen :D kasvoissa moonta luomea, melkein kaikki isoja. Oisko Tku seudulla yhtään mitään muuta paikkaa kuin Pulssi, jossa voisi LASERILLA poistattaa näitä? KOska Pulssissa hinnat 1-3 poisto 190 EUROA! HIRVEÄÄ! Onko missään halvemmallla? SIllä jos menisin pulssiin, hinnaksi tulisi abaut 750 euroa! Eli Tku seudulta, tietääkö kukaan? Ja millaista jälkeä? Kestääkö vaikutus kauan ja ikuisesti, vai vain jonkun tietyn ajan :) Kiitos etukäteen!!

        Mä oon kyl ymmärtänyt että 1-3 luomen poisto maksaa sen 190 euroa, eikä 190€/kpl. Ei missään luomenpoisto oo niin kallista että toi ois kappalehinta.

        Mua mietityttää se kun jotkut sanoo että laserilla poistetuista jää hirveet kuopat ihoon.


    • Tuula

      kävin tänään poistamassa kasvoista viisi isoa luomea
      puudutus nippas hetken sit leikkas "radioaalloilla" en tuntenut mitään jälki on terävn siistii vähän punaset jäljet on nyt ei edes laastarii päällä. ei takuulla jää mitään pahoja arpia. hinta oli tunti maksu kaikkiaan noin 20 luonta otettiin myös rinnanaltayhteensä makso 345.00 jost kelasta korvausta

    • TUULA

      Nyt kulunut pariviikkoa luomienpoistoista. iholla ohuet punaiset jäljet. Olen rasvaillut niitä paranemisen nopeuttamiseksi.Kela lähetti 46euroa palautusta maksusta. Koko 25 luomen poisto maksoi siis 300 euroa. ei ole paha hinta. Puolentunninajalla otatan loput luomet niskasta eipähän tarvitse kesällä sit tuskailla ja peitellä. kasvo luomet tulisi poistaa aina mieluiten talvella.

      • kävin

        radioaalto-luomenpoistossa juuri tänään. Puudutus nipistää, ja itse luomen poisto ei satu eikä tunnu juuri ollenkaan. Jäljet on ihonväriset, ja pinta ihonmyötäinen. Luomia poistettiin yhteensä 4, kolme kasvoista ja yksi käsivarresta. Kaikki olivat koholla olevia. Koko homma maksoi 220 euroa, josta vielä kelakorvaus. Suosittelen. euromed.fi


      • poistaa myös ihontasaisia p...
        kävin kirjoitti:

        radioaalto-luomenpoistossa juuri tänään. Puudutus nipistää, ja itse luomen poisto ei satu eikä tunnu juuri ollenkaan. Jäljet on ihonväriset, ja pinta ihonmyötäinen. Luomia poistettiin yhteensä 4, kolme kasvoista ja yksi käsivarresta. Kaikki olivat koholla olevia. Koko homma maksoi 220 euroa, josta vielä kelakorvaus. Suosittelen. euromed.fi

        Minulla on paljon ihontasaisia pigmenttiluomia, jotka eivät siis ole koholla ihon pinnasta. Voiko radioaaltomenetelmää käyttää tällaisiin luomiin? Laserista sanottiin aikoinaan ettei sitä voisi käyttää tällaisiin luomiin, mutta kyllä voi, minulta poistettiin n. 10 ihontasaista luomea Laserissa. Tosin hinta oli vain hieman suolainen, joten mietin nyt muita vaihtoehtoja...


      • Hanna

        Minkä nimisessä paikassa kävit poistattamassa luomia?


      • Hanna
        Hanna kirjoitti:

        Minkä nimisessä paikassa kävit poistattamassa luomia?

        oli siis kohdistettu Tuulalle...


      • niiiiiiiiiiiiiiin
        Hanna kirjoitti:

        oli siis kohdistettu Tuulalle...

        niin Voiko radioaaltokirurgiassa poistaa ihonmyötäisä luomia ?!


      • hyvä kokemus
        niiiiiiiiiiiiiiin kirjoitti:

        niin Voiko radioaaltokirurgiassa poistaa ihonmyötäisä luomia ?!

        poistin laserilla pulssissa kerralla 5 luomea, joista 4 oli kasvoissa.Arpien pelossa olin lykännyt toimenpidettä jo vuosia, terveydellistä haittaa niistä ei ollut, ainakaan vielä. Julkisella puolella olisivat käyttäneet veistä, joten päädyin yksityiselle. Olen erittäin tyytyväinen, että sain pilkut naamasta pois, eivät isoja olleet, mutta kuitenkin tummia ja ulkonevia. Toimenpide kesti 15 min. eikä sattunut yhtään, puudutusneulat nipisti vähän. 1-2 viikin kuluttua ruvet lähti ja nyt iho paranee koko ajan. alkusi pelästyin, kun ei rupia näkynyt, mutta ne tuli 3. päivänä. meikillä saan nyt punoittavat pienet arvet hyvin peittoon, kunnes normaali iho on palautunut. Jos olisin tiennyt tän kaiken aiemmin, olisin mennyt tekemään tän jo vuosia sitten. Maksoi 250 euroa hela hoito.


      • tietämätönn
        hyvä kokemus kirjoitti:

        poistin laserilla pulssissa kerralla 5 luomea, joista 4 oli kasvoissa.Arpien pelossa olin lykännyt toimenpidettä jo vuosia, terveydellistä haittaa niistä ei ollut, ainakaan vielä. Julkisella puolella olisivat käyttäneet veistä, joten päädyin yksityiselle. Olen erittäin tyytyväinen, että sain pilkut naamasta pois, eivät isoja olleet, mutta kuitenkin tummia ja ulkonevia. Toimenpide kesti 15 min. eikä sattunut yhtään, puudutusneulat nipisti vähän. 1-2 viikin kuluttua ruvet lähti ja nyt iho paranee koko ajan. alkusi pelästyin, kun ei rupia näkynyt, mutta ne tuli 3. päivänä. meikillä saan nyt punoittavat pienet arvet hyvin peittoon, kunnes normaali iho on palautunut. Jos olisin tiennyt tän kaiken aiemmin, olisin mennyt tekemään tän jo vuosia sitten. Maksoi 250 euroa hela hoito.

        onko luomien poistossa mitään ikä rajaa?


      • hums
        tietämätönn kirjoitti:

        onko luomien poistossa mitään ikä rajaa?

        En usko että on(vaikka voi hyvin ollakin), ja vaikka olisikin niin kyllä siitä huoltajan suostumuksella pääsee.


      • turunampiainen
        hums kirjoitti:

        En usko että on(vaikka voi hyvin ollakin), ja vaikka olisikin niin kyllä siitä huoltajan suostumuksella pääsee.

        Otin tänään kasvoista 4 suurehkoa luomea(n 5 mm) ja yhden pienen laserilla. Kipua ei tuntunut, mutta siis puudutuspiikki tuntuu sen sekunnin per luomi inhottavalta.. Ja siis olen luuseri pelkuri ja selvisin :P Olen selvinnyt myös ihan luomien leikkaamisestakin, siinä ehkä oli jopa vieläkin olemattomammat "kivut". Arvet tosin aika levinneet ja liilat viela vuodenkin jälkeen. YKsi arpi kahden vuoden jälkeen on jo ihonvärinen, mutta siis kyllä siitä näkee että jotain on leikelty. Nämä olivat tosin venyvissä paikoissa, niin se olikin ihan odotettavaa..

        Nyt naamassa luomia hieman isommat noin luomen väriset ohuet ruvet päällä.. Toivottavasti niistä tulee hyvät. Ihmisten ilmoille uskallan luultavastikin kohta, koska luometkin olivat aika rumat :s
        Lääkäri siis lupasi vaaleat jäljet, joten uskon että niistä jotain jää, mutta usko, että se on silti kivempi, kuin ne luomet, koska ne saa sit kuitenkin meikillä piiloon.. Onneksi luomet olivat kuitenkin tuolla sivuposkissa, niin edestäpäin ei sit ihan heti ja tosi selvästi nää mitään.


      • halpaheikki

        Missä noin halvalla muka saa? Ootko käyny Virossaa vai missä?


      • Sunshine656
        halpaheikki kirjoitti:

        Missä noin halvalla muka saa? Ootko käyny Virossaa vai missä?

        Itse olin Pulssissa, jossa minulta poistettiin 6 luomea kasvoista. Koko helahoito maksoi "vain" 215e 70senttiä!
        Normaalisti jotain 248e mutta Kela korvasi :)

        Puudutus tuntui todella ilkeältä mutta muuten poisto ei tuntunut miltään. Jälkeenpäin vähäsen yksi noista jäljistä kiristää, sillä se on aivan suun lähellä. Siitä on nyt pari päivää. Nyt vaan odottelen kunnon parantumista innolla, koska haluan nähdä tuliko hyvää jälkeä :) Nyt näyttää lupaavalta 3 "luomen" kohdalla. Kaikkiin ei ole vielä muodostunut rupea. Aika näyttää :)

        NIIN ja tässä on myös "takuu"! Jos syksyllä ilmestyvät takaisin, niin poistavat ilmaiseksi uudestaan :)


      • juuukk
        Sunshine656 kirjoitti:

        Itse olin Pulssissa, jossa minulta poistettiin 6 luomea kasvoista. Koko helahoito maksoi "vain" 215e 70senttiä!
        Normaalisti jotain 248e mutta Kela korvasi :)

        Puudutus tuntui todella ilkeältä mutta muuten poisto ei tuntunut miltään. Jälkeenpäin vähäsen yksi noista jäljistä kiristää, sillä se on aivan suun lähellä. Siitä on nyt pari päivää. Nyt vaan odottelen kunnon parantumista innolla, koska haluan nähdä tuliko hyvää jälkeä :) Nyt näyttää lupaavalta 3 "luomen" kohdalla. Kaikkiin ei ole vielä muodostunut rupea. Aika näyttää :)

        NIIN ja tässä on myös "takuu"! Jos syksyllä ilmestyvät takaisin, niin poistavat ilmaiseksi uudestaan :)

        siis tuosta laserilla poistosta ei jää mitään arpia tai jälkiä????
        voiko se mennä jotenkin pieleen??


      • Riksa_
        juuukk kirjoitti:

        siis tuosta laserilla poistosta ei jää mitään arpia tai jälkiä????
        voiko se mennä jotenkin pieleen??

        Itse kävin 3pv sitten poistattamassa laserilla 4kpl pieniä mutta ärtyviä luomia kasvoista, nenän pielestä ja poskesta Leppävaaran Mehiläisessä Espoossa. Luomet olivat aika pieniä, halkaisijaltaan max 2milliä.

        Ihotautilääkäri kertoi, ettei kesällä edes tee poistoja koska laserin jälkeen ihon kohdat ovat alttiita uv-säteilylle, vaatii paranemisaikaa.. Yhteensä olin lääkärin vastaanotolla noin 15minuuttia, joten todella nopeaa puuhaa on. Puudutuspiikin pisti jokaiseen, se tuntui hieman häijyltä ja kirveli, mutta oli muutamassa sekunnissa ohi.

        Itse poiston lopputulos: luomien tilalle tuli punoittavat läntit, luomien kokoiset ja hieman rumemmat kuin luomet. Meikkiä kiellettiiin laittamasta päälle, ennenkuin ruvet ovat muodostuneet. Ruvet ovat ilmestyneet vasta tämän päivän aikana, eli meni vähän enemmin kuin se 1-2pv mitä lääkäri arvioi.

        Lääkäri sanoi, että laserpoiston voi pilata sillä, että otetaan liian syvältä ensimmäisellä kerralla, ja silloin tulee näitä kuoppia joista joku aiemmin jo tässä ketjussa mainitsi kuulleensa. Eli totesi ettei oteta nyt liikaa, ja jos näyttää että jotain jää poistamatta, niin hän tekee samaan laskuun sitten korjaustyöt. Sovittiin että 2 kk päästä poistosta jos näyttää siltä että on jotain korjattavaa niin soitan hänelle ja sovitaan uusi arviointiaika.

        Antibioottivoidetta määräsi kaikenvaroiksi, joten aamuin illoin levitän pesun jälkeen sitä poistokohtiin tulehduksen ehkäisemiseksi. Mitään laastareita en ole päällä pitänyt, ja lääkärin mukaan ei tarvitsekkaan jos ei itseä nuo jäljet häiritse. Kollega totesi että vähän pieniltä märkäruvilta näyttävät, mutta eipä kukaan ole suoraan kommentoinut että mitä mun naamalle on tapahtunut.. Lähinnä ärtyneitä finnejä muistuttavat.

        Eli hyvin mielin tässä odottelen jälkien paranemista.

        Itse käynnistä jäi hyvä fiilis kaikenkaikkiaan, varmasti parempaa jälkeä noilla kuin veitsellä, jos vaan luomet antavat myöten poiston noin tehdä


    • luomi jalka

      maksaakos jos alaikäinen poistattaa luomen jalasta mikä on osittain koholla?siis omassa terveyskeskuksessa tai jossain sairaalassa??
      nopeaa vastausta kiitos

    • Pelkurihuh

      olen nyt kesällä menossa poistattamaan luomia laserilla...
      yksi on kasvoissa ja pari selässä. olen nyt varmannut siihen vähän yli 200€ toivottavasti hinta ei nouse yllättäen. Jotenkin vaan jännittää se koko operaatio niin hemmetisti, tai oikeastaan sen lopputlos. tämä kasvoissa oleva luomi on tosi näkyvällä paikalla ja jos se poisto ei onnistukaan vaan siihen jää joku kamala punainen läntti.

      Täytyy kai suojata naamaa jotenkin auringonvalolta... No kaipa hän tietää mitä tekee ja kertoo miten toimia operaation jälkeen.

      Terveystaloon olen siis menossa..

    • luominaamari

      joku sanoi, että luomen poiston jälki naama olisi kuin turpiinsa saaneella.
      sattuuko se jotenkin, turpooko se kohta tai jotain? tuntuuko naamassa jotenkin oudolta, pitääkö olla naama peruslukemilla, ettei mikään kohta vaan "venyisi".

    • Pelkurihuh

      kävin nyt poistatamassa luomen kasvoista, ja jälki on aika kamala... ite luomi oli n. nuppineulan pään kokoinen, mutta tämä "reikä" mikä sen tilalle nyyt tuli on varmaan puolet isompi, ruma ja punainen ympyrä....

      siitä ruvesta näyttää tulevan ihan kivan iso.... pelottaa mikä on lopputulos kun ottaa laastarin pois. luulin, että tuo laastari olisi peittänyt haavan, mutta se punoittaa selvästi sen läpi, kai siihen voi laittaa lisää päälle?

      vitsi kun katoin youtbesta jotain luomileikkauksia, ja siellä ne näytti niin siistiltä, mitäköhän tästäkin tulee...

    • apuvapuvaa

      pitääkö ton laastarin vaan olla tossa, vaikka tuntuu että sieltä tulee läpi koko töhnä??
      ohjeissa sanottiin, että "teipit 5-7vrk ja sitten rasvaus".
      eikö tota teippiä voi ees vaihtaa? näytttää jo parin tunnin poiston jälkeen niin törkeeltä. äkkiä vastauksia kokeneilta!!

    • apuvapuvaa

      vitsi kun kaikki kirjoittaa, että radioaaltokirurgialla luomet vaan lähtee, ei tartte edes laastaria ja jälki on melkeimpä huomaamaton. menikö mulla nyt joku pieleen, pitääkö ruveta soittelemaan paikan päälle? tässä on ihan kamala teippaus joka siis "vuotaa", tai ainakin siitä näkyy läpi haava. pitääkö laittaa oikein kuvaa?

    • Tatuointimies;)

      mitähän menetelmää pitäisi käyttää, kun pitäisi mhd halvalla saada molemmat käsivaret ja lapaluiden kohdat luomet pois tatuointeja varten. ei haittaa jos jää arpia, koska ne tatuointi kuitenkin peittää. Mutta tärkeintä olisi halpuus ja parantumis nopeus. Minne kannattaa mennä ja mitä tehdä?

    • dragonfly175

      Kuka sulle on sanonut, että tatuointeja varten pitää luomia poistaa? Eihän niin muutkaan tee. Hyvä tatuoija osaa kyllä hommansa oli luomia tai ei, ja jos ei osaa niin neuvoisin vaihtamaan tatuoijaa.

    • tatuointimies:))

      no siis totta kai tatuointeja voi kiertää.. MUTTA
      otan ns. "sleevet" hihat, eli käsivarret kokonaan peittoon.. hankalampiä vaistää.
      ja lapaluissa loumet ovat juuri sillä kohtaa mihin tatuointi tulisi täsmälleen.. -.-

    • poistettu on

      minulta poistettiin kasvoista luomi muutama kuukausi sitten, ja olen vähän valokuvaillut tuota arven paranemista... pistänkö kuvasarjaa tänne, niin te muut luomen poistoa harkitsevat voisitte vähän nähdä mistä on kyse?

    • Poistoa harkitseva

      Mielellään kiitos!

    • luominenä

      Minulta höyrytettiin radioveitsellä iso 0,5 x 0,5 mc luomi nenänpäästä elokuun alussa ja mitään arpea ei ole. Onneksi en suostunut veitsellä leikkaamiseen (no ei kyllä suositeltukkaan) vaan googlasin ja löysin tämän tavan. Puudutuspiikki nenässä oli kyllä inhottava, mutta olen tajuttomen tyytyväinen, että se kamala patti on poissa...

    • luomi lähti onneksi

      Aijaa, minulta höyrytettiin luomi 3kk sitten ja edelleen on punainen läikkä havaittavissa. Ehkä noissa ihoissa on sit eroja, jollakin paranee nopeammin...
      No tässä ois tätä kuvasarjaa, vähän inhottavan näköistä, mutta sitä se sit on. (ainakin minulla oli kunnon laastarirumba usean viikon ajan)

      http://i1227.photobucket.com/albums/ee438/randomboksi/leikkaus.jpg

      • Poi pois

        Hieno kuvasarja. Luomet on ällöjä. Poistattakaa


    • ö

      Itse olen viikon päästä menossa poistattamaan luomen kulmakarvojen kohdalta, joka on häirinny erittäin paljon tähän asti, aina oon pitäny hiuksia edessä. Noin 5 vuotta sitten kävin terveyskeskuksessa luomen poistamisen toivossa, mutta eivät tehneet sille sielä mitään, koska kyseessä olisi ollut "kauneusleikkaus".
      Nyt luomi häiristee vain entistä enemmän ja rohkaistuin luomen poistoon. Itseäni mietityttää luomen sijainti, joka on aika lähellä silmää. Toivottavasti kuitenkin pystyvät sen poistamaan, muuten ahdistun täysin. Luomi tullaan poistamaan jollain rf-tekniikalla, josta ei pitäisi jäädä jälkeä. Kyselin asiasta puhelimessa ja poistetun luomen päällä pitää kuulemma viikon ajan pitää laastaria. Pelottaa lopputulos mutta eniten toivon sitä, että luomi otetaan vaan pois.! Niin paljon se on rajoittanut elämää, kun on hävettänyt. Kallis on! Tulee maksamaan 330e.

    • ö

      Pari tuntia nyt luomenpoistosta. Pieni teippi on poistokohdan päällä ja silmäkulma on nyt vähän turvonnu ja näyttää hölmöltä, mutta pitäis kuulemma muutaman tunnin sisällä laskea. Plastiikkakirurgi joutu laittaan enemmän puudutusainetta, koska varmaan kulmakarvat kärvähti samalla ja tuntu poltetta :D Itse poistotoimenpide ei kuitenkaan sattunut, ja jännitin aivan hirvittävästi siihen nähden. Vain ensimmäinen puudutuspiikki nipisti. Kun ihoa poltettiin, se tietenki haisi palaneelta. Joitain kelakorvauksia pitäisi saada, antoivat lomakkeen mukaan. Viikon päästä on ilmainen tarkistukäynti.
      Saa nähdä, millainen on lopputulos.

    • ähäkutti

      Miltä tilanne nyt muutaman päivän jälkeen näyttää? Itsekin kiinnostunut luomenpoisto-operaatiosta.

    • rf:n nimeen

      Mulla poistettu syksyllä (elokuu) radiofrekvenssillä kasvoista 5 luomea.
      Alueet nyt hieman normaalia vaaleammat, mutta tuskin eroittaa. Eli voin suositella.
      Aiemmon poistettu myös kaulasta yksi veitsellä leikkaamalla ja siitä on arpi muistona, eli en suosittele.

    • ö

      Saman päivän iltana luomen poistokohta alkoi vuotaa verta, ei mitenkään paljoa, mutta siitä ei millään meinannut tulla loppua, joten kävin kahden päivän päästä uudestaan vastaanotolla. Vaihtoivat haavateipin ja jotain sille räpelsivät. Antoivat teippiä mukaankin, jotta saisin sen itse vaihdettua, jos näin vielä kävisi. Oli kuitenkin hyvin lähtenyt parantumaan. Käynti oli ilmainen. Nyt pidän kahta teippiä poistokohdan päällä ja enää ei ole tullut verta. En osaa vielä sanoa, miltä poistokohta näyttää, koska olen nyt yrittänyt olla koskematta siihen. Ohan se hölmön näköinen teippaus ja huomenna serkun yo-juhlat, mutta onneks hiuset peittää kohdan jotenkuten (:
      nm. "rf:n nimeen": kuinka kauan kesti, ennenkuin tepit irtosivat/irroitit ne? Miltä poistokohta näytti ja milloin ruvet ilmestyivät?

      • kysymys

        "ö", kuinka poistokohta on parantunut? Itse olen varannut ajan myös luomenpoistoon ja jännittää millainen jälki naamaan jää poiston jälkeen!


      • ö
        kysymys kirjoitti:

        "ö", kuinka poistokohta on parantunut? Itse olen varannut ajan myös luomenpoistoon ja jännittää millainen jälki naamaan jää poiston jälkeen!

        Poistosta on nyt siis kaks ja puol viikkoo. Kontrollikäynnillä (10pv toimenpiteestä) plastiikkakirurgi poisti jo muodostuneen ruven ja sen jälkeen ei tarvinnut enää haavateippiä pitää. Jäljellä oli punainen verestävä jälki ihossa. Kontrollikäynnistä on nyt viikko ja jäljellä on ruven tapainen kohta, mikä on omasta mielestäni parantunut hyvin ja iho luultavasti kasvaa tilalle pian.
        Ei tarvitse jännittää, tsemppiä! (:


    • Luometon_________

      Kasvoistani poistetiin viisi luomea tekniikalla, joka ei vaatinut tikkejä. Leikattiin veitsellä ja olin viikon siteissä. Siteet otettiin lopulta pois märkänä, jolloin luomissa ruvet. Niihin piti pari päivää laittaa voidetta, joka esti tulehdusta. Yksi haava hieman aukesi, mutta muutoin parantuivat hyvin. Rupien irrottua jäi jäljelle punaiset jäljet, jotka pikkuhiljaa vaalenneet. Meikillä voi nyt peittää, mutta uskon, että lopulta vaalenee niin, ettei erota mistä luomet poistettu. Näin lääkäri lupasi ja näyttää käyvän toteen. Tikittömän, mutta veitsellä leikattavan tekniikan osaa ainakin Kuopiossa eräs erikoislääkäri.

    • joulutonttu

      Hei luometon. Missä poistit luomen kuopiossa? Hintaakin mielelläni utelisin :) Itse poistatin kasvoista neljä luonta joitakin vuosia sitten mutta pariin en ole täysin tyytyväinen, ovat kasvaneet kai takaisin tai jotain..

    • 1 vrk radioaallosta

      Moikka! Oon nyt lukenu tätä palstaa ja paria muutakin ja löysin myös ton RF radioaalto luomen poisto hommelin josta en ole aikaisemmin kuullukkaan! :) Oon siirrelly luomenpoistoa, koska luulin että se tehdään veitsellä ja jänskätin mahdollista arpea... Muutenkin koulussa/töissä olis kiusallista olla reipit naamassa.
      Nyt kävin kuitenkin pari päivää sitten Euromedillä poistaa!!! Uskomaton fiilis... Aivan siis älytöntä :) . Poistatin 3 koholla olevaa luomea kasvoista, jotka eivät todellakaan olleet helpotus mun epävarmuuteen. Välillä oli parempiakin päiviä, mutta olin niin väsynyt vuosien piilotteluun hiuksilla ja jopa siten, miten seisoin ihmisiä kohden... Älytöntä joo :D . Olen siis kohta 22 . Nyt tuli jopa haikea fiilis kun nää pilkut on näköjään vaikuttanu ja ollu osa mun elämää jo niin kauan! Nyt on paljon kauniimpi ja itsevarmempi olo :) Pystyn olemaan luonnollisempi ja oma itseni ilman epävarmuutta ja meikki maskia ilman eikä tarvii jännittää.
      Mutta nyt itse asiaan :) . Ei jäänyt siis mitään "kraatereita" koska luomet olivat sen verran koholla . Ehkä 2-3mm ?? keskimäärin... yksi luomi oli ehkä 3mm halkaisijaltaan ja 2mm korkee pigmenttinen luomi, jossa on nyt tällä hetkellä pieni veritippa ja ihan vähän näkyvämpi haava kuin noissa muissa. Loput 2 oli ehkä pikkasen isompia (ei mitään monstereita) mut varmaan 5mm pitkii ja tuntuvat jopa siltä, että niiden juuret olivat vähän enemmän pinnalla. Näistä ei siis jääny mitään jälkee!!!
      Nyt on menny vuorokausi ja vihdoinkin sai käydä suihkussa ja ottaa laastarit pois. Kuivasin kasvot hyvin ja taputtelin haavat desinfioidulla vanulapulla hyvin kuivaks. Bepathen auttaa tosi hyvin!!! Melkeen silminnäkee et tekee gutaa ja sitten kun tohon ilmeisesti ilmestyvä rupi tippuu pois ja jää se pieni punoittava jälki niin ostin siihen sellaista arpien hoito voidetta (Kelo-Cote) . Tää toimii hyvin just tälläsiin tuoreisiin jälkiin joita halutaan häivyttää. (kuukauden hoito)
      Ei kestänyt kuin 10min ja maksoi sen 198e :) Suosittelen niille joilla luomi on koholla niin tulee parempi tulos! Ihan huippu homma et on keksitty tälläinen niin ei tartte veitsellä leikkaa :) . 1 on otettu aikaisemmin veitsellä ja siitä pieni arpi.
      Hauskaa mennä takaisin töihin muutaman päivän päästä kun on ihan eri näkönen :) Noi jäljet pystyy hyvin peittää meikillä, mutta olkaa tarkkoja et haava on ihan kuiva (ei bepanthenia esim.) niin ei tuu infektioo :) . Ihan varmuuden vuoks napsasin nyt aamulla yhden buranan ja antibiootin. En läträä noilla desinfiointi ja antibiootti jutuilla vaikka siltä kuulostaa :) Otin ihan varmuuden vuoks huomista palaveria varten :) . Tosi hauskaa, et miten noin pieni asia voi vaikuttaa elämään

      • WW

        Saatkohan tästä kommentista mitään ilmoitusta enää.. Mutta jos saat niin mahti homma jos voisit vastailla! Eli miltä jäljet näyttävät näin melkein vuoden myöhemmin? Toi kuvailu kuulostaa täysin samalta mitä itse ajattelen ja mietin paljon menoa Euromedille. Kiitos etukäteen jos näät tämän viestin ja vastaat!


    • kattokaas siitä

      tuossa parisen viestiä taaksepäin on linkki kuvaan, siitä näkee miten arpi paranee.

    • Halpa hinta

      Itse kävin tänää otattaas neljä luomee pois (kolme kaulasta ja yks nenän varresta) hinta 13,80e eli pelkkä poliklinikkamaksu . Ei paljoo haittaa jos arvet jää eipähän ainakaa tarvii pelätä et repeisivät treeneissä irti =)

      • pilkkunaama

        miten on voinut olla noin halpa? kaikkilla muilla jotain 200 euroa. missä kävit?


    • pilkkunaamalle

      terveyskeskuslääkärillä ja varma arpi :)

    • Jänskättäjä

      Oon menossa tiistaina luomenleikkaukseen, 2 luomea poistetaan. Kainalon lähettyviltä sekä reidestä läheltä nivustaivetta. Hankaavat inhottavasti koko ajan vaatteisiin joten pakko poistattaa. Tulee maksamaan vajaa 30 €, perus poliklinikkamaksu. Pikkusen meinaa jänskättää! Arpi jää ihan varmasti mutta sepä ei mua haittaa, varsinkin kun tuommosessa paikassa on luomet eikä näy mihinkään!

    • r4ni

      Olen huomenna menossa poistattamaan selästäni 1cm halkasijaltaan olevan luomen, jonka päällä kasvaa toinen luomi. Luomen ympärille on tullut tumma kehä, joten menen TYKSin ihotautilääkärille. Olen siis 18-vuotias, joten olisi kyllä vaikea uskoa tämän ikäisenä mitään melanooma, mutta huomenna se selviää, onko luomessa jotain vakavampaa. Tumma kehä ilmestyi tämän vuoden alussa, enkä ole sitten lääkäriin jaksanut raahautua, kun saa pelkkää puhelinjonoa odottaa miljoona vuotta.. Oireita luomessa on kova kutina. Kaulassani on toinen vähän pienempi luomi, eikä se reagoi samalla tavalla. Hintana tulee olemaan poliklinikkamaksu 24,95€, että en kyllä tajua, kun näitä palstoja luin, että on yli 300€ joillakin maksanut :o No mutta, huomenna sitten selviää, onko mitään vakavampaa, joten vähän jänskättää :D

    • r4ni

      Tänään sitten poistettiin luomi. Täysin kivutonta, paitsi alkuun vähän pisteli puudutuspiikki.. mutta itseäni ällötti kovin, kun luomi oli yläselässä, ja korvan juuresta kuului ääni, kun nahkaa leikattiin hyyyyi :DD no mutta, tässä 3-4 viikkoa tuloksia odotellessa, että onko jotain häikkää tossa luomessa tosiaan.. Melko ison palan ottivat, n. sentin syvyydestä.. Nyt alkaa vähän kipu tuntua tuolla, mutta toivotaan, että paranee pian :) 10 päivän päästä tikit sitten ottamaan pois..

    • Jänskättäjä

      Multa poistettiin siis viikko sitten kaks luomea ja kyllä NIPISTI puudutusaineen ruutaus VARSINKI nivustaipeeseen! Ja oli villi tunne ku oli puudutettu eikä tuntenu kipua juurikaan, ainostaan sen ku ne operoi :D Mutta selvisin hengissä ;D Tikit oli viikon (yhteensä 5 tikkiä) nyt jäljellä ei oo enää ku hiukan punottavat arvet....ja maksua tuli se 13,80 €. Mäkään en tajua miten joku kehtaa pulittaa luomenpoistosta monta sataa euroa ku saa pelkällä poliklinikka maksullaki ihonpalasen poistettua! Mitä tuo haittaa jos jää arpi, nehän on siistejä ;)

    • r4ni

      Tulokset tulivat viikko sitten, eikä ollut mitään vakavaa :) Tikit sain myös pois, joita kaikkiaan oli jopa 11. Lääkäri sanoi, että jos olisin 2-5 vuotta odotellut, niin olisi luomeen voinut kehittyä jotain pahempaa. Eli jotain muutamia pieniä solumuunnoksia, siis oli jo ilmestynyt, mutta nyt se on onneksi poissa päiväjärjestyksestä. Haavakin on jo täysin parantunut, muutama pieni rupi vielä on, mutta se siitä sitten :)

      • dazerssa

        hieno juttu :)
        ja ei tosin tuon ikäisillä paljoa mitään melanoomaa löydy :D


    • laser?

      RF luomenpoistosta paljon kokemuksia. Onko kellään laserista?

    • Ei laser luomiin

      Laserin jäljiltä valkoiset läiskät kun vie pigmentin. En suosittele.

      • xcv

        On kunnallisella puolella muuta kuin veitsi vaihtoehtona.


    • Bruun

      Itse olen joutunut nyt harkitsemaan luomen poistoa kasvoista. Olen 15-vuotias ja äitihän tätä ehdotti eli huoltajalta tulee kyllä suostumus. Luomeni on n. ½ sentin kokoinen ja syy poistoon on se, että siinä kasvaa karvaa kovaan tahtiin (tähän asti ollaan leikkailtu, sillä häiritsevät ihan kivasti).

      Vinkkejä miten kannattaisi poistaa (laser vai leikkaus)? Kyseessä siis tällainen tyttö joka pelkää kipua, pistoksia, kaikkea. Ja pelkonihan on ihan suhteellisen pahaa (saan paniikkihäiriöitä, jolloin esim. hengitys vaikeaa).

      Missäköhän Turun seudulla voisi poistaa esim. laserilla? Millaisia arpia jäisi? (äiti sanoi että nuoren ikäni takia arpea tuskin jäisi yhtä helposti kuin vanhemmalla).

      Kaiken näköistä tietoa kaipaisin.

    • Jänskättäjä

      Jos se leikataan ihan normisti siis pala pois vaan, varmasti jää jonku näkönen arpi. Nuista lasereista en kyllä osaa sanoa mitään. Mutta niinkun aikasemmin mainitsin, arvethan on siistejä, mun mielestä ainaki :D Mulle jäi kaks arpea, toisessa näkyy ihan viiva ja haavan molemmin puolin tikkien jäljet, näyttää ihan liskolta :D Tikkien jäljet varmaan vielä lähtee pois. Kainalossa ei näy kun punanen pallo, varmasti seki siitä vielä rauhottuu.

      Muuten se oli kyllä varsin kivuton operaatio sekä kainalosta että nivustaipeesta. Täytyy kyllä tunnustaa että nivustaipeeseen joka on kyllä niin herkkää aluetta ihon ohuuden takia, puudutusaineen ruutaus kävi kipeää, nipisti inhottavasti! Mutta sitä kesti vain hetken ja sit tuntu vaan ku operoivat, muuten ei tuntunu kyllä :) Mä jännitin hirveesti sitä, mutta kaikki meni hyvin ja loppujen lopuksi oli pieni operaatio ja haavat parani äkkiä jonka jälkeen totesin että turhaa jännitin :)
      Ei muutako rohkeasti vaan soitat terveyskeskukseen ja halvalla poliklinikkamaksulla luomi pois (voi mikä "vapaus" koitti sen jälkeen ku ei tarvinu enää varoa koholla olevia luomia). Ei turhaa kannata maksaa kalliita maksuja niin pienestä operaatiosta!! :)

      • Arpi rumentaa

        Arpi kasvoissa ei ole mikään "siisti". Itse en ikinä antaisi tk-lääkärin tehdä yhtään mitään kasvoilleni. Halpa ei ole sama kuin hyvä. Ihotautilääkäri ja viimeisin/uusi luomenpoistotekniikka, se on siistiä.


    • Viimeisin?

      Mikä on viimeisin?

      • luominen naama

        Minulla suuri luomi nenän vieressä kokoa 9x9mm ja haluisin poistattaa? mitä suosittelette laseria vai laser vai niitä radioaalto veitsi homeleita?!


    • radioaalto veitsi

      Mikä on radioaalto veitsi?

      • luominen naama

        joku radiofrekvenssiveitsi muistaakseni :D


    • Luomi naama

      Onko siis niin, että ihan terveyskeskuksissakin poistavat luomia pois kehosta?

      näin olen lukenut ja ymmärtänyt että moni on ihan vain käynyt terveyskeskuksessaan poistamassa häiritsevät luomensa eli ilmeisesti niissä poistavat? mutta jos näin kerran on, niin kuinka helposti niitä oikein ryhtyvät poistamaan vai sanovatko ennemmin että mene vain suoraan yksityiselle, ei julkisia palveluita tämmöisiin yms.

      ja sitten vielä kysytään se että miten oikein kysyä asiaa heiltä? tuntuu vain hieman oudolta niin vähäpätöisen asian takia mennä kyselemään. Tai ei asia niin vähäpätöinen välttämättä ole... itselläkin jokunen luomi kasvoissa (poskessa) ja nenän vieressä (oikeastaan nekin poskessa) eivät ne kovin suuria ole mutta näkyviä ja vanhentavat ulkonäköäni. Toki lääkärin mielestä ne voivat olla vähäpätöisiä mutta kantajalle ei.

      Tarkoitus on ollut käydä poistattamassa jo kuinka kauan (vuosia) mutta en ole saanut aikaiseksi. Julkisella puolella ongelma olisi mukavempi saada hoidettua koska se ei kustantaisi lähes yhtään mitään. En toki sulje, yksityistäkään puolta pois mutta opiskelijana olisi tällöin hyvä tietää paljonko operaatio kustanstaisi yms.

      • peruspirkkopetriina

        TK.ssa ei poisteta luomia ihan tuosta vaan. Riippuu tietysti paikasta, lääkäristä, ajankohdasta jne.
        Täytyy olla syy, miksi luomi poistetaan, esim. hankaukselle altis, muuttunut ulkonäkö, kutiava, epäilyttävän näköinen ylipäätään jne.

        Itse en poistattaisi kasvoista mitään luomia TK.ssa. Heillä ei ole siihen riittävästi kokemusta ja muutenkin kiire, eivät jaksa paneutua. Onko välttämättä parhaita mahdollisia välineitäkään juuri siihen luomityyppiin. Ihan vaan perusveitsellä otetaan. Toki ohuessa kasvoihossa paranee siistimmin.

        Luomien poistattamisessa kannattaa aina harkita, kumpi pahempi murhe, luomi vai tuleva arpi. Ei luomet ketään vanhenna. Ei niihin kiinnitetä mitään huomiota samalla tavoin kuin leikkauksesta jääviin arpiin. Eiköhän kannattais nyt odottaa. Sitten kun sulla on varaa ja muutenkin elämänkatsomusta enemmän, niin mene yksityiselle plastiikkakirurgille konsultaatioon, jos vielä häiritsee.


    • minä142

      Itse kävin poistattamassa n. pari vuotta sitten luomia selästä,niskasta ja mahasta. Luomet jotka minulta poistettiin olivat aika isoja. Esim. niskassa olevat monesti aukesivat eli repesivät auki jos kaulakoruja piti. Myös paita hankasi ihoa juuri siitä kohdalta. Niskassa ja mahassa minulla oli suurimmat luomet jotka olivat huomattavasti koholla. Kävin yksityisellä poistattamassa ja olen ollut tyytyväinen. Takaisin ei ole kasvanut! Minulta poistettiin laserin avulla. Oli kivuton ja nopea toimenpide. Ainoa jossa tunsin kipua oli puudutuspiikkien laittaminen. Se hieman kirpaisi ja itselläni vuoti ennen poistoa hieman verta. Ei kuitenkaan niin kova kipu ettei sitä olisi kestänyt ja se lakkasi heti piikin laitettua!

    • luomivuori

      Voiko 11 vuotias käydä luomen poistattamassa?mulla on suht pieni ja se kasvaa ihosta vähän niinkun vuori ja se on just kulmakarvan alussa...

    • töttöröö

      Itse kävin selästä pari luomea poistamassa leikkaamalla. Aika pitkään oli punaiset läiskät sen jälkeen siinä, mutta nykyään näyttäisi olevan aika neutraalin näköiset.

      Nyt pitäisi sit ulkonäkösyistä ihan oikeasti lähteä naamasta poistamaan jonkun verran noita paholaisia. Kolmen rypäs toisesta poskesta ja toiselta puolelta sitten kahden luomen poisto mitkä ovat melkein allekkain. Tässä jo 20vuotta ikää ja kyllä siinä omat murheensa ovat

    • luomen poisto

      Onko kukaan poistattanut kasvoista luomea leikkaamalla? Minkälainen jälki jäi, ja kauanko kesti paraneminen? Harkitsen nyt pienen luomen poistamista poskesta, mutta en haluaisi huomiota herättävää arpea. Luomeni on ns. ihonmyötäinen.

    • keepitunreal

      Hei!

      Se riippuu ihan siita omasta paranemisesta ja miten luomi poistetaan etta minkalainen arpi jaa.

      Luomen voi poistaa parillakin tavalla. Kosmeettisesti paras on ns. shave excision jossa luomi vain sheivataan teralla.
      Tama tehdaan vain jos tiedetaan etta luomessa ei ole melanooman vaaraa!

      Myos riippuu siita kayttaako ei operaation tekeva laakari pintaverisuonia "polttavaa" hyfrecatoria mika lopettaa veren vuodon sheivaamisen jalkeen. Yleensa pelkka paine riittaa veren vuodon lopettamiseen mutta polttaminen on usein nopeampaa mutta jattaa enemman jalkea.

      Luomi yleensa poistetaan leikkaamaalla rasvakudokseen asti niin sanotussa vene muodossa jolloin ihon saa helposti parilla tikilla kiinni. Tama poistaa luomen kokonaan mutta jattaa myos isomman arven.

      Myos riippuen siita mista pain kroppaa luomet poistetaan saattaa arven ulkonako muuttua paljonkin.

      Esim alueilla jossa "iho" venyy normaalia enemman kuten selassa arpi saattaa myos venya ja jattaa isomman arven. Rinnan alueella mutta myos muualla kropassa arpet voivat myos kohota ja jattaa niin ns. keloid arven mutta tama on harvinaisempaa valkoihoisilla.

      Parantuminen ja arven muosotuminen on yksittaista mutta parantumista voi auttaa hieromalla vaseliiniia alueelle ruven muodostumisen jalkeen. Rupea ei myoskaan kannata yrittaa raapia irti koska alue parantuu sen alla. Se kylla tippuu itsestaan parin viikon kuluttua.

      T. Suomalainen ihotautihoitaja Englannissa

    • Patiton

      Tämä luomi poistettiin sillä radiotaajuus-menetelmällä.

      http://s1227.photobucket.com/user/randomboksi/media/leikkaus.jpg.html

      Koko leikkaus kesti ehkä 1min. Pieni nipistys ja patti oli poissa. Ei mitään veitsellä leikkelyä tai tikkejä. Laastari päälle ja menoks.

      Kun rupi oli muodotunut haavaa rasvailtiin semmoisella arpeentumista ehkäisevällä voiteella.

      Tuon 3kk jälkeen leikkausarpi vaaleni entisestään, nyt se on hieman vaaleampi alue iholla, mutta ei sitä kyllä erota, ellei suurennuslasilla tule ihmettelemään.

      Kannattaa poistaa, jos vähänkin tuntuu siltä.

    • charleee

      sulla on tosi siistin näkönen... mulla kanssa radiotaajuusmenetelmällä poistettiin 1.8, eli kuukaus sitten, nopee toimenpide, antibioottivoide päälle ja kotiin pari laastaria naamassa.. pari viikkoo kesti että rupi lähti ja nyt pariviikkoa iho on ollu tosipunainen... yhteensä 3 luomee poistettiin ja kaikki jäljet nyt punoittavia.. isoimman luomen kohta on myös hankala meikata, muut saa nätisti piiloon.

      oon kans ottanu kuvia koko prosessista ihan mielenkiiinnosta. voin kans jossain vaiheessa laittaa kuvia.

      uskomatonta miten itsetuntoon vaikuttaa luomet... oon aina ollu häpeissäni luomien takia.. olisi kyllä pitäny poistaa jo aikaa sitten!!!!

      oottelen lopputulosta ihan malttamattomana, toivottavasti nää tästä vaalenis nopsaan..

      • Anonyymi

        Mikä on nykytilanne?


    • annukka2
    • Anonyymi

      ups

    • Anonyymi

      Minulla oli kamala luomen poisto, sattui aivan järkyttävästi ja huusi ja itkin ja kaikkea:(

    • Anonyymi

      Höpö höpö ei todellakaan satu yhtään, minulta poistettiin n. 10 luomea päästä samal kertaa korvan takaa ,hiusten alta , niskan puolelta ,ohimosta. vähä verta vuosi pitkin kaulanvartta, pestiin poiston jälkeen pois, ja viikko menemättä saunaan, suihkus sai käyrä. yksi tikki per luomi. ei ole sen jälkeen tullut uusia ,n 10 v. sitten . Olen mies. Haittasivat lähinnä kammatessa ja jotkut näkyvil paikoilla. Pikku juttu isojen juttujen rinnalla.

      • Anonyymi

        Aloittaja (vastasit hänelle) ei kaipaa mielipidettäsi 15 vuotta myöhässä.

        Etkä voi väheksyä sitä että joillakin sattuu jos sinulla ei sattunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe