Kulttuurireseptejä vaivoihin!

Päivän pikku-uutisen mukaan Ruotsissa Helsinborgissa on alkamassa kokeilu, missä lääkäri voi perinteisten rohtojen sijasta määrätä potilaalleen kulttuurireseptin. Lääkkeeksi voidaan ehdottaa esim teatterikäyntejä tai liittyminen kuoroon.

http://elisa.net/uutiset/kulttuuri/?id=46576967

Tässä kun kutakuinkin kulttuuripalstalla ollaan, niin voitaisiin porukalla alkaa etsimään sopivaa kulttuurilääkitystä palstalaisten vaivoihin. Kulttuuri ymmärrettäkööt tässä tapauksessa sangen laaja-alaisesti. Olkaatten hyvät ja alkakakaatten valitella vaivojanne, kyllä me muut empaattiset palstalaiset teille avun keksimme! :)

103

713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitenkäs kulttuuri muka parantais mun selkävaivat ja sit välillä vaivaavan lorvikatarrin? :P

      • sähköttömällä sekä puulämmitteisellä mökillä, mihin vesi haetaan kaivosta ja ruoka kymmenen kilsan päästä kävellen kaupasta. Kyllä siinä puita pilkkoessa, vettä ja ruokaa kanniskellessa lorvikatarrit unohtuu ja selkä norjistuu! :)


      • norMix kirjoitti:

        sähköttömällä sekä puulämmitteisellä mökillä, mihin vesi haetaan kaivosta ja ruoka kymmenen kilsan päästä kävellen kaupasta. Kyllä siinä puita pilkkoessa, vettä ja ruokaa kanniskellessa lorvikatarrit unohtuu ja selkä norjistuu! :)

        Meinaaksää tappaa mut? :¤ Puoskari...:¤

        Mites ois Herra Tohtori,kunnon kylpyläloma varmaan lämmittäis mukavasti..;)


    • nyt alkoi lyyti kirjottamaan, tuo juttu pitää saada suomeenkin. Kirjoittaahan Kiminkinen liikuntareseptejä, mutta kyllä kylttyyri aina liikunnan voittaa :)

      Mulla on kolottanut vasenta polvea monta päivää, millaista kulttuuria siihen voisi saada?

      • Kuoromestari.

        itkijämummojen konsertti?


      • Kuoromestari. kirjoitti:

        itkijämummojen konsertti?

        pitäiskö ihan mennä hautajaisiin kuuntelemaan vai voisitko konsertin järjestääjonnekin sisätiloihin. Panehan toimeksi kuorosi kanssa , jos vaikka konserttilippureseptin sattuisin noMixilta saamaan.:)


      • joten menet pikkukakkoseen pitämään pilttejä polvella! :)


      • norMix kirjoitti:

        joten menet pikkukakkoseen pitämään pilttejä polvella! :)

        minulla olisi ehdotus. Pojathan on poikia vielä vähän varttuneempinakin, eikö ??? Voisiko mitenkään olla mahdollista että vaihtaisin reseptin rinnakkaislääkkeeseen ja jos vaikka joku laivaristeily tai kylpyläviikonloppu vähän isomman pojan kanssa?
        Katsos kun polvessa on iso kipu, ei se pikkupilteillä mihinkään siitä parane.


      • TaikisN kirjoitti:

        minulla olisi ehdotus. Pojathan on poikia vielä vähän varttuneempinakin, eikö ??? Voisiko mitenkään olla mahdollista että vaihtaisin reseptin rinnakkaislääkkeeseen ja jos vaikka joku laivaristeily tai kylpyläviikonloppu vähän isomman pojan kanssa?
        Katsos kun polvessa on iso kipu, ei se pikkupilteillä mihinkään siitä parane.

        tuossa on vinha perä! Tosin kun polvi on tuossa kunnossa viikonlopu ei riitä, joten laitetaanpa yksintein koko viikko kylpylässä. Ja jotta hoito tulisi tehtyä asianmukaisesti, taidan lähteä mukaan! :)


      • norMix kirjoitti:

        tuossa on vinha perä! Tosin kun polvi on tuossa kunnossa viikonlopu ei riitä, joten laitetaanpa yksintein koko viikko kylpylässä. Ja jotta hoito tulisi tehtyä asianmukaisesti, taidan lähteä mukaan! :)

        perin syvällistä paneutumista potilaan hoitamiseen. Tässä olisi mallia otettavaksi tohtoreille ja muille reseptinikkareille. ! Nytpä tuntuukin että toistakin polvea alkoi kolottamaan, ei ehkä viikko riitä.....??? ;))) *kirmaa innoissaan vaateoastoksille, kenkäkauppaan, kosmetologille, kampaajalle....*


      • TaikisN kirjoitti:

        minulla olisi ehdotus. Pojathan on poikia vielä vähän varttuneempinakin, eikö ??? Voisiko mitenkään olla mahdollista että vaihtaisin reseptin rinnakkaislääkkeeseen ja jos vaikka joku laivaristeily tai kylpyläviikonloppu vähän isomman pojan kanssa?
        Katsos kun polvessa on iso kipu, ei se pikkupilteillä mihinkään siitä parane.

        Täähän selittääki kaiken..Taikku lepertelee lekurille nii,että saa kylpyläloman.Minäki ehin sitä tuolla ylhäällä jo vinkumaan,ku mun ois pitäny mennä johonki korpeen jäätymään..:(


        Oot sie sit kierä nainen..;)))) Miksen mä tota kikkaa tajunnu käyttää..;)))


      • mii-su kirjoitti:

        Täähän selittääki kaiken..Taikku lepertelee lekurille nii,että saa kylpyläloman.Minäki ehin sitä tuolla ylhäällä jo vinkumaan,ku mun ois pitäny mennä johonki korpeen jäätymään..:(


        Oot sie sit kierä nainen..;)))) Miksen mä tota kikkaa tajunnu käyttää..;)))

        syö kato hitaat! Mutta kun nyt ensin pariviikkoa kuntoutat selkääs ja pääset eroon lorvikataristas niin voin vaikka hyvää hyvyyttäni määrätä parinviikon palauttavan kylpyläjakson, jota tietenkin tulen itse valvomaan! ;)


      • norMix kirjoitti:

        syö kato hitaat! Mutta kun nyt ensin pariviikkoa kuntoutat selkääs ja pääset eroon lorvikataristas niin voin vaikka hyvää hyvyyttäni määrätä parinviikon palauttavan kylpyläjakson, jota tietenkin tulen itse valvomaan! ;)

        Mä painun ny heti sinne korpeen vilustumaan...:P Elä sitten unoha mitä lupasit!! ;)

        Taikku sitten päästää tohtorin vapaaks eikä omi itelleen...Turha haaveilla kihlasormuksista...;)))


      • mii-su kirjoitti:

        Mä painun ny heti sinne korpeen vilustumaan...:P Elä sitten unoha mitä lupasit!! ;)

        Taikku sitten päästää tohtorin vapaaks eikä omi itelleen...Turha haaveilla kihlasormuksista...;)))

        Ennätin jo käydä kultaliikkeessäkin vähän vilkuilemassa ://


      • TaikisN kirjoitti:

        Ennätin jo käydä kultaliikkeessäkin vähän vilkuilemassa ://

        saa nuolasta ennenku tipahtaa...;)

        Onneks vaan vilkasit,ku muutes ois menny sormukset hukkaan..;)


    • wirniksi ejk

      mahahaava on taas ihan uuden veroinen, korventaa niin että naamakin vihertää. Olisiko siihen mitään tarjolla? Eikä tää suolen laskuoppi yhtään paranna asiaa. 19 2 ON 21, varmana on! Jo nyt on prkl.

      • tivoli kulttuuria,mutta jos saisit reseptin maailmanpyörään. Saattaisi maha kääntyä niin että haavat unohtuis hetkeksi :)


      • Kuoromestari.

        perskärpästen ylilento karstulan lentonäytöksessä


      • TaikisN kirjoitti:

        tivoli kulttuuria,mutta jos saisit reseptin maailmanpyörään. Saattaisi maha kääntyä niin että haavat unohtuis hetkeksi :)

        Nyt pääsi taas nauru ryöpsähtään:----* ei voi mitään**'


      • olet mahahaavasi ylettömällä kahvin- ja rommin juonnilla hankkinut, ei norMaalihoidosta ole apua. Määrään sut kasvattamaan jättipalsameja haavoilles! :)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Jättipalsami


      • pysyvässä paranemisessa on jättipalsamien itsekasvatus. Ensiavuks voit tietty kärryllisen viedä.


      • QuietPlace
        norMix kirjoitti:

        pysyvässä paranemisessa on jättipalsamien itsekasvatus. Ensiavuks voit tietty kärryllisen viedä.

        syötää ne sille?
        Norri huhuu...joko se meni sinne kylpylään?


      • QuietPlace kirjoitti:

        syötää ne sille?
        Norri huhuu...joko se meni sinne kylpylään?

        vasta pakkailen laukkua!

        Tokihan sinä nyt ystävälle voit ystävänpalveluksen tehdä. Syötät kuormasta senverran että tottuu makuun. Samalla lähtee ylimääräinen wirnixistyskin naamalta! :D


    • Sinähän olet, kuin ajatus:- Ajattelin jo kohta laatia kyselyn, kun ei sinua ole pitkiin aikoihin täällä näkynyt.
      Oli jo ikävä.
      Pääsisippäs meilläkin täällä moiselle lekurille.
      Ai, niin vaivako?
      Väliin tulee sellaisi tahattomia naurun pyrskähdyksiä ja on osittaisia palstariippuvuuksia alkanut ilmaantua?
      Millainen lääkitys nyt kävisi tähän?

      • Kuoromestari.

        Mandoliinikrapulaisten taiteiden yö.


      • Kuoromestari. kirjoitti:

        Mandoliinikrapulaisten taiteiden yö.

        hyvin ymmärrän, mutta kuinka mandoliini saa rapulan.....?


      • auttaa TV:n kotimaisten viihdeohjelmien katsominen viikon putkeen. Takaan ettei paljon naurata! Nettiriippuvuuteen endotan S24 nettiriippuvuuspalstalle siirtymistä!

        PS :))


      • norMix kirjoitti:

        auttaa TV:n kotimaisten viihdeohjelmien katsominen viikon putkeen. Takaan ettei paljon naurata! Nettiriippuvuuteen endotan S24 nettiriippuvuuspalstalle siirtymistä!

        PS :))

        jotta pelkällä ajatuksella tuollaisista lääkityksistä vaivat paranivat. Kiitosta kauheesti..-)
        Jotenkuten saattaisin kuitenkin vaikkapa Kummeleita vielä katsoa, sillai sivusilmällä.
        Toisaalta tuohon riippuvuuteen olisin toivonut mieluisampaa lääkitystä. Mutta onhan myönnettävä, ettei lääkkeet aina hyvälle maistu, jos ovat tehokkaita. Kait tohtori tietää paremmin.
        *nyt yskityttää*


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        jotta pelkällä ajatuksella tuollaisista lääkityksistä vaivat paranivat. Kiitosta kauheesti..-)
        Jotenkuten saattaisin kuitenkin vaikkapa Kummeleita vielä katsoa, sillai sivusilmällä.
        Toisaalta tuohon riippuvuuteen olisin toivonut mieluisampaa lääkitystä. Mutta onhan myönnettävä, ettei lääkkeet aina hyvälle maistu, jos ovat tehokkaita. Kait tohtori tietää paremmin.
        *nyt yskityttää*

        Poikkeukset yleensä vahvistavat säännön. Muutama Kummeli on ollut ihan katsottavakin kuten vaikkapa norMixin norMipäivä! :)

        http://www.youtube.com/watch?v=2vtwkQcHA1I

        Ymmärsin yskän, yskä lähtee yskimällä. Yskän loppumista odotellessasi voisit lukea Kalle Päätalo Iijokisarjan! :)


      • norMix kirjoitti:

        Poikkeukset yleensä vahvistavat säännön. Muutama Kummeli on ollut ihan katsottavakin kuten vaikkapa norMixin norMipäivä! :)

        http://www.youtube.com/watch?v=2vtwkQcHA1I

        Ymmärsin yskän, yskä lähtee yskimällä. Yskän loppumista odotellessasi voisit lukea Kalle Päätalo Iijokisarjan! :)

        Nyt kyllä taas irtosi pienet (huom, siis tahattoman pienet) tyrskähdykset. 'yskii hiukka päälle*
        Tuota (ihan varovasti) voiskos saada vaihtarit: vaikka Päätalon sijalle Utrio. Noi Kaarin historialliset tarinat nääs tuottavat lohdutusta.Nissä on hirmuisesti kauhua ja kurjuutta kaiken romaantiikan välissä.
        Turhaa nyt ihmiset kitisevät mistään koirankakka pökäleistä, kun muinaisuudessa kadut peittyivät lannasta ja jätekasoista. Millään tajua, kuinka ne daamit ja herrat pääsivät ulos vaunuista, kun ei silloin ollut vielä nokian saappaita. Postikin kulki miten sattui ja osa tiedosta taisi välittyä juoruina.
        Vaihtelun vuoksi voisin mennä vaikka kävelytaidetta Kuopioon katsastamaan. Näin telkusta eilen. Oikopolkuja oli ainakin:-


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Nyt kyllä taas irtosi pienet (huom, siis tahattoman pienet) tyrskähdykset. 'yskii hiukka päälle*
        Tuota (ihan varovasti) voiskos saada vaihtarit: vaikka Päätalon sijalle Utrio. Noi Kaarin historialliset tarinat nääs tuottavat lohdutusta.Nissä on hirmuisesti kauhua ja kurjuutta kaiken romaantiikan välissä.
        Turhaa nyt ihmiset kitisevät mistään koirankakka pökäleistä, kun muinaisuudessa kadut peittyivät lannasta ja jätekasoista. Millään tajua, kuinka ne daamit ja herrat pääsivät ulos vaunuista, kun ei silloin ollut vielä nokian saappaita. Postikin kulki miten sattui ja osa tiedosta taisi välittyä juoruina.
        Vaihtelun vuoksi voisin mennä vaikka kävelytaidetta Kuopioon katsastamaan. Näin telkusta eilen. Oikopolkuja oli ainakin:-

        Sitä saa mitä tilaa, sittenhän luet Utrion koko tuotannon!

        http://www.youtube.com/watch?v=lrZRs69YvhA


    • Meinasin tuossa hetki sitten laittaa uuden alotuksen nimellä Rapaketju. Kaikille ja kaikelle vapaa ketju ahtaa pahennuksia ja omaa pahennusta sekä ravattuja muiden pahennuksen pahentajia tai jottain sinne päin.
      Kulttuurissa piisaa niin paljon, että estin itseni;D

      Mulla vaivoja? Ellei tuota ylläolevaa niin lapamatovikaa kyllä ja ihan sohvasellaista.

      • Sohvalapamato----------onko se tarttuvaa?


      • Kuoromestari.

        Pitsinnypläntää omalla materiaalilla.


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Sohvalapamato----------onko se tarttuvaa?

        ainakin jos telkku sijaitsee sitä sohvaa vastapäätä, tai jos se on myös partnerin paha vika. Tarttuu.


      • joogaa piikkimatolla! :)


      • norMix kirjoitti:

        joogaa piikkimatolla! :)

        sitä mä vähän arvelinkin, ettei pelkkä käsienpesu auta. *nappaa partneria vaatteista kiinni ja nostaa piikkimatolle*
        ;D


    • Adria

      Nokun mua ahistaa pelko siitä, että liika seksi tekee likinäköiseksi. Onko ahistukseni aiheellista ja pitäiskö mun instrumenttini solmuun pistää.

      • Kuoromestari.

        Harjoita välineurheilua


      • Dorodea

        Nyt selvis, miks sä teet niin kuin teet :) Hanki muru vaan lasit, äläkä vaivaa päätäsi enää :D


      • Dorodea kirjoitti:

        Nyt selvis, miks sä teet niin kuin teet :) Hanki muru vaan lasit, äläkä vaivaa päätäsi enää :D

        että syy- ja seuraussuhteet ovat vaihtuneet. Usein käynti optikolla auttaa! :)


      • Adria
        Dorodea kirjoitti:

        Nyt selvis, miks sä teet niin kuin teet :) Hanki muru vaan lasit, äläkä vaivaa päätäsi enää :D

        Ookoo, mut sit piilarit.


      • Dorodea
        Adria kirjoitti:

        Ookoo, mut sit piilarit.

        Tietty piilarit, etsitään sit yhdessä :)


      • Adria

        Pärjään oikein hyvin.


    • Dorodea

      Hyvä juttu, eipä tarvii lääkärille enää mennä, respektit saa palstalta :) Joo, mulla on naamavärkis jotain vikaa, ei semmosta, hiljaa siellä!, vaan suupielet kohoo korvii kohti ja silmät menee viiruiks, vesi valuu silmist ja suusta purkautuu kaameeta kaakatusta. Jotta mitäs siihen avuks, kysyy huolestunut Dooris?

      • Adria

        Kuori sipulit juoksevan veden alla.


      • Dorodea
        Adria kirjoitti:

        Kuori sipulit juoksevan veden alla.

        Höö, mä kuorin sinut juoksevan veden alla :)


      • aasialaisperäinen lintuinfluenssa. Kunnon sikailuloma auttaa vaivoihisi! :)


      • Dorodea
        norMix kirjoitti:

        aasialaisperäinen lintuinfluenssa. Kunnon sikailuloma auttaa vaivoihisi! :)

        Jess, kiitos. Ihmettelin jo oireitani, nyt saan sitten luvan perästä sikailla :)


      • Dorodea kirjoitti:

        Jess, kiitos. Ihmettelin jo oireitani, nyt saan sitten luvan perästä sikailla :)

        sut BB-taloon. Siellähän sikailu käy kuin luonnostaan! :)


      • Dorodea
        norMix kirjoitti:

        sut BB-taloon. Siellähän sikailu käy kuin luonnostaan! :)

        Eiii, siis rajansa kaikella, en nyt niin sikailija halua olla. Mutta jos muuta paikkaa ei ole, niin tulet kyllä itse mukaan :)


    • byäähhhhhh

      Sua on kosittu 'byääääh' joku ehti ensin 'byäääähhhh'

      • En suostunut, joten vielä ehtii kisaan mukaan! :)


    • Masse-setä

      Jos on sellainen miesten vaiva, niin kuin yhdellä kaverilla, joka kärsii lakritsatoleranssista, niin ei kai sitä voi kirrkokonserrrttinkaan laittaa?

      • tää mun tyrskähtelyvaiva parane: *nauraa kippurassa rähmällään* En ole aiemmin moista kuullut: lakritsatoleranssi ....HuH!!!! Mahtaa olla kamala tauti!!!
        Harmittaa nyt vietävästi, kun en honannut sinua kosaista tuolla kisassa:(
        Mutta kävisikkös se nyt tällai jälkikäteen?
        Hynttyitä yhteen kasaan ei tarvitsisi välttämättä laittaa. Voitaisiin hiukka synnillistä vierihoitoa harjoittaa sillai
        sivumennen. Kävelyllä voitas käydä ja pyöräilläkkin. Mikseikäs uinti saattaisi myös tulla kysymykseen.
        Mitäpä sanot?


      • Laktritsatoleranssista kärsivää ei todella mielellään kirkkokonserttiin, mieluummin vaikka porsastelujuhlille. Ennaltaehkäisyyn kaverilles suosittelisin matotappopakteerikapseleita. Toisaalta Gasum vois olla kiinnostunut pestaamaan kaveris laktritsapalkalla.


    • Meriläinen

      jalkapohjan vasemmalla puolella on tuollainen kipeä patti.
      Niin mitähän tohtorilla olisi siihen tarjota.
      Kreikka noin maana olisi ihan mukava, ja lappiin tuonne kilpisjärvellekin mieli tekisi, Tämä vain oli tälläinen oma diaknoosi mutta tohtorihan sen päättää:

      • Eikun Lappiin vaan joulupukin tontuks, sillä joulu lähestyy ja tonttujoukot hiipii varpaisillaan. Ei pääse sitten jalkapohjas rasittuun! Ja tonttuiluun näyttäs muutenkin luontaiset lahjasi viittaavan! :)


      • Meriläinen
        norMix kirjoitti:

        Eikun Lappiin vaan joulupukin tontuks, sillä joulu lähestyy ja tonttujoukot hiipii varpaisillaan. Ei pääse sitten jalkapohjas rasittuun! Ja tonttuiluun näyttäs muutenkin luontaiset lahjasi viittaavan! :)

        Kiitos kiitos tohtori.
        Olenkin aina pitänyt tohtoria niiiiin viisaana miehenä. (Vaikka itse vihjasinkin).
        Heti kaikki Kai Hyttisen cd:t mukaan ja mitäs sitä nyt muuta pitikään........menee muminaksi.


      • Meriläinen kirjoitti:

        Kiitos kiitos tohtori.
        Olenkin aina pitänyt tohtoria niiiiin viisaana miehenä. (Vaikka itse vihjasinkin).
        Heti kaikki Kai Hyttisen cd:t mukaan ja mitäs sitä nyt muuta pitikään........menee muminaksi.

        Vähempikin hyppiminen riittää, menevät kohta varpaat sijoiltaan ja mites sitten meinaat liikkua? Eikun pakkaamaan ja Lappiin Kujun kanssa mennytä kesää muistelemaan! :)

        http://www.youtube.com/watch?v=3oM6msqr1XE&feature=related


    • paapuuri

      Ja minun pitäis lähteä sinne Annapurnalle kiipeämään, apuuuaaa :O)

      • Meriläinen

        olet sunhan piti mennä sinne ajat sitten, vai joko uudestaan?


      • paapuuri
        Meriläinen kirjoitti:

        olet sunhan piti mennä sinne ajat sitten, vai joko uudestaan?

        ei kun vinoilemaan vaan ;(
        Huomenna lähden heti aamusta, illaksi kotiin, vai miten se meni.


      • Meriläinen
        paapuuri kirjoitti:

        ei kun vinoilemaan vaan ;(
        Huomenna lähden heti aamusta, illaksi kotiin, vai miten se meni.

        mukaan näillä polvilla siellä kiipeilee hyvin :))
        Sitä paitsi mä katoin teemalta sarjan kun ne kiipeili Mount Everestillä siis mä oon melkein ammattilainen.


      • paapuuri***
        Meriläinen kirjoitti:

        mukaan näillä polvilla siellä kiipeilee hyvin :))
        Sitä paitsi mä katoin teemalta sarjan kun ne kiipeili Mount Everestillä siis mä oon melkein ammattilainen.

        me käydään siis ensin Annapurnan huipulla ja sitten K2 päällä kipaistaan iltapäivällä.
        Mie olen lukenut monta kirjaa vuorikiipeilystä, meillä on rautainen asiantuntemus hallussa.

        Mie meen nyt lämmittämään saunan, että on lihakset notkeina huomenna.
        Kaatusin tuolla takarinteessä, lonkkaan sattui, siksi olisin neuvoja kysellyt tuolta "tohtorilta", mikä lie puoskari ;((

        Hups, meni laskukin väärin tässä kiihtyneessä mielentilassa ;((


      • paapuuri***

        minen rupee sulle juomia kuskaamaan.

        Se on Annapurna, sitä paitsi.


      • paapuuri

        leiki sinä sillä aikaa korppikotkien kanssa.
        Täytyy ekaks käydä saunassa ja pakata, onkohan siellä kylmä,
        tarviiko lapaset ottaa mukaan, miettii hän.


      • Meriläinen
        paapuuri*** kirjoitti:

        me käydään siis ensin Annapurnan huipulla ja sitten K2 päällä kipaistaan iltapäivällä.
        Mie olen lukenut monta kirjaa vuorikiipeilystä, meillä on rautainen asiantuntemus hallussa.

        Mie meen nyt lämmittämään saunan, että on lihakset notkeina huomenna.
        Kaatusin tuolla takarinteessä, lonkkaan sattui, siksi olisin neuvoja kysellyt tuolta "tohtorilta", mikä lie puoskari ;((

        Hups, meni laskukin väärin tässä kiihtyneessä mielentilassa ;((

        toi Veikka G. nykyään on siitä vois olla apua jos......


      • paapuuri
        Meriläinen kirjoitti:

        olet sunhan piti mennä sinne ajat sitten, vai joko uudestaan?

        vaan tuo joka niin herkästi lupailee auttaa hädässä olevaa ja sitten, kun sitä apua tarvitaan, häipyy
        kuin ........Saharaan ;((

        Niin, nyt vasta muistankin, että lähdöstä oli puhetta jo aikaisemmin, miksiköhän se silloin peruuntui.
        Jos minul ei ollut tarpeeksi lämpösiä lapasia ;))


      • paapuuri
        Meriläinen kirjoitti:

        toi Veikka G. nykyään on siitä vois olla apua jos......

        jonkun yli 8 km korkuisen vuoren huipulla, alkaa olla ne kaikki kiivetty ilman lisähappea.
        Pitäsköhän meidän pyrkiä samaan?
        Veikka on ehkä Suomessa, voitaishan me pyytää se mukaan kantamaan kamoja.


      • Meriläinen
        paapuuri kirjoitti:

        vaan tuo joka niin herkästi lupailee auttaa hädässä olevaa ja sitten, kun sitä apua tarvitaan, häipyy
        kuin ........Saharaan ;((

        Niin, nyt vasta muistankin, että lähdöstä oli puhetta jo aikaisemmin, miksiköhän se silloin peruuntui.
        Jos minul ei ollut tarpeeksi lämpösiä lapasia ;))

        mietin että mitä nyt, miitä mitä olen tehnyt.
        Huh nyt voin hengittää. Oli jo keuhkot kovilla.


      • Meriläinen
        paapuuri kirjoitti:

        jonkun yli 8 km korkuisen vuoren huipulla, alkaa olla ne kaikki kiivetty ilman lisähappea.
        Pitäsköhän meidän pyrkiä samaan?
        Veikka on ehkä Suomessa, voitaishan me pyytää se mukaan kantamaan kamoja.

        suomalainen serpa. se ois aika hyvä, kyllä se varmaan suostuu.


      • paapuuri
        Meriläinen kirjoitti:

        suomalainen serpa. se ois aika hyvä, kyllä se varmaan suostuu.

        jos meiltä jalat pettäis alta ja kun lonkkakin on kipiä ja siulla se jalkapohja.
        Toinen toiseen ja toinen toiseen kainaloon, sit mentäis mäkeä ylös, että huiskis vaan.

        Kysytään sitä mukaan, jos ei se suostu, pakotetaan norMix kantajaksi, kun ei vastaa kysymyksiin.


      • Meriläinen
        paapuuri kirjoitti:

        jos meiltä jalat pettäis alta ja kun lonkkakin on kipiä ja siulla se jalkapohja.
        Toinen toiseen ja toinen toiseen kainaloon, sit mentäis mäkeä ylös, että huiskis vaan.

        Kysytään sitä mukaan, jos ei se suostu, pakotetaan norMix kantajaksi, kun ei vastaa kysymyksiin.

        pakotetaan, mie kysyin ensin eikä vastausta kuulu ei vaikka mie kuinka tuijotan tätä konetta.
        Eihän tästä tule mitään kun oottaa ihan turhaan.


      • paapuuri

        sit puuttuu enää yks kantaja, kun Veikka ja norMix kantaa Meriläisen ja minut.
        Me tullaan pulkalla alas, se on ehkä hiukan turvallisempi. Laskettele sie suksilla.

        Missähän se minun kuumavesipullo on, eiks siellä huipulla ole sähköä ollenkaan ;((


      • ja alat vetämään lonkkaa ja syljeskellä kattoon, kyllä se siitä!


      • paapuuri
        norMix kirjoitti:

        ja alat vetämään lonkkaa ja syljeskellä kattoon, kyllä se siitä!

        myöskään sinulla, aamulla lähdetään, kai sinulle jo on selvinnyt, että sinut on valittu kantajaksi
        Himalajan retkellemme. Saat valita kenet kannat, Meriläinen ja minä ollaan suht saman painoisia, tuosta doroteasta en tiedä mittoja.

        Ota lämpöiset lapaset mukaan ja kuumavesipullo täynnä kuumaa vettä, huipulla ei kuulemma ole sähköjä.


      • Meriläinen
        paapuuri kirjoitti:

        myöskään sinulla, aamulla lähdetään, kai sinulle jo on selvinnyt, että sinut on valittu kantajaksi
        Himalajan retkellemme. Saat valita kenet kannat, Meriläinen ja minä ollaan suht saman painoisia, tuosta doroteasta en tiedä mittoja.

        Ota lämpöiset lapaset mukaan ja kuumavesipullo täynnä kuumaa vettä, huipulla ei kuulemma ole sähköjä.

        määräävänsä mulle lapin reissun (ite sen keksin).
        Mennääks lapin kautta mä tonntuilen jouluun asti siellä ja sie voit olla poro, mennään sen jälkeen sinne purnaamaan.
        Norkku voi olla se pukki se sopis sille ja sais kantaa kaikki lahjat niinku pukit nyt yleensä tekee.


      • paapuuri
        Meriläinen kirjoitti:

        määräävänsä mulle lapin reissun (ite sen keksin).
        Mennääks lapin kautta mä tonntuilen jouluun asti siellä ja sie voit olla poro, mennään sen jälkeen sinne purnaamaan.
        Norkku voi olla se pukki se sopis sille ja sais kantaa kaikki lahjat niinku pukit nyt yleensä tekee.

        kun osaa käsitellä ja mehän osataan.
        Voidaan kiertää Lapin kautta, ei se paljon matkaa jatka, mikäs kiire meillä, kun perunakin on kaivettu ja puolukat survottu.
        Voin olla poro, jos ei tartte joulupukkia eli norkkua pulkassa vetää.
        Mutta jotain muuta pitää saada syötäväksi kuin jäkälää ;((


      • Dorodea
        paapuuri kirjoitti:

        myöskään sinulla, aamulla lähdetään, kai sinulle jo on selvinnyt, että sinut on valittu kantajaksi
        Himalajan retkellemme. Saat valita kenet kannat, Meriläinen ja minä ollaan suht saman painoisia, tuosta doroteasta en tiedä mittoja.

        Ota lämpöiset lapaset mukaan ja kuumavesipullo täynnä kuumaa vettä, huipulla ei kuulemma ole sähköjä.

        Änkee taas väliin, kyllä sie mun mittani tiedät, sovin hyvin väliin ja mustikkaan joten kyl mää meen vaik repun taskus :)


      • Meriläinen
        Meriläinen kirjoitti:

        määräävänsä mulle lapin reissun (ite sen keksin).
        Mennääks lapin kautta mä tonntuilen jouluun asti siellä ja sie voit olla poro, mennään sen jälkeen sinne purnaamaan.
        Norkku voi olla se pukki se sopis sille ja sais kantaa kaikki lahjat niinku pukit nyt yleensä tekee.

        Tässä vähän tulevaisuutta varten, että muistetaan minne vie matka, Carolaa;


        http://www.youtube.com/watch?v=sXApaZLIx64


      • paapuuri
        Dorodea kirjoitti:

        Änkee taas väliin, kyllä sie mun mittani tiedät, sovin hyvin väliin ja mustikkaan joten kyl mää meen vaik repun taskus :)

        niiiiin pieni, sittenhän siut voi laittaa vaikka korvaläpän alle ;))
        Repun taskussa on eväät, ei sinuu sinne voi laittaa, joku syö ryynimakkarana.


      • paapuuri

      • paapuuri kirjoitti:

        myöskään sinulla, aamulla lähdetään, kai sinulle jo on selvinnyt, että sinut on valittu kantajaksi
        Himalajan retkellemme. Saat valita kenet kannat, Meriläinen ja minä ollaan suht saman painoisia, tuosta doroteasta en tiedä mittoja.

        Ota lämpöiset lapaset mukaan ja kuumavesipullo täynnä kuumaa vettä, huipulla ei kuulemma ole sähköjä.

        Eväsretkelle kolmen neitosen kanssa, ei paha vaikka jonkun lämpimämmän paikan olisit kyllä voinut valita! :)) Mutta talvi painaa päälle, jotta josko nyt mentäs ensin Luostolle lusthia pitämään. Katsotaan sitten keväämmällä, onko vielä halukkaita Annalle purnaajia. Jos on niin lainaamme palkaks Meriläisen tonttuiluista pukilta helikopterin, kun se ei sitä kesällä tarvitse. Toi QP varmaan lähtee mielellään ohjaamaan, kun se näytti taitonsa Tukolman keikalla eikä sillä ole puutetta pikkurahastakaan.


      • paapuuri
        norMix kirjoitti:

        Eväsretkelle kolmen neitosen kanssa, ei paha vaikka jonkun lämpimämmän paikan olisit kyllä voinut valita! :)) Mutta talvi painaa päälle, jotta josko nyt mentäs ensin Luostolle lusthia pitämään. Katsotaan sitten keväämmällä, onko vielä halukkaita Annalle purnaajia. Jos on niin lainaamme palkaks Meriläisen tonttuiluista pukilta helikopterin, kun se ei sitä kesällä tarvitse. Toi QP varmaan lähtee mielellään ohjaamaan, kun se näytti taitonsa Tukolman keikalla eikä sillä ole puutetta pikkurahastakaan.

        mutta porona en halua olla koko aikaa, välillä pitää päästä joulupukin viereen istumaan sinne pajakylään.
        Kai me siellä käydään, kukaan jaksa Luostolla jatkuvasti joikhata.

        QP on vähän hankala ihminen, mutta jos saat sen pysymään hiljaa, voidaan ottaa mukaan.
        Mutta, eikös se jo olekin Annapurnalla korppikotkia syöttämässä, kunhan ei paleltuis meitä varrotessaan.
        Oravakin jää orvoksi ;(


      • paapuuri

        tuo oli vain konsti houkutella sinut esiin, et malta pysyä poissa jos sinut mainitaan:)
        Onko sinulla joku tutka vai mistä tiedät lehahtaa paikalle?
        Olen käynyt Tankavaarassa ja Lemmenjoella, mutta voit sie niitä tarinoitasi kertoa sitten, kun
        tullaan sinne porukalla ;)


      • Meriläinen

        paljon tarinoita voin niitä paapulle kertoilla ihan monta :))


      • Dorodea
        paapuuri kirjoitti:

        niiiiin pieni, sittenhän siut voi laittaa vaikka korvaläpän alle ;))
        Repun taskussa on eväät, ei sinuu sinne voi laittaa, joku syö ryynimakkarana.

        Ai korvaläpän alle, siellä pääsenkin sitten kuiskuttelemaan kaikkee kivaa kantajan korvaan :) Sorry jos satutte tippumaan matkasta *viheltelee*
        Oliko tuo vihjaus, siis että minuu vois erehdyksessä luulla ryynimakkaraksi?!


      • paapuuri
        Dorodea kirjoitti:

        Ai korvaläpän alle, siellä pääsenkin sitten kuiskuttelemaan kaikkee kivaa kantajan korvaan :) Sorry jos satutte tippumaan matkasta *viheltelee*
        Oliko tuo vihjaus, siis että minuu vois erehdyksessä luulla ryynimakkaraksi?!

        vois myös luulla tai Snickersiksi.

        Saat tulla minun korvaläpän alle, juttelemaan mukavia, ettei tuo tinnitus
        kuulu niin hyvin. Mutta et huuda yhtään, muista se, minulla on heikot hermot.
        Heitän siut läppien mukana jäärailoon, jos ääni kovenee liikaa.

        Kaikki vuoristokuvat oli tulleet näkyviin galleriaani, nyt minun pitää valita mikä on paras.
        Ehkä vaihdan Annapurnan tai K2 kuvan Everestin tilalle, ne on komeempia.


    • olisi tarjolla? Räkä vuotaa, yskittää, silmät punottaa, oksetta ja heikottaa ? Taisin vilustuttaa itseni :(( Milläs kulttuuripläjäyksellä tästä selvitään? Kuumetta ei ole.

      • saisi tarjoilla? Lääkärin perimmäinen tehtävähän on huvittaa potilastaan, kunnes luonto hoitaa tehtävänsä! Joten miten olisi vaikka yhteinen huviretki huvikumpuun? Tartutko sinä torveen vai rumpuun?


      • norMix kirjoitti:

        saisi tarjoilla? Lääkärin perimmäinen tehtävähän on huvittaa potilastaan, kunnes luonto hoitaa tehtävänsä! Joten miten olisi vaikka yhteinen huviretki huvikumpuun? Tartutko sinä torveen vai rumpuun?

        hyrskynmyrskyn, sula hei ja hopsansaa. Taidan ottaa rummut :) *tauti hellitti jo vähän viestiä lukiessa*


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe