Jos jumala olisi olemassa

Kristin uskon pelko

Jos jumala olisi olemassa en voisi koskaan antaa anteeksi Jumalan tekemiä hirmutekoja, miljoonien viattomien lasten, naisten ja miesten murhaamista, raiskausta ja kidutusta, kaikki mitä on uskonnon vuoksi tehty. Ei ole mitään kammottavampaa kuin uskonto ja kristinusko on aina ollut kaikkei kammottavin. Milloin poltettu noitina milloin kidutettu muuten. Hitlerit ja Stalinit ja Saddamit tuntuvat aika kivoilta sediltä kristittyjen Jumalaan verrattuna. Mitä pahempaa voisi saatana tehdä kuin mitä kristittyjen teurastaja Jumala on tehnyt?

32

837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juhizzzz

Ehkä sinun kannattaisi puhua tästä asiasta Jeesuksen kanssa. Olen uskova, mutten voi Jumalan puolesta mennä vastaamaan, koska enhän minä voi välttämättä tietää vastausta jokaiseen tapahtuneeseen asiaan. Mutta kehotan, että kannattaa kysyä tätä asiaa Jeesukselta. Kysy toki, kenen syytä nämä asiat ovat ja mitä Jumala haluaa sinulle vastata. Siunausta päivääsi! =)

• Jee jee

mielenkiinnosta kysyn, että jutteleeko sinulle näkymättömät tyypit ja muut mielikuvitusolennot useastikin? Kuuletko ääniä? Vai onko kyseessä lähinnä keskustelua itsesi kanssa pääsi sisällä?

• W H Ocares

"Jos jumala olisi olemassa en voisi koskaan antaa anteeksi Jumalan tekemiä hirmutekoja"

HA HA HA ja HA

SITTEN KUITENKIN JATKAT:
      "miljoonien viattomien lasten, naisten ja miesten murhaamista, raiskausta ja kidutusta, kaikki mitä on uskonnon vuoksi tehty."

EI JUMALA OLE NÄITÄ TEHNYT, VAAN IHMISET.

Mistä lähtien Jumala on ihmisten tekemisestä vastuussa ja millä logiikalla? Voitaisiin aloittaa keskustellu sillä että vastaat tähän...

• Jee jee

Jumala on raamatun mukaan massamurhannut ja tuhonnut konkreettisesti luomassaan maailmassa! Toisekseen hän edelleen heittää itse lupaa kysymättä synnyttäneet sielut helvettiin.

Toisekseen Jumala on luonut ihmiset ja on yksin vastuussa, mitä luomansa ötökät tekee. Etenkin on vastuussa, koska hän on itse tuhonnut kaksi kaupunkia ydiniskulla homoseksuaalisen meiningin vuoksi ja koko ihmiskunnan Nooaa ja hänen perhettään lukuunottamatta.

Jumala on luonut ja siksi vastuussa tekemisistään. Muutenkin ottaa päähän, kun hän lupaa kysymättä synnyttää sieluja ja pistää ne ruumiiseen ja sitten heittää ikuiseen helvettiin, jollei ötökkä ryömi itseriittoisen, arvaamattoman, sadistisen, narsistisen, täydellisen psykopaatin ja vaarallisen murhaajan mielen mukaan.

Jos joku ihminen alkaisi toimimaan, kuin Jumala, niin hänet suljettaisiin vankimielisairaalaan yhteiskunnalle vaarallisena tyyppinä!

• Huhahhhei

se loi ja kenet ja kenen kuvaksi?

• jae82
        Jee jee kirjoitti:

Jumala on raamatun mukaan massamurhannut ja tuhonnut konkreettisesti luomassaan maailmassa! Toisekseen hän edelleen heittää itse lupaa kysymättä synnyttäneet sielut helvettiin.

Toisekseen Jumala on luonut ihmiset ja on yksin vastuussa, mitä luomansa ötökät tekee. Etenkin on vastuussa, koska hän on itse tuhonnut kaksi kaupunkia ydiniskulla homoseksuaalisen meiningin vuoksi ja koko ihmiskunnan Nooaa ja hänen perhettään lukuunottamatta.

Jumala on luonut ja siksi vastuussa tekemisistään. Muutenkin ottaa päähän, kun hän lupaa kysymättä synnyttää sieluja ja pistää ne ruumiiseen ja sitten heittää ikuiseen helvettiin, jollei ötökkä ryömi itseriittoisen, arvaamattoman, sadistisen, narsistisen, täydellisen psykopaatin ja vaarallisen murhaajan mielen mukaan.

Jos joku ihminen alkaisi toimimaan, kuin Jumala, niin hänet suljettaisiin vankimielisairaalaan yhteiskunnalle vaarallisena tyyppinä!

Ketään ei heitetä kysymättä.Me itse vastaamme teoistamme eräänä päivänä.Me kaikki teemme valinnan kuten varmaan olet huomannut.Kaikki me etsimme totuutta.Mutta usko tulee lahjana Jumalalta ja on kaikilla henkilökohtainen.Mutta kaikki voivat uskon saada sillä Hänen armonsa on suuri.

• Jee jee
        jae82 kirjoitti:

Ketään ei heitetä kysymättä.Me itse vastaamme teoistamme eräänä päivänä.Me kaikki teemme valinnan kuten varmaan olet huomannut.Kaikki me etsimme totuutta.Mutta usko tulee lahjana Jumalalta ja on kaikilla henkilökohtainen.Mutta kaikki voivat uskon saada sillä Hänen armonsa on suuri.

tyypilliseen uskovaiseen tyyliin aiheen vierestä. Jos luetunymmärtäminen tuottaa vaikeuksia, niin toistan uudestaan että olen syntynyt tänne minulta kysymättä. Siis minulta ei ole kysytty, haluanko tulla tänne elämään ja joutumaan sitten ikuiseen helvettiin teidän mukaanne, jos en sätki kuin sätkynukke jonkun epämääräisen jumalolennon mielivaltaisen ja mielenvikaisen mielen mukaan. Uskovat puhuvat rakastavasta taivaanisästä, mutta minulle tulee mieleen vain tyyppi, joka tuhosi kaiken elävän muutaman itse luomansa ihmisen tähden tulvalla, pommitti parit kaupungit taivaantuuliin ja lukuista muut tuhoamiset, murhat ja kostonkierteet, mitä kiivas ja ankara rakkauden jumala ylläpitää. Lisäksi hän lupaa kysymättä synnyttää sieluja tänne ja paiskaa ne helvettiin ikuisiksi ajoiksi... kas siinäpä vasta lahjaa kerrakseen!

• ghweg

siinä lukee "jos olisi" ei "on olemassa". se on olettamus ja ajatus siitä mikä varmasti pyörii aika monen mielessä tampio.

• tetragrammiin-JHWH

samalla tavalla, että Jumala olisi näiden pahojen tekojen takana, koska heille ei ole opetettu asian todellista laitaa. Se vastaus mitä Raamattu tästä asiasta antaa on vallan toisenlainen. Kenen Raamattu sanookaan olevan tämän maailman hallitsijan?

Jeesus Kristus sanoi häntä ”maailman hallitsijaksi”, persoonaksi, jota ihmiskunta yleensä tottelee jättämällä hänen yllytyksestään Jumalan vaatimukset huomioon ottamatta (Joh. 14:30; Ef. 2:2). Raamattu kutsuu häntä myös ”tämän asiainjärjestelmän jumalaksi”; juuri häntä tätä järjestelmää kannattavien ihmisten uskonnolliset tavat kunnioittavat (2. Kor. 4:4; 1. Kor. 10:20). Ei ole ihme, että 1. Johanneksen kirjeen 5:19 sanoo: ”Koko maailma on paholaisen (Saatanan) vallassa.” Saatanan valta kestää kuitenkin vain rajallisen ajan, ja hän saa pitää sitä vain siksi, että Kaikkivaltias Jumala, sallii sen.

Miksi Jumala sallii Saatanan hallita, onkin sitten jo ihan uusi aihe. Vastaus siihenkin löytyy Raamatusta.

• Jaska on Suuri

ja mielenvikaista... Onneksi minä uskon Pärnäsen Jaskaan! Hän heittää kaikki uskovaiset kristityt kuoleman jälkeen helvetin tuleen ja hänet omakseen ottaneet pääsevät paratiisiin ja taivaaseen, kuten esim minä! Uskokaa Pärnäsen Jaskaan, tai palakaa ikuisessa helvetissä!!!

• tetragrammiin-JHWH
        Jaska on Suuri kirjoitti:

ja mielenvikaista... Onneksi minä uskon Pärnäsen Jaskaan! Hän heittää kaikki uskovaiset kristityt kuoleman jälkeen helvetin tuleen ja hänet omakseen ottaneet pääsevät paratiisiin ja taivaaseen, kuten esim minä! Uskokaa Pärnäsen Jaskaan, tai palakaa ikuisessa helvetissä!!!

Sana ”helvetti” esiintyy monissa raamatunkäännöksissä. Toiset käännökset käyttävät samoissa jakeissa sanoja ”hauta”, ”tuonela” jne. Jotkin Raamatut ilmaisevat nuo alkuperäiset sanat omien aakkostemme kirjaimilla, mutta jättävät ne kääntämättä. Mitkä nuo sanat ovat? Hepreassa še’ōl′ ja kreikassa sitä vastaava hai′dēs, jotka eivät tarkoita yksityistä hautapaikkaa, vaan kuolleen ihmiskunnan yhteistä hautaa. Raamatussa on myös kreikkalainen sana ge′en·na, jota käytetään ikuisen tuhon vertauskuvana. Sekä kristikunnassa että monissa ei-kristillisissä uskonnoissa opetetaan kuitenkin, että helvetti on paikka, jossa demonit asuvat ja jossa pahoja rangaistaan (ja joidenkuiden mielestä myös kidutetaan) kuoleman jälkeen. Raamattu ei opeta että ketään kidutettaisiin jossakin helvetin tulessa.

• tetragrammiin-JHWH
        Jaska on Suuri kirjoitti:

Mikä kohta oli sekavaa?

• Alnair
        tetragrammiin-JHWH kirjoitti:

Sana ”helvetti” esiintyy monissa raamatunkäännöksissä. Toiset käännökset käyttävät samoissa jakeissa sanoja ”hauta”, ”tuonela” jne. Jotkin Raamatut ilmaisevat nuo alkuperäiset sanat omien aakkostemme kirjaimilla, mutta jättävät ne kääntämättä. Mitkä nuo sanat ovat? Hepreassa še’ōl′ ja kreikassa sitä vastaava hai′dēs, jotka eivät tarkoita yksityistä hautapaikkaa, vaan kuolleen ihmiskunnan yhteistä hautaa. Raamatussa on myös kreikkalainen sana ge′en·na, jota käytetään ikuisen tuhon vertauskuvana. Sekä kristikunnassa että monissa ei-kristillisissä uskonnoissa opetetaan kuitenkin, että helvetti on paikka, jossa demonit asuvat ja jossa pahoja rangaistaan (ja joidenkuiden mielestä myös kidutetaan) kuoleman jälkeen. Raamattu ei opeta että ketään kidutettaisiin jossakin helvetin tulessa.

oikeassa... Raamattu ei opeta sellaista, mutta esim TV7:n ja RadioDein pastorit kyllä opettaa ja pelottelee ihan kympillä ihmisiä tuolla aiheella... Pitäisikö heidänkin lukaista se Raamattu vielä kerran tai kolme kertaa läpi?

• tetragrammiin-JHWH kirjoitti:

Helvetti-idean juutalaiset kopioi toiselta uskonnolta, joten mitä sitä edes tarkemmin tutkiskelee.Alkujuutalaiset ei siihen uskonu, mutta babylonista saatiin sitten uutta kopioitavaa juutalaisuuteen ja sitä kautta kristinuskoon. Koko vanha testamentti tai tärkeimmät tapahtumat on kopioitu samoilta paikoilta ja ihmettelen, että hihhulit hyökkää evoluutio-teoriaa vastaan, kun argeologia syö niiden uskonnosta pohjan pois...Pirun sumerialaiset kun menivät keksimään nuolenpäänkirjoituksen ja pirun idiootti sekin, joka keksi sen koodi nykypäivänä :(

• jae82

Joh.Ilm 20:12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]
        Joh.Ilm.20:15Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen. [Ps. 69:29; Dan. 12:1; Matt. 25:41; Ilm. 19:20]

• tetragrammiin-JHWH
        jae82 kirjoitti:

Joh.Ilm 20:12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]
        Joh.Ilm.20:15Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen. [Ps. 69:29; Dan. 12:1; Matt. 25:41; Ilm. 19:20]

Sen ”tulijärven”, johon kuolema, Haades, vertauskuvallinen ”peto” ja ”väärä profeetta”, Saatana, hänen demoninsa ja maan päällä olevat itsepintaiset pahuuden harjoittajat heitetään, osoitetaan tarkoittavan ”toista kuolemaa” (Il 20:10, 14, 15; 21:8; Mt 25:41). Kuolema johtui alkujaan Aadamin rikkomuksesta, jonka kautta se myös levisi ihmiskuntaan, joten ”toisen kuoleman” täytyy olla eri asia kuin tämä peritty kuolema.
        Tälle viimeiselle tuomiolle, joka johtaa joko kuolemaan tai ikuiseen elämään maan päällä, joutuvat ne ihmiset jotka selvisivät hengissä Harmagedonista, Jumalan suuren päivän sodasta(on edessäpäin), sekä kaikki ne ennen Harmagedonia kuolleet, jotka ovat saaneet ylösnousemuksen tänne maan päälle, ja jotka ovat saaneet uuden mahdollisuuden oppia tuntemaan Jumalan tahdon. Toinen kuolema on tuhatvuotiskauden lopulla, kun täydellisyyteen ennallistettu ihmisyhteiskunta koetellaan viimeisen kerran. ”Toisesta kuolemasta” ole mitään mahdollisuutta vapautua. ”Toisessa kuolemassa” olevien tilanne vastaa sitä, mistä varoitetaan mm. Heprealaiskirjeen 6:4–8:ssa, 10:26, 27:ssä ja Matteuksen 12:32:ssa.

Ne, jotka pysyvät tuhatvuotiskauden lopussa uskollisina Jumalalle, saavat ikuisen elämän maan päällä Jumalan hallitusvallan alaisuudessa, Jumalan alkuperäisen tarkoituksen mukaisesti.

• utelias1

Sen ”tulijärven”, johon kuolema, Haades, vertauskuvallinen ”peto” ja ”väärä profeetta”, Saatana, hänen demoninsa ja maan päällä olevat itsepintaiset pahuuden harjoittajat heitetään, osoitetaan tarkoittavan ”toista kuolemaa” (Il 20:10, 14, 15; 21:8; Mt 25:41). Kuolema johtui alkujaan Aadamin rikkomuksesta, jonka kautta se myös levisi ihmiskuntaan, joten ”toisen kuoleman” täytyy olla eri asia kuin tämä peritty kuolema.
        Tälle viimeiselle tuomiolle, joka johtaa joko kuolemaan tai ikuiseen elämään maan päällä, joutuvat ne ihmiset jotka selvisivät hengissä Harmagedonista, Jumalan suuren päivän sodasta(on edessäpäin), sekä kaikki ne ennen Harmagedonia kuolleet, jotka ovat saaneet ylösnousemuksen tänne maan päälle, ja jotka ovat saaneet uuden mahdollisuuden oppia tuntemaan Jumalan tahdon. Toinen kuolema on tuhatvuotiskauden lopulla, kun täydellisyyteen ennallistettu ihmisyhteiskunta koetellaan viimeisen kerran. ”Toisesta kuolemasta” ole mitään mahdollisuutta vapautua. ”Toisessa kuolemassa” olevien tilanne vastaa sitä, mistä varoitetaan mm. Heprealaiskirjeen 6:4–8:ssa, 10:26, 27:ssä ja Matteuksen 12:32:ssa.

Ne, jotka pysyvät tuhatvuotiskauden lopussa uskollisina Jumalalle, saavat ikuisen elämän maan päällä Jumalan hallitusvallan alaisuudessa, Jumalan alkuperäisen tarkoituksen mukaisesti.

Onko taas kyse siitä tuhatvuotiskaudesta joka teillä alkoi vuonna 1914?

• utelias1111

Teillähän se saatanan hallintokausi päättyi jo vuonna 1914, olette varmaan nyt tyytyväisiä?

• tetragrammiin-JHWH
        utelias1 kirjoitti:

Onko taas kyse siitä tuhatvuotiskaudesta joka teillä alkoi vuonna 1914?

kertoi Kristuksen tuhatvuotisesta hallituskaudesta, hän sanoi:"Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa." (Ilm 20:1-3.)

Raamatun mukaan Jeesuksen Kristuksen tuhatvuotinen hallituskausi on tulevaisuudessa. Raamatun ennustusten täyttyminen nykyään osoittaa sen olevan hyvin lähellä. Tuhatvuotiskauden aikana Saatana ja hänen demoninsa ovat tosiaan syvyydessä, ja Jeesus Kristus ja hänen 144000 perijätoveriaan hallitsevat koko ihmiskuntaa Panettelijan järjestön häiritsemättä. Pahuus on maailmasta silloin poistettu. Olet varmaan kuullut Harmegadonista, Jumalan suuren päivän sodasta, joka poistaa kaikki sodat. Tuhatvuotiskausi alkaa sen jälkeen.

Toivottavasti tämä selvensi.

• tetragrammiin-JHWH
        utelias1111 kirjoitti:

Teillähän se saatanan hallintokausi päättyi jo vuonna 1914, olette varmaan nyt tyytyväisiä?

mukaan Saatana kyllä hallitsee täällä edelleenkin, ei käsittääkseni Harmagedon ole vielä ollut. En nyt ymmärrä mitä tarkoitat, että meillä Saatanan hallintokausi olisi päättynyt 1914.

• kerro mulle

mukaan Saatana kyllä hallitsee täällä edelleenkin, ei käsittääkseni Harmagedon ole vielä ollut. En nyt ymmärrä mitä tarkoitat, että meillä Saatanan hallintokausi olisi päättynyt 1914.

Se Paratiisi nyt tuleekaan ku niitä ennusteluja on teidän kirjallisuudessanne pitkä litania eri vuosiluvuille annettuja esim. vuodelle 1975 on ollut kuulemma ja näemmä yksi ennuste, kuinka ei mittää tapahtunutkaan,?? Oliko väärä valo, jotain olen kuullut valosta, mikä se valo on?? - sitten niitä oli pitkin matkaa koko 1900-luvun halki Paratiisi-ennusteluja eri vuosiluvuille, en vaan nyt niit kaikkia vuosilukuja muista, mutta varmaan tiedät mistä puhun??

Täälläkin suunnalla on moni odottanut ja pettynyt tai kuollut pois. Minä olen vain sivustaseuraaja (joitakin tuttavia on teikäläisissä, siis jt:ssä) ja siksi ihmettelen että mikä mättää kun ei mitään tapahdu koskaan, luvataan vaan!? Surku hieman heitä jo tulee kun he niin hartaasti odottavat eikä sit kuiteskaan mitään tapahdu, uhraavat vain aikansa ja elämänsä tuohon touhuun, jonka olen kuullut verottavan kovasti aikaa ja voimia muulta elämältä.

Niin että milloinka se Paratiisi sitten oikeesti tulee??

• tetragrammiin-JHWH
        kerro mulle kirjoitti:

Se Paratiisi nyt tuleekaan ku niitä ennusteluja on teidän kirjallisuudessanne pitkä litania eri vuosiluvuille annettuja esim. vuodelle 1975 on ollut kuulemma ja näemmä yksi ennuste, kuinka ei mittää tapahtunutkaan,?? Oliko väärä valo, jotain olen kuullut valosta, mikä se valo on?? - sitten niitä oli pitkin matkaa koko 1900-luvun halki Paratiisi-ennusteluja eri vuosiluvuille, en vaan nyt niit kaikkia vuosilukuja muista, mutta varmaan tiedät mistä puhun??

Täälläkin suunnalla on moni odottanut ja pettynyt tai kuollut pois. Minä olen vain sivustaseuraaja (joitakin tuttavia on teikäläisissä, siis jt:ssä) ja siksi ihmettelen että mikä mättää kun ei mitään tapahdu koskaan, luvataan vaan!? Surku hieman heitä jo tulee kun he niin hartaasti odottavat eikä sit kuiteskaan mitään tapahdu, uhraavat vain aikansa ja elämänsä tuohon touhuun, jonka olen kuullut verottavan kovasti aikaa ja voimia muulta elämältä.

Niin että milloinka se Paratiisi sitten oikeesti tulee??

ollaan muutoksen aikaa lähempänä. Ikävä kyllä tarkkaa päivämäärää Raamattu ei meille anna. Se antaa meille kylläkin tunnusmerkkejä, josta voimme päätellä elävämme "viimeisiä päiviä" eli päiviä jotka edeltävät tätä aikaa ennenkuin Jumala panee täytäntöön tuomionsa tälle pahalle maailmalle. Esimerkiksi seuraavia:

Matteus 24:6:"Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu. 7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin. 8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua. "

2 Timoteuskirje 3:1:"Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,4. pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta."

2 Pietarin kirje 3:3:"Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan 4. ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."

Pysykää siis valveilla, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä. (Matteus 25:13)

Miksi meitä kehotetaan pysymään valveilla?

Mikäli Jumala panee tuomionsa täytäntöön meidän elinaikanamme, meidän täytyy olla hänen puolellansa mikäli haluamme selviytyä elossa Harmagedonista, tuosta viimeisestä sodasta, jonka Jumala aikaansaa, jotta voisimme saada mahdollisuuden nauttia mahdollisesta ikuisesta elämästä paratiisimaisissa olosuhteissa täällä maan päällä. (Harmagedonin jälkeenhän maata ruvetaan ennallistamaan jälleen paratiisin kaltaiseksi.)
        Nämä ihmiset, jotka ovat selviytyneet elävänä Harmagedonista tulevat sitten ottamaan vastaan niitä ihmisiä, joille Jumala antaa ylösnousemuksen tähän uuteen puhdistettuun maailmaan. Ei kuolema ennen Harmagedonia ole loppu, sillä Jumala on luvannut ylösnousemuksen kautta kuolleille uuden elämän tässä puhdistetussa uudessa maailmassa, missä pahuutta ei enää ole.

Voimme siis iloisin mielin palvella Jehova Jumalaa ja opettaa ihmisille hänen tahtoansa niin kauan kuin vielä on aikaa. Vielä on aikaa oppia Jumalan tahto ja hyötyä tästä pelastusjärjestelystä minkä Jehova on meille tarjonnut. Monet miljoonat ihmiset ympäri maailmaa ovatkin ottaneet tämän ns. pelastusrenkaan vastaan.

• kauan sivusta seurannut

Helppo vastata, ei jumalaa ole edes olemassa, nämä sodat on käyty ihmisten kuvitteleman jumalan nimessä, ensin pelotellaan jumalalla ja jos ei usko niin tehdään hirmutekoja, nämä on niin iskostettu ihmisten mieliin 2000 vuotta monet sukupolvet, miten sitä enää voi mieltä puhdistaa kun sokeasti uskotaan jumalaan? Täydellistä manipulointia joidenki osalta.

• ihmiset tekevät pahaa toisilleen

Nuo ovat ihmisten tekoja, tämä maailma saa himoineen toimia niinkuin haluaa, mutta uskovaiset on Jeesus ostanut verellään, ja he kuuluvat pelastukseen.
      Moniko onnettomuuteen joutunut ihminen kääntyi Jumalan puoleen ja pyysi että häntä suojeltaisiin? Moniko näistä joista kirjoitit? Onko siis ihme ettei sitä suojelua tullut?
      Vihan tunne on ihmisen normaali tunnetila, mutta syytä ihmistä, sehän niitä pahoja tekoja tekee. Jos haluat että Jumala suojelee, niin ole hyvä ja pyydä sitä häneltä.

• radallaan

Ei noissa teoissa ole Jumalalla mitään tekoa.
      Jos ihminen tekee jotakin ns. Jumalan nimeen ei tarkoita sitä että Jumala on sen tehnyt.
      Ihminen teki nämä teot, koska se suojelee ja pönkittää oman egonsa asemaa.
      Vaikka egon vois mieltää Jumalasta, niin ei Jumala ota vastaan negatiivisia ajatuksia, koska ei se niillä mitään tee.
      Nämä ns. negatiiviset teot mitä kuvailit tossa viestissäsi ei niillä ole mitään merkitystä muulle kuin egolle.
      Jolle niillä on suuri merkitys. Onpahan saanut ihmiset toimimaan haluamallaan tavalla, etteivät vaan löytäs sitä mitä oikeesti ihmiset ovat.
      Ego luo meille loputonta harhaa ja rakkauden puutetta.
      Tämä meidän nykyinen yhteiskuntajärjestelmä on täysin egomme luomaa.
      Egon luoma ei ole ikuista, eli tämä harha rupeaa pikkuhiljaa tulemaan läpinäkyvämmäksi.
      Jolloin olemassaolevat valtarakenteet murenevat kiihtyvällä tahdilla.
      Tämä meidän kiertoajelu tällä maaplaneetalla rupeaa muuttamaan laatuaan.
      Vanha jää uusi tulee myös kenelle vain jos sen itse haluaa.

• Ihan sama

Mikä siinä on, ettei ihmiset opi koskaan ajattelemaan omilla aivoillaan, sen enempää ateistit kuin uskovaisetkaan tai siltä väliltä.

Kirkot eivät ole totelleet raamattua tai sen Jumalaa ikinä historiassa. Ne ovat vain etsineet omaa etuaan.

Uskovaiset ovat kyllä pahimpia satanisteja mutta älkää syyttäköö Jumalaa sellaisesta, millä ei ole mitään tekemistä tuon raamatun päähenkilön kanssa.
      Sodat alkavat juuri siitä kun kukaan ei tarkista ja sivistä itseään vaan ja joita näin ollen voidaan lietsoa valheilla vihaan.

Jumala vihaa väkivaltaa,
      Vanhantestamentin sodat olivat Jumalan tuomioita sellaisille kansoille, jotka eivät tehneet parannusta nimenomaan väkivallasta. Nuo brutaalit kansat Raamatun taruston mukaan tuli hävittää, jotta ne eivät enää tuottaisi kärsimystä. Eli Jumalan sodat ovat olleet tuomioita niille jotka kärsimystä aiheuttavat.

• rwewertg

pahempia mitä. pahempia satanisteja. löydähhän eka faktat kun tommosia kirjotat.

• minävaan123

Mielipiteeni:Jos oikeamielinen Jumala on olemassa niin hyvien teot ei ainakaan mene hukkaan ja niiden jotka kärsivät ja en itse usko että ihmiset joutuvat ikuiseen helvettiin vaan tekojensa mukaan kärsimään rangaisuksen (toivottavasti). raamattu on vain pappiskirja joka antaa neuvoja hyvään elämään.
      Itse uskoin jumalaan, sitten menetin uskoni ja nyt toivon että se Jumala olisi olemassa. Näinkin voi ajatella että Jumala antoi maailman ihmisten valtaan, näyttääkseen miten me pärjätään ilman häntä.

• ihmiset sekoja.

Jumala ottaa meidät pois tästä ajasta silloin kun on hänen tahto.
      Jumalalle tämä meidän elämä on vain välivaihe iäisyyteen, joka Kristukseen uskovat saavat viettää hänen seurassaan.

Raamattu kieltää raiskaamisen ja tappamisen - silti ihmiset raiskaavat ja tappavat ja ottavat avioeroja.
      Jumala rakastaa ihmistä ja haluaa hänet yhteyteensä.

• apina.

Marian raiskasi!

• Barbabatar

Olen joskus itse ollut lakihenkinen fundamentalisti kristitty, eikä ainakaan se elämäntyyli tuonut mukanaan kuin tuskaa ja ahdistusta.Niin, miksi Jumala, jos kerran on olemassa ei ole estänyt noita hirmutekoja tapahtumasta???EN TIEDÄ.Enkä mene mitään varmaa sanomaan siitäkään onko koko Jumalaa vai eikö ole, ei sitä voi kukaan tietää.Tässä maailmassa on valtavasti pahuutta, mutta ehkä kuitenkin enemmän rakkautta.Uskonnolla ja uskolla voi saada yhtälailla aikaan hyvää kuin pahaakin, joka ikisessä seurakunnassa.Tämä tulisi tehdä selväksi uskontotunneilla jo koulussa ja joka tavalla opettaa jo lapsia ajattelemaan asioista itsenäisesti ja kriittisesti.Kaikkea ei todellakaan pidä uskoa, vaikka saarnattaisiin kuinka Jeesuksen nimessä.

• Valitset elämäsi

Jumala on olemassa. Jumala on kaikkeus. Jumala on hyvä ja paha. Miksi pahuutta on maailmassa? Siksi, että näkisimme sen hyvyyden. Varjo on valoa varten.

Ihmisellä on vapaa tahto valita. Jotkut valitsevat pahan, egoistisyyden ja pimeyden. He kantavat siitä seurauksensa. Ihmiset valitsevat oman elämänsä ja omat kokemuksensa täällä.

"Pahuus" ja "Hyvyys" ovat harhaa. On vain tapahtumia, jotka itse valitsemme. Me olemme kaikki Jumalasta. Kuten myös Hitler ja Stalin

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      136
      6228
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4396
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2888
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      59
      2871
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1885
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1544
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1456
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      37
      1447
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      31
      1261
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1161
    Aihe