Käden puutuminen

????

Olen kohta 26v nainen ja yleisesti ihan terve, en ole myöskään ylipainoinen. Nyt parin viikon ajan melkein joka yö ja/tai aamu olen herännyt siihen että mun oikea käsi ja sormet on puutuneet. Ei koskaan vasen, aina oikea. En pidä sitä missään ihme asennossa tai tee mitään mikä eroais normaalista, se vaan puutuu, kestää minuutin-pari ja sitten loppuu. Saattaa tulla vielä uudestaan hetken kuluttua. Ja tämä siis toistuu melkein joka aamu, joskus myös öisin.

Mikähän mahtais olla vikana? Ihmetyttää kun ei ole ennen ollut tälläistä ja nyt yhtäkkiä joka yö. Onko tällä yhteyttä siihen kun olen joskus lukenut että puutuminen vois olla oireilua jostain sairaudesta, en muista mistä....

4

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????

      Niin ja siis puutuminen tapahtuu siis aina sängyssä, eli herään siihen kun kättä ja sormia pistelee. Ja välillä alkaa uudestaan myös aamutoimilla vessassa kun kättä pidän ylhäällä ja laitan esim. ripsaria.

      • jjiöäljhuyfhnbj

        oletko käynyt tarkistamassa veriarvot? Mulla ainakin tapahtui tuota, kun oli hemoglobiini päässyt hieman liian alas..


      • Paljon kokenut

        Minulla aivan samajuttu. Luulisin nämä käsien ja sormien puutumiset johtuvan jos on kipeä niska ja hartiaseutu. nämä kivut taas voi johtua työasennosta ja jos olet paljon netissä,voi johtua myös niska kulumisesta. olet kuitenkin vielä nuori, ei sinulla vielä uskoakseni ole kulumia.


      • näin on
        Paljon kokenut kirjoitti:

        Minulla aivan samajuttu. Luulisin nämä käsien ja sormien puutumiset johtuvan jos on kipeä niska ja hartiaseutu. nämä kivut taas voi johtua työasennosta ja jos olet paljon netissä,voi johtua myös niska kulumisesta. olet kuitenkin vielä nuori, ei sinulla vielä uskoakseni ole kulumia.

        kyllä puutuu, jos käsi on tyynyn alla kahden kerran. Käännä kylkeä ja opi uusi asento!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      908
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      469
    Aihe