Matt. 24:3
Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen
Hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu,
ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
Vastatessaan opetuslasten tekemään kysymykseen toisen tulemuksensa ja maailman lopun merkeistä
Jeesus ottaa aivan ensimmäisenä esille eksytyksen lisääntymisen ja väärien profeettojen ilmestymisen
"eksyttämään, jos mahdollista, valitutkin". Hän haluaa varoittaa seuraajiaan eksyttäjien ansoista.
Nähdessämme eksytysten yhä lisääntyvän pitäisi meille siis olla selvää, että NYT elämme lopun aikoja.
Herran Jeesuksen toinen tulemus lähestyy ja on vain lyhyen ajan kysymys, kun Hän noutaa omansa.
Seuraavassa joitakin esimerkkejä harhaopeista, joilla perkele pyrkii tällä palstalla meitä eksyttämään:
1
Palstalla on useita eksyttäjiä, joiden ykköstehtävänä näyttää olevan meidän Herramme Jeesuksen
leimaaminen 'rakentaja Joosefin pojaksi', joka EI olisikaan Raamatun meille ilmoittama JUMALAN
Ainosyntyinen Poika - Hän, joka on yhtä Isän kanssa, "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra."
2
Toinen esimerkki palstalla esiintyvistä eksytyksistä on uudestisyntymisen sitominen epäraamatullisella
tavalla kastetoimitukseen, seremoniaaliseen rituaaliin, joka ei noudata Sanan selkeitä ohjeita.
Vielä kolmas, joskin erityyppinen, harhaopetuksen muoto kannattaa ottaa esille. Sen voisi otsikoida
"Herra, Herra" (Matt. 7:21-23) ylistys- ja hokemauskoksi, joka kieltää tai vähättelee Jumalan tahdon
tekemistä ja oman itsekkään tahdon uhraamista otollisena ja järjellisenä Jumalan palveluksena.
Room. 12:1
Keskustelupalstalla on kaikilla oltava vapaus tuoda esille omia uskon käsityksiään - sääntöjen puitteissa.
Kalleinta silti on saavuttaa uskon päämäärä, oman sielunsa pelastus. Siksi tulee muistuttaa ja varoittaa
toinen toisiamme, kun näemme 'tuon päivän lähestyvän': "KATSOKAA, ETTEI KUKAAN TEITÄ EKSYTÄ."
"Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä."
40
381
Vastaukset
- Tapio522eikirj.
semper.Fidelis: "
2.
"Toinen esimerkki palstalla esiintyvistä eksytyksistä on uudestisyntymisen sitominen epäraamatullisella
tavalla kastetoimitukseen, seremoniaaliseen rituaaliin, joka ei noudata Sanan selkeitä ohjeita".
---
Yksi kasteeseen liittyvä eksytys on lisäksi, että kastetta pidetään vain pelkkänä vetenä ja lain tekona,
Tällöin kasteesta tule pelkkä vesirituaali (eli vesikaste) ilman Henkeä.
Raamatun mukaan kasteessa on veden lisäksi myös Isä ja Poika ja Pyhä Henki (Erityisesti Henki; Joh.3:5) läsnä.
(Vrt. Jeesuksen kaste)Raamatun mukaan (1.Piet. 3:21) kaste on "hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta". Se on myös vanhan ihmisen hautaamista, "Hänen (Kristuksen Jeesuksen) kuolemaansa kastamista" (Room. 6:3-4).
Sinun viittauksesi, Tapio522, Joh. 3:5:een on harhaanjohtava, koska siinä ei ole kysymys lainkaan kasteesta, vaan uudesti syntymisestä Jumalan Sanan kautta. Vesi on Raamatussa yksi niistä vertauskuvista, joita käytetään Jumalan sanasta.
1.Pietarin kirje 1:23 "te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta."
"puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta," Ef. 5:26
Varoitukseni kasteeseen liittyvästä eksytyksestä liittyi varsinaisesti nm. JEV238:n harrastamaan 'vasta-kaste-uudesti-synnyttää-sinut' -heresiaan.- Diana-ad-rem
Rituaali.
Jos on tullut todelliseen tietoisuuteen Jumalan olemassaolosta, haluaa noudattaa elämässään Hänen tahtoaan, se on mielenmuutos. Entinen jää taakse, ei elä enää maailmalle ja itsekkyydelle.
Rituaalinen kaste voi olla symbolinen puhdistautuminen entisestä elämästä; Olen siis jättänyt kaiken taakseni, pessyt sen itsestäni pois. Muuta merkitystä tai gloriaa sillä ei ole.
Jumala ei ole uskomista, HÄn on tietämistä, tietoisuuden tasolla, silloin epäilys ei astu enää kuvaan, se on mahdottomuus. Semper.Fidelis kirjoitti:
Raamatun mukaan (1.Piet. 3:21) kaste on "hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta". Se on myös vanhan ihmisen hautaamista, "Hänen (Kristuksen Jeesuksen) kuolemaansa kastamista" (Room. 6:3-4).
Sinun viittauksesi, Tapio522, Joh. 3:5:een on harhaanjohtava, koska siinä ei ole kysymys lainkaan kasteesta, vaan uudesti syntymisestä Jumalan Sanan kautta. Vesi on Raamatussa yksi niistä vertauskuvista, joita käytetään Jumalan sanasta.
1.Pietarin kirje 1:23 "te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta."
Varoitukseni kasteeseen liittyvästä eksytyksestä liittyi varsinaisesti nm. JEV238:n harrastamaan 'vasta-kaste-uudesti-synnyttää-sinut' -heresiaan.Jo Jumalan luomistekoihin liittyi vesi ja Henki (1.Moos.1:2) ja Jumalan Sana!
2.Piet. 3:5
"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan SANAN VOIMASTA".
---
Ei mennä muuttamaan Jumalan sanaa mieleiseksemme;
Annetaan veden olla vettä ja Hengen Henki (Joh.3:5).
Ei järkeillä!
(Kaste ei ole pelkkää vettä eli "vesikaste")Tapio522 kirjoitti:
Jo Jumalan luomistekoihin liittyi vesi ja Henki (1.Moos.1:2) ja Jumalan Sana!
2.Piet. 3:5
"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan SANAN VOIMASTA".
---
Ei mennä muuttamaan Jumalan sanaa mieleiseksemme;
Annetaan veden olla vettä ja Hengen Henki (Joh.3:5).
Ei järkeillä!
(Kaste ei ole pelkkää vettä eli "vesikaste")2.Korinttolaiskirje:
10:5 "Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen
varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja
vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle"
Sinun henkinen ja opillinen 'vankityrmäsi' on kuollut, katolisen paavin perua oleva lapsikasteoppi.
Kuka vakavissaan Jumalan Sanan ilmoitukseen uskova ihminen pitäisi sitä raamatullisena kasteena?
Mutta on totta, että Sanan ilmoituksen löytäminen edellyttää kuolleesta katolisesta (ja muustakin)
hapatuksesta puhdistettua sydäntä ja nöyrän avointa mieltä sekä Hengen valaisemia sydämen silmiä.
Jos ihminen seuraa Rooman paavinkirkon pimeydestä periytyviä 'sakramentaalisia seremoniarituaaleja',
hänelle on vaarassa käydä kuin tämän päivän israelilaisille: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden
hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti." Room. 11:8
Ei siis takerruta tyhjään vesi- tms. järkeilyyn, vaan antakaamme Jumalan valaista sydämemme silmiä
niin, että näemme ja ymmärrämme oikein asiayhteydet. Raamatullinen kaste on uskovien kaste.
Minun todisteluni ei sinua auta milliäkään eteenpäin asiassa, mutta yksi (1) tekijä voi auttaa sinua:
kuuliainen sydän Totuudelle, Jumalan elävälle Sanalle. Taivu siis Tapio Sanan totuuden edessä!Semper.Fidelis kirjoitti:
2.Korinttolaiskirje:
Sinun henkinen ja opillinen 'vankityrmäsi' on kuollut, katolisen paavin perua oleva lapsikasteoppi.
Kuka vakavissaan Jumalan Sanan ilmoitukseen uskova ihminen pitäisi sitä raamatullisena kasteena?
Mutta on totta, että Sanan ilmoituksen löytäminen edellyttää kuolleesta katolisesta (ja muustakin)
hapatuksesta puhdistettua sydäntä ja nöyrän avointa mieltä sekä Hengen valaisemia sydämen silmiä.
Jos ihminen seuraa Rooman paavinkirkon pimeydestä periytyviä 'sakramentaalisia seremoniarituaaleja',
hänelle on vaarassa käydä kuin tämän päivän israelilaisille: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden
hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti." Room. 11:8
Ei siis takerruta tyhjään vesi- tms. järkeilyyn, vaan antakaamme Jumalan valaista sydämemme silmiä
niin, että näemme ja ymmärrämme oikein asiayhteydet. Raamatullinen kaste on uskovien kaste.
Minun todisteluni ei sinua auta milliäkään eteenpäin asiassa, mutta yksi (1) tekijä voi auttaa sinua:
kuuliainen sydän Totuudelle, Jumalan elävälle Sanalle. Taivu siis Tapio Sanan totuuden edessä!Semper.Fidelis, kirjoitat paavin kirkon 'sakramentaalisista seremoniarituaaleista'.
Kertoisitko tarkemmin mitä tarkoitat "sakramentaalisilla seremoniarituaaleilla"?
Itse en ole perehtynyt tarkemmin paavin kirkon oppeihin, joten olisi hyvä tietää, mistä minua syytät.
Silloin tietäisin, mistä minun on tehtävä parannusta.Semper.Fidelis kirjoitti:
2.Korinttolaiskirje:
kuuliainen sydän Totuudelle, Jumalan elävälle Sanalle. Taivu siis Tapio Sanan totuuden edessä!>Ei siis takerruta tyhjään vesi- tms. järkeilyyn, vaan antakaamme Jumalan valaista sydämemme silmiä niin, että näemme ja ymmärrämme oikein asiayhteydet. Raamatullinen kaste on uskovien kaste.>
Mitä ihmeen vesi- tms. järkeilyä? Outo ilmaisu. Mutta varmaankin itse olet siihen taipunut. Järkeilet: "Miten muka Jumala voi antaa syntiä tehneelle pelastumattomalle ihmiselle synnit anteeksi kastamisen hetkessä! Se on Jumalalle mahdotonta!" Mutta Jumalalle on kaikki mahdollista (Matt. 19:26)!
Selvästikään "uskovien kaste" -oppi ei ole apostolien opetusta.
Luther kirjoittaa melkoisen hyvin "uskovien kaste" -opista:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8493420/40228202Semper.Fidelis kirjoitti:
Raamatun mukaan (1.Piet. 3:21) kaste on "hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta". Se on myös vanhan ihmisen hautaamista, "Hänen (Kristuksen Jeesuksen) kuolemaansa kastamista" (Room. 6:3-4).
Varoitukseni kasteeseen liittyvästä eksytyksestä liittyi varsinaisesti nm. JEV238:n harrastamaan 'vasta-kaste-uudesti-synnyttää-sinut' -heresiaan.Semper.Fidelis, täytyy ottaa kaikki kohdat.
Siis uudestisyntyminen on Jumalan sanan kautta (1 Piet. 1:23) vedestä ja Hengestä (Joh. 3:5). Siis "vedestä ja Hengestä"!
>Sinun viittauksesi, Tapio522, Joh. 3:5:een on harhaanjohtava, koska siinä ei ole kysymys lainkaan kasteesta, vaan uudesti syntymisestä Jumalan Sanan kautta. Vesi on Raamatussa yksi niistä vertauskuvista, joita käytetään Jumalan sanasta.>
Sinulle on Semper.Fidelis selvästi opetettu ja olet omaksunut kalvinisteilla (kuten Calvin) ja muilla harhaisilla esiintynyt (ja ilmeisesti vieläkin esiintyvä?) symbolointiselittely kohtaan (Joh. 3:5). Paha vain jos koko pelastumisesi jää symbolointitasolle eli et todellisesti pelastu! Kaikki on vain symbolointia!
Siis ymmärrä kirjaimellisesti: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8493420/40135044Tapio522 kirjoitti:
Semper.Fidelis, kirjoitat paavin kirkon 'sakramentaalisista seremoniarituaaleista'.
Kertoisitko tarkemmin mitä tarkoitat "sakramentaalisilla seremoniarituaaleilla"?
Itse en ole perehtynyt tarkemmin paavin kirkon oppeihin, joten olisi hyvä tietää, mistä minua syytät.
Silloin tietäisin, mistä minun on tehtävä parannusta.Kirjoitin tosiaan 'sakramentaalisista seremoniarituaaleista', jotka periytyvät paavinkirkon pimeydestä.
Mutta jos luet tarkemmin viestini, niin huomaat, etten syyttänyt sinua mistään. Toin vain ilmi VAARAN,
joka liittyy kuolleitten rituaalien seuraamiseen - eikä sitä vaaraa voida pitää lainkaan vähäisenä!
Tässä yksi lähde katolisen kirkon rituaaleihin: http://www.uskonnot.fi/uskonnot/view?religionId=15
_ _ _ _ _ _ _ _ _
Rituaalit: Katolinen kirkko tuntee seitsemän sakramenttia: kaste, vahvistuksen sakramentti, ehtoollinen, pappisvihkimys, rippi, avioliitto ja sairaan voitelu. Sakramentit sisältävät ja antavat armon. Kirkon mukaan sakramentit vaikuttavat ex opere operato, tehtynä tekona. Sakramentti ei siis ole riippuvainen jakajasta tai vastaanottajasta, vaan vaikuttaa omalla voimallaan. Katolisessa dogmatiikassa kuitenkin korostetaan, että sakramenttia toimittavalla henkilöllä on oltava oikea intentio tehdä mitä kirkko tekee, joka näkyy sakramentin oikeassa toimittamisessa. Myös vastaanottajan on oltava vapaa kuolemansynnistä ja valmis ottamaan sakramentti vastaan. (Komulainen 2005, 52.)
Sakramentit jaetaan kolmeen osaan: kristillisen initaation sakramentit, paranemisen sakramentit ja uskovien yhteyttä palvelevat sakramentit. Kristillisen initaation sakramenteissa – kasteessa, vahvistuksessa ja eukaristiassa lasketaan koko kristillisen elämän perustukset. Synnyttyään uudesti kasteen kautta uskovat saavat voimaa vahvistuksen sakramentista ja tulevat pyhässä eukaristiassa ravituiksi ikuisen elämän leivällä. (Katolisen kirkon katekismus 2005, #1210-1212.)
Kaste merkitsee katolisessa kirkossa muiden kristillisten kirkkokuntien tapaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen suoritettavaa lapsikastetta, ellei kysymyksessä ole aikuisiällä tapahtuva kääntyminen. Kaste vapauttaa perisynnistä. kasteessa ihminen otetaan pelastavan kirkon yhteyteen ja hän kuuluu tästä eteenpäin Kristukselle. Kaste pelastaa tehtynä tekona; kasteen jälkeen ihminen kykenee erottamaan hyvän pahasta ja on vapaa perisynnistä; kastettu ihminen kykenee hyviin tekoihin, joita hänen tuleekin elämänsä aikana harjoittaa. Kastetun tulee sitten elää Jumalan tahdon mukaan ja katua syntejään, jotta hän saavuttaisi pelastuksen ja selviäisi mahdollisimman lyhyellä kiirastulivaiheella. Kasteen toimittaa pappi, mutta hätätilassa sen voi toimittaa kuka tahansa, kunhan se tehdään oikealla intentiolla. (Katolisen kirkon katekismus 2005, #1277-1284.)
Vahvistuksen sakramenttilla tarkoitetaan kasteen vahvistamista ja toisin kuin kasteessa, vahvistuksen toimittaa piispa. Tämän sakramentit toimittamiseen kuuluu kätten päälle pano, siunaaminen ja voitelu pyhällä öljyllä. Vahvistuksen sakramentti antaa lisää pyhittävää armoa ja siinä kastetut yhdistyvät kirkkoon täydellisemmin ja saavat Pyhän Hengen erityisen voiman levittää ja puolustaa uskoa Jeesukseen Kristukseen. (Katolisen kirkon katekismus 2005, #1316-1321.)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
myöntää uskovansa kaiken niin kuin evankeliumit kertovat, että Jeesus Kristus lihansa puolesta oli Daavidin siementä, ja "oli, niin kuin luultiin, Joosefin poika, [Luuk.3:23; Room.1:3].
Mutta "pyhyyden hengen puolelta hän oli Jumalan poika, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme" [Room.1.4]!
Jumalan sana, Jeesus Kristus ja apostolit, eivät vaadi uskomaan Jeesusta lihan mukaan ja lihallisen syntyperän mukaan Jumalan pojaksi, vaan vasta ylösnousemuksessa Jumalan pojaksi voimassa asetetuksi!Johanneksen evankeliumi:
8:23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
Kaikki selityksesi siitä, mitä "muuta" Jeesus oli, ovat tuhoon tuomittuja Sanan vastaisia sepityksiä, joiden
perusteella ihminen kuolee synteihinsä. Sinun on korkea aika tehdä parannus siitä kuoleman synnistä.
Irralliset Raamatun jakeet käytettyinä vain kumoamaan Jumalan omaa ilmoitusta Pojassaan Jeesuksessa
tuovat mieleen sen tavan ja tarkoitusperän, jolla 'PIRU, se vanha vainoojamme, lukee Raamattua'.Semper.Fidelis kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
8:23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
Kaikki selityksesi siitä, mitä "muuta" Jeesus oli, ovat tuhoon tuomittuja Sanan vastaisia sepityksiä, joiden
perusteella ihminen kuolee synteihinsä. Sinun on korkea aika tehdä parannus siitä kuoleman synnistä.
Irralliset Raamatun jakeet käytettyinä vain kumoamaan Jumalan omaa ilmoitusta Pojassaan Jeesuksessa
tuovat mieleen sen tavan ja tarkoitusperän, jolla 'PIRU, se vanha vainoojamme, lukee Raamattua'.selitti pyhyyden hengen puolesta syntynyttä olemustaan, joka pitäisi löytyä myös jokaisesta "ylhäältä syntyneestä", Kristukseen mielensä juurruttaneesta uskovaisesta, [Hepr. 3:1]. Jeesuksessa oli myös se Marian lihallisesta kohdusta, eli "maasta syntynyt" ihmisen poika sekä pyhyyden hengestä, "YLHÄÄLTÄ SYNTYNYT Jumalan poika.
Raamattu itse sanoo lihan puolesta Jeesuksen olleen Daavidin sukua ja Joosefin poika, esimerkiksi Matteus 1:16;
Luuk. 2:48, 3:23; Room. 1:3, j.n.e. ..j.n.e.
Sinä, Semper Fidelis, et vain harrasta, vaan valehtelet ihan ammatiksesi, kun useista huomautuksistani huolimatta todistat väärin minun puolestani sellaista, mitä ja miten minä en usko, mutta sinä valehtelet ikään kuin minun suullani, mitä ekivaari opettaa sellaista, mitä ekivaari itse ei ole kertonut opettavansa!
Olen tämän kertonut vähintään kymmeniä kertoja, mutta sinä Semper Fidelis, ikään kuin pakotat minut jälleen tunnustamaan, että minä uskon Jeesuksen Kristuksen pyhyyden hengen mukaan JUMALASTA SYNTYNEEKSI juuri samalla tavalla niin kuin Jeesus itse sen opetti, että "Jokainen, joka tekee Jumalan tahdon, on minun äitini ja veljeni ja sisareni." Tämä tapahtuu siten, että pyhyyden Hengen mukaan Jeesus Kristus syntyy jokaisen Jumalan tahtoa tekevän, Kristukseen mielensä kiinnittäneen [Hepr. 3:1] uskovaisen puhtaassa sydämessä, hyvässä omassatunnossa ja vilpittömässä uskossa.ekivaari kirjoitti:
selitti pyhyyden hengen puolesta syntynyttä olemustaan, joka pitäisi löytyä myös jokaisesta "ylhäältä syntyneestä", Kristukseen mielensä juurruttaneesta uskovaisesta, [Hepr. 3:1]. Jeesuksessa oli myös se Marian lihallisesta kohdusta, eli "maasta syntynyt" ihmisen poika sekä pyhyyden hengestä, "YLHÄÄLTÄ SYNTYNYT Jumalan poika.
Raamattu itse sanoo lihan puolesta Jeesuksen olleen Daavidin sukua ja Joosefin poika, esimerkiksi Matteus 1:16;
Sinä, Semper Fidelis, et vain harrasta, vaan valehtelet ihan ammatiksesi, kun useista huomautuksistani huolimatta todistat väärin minun puolestani sellaista, mitä ja miten minä en usko, mutta sinä valehtelet ikään kuin minun suullani, mitä ekivaari opettaa sellaista, mitä ekivaari itse ei ole kertonut opettavansa!
Olen tämän kertonut vähintään kymmeniä kertoja, mutta sinä Semper Fidelis, ikään kuin pakotat minut jälleen tunnustamaan, että minä uskon Jeesuksen Kristuksen pyhyyden hengen mukaan JUMALASTA SYNTYNEEKSI juuri samalla tavalla niin kuin Jeesus itse sen opetti, että "Jokainen, joka tekee Jumalan tahdon, on minun äitini ja veljeni ja sisareni." Tämä tapahtuu siten, että pyhyyden Hengen mukaan Jeesus Kristus syntyy jokaisen Jumalan tahtoa tekevän, Kristukseen mielensä kiinnittäneen [Hepr. 3:1] uskovaisen puhtaassa sydämessä, hyvässä omassatunnossa ja vilpittömässä uskossa.ekivaari laukoo kovaa:
>>Sinä, Semper Fidelis, et vain harrasta, vaan valehtelet ihan ammatiksesi, kun useista huomautuksistani huolimatta todistat väärin minun puolestani sellaista, mitä ja miten minä en usko, mutta sinä valehtelet ikään kuin minun suullani, mitä ekivaari opettaa sellaista, mitä ekivaari itse ei ole kertonut opettavansa!- Kertakaikkiaan kyllästynyt
ekivaari kirjoitti:
selitti pyhyyden hengen puolesta syntynyttä olemustaan, joka pitäisi löytyä myös jokaisesta "ylhäältä syntyneestä", Kristukseen mielensä juurruttaneesta uskovaisesta, [Hepr. 3:1]. Jeesuksessa oli myös se Marian lihallisesta kohdusta, eli "maasta syntynyt" ihmisen poika sekä pyhyyden hengestä, "YLHÄÄLTÄ SYNTYNYT Jumalan poika.
Olen tämän kertonut vähintään kymmeniä kertoja, mutta sinä Semper Fidelis, ikään kuin pakotat minut jälleen tunnustamaan, että minä uskon Jeesuksen Kristuksen pyhyyden hengen mukaan JUMALASTA SYNTYNEEKSI juuri samalla tavalla niin kuin Jeesus itse sen opetti, että "Jokainen, joka tekee Jumalan tahdon, on minun äitini ja veljeni ja sisareni." Tämä tapahtuu siten, että pyhyyden Hengen mukaan Jeesus Kristus syntyy jokaisen Jumalan tahtoa tekevän, Kristukseen mielensä kiinnittäneen [Hepr. 3:1] uskovaisen puhtaassa sydämessä, hyvässä omassatunnossa ja vilpittömässä uskossa.Älä Ekivaari vain aloita uutta kumoamis-selitys-väitöstäsi tällä palstalla,
että muillekin jäisi tilaa mielipiteeseen!
Täällä on olllut viimeaikoina mormoonit ja jehovat ja tiesmitkä jo
pitkänaikaa hallitsemassa palstaa yrittäen harhauttaa opeillaan toisia,
joten asiallisempaa keskustelua saisi jo olla;mikäli siihen tarvetta jollaiin on..?
Sellaista kun ei viimeaikoina ole juurikaan havainnut..mutta jospa kuitenkin
pyrittäisiin siihen,ettei tästäkin tulisi jälleen uusi temmellyskenttä riitaan?! - !
Kertakaikkiaan kyllästynyt kirjoitti:
Älä Ekivaari vain aloita uutta kumoamis-selitys-väitöstäsi tällä palstalla,
että muillekin jäisi tilaa mielipiteeseen!
Täällä on olllut viimeaikoina mormoonit ja jehovat ja tiesmitkä jo
pitkänaikaa hallitsemassa palstaa yrittäen harhauttaa opeillaan toisia,
joten asiallisempaa keskustelua saisi jo olla;mikäli siihen tarvetta jollaiin on..?
Sellaista kun ei viimeaikoina ole juurikaan havainnut..mutta jospa kuitenkin
pyrittäisiin siihen,ettei tästäkin tulisi jälleen uusi temmellyskenttä riitaan?!on palstalle pesiytynyt-olemalla vastaamatta heille
voitaisiin saada keskustelu alkuunsa loppumaan. - Diana-ad-rem
Semper.Fidelis kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
tuovat mieleen sen tavan ja tarkoitusperän, jolla 'PIRU, se vanha vainoojamme, lukee Raamattua'. - Diana-ad-rem
ekivaari kirjoitti:
Olen tämän kertonut vähintään kymmeniä kertoja, mutta sinä Semper Fidelis, ikään kuin pakotat minut jälleen tunnustamaan, että minä uskon Jeesuksen Kristuksen pyhyyden hengen mukaan JUMALASTA SYNTYNEEKSI juuri samalla tavalla niin kuin Jeesus itse sen opetti, että "Jokainen, joka tekee Jumalan tahdon, on minun äitini ja veljeni ja sisareni." Tämä tapahtuu siten, että pyhyyden Hengen mukaan Jeesus Kristus syntyy jokaisen Jumalan tahtoa tekevän, Kristukseen mielensä kiinnittäneen [Hepr. 3:1] uskovaisen puhtaassa sydämessä, hyvässä omassatunnossa ja vilpittömässä uskossa.eikä syntynyt. Tämän tietää jopa Koraani.
Jumala on Luoja, Kaikkeuden luoja, Kaikkivaltias. - Diana-ad-rem
! kirjoitti:
on palstalle pesiytynyt-olemalla vastaamatta heille
voitaisiin saada keskustelu alkuunsa loppumaan.eli lain kieltäjä ole nimenomaan eksyttäjä. Se laittomuuden lapsi, joka jo Paavalin aikana oli vaikuttamassa, koska hän itse sitä julisti.
ekivaari kirjoitti:
Olen tämän kertonut vähintään kymmeniä kertoja, mutta sinä Semper Fidelis, ikään kuin pakotat minut jälleen tunnustamaan, että minä uskon Jeesuksen Kristuksen pyhyyden hengen mukaan JUMALASTA SYNTYNEEKSI juuri samalla tavalla niin kuin Jeesus itse sen opetti, että "Jokainen, joka tekee Jumalan tahdon, on minun äitini ja veljeni ja sisareni." Tämä tapahtuu siten, että pyhyyden Hengen mukaan Jeesus Kristus syntyy jokaisen Jumalan tahtoa tekevän, Kristukseen mielensä kiinnittäneen [Hepr. 3:1] uskovaisen puhtaassa sydämessä, hyvässä omassatunnossa ja vilpittömässä uskossa.Näyte ekivaarin "joosefinpoika-valheväitteistä (yllä olevasta viestistä):
>>Raamattu itse sanoo lihan puolesta
Jeesuksen olleen Daavidin sukua ja
Joosefin poika, esimerkiksi Matteus 1:16Semper.Fidelis kirjoitti:
Näyte ekivaarin "joosefinpoika-valheväitteistä (yllä olevasta viestistä):
>>Raamattu itse sanoo lihan puolesta
Jeesuksen olleen Daavidin sukua ja
Joosefin poika, esimerkiksi Matteus 1:16valehteli, kun todisti Jeesukselle Marian sanovan Joosefia Jeesuksen isäksi! Jos ja kun Maria puhui pojalleen Jeesukselle totta, niin miksi sinä, Il-Mari & Kumppanit, väitätte ekivaarin valehtelevan?
Luukas 2
48 "Ja hänet nähdessään hänen vanhempansa hämmästyivät, ja hänen äitinsä sanoi hänelle: "Poikani, miksi meille näin teit? Katso, s i n u n i s ä s i ja minä olemme huolestuneina etsineet sinua."
Kun Maria sanoi Joosefia Jeesuksen isäksi, niin ekivaarikin saa valehtelematta sanoa Joosefia Jeesuksen isäksi. Jos Maria valehteli tämän asian pojalleen Jeesukselle, silloin hän on saattanut valehdella sukulaisilleen ja tuttavilleen senkin, 'ettei hän miehestä mitään tiedä'!
Luukas 3
23 "Ja hän, Jeesus, oli aloittaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja OLI, niinkuin luultiin, JOOSEFIN POIKA. Joosef oli Eelin poika,aloittaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niin kuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,"
Ilmari! Mitä tähän ristiriitaan vastaat?- Miksi sinä,ekivaari
ekivaari kirjoitti:
valehteli, kun todisti Jeesukselle Marian sanovan Joosefia Jeesuksen isäksi! Jos ja kun Maria puhui pojalleen Jeesukselle totta, niin miksi sinä, Il-Mari & Kumppanit, väitätte ekivaarin valehtelevan?
Luukas 2
48 "Ja hänet nähdessään hänen vanhempansa hämmästyivät, ja hänen äitinsä sanoi hänelle: "Poikani, miksi meille näin teit? Katso, s i n u n i s ä s i ja minä olemme huolestuneina etsineet sinua."
Kun Maria sanoi Joosefia Jeesuksen isäksi, niin ekivaarikin saa valehtelematta sanoa Joosefia Jeesuksen isäksi. Jos Maria valehteli tämän asian pojalleen Jeesukselle, silloin hän on saattanut valehdella sukulaisilleen ja tuttavilleen senkin, 'ettei hän miehestä mitään tiedä'!
Luukas 3
23 "Ja hän, Jeesus, oli aloittaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja OLI, niinkuin luultiin, JOOSEFIN POIKA. Joosef oli Eelin poika,aloittaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niin kuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,"
Ilmari! Mitä tähän ristiriitaan vastaat?haluat kieltää Jeesuksen Jumaluuden!
ekivaari kirjoitti:
valehteli, kun todisti Jeesukselle Marian sanovan Joosefia Jeesuksen isäksi! Jos ja kun Maria puhui pojalleen Jeesukselle totta, niin miksi sinä, Il-Mari & Kumppanit, väitätte ekivaarin valehtelevan?
Luukas 2
Luukas 3
Ilmari! Mitä tähän ristiriitaan vastaat?Tuon kyseenalaisen kunnian olisin omasta puolestani valmis myöntämään sinulle tähänastisten
valehtelusaavutustesi ja -näyttöjesi perusteella. Rehellisyyttä sinulta ei löydy sen vertaa, että
myöntäisit edes kaikkein pahimmat valehtelumokasi, joihin syyllistyt Jeesusta halventaessasi.
Kun jäät kiinni paksusta valheesta, et pysty tunnustamaan sitä, vaan kierryt uuteen valheeseen.
Edelleen kun jäät kiinni siitä valheesta, kierryt taas seuraavaan valheeseen ja niin edelleen.
Sellaiseen eksytyspiirileikkiinkö sinä ajattelisit minun ryhtyvän kanssasi? Suuresti erehdyt!
Jos olisit vähän nuorempi, kehottaisin sinua menemään ja pesemään hyppysesi moisen saastan
näpyttelystä eniron portaaleille. Yrität tahallasi tahrata hyväuskoisten ihmisten omaatuntoa!Miksi sinä,ekivaari kirjoitti:
haluat kieltää Jeesuksen Jumaluuden!
Isän Jumalan lähettämä Jumalan poika, niin kuin hän itse todisti;
Johannes 10
36 "niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sen tähden että MINÄ SANOIN: 'MINÄ OLEN JUMALAN POIKA'? "
2. Johanneksen kirje 1
9 "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika."
1. kirje Timoteukselle 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinaa niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."Semper.Fidelis kirjoitti:
Tuon kyseenalaisen kunnian olisin omasta puolestani valmis myöntämään sinulle tähänastisten
valehtelusaavutustesi ja -näyttöjesi perusteella. Rehellisyyttä sinulta ei löydy sen vertaa, että
myöntäisit edes kaikkein pahimmat valehtelumokasi, joihin syyllistyt Jeesusta halventaessasi.
Kun jäät kiinni paksusta valheesta, et pysty tunnustamaan sitä, vaan kierryt uuteen valheeseen.
Edelleen kun jäät kiinni siitä valheesta, kierryt taas seuraavaan valheeseen ja niin edelleen.
Sellaiseen eksytyspiirileikkiinkö sinä ajattelisit minun ryhtyvän kanssasi? Suuresti erehdyt!
Jos olisit vähän nuorempi, kehottaisin sinua menemään ja pesemään hyppysesi moisen saastan
näpyttelystä eniron portaaleille. Yrität tahallasi tahrata hyväuskoisten ihmisten omaatuntoa!lihan mukaan selittäjistä tämän jo aiemminkin aikansa uskonnollisista johtajista että ...
Matteus 15
12 "Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"
13 Mutta hän vastasi ja sanoi: »Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
14 ÄÄLKÄÄ HEISTÄ VÄLITTÄKÖ: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat.«"Semper.Fidelis kirjoitti:
Tuon kyseenalaisen kunnian olisin omasta puolestani valmis myöntämään sinulle tähänastisten
näpyttelystä eniron portaaleille. Yrität tahallasi tahrata hyväuskoisten ihmisten omaatuntoa!edes yksi kertomani vale, niin tutkitaan sitä tarkemmin, jos se vaikka osoittautuu todeksi, niin kuin sekin, että Maria itse sanoi Jeesukselle, että "Joosef on sinun isäsi"!
- Diana-ad-rem
On eksytys alkuperäisestä.
- hyvä kysymys.
miksi menit ja annoit eksyttää itsesi uudestikastein uskonlahkoihin?
- Lue Raamattuasi paremmin
jota ei Raamatussa ole!
joka voidaan määritellä "RAAMATULLISEKSI kasteeksi".
Sinäkin hyvin tiedät sydämessäsi, mikä kaste se on:
- AINOA raamatullinen kaste on uskovien upotuskaste!
Ensiarvoista ja tärkeintä on kuitenkin USKO Jeesukseen.
Kun Jumala antaa sinun sydämeesi elävän uskon Jeesukseen,
silloin saat alkaa vaelluksen uudessa elämässä ja sinun on aika
käydä hautaamaan vanhaa ihmistä kasteen kautta kuolemaan.
Haluathan nm. "hyvä kysymys" olla kuuliainen Sanalle ja Jumalan tahdolle!
"Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut
kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus
herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin
pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman." Room. 6:4
Jumala tuntee omansa. En ole kohdannut koskaan sellaista Jumalan Sanan väärennöstä ja Jeesuksen pilkkaa kuin tällä palstalla.
- Herran pelko puuttuu
Osa näistä väärentelijösitä tuli täälläkin heti aloituksen jälkeen sen itse todistamaan-
Herra todella tuntee jokaisen ja jokainen vastaa kerran itsestään Hänen edessään! 2.Timoteuksen kirje 3:13-14
"Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä
pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä
olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,"
Mutta, epäilemättä Jumala aikanaan heidät pysäyttää ja asettaa vastuuseen teoistaan.
Vaikka "kiivaus Sinun huoneesi puolesta kuluttaisi meidät", on viisainta tyytyä siihen, että
kaikella on määräaikansa. Aikansa on pilkkaajalla pilkata ja aikansa on eksyttäjällä eksyttää.
Sanassa sanotaan, Heb. 9:27,
"ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio"
Kunpa saisimme joka päivä vastaanottaa ja säilyttää sydämessämme rakkauden Totuuteen,
joka on Kristuksessa niin, että kestäisimme tuomiolla ja pelastuisimme iankaikkiseen elämään.
Semper.Fidelis: "Toinen esimerkki palstalla esiintyvistä eksytyksistä on uudestisyntymisen sitominen epäraamatullisella tavalla kastetoimitukseen"
Tämä on aivan oikein. Epäraamatullisella tavalla uudestisyntymisen sitominen kastamiseen, on harhaa.
Semper.Fidelis: "Varoitukseni kasteeseen liittyvästä eksytyksestä liittyi varsinaisesti nm. JEV238:n harrastamaan 'vasta-kaste-uudesti-synnyttää-sinut' -heresiaan."
Tuossa esität väärän todistuksen. Jumala uudestisynnyttää kuten kohdassa (1 Piet. 1:3) apostoli Pietari opettaa, kastaminen ei ketään uudestisynnytä. En ole koskaan esittänyt sellaista harhaa, että "kaste- uudestisynnyttää-sinut" tai 'vasta-kaste-uudesti-synnyttää-sinut'.
Luonnollisesti uskon, että uudestisyntyminen on vedestä ja Hengestä. Sehän on Herran Jeesuksen opetus! Näin ollen uskon, että kastamaton on uudestisyntymätön, ks. http://keskustelu.suomi24.fi/node/8493420En ole juurta jaksain välittänyt perehtyä sinun "kastamaton-ei-voi-olla-uudestisyntynyt!" -teologiaasi.
Sen verran olen 'oppiasi' silmäillyt, että tiedän sen poikkeavan räikeällä tavalla Jumalan evankeliumista.
Olet hairahtunut kasteteologiassasi kauas pois totuudesta - sielunvihollisen viitoittamille harhapoluille.
Tässä on sinulle lyhykäisyydessään Pietarin selkeä opetus uudestisyntymisen peruselementeistä:
1.Piet. 1:23 "te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan
katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta."
Uudestisyntymiseen ei muuta tarvita kuin SYDÄMEN USKO Jumalan elävään ja pysyvään sanaan, KRISTUKSEEN.Semper.Fidelis kirjoitti:
En ole juurta jaksain välittänyt perehtyä sinun "kastamaton-ei-voi-olla-uudestisyntynyt!" -teologiaasi.
Sen verran olen 'oppiasi' silmäillyt, että tiedän sen poikkeavan räikeällä tavalla Jumalan evankeliumista.
Olet hairahtunut kasteteologiassasi kauas pois totuudesta - sielunvihollisen viitoittamille harhapoluille.
Tässä on sinulle lyhykäisyydessään Pietarin selkeä opetus uudestisyntymisen peruselementeistä:
1.Piet. 1:23 "te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan
katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta."
Uudestisyntymiseen ei muuta tarvita kuin SYDÄMEN USKO Jumalan elävään ja pysyvään sanaan, KRISTUKSEEN.Selvästi näkyy, että olet vain hyvin pinnallisesti perehtynyt opetukseeni uudestisyntymisestä. Silti olet valmis väittämään harhaoppiseksi.
Jos haluat toimia oikein, jos sinulla on rakkautta totuuteen, tee näin:
Olen maininnut kirjan, joka on käsityksieni mukainen ja jossa käsitellään juurta jaksain (sivuja 342) esimerkiksi kohtaan (Joh. 3:5) liittyvät harhat ja kumotaan ne. Hanki tuo mainitsemani maksuton kirja. Lue se. Jos silloinkin ajattelet olevasi oikeassa ja näet kirjan lukemisesi perusteella, että siinä kirjan opetuksessa on pahasti väärin olevaa, silloin voit esittää väitteitä "JEV238 opettaa karkeita harhaoppeja".
Itse olen pitänyt periaatteena tutkia ensin tarkasti.JEV238 kirjoitti:
Selvästi näkyy, että olet vain hyvin pinnallisesti perehtynyt opetukseeni uudestisyntymisestä. Silti olet valmis väittämään harhaoppiseksi.
Jos haluat toimia oikein, jos sinulla on rakkautta totuuteen, tee näin:
Olen maininnut kirjan, joka on käsityksieni mukainen ja jossa käsitellään juurta jaksain (sivuja 342) esimerkiksi kohtaan (Joh. 3:5) liittyvät harhat ja kumotaan ne. Hanki tuo mainitsemani maksuton kirja. Lue se. Jos silloinkin ajattelet olevasi oikeassa ja näet kirjan lukemisesi perusteella, että siinä kirjan opetuksessa on pahasti väärin olevaa, silloin voit esittää väitteitä "JEV238 opettaa karkeita harhaoppeja".
Itse olen pitänyt periaatteena tutkia ensin tarkasti.Haluan kuulua uudestisyntymis-asiassa ja muissakin iankaikkisen elämän asioissa ns. 'pietarilaiseen
koulukuntaan'. Tuo koulukunta tunnetaan siitä, että se ei seuraa viekkaasti sommiteltuja taruja.
Suosittelen sinullekin kaikkien sellaisten kirjojen ja opusten heittämistä roskiin, joissa ihmisjärjen
avulla viekkaasti sommitellaan kauniilta kuulostavia taruja pelastuksesta, uudestisyntymisestä jne.
Sanon tämän rakkaudella ja sinun parastasi ajatellen: HEITÄ NE TARUKOKOELMAT ROSKIIN.
Tyydy siihen pelastusilmoitukseen, jonka löydät RAAMATUSTA ja jonka Pyhä Henki sinulle avaa.
1:16 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme
teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta,
vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.
1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole
kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan
Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta."
_____________________________Semper.Fidelis kirjoitti:
Haluan kuulua uudestisyntymis-asiassa ja muissakin iankaikkisen elämän asioissa ns. 'pietarilaiseen
koulukuntaan'. Tuo koulukunta tunnetaan siitä, että se ei seuraa viekkaasti sommiteltuja taruja.
Suosittelen sinullekin kaikkien sellaisten kirjojen ja opusten heittämistä roskiin, joissa ihmisjärjen
avulla viekkaasti sommitellaan kauniilta kuulostavia taruja pelastuksesta, uudestisyntymisestä jne.
Sanon tämän rakkaudella ja sinun parastasi ajatellen: HEITÄ NE TARUKOKOELMAT ROSKIIN.
Tyydy siihen pelastusilmoitukseen, jonka löydät RAAMATUSTA ja jonka Pyhä Henki sinulle avaa.
1:16 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme
teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta,
vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.
1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole
kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan
Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta."
_____________________________Mistä olet omaksunut tuollaisen ajatuksen jostain 'pietarilaisesta koulukunnasta'? Raamattu varoittaa kaikenlaisesta jakaantumisesta "koulukuntiin" tms. jonkun henkilön nimen mukaan:
"Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen"." (1 Kor. 1:12)
Huomaa Keefaan eli Pietarin puolta!
Vain Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen nimessä on pelastus!
Oletko keskustellut uskovien kanssa Raamatun asioista. Oletko koskaan kuunnellut jonkun julistajan julistusta Raamatusta (ehkä radiosta, tv:stä, videolta, kasetilta, dvd:ltä)? Silloinhan olet toiminut väärin (periaatteesi mukaan). Olet ottanut jotain muualta kuin "ihan itse" suoraan Raamatusta. Ja todennäköisesti ainakin joku kuulemistasi julistajista on lukenut jonkun kirjasta tms. joidenkin kirjoituksia koskien näitä asioita. Sitä kautta tullut sinulle. Sekään ei ole tullut suoraan sinulle Raamatusta.
Oletko joskus lukenut jotain Raamattuun liittyvää kirjaa tai kirjoitusta? Olet tänäänkin! Tätä foorumia!
Itseasiassa sinä teet siinäkin väärin - kun noudatetaan periaatettasi - kun luet täällä toisten kirjoituksia koskien Raamattua. Joskushan voit oppia niistä jotain. Joskus jostain muiden esityksestä olet imeisesti oppinut monilta erinäisiä vääriä käsityksiä - olen varma, ettet ole yksin suoraan Raamatusta päätynyt käsityksiisi koskien kohtaa (Joh. 3:5). Olet omaksunut ne väärät käsitykset toisten sinulle ensin esittäen, et suoraan "ihan itse" Raamatusta. Ehkäpä peräti jostain muusta kirjasta kuin Raamatusta eli käsityksesi mukaan TARUKIRJASTA!
Kuulutko johonkin kristilliseen ryhmään, vaan oletko täysin umpiossa oleva "yksinajattelija", joka yksin jossain huoneessa lukee vain ja ainoastaan Raamattua? Jos kuulut, uskaltanet sanoa mihin ryhmittymään kuulut? Vai onko se jokin salainen järjestö?
Ihan rakkaudella kehoitan: Ole rohkea. Tutki se mitä uskon tarkemmin (siis kirjasta). Tietenkin rukoillen tähän tapaan:
"Jumala, näytä onko tässä paperissa esitetty asiat apostolien opetuksen mukaisesti! Tee minut valmiiksi muuttamaan mieltäni jos olen jossain asiassa väärässä. Tätä pyydän, Poikasi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme nimessä. Aamen!"JEV238 kirjoitti:
Mistä olet omaksunut tuollaisen ajatuksen jostain 'pietarilaisesta koulukunnasta'? Raamattu varoittaa kaikenlaisesta jakaantumisesta "koulukuntiin" tms. jonkun henkilön nimen mukaan:
"Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen"." (1 Kor. 1:12)
Huomaa Keefaan eli Pietarin puolta!
Vain Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen nimessä on pelastus!
Oletko keskustellut uskovien kanssa Raamatun asioista. Oletko koskaan kuunnellut jonkun julistajan julistusta Raamatusta (ehkä radiosta, tv:stä, videolta, kasetilta, dvd:ltä)? Silloinhan olet toiminut väärin (periaatteesi mukaan). Olet ottanut jotain muualta kuin "ihan itse" suoraan Raamatusta. Ja todennäköisesti ainakin joku kuulemistasi julistajista on lukenut jonkun kirjasta tms. joidenkin kirjoituksia koskien näitä asioita. Sitä kautta tullut sinulle. Sekään ei ole tullut suoraan sinulle Raamatusta.
Oletko joskus lukenut jotain Raamattuun liittyvää kirjaa tai kirjoitusta? Olet tänäänkin! Tätä foorumia!
Itseasiassa sinä teet siinäkin väärin - kun noudatetaan periaatettasi - kun luet täällä toisten kirjoituksia koskien Raamattua. Joskushan voit oppia niistä jotain. Joskus jostain muiden esityksestä olet imeisesti oppinut monilta erinäisiä vääriä käsityksiä - olen varma, ettet ole yksin suoraan Raamatusta päätynyt käsityksiisi koskien kohtaa (Joh. 3:5). Olet omaksunut ne väärät käsitykset toisten sinulle ensin esittäen, et suoraan "ihan itse" Raamatusta. Ehkäpä peräti jostain muusta kirjasta kuin Raamatusta eli käsityksesi mukaan TARUKIRJASTA!
Kuulutko johonkin kristilliseen ryhmään, vaan oletko täysin umpiossa oleva "yksinajattelija", joka yksin jossain huoneessa lukee vain ja ainoastaan Raamattua? Jos kuulut, uskaltanet sanoa mihin ryhmittymään kuulut? Vai onko se jokin salainen järjestö?
Ihan rakkaudella kehoitan: Ole rohkea. Tutki se mitä uskon tarkemmin (siis kirjasta). Tietenkin rukoillen tähän tapaan:
"Jumala, näytä onko tässä paperissa esitetty asiat apostolien opetuksen mukaisesti! Tee minut valmiiksi muuttamaan mieltäni jos olen jossain asiassa väärässä. Tätä pyydän, Poikasi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme nimessä. Aamen!"mutta lopullinen tuomio jääköön Tuomarille, joka seisoo ovella (Jaak. 5:9),
Herran tulemus on lähellä.
"Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden
puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa," 2.Tim. 2:16
Sinun epäpyhistä ja tyhjistä puheistasi, sinun 'toisesta evankeliumistasi'
haluan pysyä erilläni. Aika on lyhyt. En näe syytä enempää syventyä sinun
tarjoamaasi vaihtoehtois/kierrätys/uusio -evankeliumiin. Miksi sen tekisin?
Palaa sinäkin Sanan alkulähteille, puhtaan evankeliumin seuraajaksi.
On vaarallista lähteä seikkailemaan omien järjenpäätelmien varassa.
PS.
Huom. 'pietarilaisella koulukunnalla' en suinkaan tarkoittanut puoluemielisyyttä.
Halusin vain korostaa irtiottoa ihmisten viekkaasti sommittelemista taruista.
- veli.vapaa
Ensin sinä tuomitset joitakin eksyttäjiksi ja lopussa tuumaat, että keskustelupalstalla on KAIKILLA oltava tuode esille omia uskonkäsityksiään. Mikäs logiikka tuossa on?
Voit itse olla eksyttäjä oppinesi, ota se huomioon.Näin kirjoitin aloitukseni päätteeksi:
>>Keskustelupalstalla on kaikilla oltava vapaus tuoda esille omia uskon käsityksiään - sääntöjen puitteissa.
Kalleinta silti on saavuttaa uskon päämäärä, oman sielunsa pelastus. Siksi tulee muistuttaa ja varoittaa
toinen toisiamme, kun näemme 'tuon päivän lähestyvän': "KATSOKAA, ETTEI KUKAAN TEITÄ EKSYTÄ."Voit itse olla eksyttäjä oppinesi, ota se huomioon.>>>
Niin, kuka meistä eksyttää ketäkin ja kuka taas ohjaa eksytettyjä Totuuden tielle, siitä emme voi antaa
lopullista tuomiota. Sen tuomion antaa ylin Tuomari ja Majesteetti - Hän, joka seisoo ovella. Jaak. 5:9
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026993
- 594622
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s384228- 713239
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271696- 171670
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401573- 341449
- 1431237