Eli onko kenellläkään vastaavia kokemuksia; toisinaan kun olen ollut baarissa ja juonut kohtalaisesti, alkaa oikeaa käsivartta särkeä. Jos heti alkuun voin ottaa buranaa, kipu saattaa mennä ohi, Mutta jos särkylääkettä ei ole saatavilla, vaan olen ravintolassa "tappiin" asti niin viimeistään kotiin päästyä molemmat kädet on kuin tulessa, ja joinain kertoina sama kipu on myös molemmissa jaloissa. Särky on polttavaa ja todella kovaa, siinä vaiheessa otettu särkylääke ei enää auta. Myöskään nämä kipuvoiteet ja kylmägeelit ovat tehottomia. Kuuma suihku auttaa hetkeksi ja se, kun makaa ihan liikkumattomana selällään. Kipu menee muutamassa tunnissa ohi, mutta vielä seuraavana päivänä raajat ovat kipeät ja voimattoman tuntuiset. Hierominen saattaisi auttaa sillä hetkellä, mutta kun molempiin käsiin koskee, niin ei kärsi edes hieroa. Mistähän voisi olla kyse? Olen miettinyt syitä tuohon k ipuun, koska se ei tule joka kerta kun juon álkoholia. En ole huomannut etttä erityisesti jonkun tietyn, esim.kirkkaiden nauttiminen aiheuttaisi tätä, yksi syy voi olla veto, jota ravintoloissa usein on tai se että tuleee käytyä ulkona vähillä vaatteilla tupakoimassa. Mene ja tiedä, vähän vaan ikävää moinen, kun voi kiva ilta mennä ihan pieleen,jos alkaa heti särkemään, ja varsinkin kyläpaikoissa on ikävää jos menee yö valvoessa säryn takia.. ja tietysti pelottaa myös, että eihän kaikki ole vain sydänperäistä?
Kova kipu alkoholin nauttimisen jälkeen
6
8625
Vastaukset
- vastaava potilas
Sulla on alkava reuma tai kihti. Mene lääkäriin.
Saitpa diagnoosiksi sitten kumman tahansa alkoholinkulutusta on vähennettävä. Todennäköisesti samalla tavalla käyttäytyvät, mutta pienemmässä mittakaavassa, pikkukalat, soija, kukkakaali, punainen liha. Kyseiset ruoat ovat niitä, joita sekä kihdissä että reumassa kannattaa välttää. Molempiin sairauksiin on kyllä lääkitys mutta ruokavaliota on silti muutettava. Tsemppiä!- kipuileva
kiitos ajastasi, edellinen vastaaja, mutta tajusin että en tainnut kirjoittaa vaivasta ihan tarpeeksi. ipu siis ei tule pelkästään KÄSIIN ranteista eteen päin, eikä JALKATERIIN vaan ihan kokonais valtaisesti olkapäästä eteenpäin ja samoin lonkasta alkaen. En tiedä otitko tämän vastauksessasi huomioon...mutta toki tämä tutkittava jossain on, en kyllä ole huomannut noiden muiden vaikuttavan vaikka punaisen lihan ja kalojen suurkuluttaja olenkin(karppausta takana tovi)..
- vastaava potilas
kipuileva kirjoitti:
kiitos ajastasi, edellinen vastaaja, mutta tajusin että en tainnut kirjoittaa vaivasta ihan tarpeeksi. ipu siis ei tule pelkästään KÄSIIN ranteista eteen päin, eikä JALKATERIIN vaan ihan kokonais valtaisesti olkapäästä eteenpäin ja samoin lonkasta alkaen. En tiedä otitko tämän vastauksessasi huomioon...mutta toki tämä tutkittava jossain on, en kyllä ole huomannut noiden muiden vaikuttavan vaikka punaisen lihan ja kalojen suurkuluttaja olenkin(karppausta takana tovi)..
No enpä ottanut! Kipu voi olla neuropaattista. Siis hermovaurioon tai hermojen epänormaaliin toimintaan liittyvää. Siis sillä tavalla, että tietty ärsyke saa hermot välittämään kipuaistimusta, vaikka mitään todellista syytä kivulle ei olisikaan. Tässä yhteydessä tuo ärsyke on siis alkoholi.
No tässä tapauksessa onkin syytä mennä neurologille tai kipulääkärille. Jos vaiva diagnosoidaan, siihen ei ole olemassa suurta apua, paitsi vahvat kipulääkkeet. Mutta ei siis sellaista apua, että juoda voisi toisinaan, sillä asiaan kuuluu kipua aiheuttavien asioiden välttäminen. Kipu on myös hyvin alidiagnosoitu ja alihoidettu sairaus, joten voi olla, että lääkäri ei osaa asiaansa tai välitä sitä hoitaa, vaikka menisitkin jopa erikoislääkärille asti.
Toivon kuitenkin, että vaiva on ehtinyt jo itsekseen parantua kuukausien aikana!
- Lammas2005
En halua pelotella, mutta myös imusolmukesyövän yhteydessä voi esiintyä alkoholin käyttöön liittyvää kipua.
- Anonyymi
Juu ja lääkärit ei tunnista tätä oiretta itse olen ravannut yli vuoden tämänkin oireen takia nyt on ilmestynyt yö hikoilua eikä lääkärit vaan epäile mitään vakavaa koska veri arvot on kunnossa !!!!!!!!!!!!!
- kivutlm
Minulla sama vaiva ja oireet. Onkohan kyse veren happamuudesta? Olen syönyt magneesiumia ja sitruunamehua. Vähän auttaa, mutta heti kun juon alkoholia oireet tulevat, taas tuli juotua kaksi lasia kuohuviiniä itsenäisyyspäivän kunniaksi ja kipu alkoi melkein heti peukalon juuresta ja on nyt jo olkavarsissa . Jännittyneisyys pahentaa. Minulla on otettu testejä ym. mutta lääkärit eivät tunnu oikein uskovan kipuihin tai eivät tiedä mitä pitäisi tehdä. Joskus pienikin rasitus voi aiheuttaa kivun, joka on suhteeton rasitukseen nähden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021957En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708