kesän rippeisiin... ;).
http://s586.photobucket.com/albums/ss301/blumen_album/?action=view¤t=270909.flv
Vieläkin vaan löytyy siis joitain kukkivia tällä pihalla...tuossa on osa niistä.
Vieläkö muilla kukkii kuinka paljon?
Mentäiskö välillä
11
147
Vastaukset
- palsami vai joku muu?
sillä uuteen penkkiin siirtamistäni perennoista napsin kukat veks jotteivät ala tekemään siemeniä ja turhaan itteensä rasita. Ihan on varmaan tarpeeksi iso shokki jo se, kun kiskoin ne valeesta ja junttasin uuteen kotiinsa.
Syysleimu kyllä tuolla pusikossa kukkii, nyt senkin löysin kun alkoi kauniin aniliininpunaisena kukkimaan, ja myös joku korkea vaaleanpunainen, vähän samannäköinen kun videossasi oli. Olisikohan se palsami?
On tainnut lämmin syyskuu sekoittaa lupiinien päät, sillä ne ovat alkaneet uudestaan kukkimaan tuossa tienposkessa. Mietinkin, että annanko kukkia vai armahdan ja napsin kukat pois? Eikös niiden pitäisi alkaa valmistautumaan talvea varten, eikä uutta kukkaa vääntämään :)))
Outo on syyskeli kun tänäänkin kävin koiran kanssa lenkillä lyhythihaisessa t-paidassa ja silti tuli lämmin!- issu56
lämmin syyskuu ole sekoittanut vähän yhden jos toisenkin päät. Meillä alppitatar kukkii vielä(kin) ihan täysillä ja visusti pitää kukkansa kiinni varsissa, kurjenkellot ja -polvet vain pukkaa uusia nuppuja ja kevätesikko on ihan päästään seonnut tekemällä kaksi uutta kukkaa...syksyllä. Se nyt vain vielä puuttuis, että omenapuut alkaisivat tekemään kukkia :).
Vieläköhän sitä tohtis tehdä siirtoja? Mulla kun rohtoraunioyrtti on liian jättiläismäinen siihen paikkaan missä se nyt on. - puutarhapuskis
issu56 kirjoitti:
lämmin syyskuu ole sekoittanut vähän yhden jos toisenkin päät. Meillä alppitatar kukkii vielä(kin) ihan täysillä ja visusti pitää kukkansa kiinni varsissa, kurjenkellot ja -polvet vain pukkaa uusia nuppuja ja kevätesikko on ihan päästään seonnut tekemällä kaksi uutta kukkaa...syksyllä. Se nyt vain vielä puuttuis, että omenapuut alkaisivat tekemään kukkia :).
Vieläköhän sitä tohtis tehdä siirtoja? Mulla kun rohtoraunioyrtti on liian jättiläismäinen siihen paikkaan missä se nyt on.olen kuullut niin puolesta kuin vastaan, eli jostain kuulin tai luin, että nyt on perennojen istutuskausi ohi, mutta jostain olen ollut taas kuulevinani että niin kauan voi niitä istuttaa kun maa on sula! Tiedä häntä. Ehkä jakamaan nyt ei ainakaan kannata ruveta!
Voi sulla on rohtoraunioyrtti! No niin oli mullakin, mutta valitettavasti se on ainut kasvi joka jostain syystä menetti elämänhalunsa siellä valeessa. Kun sen nostin ylös, niin kasviressu oli suoraan sanottuna limanuljaskaksi muuttunut, vaikka mitään järellistä syytä en keksi. Paikka ei ollut liian kostea ja kaikki vieressä olevat kasvit olivat ihan pirtsakoita paitsi tämä iki-ihana yrtti! Se on niin ihastuttavan vaatimaton!!
Jos en ensi keväänä saa mistään uutta tainta, niin taidan sitten tulla joku kerta teillä käymään lapio kainalossa ;)))
Naapuri muuten kertoi, että hänen puutarhassaan on syreeneillä poikkeuksellisen isot silmut. Rouva naureskeli, jotta alkaakohan ne kohta pukata lehtiä ilmoille. Mulla vielä ei syreeniä olekkaan, mutta jos ensi keväänä elossa ollaan niin varmasti on, niin kuin juhannusruusukin! Meidaan käydä naauritontilla varkaissa (okei, luvan kanssa) - issu56
puutarhapuskis kirjoitti:
olen kuullut niin puolesta kuin vastaan, eli jostain kuulin tai luin, että nyt on perennojen istutuskausi ohi, mutta jostain olen ollut taas kuulevinani että niin kauan voi niitä istuttaa kun maa on sula! Tiedä häntä. Ehkä jakamaan nyt ei ainakaan kannata ruveta!
Voi sulla on rohtoraunioyrtti! No niin oli mullakin, mutta valitettavasti se on ainut kasvi joka jostain syystä menetti elämänhalunsa siellä valeessa. Kun sen nostin ylös, niin kasviressu oli suoraan sanottuna limanuljaskaksi muuttunut, vaikka mitään järellistä syytä en keksi. Paikka ei ollut liian kostea ja kaikki vieressä olevat kasvit olivat ihan pirtsakoita paitsi tämä iki-ihana yrtti! Se on niin ihastuttavan vaatimaton!!
Jos en ensi keväänä saa mistään uutta tainta, niin taidan sitten tulla joku kerta teillä käymään lapio kainalossa ;)))
Naapuri muuten kertoi, että hänen puutarhassaan on syreeneillä poikkeuksellisen isot silmut. Rouva naureskeli, jotta alkaakohan ne kohta pukata lehtiä ilmoille. Mulla vielä ei syreeniä olekkaan, mutta jos ensi keväänä elossa ollaan niin varmasti on, niin kuin juhannusruusukin! Meidaan käydä naauritontilla varkaissa (okei, luvan kanssa)vai lapion kanssa... ;)).
Ostin tuon tänäkeväänä pienenä ruipelona ja ylläri oli kyllä aikamoinen, kun se vain kasvoi ja kasvoi.
Oliskohan etanat syynä? Mulla nimittäin tekivät saman tempun yhdelle Campanulalle...se vain oudosti levis ja kun sitte nostelin niitä levinneitä kukkavarsia, niin julmetusti etanoita sieltä löytyi. - puskissa etanoita?
issu56 kirjoitti:
vai lapion kanssa... ;)).
Ostin tuon tänäkeväänä pienenä ruipelona ja ylläri oli kyllä aikamoinen, kun se vain kasvoi ja kasvoi.
Oliskohan etanat syynä? Mulla nimittäin tekivät saman tempun yhdelle Campanulalle...se vain oudosti levis ja kun sitte nostelin niitä levinneitä kukkavarsia, niin julmetusti etanoita sieltä löytyi.en kyllä ole tällä tontilla vielä nähnyt, vaikka mistäs sitä tietää kuinka paljon niitä tuolla lymyilee ja kun silmä välttää, niin kukkaparan kimppuun hyökätään!
Nyt on kuitenkin kukkahommat tältä kesältä-syksyltä mulla pulkassa, ja kesäkukistakaan ei ole enää hengissä kuin tuo sitkeä keijunmekko joka vaan jaksaa kukkia kiitettävästi.
Sitä ei varmaan saa mitenkään menemään talven yli, vai saako? - issu56
puskissa etanoita? kirjoitti:
en kyllä ole tällä tontilla vielä nähnyt, vaikka mistäs sitä tietää kuinka paljon niitä tuolla lymyilee ja kun silmä välttää, niin kukkaparan kimppuun hyökätään!
Nyt on kuitenkin kukkahommat tältä kesältä-syksyltä mulla pulkassa, ja kesäkukistakaan ei ole enää hengissä kuin tuo sitkeä keijunmekko joka vaan jaksaa kukkia kiitettävästi.
Sitä ei varmaan saa mitenkään menemään talven yli, vai saako?Viime talvena ei ainakaan onnistunut, mutta nyt taas pitää koittaa saada nuo muutamat pysymään hengissä...kevät näyttää lopputuloksen.
puskissa etanoita? kirjoitti:
en kyllä ole tällä tontilla vielä nähnyt, vaikka mistäs sitä tietää kuinka paljon niitä tuolla lymyilee ja kun silmä välttää, niin kukkaparan kimppuun hyökätään!
Sitä ei varmaan saa mitenkään menemään talven yli, vai saako?keijunmekon, se teki valon vähyyden vuoksi pitkiä honteloita versoja joita napsin pistokkaiksi ja niitä on jaeltuna monelle halukkaalle.
No aika paljon on kesännäköistä,mutta noit koivun pudonneet lehdet pukkaa sinne syksyn puolelle.
Äkkisellään muistellen meillä kukkii syysasteri,puutarha-alpeihin pukkaa vielä hieman kukkaa,syyskaunosilmä (parhaimmillaan),kamsatkan maksaruoho kukkii uudelleen,mirrinminttu valtavana pensaana,isomaksaruoho aloittanut punertamaan,syyskaunosilmä,syyspäivänhattu,onnenapila,ja joku keltaruskeakukkainen perenna,jonka nimeä en tiiä."Kääpiö"auringonkukat on vielä parhaimmillaan ja puskista pensashanhikki.
Ja yksi hassu juttu vielä.Eli keväällä pistin siemenistä sellaisen sinikukkaisen köynnöksen,jota täällä suositeltiin paahteeseen sopivaksi.No se meinas delata purkissa ja pikkutaimenena ulkona.En tiedä mistä johtui,mutta aina ennen olen pannut kaikki halpaan sisäkukkamultaan ja on laakista onnistuneet,mutta tämän pisti myyjän suosituksesta johonkin himskatin hienoon istutusmultaan.Enää en pistä...
No loppukesästä yksi unohtamani taimi,jonka kiukuspäissäni olin rytännyt yhden kukkaruukun reunalle,alkoi kasvaa.Ja nyt,kun jo lehdetkin alkanut tippua siitä ja kellastua,niin on alkanut pukata JULMETUSTI kukkaa o_O
Saa nähdä kerkeekö kaikki vaan avautua.
Mikä muuten videon alussa oli se tummanpunainen kukka?Salkoruusu,joku malva?
Muuten olen tehnyt topin uusikke kukkasille,mutta salkoruusun vielä kyllä hankin :)
Niin ja kesäkukista kukkii hyvin vielä marketat,suojassa ollut samettikukka ja siniviuhka.Lobeliat on kaikki jo kompostissa.- issu56
se on...salkoruusu. Eli se monivuotinen, joka kukkii pitempään kuin yksivuotinen...ainakin meillä.
Mikä se ruusu on joka on keskeltä punainen ja muuten valkonen???
Pisti silmään että VAU!
Pitäis varmaan heittää muutama kuva tältä viikonlopulta kunhan käyn saunassa ensin.
Kukkii vielä jonin verran, ruusuista muutamassa on jopa nuppujakin.- issu56
Se on yksi niistä monesta Danicoista, eli ns. miniruusuista...tosin jostain syystä ne on täällä kasvaneet yli puolimetrisiksi mineiksi :).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215794- 601957
- 251389
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2281202- 741115
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531077Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️661049Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1431036- 501022
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58985