Palsta on itsemme näköinen.

NainenKirjoittaa

Mietin eilen tuon hulinan jälkeen; mitä täällä oikeasti tapahtuu? Millaiset ovat motivaatiot tänne kirjoittavilla ja mikä se on itselläni? Muistissa näyttäisi olevan vielä nuo tapahtumat, kun osa kirjoittajista joutui pannaan.
Edelleenkin pinnan alla kytee. Kiukku roihahtaa pienemmästäkin kipinästä. Kaikkea ei saatu selvitetyksi ja osa tunsi ulkopuoliseksi itsensä siihen kaikkeen, johon ei ollut osallisena, ja jota ei voinut edes täysin ymmärtää.
Alkoi rajanveto. Joutui joko puolelle, tai toiselle. Heiluvalla keskiviivalla sai yrittää pyristellä, kuin nuoralla tanssien.
Kuitenkin osaamme tuntea, emme ainoastaan omia tunteitamme, vaan olemme osiltamme toisiemme tunteiden sisällä. Tämä on ihmislajille luontaista. Emme loukkaannu ainoastaan silloin, kun haavoitumme itse, tunnemme myös toisiemme haavat itsessämme.
Silloin, kun kiukku, tai kipu ylittää sietokykymme syntyy tarve kiskoa "naamiot" toisien kasvoilta. Helpottaa, jos ei itse tarvitse paljastaa herkyyttään. Aseena voi käyttää ivaa, nolaamista, ylimielisyyttä ja kaikkea mahdollista, millä vain saisi kanssaihmisen huonompaan valoon muidenkin silmissä.
Palstan auringosta" kilpailtiin. Kuitenkin nyt, kun tila on raivattu, niin aseet" ovat vieläkin nurkassa odottamassa käyttöönottoa.
Osalla on tarve saada puutarha" kukoistamaan. Tuoda viihtyvyyttä, yhteistä iloa ja innostusta.
Tässä kirjoittajien porukassa on huikeaa luovuutta, älyä ja lahjakkuutta. Kukaan ei valitse kenenkään puolesta, miten sitä käytetään. Valitsijoina olemme itse.
Palsta on yhteinen ja sen näköinen, kuin sen haluamme olevan:-

73

586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................................

      yrittämisestä.Mutta kai säkin jo ymmärrät, ettei täällä ole enää pelastettavaa.
      kauna ja viha asuu ihmisissä.
      Ei muuksi muutu.

      • kaikki ole vielä hukkuneet:) Pelastushelikopterit ovat ilmassa ja pintasukeltajat työssään.
        Ensiapuasema on rannassa valmiustilassa ja sidetarpeita kasamäärin.


    • Napan-der

      ja tuot esille miten sinä tunnet ja koet ja mitä haluaisit palstan olevan. Mutta kuten sanoit, kukaan ei valitse kenenkään puolesta.

      • vapaa tahto. Se on yksi suuria haasteitamme ja antaa mahdollisuuden kehittymiselle.
        *käy kastelemassa ruusupuskaa*


    • Dorodea

      Pinnan alla kytee, kiukkua, rajanvetoa.. alan ymmärtää että jotain on joskus tapahtunut, mutta hyvät ihmiset, eteenpäin elävän mieli! Eihän nyt kukaan jaksa vanhoja muistella, eihän oikeasti? Ja huomioikaa, että täällä on meitä uusiakin, jotka ei olla oltu osallisena mihinkään. Paitsi kerkesin minäkin joutua seriffin kynsiin, mutta puhumalla asia ratkesi. Sitä kautta ymmärrän osan kaunoista, mutta nythän palsta on sefuton joten vanhoja muistaville tikkua silmään :)
      Antakaa näppiksen laulaa ja tekstin aiheuttaa suupieliin nykimistä ja välillä täydellistä repeilyä :D

      • Ei muuta kuin vankkurit liikkeelle....*hiijop*!!!


      • tuo vanhojen kaivelu loppuisi, eteenpäin elävän mieli.

        Täällä on meitä vanhojakin jotka ei ole olleet osallisina mihinkään muuhun kuin sihen että ollaan oltu kirjoittelemassa jo pitkään :)


      • 9+11

        Taidat pitää riitelystä


      • ..................

        oikein puhelit sen kanssa?
        Muiden kohdalla painoi päänsä puskaan ja esti kontaktin.
        Siinä se rohkea tosimies!


      • 16
        9+11 kirjoitti:

        Taidat pitää riitelystä

        Puska. Lirahtiko krapulapaska housuihin.


      • 18+2
        16 kirjoitti:

        Puska. Lirahtiko krapulapaska housuihin.

        tarkistaa punttisi sisällöt ihna itse


      • Dorodea
        .................. kirjoitti:

        oikein puhelit sen kanssa?
        Muiden kohdalla painoi päänsä puskaan ja esti kontaktin.
        Siinä se rohkea tosimies!

        Väärin sanoin, kirjoitin siis. Kyllä minultakin oli kontakti estetty, mutta hätä keinot keksii ja asiallisesti esitin mielipiteeni.


      • TaikisN kirjoitti:

        tuo vanhojen kaivelu loppuisi, eteenpäin elävän mieli.

        Täällä on meitä vanhojakin jotka ei ole olleet osallisina mihinkään muuhun kuin sihen että ollaan oltu kirjoittelemassa jo pitkään :)

        Kunhan ollaan oltu vain olemassa:-))
        Vähäkö nolottaa, kun tässä tunteissa rähmin. Nyt kuitenkin on jo puhtoinen olo.
        Olisi ollut yksi ehdotuskin, mutta heitin itsehillintää kehiin.


      • Dorodea kirjoitti:

        Väärin sanoin, kirjoitin siis. Kyllä minultakin oli kontakti estetty, mutta hätä keinot keksii ja asiallisesti esitin mielipiteeni.

        pitää puolesi:- Eipä silti etteikö minunkin tekstiä väliin huiskittu suureen aukkoon´ja väliin kävin luutimassa itsekin.


    • Tämä palsta on kuin pieni läpileikkaus elävästä elämästä.)

      • osa palstan viehätysvoimaa piilee tuossa, minkä ilmaisitkin. Tähän olen kait minäkin tykästynyt:-
        Realielämässäni on nyt tilanne, jossa ei joudu mielipiteistään taistelemaan. Tai ainakin jokseenkin sopuisasti voi sallia kullekin tyylinsä.
        Täällä kohtaa, joitain juttuja, jotka pörhistävät" karvoja ja väliin on höllättävä päästään kiristävää vannetta.
        Toisaalta, tähän kykenee ottamaan helpommin välimatkaa, kuin jos tilanteet napsaisivat kasvotusten.


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        osa palstan viehätysvoimaa piilee tuossa, minkä ilmaisitkin. Tähän olen kait minäkin tykästynyt:-
        Realielämässäni on nyt tilanne, jossa ei joudu mielipiteistään taistelemaan. Tai ainakin jokseenkin sopuisasti voi sallia kullekin tyylinsä.
        Täällä kohtaa, joitain juttuja, jotka pörhistävät" karvoja ja väliin on höllättävä päästään kiristävää vannetta.
        Toisaalta, tähän kykenee ottamaan helpommin välimatkaa, kuin jos tilanteet napsaisivat kasvotusten.

        Olen keplotellut itseni aika usein "kuiville" kun en ole rähäkkään mukaan mennyt. Onko se taktiikkaa vai jo lapsena opittua käytöstä? Kruunua en ole siitä saanut, mutta jonkin sortin varjelusta kyllä.


      • tintti.kotivintti kirjoitti:

        Olen keplotellut itseni aika usein "kuiville" kun en ole rähäkkään mukaan mennyt. Onko se taktiikkaa vai jo lapsena opittua käytöstä? Kruunua en ole siitä saanut, mutta jonkin sortin varjelusta kyllä.

        kannataakin varjella:- Kruunut sen sijaan ovat epävarmoja. Eurotkin nuljahtelevat.


    • ystävällisyydellä voittoon

      tyylillä taitoit miekan terän poikki. Aseettomina hyökkääjät ovat tuomittuja häviämään.

      *aplodeeraa vilpittömästi*

      • 16+20

        maailmanrauha koittaa pian.


      • Myönnän avoimesti minussa olevan eturivintaistelijan vikaa. Se tuli leimahtaa väliin itsessänikin ja varsinkin sorrettujen ja vaivaisten, sekä väärinymmärrettyjen puolesta kohoaa lippu käteen ja ryntään tulen keskelle:-)
        Itsehillintä on opittu kantapään kautta.
        Joskus terän voi katkaista pehmeällä siiven" hipaisulla.
        * keinuttaa niin suloisesti'


    • pirpzuzeiccu

      Kukin voi omalla käytöksellään vaikuttaa omiin kirjoituksiinsa.

      • vaan olisi veikeetä, jos joku muu pitäisi linjausta. Vai oisko hyvä opetella pelinsä kans riiteleen?
        Kuka se oli , joka noin kertoi tekevänsä?


    • Yhteenlaskun.tulos

      Minä olen aikoinani joutunut jokaisen näistä keskenään tappelevien porukoiden mustalle listalle ja lisäksi tämä viimeisin sefu poisti viestini yleensä alle puolessa tunnissa, joten ennuste jatkolle on mitä parhain. Muutama rakki onkin jo ilmaantunut lahkeeseen roikkumaan.

      Pääasiallisin tapani osallistua keskusteluun onkin nykyisin vain noiden henkilökohtaisten herjojen osoittelu ylläpidolle ja pyyntö poistaa ne, koskivat ne sitten ketä hyvänsä. Ja minkähän salaliittosopan saa aikaiseksi jos sanon että puolet suvustani on helluntailaisia (tosin kuulun siihen suvun ateistisiipeen) ja asuntoni kaapeista löytyy kasapäin naisten vaatteita (jotka sopivat vain tyttärelleni, mulle liian pieniä)...

      ;-))

      • Adria

        -Pääasiallisin tapani osallistua keskusteluun onkin nykyisin vain noiden henkilökohtaisten herjojen osoittelu ylläpidolle ja pyyntö poistaa ne, koskivat ne sitten ketä hyvänsä.

        Hieman ikävä tapa mun mielestä.


      • Yhteenlaskun.tulos
        Adria kirjoitti:

        -Pääasiallisin tapani osallistua keskusteluun onkin nykyisin vain noiden henkilökohtaisten herjojen osoittelu ylläpidolle ja pyyntö poistaa ne, koskivat ne sitten ketä hyvänsä.

        Hieman ikävä tapa mun mielestä.

        Minun mielestäni se harmittaa vain noita nimettömänä puskasta herjaajia.


      • Judge evk

        JEEEEEEEEE. Kun kyttäilet tekemisiä, niin allekirjoittaneeseen kohdistuvaa herjailua et tarvitse ilmoittaa ylläpitoon ellet siis välttämättä halua. On todella hienoa, että palstalla on oma valveutunut naapurin täti, joka pitää mopopojat aisoissa xD.
        PS. Jos vaatteet on sulle liian pieniä, hanki isompia.


      • Yhteenlaskun.tulos
        Judge evk kirjoitti:

        JEEEEEEEEE. Kun kyttäilet tekemisiä, niin allekirjoittaneeseen kohdistuvaa herjailua et tarvitse ilmoittaa ylläpitoon ellet siis välttämättä halua. On todella hienoa, että palstalla on oma valveutunut naapurin täti, joka pitää mopopojat aisoissa xD.
        PS. Jos vaatteet on sulle liian pieniä, hanki isompia.

        Mulla on ihan omat vaatteet, tosin rippipuku alkaa käydä vähän ahtaaksi joten siltä osin ehkä neuvoasi noudatan.


      • saa pahemmin päänsilitystä, kuten ei virkaveljensä realissakaan. Mutta auta armias, jos eivät ole paikalla, kun tarvittaisiin, niin silloinpa huuto alkaa:-)
        Olen itsekkin sukuni, perheeni, ystävieni ja lisäksi omien ajattelutapojeni kanssa ollut ties missä maailmankatsomuksessa mukana. Eikä minua haittaa se, mihin päin kukanenkin on kallellaan, taikka mihin suuntaan kumartaa ja alttarinsa pystyttää. Kunhan eivät ryhdy änkeemään omiin rajoihinsa, tai kellekkään pahaa tee.
        Arvaa vaan monestikko on tehnyt mieli heilauttaa ylläpidolle noi älyvapaat herjat ja muut hölötykset.
        Niille ei myötätuntoni riitä. Roskatkoot omat tonttinsa, jos haluavat, mutta yhteisillä pihoilla on jotkut säännöt ja kuri oltava:


      • Judge evk
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

        saa pahemmin päänsilitystä, kuten ei virkaveljensä realissakaan. Mutta auta armias, jos eivät ole paikalla, kun tarvittaisiin, niin silloinpa huuto alkaa:-)
        Olen itsekkin sukuni, perheeni, ystävieni ja lisäksi omien ajattelutapojeni kanssa ollut ties missä maailmankatsomuksessa mukana. Eikä minua haittaa se, mihin päin kukanenkin on kallellaan, taikka mihin suuntaan kumartaa ja alttarinsa pystyttää. Kunhan eivät ryhdy änkeemään omiin rajoihinsa, tai kellekkään pahaa tee.
        Arvaa vaan monestikko on tehnyt mieli heilauttaa ylläpidolle noi älyvapaat herjat ja muut hölötykset.
        Niille ei myötätuntoni riitä. Roskatkoot omat tonttinsa, jos haluavat, mutta yhteisillä pihoilla on jotkut säännöt ja kuri oltava:

        on toisen aarre xD


      • Judge evk kirjoitti:

        on toisen aarre xD

        senkin viisastelija......d..eikös Neukussa olut muinoin, jonkinlainen isovelijärjästelmä ja roskaajille napsahti sakot?
        Kirppiksiltä kylläkin väliin löytää aarteita, jotka ovat myyjien mielestä käyttökelvotonta omiin tarpeisiin.
        Sanoppa nyt, kun nero olet, että mitäköhän tekisit naiselle, joka väittää ettei tunne mitään?
        Tällaisenkin kanssa olin tänään keskustelussa. (realissa)


      • Judge evk
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

        senkin viisastelija......d..eikös Neukussa olut muinoin, jonkinlainen isovelijärjästelmä ja roskaajille napsahti sakot?
        Kirppiksiltä kylläkin väliin löytää aarteita, jotka ovat myyjien mielestä käyttökelvotonta omiin tarpeisiin.
        Sanoppa nyt, kun nero olet, että mitäköhän tekisit naiselle, joka väittää ettei tunne mitään?
        Tällaisenkin kanssa olin tänään keskustelussa. (realissa)

        yksinkertainen vastaus. Kosketa häntä.


      • Judge evk kirjoitti:

        yksinkertainen vastaus. Kosketa häntä.

        'voihan vitsit* Aivan oikeesti pikkasen nipistin ja sitten hellästi silitin.....Mitähän ihmettä olin oikein sanomassa *miettii ankarasti* Ai niin se oli toi ohjelma, jossa kerrottiin: Kaikilla on sikiövaiheessa naisten aivot. Kahdeksannella viikolla kehittyy sitten poika taikka tyttö. Jos siis tulee miespuoliseksi, niin kivekset laskeutuu, johtuen niistä hormooneista. No, naisilla on suurempi tunnealue ja se missä huolet mylläävät. Raskaana olevan naisen aivot kutistuvat ja synnytyksen jälkeen taas toimivat täydellä teholla ja jopa paremmin, kuin ennen.
        Ai, mitäkö tämä tähän aiheeseen kuuluu....En minä vaan tiedä. Mutta tutkija minussa alkoi miettiä syntyjä syviä.


      • Yhteenlaskun.tulos
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

        saa pahemmin päänsilitystä, kuten ei virkaveljensä realissakaan. Mutta auta armias, jos eivät ole paikalla, kun tarvittaisiin, niin silloinpa huuto alkaa:-)
        Olen itsekkin sukuni, perheeni, ystävieni ja lisäksi omien ajattelutapojeni kanssa ollut ties missä maailmankatsomuksessa mukana. Eikä minua haittaa se, mihin päin kukanenkin on kallellaan, taikka mihin suuntaan kumartaa ja alttarinsa pystyttää. Kunhan eivät ryhdy änkeemään omiin rajoihinsa, tai kellekkään pahaa tee.
        Arvaa vaan monestikko on tehnyt mieli heilauttaa ylläpidolle noi älyvapaat herjat ja muut hölötykset.
        Niille ei myötätuntoni riitä. Roskatkoot omat tonttinsa, jos haluavat, mutta yhteisillä pihoilla on jotkut säännöt ja kuri oltava:

        Sillähän minä tuon sanoinkin, että nyt voivat myös ne, jotka kokevat alatyyliset herjat ärsyttäväksi mutta eivät tykkää siitä kun rähinöitsijät yrittävät sitten kostaa, ilmoittaa ne ylläpidolle, koska se operaatio menee minun piikkiini. Minä voin hyvin kuunnella jatkossa niitä kitinöitä, olen sen verran jo rutinoitunut.


      • Yhteenlaskun.tulos kirjoitti:

        Sillähän minä tuon sanoinkin, että nyt voivat myös ne, jotka kokevat alatyyliset herjat ärsyttäväksi mutta eivät tykkää siitä kun rähinöitsijät yrittävät sitten kostaa, ilmoittaa ne ylläpidolle, koska se operaatio menee minun piikkiini. Minä voin hyvin kuunnella jatkossa niitä kitinöitä, olen sen verran jo rutinoitunut.

        Saakos ne heilauttaa sinulle suoraan? Voisin puhdistaa tämän oman piikkini:-D


      • Yhteenlaskun.tulos
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Saakos ne heilauttaa sinulle suoraan? Voisin puhdistaa tämän oman piikkini:-D

        Judgekin fiksuna poikana oivalsi, en ota vastaan ohjeita, joten hän voi rauhassa poistattaa itseensä kohdistuvat herjat ja syyn saan minä.
        Olihan täällä palstalla ennenkin se Yleissyyllinen, miksei nytkin.


      • Yhteenlaskun.tulos kirjoitti:

        Judgekin fiksuna poikana oivalsi, en ota vastaan ohjeita, joten hän voi rauhassa poistattaa itseensä kohdistuvat herjat ja syyn saan minä.
        Olihan täällä palstalla ennenkin se Yleissyyllinen, miksei nytkin.

        silloin aikanaan oli Judge :)) Tiedätkö tai muistatko mistä hänen tittelinsä tuli?


      • Yhteenlaskun.tulos
        TaikisN kirjoitti:

        silloin aikanaan oli Judge :)) Tiedätkö tai muistatko mistä hänen tittelinsä tuli?

        on tällä palstalla erikseen, se, jolla jokainen poistettukin repliikki on tallessa 1980-luvun alusta alkaen, hänen varpailleen en lähde astumaan.


      • Yhteenlaskun.tulos kirjoitti:

        on tällä palstalla erikseen, se, jolla jokainen poistettukin repliikki on tallessa 1980-luvun alusta alkaen, hänen varpailleen en lähde astumaan.

        Meikäläisellä arkistot ovat muistinvaraisia; enimmäkseen, ja muisti taas himmenee sitä mukaa, kun sitä käyttää.


      • Yhteenlaskun.tulos
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Meikäläisellä arkistot ovat muistinvaraisia; enimmäkseen, ja muisti taas himmenee sitä mukaa, kun sitä käyttää.

        muistilääke on kun pizzan päällä on kinkkua, tonnikalaa, fetajuustoa ja oliiveja. Silloin mikään yksityiskohta ei unohdu.


      • Yhteenlaskun.tulos kirjoitti:

        on tällä palstalla erikseen, se, jolla jokainen poistettukin repliikki on tallessa 1980-luvun alusta alkaen, hänen varpailleen en lähde astumaan.

        No joo, mua myös huvittaa miten jotkut viitsivät tallennella kaikenlaista soopaa koneilleen :) Niinkun nyt näitä palstakeskusteluja. Herräntähden sentään.
        Mun käsitykseni mukaan näitä arkistotätejä ja setiä on kuitenkin useampia.


        No, Judgesta kuitenkin tuli yleissyyllinen erään kaukaisen palstakisan seuraamuksena. (Taisi olla eka kisa jonka järkkäsin, aikoinaan kaffelle.) Judge kirjoitti yleissyyllisestä ja voitti kirjoituksellaan tuon kisan.


      • TaikisN kirjoitti:

        No joo, mua myös huvittaa miten jotkut viitsivät tallennella kaikenlaista soopaa koneilleen :) Niinkun nyt näitä palstakeskusteluja. Herräntähden sentään.
        Mun käsitykseni mukaan näitä arkistotätejä ja setiä on kuitenkin useampia.


        No, Judgesta kuitenkin tuli yleissyyllinen erään kaukaisen palstakisan seuraamuksena. (Taisi olla eka kisa jonka järkkäsin, aikoinaan kaffelle.) Judge kirjoitti yleissyyllisestä ja voitti kirjoituksellaan tuon kisan.

        Eikös sinulla sattumoisin olisi arkistossa linkkiä tuohon? Muistan ainoastaan yleissyyllisyydestä joitain keskustelun pätkiä, mutta en tuota kisaa. Esko tennarikin jäi minulta arvoitukseksi. Kuka sen nikin takana kirjoitti?
        Oliko sekin Jutsku?
        Ja miks varten Jutskun leuka viilti maata, tuossa Virnun tekemässä kuvassa?
        Minulla on monta mustaa aukkoa muistissa.


      • Yhteenlaskun.tulos kirjoitti:

        muistilääke on kun pizzan päällä on kinkkua, tonnikalaa, fetajuustoa ja oliiveja. Silloin mikään yksityiskohta ei unohdu.

        menettelee, mutta ei kinkku:- Sitä paitsi, jos joskus harvoin syön pizzaa, niin siinä olisi hyvä olla aurajuustoa.
        Mutta juuri koskaan en löydä sitä. Minen vaan ymmärrä, miks ne piiloittaa sen ja mihin.


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Eikös sinulla sattumoisin olisi arkistossa linkkiä tuohon? Muistan ainoastaan yleissyyllisyydestä joitain keskustelun pätkiä, mutta en tuota kisaa. Esko tennarikin jäi minulta arvoitukseksi. Kuka sen nikin takana kirjoitti?
        Oliko sekin Jutsku?
        Ja miks varten Jutskun leuka viilti maata, tuossa Virnun tekemässä kuvassa?
        Minulla on monta mustaa aukkoa muistissa.

        Mä luotan Suomi24:n omiin arkistoihin enkä todellakaan kerää koneelleni palstakamaa :) Tärkeämpääkin koneen täyttöä tässä. Jotain toki muistan palstavuosilta, aivoarkistointina :))
        Voin tietty käydä vilkaisemassa kaffeen arkistoista, jos satun löytämään sen. Eskohan oli sama yleissyyllinen :))

        Judgen leuan koon syystä ei minullakaan ole mitään tietoa, mutta kunnioitttavan kokoinen se kieltämättä on !! Voisiko liittyä jotenkin palstaleukailuun ?


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Eikös sinulla sattumoisin olisi arkistossa linkkiä tuohon? Muistan ainoastaan yleissyyllisyydestä joitain keskustelun pätkiä, mutta en tuota kisaa. Esko tennarikin jäi minulta arvoitukseksi. Kuka sen nikin takana kirjoitti?
        Oliko sekin Jutsku?
        Ja miks varten Jutskun leuka viilti maata, tuossa Virnun tekemässä kuvassa?
        Minulla on monta mustaa aukkoa muistissa.

        Pitäisi sun tää kisa muistaa, siinä nääs oli Pilkku Pikkarainenkin mukana. Tai ei ehtinyt mukaan, kun kisa-aikaa jouduttiin lyhentämään valtavan osallistumisruuhkan vuoksi. Siitäkös pikkarainen kimpaantui ja rökitti kisajärjestäjää minkä ennätti. Kunnes kisajärjestäjä uhkasi antaa Pikkaraiselle napin otsaan. Jo tokeni lopulta.

        Tässä kisaäänestysketju toukokuulta 2005. Olin sillion vielä taikanainen-nikillä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/1751863


      • TaikisN kirjoitti:

        Pitäisi sun tää kisa muistaa, siinä nääs oli Pilkku Pikkarainenkin mukana. Tai ei ehtinyt mukaan, kun kisa-aikaa jouduttiin lyhentämään valtavan osallistumisruuhkan vuoksi. Siitäkös pikkarainen kimpaantui ja rökitti kisajärjestäjää minkä ennätti. Kunnes kisajärjestäjä uhkasi antaa Pikkaraiselle napin otsaan. Jo tokeni lopulta.

        Tässä kisaäänestysketju toukokuulta 2005. Olin sillion vielä taikanainen-nikillä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/1751863

        yleissyyllisen kirjoitus, joka voitti humoristisimman aloituksen sarjan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/1749290


      • TaikisN kirjoitti:

        yleissyyllisen kirjoitus, joka voitti humoristisimman aloituksen sarjan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/1749290

        Toi teksti kestää hyvinkin vielä tätäpäivää. Nyt kohta jään koukkuun noihin arkistoihin:-) Tuossakos kisassa P. Pikkarainen pisteytytti....'hyi minnuun* Nauratti itteeni vietävästi,,,,,kunnes oli pakko tunnustaa, ettei kisaemon hermo mennyt:D

        Mie olin kyllä ihan lääpälläni Esko tennariin ja urpoon. Vauhdikasta oli meno ja huumoria viljeltiin ....eikai kukaan edes noihin aikoihin pahemmin kitisykkään....* muisti pätkii*


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Toi teksti kestää hyvinkin vielä tätäpäivää. Nyt kohta jään koukkuun noihin arkistoihin:-) Tuossakos kisassa P. Pikkarainen pisteytytti....'hyi minnuun* Nauratti itteeni vietävästi,,,,,kunnes oli pakko tunnustaa, ettei kisaemon hermo mennyt:D

        Mie olin kyllä ihan lääpälläni Esko tennariin ja urpoon. Vauhdikasta oli meno ja huumoria viljeltiin ....eikai kukaan edes noihin aikoihin pahemmin kitisykkään....* muisti pätkii*

        Eiköhän noita kitinöitä aina jollakin tasolla ole ollut. Mutta oli tuolloin jotain kovin toisin kuin nyt. Silloin kirjoittajajjoukko ei ollut niin moneen "osaan" pirstoutunut kuin nyt ja kaffelassa oli erittäin tasapuolinen seriffi, Controll, joka ei ainakaan minun mielestäni ollut puolueellinen.


      • TaikisN kirjoitti:

        Eiköhän noita kitinöitä aina jollakin tasolla ole ollut. Mutta oli tuolloin jotain kovin toisin kuin nyt. Silloin kirjoittajajjoukko ei ollut niin moneen "osaan" pirstoutunut kuin nyt ja kaffelassa oli erittäin tasapuolinen seriffi, Controll, joka ei ainakaan minun mielestäni ollut puolueellinen.

        Ei olisi pitänyt sittenkään mennä tuonne koluaamaan. Ei sillä hyvä, että heräsi nuo palstamuistot, kun samalla jysähti" noita oman realin sen aikaisia tapahtumia aivojen lokerikoista. Hirvittää jo ihan, jos täällä vielä viisi vuotta palstailee ja mihis sekin aika hujahtaa.
        En kyllä tajuu, niitä lukijamääriä. Joissain oli 2- 3 tuhatta , jopa lähemmäs viittä. Mistä niitä on oikein niihin ketjuihin tullut?
        Controllaska oli hyvä sefu. Ensin sitä luultiin mieheksi. Hän hoiti hommansa kiitettävästi kaikinpuolin.


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Ei olisi pitänyt sittenkään mennä tuonne koluaamaan. Ei sillä hyvä, että heräsi nuo palstamuistot, kun samalla jysähti" noita oman realin sen aikaisia tapahtumia aivojen lokerikoista. Hirvittää jo ihan, jos täällä vielä viisi vuotta palstailee ja mihis sekin aika hujahtaa.
        En kyllä tajuu, niitä lukijamääriä. Joissain oli 2- 3 tuhatta , jopa lähemmäs viittä. Mistä niitä on oikein niihin ketjuihin tullut?
        Controllaska oli hyvä sefu. Ensin sitä luultiin mieheksi. Hän hoiti hommansa kiitettävästi kaikinpuolin.

        lukijakertointa on ilmeisesti muutettu näyttämään enemmän todellisuutta?

        Myös tuo, että ketju aukeaa kerralla kokonaan nähtäväksi, vähentää laskennallisia lukijamääriä. Ennenhän joka viestin klikkaamisesta auki tuli uusi "kävijäluku" vaikka lukemassa olisi ollut yksi ja sama lukija.


    • Meriläinen

      aikaa palstalla olleena on naamani varmaan näkemisen arvoinen kun luen ketjuja.
      Välillä naurun jälkeen tulee rypyt otsalle... mitäs toi tarkoittaa jne kun ei pysy mukana kaikessa.
      Hyvää naamajumppaa saa kun lukee :))
      No eipä tämä ole ainoa palsta jolla kemiat vastakkain välähtelee.
      Samaa olen huomannut joka palstalla jolla käyn ja ne palstat on ihan laidalta toiselle.
      Palstaelämää sitä tämä on.
      Mutta yritän pitää hauskaa, sitä lähdin näiltä hakemaan, en suinkaan masennusta ja pahaa mieltä.

      • Meriläinen

        Vegis, kyllähän noi lempinimet hauskoja on, rakkaalla lapsella jne. :))

        Mietin tossa itsekseni että täällä on joitain niccejä joiden kanssa heitetään hurttia huumoria, joskus mustaakin ja se on ok. Mutta jos puskista joku alkaa samanlaista heittämään se ei tunnu kivalta. Paitsi jos on "tuttu puska".
        Eli sama asia eri ihmisen heittämänä saa aikaan eri reaktion.

        No on sitten tietty niccejä joiden kanssa ei juttu luista ja keneltä tulee joskus suoranaista hattuilua.
        Osaan toisinaan ohittaa huomioimatta mitenkään tälläisiä, tai jos mieli on sellainen heti tarttuu kiinni. Ja kun kiinni tattuu on sota valmis, ainakin jonkunlainen nahistelu.

        Mutta näillä kait sitä mennään, enkä kyllä ja viitsi toisten soppaan osallistua, ellei se ole Taikiksen tekemää kalasoppaa:))


      • että tälläiset nettikeskustelut ovat vielä suhteellisen uutta kanssakäymisen historiikissa. Mutta kait aikaa myöten harjoittelu tekee mestareita tässkin lajissa.


    • Ettei noihin KisaKetjuihini enää kirjoitettaisi...'pyytää kauniisti* En jaksa niitä enempiä selata, enkä vastata, enkä pyörittää ketjuja:-
      Aloittakaa uusia aloituksia ja muista aiheista. Tähän ketjuun vastailen kykyni ja aikani sallimissa rajoissa.
      Nyt on taas poistuttava väliin muihin tehtäviin.
      Palaan joskus illemmalla.
      Aiheita on maailma pullollaan. Vaihdetaan ihmeessä kanavaa.
      Vaikka sitten ihmeiden kanavalle:D

    • näköjään vaan osata olla kinastelematta ja nokkimatta muita.En sitten ymmärrä,mikä ihme saa ihmiset käyttäytymään kuin koulukiusaajat konsanaan?!?

      Mikä siinä sovussa kirjoittelemisessa on niin vaikeaa..Kuitenkin jokainen ehtii olla täällä vain tietyn ajan.Miksi sekin aika pitää käyttää riitelemiseen:?!Vai onko se sitten niin,että joku saattaa käydäkkin vain siksi....

      Jos jokainen haluaa rauhallista palstaa,missä on mukava kaikkien olla,niin luulis sen onnistuvan aikuisilta ihmisiltä!

      Muutes..Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille..;)

      • kirjoittaa asiat vaan niin,ku ne aattelee ja selvällä suomen kielellä.. :))

        Raskas oli muutes työpäivä...Hyvä ku en nukkunu istuaaltani..:D


      • Tuskin kukaan täällä kokopäiväisesti päivystää ja voisihan tämä olla sellainen henkireikä*, johon on mukava poiketa, ilman että pelkää saavansa astmakohtauksen:)


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Tuskin kukaan täällä kokopäiväisesti päivystää ja voisihan tämä olla sellainen henkireikä*, johon on mukava poiketa, ilman että pelkää saavansa astmakohtauksen:)

        täällä käynti on just sitä ihanaa omaa lepotaukoa..Oikein sitä innolla aina odottaa,että pääsee tänne lukemaan ja kirjoittamaan.:)


    • Kerran ja

      Kunnollinen todenpohjainen selvitys on ainoa tapa lopettaa edelleen vellovat spekulaatiot, epäilyt ja luulot palstan eripuran syistä ja samalla varmistaa, ettei syyttömiä ole syytetty aiheetta. Entisen sheriffin häätö näyttäisi olevan se ylitsepääsemättömin vuori, jonka yli ei kaikki tahdo jaksaa.

      • sellainen tuomari, joka koko sotkun" kykenisi oikeudenmukaisesti päättämään?


      • xxxyyy

        vain yksi tapahtuma pidemmässä ketjussa.

        Joka tapauksessa nimettömin puskapalaverein asiaa ei saa pois päiväjärjestyksestä. Pitää olla uskallusta tulla esiin nimimerkein jotka jokainen osallinen tunnistaa.


    • 7+17

      on melkoisen vähissä, eripuraa ja kinastelua viitsi lukea ja seurata, aikuisia luulisin
      kaikkien jo olevan.

    • ei osallistu
      • Ak:n lapio

        en eis ilkiä lukkee teiä juttuloit, saati ies vastata hävyttömyyksii...


      • kumpaa enemmän olet
        Ak:n lapio kirjoitti:

        en eis ilkiä lukkee teiä juttuloit, saati ies vastata hävyttömyyksii...

        leikeissänne tyttö vai poika?
        Erikseen ovat naiset ja miehet=HETERO.
        ei kuulu samoihin ympyröihin lainkaan, mutta sitä SINÄ ja YSTÄVÄSi ette tietenkään tajua puppetiimissänne jolla muuten on laskut erääntyneet.


      • 1+9

        mieleen, että lehtikirjoitus koskettaa sinua itseäsi enemmän kuin muita?
        Käyt ilta toisensa jälkeen herjaamassa sinulle tuntemattomia ihmisiä, pois et malta pysyä?


      • 1+9 kirjoitti:

        mieleen, että lehtikirjoitus koskettaa sinua itseäsi enemmän kuin muita?
        Käyt ilta toisensa jälkeen herjaamassa sinulle tuntemattomia ihmisiä, pois et malta pysyä?

        fiksummin kuin itse tein, joten poistin omani :)


      • tuntemattomia?
        1+9 kirjoitti:

        mieleen, että lehtikirjoitus koskettaa sinua itseäsi enemmän kuin muita?
        Käyt ilta toisensa jälkeen herjaamassa sinulle tuntemattomia ihmisiä, pois et malta pysyä?

        Eipä sitä multakaan kysytty haluanko olla tuntematon nettikirjoittelija kyllä täällä päättää kaiken kaikesta "helluntailaiset" saako olla vai eikö saa.

        Kyllä nuo on ihan samoja nimimerkkejä välillä niitä vaihtelevat (ylläpidontyöntekijöiden vuorot voivat välillä vaihtua mutta samaa nikkiä käytetään)

        no saattaa juu jokunen eksyä heitsin joukkoon harhoissaan


      • tuntemattomia? kirjoitti:

        Eipä sitä multakaan kysytty haluanko olla tuntematon nettikirjoittelija kyllä täällä päättää kaiken kaikesta "helluntailaiset" saako olla vai eikö saa.

        Kyllä nuo on ihan samoja nimimerkkejä välillä niitä vaihtelevat (ylläpidontyöntekijöiden vuorot voivat välillä vaihtua mutta samaa nikkiä käytetään)

        no saattaa juu jokunen eksyä heitsin joukkoon harhoissaan

        tämä viesti

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8507859/40217755


    • Puhurix

      Se kerettiläiseksi joutuminen ilman syytä ei tuntunut kivalta. Silti en ymmärrä mitä se vaikuttaisi nyt kirjoitteluun. Minä ainakin jouduin vain päätuomarin mielivallan kohteeksi.

      • tulisi vaikuttaakkaan täällä kirjoitteluun. Ehkä sitä toivoisi, ettei noita kaikkia älyttömiä nimittelyjä enää toisteltaisi. Uskoisin jopa, jos rekatut skarpaavat ilmaisuaan, niin nuo välihuutelijat myös väsähtävät. Kun ei niille jätetä "ravintoa" , niin nälkä" ajaa ne muualle.
        Mitä enemmän tänne ilmaantuu hyviä keskusteluja, hervotonta huumoria ja monipuolisia aiheita, niin sitä suuremmaksi muodostuu palstan vetovoima vetää puoleensa kirjoittamisen luovuutta.
        Nythän täällä ei tavallaan ole edes ulkopuolista rajoitetta aiheiden osalta. Rento hengailu nähdäkseni sisältää melkoisen vapauden kirjoittaa lähes mistä vaan.


    • Tauon jälkeen olen näköjänsä tehnyt tänne aloituksia vähäsen liiankin tiuhaan. Voinkin nyt pitää hyvällä omallatunnolla taukoa, ainakin aloitusten suhteen:-
      Aiheita tuskin puuttuu. Tietysti aiheiden haastekisa voisi tilannetta vauhdittaa:D
      Älkää nyt peljästykö! En tee kisaa. )))

      Oiskohan tämän aloituksen aihekin jo koluttu loppuun?
      Jep.

      • pirpzuzeiccu

        että ku sanoit pitäväs taukoa, niin poistut palstalta (onneksi kyse ei ollut siitä). Hyvä, että puhuitkin vaan aloitusten suhteen. Tosin eipä sun tarvi niitäkään vähentää. Kyllä jengi vastailee, jos aihe on kiinnostava ja jättää vastaamatta, jos ei jaksa osallistua tai ei kiinnosta.

        Voi hemmetti, että pitää aina muistaa klikkaa ruksi pois tuosta "haluan ilmoituksen sähköpostiini xxx, mikäli joku vastaa viestiini".. Sais olla mielummin automaattisena asetuksena niinpäin, että jos haluaa ilmoituksen, niin pitää ruksaa se vaihtoehto.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe