En tiedä onko palsta nyt oikea mutta kuitekin haluaisin kuulla muitten kokemuksia tästä kondyloomasta. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa yli puolivuotta ja hän on aikasemmasta suhteesta saanut kondylooman.
Kerran seksin aikana hän sai penikseensä haavaumia ja niiden päälle sitten puhkesi niitä kondylooma rakkuloita vai mitä nyt onkaan, meni lääkäriin ja sai jotain nestettä millä se hoidetaan pois. Ja emme sen aikana harrastaneet seksiä ennenku rakkulat oli kokonaan poissa. Kävin heti papa-kokeessa kun hänelle ilmesty rakkulat ja minulla ei mitään todettu. Mutta nyt on kulunut 4kk ja parin kk aikana olen epäillyt että minulla olisi hiiva koska valkovuoto on ollut todella runsasta ja epätasasta ja paikat on ollut hellänä ja kirvellyt, kestänyt jonkin viikon ja sit taas ihan normaalia. Nyt sitten sheivasin alapäätä ja tunsin siellä jotain todella pientä näppylää vähän ja olen siitä 99% varma että kondylooma on nyt mulla mutta luin tuolta lääkäri sivuilta että mieheltä kondylooma ei tarttuisi ilman että sillä olisi oireita... Todella vielä toivon ja herättelen toiveita että minulla ei sitä olisi.. Gynelle on toki varattu aika. Onko näkyvä kondylooma pahempi vai parempi kuin näkymätön ja entä miten noiden rakkuloiden hoitotoimenpide tapahtuu. Pelottaa ja valmiiks ihan kauheesti ja sattuuko se? Rakkulat on todella pieniä että hyvä kun just pystyy niitä erottamaan mutta tuntee kyllä hyvin. Mikään tässä asiassa ei niin paljoa haittaa kun se että kondylooma voi uusiutua koska vaan uudestaan jos kerran poikaystävällekkin tuli se uudestaan ja tämän kanssa joutuu elämään vuosia :'(
Kiitos todella paljon asiallisille vastaajille jo etukäteen.. :)
Kondylooma..
9
2443
Vastaukset
- Kondyloomaan..
ei ole mitään parannuskeinoa, eli jos olet nyt sen saanut niin se on sinulla lopun elämääsi!
Ja se voi tarttua myös oireettomassa vaiheessa.. ja kohdomista huolimatta..
Miksi kävit papassa sen jälkeen kun poikaystävällesi tuli nuo rakkulat? Mikset mennyt sukupuolitesteihin? Ei papassa testata sukupuolitauteja..- lisäys..
ja kondyloomahan ei siis näy sukupuolitesteissä, sen voi havaita ainoastaan noista rakkuloista.
Ja mikä näkymätön kondylooma? Sama kondylooma se on oli sitten sillä hetkellä rakkuloita tai ei..
- Aikansa kestää ja sitten paranee
Sukupuolitaudit olisi oikea palsta. Sieltä voisit löytää vastauksiakin.
Kondylooma voi tarttua oireettomana. Sitä näkyväähän osaisi jopa pelätä. Kondylooma voi tarttua kondomista huolimatta, mutta kondomi estää noin 70 prosenttia tartunnoista.
Kondylooman tartunta-ajasta ei ole täyttä varmuutta. Se on viikoista useisiin kuukausiin. Oireiden ilmaantumiseen voi mennä jopa vuosia.
Gynekologi kyllä selvittelee, onko sinulla, kondy, hiiva, klamydia, herpes vai mikä.
Rakkuloita ei ole pakko hoitaa, voi odottaa, että elimistö hoitaa ne (siis jos ne ovat kondyloomaá eli visvasyyliä) Kondyloomaa voidaan seurata.
Näkyvät ulkoisissa sukupuolielimissä olevat kondyloomat yritetään mahdollisesti hoitaa ensin kirvelevillä lääkkeillä.
Näkyvä kondylooma ei yleensä aiheuta kohdunkaulansyöpää vaan litteä eli näkymätön kondylooma on useammin syyllinen solumuutoksiin. Papassa tarkkaillaan muutoksia kohdunkaulalla, josta näyte otetaan. Se on se arin paikka sairastua.- ???????????????
syyliä, herpeksessä rakkuloita, eli kumpi sinulla nyt sitten diagnosoitiin?
- tietamaton
??????????????? kirjoitti:
syyliä, herpeksessä rakkuloita, eli kumpi sinulla nyt sitten diagnosoitiin?
tyttöystävälläni on todettu ehkä papilloma-virus niin pitääkö mun mennä jonkinlaisiin testeihin.
ja mitä oireita pojilla on ? - kkkkkkkkkkkkkk
tietamaton kirjoitti:
tyttöystävälläni on todettu ehkä papilloma-virus niin pitääkö mun mennä jonkinlaisiin testeihin.
ja mitä oireita pojilla on ?oireita, oireita ovat mm. kukkakaalimaiset syylät.
Googlaamalla löytyy tietoa, kuvienkin kera. - HPV eli
tietamaton kirjoitti:
ja mitä oireita pojilla on ?Papilloomavirus aiheuttaa kohdunkaulan syöpää. Miehillä on oireeton. Eli miehet on ns. kantajia, joiden kautta se sitten naisille tarttuu.
- mooooooo
Moi!
Mulla oli kondylooma n. 3 vuotta sitten. Niitä syyliä oli tosi vähän ja ne oli ulkosynnyttimissä. Kävin kolme kertaa jäädytyshoidossa ja sillä ne lähti! Ei ollut kovin mukavaa, mutta ainakin tehokasta. Sen jälkeen ei oo syylät tulleet takas ja papa-koe näyttää negatiivista :) Nykyään sanotaan että kondylooma (tai HPV) voi poistua varsinkin nuorelta terveeltä henkilöltä kokonaan kehosta enintään 5 vuodessa. Mutta siis ne syylät ei ole vakavia. Ärsyttäviä vaan! Tsemppiä sulle! Elä huolehdi liikaa..- miih
Joo, mä kans epäilin teininä saaneeni kondylooman, musta siellä oli ihan selkeitä näppyjä, mitä googlaamalla tunnistin kondyksi. Mutta (pienen paikkakunan terveyskeskusl-)lääkäri oli sitä mieltä ,ettei siellä mitään näy. Ei penslattu tms. Luin kans juttua tosta paranemisesta 5 vuodessa ja ei noita syyliä enää olekaan. Nyt asun isommassa kaupungissa ja lääkärin tarkastuksessa on katsottu limakalvot terveeksi. Papakin on puhdas, joten en ole enää huolissani. Litteä "näkymätön" kondylooma on se vaarallinen muoto.
Sitten sellanen kysymys, että voikohan sen rokotteen ottaa, kun se kai suojaa juuri siltä syöpää aiheutavalta virustyypiltä. Jos olen saanut siitä toisesta tyypistä tartunnan, niin suojaako rokotus kuitenkin toiselta muodolta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265