SILMÄT TURVOKSISSA!!

myeyes!

Minulla on itsetuntoa, aikaa ja yöunia vievä vika, joka kuulostaa liioiteltulta, mutta uskon, että kohtalotovereitani löytyy.

Silmäni ovat muutenkin pienet,tihruiset ja eikä mitkään erikoiset ja vielä lisäksi yli 2h unien jälkeen silmäni ovat aina aivan turvoksissa! aamut ovat aina aivan hirveitä, jos menen kouluun kymmeneen herään jo viim. viideltä, että silmäturvotukseni ehtii laskea. kahdeksan aamuina en edes jaksa yrittää, vaan laitan silmälasit päähän,luojan kiitos niistä. illalla ja päivän mittaan turvotus sitten laskee, mutta joudun näkemään hirveästi vaivaa, että näyttäisin ihmiseltä edes kaksi kertaa viikossa koulussakin.

No nyt sitten tämän viikonlopun aikana minun silmieni turvotus ei ole laskenut moneen päivään,ei melkein yhtään! kahden huonosti nukutun yön ja ulkoilu- ja saunomistäyteisen päivän jälkeen olen ollut jo aivan itkun partaalla, tämä ei voi olla mitään allergiaa, sillä silmiäni ei muuten kutia tai mitään, eikä ole mitään mistä yhtäkkiä voisin tulla allergiseksi, aiemminkaan niitä ei ole ollut.

Tulen hulluksi, sillä ihmissuhteenikin kärsii tästä, en halunnut tavata poikaystäväänikään koko viikonloppuna tämän takia ja selitin vain jotain tekosyitä!!toivon siis ettei kukaan moralisoi,ivaa jne, tämä on minulle hyvin suuri juttu nyt. en aio nukkua ennenkuin tämä turvotus lähtee!

Haluaisin siis TOIMIVIA vinkkejä ja tuotteiden nimiä, jotka oikeasti auttavat tähän turvotukseen, laskemaan turvotusta edes puolen päivän aikavälillä! tiedän kaiken maailman turhia poppaskonsteja tarjottavan, esim. lusikat pakastimeen ja silmille, se ei toimi, ei edes jääpalat, se neste pitäisi saa pois sieltä silmäluomista.käyn saunassa, jossa hikoilee ja neste höyrystyy, ennen se on toiminut mutta nyt ei!samoin olen lenkkeillyt kylmällä ilmalla ja liikkunut ja tehnyt vaikka mitä, join teetä ja kaikkea mutta mikään ei auta.onko mitään kylmä geeliä, joka OIKEASTI auttaa, ei mitään nivean halppispaskaa.

olisi ihana jos joku auttaisi ja kertoisi miten saan taas elämäni raiteilleen!

7

876

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfjhyj

Vähennä suolan määrä minimiin, eli älä laita ruokasuolaa ruokaan ja osta sellasia ruokia missä vähän suolaa tai mielummin ei yhtään suolaa, juo ainakin 2l puhdasta vettä. Osta himalajan kristallisuolaa, se on terveellistä!!! Älä osta valmisruokia, osta naturel broiler suikaleita ja mausteeksi currya, täysjyvä pastaa ja täysjyvä leipää, älä kuitenkaan syö 4 viipaletta enempää koska leiväs on paljo myrkkysuolaa, se kerää nestettä ja turvottaa, himalajan suola ei turvota. ota aamuisin 2kidettä kielen alle, se on hyväksi. syö paljon omenia ja vihanneksia.

• myeyes!

kiitoksia vinkeistä, mutta syön ihan normaalisti, enkä koe tarpeelliseksi vähentää suolan määrää ruokailussani enempää, varsinkin kun olen jo kokeillut sitä, eikä se ole auttanut.
        kertoisitko lisää tästä "kiteestä"?mitä se on ja mistä niitä saa, kerääkö se siis nestettä myös silmistä?suussahan on jatkuvasti nestettä, eikö se kuivata suuta ja kuinka kauan kidettä pidetään kielen alla, mikä sen vaikutus aika on?

ja nimimerkille "Toinen samanlainen", miten boorivesi vaikuttaa, ilmaisusi "hieman auttanut" ei vakuuta hirveästi.onko kallista?

Itselläni kestänyt turvotus nyt kohta jo viikon ja lääkäriin jos ei laske parin päivän kuluessa. Olen nyt juonut perkeleesti kahvia ja vastaavasti vettä, luulisi aineen vaihdunnan kiihtyvän.en myöskään aio nukkua ennen kuin turvotus laskee/ ei enää pysty valvomaan. kidutan itseäni niin kauan kunnes hommaan alkaa löytyä ratkaisua. onneksi huomisen jälkeen alkaa vajaa viikon loma niin ei univelalla ole väliä.yritän myös välttää stressiä, sehän voi vaikuttaa asiaan.

lisää vinkkejä kiltit ihmiset?

• Toinen samanlainen
        myeyes! kirjoitti:

kiitoksia vinkeistä, mutta syön ihan normaalisti, enkä koe tarpeelliseksi vähentää suolan määrää ruokailussani enempää, varsinkin kun olen jo kokeillut sitä, eikä se ole auttanut.
        kertoisitko lisää tästä "kiteestä"?mitä se on ja mistä niitä saa, kerääkö se siis nestettä myös silmistä?suussahan on jatkuvasti nestettä, eikö se kuivata suuta ja kuinka kauan kidettä pidetään kielen alla, mikä sen vaikutus aika on?

ja nimimerkille "Toinen samanlainen", miten boorivesi vaikuttaa, ilmaisusi "hieman auttanut" ei vakuuta hirveästi.onko kallista?

Itselläni kestänyt turvotus nyt kohta jo viikon ja lääkäriin jos ei laske parin päivän kuluessa. Olen nyt juonut perkeleesti kahvia ja vastaavasti vettä, luulisi aineen vaihdunnan kiihtyvän.en myöskään aio nukkua ennen kuin turvotus laskee/ ei enää pysty valvomaan. kidutan itseäni niin kauan kunnes hommaan alkaa löytyä ratkaisua. onneksi huomisen jälkeen alkaa vajaa viikon loma niin ei univelalla ole väliä.yritän myös välttää stressiä, sehän voi vaikuttaa asiaan.

lisää vinkkejä kiltit ihmiset?

Boorivesi on siis hieman auttanut, ollut ehkä tehokkain keino tähän mennessä. Jos tietäisin sellaisen ihmeaineen, joka tämän vaivan olisi kokonaan poistanut, en etsiskelisi täältä vinkkejä. :)

Boorivesi laskee turvotusta. Silmät pyyhitään aamuin illoin booriveteen kastetulla pumpulilapulla.

• Toinen samanlainen
        Toinen samanlainen kirjoitti:

Boorivesi on siis hieman auttanut, ollut ehkä tehokkain keino tähän mennessä. Jos tietäisin sellaisen ihmeaineen, joka tämän vaivan olisi kokonaan poistanut, en etsiskelisi täältä vinkkejä. :)

Boorivesi laskee turvotusta. Silmät pyyhitään aamuin illoin booriveteen kastetulla pumpulilapulla.

Niin, ja hintaa kannattaa vertailla. Jotkut apteekit pyytävät jopa 20 e/plo, toiset taas reilun kympin.

• myeyes!
        Toinen samanlainen kirjoitti:

Niin, ja hintaa kannattaa vertailla. Jotkut apteekit pyytävät jopa 20 e/plo, toiset taas reilun kympin.

pitää kokeilla kun ei siinä varmaan mitään häviäkään, paitsi vähän rahaa, mutta yritystä on sitten ainakin ollut :)

• Toinen samanlainen

Itse kärsin aivan samasta ongelmasta, joten kuulisin minäkin mielelläni vinkkejä. Itse en käytä juurikaan suolaa, joten ongelma ei ainakaan minun kohdallani ole suolan määrässä. Luulisi, että turvotus näkyisi kyllä muuallakin kehossa jos olisi siitä kyse.

Minulla on hieman auttanut apteekissa myytävä boorivesi.

• turpoavat minullakin

Itselläni on yliherkkyyttä sitä sun tätä kohtaan, mutta ei testeissä näkyvää allergiaa. Esimerkiksi kevätsiitepölyt saavat silmäni kutiamaan, vuotamaan ja turpoamaan. Myös korvat ärtyvät siitepölystä. Moni ruoka-ainen aiheuttaa samaa: mansikka, paprika, mausteet... Otan keväästä myöhään syksyyn joka ilta antihistamiinin, muuten silmät kutiavat jatkuvasti.

Munuaisvaivatkin aiheuttavat nimenomaan silmien turpoamista. Niistä pitäisi aiheutua muutakin haittaa, joten kyseessä on varmasti jokin muu kuin munuaisten häiriö.

Jos silmien alla on luonnostaan rasvakudosta, niin sellaiset silmät saavat herkästi turvonneen lookin. Olen huomannut, että matalapaineella hyvin monen ihmisen silmät ovat turvoksissa ja korkeapaineella turvotusta ei ole. Korkeampi päänalunen vähentää silmien turvotusta, mutta voi haita ryhtiä sen verran, että seuraavaksi on pussi lean alla.

Rasvainen ja huonosti sulava ruoka, kuten liika syöminenkin turvottavat. Myös raskas päivä ja väsyminen keräävät nestettä, joka näkyy aamulla silmissä. Olen huomannut, että hedelmä- ja vihannesmehujen käyttö vähentää turvotusta. Olen lukenut, että sitrushedelmissä on jotain ainetta, joka hidastaa esim urheilusuorituksista palautumista, ja voi aiheuttaa migreeniä. Ananasmehu taas vilkastuttaa aineenvaihduntajätteiden, jotka sitovat nestettä, poistumista paremmin. (Aineenvaihdunta ei ole suolentoimintaa, vaan esimerkiksi energian tuottamista fyysisessä rasituksessa)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      3655
    2. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      80
      1361
    3. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      52
      1303
    4. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1222
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1172
    6. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      29
      1100
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1087
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      54
      931
    9. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      912
    10. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      898
    Aihe