Lääkkeitä pois roimasti

Olen syönyt viimeiset kolmisen kuuukautta aika reilusti kaikenlaisia lääkkeitä. Etupäässä rauhaoittavaa PAMa joka ilta, loppuajat päivisinkin. En niin valtavia annoksia. Olen käyttänyt myös mietoja nukahtamislääkkeitä. Nyt nekin ovat jääneet. Jäljellä ovat Mirtazapin 7,5 mg ja jokin muu Italialainen mieliala unilääke, joita vielä käytän yhdessä. Tämä viimeksimainittu nukuttaa todella hyvin. Itse asiassa pärjäisin pelkästään tällä lääkkeellä, koska se vaikuttaa parantavasti mielialaankin. Lääkärini sanoikin, että nämä yhdessä saavat aikaiseksi päiväväsymyksen. Mutta - mikä osuus on noilla n. puoli viikkoa sitten pois jääneillä PAMeilla ym, on tässä päiväväsymyksessä? Ja koska päiväpirteys palaa? Varsinaisia vieroitusoireita minulla ei ole. Tiedän, mitä ne ovat. Niitä oli minulla Pääsiäisenä. Vaan tyhmänä sorruin taas tähän lääkerumban.
7245
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

pamista on kyse, niitä kun on liuta. On diatzepamia, on loratsepamia jne.jne.

Lienee sillä italialaisella mielialalääkkeellä kauppanimi ja se vaikuttava aine, eli mikä se vaikuttava aine siinä on?

V'äsyttäähän se Mirta päivälläkin, vaikka annos olisi noin matala ja indikaatio unettomuus. Ja mikä on vaikuttavalta aineeltaan se unilääke, kirjoitat: Italialainen mieliala unilääke. Siis lääke ei kyllä voi samaan aikaan olla unilääkkeeksi luokiteltava ja mielialalääkkeeksi..

Äänestä
  • Kahta Diatsepamia olen käyttänyt. Toinen Fenazepam 1.0 mg, jota söin loppuajan viikon verran 5-5 kpl/päivä. Toinen jäi pois vajaa kuukausi sitten. Sen Italialaisen lääkkeen nimeä en muista, mutta on nimenomaan mielia-ja unilääke. Kumpaan varsinaisesti luietaan, on eri juttu. En tiedä. Toimii minulla uneen vaan huomattavasti paremmin, jopa loistavasti. Yhtenäinen uni, nukahdan melkein heti. Tosin joskus herään jo klo 4 aamuolla, jonka jälkeen unta en saa. Pelkkä 15/7.5 mg Mirtazapinia minua ei väsytä päivisin. Mutten pysty kyllä nukkumaankaan, väsyttää sitten muten. Univaikutus vielä ollut vähäinen. Jospa on korjaantunut, kun olen oitänyt taukoa alkoholin kanssa. Tietysti nämä kaksi asiaa ei kuuluu yhteen!

    Äänestä

  • Hyvä on kirjoitti:

    Kahta Diatsepamia olen käyttänyt. Toinen Fenazepam 1.0 mg, jota söin loppuajan viikon verran 5-5 kpl/päivä. Toinen jäi pois vajaa kuukausi sitten. Sen Italialaisen lääkkeen nimeä en muista, mutta on nimenomaan mielia-ja unilääke. Kumpaan varsinaisesti luietaan, on eri juttu. En tiedä. Toimii minulla uneen vaan huomattavasti paremmin, jopa loistavasti. Yhtenäinen uni, nukahdan melkein heti. Tosin joskus herään jo klo 4 aamuolla, jonka jälkeen unta en saa. Pelkkä 15/7.5 mg Mirtazapinia minua ei väsytä päivisin. Mutten pysty kyllä nukkumaankaan, väsyttää sitten muten. Univaikutus vielä ollut vähäinen. Jospa on korjaantunut, kun olen oitänyt taukoa alkoholin kanssa. Tietysti nämä kaksi asiaa ei kuuluu yhteen!

    3.75 mg:n, ihan kokeeksi. Kait sinä voit pakkauksesta lukea sen italialaisen lääkkeen nimen jos se kerran sinulla on edelleen käytössä?!
    Ei se Fenazepam ole diatzepam. Diatsepam on yksi lääke bentzojen joukossa.

    Äänestä

  • ....................................... kirjoitti:

    3.75 mg:n, ihan kokeeksi. Kait sinä voit pakkauksesta lukea sen italialaisen lääkkeen nimen jos se kerran sinulla on edelleen käytössä?!
    Ei se Fenazepam ole diatzepam. Diatsepam on yksi lääke bentzojen joukossa.

    Jos Mirtazapin ei tehoa! Ollut käytössä toukokuun puolesta välistä asti. Kyllä siinä jo tuntuu, nukkuuko vai ei. Italialainen lääke on kotona. En ole pitänyt tapana napostella sitä kesken työpäivän.

    Kyllä Fenazepam on taatusti erittäin pitkävaikutteinen bentzo. Näin on oma lääkärini minulle sanonut. Tehot vaan tippuu näköjään niin nopeaasti ja muutenkin pakko lopettaa. Se Pääsiäinen oli todellinen maanpäällinen helvetti kestäen 4 päivää. Kaikki lääkkeet laakista pois. Pariin päivään ei ollut ruokahalua ja sitten se alkoi...

    Äänestä

  • Bentzo on! kirjoitti:

    Jos Mirtazapin ei tehoa! Ollut käytössä toukokuun puolesta välistä asti. Kyllä siinä jo tuntuu, nukkuuko vai ei. Italialainen lääke on kotona. En ole pitänyt tapana napostella sitä kesken työpäivän.

    Kyllä Fenazepam on taatusti erittäin pitkävaikutteinen bentzo. Näin on oma lääkärini minulle sanonut. Tehot vaan tippuu näköjään niin nopeaasti ja muutenkin pakko lopettaa. Se Pääsiäinen oli todellinen maanpäällinen helvetti kestäen 4 päivää. Kaikki lääkkeet laakista pois. Pariin päivään ei ollut ruokahalua ja sitten se alkoi...

    ei ole epäilystäkään, muttei ole diatzepam.
    Et varmaankaan kesken päivää ota lääkettäsi; eikö sinulla ole kotona nettiyhteyttä? Tai etkö voi kirjoittaa lääkkeen nimeä ylös seuraavaa päivää varten?

    Äänestä

  • kkkkkkkkkkkkk kirjoitti:

    ei ole epäilystäkään, muttei ole diatzepam.
    Et varmaankaan kesken päivää ota lääkettäsi; eikö sinulla ole kotona nettiyhteyttä? Tai etkö voi kirjoittaa lääkkeen nimeä ylös seuraavaa päivää varten?

    Ihan unohdin kyllä koko asian illalla. Laitan täksi illaksi muistilapun. Saat lääkkeen nimen heti aamulla tähän aikakaan? Eilen otin !/3- osatablettia lääkärin määräyksen mukaan murusen (osiliso ollut s-4 mg Mirtazapinia. Hyvin nukuin, vaikka näin pahaa unta. Koetan tänään pelkällä määrätyllä lääkkeellä. Eihän niitä pitåisi mennä sekoittamaan. väsyttävät päivällä liikaa, näin muúten lääkärini sanoi.

    Äänestä

  • Huomenna mukaan kirjoitti:

    Ihan unohdin kyllä koko asian illalla. Laitan täksi illaksi muistilapun. Saat lääkkeen nimen heti aamulla tähän aikakaan? Eilen otin !/3- osatablettia lääkärin määräyksen mukaan murusen (osiliso ollut s-4 mg Mirtazapinia. Hyvin nukuin, vaikka näin pahaa unta. Koetan tänään pelkällä määrätyllä lääkkeellä. Eihän niitä pitåisi mennä sekoittamaan. väsyttävät päivällä liikaa, näin muúten lääkärini sanoi.

    Lääkkeen vaikuttava aine: TRAZOME hYDROCHLORE 150 mg. Otetaan ennen nukkumaan menoa 1/3 -tabblettia. Se riittää ihan hyvin. Onkohan vahva lääke ja aiheuttaako riippuvuutta? Lääkärini ei ainakaan näistä mitään sanonut. Entä käytön myötä vaikutuksen heikkeneminen?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Päivisin pirteä kirjoitti:

Olen syönyt viimeiset kolmisen kuuukautta aika reilusti kaikenlaisia lääkkeitä. Etupäässä rauhaoittavaa PAMa joka ilta, loppuajat päivisinkin. En niin valtavia annoksia. Olen käyttänyt myös mietoja nukahtamislääkkeitä. Nyt nekin ovat jääneet. Jäljellä ovat Mirtazapin 7,5 mg ja jokin muu Italialainen mieliala unilääke, joita vielä käytän yhdessä. Tämä viimeksimainittu nukuttaa todella hyvin. Itse asiassa pärjäisin pelkästään tällä lääkkeellä, koska se vaikuttaa parantavasti mielialaankin. Lääkärini sanoikin, että nämä yhdessä saavat aikaiseksi päiväväsymyksen. Mutta - mikä osuus on noilla n. puoli viikkoa sitten pois jääneillä PAMeilla ym, on tässä päiväväsymyksessä? Ja koska päiväpirteys palaa? Varsinaisia vieroitusoireita minulla ei ole. Tiedän, mitä ne ovat. Niitä oli minulla Pääsiäisenä. Vaan tyhmänä sorruin taas tähän lääkerumban.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu