Ollaan kahvikeskustelut-palstalla eikä ainoatakaan kahvikeskustelua! Nyt asia korjaantuu.
Vanha kun muistaa ajat jolloin täällä ei muita keskusteluita saanut ollakaan, ainakaan kuutta sekuntia pidempään.
Lähtökohtana voi pitää että kaikenmoinen liika kahvinjuonti on hyväksi, kunhan muistaa välttää kuona-aineita.
Tää tiedettiin jo vuonna 1927 http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/14921/464681.jpg
Pari kiperää kymysystä:
Maidolla vaiko mustana?
Mukista vai kupista?
Sokerilla vaiko ilman?
Laihaa vaiko tanakkaa?
Taka- vai etuajatuksilla?
Kahvileipänä pulla vai voikku?
Onko kahvinjuonnissa tärkeintä maku, tuoksu, piristys vaiko seura?
Kahvi!
17
1056
Vastaukset
- aamu äreä
Mustana, mielummin mukista sokerittomana.Kunnon kahvia eikä mitään laihaa lirua.Ajatuksia tulee fiiliksen mukaan ja seurakin niihin vaikuttaa.Ruisleipä yleensä mut joskus on myös pullaa pakko saaha.Kaikki neljä tärkeitä järjestys vaihtelee tilanteen mukaan.Tänä aamuna tuo piristys oli ykkösenä. Mut päivä kahvilla vois kyllä olla hyvää seuraa!
- Anonyymi
Todella mustana, ilman sokeria.
Paketti muuttui Kultakatrinalle.
Kahvin laatu huononi ja maku muuttui karvaaksi.
Toinen juttu. Miten on mahdollista, että paketin paino heittelee 450g.-500g.
Ei mikään muu tuote kilohinnaltaan ole noin painoinen
Sokeri on kilon, eikä n. 900g.-kilo
Tähän pitää saada laki ja oikeus. Noin painot ei kelpaa.
Köyhä eläkeläinen
- Adria
Maidolla vaiko mustana?
- Mustana
Mukista vai kupista?
- Tissimukista
Sokerilla vaiko ilman?
-Ilman
Laihaa vaiko tanakkaa?
-Muiden keittämät tuntuu usein laihalta
-Yleensä etu, sillähän mä ajattelen.
-Reissumies paahdettuna ja jotain päälle pläjäytettynä- Anonyymi
Kahvin laatu on heikentynyt.
Kultakatriina maistuu sumpille.
Valkoiseen kuppiin jää ruskea kerros.
Jauhatus on osittain pölymäistä.
Mikä kahvi on laadukasta.
Tarjolla on em. KULTAKATRIINASTA monta eri versiota.
- pirpzuzeiccu
Siis, kun kerran kahvipalstalla ollaan..
Maidolla vaiko mustana? Rasvaton maito
Mukista vai kupista? Mukista
Sokerilla vaiko ilman? Ilman
Laihaa vaiko tanakkaa? Sopivaa
Taka- vai etuajatuksilla? Joo
Kahvileipänä pulla vai voikku? Ei kumpaakaan, juon mielelläni pelkkää kahvia.- pirpzuzeiccu
vastata tuohon viimeiseen kyssäriin, että kyllä se tärkeintä on maku siinä kahvinjuonnissa.
Maidolla.
Mukista
ilman.
kohtuullisen tuhtia.
Vaikka pää tyhjänä.
Voileipä.
Tuoksu on tärkein, maku ja piristys tulevat hyvänä parivaljakkon perässä. Useimmiten juon kahvin yksi, omassa hyvässä seurassani :)Juon kahvin aina maidon kanssa,ku massu ei kestä mustaa..On ihan sama mikä kuppi tai muki on ,kunhan kaffee pysyy siinä.
Kersana käytin neljä palaa sokeria kahvikupin kanssa,mutta nykyään en käytä ollenkaan.....Mun äiti sanoi aina,että mä keitän kusvettä,mutta mun mielestä sellanen sopivan tuntune kahvi on hyvää.En tykkää liian vahvasta kahvista.Nousee tukka ylös...
Kahvia juotaessa mun ajatukset kulkee nii villisti,etten sitten tiedä mitä ajatuksia sieltä loppujen lopuksi tulee..;)
Nii..joskus pulla maistuu,mut harvoin muuten syön..:)"Kahvia juotaessa mun ajatukset kulkee nii villisti,etten sitten tiedä mitä ajatuksia sieltä loppujen lopuksi tulee..;)"
Mainio homma, mulla on vähän samaa vikaa. Tai oikeastaan paljon ;)
Kahvin juon maidolla tai kermalla.
Useimmiten juon mukista.
Sokrua en kahviin laita.
Tykkään mieluummin tanakasta kahvista.
Etuajatuksilla tulee kaffet usein nautittua.
Yleensä juon kahvin ilman kahvileipää.
Kahvin juonnissa tärkeintä on mulle maku ja tuoksu.Jos nyt vaan jotain tutkittuja terveysvaikutuksia mainitsisi, niin kahvi ehkäisee mm. diabetestä ja altzheimerintautia. Tosin kahvin on todettu aiheuttavan hämähäkeille virheneuloksia verkoissaan, joten kaikkien kutovien mummojen kandee ottaa myös tämmöttinen asia huomioon ettei tuu sekundanuttuja ;)
Taidanpa juottaa ens kesänä hämähäkeille kaffeeta,nii ne ei peittäis mun terassia noihin verkkoihinsa..:P
Mulla ei tuu kudottua,joten voin rauhassa naattia kaffeesta..;))- Pörrääjä
juomatta kahvia, sillä semmosesta pelistä seuraa aivan varmasti päänsärky. Kiitollisena otin vastaan tiedon neulontakyvyttömyyteni syistä ;)
- Anonyymi
Ei ehkäise
- Pörrääjä
maidolla mukista makeutettuna ja suht tanakkana etuajatuksella useimmiten ilman pullia tai leipiä maun, tuoksun, piristyksen ja seuran vuoksi ;)
Tähän voi varmaan liittää kehut Savukosken JoulupukinMuorinTuvan kahvista(santsit kuului hintaan) ja jättikokoisista mokkapaloista, siellä oli hinta-laatusuhde kohillaan, niin ja tosi mukava kauppiaspariskunta, terveisiä vaan sinne pohjoseen :) Suosittelen ohikulkiessanne pistäytymään heidän myymäläänsä ihailemaan/ostamaan taidokkaita käsitöitään. - Anonyymi
Maidolla vaiko mustana?
Mustana ehdottomasti
Mukista vai kupista?
3 dl:n muki
Sokerilla vaiko ilman?
Ehdottomasti ilman
Laihaa vaiko tanakkaa?
vähintään 2 paahtoasteen kaupunkikahvia
No jaa.....riippuu tilanteesta
Kotona voikku, muualla mitä on tarjolla
Onko kahvinjuonnissa tärkeintä maku, tuoksu, piristys vaiko seura?
Minkäänlaista kahvitteluseuraa ei vanhalle ole tarjolla niin tyydyn makuun kun voin keittää oman makuni mukaista :)
Köyhä eläkemummo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818367
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264538- 504108
- 543542
- 513116
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262566- 352218
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382033- 292026