Aakki huhuilee homoja ect.

koolle.

Accckki on työstämässä VS-sivulla kokontumisajoja marginaaliryhmille, tosin joillain reunaehdoilla. Veikkaan, että sateenkaari paraatin julkilausumaksi saadaan jotain sen kaltaista, että Raamattu puoltaa vahvasti homoseksuaalisuutta. Myös erottaminen kyseisesen harrastuksen harjoittamisesta tuomitaan ankaruuden hengessä.

Henkisen puolen jälkeen pirskeet saattavat jatkua ravitsemusliikkeessä. Voi muuten kuulemma jatkaa kaappihomona vaikka paikalle saapuukin, näin Aakin mukaan. Paljon on jo osanottajia ilmoittautunut. Olenkin aistinut, että VS sivun lukijat antavat vankkumattoman tukensa happeninkiin.

17

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin. Seksuaalisuus on arka paikka monelle. Erilaisissa konservatiivisissa lahkoissa kasvaneet homoseksuaalit ovat eittämättä kärsineet homoudestaan hyvin paljon lahkoissa, joissa ihmisten normaalius luetaan tuhansia vuosia vanhasta kirjasta, ajalta jolloin ei tiedetty ettei esimerkiksi homous ole valinnainen suuntaus, vaan osa ihmisen identiteettiä niin kuin heterouskin.

On hienoa että entiset jehovantodistajat eivät tuomitse ihmisiä eivätkä pyri kategorisoimaan ihmisiä pelkästään seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Se on sellaista inhimillisyyttä ja myötäelämistä mitä lahkossa ei tunneta.

• A.Men

Kiitos, että mainostat keskustelutapaamista täälläkin! Itse en aina muista laittaa ilmoituksia joka paikkaan, jossa liikkuu entisiä jehovantodistajia.

Kyse on Toipumisapu Kartetut ry:n keskustelutapaamisten sarjasta, jonka aiheina ovat mainitsemasi lisäksi esimerkiksi nämä:

- naisten alistetusta asemasta voimaantuminen
      - Harmagedon- ja demonipelon voittaminen
      - perheet ja erityisesti jakautuneen huonekunnan tilanne
      - nuorten seurakunnasta lähtijöiden tukeminen
      - oman ajattelun ja itsenäisen päätöksenteon kehittäminen
      - yhteiskunnan toiminnan ymmärtäminen
      - Nyt lauantaina on Helsingissä teematapaaminen, jonka aiheena on kulttuuri.

Tuohon mainostamaasi keskustelutapaamiseen tullakseen ei tarvitse kuulua seksuaalivähemmistöön, mutta uskon tietysti, että se kiinnostaa erityisesti tuota kohderyhmää. Samoin kuin nuo muutkin tapaamiset kiinnostavat niitä, joita asia eniten koskee.

Lokakuun aikana yhdistys järjestää myös vertaistapaamisten sarjan ympäri maata. Tapaamisia on Turussa, Tampereella, Lappeenrannassa, Kuopiossa, Kokkolassa ja Oulussa.

Lisää tietoa tapaamisista löytyy Veljesseuran foorumilta
      http://veljesseura.org/foorumi/

Tervetuloa!

• Tötterman

Toivottavasti tästä ei tule homostelioitten tiedotus ja keskustelu ketju.Tämänpäivän homoilla
        on tapana ihannoida ja ylpeillä seksuaallisuudestaan niinkuin se jokin ylpeillyn aihe olisi.

• vio-letti
        Tötterman kirjoitti:

Toivottavasti tästä ei tule homostelioitten tiedotus ja keskustelu ketju.Tämänpäivän homoilla
        on tapana ihannoida ja ylpeillä seksuaallisuudestaan niinkuin se jokin ylpeillyn aihe olisi.

>>>Tämänpäivän homoilla
        on tapana ihannoida ja ylpeillä seksuaallisuudestaan

• Tötterman
        vio-letti kirjoitti:

>>>Tämänpäivän homoilla

Eivät oo syntyneet homoiksi vaan heistä on tullut homoja.Esim lapsena koetut vaikeat kokemukset
        ovat saattaneet johtaa homouteen.Heillä on ehdottomasti täysi syy olla rehvastelematta kieroutunutta seksuaallisuuttaan

• Jorma_kakkonen
        Tötterman kirjoitti:

Eivät oo syntyneet homoiksi vaan heistä on tullut homoja.Esim lapsena koetut vaikeat kokemukset
        ovat saattaneet johtaa homouteen.Heillä on ehdottomasti täysi syy olla rehvastelematta kieroutunutta seksuaallisuuttaan

Se on kerrassaan "ihanaa, ihanaa" kuiskaisi Jorma Uotinenkin hiljaa...

• just-a-man +
        Tötterman kirjoitti:

"Heillä on ehdottomasti täysi syy olla rehvastelematta kieroutunutta seksuaallisuuttaan"

Ja sinulla on ehdottomasti täysi syy olla tuomitsematta toisia heidän henkilökohtaisista ominaisuuksistaan. Suvaitsevuutta sinunkin pitäisi oppia. Suvaitsevuutta ja erilaisuuden hyväksymistä!

Sitäpaitsi eihän moni homoseksuaali REHVASTELE suuntautuneisuudellaan, vaan haluaisi olla vaan oma itsensä ilman turhia anteeksipyytelyjä.

• Tötterman
        just-a-man + kirjoitti:

"Heillä on ehdottomasti täysi syy olla rehvastelematta kieroutunutta seksuaallisuuttaan"

Ja sinulla on ehdottomasti täysi syy olla tuomitsematta toisia heidän henkilökohtaisista ominaisuuksistaan. Suvaitsevuutta sinunkin pitäisi oppia. Suvaitsevuutta ja erilaisuuden hyväksymistä!

Sitäpaitsi eihän moni homoseksuaali REHVASTELE suuntautuneisuudellaan, vaan haluaisi olla vaan oma itsensä ilman turhia anteeksipyytelyjä.

>Suvaitsevuutta sinunkin pitäisi oppia.Suvaitsevuutta ja erilaisuuden hyväksymistä.>>
        Hyväksyn ja suvaitsen erilaisuutta joka ei ole Jumalansanan vastaista.

• ei näin.
        Tötterman kirjoitti:

>Suvaitsevuutta sinunkin pitäisi oppia.Suvaitsevuutta ja erilaisuuden hyväksymistä.>>
        Hyväksyn ja suvaitsen erilaisuutta joka ei ole Jumalansanan vastaista.

Tuo on tekosyy, ja tuollaiset asenteet ovat vaarallisia. Uskonnon tai lahkon taakse piiloon meneminen ei ole asiallinen peruste kohdata tai kohdella toisia ihmisiä. Jokaisella on oikeus olla yksilöllinen ja toteuttaa omaa syvintä olemustaan ihmisenä, kunhan hänen toimintansa ei ole muita loukkaavaa, riippumatta siitä mitä itse uskoo tai mitä jokin lahko uskoo. Uskonto ei riitä tuomitsemisen perusteeksi.

• JOBIN
        vio-letti kirjoitti:

>>>Tämänpäivän homoilla

>> Olen iloinen heidän puolestaan.

Minä en.

• ...
        JOBIN kirjoitti:

>> Olen iloinen heidän puolestaan.

Minä en.

Eikö jokainen ihminen itse loppupeleissä määrittele oman onnelisuutensa, ja hänen oma kokemuksensa elämänsä laadusta ole tärkein, eikä ulkopuolisen ajatukset siitä? Luulen että ihmisten tärkein tarve on rakastaa ja tulla rakastetuksi. Kun tämä toteutuu ja jokainen voi olla aidosti oma itsensä, eikä muutkaan asiat ole kovin huonosti, on jokainen varmaan onnellinen. Jos joku kieltää itsensä ja ihmissuhteensa toisten vuoksi, on syytä olettaa ettei hän ole onnellinen. Ahdasmielisten ihmisten on vain kestettävä, että olemme erilaisia.

• JOBIN
        ... kirjoitti:

Eikö jokainen ihminen itse loppupeleissä määrittele oman onnelisuutensa, ja hänen oma kokemuksensa elämänsä laadusta ole tärkein, eikä ulkopuolisen ajatukset siitä? Luulen että ihmisten tärkein tarve on rakastaa ja tulla rakastetuksi. Kun tämä toteutuu ja jokainen voi olla aidosti oma itsensä, eikä muutkaan asiat ole kovin huonosti, on jokainen varmaan onnellinen. Jos joku kieltää itsensä ja ihmissuhteensa toisten vuoksi, on syytä olettaa ettei hän ole onnellinen. Ahdasmielisten ihmisten on vain kestettävä, että olemme erilaisia.

Näinhän se menee.

• Tötterman
        ei näin. kirjoitti:

Tuo on tekosyy, ja tuollaiset asenteet ovat vaarallisia. Uskonnon tai lahkon taakse piiloon meneminen ei ole asiallinen peruste kohdata tai kohdella toisia ihmisiä. Jokaisella on oikeus olla yksilöllinen ja toteuttaa omaa syvintä olemustaan ihmisenä, kunhan hänen toimintansa ei ole muita loukkaavaa, riippumatta siitä mitä itse uskoo tai mitä jokin lahko uskoo. Uskonto ei riitä tuomitsemisen perusteeksi.

En halua piiloutua, päinvastoin tuoda näkemykseni Raamatun valossa esille.Nykyinen maailman neno on juuri sitä ,ettei saa suvaitsevuuden nimissä mitään esittää jotkut ryhmät voivat saada pahoja traumoja.Pitää kaikki hyväksyä ja sallia

• just-a-man +
        Tötterman kirjoitti:

En halua piiloutua, päinvastoin tuoda näkemykseni Raamatun valossa esille.Nykyinen maailman neno on juuri sitä ,ettei saa suvaitsevuuden nimissä mitään esittää jotkut ryhmät voivat saada pahoja traumoja.Pitää kaikki hyväksyä ja sallia

Jos SINÄ olisit sattunut syntymään homoseksuaaliksi, miten kokisit tuollaiset suvaitsemattomat määräykset?
        Kysyisitkö Jumalaltasi, miksi loitkaan minut tällaiseksi?

Muistaisit nyt hyvä ihminen, että homous ei läheskään aina ole valinnainen taipumus. Joten rauhoittuisit nyt sen suvaitsemattomuutesi kanssa (Matteus 7:1), ja opettelisit vähän kerrassaan elämään NYKYPÄIVÄSSÄ. Jooko?

• Tötterman
        just-a-man + kirjoitti:

Jos SINÄ olisit sattunut syntymään homoseksuaaliksi, miten kokisit tuollaiset suvaitsemattomat määräykset?
        Kysyisitkö Jumalaltasi, miksi loitkaan minut tällaiseksi?

Muistaisit nyt hyvä ihminen, että homous ei läheskään aina ole valinnainen taipumus. Joten rauhoittuisit nyt sen suvaitsemattomuutesi kanssa (Matteus 7:1), ja opettelisit vähän kerrassaan elämään NYKYPÄIVÄSSÄ. Jooko?

Olen edelleen sitä mieltä,että homoksi ei synnytä se on myytti jota homoaktivistit yrittävät pitää yllä.Tiedätkö muuten Raamatusta muitakin jakeita kuin tuon Matt.7:1 ?

• just-a-man +
        Tötterman kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä,että homoksi ei synnytä se on myytti jota homoaktivistit yrittävät pitää yllä.Tiedätkö muuten Raamatusta muitakin jakeita kuin tuon Matt.7:1 ?

"Olen edelleen sitä mieltä,että homoksi ei synnytä"

Sinä olet sellaista mieltä pääsääntöisesti siksi, että kulttisi opettaa sinua niin.

Minä taas tiedän useamman sellaisen henkilön, jotka ovat (osa itku silmässä) sanoneet, kuinka he olisivat paljon mieluummin halunneet perinteisen perheen, mutta EIVÄT VOI SUUNTAUKSELLEEN MITÄÄN. Itse olen hetero, mutta en voi olla uskomatta siihen, että jotkut ihmiset syntyvät homoiksi. Homoja on ollut yhteiskunnissa aina, mutta heihin suhtautuminen on vaihdellut eri aikoina paljonkin. Ihmisten tuomitseminen uskonnon varjolla ei voi olla mitenkään oikein! Homot voivat viettää yhtä hyvin vastuullista elämää homoina kuin heterot vastuutonta elämää heteroina. Tai päin vastoin.

Toisaalta miksi myös sadat eläinlajit ovat homosuhteissa, vaikka lisääntyvätkin hetero-kanssakäymisen kautta? Kuka ne on sellaisiksi luonut, että urokset tykkäävätkin toisinaan uroksista tai naaraat toisista naaraista?

Sinä et myöskään vastannut kysymykseeni siitä, että miten itse suhtautuisit tällaiseen ihmisten syyllistämiseen, jos Luojasi olisi sattunut tekemään itsestäsi homon.

"Tiedätkö muuten Raamatusta muitakin jakeita kuin tuon Matt.7:1"

Kyllähän minä tiedän (miksi et muuten noudata Matteuksen 7:1 kohtaa? Onko se jotenkin vähemmän henkeytetty vai mikä mahtaa olla syynä suvaitsemattomuuteesi? Homofobia?).

Esimerkiksi täältä http://www.evilbible.com/ löytyy lukemattomat määrät sellaisia jakeita, jotka saavat ainakin minut sanomaan raamatun jumalalle, että ei kiitos. -Naisten järjestelmällistä alistamista, orjuuttamista, syyttömien julmaa tappamista, jumalan tuomioita naisille ja lapsille sekä kaikkea muuta SAATANALLISTA! Tuollaisen jumalan valmistamaan paratiisiin EN halua. Eipä sitten ole muuten mikään ihme sekään, kuinka homot tuomitaan tuollaisessa kirjassa, joka tuomitsee kaiken muunkin, paitsi sadisti-jumalan omat muuttuvat mielipiteet!

• salaisuus?

Tietääkö kaikki jt "kaapit" asiasta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      3050
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      122
      1342
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1222
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      257
      1086
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      1055
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      975
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      871
    8. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      842
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      821
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      778
    Aihe