Onko kukaan oikea ATM tai muu ikisinkku tullut "kaapista ulos" työ- tai opiskelupaikalla, ja tunnustanut olevansa heti kättelyssä syrjäytynyt parisuhdemaailmasta? Viime aikoina olen kiusaantunut vähän siitä, että muutamat vanhemmat läheiset työkaverit, niin miehet kuin naisetkin, jotenkin olettavat, että minäkin saatan alkaa seurustelemaan milloin hyvänsä ja muutaman vuoden ajanjaksolla nyt ainakin. "Odotahan vaan kun muutat jonkun kanssa yhteen", "noo, sanot nyt noin, odotas kun sulla on omia lapsia". Tekisi mieli töräyttää, että kyllä tässä poikamiehenä mennään hautaan saakka, mutta tähän asti olen kääntänyt moiset huomautukset kevyiksi vitseiksi ja lähtenyt sanaleikkiin mukaan. Luultavasti niin on helpompaa, eikä tarvitse ainakaan keksiä miten reagoida sääliin tai halveksuntaan. Toisekseen on myönnettävä, että tuollainen puhe on hivelevää - joku vielä pitää mahdollisena, että toivottominkin tapaus saattaisi jonkun löytää! Sukulaisethan ovat jo aikapäiviä luovuttaneet, ja äidin silloin tällöin pintautuvat toiveet lapsenlapsista olen torpedoinut melko suoraan.
Töissä kiusallista
11
731
Vastaukset
- H_S_T
Ihmiset vaan eivät ole kovin tietoisia tästä yhteiskunnassamme vallitsevasta jo aivan rakenteellisista syistä (miehiä enemmän kuin naisia) johtuvasta tiettyjen miesten syrjäytymisestä. Ei kuitenkaan ole oikein tukea näiden ihmisten siloisia käsityksiä, vaan mieluummin sitten kohdattava ne epäilevät katseet ja tarvittaessa käytettävä itse astetta aggressiivisempaa kieltä, mikäli sanoma ei mene perille. Ei tarvitse pelätä sääliä ja halveksuntaa, kun tekee muille selväksi, ettei aio suvaita sellaista vastaanottoa.
- Lord_Boredom
Toisaaltahan on tietysti epäselvää, onko heillä aidosti siloinen käsitys, vai onko se vain puheen tasolla esiintyvää hienotunteisuutta.
Olen kuitenkin perustellut osittaista kaapissapysymistä (tarkoitan, että harrastan kyllä itseironiaa oikeastikin, mutta se on paljon kevyempää kuin netissä) sillä, ettei tarvitse sitten selitellä tai miettiä toisten kiusaantuneita reaktioita ja kiusaantua siitä sitten itsekin. Nyt on riittänyt, että herkuttelee hetken toisten puheilla, ja sitten jatkaa kuin olisi keskitason mies. - Jätkä 24
ole kylläkin päinvastoin, että naisia pikemminkin enemmän kuin miehiä? Näin minä taas kuullut.
- Lord_Boredom
Jätkä 24 kirjoitti:
ole kylläkin päinvastoin, että naisia pikemminkin enemmän kuin miehiä? Näin minä taas kuullut.
Minulla on sellainen mielikuva, että miehiä syntyisi vähän enemmän kuin naisia, ja että vasta vanhemmissa ikäluokissa naisista tulee enemmistö. Toinen juttu on tietysti se, että ilmeisesti esimerkiksi pääkaupunkiseudulla naisia on nuoremmissakin ikäluokissa enemmän. Mitään iloahan tästä ei tietenkään ole, onpahan vain enemmän kysyntää jääkiekkoilijoille, muusikoille ja muille renessanssimiehille.
- Darkspell
Lord_Boredom kirjoitti:
Minulla on sellainen mielikuva, että miehiä syntyisi vähän enemmän kuin naisia, ja että vasta vanhemmissa ikäluokissa naisista tulee enemmistö. Toinen juttu on tietysti se, että ilmeisesti esimerkiksi pääkaupunkiseudulla naisia on nuoremmissakin ikäluokissa enemmän. Mitään iloahan tästä ei tietenkään ole, onpahan vain enemmän kysyntää jääkiekkoilijoille, muusikoille ja muille renessanssimiehille.
mitä enemmän naisia, sitä enemmän myös erillaisia miesmakuja. :)
- mies24v.
Lord_Boredom kirjoitti:
"Mitään iloahan tästä ei tietenkään ole, onpahan vain enemmän kysyntää jääkiekkoilijoille, muusikoille ja muille renessanssimiehille."
Rationalisointia! Tällä vain perustelet sitä miksi sinun ei kannata yrittääkään.
Oikeastihan, jos jokin asia jota haluaa ei onnistu, kannattaisi miettiä millä tavalla se onnistuu. Pelkästään sen miettiminen miksi se ei onnistu on täysin turhaa kaiken muun paitsi passiiviseen asenteeseen linnoittautumisen kannalta.
Itseironiakin liittyy jotenkin tähän. Se on semmoinen itsensä alentamisen keino. Huumoria toki, mutta huumorikaan ei usein ole mitään 'pelkkää' huumoria, vaan se on aika rankkojenkin asioiden käsittelykeino sosiaalisesti kevyellä tavalla. Se työkaverien naljailu siitä että "kyllä sinäkin vielä joskus" on kevyttä vastahankaa sille linjanvedolle jota sinä harjoitat itseironiasi kautta. Sinä olet sitä mieltä ettei sinusta ole siihen, heidän mielestään sinulla olisi potentiaalia. Toki lopulta sinä olet oikeassa mikäli niin haluat, koska varmin tapa olla pystymättä johonkin on uskoa ettei siihen pysty.
Toisaalta olen myös sitä mieltä että aktiivinen naisen etsiminen on lähinnä huono idea. Mutta se on eri tarina. Kannattaisi, imo, kuitenkin karsia tekosyyt miksi naisen kanssa lähentyminen EI voisi tulla kohdallasi kyseeseen. Jos niihin todella uskot, niin se kyllä paistaa olemuksestasi ja signaloi muille ettet edes halua. Itseään toteuttava uskomus. Tietty jos sinulle on tärkeintä olla oikeassa, niin varmin keino on ottaa se helpompi "en pysty" -kanta itseään koskeviin asioihin.
- mies26v.
että oon ollu jo 8 vuotta ilman.
- vato retro
Meikä on puhunut prostituutioon perutuvista naissuhteistaan työpaikalla ihan avoimesti. Ei mitään vaikutusta. Perheenäidit nyt välillä tsiigaa, vetisin silmin kuin lehmät nuolukiveä. Ja pillittää kun oma mies ei muista edes hääpäivinä.
Moni perheellinen on sinkulle kade. Niiden elämä on kellotettua, tasapaksua paskaa monesti. Ei mitään jännitystä missään.
Ylpeästi vaan sepalus auki eteenpäín.- FeministiNyrkki
Ja kun veto on loppu ja naama sianvittu niin hirteen vaan ennen kuin täyttää 40. Yksin sitä kannata katsoa avioliittojen onnea.
No eipä suoranaisesti, mutta eipä sitä työpaikalla jaksa muistuttaa omaa parisuhdettomuutta, mikä näyttää siltä että se tila jatkuu elämän tappiin saakka...
32 vuotiaana sitä on melko turhautunut ja suuntaa energiansa siihen vaan millä elättää itsensä....- sgdgsdgsdg
mutta kukaan ei(taaskaan) kuuntele eikä ketään kiinnosta, voiko siitä kiusaantua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2762484Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001334- 1081231
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831221Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581175Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi821120- 44992
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67917Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22870- 33787