Langennut enkeli kysyi Paholaiselta ohjetta eksyttääkseen mahdollisimman monta. Paholainen vastasi: johdata ihmiset tälle (helluntailaisuus) palstalle. Uni päättyi siihen, mutta herättyäni ymmärsin, että Paholainen haluaa aiheuttaa riitoja palstalla ja tarjota terveen opetuksen ja pelastavan evankeliumin sijaan valhe-evankeliumia.
Unet ovat unia.
Rukoilen, että palstalla Jumalan Pojan Risti ja Lunastus tulevat enemmän esille. Älkää antako eksyttää itseänne. Jumalalla on vain yksi vastaus kaikkien ihmisten kaikkiin ongelmiin ja Hänen vastaus on ylösnoussut Jeesus Kristus.
Hänestä (Jumalasta) on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta, vanhurskaudeksi ja lunastukseksi, että kävi, niin kuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
Rakas veljeni, siskoni poika, joka pari vuotta sitten pelastui, sanoi tänään minulle, että kovin vähän tällä palstalla puhutaan Jeesuksen Rististä ja Hänen lunastustyöstä. Jeesuksen sovitusverestä ei puhuta juuri ollenkaan. Muista asioista puhutaan enemmän. Ja riidat jä väittelyt johtavat etsiviä ja juuri uskoon tulleita harhaan. Hänet (ja enonsa) Jumala on armossaan varjellut eksytyksen kavalilta juonilta. Ylistetty olkoon Jeesuksen nimi. Hän on uskollinen. Hän on sama eilen ja tänään. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että maailmanajoista toisiin, iankaikkisesti, totisesti.
Näin viime yönä kummallisen unen.
39
414
Vastaukset
molemmat pursuvat ulos sydäntemme kyllyydestä. Valittelit, jukka. finland, tuossa edellä verellä puhumisen vähyydestä nykyisin. Sain sydämelleni kehotuksen katsoa raamattuhaulla, sanoilla: veri* veren verta, miten paljon Jeesus ja ja apostolit puheissaan verellä mässäilivät. Löytyi Uudesta Testamentista 46 jaetta, joista ainakin 4/5 käsittelee vanhan liiton veriuhritoimituksia.
Jeesus vain muutaman kerran mainitsi "liiton veren" ja puhui oman lihansa ja oman verensä syömisestä, omasta tahdosta luopumisen esikuvana;
Johannes 6
54 "Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä."
Johannes 4
34 "Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa."
Heprealaiskirje käsittelee Vanhan liiton uhrijärjestelmää ja yrittää lukijoille selvittää, että se VL;n uhriveren vuodatus on esikuvaa lihan tahdosta luopumiselle, Jeesuksen kärsiminen, kuoleminen ja verensä Golgatalle vuotaminen on kuva Jeesuksen omasta lihan tahdosta luopumiselle ja Jumalan tahdon vastaanottamiselle;
Heprealaiskirje 10
8 "Kun hän ensin sanoo: »Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt«, vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
9 sanoo hän sitten: »Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi«. Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
Mitä JUMALA EI TAHTONUT, sen Jeesus POISTI, siis veriuhrit, ja PYSTYTTI paremman puhdistajan; JUMALAN TAHDON!
Verenhimoiset ja toisiansa vihaavat ihmiset ne niitä veriuhreja vaativat, eikä Jumala!- Usko Toivonen
Jukka tarkoitti varmaankin veren evankeliumia : Herramme Jeesus on lunastanut kaikki ihmiset ja kansat
omalla verellänsä.
Kiitos Herra Jeesus mitä olet puolestamme tehnyt !
Ap. t. 20:28
Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
Ilm. 5:9
ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
Hepr. 13:12
Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella.
1.Piet. 1.
18. tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
19. vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
Raamatun lehdiltä löytyy ohjeita antikristuksen hengen omaavien tunnistamiseen, esim. 1. Joh. 4.
1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa. ei pidä siitä, että puhutaan Jeesuksen verestä. Eikä se pidä siitä, että puhutaan golkatasta. Perkele myös vihaa sitä, että Jeesusta kutsutaan Jumalaksi. Kaikki tämä saa sielujemme vihollisen perkeleen, paholaisen, vastustajan ja lusiferin, suorastaan raivostumaan. Hän hyökkää kaikkea tätä vastaan, pilkaten ja mitätöiden.
Olen eki monesti ihmetellyt, että miksi sinäkin teet AINA samalla tavalla?Psalmi50.15 kirjoitti:
ei pidä siitä, että puhutaan Jeesuksen verestä. Eikä se pidä siitä, että puhutaan golkatasta. Perkele myös vihaa sitä, että Jeesusta kutsutaan Jumalaksi. Kaikki tämä saa sielujemme vihollisen perkeleen, paholaisen, vastustajan ja lusiferin, suorastaan raivostumaan. Hän hyökkää kaikkea tätä vastaan, pilkaten ja mitätöiden.
Olen eki monesti ihmetellyt, että miksi sinäkin teet AINA samalla tavalla?mutta Jaakobin kirjeen 4:5 jakeessa sanotaan:
"Vai luuletteko, että Raamattu syyttä sanoo: »Mustasukkaisen kiihkeästi hän halajaa henkeä, jonka on meihin pannut«? [2. Moos. 34:14; Gal. 5:17]
Mutta kun KARITSA OSTI OMALLA VERELLÄÄN JUMALALLE IHMISET kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista , (Ilm. 5:9) niin tässä kaupassa kävi niin, että se oli Jumala, joka arvosti ihmissielut poikansa lihan verta arvokkaammaksi ja niinpä perkele sai sen himoitsemansa Jeesuksen veren, ja Jumala sai kaikki ihmiset, sillä kaikista on kallis hinta maksettu!
Kaikki tämä todistaa, että se on verenhimoinen peto, perkele se, joka verta himoitsee, mutta Jumala tahtoo omistaa ihmiset!Psalmi50.15 kirjoitti:
ei pidä siitä, että puhutaan Jeesuksen verestä. Eikä se pidä siitä, että puhutaan golkatasta. Perkele myös vihaa sitä, että Jeesusta kutsutaan Jumalaksi. Kaikki tämä saa sielujemme vihollisen perkeleen, paholaisen, vastustajan ja lusiferin, suorastaan raivostumaan. Hän hyökkää kaikkea tätä vastaan, pilkaten ja mitätöiden.
Olen eki monesti ihmetellyt, että miksi sinäkin teet AINA samalla tavalla?kommentoi tuota klo 12:45 vastaustani,?
* "< Mitä JUMALA EI TAHTONUT, sen Jeesus POISTI, siis veriuhrit, ja PYSTYTTI paremman puhdistajan; JUMALAN TAHDON! >" ?
* Lisää ekivaarin eksytystä; "< Heprealaiskirje käsittelee Vanhan liiton uhrijärjestelmää ja yrittää lukijoille selvittää, että se VL;n uhriveren vuodatus on esikuvaa lihan tahdosta luopumiselle, Jeesuksen kärsiminen, kuoleminen ja verensä Golgatalle vuotaminen on kuva Jeesuksen omasta lihan tahdosta luopumiselle ja Jumalan tahdon vastaanottamiselle; >" ?
* Ekivaari mitätöi Jeesusken uhrin, hän mitätöi Jeesuksen veren, muuttaa Jeesuksen sovinto veren joksikin tahdoksi? Ovelaa manipulointia pyhillä asioilla.
* Ekivaarin Ramatun ymmärtäminen on henkioppaansa, joka ei ole missään tapauksessa Pyhä Henki, vaan riivajain demonihenki. Ei ekivaari itse pystyisikään noin ovelasti viemään ihmisiä pois evankeliumista, Jeesuksen veren voimavaikutuksen piiristä, ja muuttaa veren tahdoksi. Vain hänen henkioppaansa voi tuollaista soopaa saada ekin aivoista ilmoille.
* Totuus on kuitenkin, että Jeesusken veri puhdistaa kaiesta synnistä edelleenkin, veren voima on aivan sama, kun se oli silloin Jeesuksen antaessa verensä vuodatettavaksi. Veri on voimassa tänäänkin, mikään muu " tahto" ei voi ikimaailmassa korvata Jeesuksen veren puhdistavaa voimaa!
* Se on kyllä tottta, että mitään muuta uhria ei enää koskaan tarvita, Jeesusken uhri riittää ikuisuuksiin, eikä vähene voimavaikutkseltaan ikuisiin iankaikkisuuksiinkaan asti. Jumalan tahto sinänsä ei muuta ketään, eikä anna syntejä anteeksi, ja vielä vähemmin puhdistaisi. Vain Jeesusken Jumalan Pojan veri, ei Joosefin pojan, vaan Jumalan Pojan veri puhdistaa äkin syntisen.
* Heb.10:9,10. "< .....Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi. Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisn. Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kertakaikkiaan. >"
* Minkä tahdon perusteella? Jeesusken tahdon , koska Hän sanoo, " Minä tulen tekemään sinun tahtosi. " Oli siis Jumalan tahto, että Jeesus antaa henkensä, ruumiinsa uhrin, joka pyhittää, uhri pyhittää, ei pelkkä tahto. Tahto tuli todelliseksi Jeesuksen ruumiin uhrissa, ja siinä uhrissa, on pyhityksemme, veri puhdistaa, ei tahto, vaikka Jumalan tahto siinä täyttyikin. ilaman Jeesuksen uumiin uhria Jumalankin tahto olisi jäänyt toteutumatta, mutta Jeesus täytti Jumalan tahdon.
* Jumalan tahto täytettiin Golgatalla viimeistä piirtoa myöten. Jeesus huusi suurella äänellä, " SE ON TÄYTETTY! " Jumalan tahto, Jeesuksen uhri on voimassa tänäänkin, jossa aina kun joku ihminen pelastuu, tulee pyhitetyksi Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrinkautta, siinä toteutuu Jumalan tahto, Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrin kautta ja Hänessä.
* On Jumalan pilkkaa häväistä Jeesuksen uhrin suuruutta ja ainutkertaisuutta, sen pyhyyttä ja sen arvoa. Ilman verenvuodatusta ei tapahdu syntien anteeksiantoa edelleenkään, sitä vaan ei enää tarvitse uhrata, koska Jeesusken ruumiin uhri riittää jokaiselle ja iankaikkisesti. Mutta sitä tarvitaan edelleenkin. Eläin uhrit vaan poistettiin, ja tilalle tuli täydellinen kertakaikkinen Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhri, ja vain tämän ruumiin uhrin kautta voimme pyhittyä ja saada lahjavanhurskaus joka kelpaa Jumalalle.
* Jumalan tahto On Jessus Kristus !Mohikaani_27 kirjoitti:
* "< Mitä JUMALA EI TAHTONUT, sen Jeesus POISTI, siis veriuhrit, ja PYSTYTTI paremman puhdistajan; JUMALAN TAHDON! >" ?
* Lisää ekivaarin eksytystä; "< Heprealaiskirje käsittelee Vanhan liiton uhrijärjestelmää ja yrittää lukijoille selvittää, että se VL;n uhriveren vuodatus on esikuvaa lihan tahdosta luopumiselle, Jeesuksen kärsiminen, kuoleminen ja verensä Golgatalle vuotaminen on kuva Jeesuksen omasta lihan tahdosta luopumiselle ja Jumalan tahdon vastaanottamiselle; >" ?
* Ekivaari mitätöi Jeesusken uhrin, hän mitätöi Jeesuksen veren, muuttaa Jeesuksen sovinto veren joksikin tahdoksi? Ovelaa manipulointia pyhillä asioilla.
* Ekivaarin Ramatun ymmärtäminen on henkioppaansa, joka ei ole missään tapauksessa Pyhä Henki, vaan riivajain demonihenki. Ei ekivaari itse pystyisikään noin ovelasti viemään ihmisiä pois evankeliumista, Jeesuksen veren voimavaikutuksen piiristä, ja muuttaa veren tahdoksi. Vain hänen henkioppaansa voi tuollaista soopaa saada ekin aivoista ilmoille.
* Totuus on kuitenkin, että Jeesusken veri puhdistaa kaiesta synnistä edelleenkin, veren voima on aivan sama, kun se oli silloin Jeesuksen antaessa verensä vuodatettavaksi. Veri on voimassa tänäänkin, mikään muu " tahto" ei voi ikimaailmassa korvata Jeesuksen veren puhdistavaa voimaa!
* Se on kyllä tottta, että mitään muuta uhria ei enää koskaan tarvita, Jeesusken uhri riittää ikuisuuksiin, eikä vähene voimavaikutkseltaan ikuisiin iankaikkisuuksiinkaan asti. Jumalan tahto sinänsä ei muuta ketään, eikä anna syntejä anteeksi, ja vielä vähemmin puhdistaisi. Vain Jeesusken Jumalan Pojan veri, ei Joosefin pojan, vaan Jumalan Pojan veri puhdistaa äkin syntisen.
* Heb.10:9,10. "< .....Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi. Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisn. Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kertakaikkiaan. >"
* Minkä tahdon perusteella? Jeesusken tahdon , koska Hän sanoo, " Minä tulen tekemään sinun tahtosi. " Oli siis Jumalan tahto, että Jeesus antaa henkensä, ruumiinsa uhrin, joka pyhittää, uhri pyhittää, ei pelkkä tahto. Tahto tuli todelliseksi Jeesuksen ruumiin uhrissa, ja siinä uhrissa, on pyhityksemme, veri puhdistaa, ei tahto, vaikka Jumalan tahto siinä täyttyikin. ilaman Jeesuksen uumiin uhria Jumalankin tahto olisi jäänyt toteutumatta, mutta Jeesus täytti Jumalan tahdon.
* Jumalan tahto täytettiin Golgatalla viimeistä piirtoa myöten. Jeesus huusi suurella äänellä, " SE ON TÄYTETTY! " Jumalan tahto, Jeesuksen uhri on voimassa tänäänkin, jossa aina kun joku ihminen pelastuu, tulee pyhitetyksi Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrinkautta, siinä toteutuu Jumalan tahto, Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrin kautta ja Hänessä.
* On Jumalan pilkkaa häväistä Jeesuksen uhrin suuruutta ja ainutkertaisuutta, sen pyhyyttä ja sen arvoa. Ilman verenvuodatusta ei tapahdu syntien anteeksiantoa edelleenkään, sitä vaan ei enää tarvitse uhrata, koska Jeesusken ruumiin uhri riittää jokaiselle ja iankaikkisesti. Mutta sitä tarvitaan edelleenkin. Eläin uhrit vaan poistettiin, ja tilalle tuli täydellinen kertakaikkinen Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhri, ja vain tämän ruumiin uhrin kautta voimme pyhittyä ja saada lahjavanhurskaus joka kelpaa Jumalalle.
* Jumalan tahto On Jessus Kristus !sillä Jeesuksen lihan ruumiin ja veren kärsimykset eivät ole sen kummempia kuin kenen tahansa uskonsa tähden kidutetun ihmisen kärsimykset, (Mark. 10:38-40). Jeesuksen Kristuksen Jumalasta "pyhyyden hengen puolesta" syntyneen Jumalan pojan tahto oli sama kuin Isän Jumalan tahto, ja tämä JUMALAN TAHTO on se Jumalan seurakunnan eläväksi tekevä veri, joka pitäisi olla Jumalan seurakunnan jokapäiväinen ruoka ja juoma,
Vrt. [Joh. 4:34; ja 6:54]
Jumalan TAHTO on se elävän Jumalan seurakunnan eläväksi tekevä todellisen elämän eläväksi tekevä ELÄMÄN LÄHDE. Jumalan seurakunnalle yhtä tärkeä ja välttämätön niin kuin hedelmäpuiden mahla puiden juurille, rungolle, oksille, lehdille, pienimmillekin silmuille ja kasvaville hedelmille. Jos hedelmäpuuta kohtaa paha vaurio, siitä vauriosta latvaan asti kaikki kuivaa, kuihtuu ja lakastuu, [Joh. 15:1-5]
Valitettavan suuri osa ymmärtää Jeesuksen "sijaiskuoleman" väärin, ajattelee ja opettaa näin; ""Koska Jeesus on Kärsinyt ja kuollut, niin minun ei tarvitse lihassa enää kärsiä ja kuolla, koska Jeesus on kuollut puolestani"!
Opettivatko Jeesuksen opetuslapset tuon ajatuskaavan mukaan? EIVÄT OPETTANEET, vaan;
1. Pietarin kirje 4
1 "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-"
Kolossalaiskirje 1
24 "Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,"
Kuulkaa, rakkaat veljet ja sisaret! Kristus jätti kärsimyksensä meille niin kuin viestin viejä jättää viestikapulan seuraavan osuuden juoksijalle, mutta monet ovat sen viestikapulan pudottaneet ja unohtaneet juoksevansa viestiä, eikä soolojuoksua!- Diana-ad-rem
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jumalan tahto On Jessus Kristus !on Jeesus Kristus
- *eksymystäsi ihmettelevä*
ekivaari kirjoitti:
mutta Jaakobin kirjeen 4:5 jakeessa sanotaan:
"Vai luuletteko, että Raamattu syyttä sanoo: »Mustasukkaisen kiihkeästi hän halajaa henkeä, jonka on meihin pannut«? [2. Moos. 34:14; Gal. 5:17]
Mutta kun KARITSA OSTI OMALLA VERELLÄÄN JUMALALLE IHMISET kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista , (Ilm. 5:9) niin tässä kaupassa kävi niin, että se oli Jumala, joka arvosti ihmissielut poikansa lihan verta arvokkaammaksi ja niinpä perkele sai sen himoitsemansa Jeesuksen veren, ja Jumala sai kaikki ihmiset, sillä kaikista on kallis hinta maksettu!
Kaikki tämä todistaa, että se on verenhimoinen peto, perkele se, joka verta himoitsee, mutta Jumala tahtoo omistaa ihmiset!Sulta on kokonaan pimennossa raamatun evankeliumi. "Ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamusta". Jeesus vuodatti verensä puolestamme eli antoi henkensä uhriksi edestämme. Siis kuoli sovitusuhrina langenneen ihmissuvun edestä ja sai verensä kautta aikaan iankaikkisen lunastuksen. Kaikki vt:n uhrit viittaavat Jeesukseen, josta Johannes kastaja sanoi Jeesusta osoittaen: "Katso, Jumalan karitsa, joka pois ottaa maailman synnin".
Kyllähän perkele on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan ihmisen, mutta jos hän olisi tiennyt millaiseen täydelliseen lunastukseen Jeesuksen veren eli elämän antaminen edestämme johtaisi, niin hän ei olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinnut.
Evankeliumi on veren evankeliumia. Mä ainakin koen, että sä et ollenkaan ymmärrä raamatun ilmoitusta. Siinähän kaikki vt:n uhrit viittaa tulevaan lunastajaan joka verensä kautta sai aikaan iankaikkisen lunastuksen uhrattua itsensä Jumalalle, ei perkeleelle. Vt:n veriuhrit oli vaan esikuvia siitä Jumalan Karitsasta, joka sovitti ristillä meidän synnit. Jeesuksessa täyttyi vt:n esikuvat ja ennustukset. *eksymystäsi ihmettelevä* kirjoitti:
Sulta on kokonaan pimennossa raamatun evankeliumi. "Ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamusta". Jeesus vuodatti verensä puolestamme eli antoi henkensä uhriksi edestämme. Siis kuoli sovitusuhrina langenneen ihmissuvun edestä ja sai verensä kautta aikaan iankaikkisen lunastuksen. Kaikki vt:n uhrit viittaavat Jeesukseen, josta Johannes kastaja sanoi Jeesusta osoittaen: "Katso, Jumalan karitsa, joka pois ottaa maailman synnin".
Kyllähän perkele on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan ihmisen, mutta jos hän olisi tiennyt millaiseen täydelliseen lunastukseen Jeesuksen veren eli elämän antaminen edestämme johtaisi, niin hän ei olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinnut.
Evankeliumi on veren evankeliumia. Mä ainakin koen, että sä et ollenkaan ymmärrä raamatun ilmoitusta. Siinähän kaikki vt:n uhrit viittaa tulevaan lunastajaan joka verensä kautta sai aikaan iankaikkisen lunastuksen uhrattua itsensä Jumalalle, ei perkeleelle. Vt:n veriuhrit oli vaan esikuvia siitä Jumalan Karitsasta, joka sovitti ristillä meidän synnit. Jeesuksessa täyttyi vt:n esikuvat ja ennustukset.riiput kiinni esikuvissa niin kuin israelilaiset palvoivat jumalanaan Mooseksen tekemää vaskikäärmettä, jonka hävittämisestä Herra antoi käskyn profeetta Jeremialle. Et ole vielä löytänyt itse asian olemusta. Niin kauan kuin riiput kiinni lihan mukaan tunnetussa Jeesuksessa, riiput kiinni esikuvissa, [2. Kor. 5:16].
tosiasioita vaan oman pään sisältä kumpuavaa mielikuvitusta, huonosti nukuttaessa.
"Jeesuksen Rististä ja Hänen lunastustyöstä. Jeesuksen sovitusverestä ei puhuta juuri ollenkaan...."
Tämä palsta onkin tarkoitettu keskusteluun helluntailaisuudesta.
Saarnat ei ole keskustelua muutenkaan.- *jukka.finland
Helluntailaisuuteen kuuluu kuitenkin eroittamattomasti evankeliumin esille tuominen ja esillä pitäminen. Jumalalla on vain yksi, mutta täysin riittävä vastaus jokaiseen ihmiselämän ongelmaan ja Hänen vastauksensa on Jeesus.
Mitä muuten viime vuosina kuulemiini saarnoihin tulee niin eipä niissäkään kovin usein julisteta sitä Jumalan Pojan väärentämätöntä evankeliumia, jonka keskeinen sanoma on sanoma Hänen rististään ja lunastuksesta.
- sääli
Joka uniin uskoo, se varjoon luottaa. Tämä on vanha suomalainen sananlasku. Unissaan ihminen yrittää alitajuisesti ratkaista omia pelkojaan ja ristiriitojaan. Unilla on siis merkitys näkijälleen, jos osaa tulkita uniaan oikein. Joskus harvoin joku näkee toteutuvia enneunia. Joka tekee unistaan Jumalan itselleen
on hengellisessä surullisessa tilassa, tällainen ihminen riippuu omissa unissaan kun pitäisi riippua Kristuksessa, jonka Jumala ilmoittaa sanassaan Pyhässä Raamatussa..- !
Jukka tuskin tekee unistaan itselleen Jumalaa!
Palstalla näyttää olevan vähänväliä joku sellainen
joka kaivaa toisen kirjoituksesta jotain sellaista
mitä siellä ei ole!
Kirjoittamasi sananlaskun loppu lause kuuluu näin:
se varjoaan pelkää.. - sääli
! kirjoitti:
Jukka tuskin tekee unistaan itselleen Jumalaa!
Palstalla näyttää olevan vähänväliä joku sellainen
joka kaivaa toisen kirjoituksesta jotain sellaista
mitä siellä ei ole!
Kirjoittamasi sananlaskun loppu lause kuuluu näin:
se varjoaan pelkää..Tällä sivulla on paljon "unissaan/unistaan haahuilijoita." Jumala on perustanut valtakuntansa HÄNEN pettämättömään SANAANSA joka EI MUUTU, ei ihmisten unikuviin (heijastetisiin).
sääli kirjoitti:
Tällä sivulla on paljon "unissaan/unistaan haahuilijoita." Jumala on perustanut valtakuntansa HÄNEN pettämättömään SANAANSA joka EI MUUTU, ei ihmisten unikuviin (heijastetisiin).
Ja niinhän sanoinkin aloituksessani, että "unet ovat unia".
Raamatussa Jumala kuitenkin puhui unessa Joosefille, ettei hän hylkäisi Mariaa, kihlattuaan, joka oli tullut raskaaksi Pyhästä Hengestä. Samoin Hän kehoitti unessa Joosefia pakenemaan Herodesta Egyptiin.
Jumala puhuu ihmisille myös unissa ja kiitos Herralle, että Joosef hurskaana miehenä totteli kumpaakin unessa saamaansa Jumalan neuvoa. Meillä on täysi syy kunnioittaa Joosefia, joka totteli unessa saamiaan ilmoituksia. Hänen unissaan puhui Herran enkeli kuten Mariallekin hänen ollessa valveilla ja Herran enkelin ilmoittaessa hänelle, että "Pyhä Henki varjoaa sinut ja synnytät pojan, jolle on annettava nimi Immanuel (Jumala meidän kanssamme). Neitsyt, joka ei "miehestä mitään tiennyt" (ts. ei ollut kenenkään miehen kanssa ollut sukupuoliyhteydessä) tuli raskaaksi Pyhästä Hengestä.
Joosefhan olisi halunnut hyljätä kihlattunsa, ellei enkeli unessa olisi kertonut hänelle Marian tulleen raskaaksi Pyhästä Hengestä.
Unillakin on ollut siis suuri merkitys ja miehellä nimellä Joosef suuremmoinen usko ottaessaan Marian vaimokseen hänen tultua raskaaksi, vaikka ei yhtynyt häneen ennen kuin Jeesuksen syntymän jälkeen. Sittenhän heille syntyi useita poikia ja ainakin kaksi tytärtä.
- todé*
ja paholainen? Eivätkö ne ole yksi ja sama asia?
Paholainen sai kolmasosan enkeleistä lankeamaan mukanaan. Tietysti tuo valon tuoja, "laajalti suojaava kerubi" on se langennut "valkeuden enkeli", Perkele, josta raamattu kertoo, mutta myös häntä enkelimaailmassa seuranneet enkelit lankesivat. Iankaikkinen kadotus ja tuli on Perkelettä ja hänen enkeleitään varten, mutta myös niille varattu, jotka kieltävät Herran Jeesuksen ja seuraavat Paholaista ja uskovat hänen valheensa. Paholainenhan on ollut murhaaja ja valehtelija aikojen alusta asti, jo ennen ihmisen luomista.
Uskovaisena Sinun kyllä pitäisi tietää tämä asia vai opetetaanko kirkossasi jo muuta "totuutta"? (Olen saanut sellaisen käsityksen, että kuulut helluntaikirkkoon. Pahoittelen jos olen väärässä).
Asiasta toiseen. Kun nyt helluntailaisista osa kuuluu helluntaikirkkoon ja osa siihen kuulumattomiin paikallisseurakuntiin, niin osaatko sanoa (suunnilleen) kuinka monta jäsentä on siirtynyt helluntaikirkon alaisuuteen ja kuinka monta jäsentä kuuluu keskusjohdosta riippumattomiin helluntailaisiin paikallisseurakuntiin? Minua kiinnostaisi tietää? Tiedätkö Sinä (vaikka vain "noin lukuina")jukka.finland kirjoitti:
Paholainen sai kolmasosan enkeleistä lankeamaan mukanaan. Tietysti tuo valon tuoja, "laajalti suojaava kerubi" on se langennut "valkeuden enkeli", Perkele, josta raamattu kertoo, mutta myös häntä enkelimaailmassa seuranneet enkelit lankesivat. Iankaikkinen kadotus ja tuli on Perkelettä ja hänen enkeleitään varten, mutta myös niille varattu, jotka kieltävät Herran Jeesuksen ja seuraavat Paholaista ja uskovat hänen valheensa. Paholainenhan on ollut murhaaja ja valehtelija aikojen alusta asti, jo ennen ihmisen luomista.
Uskovaisena Sinun kyllä pitäisi tietää tämä asia vai opetetaanko kirkossasi jo muuta "totuutta"? (Olen saanut sellaisen käsityksen, että kuulut helluntaikirkkoon. Pahoittelen jos olen väärässä).
Asiasta toiseen. Kun nyt helluntailaisista osa kuuluu helluntaikirkkoon ja osa siihen kuulumattomiin paikallisseurakuntiin, niin osaatko sanoa (suunnilleen) kuinka monta jäsentä on siirtynyt helluntaikirkon alaisuuteen ja kuinka monta jäsentä kuuluu keskusjohdosta riippumattomiin helluntailaisiin paikallisseurakuntiin? Minua kiinnostaisi tietää? Tiedätkö Sinä (vaikka vain "noin lukuina")jonka taivaasta maan päälle lankeemuksen Jeesus näki ja todisti:
Luukas 10
18 "Silloin hän sanoi heille: »Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niin kuin salaman.«"
Johanneksen ilmestys 12
8 "mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos."- Älä puutu sulle kuulumattomiin asioihin.
ekivaari kirjoitti:
jonka taivaasta maan päälle lankeemuksen Jeesus näki ja todisti:
Luukas 10
18 "Silloin hän sanoi heille: »Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niin kuin salaman.«"
Johanneksen ilmestys 12
8 "mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos."mutta eikös toi Jukan kirjoitus ja kysymykset olleet todelle, ei sulle. Etkä sä antanut vastaustakaan kysymykseen hellarikirkon jäsenmäärästä.
- todé*
jukka.finland kirjoitti:
Asiasta toiseen. Kun nyt helluntailaisista osa kuuluu helluntaikirkkoon ja osa siihen kuulumattomiin paikallisseurakuntiin, niin osaatko sanoa (suunnilleen) kuinka monta jäsentä on siirtynyt helluntaikirkon alaisuuteen ja kuinka monta jäsentä kuuluu keskusjohdosta riippumattomiin helluntailaisiin paikallisseurakuntiin? Minua kiinnostaisi tietää? Tiedätkö Sinä (vaikka vain "noin lukuina")vain yhdellä langenneella enkelillä, paholaisella, on mahdollisuus vaikuttaa ihmisen tekemisiin niin kuin paholaisella Raamatun mukaan on?
Viimeisimmässä RVssa oli musitaakseni kerrottuna Helluntaikirkon jäsenten lukumäärä. Nyt vain ko. lehti on minulla toisessa osoitteessa, niin etten voi tarkistaa... olisikohan ollut jotain 5-6000 jäsenmäärä H-kirkossa? Loputhan ovat Helluntaikirkon ulkopuolella, tietysti.
Aika hitaasti ihmiset tuntevat tarvetta liittyä Helluntaikirkkoon. Luulen, että koska asiat eivät hengellisesti ole muuttuneet miksikään, jäsenyysasia on jäänyt hoitamatta. * Saatanan kanssa lankesi suuri joukko enkeleitä myös, että niitä riittää joka paikkaan. Paholainen voi siis keskustella langenneen ekelinsä kanssa!
Älä puutu sulle kuulumattomiin asioihin. kirjoitti:
mutta eikös toi Jukan kirjoitus ja kysymykset olleet todelle, ei sulle. Etkä sä antanut vastaustakaan kysymykseen hellarikirkon jäsenmäärästä.
Helluntaikirkon jäsenmärän tiedolla teet? En minäkään sitä tiedä enkä siihen kirkkoon ainakaan vielä — kuulu.
Ajattelin vain sivusta huomauttaa, että langenneen enkelin lankeemuksen silminnäkijäksi tunnustautui Jeesus itse.
- aidan takaa kurkkija
"Langennut enkeli kysyi Paholaiselta ohjetta eksyttääkseen mahdollisimman monta. Paholainen vastasi: johdata ihmiset tälle (helluntailaisuus) palstalle."
Niinpä. Tämä palsta sopii ehkä vilkaistavaksi aina silloin tällöin, eikä sekään olisi välttämätöntä.
Kaikki täällä tuntuu jotenkin kummalliselta. - frihet
Veri pelasti myös israelilaiset Egyptistä ja muistutuksena, "älkää astinlautaa verellä merkatko."
Näyttää tänä päivänä moni uskosta osaton merkaavan Kristuksen verellä "astinlautansa", kun noin väheksyvät sovinto veren hintaa.
Siunattua päivän jatkoa, jos olet Hesan seuduilla Perjantai- Lauantai välisenä aikana, niin juodaan kupponen kahvia yhdessä ja kerro terveiset siskollesi ja hänen pojalleen."Näyttää tänä päivänä moni uskosta osaton merkaavan Kristuksen verellä "astinlautansa","
"Uskosta osattomilla" ei ole sovintoveriä, kun eivät usko koko asiaan.
Kristitythän ne kylpee Jeesuksen veressä. tehden hänestä syntipukkinsa.
Uskosta osattomat kantavat itse vastuun tekosistaan ja kristityt puolestaan pistävät ne kuvitelmissaan Jeesuksen niskaan.- Ei niin,Pe.ku
Pe.ku kirjoitti:
"Näyttää tänä päivänä moni uskosta osaton merkaavan Kristuksen verellä "astinlautansa","
Uskosta osattomat kantavat itse vastuun tekosistaan ja kristityt puolestaan pistävät ne kuvitelmissaan Jeesuksen niskaan.vaan näin:Uskosta osattomat pistävät syyn ja vastuun kaikesta uskovien niskaan!
Samoinkuin sinäkin,joka täällä suunapäänä arvostelet uskovia ja yrität parannella
kaikkea ja kaikkia,minkä katsot omasta mielestäsi olevan väärää ja siitähän ei sinun
pintapuoliselta kantilta katsomana näy koskaan loppua tulevankaan,niinettä se on
ihan sama,mitä sinä täällä kirjoittelet,kun et voi ymmärtää,muutakuin sen,mikä
silmillesi näkyy já korvillesi kuuluu-"hengettömän" kirjoituksia ovat kirjoituksesi. - leahim
Ei niin,Pe.ku kirjoitti:
vaan näin:Uskosta osattomat pistävät syyn ja vastuun kaikesta uskovien niskaan!
Samoinkuin sinäkin,joka täällä suunapäänä arvostelet uskovia ja yrität parannella
kaikkea ja kaikkia,minkä katsot omasta mielestäsi olevan väärää ja siitähän ei sinun
pintapuoliselta kantilta katsomana näy koskaan loppua tulevankaan,niinettä se on
silmillesi näkyy já korvillesi kuuluu-"hengettömän" kirjoituksia ovat kirjoituksesi.No juu.Uskovan ei tarvitse
ottaa syitä niskaansa....
Tämä on keskustelupalsta..käsittääkseni. - frihet
Ei niin,Pe.ku kirjoitti:
silmillesi näkyy já korvillesi kuuluu-"hengettömän" kirjoituksia ovat kirjoituksesi.Peku jopa toistenkin uskosta osattomien puolesta puhuu, että he ja hän menee omin tekoinensa vastaamaan Isän eteen.
Minä en tohdi tekoihini luottaa, vaan turvaan Kristukseen Jeesukseen ja Hänen täydelliseen uhriin ja uskon, että tuo uhri-veri kattaa minunkin syntien määrän.
Armo on tullut pelastukseksi ja kasvattaa meitä pois panemaan synnin, kun odotamme autuaallisen toivon täyttymistä.
On se vaan ihmeellistä, ettei toiset nöyrry Jumalankaan edessä.
Peku on yksi heistä, vaikkei Jeesus hänelle mitään pahaa jvahinkoa ole tehnytkään, vuodattaessa pyhän verensä Pekunkin puolesta.
PS. Saatanakin kavahtaa Kristuksen verta. Ei niin,Pe.ku kirjoitti:
silmillesi näkyy já korvillesi kuuluu-"hengettömän" kirjoituksia ovat kirjoituksesi.ateistiksi tunnustautunut ei näkymättömiä ymmärrä kun ei sitä näytä ymmärtävän oikein puoletkaan uskovaisiksi tunnustautuneista!
frihet kirjoitti:
Peku jopa toistenkin uskosta osattomien puolesta puhuu, että he ja hän menee omin tekoinensa vastaamaan Isän eteen.
Minä en tohdi tekoihini luottaa, vaan turvaan Kristukseen Jeesukseen ja Hänen täydelliseen uhriin ja uskon, että tuo uhri-veri kattaa minunkin syntien määrän.
Armo on tullut pelastukseksi ja kasvattaa meitä pois panemaan synnin, kun odotamme autuaallisen toivon täyttymistä.
On se vaan ihmeellistä, ettei toiset nöyrry Jumalankaan edessä.
Peku on yksi heistä, vaikkei Jeesus hänelle mitään pahaa jvahinkoa ole tehnytkään, vuodattaessa pyhän verensä Pekunkin puolesta.
PS. Saatanakin kavahtaa Kristuksen verta.>>>"PS. Saatanakin kavahtaa Kristuksen verta."
- frihet
ekivaari kirjoitti:
>>>"PS. Saatanakin kavahtaa Kristuksen verta."
Kristuksen sovinto veri ja sehän turvasi jo israelilaiset "kuolemalta", eli kyllä asia on niin, että saatanan on väistyttävä Kristuksen veren edessä.
Veri on joka syntimme pesee ja siihen voimme turvata, se uhriveri puhuu parempaa kuin Aapelin veri, eiks vaa ja ei ihminen härkäin vereen enää elämäänsä turvaa.
Nyt käyn syömään ja toivotan sinulle hyvää ja siunattua päivää Kristuksessa. frihet kirjoitti:
Kristuksen sovinto veri ja sehän turvasi jo israelilaiset "kuolemalta", eli kyllä asia on niin, että saatanan on väistyttävä Kristuksen veren edessä.
Veri on joka syntimme pesee ja siihen voimme turvata, se uhriveri puhuu parempaa kuin Aapelin veri, eiks vaa ja ei ihminen härkäin vereen enää elämäänsä turvaa.
Nyt käyn syömään ja toivotan sinulle hyvää ja siunattua päivää Kristuksessa.niin kuin omatuntosi vaatii! Minä uskon että Uudessa liitossa 'Jeesuksen veri' on sama kuin jumalan tahto ja sen tekeminen. Vanhan liiton uhrimenoihin tarkasti perehtynyt Heprealaiskirjeen kirjoittaja johdattelee meidät pääsemään lihan veren esikuvallisesta ilmaisusta Kristuksen hengellisen ruumiin, Jumalan seurakunnan tuntemiseen, jonka tekee eläväksi hengellinen veri, JUMALAN TAHTO, ja ...
"Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
[Hepr. 10:1-10].- frihet
ekivaari kirjoitti:
niin kuin omatuntosi vaatii! Minä uskon että Uudessa liitossa 'Jeesuksen veri' on sama kuin jumalan tahto ja sen tekeminen. Vanhan liiton uhrimenoihin tarkasti perehtynyt Heprealaiskirjeen kirjoittaja johdattelee meidät pääsemään lihan veren esikuvallisesta ilmaisusta Kristuksen hengellisen ruumiin, Jumalan seurakunnan tuntemiseen, jonka tekee eläväksi hengellinen veri, JUMALAN TAHTO, ja ...
"Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
[Hepr. 10:1-10].Eiks asia mene hiukan mutkalle, jos ensiks evankelioimme ilman esikuvallisia tulkintoja ja kun sit Jumala Hengensä kautta synnyttää ihmisen uudeksi luomukseksi ja hän hiukan aikaa kasvaa, niin sit alamme Raamatun uudestaan tulkitsemaan esikuvalliseksi?
Mehän voimme nähdä vanhanliiton kirjoituksista esikuvallisesti mahdottoman paljon ja jopa ihmisiä voimme esikuvallisesti muuntaa, eiks vaan, mutta vanhan liiton uhrit eivät "nouse" Kristuksen uhrin rinnalle, tämä vain näin minun tulkintanani. - En ole sinunkaan
leahim kirjoitti:
No juu.Uskovan ei tarvitse
ottaa syitä niskaansa....
Tämä on keskustelupalsta..käsittääkseni.huomaannut paljoa keskustelevan..
- mutta noinhan sinä juuri teet,ekivaari
ekivaari kirjoitti:
ateistiksi tunnustautunut ei näkymättömiä ymmärrä kun ei sitä näytä ymmärtävän oikein puoletkaan uskovaisiksi tunnustautuneista!
niinkuin Frihet kirjoitti..
- erittäin hyvin
Pe.ku kirjoitti:
"Näyttää tänä päivänä moni uskosta osaton merkaavan Kristuksen verellä "astinlautansa","
Uskosta osattomat kantavat itse vastuun tekosistaan ja kristityt puolestaan pistävät ne kuvitelmissaan Jeesuksen niskaan.sanottuna tämä.
Vai näit sie semmosen unen?
Jumala eikun saatana on pakotettu tottelemaan sitä.
Jumalaa siis.
Ihmiset haluavat, kultaseni, totella saatanaa ennemmin kuin Jumalaa joka on yhtä tyhjän kanssa.
Sinä se et tahdo uskoa sitä. Et usko omia silmiäsi! Aina tulet tänne tuollai ruikuttamaan samasta Kristuksen veri asiasta. Kun ei siitä kirjoiteta oikein mitään.
Aina vaan "taistelet" tutkainta vastaan. Se on sinun luonne joka aina vaan haluaa hyvyyteen uskoa.
Ne ei kunnioita sun luonnetta - ei heitä kiinnosta miksi sinut on tänne maan päälle luotu. Ihmiset haluavat vain itse loistaa mielipiteillään yms. Sitä varten heidät on tänne heidän omasta mielestään luotu ...- poikalapsi
Miksi luulet, että unesi kiinnostavat muita? Olet ennenkin valehdellut, ja minua uhkailit perättömin syytöksin raastuvalla -ihan vauin muistutan aiemmista tolloiluistasi. Unesi ja höpötyksesi eiväyt ole jelluntailaisuutta vain sinun itsesi korostusta.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v15458Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3741889Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2451640Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281629Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2661236- 731043
- 581024
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60775- 47766
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25729