Terve vaan kaikille Jehovan Todistajista kiinnostuneille ja tätä palstaa lukeville !
Itselle tuli tuossa mieleen nämä valtakunnan laulut joita ylistykseksi Jehovalle valtakunnansaleissa ja konventeissa lauletaan.
Laulu ja musiikki ovat asioita jotka vaikuttavat myös epämusikaalisiin ihmisiin ja josta myös voi nauttia ihminen joka ei osaa laulaa tahi soittaa mutta yhtä kaikki, musiikki saa niin musikaaliset kuin epämusikaaliset nauttimaan kun sen ihan oman suosikkibiisin laittaa grammariin soittamaan !
Valtakunnan Laulut, nämä Ylistykset Jehovalle, ovat mielestäni sanoitukseltaan melko julma tavaraa!
" Vain kahdeksankymmentä vuotta on täällä ikä ihmisen, ne työllä vaivalla sen täyttää, vain turhuus ompi loppu sen."
Musta aika kamala sanoitus, moni ihminen joka on 80-vuotiaana vaikkapa kuollut ja on elämänsä nuhteettomana elänyt, vaikkei olisikaan ollut jt, tehnyt ikänsä töitä vaikkapa sairaalassa, pelastanut lukuisia potilaiden elämiä ja saanut elämänsä varrella hyviä jälkeläisiä jotka häntä rakastavat ja jotka jatkavat hyvää perhe-elämää niinkuin hänkin, miksi hänen elämänsä olisi turha ja turhaan eletty, koska ei ollut Jehovan todistaja ?
Vain siksikö ettei pääse paratiisiin koska ei ole kääntynyt Jehovan todistajaksi ?
" Oi auta että elonpäivät me oppisimme laskemaan, suo viisautta sydämiimme niin sulle käymme laulamaan"
Tarkoittaako elonpäivien laskeminen sitä että hyvän laskutaidon omaava ymmärtää kääntyä Jehovan Todistajaksi, jotta tämä rassukka elinvaihe jota nyt elämme kääntyisi voitoksi ja voisimme "ikuisuuden syödä voideltua patonkia solisevan puron ääressä," niinkuin niin hauskasti Heimo-ohjelmassa paratiisia osaltaan kuvattiin ?
Ja kun sitä viisautta sitten saadaan sydämmiin niin alkaa laulu kulkemaan, melkoista kaupantekoa tuon laulun pari riviä !
Mielestäni Jehovan todistajuus on todella itseriittoista elämää laulujen ajatuksista lähtien, saatikaan moni vielä syvällisempi erhe jota vt-seura muassaan tuottaa.
Jehovan Todistajien
7
394
Vastaukset
- A.Men
Uudesta laulukirjasta on sensuroitu pois "vanha valo".
http://veljesseura.org/?q=uutiset/yli-40-uutta-laulua - Johanneksen_poika
>>Itselle tuli tuossa mieleen nämä valtakunnan laulut joita ylistykseksi Jehovalle valtakunnansaleissa ja konventeissa lauletaan.
Minusta suurinta puppua, mitä lauluissa lauletaan, on se, että Jehovan todistajat sanovat itseään "rohkeikisi" tuo on niin paksua väitettä, että ......
*** Ssb laulu 113 Me olemme Jehovan todistajat! ***
(KERTOSÄE)
Me olemme rohkeat
Jehovan todistajat.
Korkein kun lausuu ennustuksen,
varma on täyttymys sen.
Oman kokemukseni mukaan Jehovan todistajat, ja erityisesti vanhimmat, ovat suurimpia pelkureita mitä ihmisistä löytyy. Kun kokouksessa kajautetaan kerta toisensa jälkeen, että "meeee oleeeemme rooohkeat, jeeeehovan todiiistajaaaat", niin käytännön elämässä piilotellaan omaa uskoaan. Esim. eräs espoolainen seurakunnan sihteeri ei ole uskaltanut kertoa työpaikallaan, että on Jehovan todistaja, vaikka itse on korkeassa asemassa. Näin kertoo toinen espoolainen vanhin tuosta pelkurista. Kuitenkin virallisesti kehotetaan tekemään aina täysin selväksi, että on Jehovan todistaja, niin kouluissa kuin työpaikoilla. Mutta rohkeusvaatimus ei ehkä koskekaan vanhimpia, vaan sitä harmaata massaa, mitä nämä vanhimmat alistavat.
Ja rohkeus puuttuu täysin siinä suhteessa, että jehovantodistajavanhimmat eivät uskalla edes keskustella Raamatusta itse erottamien ihmisten kanssa. He vaikenevat kuin muuri. Heillä ei ole rohkeutta laittaa uskoaan koetukselle, vaikka virallisesti he ovat vahvoilla. Tämä on jopa Raamatun vastaista:
(1. Pietarin kirje 3:15) – –olkaa aina valmiit puolustautumaan jokaisen edessä, joka vaatii teiltä teissä olevan toivon perustetta, mutta tehkää se lempeämielisesti ja osoittaen syvää kunnioitusta – –
Omasta kokemuksestani voin sanoa, että he eivät ole koskaan olleet valmiit puolustamaan uskoaan, he ovat vain olleet valmiit toimimaan sokeasti Betelin käskystä erottaa toden puhujat ulos seurakunnasta. Heillä ei ole rohkeutta ottaa selvää asioista, koska he ehkä joutuisivat astumaan Betelin Isokenkien varpaiden päälle, ja siihen ei rohkeus riitä.
Pienet JT-lapset kyllä pakotetaan kouluissa istumaan Maamme-laulun aikana, mutta hallintoelin tekee salaisen liiton YK:n alaisen järjestön kanssa, ja sitten kun asia tulee ilmi, eroaa heti. Hallintoelimellä ei ollut rohkeutta käsitellä tapausta millään tavalla.
Ja paikalliselta tasolta eräs esimerkki. Tarvittaessa JT menee tanssimaan itsenäisyyspäivän juhlaan, kun ei uskalla tuoda esille sitä että on JT. Seuraavassa kokouksessa taas vastaa innokkaasti ikääänkuin mitään ei olisi tapahtunut. Eikö rohkeus olisi vaatinut seisomaan periaatteidensa takana?
Minusta tuon laulun sanat pitäisi muuttaa muotoon:
"Meeee oleeemme peeeelkurit, aivan täysin luuuuuuserit,
Orja kun lausuu ennustuuuksen, huuhaata taaskin se ooooon".- että menin
käskystä sanomaan työpaikalla ja naapureille,että olen Jehovan todistaja.Jouduin työpaikalla narrin ja kummajaisen asemaan,jota oli todella raskas ja vaikea kestää.Työpaikkahan on työntekoa varten eikä uskonnon levitystä varten,niin kuin silloinen konttoripäällikkö sanoi.Asuintalossani jouduin vainon kohteeksi,ja minusta tehtiin mielenterveysongelmainen ja kummajainen sielläkin.Minut suorastaan savustettiin ulos asunnostani.Uutta asuntoa oli todella vaikea saada.Uudessa paikassa,mihin sellaisen helvetin jälkeen monien vaikeuksien jälkeen muutin,en sano koskaan uskonnostani mitään,eikä se naapureilleni edes kuulu.Ei minuakaan kiinnosta heidän uskontonsa.Tästä kaikesta lopulta opin,että en kuuntele enää,mitä Jehovan todistajien vanhimmat kehottavat tekemään.En halua enää mielenterveysongelmia uskonnon takia,ja joutua yleisen pilkan ja kiusanteon kohteeksi.Päätän itsenäisesti kaikesta,mitä teen.
- että käytän
että menin kirjoitti:
käskystä sanomaan työpaikalla ja naapureille,että olen Jehovan todistaja.Jouduin työpaikalla narrin ja kummajaisen asemaan,jota oli todella raskas ja vaikea kestää.Työpaikkahan on työntekoa varten eikä uskonnon levitystä varten,niin kuin silloinen konttoripäällikkö sanoi.Asuintalossani jouduin vainon kohteeksi,ja minusta tehtiin mielenterveysongelmainen ja kummajainen sielläkin.Minut suorastaan savustettiin ulos asunnostani.Uutta asuntoa oli todella vaikea saada.Uudessa paikassa,mihin sellaisen helvetin jälkeen monien vaikeuksien jälkeen muutin,en sano koskaan uskonnostani mitään,eikä se naapureilleni edes kuulu.Ei minuakaan kiinnosta heidän uskontonsa.Tästä kaikesta lopulta opin,että en kuuntele enää,mitä Jehovan todistajien vanhimmat kehottavat tekemään.En halua enää mielenterveysongelmia uskonnon takia,ja joutua yleisen pilkan ja kiusanteon kohteeksi.Päätän itsenäisesti kaikesta,mitä teen.
nykyisin vain omaa järkeäni,koska olin oikeassa,että vanhimpien puheita ei kannata kirjaimellisesti ottaa,vaan tehdä,niin kuin itse haluaa.Jokainen tietää omat olosuhteensa ja kestorajansa itse.Sitä varten meille on järki annettu,että sitä pitää käyttää.Ei kiinnosta enää,mitä Vartiotorni ja vanhimmat sanoo.Itse olen useimmiten ollut oikeassa ja tietänyt täsmälleen,mitä teen,vaikka alempiarvoista sukupuolta olenkin.Toisten neuvot vain heikentävät oman järjen käyttöä.
- että Jehovan
että käytän kirjoitti:
nykyisin vain omaa järkeäni,koska olin oikeassa,että vanhimpien puheita ei kannata kirjaimellisesti ottaa,vaan tehdä,niin kuin itse haluaa.Jokainen tietää omat olosuhteensa ja kestorajansa itse.Sitä varten meille on järki annettu,että sitä pitää käyttää.Ei kiinnosta enää,mitä Vartiotorni ja vanhimmat sanoo.Itse olen useimmiten ollut oikeassa ja tietänyt täsmälleen,mitä teen,vaikka alempiarvoista sukupuolta olenkin.Toisten neuvot vain heikentävät oman järjen käyttöä.
todistajilla on liian hyvä mielikuva omasta uskonnostaan.Kun kehotetaan kertomaan naapureille ja työkavereille,niin he luulevat,että ihmiset ovat myönteisiä heitä kohtaan.Totuus on kuitenkin toisenlainen.Jehovan todistajat eivät ole ihmisten silmissä sen paremmassa asemassa kuin helluntailaiset,lestadiolaiset tai saalemilaisetkaan.Heitä pidetään lahkolaisina.Olen saanut kuulla siitä jatkuvasti.Ihmiset ovat ennakkoluuloisia heitä kohtaan.Jehovan todistajat ovat itse ainoat,jotka ovat ihastuksissaan omasta uskonnostaan.Muissa se herättää vastenmielisen mielikuvan lahkolaisista.
- salaisuus?
että Jehovan kirjoitti:
todistajilla on liian hyvä mielikuva omasta uskonnostaan.Kun kehotetaan kertomaan naapureille ja työkavereille,niin he luulevat,että ihmiset ovat myönteisiä heitä kohtaan.Totuus on kuitenkin toisenlainen.Jehovan todistajat eivät ole ihmisten silmissä sen paremmassa asemassa kuin helluntailaiset,lestadiolaiset tai saalemilaisetkaan.Heitä pidetään lahkolaisina.Olen saanut kuulla siitä jatkuvasti.Ihmiset ovat ennakkoluuloisia heitä kohtaan.Jehovan todistajat ovat itse ainoat,jotka ovat ihastuksissaan omasta uskonnostaan.Muissa se herättää vastenmielisen mielikuvan lahkolaisista.
Muistaakseni viime vuonna oli uutinen miten suomalaiset suhtautuvat eri aatteen edustajiin. Entisenä jt tietenkin jäi mieleen jehovan todistajuus..... Kuinka ollakkaan suomalaiset mieltävät heidät arvoasteikossa samaan kastiin kuin muslimit ym idän uskonnot.....
- Jehovan todistajista
salaisuus? kirjoitti:
Muistaakseni viime vuonna oli uutinen miten suomalaiset suhtautuvat eri aatteen edustajiin. Entisenä jt tietenkin jäi mieleen jehovan todistajuus..... Kuinka ollakkaan suomalaiset mieltävät heidät arvoasteikossa samaan kastiin kuin muslimit ym idän uskonnot.....
outoina lahkolaisina,eikä useimmat voi uskoa,että jollakin lahkolla olisi uskonnollinen totuus.Tiedän eräänkin tapauksen,kun eräs nainen kiinnostui sen verran Jehovan todistajien asiasta,että luki paljon kirjallisuutta,ja alkoi tuntea,että se on jotain erityistä,mutta meni kysymään Luterilaiselta seurakunnalta asiasta,koska ei luottanut Jehovan todistajiin,koska he eivät ole valtauskonto.Siihen käyntiin loppui kiinnostus,jonka tietysti arvaakin.Onhan se ymmärrettävää.En minäkään luottaisi helluntailaisiin,saalemilaisiin,körttiläisiin ym.lahkoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773164
- 492390
- 322097
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812082- 1371849
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291633Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne81514Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam441222Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61214