Hei!
Olen ymmärtänyt että sinä olet griffon kasvattaja. Voisinko kysyä sinulta seuraavaa kun en omaalle kennelille haluaisi soittaa tietystä syistä.
Eli meillä on 10kk griffon uros. Alaleuka on sillä kasvanut niin ulos, että alakulmahampaat ovat kokajan ulkona ja leuka silmin erottavasti uloneva. Kasvaako leuka ns. normaaliksi vai onko koiralla ehkä purentavika, kaikki piti olla kunnossa kun koira tuli meille vaikka ihan kaikki ei sitten ollutkaan. Onkohan tässäkin nyt sitten "huijattu" tietämätöntä? Kiitos sinulle jos viitsit vastata.
Kysymys Umalle!
8
351
Vastaukset
Pää ei ole välttämättä valmis tuon ikäisenä. Rotumääritelmä kertoo seuraavaa
LEUAT / HAMPAAT / PURENTA: Alaleuka on selvästi ylöspäin kaartuva,
leveä ja yläleukaa pitempi, ei suippo; alapurenta. Kummankin leuan kuuden etuhampaan
tulisi olla suorassa rivissä, ja ylä- ja alaleuka ovat toisiinsa nähden samassa
suorassa linjassa. Suun tulee sulkeutua hyvin, hampaat ja kieli eivät saa näkyä.
Alaleuan leveys ja kaarevuus ovat erittäin tärkeitä.
Hampaiden ei pitäisi näkyä missään vaiheessa on mun mielipiteeni, mutta aika vaikeaa on ottaa kantaa näkemättä koiraa tai kuvaa koiran päästä. Ota rohkeasti yhteyttä kasvattajaan. Sitä varten kasvattajat ovat. Ei kaikki aina mene hyvin. Joskus sellainen koira jolla hampaat hieman pilkistävät kasvuvaiheessa korjaantuvat.
Tässä erilaisia kuvia millainen pitäisi olla
http://www.puppydogbreedinfo.com/griffon_bruxellois_smooth_0.jpg
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.dogbreedinfo.com/images17/GriffonMia13Weeks.JPG&imgrefurl=http://www.dogbreedi...- ``
kui maltoit oottaa nuinkii kaavan ennen kus ihtelleis vastasit vaa onx tuttuu tää Tekijänoikeudet saattavat rajoittaa kuvan käyttöä.
Uusi linkki kun ei eka mennyt oikein. Katso kuvaa kolme eli page 3. Siinä on aika hyvä kuva 11 kuukautisesta brabbarista,
http://www.dogbreedinfo.com/griffonphotos3.htm- Purentavikako
umalehtinen kirjoitti:
Uusi linkki kun ei eka mennyt oikein. Katso kuvaa kolme eli page 3. Siinä on aika hyvä kuva 11 kuukautisesta brabbarista,
http://www.dogbreedinfo.com/griffonphotos3.htmvastauksestasi. Täytyy sanoa että meidän koiran leuka ei näytä edes tuonnepäinkään. Leuka sillä on todella uloneva ja hampaat esillä. Taidan viedä eläinlääkärille joka katsoo missä vika. Todella harmillista kun piti olla priima koira ja täyden hinnan olen kuitenkin maksanut. Kiitos Sinulle vastauksestasi.
- purentavikako
Purentavikako kirjoitti:
vastauksestasi. Täytyy sanoa että meidän koiran leuka ei näytä edes tuonnepäinkään. Leuka sillä on todella uloneva ja hampaat esillä. Taidan viedä eläinlääkärille joka katsoo missä vika. Todella harmillista kun piti olla priima koira ja täyden hinnan olen kuitenkin maksanut. Kiitos Sinulle vastauksestasi.
vielä tuosta kielestä. Meillä se on kokoajan ulkona jopa nukkuessaankin.
Purentavikako kirjoitti:
vastauksestasi. Täytyy sanoa että meidän koiran leuka ei näytä edes tuonnepäinkään. Leuka sillä on todella uloneva ja hampaat esillä. Taidan viedä eläinlääkärille joka katsoo missä vika. Todella harmillista kun piti olla priima koira ja täyden hinnan olen kuitenkin maksanut. Kiitos Sinulle vastauksestasi.
Todella harmi. Aina ei kasvattajakaan voi etukäteen tietää.
Meillä on kahdelle käynyt niin että alapurenta pamahti liian pitkäksi. Samasta pentueesta pennut olivat silloin ja karkeita molemmat. Harmitti melkoisesti. Minua vielä enenmmän kuin omistajia.
Tsemppiä teille ja koiralle- Tini.
umalehtinen kirjoitti:
Todella harmi. Aina ei kasvattajakaan voi etukäteen tietää.
Meillä on kahdelle käynyt niin että alapurenta pamahti liian pitkäksi. Samasta pentueesta pennut olivat silloin ja karkeita molemmat. Harmitti melkoisesti. Minua vielä enenmmän kuin omistajia.
Tsemppiä teille ja koiralleIkäviä yllätyksiä tuollaiset
Griffoneihin erikoistumatta,mutta jonkun verran kuitenkin alapurentaisiin,niin voipi sanoa,että aikas ihme on,jos tuosta vielä siistiä jälkeä tulee.Tuossa iässä pikkukavereilla kun ei se pää,eikä leuat enää ihan mullistavia muutu,kuten isoissa roduissa jonkun verran saattaakin.Alapurenta on vielä useinmiten sellainen,että jos se luovutusiässä on,niin harvemmin se lähtee muuhun suuntaan kuin kasvamaan isommaksi.Joten se kannattaa huomioida,kun alapurentaisissa roduissa pentua valitsee.
Kasvattajaan kannattaa ottaa yhteyttä,jos jotain epäselvää on mielestään,mutta jos alapurenta on ollut rodussa,missä se on oikea purenta tai tyypillinen jo ostohetkellä ja vielä varsinkin siisti,niin en minä siinä mitään huijausta näe.
Alaleukaa tosin pystyy jo varsinkin kokeneempi immeinen katsomaan,onko se luovutusiässä malliltaan oikea siinä vaiheessa.Mutta voi jonkunverrankin levetä pään ja leukojen kasvaessa kuitenkin,vaikkei ihan tyypillinen olisikaan.Mutta selkeesti leveä on aina parempi jo luovutusiässä,jos haluaa näyttelykoiraa/jalostuskoiraa (jos nyt näissä asioissa pysytään) sellaisissa kun se on toivottava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551172
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1511141Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601075Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo82956Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu45874Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55818Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54770Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54765KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71711- 32692