Sillä tänään on suuri juhlapäivä eläimille : )
Maailman eläinten päivää vietetään 4.10.
Hemmottele silloin parasta eläinystävääsi!
”Niin kauan, kuin maailmassa on lapsia, kukkia ja
lintuja, niin kauan on toivoa”,Franciscus Assisilainen
Hyvää yötä tämän lukijoille : )
Vanda King - Talk to the Animals - Dr. Doolittle
http://www.youtube.com/watch?v=Bx6nGZapOYE&feature=related
Älkää rääkätkö eläimiä : (
76
1180
Vastaukset
- Yx Pässi
t. Yx Pässi
- padme_amidala
..muista pyydellä vastaantulijoilta silityksiä päivän kunniaksi : )
- Yx Pässi
padme_amidala kirjoitti:
..muista pyydellä vastaantulijoilta silityksiä päivän kunniaksi : )
niin rapsutatko korvan takaa ?
- padme_amidala
Yx Pässi kirjoitti:
niin rapsutatko korvan takaa ?
..että tunnistan : )
- kaunis nainen
siili seinän viertä vastaan voi voi noita eläimiä kaupungissa oravat ja muut..
kyllä minä hiivin hiljaa ohi ettei säikähdä ..
siinä se seinänviertä kulki..- padme_amidala
..makkarin ikkunan alla olevassa pensaassa siiliperhe. Ne suhisee jo vihaisena, jolleivät saa ruokaa. Pihassa pomppii rusakoita koiraa kiusaamassa. Ne härnää sitä, kun tietävät ettei se pääse ulos. Aamulla kun lähdin kauppaan, oli kaksi fasaania auton luona tepastelemassa : ) Onhan niitä eläimiä, orava jos näkyy koiran kanssa, on mulla vaarana kellahtaa kumoon. Koira tykkää hätistellä niitäkin : )
Mökillä on pihakettuja ja jäniksiä, sekä myyriä, hiiristä puhumattakaan. Hiiripöllöjä, kissahaukkoja, naakkoja ym lintuja. Peurat popsivat viimetalvena marjapensaitteni oksat ja norjanangervot *huokaus*
vaikkei se nyt suoranaisesti elain olekaan. mutta se syø lihaa (sikanautaa) ja on melko aanekas massyttaessaan joten juhlapaivaa on vietetty :-)
- padme_amidala
.. kuin pikku fifilläni : ) Sikanautaa tuokin mässyttää ja ääni on melkoinen : )
kukille, kuin kukille paljon substraalii
substraali on aine, joka kukat kukittaa
se on hellävaraisintaa
- Riista hirvijahdista
Nyt tuli rotuongelma. Minkä lajin eläimeksi mies lasketaan. Ei löydy nyt äkkiä elukkaopista. Eukko kyllä mainitsee "senkin sika", mutta kun katsoin peilistä, kärsä on eri muotoa.
Saisi sen miehenkin laskea rauhoitetuksi. Ainakin kaulimeen pehmusteet pakko saada vaikka perustuslailla tai ainaskin presidentin asetuksella. Näin on näkkileivät!!!- padme_amidala
..ostat vaan vaimolle sitä naapurimaan maitoa, niinn voit ihan luvan kanssa vastata takaisin: "kaikissa meissä asuu pieni lehmä"
Kumma, kun lapsile on järjestetty kaikenlaisia pehmusteita ja kypäriä, muttei miehelle kotikypärää : )
No oikeastaan vaimoille pitäisi järjestää nykyisinkin sitä kotitalousopetusta, mitä aiemminkin oli. Siinähän käytiin lastenhoito, kodinhoito, pyykinpesu ja ruuanlaitto huolellisesti läpi. Samalla opetettiin, kuinka kotona kaikki on puhdasta ja kiiltää ja vaimo siisteissä vermeissä kun mies tulee väsyneenä töistä kotiin : )
- vega65
"Meissä jokaisessa asuu pieni sisäinen lapsi/eläin, joka vaatii huomiota ja,,,hitto oliko se hellyyttä" :-)
- k.n
miksi otan koiran jotta voin osoittaa sitä hellyyttä..
- padme_amidala
..etenkin tuo hellyyskohta. Kiireen ja/tai stressin keskellä toisten huomioiminen jää liian vähälle : )
noita linkkejä vilisee, niin tässäpä linkki mun ehkä raikkaimpaan harrastukseeni, lintuhin. Suosittelen muillekin tutustumista lintuihin, koska tuomiot on vähäisiä ja menevät jotakuinkin näin, kuu Kiurusta, puolikuuta Peipposesta, Västäräkistä vähäsen, Pääskysestä ei päivääkään, joten pääskynen on oiva kohde aloittaa bongaaminen :))
http://www.lintukuva.fi/- padme_amidala
..mulla on tän möksän sokkelissa halkeama ja jos en ole valppaana lisäämässä ilmastointiteippiä siihen edellisen irrotessa sään rasituksesta, tekevät sinitiaiset siihen rakoon pesänsä. Sitten sitä ei voi koko kesänä teipata, vaan pitää odotella, että ne häviävät. Sillä aikaa tietysti minet sateet valuvat perustuksiin *huokaus*
padme_amidala kirjoitti:
..mulla on tän möksän sokkelissa halkeama ja jos en ole valppaana lisäämässä ilmastointiteippiä siihen edellisen irrotessa sään rasituksesta, tekevät sinitiaiset siihen rakoon pesänsä. Sitten sitä ei voi koko kesänä teipata, vaan pitää odotella, että ne häviävät. Sillä aikaa tietysti minet sateet valuvat perustuksiin *huokaus*
Vanhaselta erikoishöylättyä lautaa ja tee pönttö Sinitiaselle :)) Mulla oli monena vuotena Harmaasiepon pesä oven vieressä olevassa kukkakorissa, jonne ois pitänyt saada laitettua kukka, mutta aina oli odotettava Juhannukselle saakka, että pesintä oli ohi ja sitten vasta sai kukan siihen laitettua :))
- padme_amidala
kerbiili62 kirjoitti:
Vanhaselta erikoishöylättyä lautaa ja tee pönttö Sinitiaselle :)) Mulla oli monena vuotena Harmaasiepon pesä oven vieressä olevassa kukkakorissa, jonne ois pitänyt saada laitettua kukka, mutta aina oli odotettava Juhannukselle saakka, että pesintä oli ohi ja sitten vasta sai kukan siihen laitettua :))
..täytyykin tutkiskella pönttömalleja. Kyllä täältä mökiltä lintupönttojen verran perintölautoja löytyy. Naulojakin näytti olevan iso paketti : ) Talitintit asustelevat tuossa keittiön ikkunan alla olevassa koivuun ripustetussa pesäpöntössä. Nyt kun tarkemmin muistelen, niin minulla on jossakin juttu pöllöjen tai hiirihaukkojen pöntöistä...*lähtee juoksujalkaa kaivelemaan lehtikasoja *
padme_amidala kirjoitti:
..täytyykin tutkiskella pönttömalleja. Kyllä täältä mökiltä lintupönttojen verran perintölautoja löytyy. Naulojakin näytti olevan iso paketti : ) Talitintit asustelevat tuossa keittiön ikkunan alla olevassa koivuun ripustetussa pesäpöntössä. Nyt kun tarkemmin muistelen, niin minulla on jossakin juttu pöllöjen tai hiirihaukkojen pöntöistä...*lähtee juoksujalkaa kaivelemaan lehtikasoja *
Jos vain löydät siihen rakennusohjeet, niin voisitko lähettää ne mullekin :)) Mullä tässä "kaverina" Huuhkaja, ei kuitenkaan mediatuttu Bubi-Huuhkaja :) On asustellut jo vuosia tässä lähistöllä ja käy usein huhuilemassa tässä ihan pihapuissa. Matkin sitä huhuilemalla eräänä iltana viime Syksynä ja ilmeistyihän se näkösälle, jopa niin lähelle, että oli viedä mun vaalean piponi päästäni :))
- padme_amidala
kerbiili62 kirjoitti:
Jos vain löydät siihen rakennusohjeet, niin voisitko lähettää ne mullekin :)) Mullä tässä "kaverina" Huuhkaja, ei kuitenkaan mediatuttu Bubi-Huuhkaja :) On asustellut jo vuosia tässä lähistöllä ja käy usein huhuilemassa tässä ihan pihapuissa. Matkin sitä huhuilemalla eräänä iltana viime Syksynä ja ilmeistyihän se näkösälle, jopa niin lähelle, että oli viedä mun vaalean piponi päästäni :))
..tuossa pihamännyssä. Sen takia joskus etsiskelin niitä pöntönteko-ohjeita myös netistäkin : ) Nyt näyttää pönttömallisto täällä netissäkin laajentuneen, ei ole enää pelkästään sitä yhtä mallia, jossa varpuset/talitintit viihtyvät. Kerran tehtiin pihasiilillekin talvimökki, muttei siihen siiliä tullut : ) Tuo tuulihaukan/hiiripöllön pönttö näyttää helppotekoiselta, kun siihen ei tarvitse tehdä pyöreää reikää.
http://www.linnunpontto.com/index.php?sivu=pf.php&tiedot=tuulihaukka
http://www.saunalahti.fi/retki/linnut/opas.htm#tuuli padme_amidala kirjoitti:
..tuossa pihamännyssä. Sen takia joskus etsiskelin niitä pöntönteko-ohjeita myös netistäkin : ) Nyt näyttää pönttömallisto täällä netissäkin laajentuneen, ei ole enää pelkästään sitä yhtä mallia, jossa varpuset/talitintit viihtyvät. Kerran tehtiin pihasiilillekin talvimökki, muttei siihen siiliä tullut : ) Tuo tuulihaukan/hiiripöllön pönttö näyttää helppotekoiselta, kun siihen ei tarvitse tehdä pyöreää reikää.
http://www.linnunpontto.com/index.php?sivu=pf.php&tiedot=tuulihaukka
http://www.saunalahti.fi/retki/linnut/opas.htm#tuulimie paremmin uskon pönttöä tarvittavan, kun lintu vaihtui Hiiripöllöksi :)) Keväällä menin eräällä lammella koputtamaan erästä telkänpönttöä ja oli melkoinen yllätys, kun suuaukolle tuli iso pöllön pää. En häirinnyt lintua sen enempää ja koska kyseessä oli Viirupöllö, joka on yks äkäisimmistä linnuista pesällä. Rengastajienkin on mentävä ämpäri päässä niitä rengastamaan, ettei lähde silmät päästä :)
Thanks noista pönnttö ohjeista :)- padme_amidala
kerbiili62 kirjoitti:
mie paremmin uskon pönttöä tarvittavan, kun lintu vaihtui Hiiripöllöksi :)) Keväällä menin eräällä lammella koputtamaan erästä telkänpönttöä ja oli melkoinen yllätys, kun suuaukolle tuli iso pöllön pää. En häirinnyt lintua sen enempää ja koska kyseessä oli Viirupöllö, joka on yks äkäisimmistä linnuista pesällä. Rengastajienkin on mentävä ämpäri päässä niitä rengastamaan, ettei lähde silmät päästä :)
Thanks noista pönnttö ohjeista :)..että rengastaminen on noin vaarallista puuhaa. Lintujen liikkeet on hyvin äkkinäisiä, joten uskon suojausta tarvittavankin. Täällä lentelee kaikenlaisia lintuja, jotka pitävät myyristä ja hiiristä. Mulla menee linnuissa nimet sekaisin, kun en ole niihin niin kovin perehtynyt. Tuolla pihapöllöllä on paljon nimiä, kuin rakkaalla lapsellakin: pissihaukka, kissapökkö, pöllöhaukka, kissahaukka. Sitä minkä luulen olevan hiirihaukka en ole nähnyt, kuin lentelemässä ja hyökkimässä harakoiden kimppuun.
padme_amidala kirjoitti:
..että rengastaminen on noin vaarallista puuhaa. Lintujen liikkeet on hyvin äkkinäisiä, joten uskon suojausta tarvittavankin. Täällä lentelee kaikenlaisia lintuja, jotka pitävät myyristä ja hiiristä. Mulla menee linnuissa nimet sekaisin, kun en ole niihin niin kovin perehtynyt. Tuolla pihapöllöllä on paljon nimiä, kuin rakkaalla lapsellakin: pissihaukka, kissapökkö, pöllöhaukka, kissahaukka. Sitä minkä luulen olevan hiirihaukka en ole nähnyt, kuin lentelemässä ja hyökkimässä harakoiden kimppuun.
kauan sitten, elikkä 22.4.1987 olin pilkillä ja näin jo kaukaa lokin keppuroivan jäällä. Kävelin lähemmäs lintua ja lopetin sen kärsimyksistä, oli myrkytetty läheisellä Minkki,-/Kettutarhalla. Samalla huomasin linnun jaloissa olevat renkaat, muovisen ja alumiinisen. Otin tietysti renkaat mukaani ja lähetin ne Helsingin Yliopiston Eläinmuseoon. Muutaman viikon päästä tuli kiitos kirje ja tiedot linnusta, jotka olivat seuraavanlaiset.
Naurulokki, rengastettu 5.12.1982 Sortedamssöen, Köbenhavn, Tanska. Lisäksi oli rengastajan nimi E. Fritze ja tietysti mun ilmoittama löytöpaikka ja mun nimi :)
Kaikenlaista sitä voi kohdalle sattua.padme_amidala kirjoitti:
..että rengastaminen on noin vaarallista puuhaa. Lintujen liikkeet on hyvin äkkinäisiä, joten uskon suojausta tarvittavankin. Täällä lentelee kaikenlaisia lintuja, jotka pitävät myyristä ja hiiristä. Mulla menee linnuissa nimet sekaisin, kun en ole niihin niin kovin perehtynyt. Tuolla pihapöllöllä on paljon nimiä, kuin rakkaalla lapsellakin: pissihaukka, kissapökkö, pöllöhaukka, kissahaukka. Sitä minkä luulen olevan hiirihaukka en ole nähnyt, kuin lentelemässä ja hyökkimässä harakoiden kimppuun.
..asuu sitruunan syönyt laiha huuhkaja. Niin hapanta ilmettä harvoin näkee.
HugaZaga kirjoitti:
..asuu sitruunan syönyt laiha huuhkaja. Niin hapanta ilmettä harvoin näkee.
tuskin on Bubo bubo, vaan hyvin tyypillinen sitruunansyöjä, lajinimikkeeltään Homosapiens, joille on hyvin tyypillistä esittää välillä hapannaamaisuutta. Nälkiintynyttä hapannaamaista immeistä voi siis ihan vilpittömin mielin kutsua Huuhkajaksi :)))
kerbiili62 kirjoitti:
tuskin on Bubo bubo, vaan hyvin tyypillinen sitruunansyöjä, lajinimikkeeltään Homosapiens, joille on hyvin tyypillistä esittää välillä hapannaamaisuutta. Nälkiintynyttä hapannaamaista immeistä voi siis ihan vilpittömin mielin kutsua Huuhkajaksi :)))
Hyvä kerbiili sai nauraa(....
Niin oli eläinten päivä ja annoin herkkuja koiralle ja kissalle ..Hyvää päivän jatkoa vaan sinulle näin myrskyisenä päivänä(
- brööööts
Sulla se taitaa päässäs myrskytä vähä aina. ekkö keksiny uutta nikkiä?
- hushus
sammakko17 kirjoitti:
taas pääsit päiväjärjestykseen kun sait linkittää. mee nyt katsoon sitä ukkoos. äläkä sekota ihmisten asioita ja juoruile perättömiä.
- padme_amidala
..täällä paistaa ihanasti aurinko. Kyllä syksyinen luonto osaakin olla kaunis auringonpaisteessa : )
Iltapäivähauskaa sammakolla : )
http://www.youtube.com/watch?v=aSM46jL1Epo - padme_amidala
sammakko17 kirjoitti:
..olipas nuo hassuja : )
- 12+6
padme_amidala kirjoitti:
..täällä paistaa ihanasti aurinko. Kyllä syksyinen luonto osaakin olla kaunis auringonpaisteessa : )
http://www.youtube.com/watch?v=aSM46jL1Epojust noin sammakko on iljetys))))hyvä padme säkin kai oot saanu jo tuta miten kiero se on))
padme_amidala kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=aSM46jL1Epo- ei sammakko
12+6 kirjoitti:
just noin sammakko on iljetys))))hyvä padme säkin kai oot saanu jo tuta miten kiero se on))
oli hyvä juttu ...
enpä olis uskonu että olet .....e - padme_amidala
ei sammakko kirjoitti:
oli hyvä juttu ...
enpä olis uskonu että olet .....e..enkä kirjoittele muutakuin tällä yhdellä nikillä, enkä koskaan puskasta : )
..tämmönen karva-apina niin mitäs jos hemmottelisit tätä eläintä vaikka vähän hieroskelemalla hartioita ja niskaa, tai talloisit päälläni kun makaan lattialla, se tekee gutaa!
- padme_amidala
..tuo tallominen kuulostaa hurjalta, minä en ainakaan uskaltaisi kenenkään selkää talloa : ) Hierominen sen sijaa onnistuu, jopa sellainen rentouttava päänahan hieronta : )
Tuosta karvaisuudesta tuli mieleen nuo hirvikärpäset. Onneksi en ole kokokarvainen, inhottava niitä mönkiäisiä on nyppiä hiuksistakin : )
- impi-lempi
Tänäänkään emme rääkkää eläimiä, ei siihen tarvita yhtä päivää vuodessa erikseen, jolloin EI SAA rääkätä eläimiä...:)
Tuli mieleen Äitienpäivä...yksi päivä vuodessa , kun äidille ollaan kilttejä oikein virallisestikin ;))- Vilma.
ajattele kokonainen päivä äidille kiltti--------riittäis kai se puolituntinenkin
- impi-lempi
Vilma. kirjoitti:
ajattele kokonainen päivä äidille kiltti--------riittäis kai se puolituntinenkin
Hyi sua...Äidille pittää olla AINA kiltti !! ;)
- padme_amidala
..että lama-aika vaikuttaa huonontavasti monien kotieläinten hyvinvointiin. Jos ei itselläkään riitä näinä kalliina elintarvikeaikoina rahaa ruokaan, niin miten sitä olisi tarjota elukoille : (
Juu ja ihmisiähän ne ovat äiditkin ja naiset yleensä, niinkuin miehetkin. Olisihan se mukavaa, jos kaikilla olisi hyvä olla. Ei ilkeiltäisi kenelekään tahalleen, eikä muutenkaan kiusattaisi : ) - padme_amidala
Vilma. kirjoitti:
..Mulla Poika kiukkuaa luvan kanssa kotona : ) jos sillä on paha mieli, niin kelles muulle se voi sitä kiukkuansa purkaa : ) Ei se kyllä kauaa jaksa, kun saan sen aina jotenkin nauramaan : )
- impi-lempi
padme_amidala kirjoitti:
..että lama-aika vaikuttaa huonontavasti monien kotieläinten hyvinvointiin. Jos ei itselläkään riitä näinä kalliina elintarvikeaikoina rahaa ruokaan, niin miten sitä olisi tarjota elukoille : (
Juu ja ihmisiähän ne ovat äiditkin ja naiset yleensä, niinkuin miehetkin. Olisihan se mukavaa, jos kaikilla olisi hyvä olla. Ei ilkeiltäisi kenelekään tahalleen, eikä muutenkaan kiusattaisi : )nyt vasta tajusin...en kai mä nyt äitejä sekoittanut eläimiin...?? ;O) Ihmisiähän ne juu, niin kuin sanoit ...;)
Tuo mitä sanoit lama-ajan vaikutuksista ruokintaan, pani miettimään, että näinhän se varmaan kyllä onkin...valitettavasti ... padme_amidala kirjoitti:
Juu ja ihmisiähän ne ovat äiditkin ja naiset yleensä, niinkuin miehetkin. Olisihan se mukavaa, jos kaikilla olisi hyvä olla. Ei ilkeiltäisi kenelekään tahalleen, eikä muutenkaan kiusattaisi : )Äitienpäivä touhotusta joka päivä on äitien päivä
- Vilma.
impi-lempi kirjoitti:
Hyi sua...Äidille pittää olla AINA kiltti !! ;)
mut saako sit olla puolituntia vuodessa ilkee.....
- Vilma.
padme_amidala kirjoitti:
..Mulla Poika kiukkuaa luvan kanssa kotona : ) jos sillä on paha mieli, niin kelles muulle se voi sitä kiukkuansa purkaa : ) Ei se kyllä kauaa jaksa, kun saan sen aina jotenkin nauramaan : )
jos kerta luvan annat-----minullekkin ne lupia myöntää
mut en mä luvan kassa viitti----ilman lupaa mää oon etittäin kärttyisä nuorinainen - impi-lempi
Vilma. kirjoitti:
mut saako sit olla puolituntia vuodessa ilkee.....
puoli tuntia sallittaisi ;))
impi-lempi kirjoitti:
nyt vasta tajusin...en kai mä nyt äitejä sekoittanut eläimiin...?? ;O) Ihmisiähän ne juu, niin kuin sanoit ...;)
Tuo mitä sanoit lama-ajan vaikutuksista ruokintaan, pani miettimään, että näinhän se varmaan kyllä onkin...valitettavasti .....äitejä eläimiin, sillä eläimiinsekaantuminen on kiellettyä. Vähän väliä tuomiolle joutuu mies joka on ollut julkisella paikalla 'muna käessä'. Ei saa käenpesäkään olla rauhassa näiltä miehiltä ..
- impi-lempi
HugaZaga kirjoitti:
..äitejä eläimiin, sillä eläimiinsekaantuminen on kiellettyä. Vähän väliä tuomiolle joutuu mies joka on ollut julkisella paikalla 'muna käessä'. Ei saa käenpesäkään olla rauhassa näiltä miehiltä ..
ny silleen...hyiiiii ....;) Kamalii miähii sellaaset, kun ei jätä eläimiäkään rauhaan...
..liskokin on eläin.. ei enää käsilaukkuja..nahkalaukkuja..
- impi-lempi
mutta mulla ei ookaan vielä yhtään pervonnahkalaukkua ;O))
impi-lempi kirjoitti:
Liskolaukkua? Mullapa on;D
- padme_amidala
..liskojen säilyttämiseksi : ) Onhan mulla nahkalaukkuja ja lompsia, mutta käärmeen ja liskon kohdalla täytyy sanoa ei. Mun tavarat on tehty ruokaeläinten nahasta :(
impi-lempi kirjoitti:
..alkaa suojautuu..??.katsot sillä silmällä..nahkaani..
sammakko17 kirjoitti:
Liskolaukkua? Mullapa on;D
..laitan sormet korviin..en halua kuulla liskonnahkalaukuista.. LLLALLALLALALLALALL
padme_amidala kirjoitti:
..liskojen säilyttämiseksi : ) Onhan mulla nahkalaukkuja ja lompsia, mutta käärmeen ja liskon kohdalla täytyy sanoa ei. Mun tavarat on tehty ruokaeläinten nahasta :(
..ota kotiisi..täällä katellaan jo SILLÄ SILMÄLLÄ..
- VAIN OHIKULKIJA
pervokki kirjoitti:
AVATESSANI PERVOKIN KÄYTTÄJÄ VIESTIT TAKAA TULEE PADME AMIDALA
- padme_amidala
VAIN OHIKULKIJA kirjoitti:
AVATESSANI PERVOKIN KÄYTTÄJÄ VIESTIT TAKAA TULEE PADME AMIDALA
..en minä kenenkään koneisiin ole tuppautumassa. Siihen olen hiukan liian iso...eikä vielä ole keksitty sellaisia pienentimiä, että mahtuisin verkkopiuhaa pitkin luikahtamaan : )
Mahtaa olla iljettävää, kun söpöjen liskojen asemesta näkyykin mua. Mun galtsu on kuitenkin suljettuna ollut jo pitkään , että sieltä ei ainakaan pitäisi mitään putkahdella : )
Olen muuten laittamassa konetta kiinni, enkä avaa sitä, kuin ehken myöään illalla. Jospa sinä aikana saisit pervokin viestit nätisti auki : ) - padme_amidala
pervokki kirjoitti:
..nyt aloin miettimään MILLÄ SILMÄLLÄ..ei kai pahalla sentään : )
- kaunis nainen
padme_amidala kirjoitti:
..nyt aloin miettimään MILLÄ SILMÄLLÄ..ei kai pahalla sentään : )
yritän pysyä tässä mukana
- padme_amidala
kaunis nainen kirjoitti:
yritän pysyä tässä mukana
..tuo oli hyvä : ) En kylllä yleensä tuosta aiheesta kirjoittele. Taisin saada nyt pölähtävän leiman otsaani : )
P.S Näissä pitkissä ketjuissa minä välillä tipahdan kärryiltä, muttei kai se täällä huuhaalla haittaa tee : ) - KARVATON KAUNIS NAINEN
padme_amidala kirjoitti:
..tuo oli hyvä : ) En kylllä yleensä tuosta aiheesta kirjoittele. Taisin saada nyt pölähtävän leiman otsaani : )
P.S Näissä pitkissä ketjuissa minä välillä tipahdan kärryiltä, muttei kai se täällä huuhaalla haittaa tee : )VARSINKIN MINULLE
- karvaton kaunis nainen
KARVATON KAUNIS NAINEN kirjoitti:
VARSINKIN MINULLE
voit avata sen tietsikan..
- padme_amidala
karvaton kaunis nainen kirjoitti:
voit avata sen tietsikan..
..näin kauan : ) Etten vaan vahingossa pompahda taas esiin kesken muiden lukemisten : )
- kaunis nainen
padme_amidala kirjoitti:
..näin kauan : ) Etten vaan vahingossa pompahda taas esiin kesken muiden lukemisten : )
tässä se munaus päivä taas meikäläiselle alko
- padme_amidala
kaunis nainen kirjoitti:
tässä se munaus päivä taas meikäläiselle alko
..juu samat sanat. Saas nähdä mitä kaikkea siä taas tapahtuukaan töppäilyalueella *huoks*
padme_amidala kirjoitti:
..en minä kenenkään koneisiin ole tuppautumassa. Siihen olen hiukan liian iso...eikä vielä ole keksitty sellaisia pienentimiä, että mahtuisin verkkopiuhaa pitkin luikahtamaan : )
Mahtaa olla iljettävää, kun söpöjen liskojen asemesta näkyykin mua. Mun galtsu on kuitenkin suljettuna ollut jo pitkään , että sieltä ei ainakaan pitäisi mitään putkahdella : )
Olen muuten laittamassa konetta kiinni, enkä avaa sitä, kuin ehken myöään illalla. Jospa sinä aikana saisit pervokin viestit nätisti auki : )Sinunhan piti ilmestyä minun taakseni (hieromaan) mutta näköjään menitkin satunnaisen ohikulkijan luihujen olkapäiden taakse ... pyh ! :P
- jeppe,
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=5006346.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00600/5006346.t.jpg[/IMG][/URL]
Minulla on ikkunanvälissä kuolleita heibäsirkkoja.En ole rääkännyt niitä.Mistähän tullut.- padme_amidala
..lutikoita vastaan. Nehän eivät pystyneet kiipeämään metallisia sängynjalkoja pitkin ravintonsa lähteelle...ihmisen iholle. Muutkin pikkiriikkiset kotieläimet ovat vähentyneet ihmisten julmuuden johdosta. Ennen niin yleinen kotisirkka on hävinnyt metallisten jää- ja kylmäkaappien tieltä ja kuivan keskuslämmityksen johdosta. Jos haluaa kotisirkkakannan lisääntyvätn kotioloissa, kannattaa huoneen kosteus pitää tasaisena ja ripotella vähän pullanmuruja niille. Kotisirkka asustelee vaan sisätiloissa :
http://www.afblum.be/bioafb/especes/orthopte/achedome.JPG - jeppe,
padme_amidala kirjoitti:
..lutikoita vastaan. Nehän eivät pystyneet kiipeämään metallisia sängynjalkoja pitkin ravintonsa lähteelle...ihmisen iholle. Muutkin pikkiriikkiset kotieläimet ovat vähentyneet ihmisten julmuuden johdosta. Ennen niin yleinen kotisirkka on hävinnyt metallisten jää- ja kylmäkaappien tieltä ja kuivan keskuslämmityksen johdosta. Jos haluaa kotisirkkakannan lisääntyvätn kotioloissa, kannattaa huoneen kosteus pitää tasaisena ja ripotella vähän pullanmuruja niille. Kotisirkka asustelee vaan sisätiloissa :
http://www.afblum.be/bioafb/especes/orthopte/achedome.JPGhttp://www.aijaa.com/v.php?i=5007022.jpg
Mikähän sirkka tuo on.Se on melkein yhtä pieni kuin noi kukkakärpäset.Niitä on aika monta. - padme_amidala
jeppe, kirjoitti:
http://www.aijaa.com/v.php?i=5007022.jpg
Mikähän sirkka tuo on.Se on melkein yhtä pieni kuin noi kukkakärpäset.Niitä on aika monta...heinäsirkat (=suorasiipiset) kasvaa kuuden vaiheen kautta aikuisiksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suorasiipiset
Jos sinua kiinnostaa tietää, mitä ne ovat, voi näytteen lähettää tutkittavaksi:
http://www.fmnh.helsinki.fi/elainmuseo/naytteet.htm
Täällä meilläpäin oli eräs perheenäiti lähettänyt katossa kiipeilevän oudon hämähäkin tuonne. Se osoittautui myrkkyhämähäkiksi etelästä. Se oli ilmeisesti salamatkustanut banaanien mukana suomalaiseen kotiin : )
- Nimimerkki on pakollinen.
en minä rääkkääkkään :D kissoja tosin joskus tulee säikyteltyä :P
- padme_amidala
..piristää kissoja. Tylsäähän ainakin sisäkissalla on elämä, jollei ole virikkeitä : ) Mulla onneksi koira hoitaa kissaemon virkaa nuollen ja hoitaen sitä, niin ettei tuo tylsisty (=tyhmyynny entisestään). Kun tuo kissa oli nuorempi, suostui se leikkimäänkin koiran kanssa : )
- populaari
ENKÄ MÄ R Ä Ä K K Ä Ä K Ä Ä N tuliko tämä nyt oikein,vai puuttuuko yks Ä
- padme_amidala
..puuttuisko kuitenkin yksi K? Rääkkääkkään, en tiedä -puhekieltähän tuo on, jotan sen voi mielestäni kirjoittaa ihan miten vaan : )
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eduskunnan setämiehet eivät häiritse
Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.1656095Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni2093492Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on133205Persut yrittävät epätoivon vimmalla
kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a562893Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto
Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,942628Tämä on persut
Persut kannattavat koko Suomen alueiden luovuttamista Venäjälle. Kannattavat myöskin väestönvaihtoa suomalaisten ja ven22515IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n
eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-292243Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen
Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.251963Linta ja Pete vievät UMK:n tänä vuonna
Aika nopeasti näki kuulematta tarjonnasta ketkä homman hoitaa. Mutta etukäteen jo kiitos muille osallistujille. https:551724- 461719