Olen lukenut tätä palstaa ja täällä on ollut keskustelua siitä, että Jumala on ennalta määrännyt ketkä pelastuvat ja ketkä eivät. Eli ennenkuin ihminen on syntynytkään Jumala on jo nähnyt sen pelatuuko hän vai ei. Pitääkö tämä paikkansa?
Tuli vaan mieleeni se, että jos Jumala on ennalta määrännyt kuka pelastuu, niin eikait siihen mitään evankeliointia tarvita, eikös se sitten olisi avan turhaa?
En oikein ymmärrä tuota asiaa, niin olisitteko ystävällisiä ja opettaisitte minua, ekivaarin ja hänen kummppaneidensa ei tarvitse vaivautua, sillä en usko teitä!
Pelastus ennalta valittu?
132
639
Vastaukset
- pasuna
Jumala on ainoa,joka näkee samanaikaisesti,nykyisen,menneen ja tulevan.Ts.Hän on nähnyt,kuka on tässä eksytysten ajassa perillä saamassa voittopokaalia.Ei siis määrännyt,vaan nähnyt.
Jumala on edeltä nähnyt, tiennyt ja tuntenut, että KAIKKI JOTKA JUMALAA RAKASTAVAT, OVAT JUMALASTA, ja heidät Jumala on ...
Roomalaiskirje 8
28 "Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
29 Sillä ne, jotka hän on edeltä tuntenut, hän on myös edeltä määrännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
30 mutta jotka hän on edeltä määrännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut."
TÄYSIN SAMA ASIA TÄSSÄ LYHYEMMIN:
1. Johanneksen kirje 5
4 "sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme."
Kysyjä halusi alun alkaen väärää, epäraamatullista vastausta ihmisiltä eikä Jumalalta.kerrotaan vain edeltä näkemisestä, eikä määräämisestä!
Roomalaiskirje 8
28 "Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
29 Sillä ne, jotka hän on edeltä tuntenut, hän on myös edeltä määrännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
30 mutta jotka hän on edeltä määrännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut."
Efesolaiskirje 1
4 "niin kuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,"
Minun raamattuni ei kerro yhtikäs mitään edeltä näkemisestä, vaan ainoastaan "edeltä tuntemisesta, määräämisestä, kirkastamisesta ja vanhurskauttamisesta"!- todé*
ekivaari kirjoitti:
kerrotaan vain edeltä näkemisestä, eikä määräämisestä!
Roomalaiskirje 8
Efesolaiskirje 1
4 "niin kuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,"
Minun raamattuni ei kerro yhtikäs mitään edeltä näkemisestä, vaan ainoastaan "edeltä tuntemisesta, määräämisestä, kirkastamisesta ja vanhurskauttamisesta"!edeltä tunteminen ole edeltä tietämistä.
- -mietiskelijä-
todé* kirjoitti:
edeltä tunteminen ole edeltä tietämistä.
Aivan turhaan vastaat ekivaarille. vastauksesi oli kyllä ja aamen, mutta ekivaaria se vaan yllyttää kirjoittamaan lisää eksytyksiä palstalle.
Eihän ekivaarin opetuksen mukaan kukaan huku. Me emme vaan "ymmärrä" Jeesuksen ja apostolien opetusta. Oletko muuten jo neitsyt mielelltäsi? Jos et niin voit panna ranttaliksi, kieltää Jeesuksenkin. Kaikkihan kuitenkin pelastuvat. Sitä se ekivaarin opetus on.
Olen useamman kerran toivonut ja pyytänyt, etteivät uskovat vastaisi ollenkaan ekivaarin opetuksiin vaan jättäisivät lukematta (ja varsinkaan vastaamatta) hänen raamatun ilmoituksesta irralleen repimiin kirjoituksiin. -mietiskelijä- kirjoitti:
Aivan turhaan vastaat ekivaarille. vastauksesi oli kyllä ja aamen, mutta ekivaaria se vaan yllyttää kirjoittamaan lisää eksytyksiä palstalle.
Eihän ekivaarin opetuksen mukaan kukaan huku. Me emme vaan "ymmärrä" Jeesuksen ja apostolien opetusta. Oletko muuten jo neitsyt mielelltäsi? Jos et niin voit panna ranttaliksi, kieltää Jeesuksenkin. Kaikkihan kuitenkin pelastuvat. Sitä se ekivaarin opetus on.
Olen useamman kerran toivonut ja pyytänyt, etteivät uskovat vastaisi ollenkaan ekivaarin opetuksiin vaan jättäisivät lukematta (ja varsinkaan vastaamatta) hänen raamatun ilmoituksesta irralleen repimiin kirjoituksiin.opin mukaan kukaan huku"! Ekivaarlla ei tosin ole omaa nimikko-oppia, mutta siitä huolimatta kaikki liha hukkuu ja on jo saanut kuolemantuomion, koska se on liittoutunut synnin kanssa yhteen! "Lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan", eikä voi ottaa eikä omaksua sitä, mikä Jumalan Hengen on! Lihamme on se, "joka ei pelastu"!
- voi sentään!
-mietiskelijä- kirjoitti:
Olen useamman kerran toivonut ja pyytänyt, etteivät uskovat vastaisi ollenkaan ekivaarin opetuksiin vaan jättäisivät lukematta (ja varsinkaan vastaamatta) hänen raamatun ilmoituksesta irralleen repimiin kirjoituksiin.ekivaari paljastaa omasta harhastaan lisää
antamalla ymmärtää Jumalan rakastavan
häntä enemmän,kuin muita uskovia ja
siksi me muut uskovat vihaamme häntä!
Esimerkin hän otti 1Moos.37 luvusta,
jossa mainitaan,miten Joosef oli
isälleen rakkaampi,kuin muut veljet! voi sentään! kirjoitti:
ekivaari paljastaa omasta harhastaan lisää
antamalla ymmärtää Jumalan rakastavan
häntä enemmän,kuin muita uskovia ja
siksi me muut uskovat vihaamme häntä!
Esimerkin hän otti 1Moos.37 luvusta,
jossa mainitaan,miten Joosef oli
isälleen rakkaampi,kuin muut veljet!Galatalaiskirje 4
29 "Mutta niin kuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin."
Johannes 16
2 "He erottavat teidät yhteydestään; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle."
Minä en ole ollut erottamassa ketään kirjoittajien joukosta, mutta te olette joukolla minua erottamassa ja pois käskemässä!- todé*
Olen useamman kerran toivonut ja pyytänyt, etteivät uskovat vastaisi ollenkaan ekivaarin opetuksiin vaan jättäisivät lukematta (ja varsinkaan vastaamatta) hänen raamatun ilmoituksesta irralleen repimiin kirjoituksiin.vääntää ekin kanssa. Joskus tulee heitettyä jotain, kuten nyt. :-)
- Mieti hieman
ekivaari kirjoitti:
Galatalaiskirje 4
29 "Mutta niin kuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin."
Johannes 16
2 "He erottavat teidät yhteydestään; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle."
Minä en ole ollut erottamassa ketään kirjoittajien joukosta, mutta te olette joukolla minua erottamassa ja pois käskemässä!Joka ei Minun kanssani kokoa,
se hajottaa.
Siinä syy,miksi sinun kirjoituksiisi
on otettu nuhdellen kantaa,mutta
sinä et ole välittänyt.
Raamatussa kehoitetaan myöskin
erottautumaan sellaisesta,joka
opettaa vastoin Sanaa ja saa aikaan
hajaannusta. Mieti hieman kirjoitti:
Joka ei Minun kanssani kokoa,
se hajottaa.
Siinä syy,miksi sinun kirjoituksiisi
on otettu nuhdellen kantaa,mutta
sinä et ole välittänyt.
Raamatussa kehoitetaan myöskin
erottautumaan sellaisesta,joka
opettaa vastoin Sanaa ja saa aikaan
hajaannusta.siinä selostan raamatullisella tiedolla ja ohjeilla, kuka rakentaa hengen mukaan ja kuka lihan mukaan hajottaa!
- benedi=siunattu
ekivaari kirjoitti:
kerrotaan vain edeltä näkemisestä, eikä määräämisestä!
Roomalaiskirje 8
Efesolaiskirje 1
Minun raamattuni ei kerro yhtikäs mitään edeltä näkemisestä, vaan ainoastaan "edeltä tuntemisesta, määräämisestä, kirkastamisesta ja vanhurskauttamisesta"!Ekivaari ei tajua Jumalan valtakunnanm salaisuuksista paljoakaan!
Pelastus on kokonaan ihmisen omassa valinnassa.
Pelastus perustuu ehdollisuuteen, jos ihminen vaeltaa Herran teiotä, ja Herran laissa
hän on niin kauan Jumalan kansaa.
Mutta kun ja jos hän luopuu Jumalan tahdon seuraamisesta, myös pelastus katoaa samantien.
Israelinkansahan erämaassa kuitenkin eli Jumalan tahdossa, mutta kun Jeesus, joka johdatti heidät pois Egybtin
orjuudesta,..tuli lopulta heidän tykönsä Jeesus lapsena, he hylkäsivät hänet.
On luonnollista että myös pelastus Jeesuksessa meni saman tien.
" Koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini ja heidän silmänsä pälyivät heidän isiensä kivijumalain perään"
" Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä... Hesek 20: 24, 25
Kyse on aina siitä miten ihminen käyttäytyy Jumalansa edessä. Jos niskoittelemme, emmekä vaella Jumalan käskyjen mukaan, ja ylenkatsomme Jumalan oikeudet, jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi,...niin kyllä loppujen lopuksi pelastuksen voi menettää.
Periaate on, että jos vanhurskas, uskova kääntyy pois vanhurskaudestaan, ja ryhtyy elämään synnissä
niin ei niitä entisiä uskon aikoja lasketa lankenneen hyväksi, eikä niitä muisteta.
Uskottomuutensa tähden , koska hän tiesi Jumalan tahdon, ja hylkäsi sen , niiden takia hänen on kuoltava!
Koko systeemi rakentuu: " Tänäpäivänä kun kuulette hänen äänensä , älkää paaduttako sydäntänne"
Idea on että jos jumalaton kääntyy ois jumalattomuudestaan, jota on harjoittanut, ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän säilyttää sielunsa elossa"
Näin se ekivaariseni menee, eikä mitenkään muutoin! - >:<
benedi=siunattu kirjoitti:
Ekivaari ei tajua Jumalan valtakunnanm salaisuuksista paljoakaan!
Pelastus on kokonaan ihmisen omassa valinnassa.
Pelastus perustuu ehdollisuuteen, jos ihminen vaeltaa Herran teiotä, ja Herran laissa
hän on niin kauan Jumalan kansaa.
Mutta kun ja jos hän luopuu Jumalan tahdon seuraamisesta, myös pelastus katoaa samantien.
Israelinkansahan erämaassa kuitenkin eli Jumalan tahdossa, mutta kun Jeesus, joka johdatti heidät pois Egybtin
orjuudesta,..tuli lopulta heidän tykönsä Jeesus lapsena, he hylkäsivät hänet.
On luonnollista että myös pelastus Jeesuksessa meni saman tien.
" Koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini ja heidän silmänsä pälyivät heidän isiensä kivijumalain perään"
" Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä... Hesek 20: 24, 25
Kyse on aina siitä miten ihminen käyttäytyy Jumalansa edessä. Jos niskoittelemme, emmekä vaella Jumalan käskyjen mukaan, ja ylenkatsomme Jumalan oikeudet, jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi,...niin kyllä loppujen lopuksi pelastuksen voi menettää.
Periaate on, että jos vanhurskas, uskova kääntyy pois vanhurskaudestaan, ja ryhtyy elämään synnissä
niin ei niitä entisiä uskon aikoja lasketa lankenneen hyväksi, eikä niitä muisteta.
Uskottomuutensa tähden , koska hän tiesi Jumalan tahdon, ja hylkäsi sen , niiden takia hänen on kuoltava!
Koko systeemi rakentuu: " Tänäpäivänä kun kuulette hänen äänensä , älkää paaduttako sydäntänne"
Idea on että jos jumalaton kääntyy ois jumalattomuudestaan, jota on harjoittanut, ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän säilyttää sielunsa elossa"
Näin se ekivaariseni menee, eikä mitenkään muutoin!voi ymmärtääkkään kun ei hän ole uskossa.
>>>>>>"Ekivaarilta puuttuu näinollen oma henkilökohtainen usko, ja hänellä on joku toinen usko joka uskoo hänessä jotain?"
- todé*
kyse ei ole siitä, että joku olisi ennalta määrätty pelastumaan synneistään, ja joku toinen ei. En tiedä raamatunpaikkaa, jossa niin sanottaisiin. Room. 8:29-30 puhuu kyllä ennaltamääräämisestä, mutta ymmärrän sen niin, että Jumala tarkoittaa tässä pelastussuunnitelmaansa, jonka mukaan kaikki ihmiset on määrätty ja kutsuttu pelastukseen.
Jumala valitsi ennaltajokaiselle mahdollisuuden ottaa armo vastaan. Jumala on kuitenkin ennaltatietäjä, ja tietää, kuka valitsee ja mitä. Aika rankka jobi hällä. - ml213;
En halua vaivata enempää, mutta ymmärrä, ettei ihminen koskaan tule tietämään Jumalan aivoituksia siitä mitä hän on ennaltamäärännyt.Siis vaikka Jumala on valinnut ja määrännyt ihmisiä, niin ihmiset eivät koskaan tiedä keitä nämä valitut ihmiset ovat,- enenkuin ihminen uudestisyntyy aidosti Jumalan elävän sanan kautta.
Siis Jumalan tahto on AINA tuoda KAIKILLE ihmisille julki/tietoisuuteen Jumalan tahto,- koska , "Usko siis tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta".Jos ihminen ei tuo esiin Jumalnma tahtoa,niin KUKAAN ei mahdollistu uskomaan,- puhumattakaan kuulemaan Jumalan tahtoa,- jolla on merkityksensä kuoleman jälkeen.
Ymmärränkin asian juuri päinvastoin. Kun Jumala ennaltamäärää ihmiset Jumalan seurakuntaan, niin tällä seurakunnalla on erikoisen suuri tehtävä yhteiskunnassa. >>>Olen lukenut tätä palstaa ja täällä on ollut keskustelua siitä, että Jumala on ennalta määrännyt ketkä pelastuvat ja ketkä eivät......
En oikein ymmärrä tuota asiaa, niin olisitteko ystävällisiä ja opettaisitte minua, ekivaarin ja hänen kummppaneidensa ei tarvitse vaivautua, sillä en usko teitä!irti repimällä! Te painotatte että "Jumala on edeltä nähnyt", vaikka Raamattu sekä Room.8:28-30 jakeissa ja Efesolaiskirjeen 1:4,5 jakeissa puhuu "ennalta määräämisestä" eikä näkemisestä, josta Jumala puhuu kokonaan eri asian yhteydessä, nimittäin Ef.1:9,10 jakeissa puhuu "aikojen täyttyessä" toteutuvasta kaiken yhdeksi tekemisestä!
- -mietiskelijä-
Asian olisi pitänyt tulla selväksi. Olisin halunnut vastata aloitukseen, mutta aikaisemmissa viesteissä asiaa on käsitelty hyvin selkeästi. En ole saanut lahjaa opettaa (sinulla se on) enkä siis saakkaan opettaa asiassa vaikka ymmärrän sen henkilökohtaisesti.
Tallensin kerran jukka.finlandin runon, joka ehkä sopii tähän.
"Lunastit huonon ja kalliiseen hintaan,
kun sinä lunastit mun.
Valitsit huonon ja valitsit heikon,
kun sinä valitsit mun.
Kaikessa rikoin ja kaikkea puutun,
mutta olen sittenkin sun,
sillä sinähän valitsit mun"
ennen aikojen alkua hän oli valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään rakkaudessa.
lunastus koskee kaikkia, mutta se tulee todeksi vaan niiden kohdalla, jotka ottavat sen vastaan. tämä on Jumalan määräämä tie ja Jeesus sanoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani".
"Joka minut löytää, se löytää elämän ja saa Jumalan mielisuosion. Joka menee minusta harhaan rakastaa kuolemaa". Jossain on näin kirjoitettu, muistaakseni sananlaskuissa (ehkä luku 8). -mietiskelijä- kirjoitti:
Asian olisi pitänyt tulla selväksi. Olisin halunnut vastata aloitukseen, mutta aikaisemmissa viesteissä asiaa on käsitelty hyvin selkeästi. En ole saanut lahjaa opettaa (sinulla se on) enkä siis saakkaan opettaa asiassa vaikka ymmärrän sen henkilökohtaisesti.
kun sinä lunastit mun.
kun sinä valitsit mun.
ennen aikojen alkua hän oli valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään rakkaudessa.
lunastus koskee kaikkia, mutta se tulee todeksi vaan niiden kohdalla, jotka ottavat sen vastaan. tämä on Jumalan määräämä tie ja Jeesus sanoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani".
"Joka minut löytää, se löytää elämän ja saa Jumalan mielisuosion. Joka menee minusta harhaan rakastaa kuolemaa". Jossain on näin kirjoitettu, muistaakseni sananlaskuissa (ehkä luku 8).vastaan aivan niin kuin teillä olisi valta päättää, ja aivan niin kuin me emme olisi ottaneet sitä pelastusta vastaan!
"Te panettelette äitinne poikia vastaan! Mitähän se yhteinen Isämme siitä ajattelee? Samaa kuin Jaakob orjattariensa pojista, jotka vihasivat Joosefia!- Sirpa Rajala
sen vuoksi, kun on niin monellaista opetusta. Joten pyydänkin yksinkertaista vastausta siihen, että onko Jumala jo ennalta "määrännyt" kuka pelastuu ja kuka ei?
Olen lukenut täältä jostakin, että Jumala jo ennen meidän syntymää olisi tietoinen pelastuuku kyseinen henkilö vai ei, onko totta?
Jos ei pelastu, niin eikö siihen sitten itse enää voi mitenkään vaikuttaa esim. uskomalla Jeesukseen? (tarkoitan että jos Jumala on tahtonut ettei pelsatu).??
Mää olen mennyt pikkusen sekaisin näistä monista erilaisista viesteistä mitä olen lukenut, kun ekivaarin mielestä kaikki pelstuu ja sitten monien muiden mielestä Jumala on jo ennalta tietoinen kuka pelastuu.
En osaa oikein selittää, mutta olisi kiva kun noihin kysymyksiin saisin luotettavat vastaukset, uskon sinua jaikal ja psalmi sekä Il-Marikin tuntuu luotettavalta. Toivon että joku teistä vastaisi, ihan yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi. Ei tarvitse Raamatusta ottaa jakeita uskon ihan vapaan selityksen, kunhan se tulee edeltämainituilta henkilöiltä tai henkilöltä. Muiden vastauksia en uskalla lukea, jotten joudu harhaan! - todé*
kun sinä lunastit mun.
kun sinä valitsit mun.
"Joka minut löytää, se löytää elämän ja saa Jumalan mielisuosion. Joka menee minusta harhaan rakastaa kuolemaa". Jossain on näin kirjoitettu, muistaakseni sananlaskuissa (ehkä luku 8).keskustelupalsta, eikä saarnaspönttö. Älä siis ota paineita siitä, kuka opettaa, kuka vain laukoo mielipiteitään. Opetuksen (sanan) siemen kun voi piillä hyvinkin lyhyessä mieliipidekirjoituksenpätkässä. Saat siis opettaa sinäkin.
Sirpa Rajala kirjoitti:
sen vuoksi, kun on niin monellaista opetusta. Joten pyydänkin yksinkertaista vastausta siihen, että onko Jumala jo ennalta "määrännyt" kuka pelastuu ja kuka ei?
Olen lukenut täältä jostakin, että Jumala jo ennen meidän syntymää olisi tietoinen pelastuuku kyseinen henkilö vai ei, onko totta?
Jos ei pelastu, niin eikö siihen sitten itse enää voi mitenkään vaikuttaa esim. uskomalla Jeesukseen? (tarkoitan että jos Jumala on tahtonut ettei pelsatu).??
Mää olen mennyt pikkusen sekaisin näistä monista erilaisista viesteistä mitä olen lukenut, kun ekivaarin mielestä kaikki pelstuu ja sitten monien muiden mielestä Jumala on jo ennalta tietoinen kuka pelastuu.
En osaa oikein selittää, mutta olisi kiva kun noihin kysymyksiin saisin luotettavat vastaukset, uskon sinua jaikal ja psalmi sekä Il-Marikin tuntuu luotettavalta. Toivon että joku teistä vastaisi, ihan yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi. Ei tarvitse Raamatusta ottaa jakeita uskon ihan vapaan selityksen, kunhan se tulee edeltämainituilta henkilöiltä tai henkilöltä. Muiden vastauksia en uskalla lukea, jotten joudu harhaan!alla olevassa lenkissä.
Ekivaarin , Veli vapaan ja ml213:n kirjoituksia ja heidän opetuksiaan ei saa ottaa vastaan. Älä lue niitä jos et tunne tarpeeksi hyvin Raamattua voidaksesi vastata Jumalan Sanalla eksyttäjille.
Koska luotat minun ja Psalmin opetukseen, lue kummatkin kirjoitukseni tässä lenkissä. Jos asia ei vielä selviä lue Psalmin kirjoitukset hänen ketjussaan. Jätä ekivaarin ja ml213:n jankutukset huomiotta.
Myös Mamabeard kirjoittaa luotettavaa Raamatun oppia tästä asiasta Psalmin ketjussa.
Näin tämä asia pitäisi tulla selväksi meidän kolmen yhtäpitävän opetuksen kautta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8516646todé* kirjoitti:
keskustelupalsta, eikä saarnaspönttö. Älä siis ota paineita siitä, kuka opettaa, kuka vain laukoo mielipiteitään. Opetuksen (sanan) siemen kun voi piillä hyvinkin lyhyessä mieliipidekirjoituksenpätkässä. Saat siis opettaa sinäkin.
Muutama sana kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
Sirpa Rajala kirjoitti:
En osaa oikein selittää, mutta olisi kiva kun noihin kysymyksiin saisin luotettavat vastaukset, uskon sinua jaikal ja psalmi sekä Il-Marikin tuntuu luotettavalta. Toivon että joku teistä vastaisi, ihan yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi. Ei tarvitse Raamatusta ottaa jakeita uskon ihan vapaan selityksen, kunhan se tulee edeltämainituilta henkilöiltä tai henkilöltä. Muiden vastauksia en uskalla lukea, jotten joudu harhaan!Tahdon toivottaa Sinulle Jeesuksen rauhaa, sitä mistä Hän sanoi: "Minun rauhani Minä annan teille".
>>Olen lukenut täältä jostakin, että Jumala jo ennen meidän syntymää olisi tietoinen pelastuuku kyseinen henkilö vai ei, onko totta?>Jos ei pelastu, niin eikö siihen sitten itse enää voi mitenkään vaikuttaa esim. uskomalla Jeesukseen? (tarkoitan että jos Jumala on tahtonut ettei pelsatu).??>Mää olen mennyt pikkusen sekaisin näistä monista erilaisista viesteistä mitä olen lukenut, kun ekivaarin mielestä kaikki pelstuu ja sitten monien muiden mielestä Jumala on jo ennalta tietoinen kuka pelastuuSirpa Rajala kirjoitti:
En osaa oikein selittää, mutta olisi kiva kun noihin kysymyksiin saisin luotettavat vastaukset, uskon sinua jaikal ja psalmi sekä Il-Marikin tuntuu luotettavalta. Toivon että joku teistä vastaisi, ihan yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi. Ei tarvitse Raamatusta ottaa jakeita uskon ihan vapaan selityksen, kunhan se tulee edeltämainituilta henkilöiltä tai henkilöltä. Muiden vastauksia en uskalla lukea, jotten joudu harhaan!vastaamaan, niin yritän vastata tällä tavoin. Usko Herraan Jeesukseen koko sydämestäsi, äläkä päästä epäuskoa ajatuksiisi, niin sinä pelastut!
Olen ymmärtänyt että olet uudestisyntynyt uskossa oleva henkilö, niin sinun tulee luottaa Jeesukseen Kristukseen TÄYSILLÄ, kuten tapanani on sanoa. Ei sinun tarvitse miettiä sitä Onko Jumala "määrännyt" jonkun pelastukseen vai ei.
Kyllä Jumala varmaan tietää jo ennen kunkin syntymää, miten kullekin käy, mutta tärkeintä tässä on uskoa Herraan Jeesukseen, sillä Hänessä on pelastus, kuten varmaan tiedätkin.
Joten yksinkertaisesti sanottuna, älä mieti toissijaisia asioita vaan usko Herraan Jeesukseen täysillä! Ja olet pelastuksessa sisällä! Joten tässä minun yksinkertainen ja lyhyt vastaus sinulle.
Ps: Lue myös jaikalin mainitsemat viestit, niistä saat hyvää tietoa.- ?!
ekivaari kirjoitti:
irti repimällä! Te painotatte että "Jumala on edeltä nähnyt", vaikka Raamattu sekä Room.8:28-30 jakeissa ja Efesolaiskirjeen 1:4,5 jakeissa puhuu "ennalta määräämisestä" eikä näkemisestä, josta Jumala puhuu kokonaan eri asian yhteydessä, nimittäin Ef.1:9,10 jakeissa puhuu "aikojen täyttyessä" toteutuvasta kaiken yhdeksi tekemisestä!
Mikä sinä olet määrittelemään toisten kirjoituksia
joka itse revit jakeita irti asiayhteyksistä.
Jaikalin kirjoitukset ovat totuudenmukaisia ja
olen samaa mieltä mietiskelijän kanssa siitä
että Jaikalilla on opettamisen lahja. Il-Mari kirjoitti:
vastaamaan, niin yritän vastata tällä tavoin. Usko Herraan Jeesukseen koko sydämestäsi, äläkä päästä epäuskoa ajatuksiisi, niin sinä pelastut!
Olen ymmärtänyt että olet uudestisyntynyt uskossa oleva henkilö, niin sinun tulee luottaa Jeesukseen Kristukseen TÄYSILLÄ, kuten tapanani on sanoa. Ei sinun tarvitse miettiä sitä Onko Jumala "määrännyt" jonkun pelastukseen vai ei.
Kyllä Jumala varmaan tietää jo ennen kunkin syntymää, miten kullekin käy, mutta tärkeintä tässä on uskoa Herraan Jeesukseen, sillä Hänessä on pelastus, kuten varmaan tiedätkin.
Joten yksinkertaisesti sanottuna, älä mieti toissijaisia asioita vaan usko Herraan Jeesukseen täysillä! Ja olet pelastuksessa sisällä! Joten tässä minun yksinkertainen ja lyhyt vastaus sinulle.
Ps: Lue myös jaikalin mainitsemat viestit, niistä saat hyvää tietoa.tietää ennalta, kenet pelastaa?
Siinähän myönnät kaiken uiskon olevan turhaa pippalointia, ilman merkitystä, ellei merkitykseksi laske tuhlatun ajan hukkaa, jonka olisi voinut käyttää hyödyllisemmin, vaikka itsensä kehittämiseen.
"En voi ymmärtää Jumalaa joka palkitsee ja rankaisee omia luomuksiaan, tai jonka mieli on samankaltainen kuin omamme. Henkilö joka selviää hengissä, omalta fyysiseltä kuolemalta on myös ymmärrykseni yläpuolella, tällaiset turhamaisuudet ovat pelokkaille tai absurdin egoismin voimattomille sieluille."
- Albert Einsteinjukka.finland kirjoitti:
Tahdon toivottaa Sinulle Jeesuksen rauhaa, sitä mistä Hän sanoi: "Minun rauhani Minä annan teille".
>>Olen lukenut täältä jostakin, että Jumala jo ennen meidän syntymää olisi tietoinen pelastuuku kyseinen henkilö vai ei, onko totta?>Jos ei pelastu, niin eikö siihen sitten itse enää voi mitenkään vaikuttaa esim. uskomalla Jeesukseen? (tarkoitan että jos Jumala on tahtonut ettei pelsatu).??>Mää olen mennyt pikkusen sekaisin näistä monista erilaisista viesteistä mitä olen lukenut, kun ekivaarin mielestä kaikki pelstuu ja sitten monien muiden mielestä Jumala on jo ennalta tietoinen kuka pelastuutoisia keskustelijoita halventavasti?
- Ekivaarin oppi on väärää!
Pe.ku kirjoitti:
toisia keskustelijoita halventavasti?
Apostolien ajoilla jo varoitettiin harhaoppisista
joten vielä kerran:älä sekaannu asioihin,jotka
ovat Jumalan asioita ja joista sinä et ymmärrä. Ekivaarin oppi on väärää! kirjoitti:
ovat Jumalan asioita ja joista sinä et ymmärrä.aasilla ja pukeuduttiin käärinliinoihin.
- "itsensä kehittäminen"
Pe.ku kirjoitti:
tietää ennalta, kenet pelastaa?
Siinähän myönnät kaiken uiskon olevan turhaa pippalointia, ilman merkitystä, ellei merkitykseksi laske tuhlatun ajan hukkaa, jonka olisi voinut käyttää hyödyllisemmin, vaikka itsensä kehittämiseen.
"En voi ymmärtää Jumalaa joka palkitsee ja rankaisee omia luomuksiaan, tai jonka mieli on samankaltainen kuin omamme. Henkilö joka selviää hengissä, omalta fyysiseltä kuolemalta on myös ymmärrykseni yläpuolella, tällaiset turhamaisuudet ovat pelokkaille tai absurdin egoismin voimattomille sieluille."
- Albert EinsteinPikemminkin tulee harjoittaa itseään jumalisuuteen
niinkuin Raamatussa 1.Tim.4:7-10 sanotaan:
Harjoita itseäsi jumalisuuteen.
Sillä ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain
vähään;mutta jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen,
koska sillä on elämän lupaus,sekä nykyisen,että
tulevaisen.
Varma on se sana ja kaikinpuolin vastaanottamisen
arvoinen.
Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme,
että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan,
joka on kaikkien ihmisten vapahtaja,varsinkin uskovien. - leahim
Sirpa Rajala kirjoitti:
En osaa oikein selittää, mutta olisi kiva kun noihin kysymyksiin saisin luotettavat vastaukset, uskon sinua jaikal ja psalmi sekä Il-Marikin tuntuu luotettavalta. Toivon että joku teistä vastaisi, ihan yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi. Ei tarvitse Raamatusta ottaa jakeita uskon ihan vapaan selityksen, kunhan se tulee edeltämainituilta henkilöiltä tai henkilöltä. Muiden vastauksia en uskalla lukea, jotten joudu harhaan!Luuletko Sirpa
että vastausta saat?
Niinkuin näkyy,ja poiketen aiheesta
saat toraa silmillesi!
Näin se on ja on aina oleva,...:=((
Valitettavasti.
Tämä taas nostaa enemmän negatiivista ajattelua
muissakin lukijoissa.
Ja siksi metsä vastaa
niinkuin sinne huudetaan! Ekivaarin oppi on väärää! kirjoitti:
ovat Jumalan asioita ja joista sinä et ymmärrä.lihan mukaan hengellisiä asioita opettavasta "on ja ei"-opeista (Matt. 5:37) ja apostolit jatkoivat tätä Jeesuksen työtä tässä asiassa ja Paavali kirjoitti:
2. Korinttolaiskirje 1
17 "Kun minulla siis oli tämä aikomus, en kaiketi ole menetellyt kevytmielisesti? Vai päätänkö l i h a n mukaan, minkä päätän, niin että puheeni on sekä »on, on«, että »ei, ei«?"
Harhaoppia on se, mitä eivät Jeesus ja apostolit opettaneet, ja he opettivat selvästi tuollaista kolminaisuusopin suosimaa lihallista "on ja ei"-oppia vastaan!
Hyvä käytännön esimerkki siitä saatiin illalla, kun Sirpa Rajala kertoi menevänsä sekaisin jaikalin ja Psalmi50.15 edestakaisessa soutamisessa ja huopaamisessa, että onko Jumala ennalta valinnut ihmiset pelastukseen vai eikö ole valinnut. Raamattu sanoo sen kirkkaasti, että "Jumala on valinnut meidät jo ennen maailman perustamista olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään" (Ef. 1:4,5 ja Room. 8:28-30) Kaikki on joskus ollut sellaista, miksi Jumala sen tulee palauttamaan! (of restitution of all things, = kaikkien asioiden ennallistaminen, Apt.3:21)
Apostolien teot
21 "Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettojensa suun kautta."
King James;
21 "Whom the heaven must receive until the times of restitution of all things, which God hath spoken by the mouth of all his holy prophets since the world began."
Nämä seuraavat apostoli Paavalin antamat ohjeet sopisivat hyvin tämänkin palstan käyttäytymisohjeeksi;
1. kirje Timoteukselle 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinaa niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."
1. Korinttolaiskirje 4
6 "Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: »Ei yli sen, mikä kirjoitettu on«, ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan."
Mitä oppia tai asiaa ei Raamatusta löydy, SE ON HARHAOPPIA!- todé*
Pe.ku kirjoitti:
Muutama sana kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
hyvää saarnaa, mutta täällä pitäisi keskittyä keskustelemiseen. Palstan uskisukoilla on saarnakilpailua.
- todé*
leahim kirjoitti:
Luuletko Sirpa
että vastausta saat?
Niinkuin näkyy,ja poiketen aiheesta
saat toraa silmillesi!
Näin se on ja on aina oleva,...:=((
Valitettavasti.
Tämä taas nostaa enemmän negatiivista ajattelua
muissakin lukijoissa.
Ja siksi metsä vastaa
niinkuin sinne huudetaan!vastauksia on sadellut vaikka millä mitalla, myös "tervehenkisiä", kristinoppiin pohjautuviakin.
- Jaikaliin ja Psalmi50.15 kirjoitukset
ekivaari kirjoitti:
lihan mukaan hengellisiä asioita opettavasta "on ja ei"-opeista (Matt. 5:37) ja apostolit jatkoivat tätä Jeesuksen työtä tässä asiassa ja Paavali kirjoitti:
2. Korinttolaiskirje 1
17 "Kun minulla siis oli tämä aikomus, en kaiketi ole menetellyt kevytmielisesti? Vai päätänkö l i h a n mukaan, minkä päätän, niin että puheeni on sekä »on, on«, että »ei, ei«?"
Harhaoppia on se, mitä eivät Jeesus ja apostolit opettaneet, ja he opettivat selvästi tuollaista kolminaisuusopin suosimaa lihallista "on ja ei"-oppia vastaan!
Hyvä käytännön esimerkki siitä saatiin illalla, kun Sirpa Rajala kertoi menevänsä sekaisin jaikalin ja Psalmi50.15 edestakaisessa soutamisessa ja huopaamisessa, että onko Jumala ennalta valinnut ihmiset pelastukseen vai eikö ole valinnut. Raamattu sanoo sen kirkkaasti, että "Jumala on valinnut meidät jo ennen maailman perustamista olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään" (Ef. 1:4,5 ja Room. 8:28-30) Kaikki on joskus ollut sellaista, miksi Jumala sen tulee palauttamaan! (of restitution of all things, = kaikkien asioiden ennallistaminen, Apt.3:21)
Apostolien teot
21 "Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettojensa suun kautta."
King James;
21 "Whom the heaven must receive until the times of restitution of all things, which God hath spoken by the mouth of all his holy prophets since the world began."
Nämä seuraavat apostoli Paavalin antamat ohjeet sopisivat hyvin tämänkin palstan käyttäytymisohjeeksi;
1. kirje Timoteukselle 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinaa niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."
1. Korinttolaiskirje 4
6 "Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: »Ei yli sen, mikä kirjoitettu on«, ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan."
Mitä oppia tai asiaa ei Raamatusta löydy, SE ON HARHAOPPIA!ovat Raamatun totuuden mukaisia,mutta
sinä ekivaari yrität vääristää ne siksi,että
itse mielit saada olla palstalla opettajana.
Lapsellisessa kateudessasi arvostelet heitä
likipitäen joka kirjoituksessasi ja kumoat
heidän kirjoituksiaan pyrkien osoittamaan
oman oikeassaolemisesi.
Vetoat asioihin joista palstalla on ollut
erilaiset näkemykset muiden uskovien kesken,
aivankuin se soisi sinulle tilaisuuden päästä
niiden lukijoiden suosioon,jotka eivät ymmärrä
kolminaisuutta ja pilkkaat helluntailaisia,mutta
et ymmärrä,että näin sinä pilkkaat Jumalan omia
ja vastustat Jumalaa,jota sinä väität palvelevasi
ja jonka sanoihin sinä vetoat.
Sinä olet juuri sitä,mistä kirjoituksesi
alussa mainitsit ja josta Jeesus varoittaa:
"lihan mukaan hengellisiä asioita opettavasta"!
Ps.Olen huomannut kirjoituksissasi sen,miten
syyttelet muita sellaisista asioista,jotka sopivat
sinuun itseesi ja omasta lihallisuudestasihan
nuo arvostelusi nousevatkin,eivät Jumalan
Hengestä,vaikka miten vetoaisit Hänen Sanaansa. - Leahimin kirjoitukset
todé* kirjoitti:
vastauksia on sadellut vaikka millä mitalla, myös "tervehenkisiä", kristinoppiin pohjautuviakin.
alkavat olla vääristeltyä totuutta-
olisikohan ekivaarin opetukset
tarttuneet jo häneenkin.. - Tämä kirjoitus ei ollut Sirpalle,vaan Pe.kulle
"itsensä kehittäminen" kirjoitti:
Pikemminkin tulee harjoittaa itseään jumalisuuteen
niinkuin Raamatussa 1.Tim.4:7-10 sanotaan:
Harjoita itseäsi jumalisuuteen.
Sillä ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain
vähään;mutta jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen,
koska sillä on elämän lupaus,sekä nykyisen,että
tulevaisen.
Varma on se sana ja kaikinpuolin vastaanottamisen
arvoinen.
Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme,
että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan,
joka on kaikkien ihmisten vapahtaja,varsinkin uskovien.Eikä Jumalan Sanan kertaus varmaankaan haitaksi ole
vaikka Leahim oli toistamieltä. Jaikaliin ja Psalmi50.15 kirjoitukset kirjoitti:
ovat Raamatun totuuden mukaisia,mutta
sinä ekivaari yrität vääristää ne siksi,että
itse mielit saada olla palstalla opettajana.
Lapsellisessa kateudessasi arvostelet heitä
likipitäen joka kirjoituksessasi ja kumoat
heidän kirjoituksiaan pyrkien osoittamaan
oman oikeassaolemisesi.
Vetoat asioihin joista palstalla on ollut
erilaiset näkemykset muiden uskovien kesken,
aivankuin se soisi sinulle tilaisuuden päästä
niiden lukijoiden suosioon,jotka eivät ymmärrä
kolminaisuutta ja pilkkaat helluntailaisia,mutta
et ymmärrä,että näin sinä pilkkaat Jumalan omia
ja vastustat Jumalaa,jota sinä väität palvelevasi
ja jonka sanoihin sinä vetoat.
Sinä olet juuri sitä,mistä kirjoituksesi
alussa mainitsit ja josta Jeesus varoittaa:
"lihan mukaan hengellisiä asioita opettavasta"!
Ps.Olen huomannut kirjoituksissasi sen,miten
syyttelet muita sellaisista asioista,jotka sopivat
sinuun itseesi ja omasta lihallisuudestasihan
nuo arvostelusi nousevatkin,eivät Jumalan
Hengestä,vaikka miten vetoaisit Hänen Sanaansa.alhaalla olevat tänään, klo 07:50 ja 08:45 lähettämäni kirjoitukset "Jeesus varoitti"... ja "Raamatussa ei ole"...
kirjoitukseni ja arvostele asiallisesti niiden sisältöä eikä minua, sillä "minun lihassani ei ole mitään hyvää"!- leahim
Leahimin kirjoitukset kirjoitti:
alkavat olla vääristeltyä totuutta-
olisikohan ekivaarin opetukset
tarttuneet jo häneenkin..Ei ole tarttunut!
Enkä yleensä luekkaan Ekin tekstejä.
Tarkoitin sitä,
että Ekivaari vastasi ja sai vastaukset ja kysynykset
pois aiheesta,niinkuin arvata saattoi.
Palsta on muutenkin sekaisin
jos lukee kaikkien oman uskonsa
oikeaksi todistelevien kirjoitukset
menee siitä itsekukin sekaisin.
Sirpa kysyi asiaa
ja arvasin että joku vastaa,
ja saa kaikki sekaisin.
Ja riidan aikaiseksi. leahim kirjoitti:
Ei ole tarttunut!
Tarkoitin sitä,
Sirpa kysyi asiaa
ja saa kaikki sekaisin.
Ja riidan aikaiseksi.olevat tänään 05.10.2009 klo 07:50 ja 08:45 lähettämäni kirjoitukset ja arvostele niitä sisällön mukaan ja vastaa niihin perustellen oma näkökantasi! Minua ei kannata arvostella, lihassani ei asu mitään hyvää!
- Sinähän Tode voisit tehdä oman aloituksen
todé* kirjoitti:
hyvää saarnaa, mutta täällä pitäisi keskittyä keskustelemiseen. Palstan uskisukoilla on saarnakilpailua.
jossa voisitte sitten keskustella Pekunkin kanssa
koska sellaisiakin on,jotka mielellään lukee ja
keskustelee syvemmistäkin aiheista,kuin esim.sienistä.. - Anteeksi väärinkäsitykseni,Leahim!
leahim kirjoitti:
Ei ole tarttunut!
Tarkoitin sitä,
Sirpa kysyi asiaa
ja saa kaikki sekaisin.
Ja riidan aikaiseksi.oikeassa olet ekivaarin suhteen,vaikka Sirpa nimenomaan alussa jo kirjoitti,
ettei odota vastausta ekivaarilta-ei tämä osaa kunnioittaa muiden pyyntöjä
vaan on suunapäänä kaikessa ja kyllä täytyy myöntää,että sekaista täällä on
ja sillä erehdyin sinunkin kirjoituksesi suhteen. Anteeksi väärinkäsitykseni,Leahim! kirjoitti:
oikeassa olet ekivaarin suhteen,vaikka Sirpa nimenomaan alussa jo kirjoitti,
ja sillä erehdyin sinunkin kirjoituksesi suhteen.keskustelupalsta kaikille joten on ylimielistä sinun tai Sirpan luulla se, kenellä on oikeus keskustella palstalla.
Toisilta suljetuille keskusteluille Suomi24 on tarjonnut käyttöön galleria-sivuston, joskin se toimii vain rekisteröityneille nimimerkeille.- leahim
ekivaari kirjoitti:
olevat tänään 05.10.2009 klo 07:50 ja 08:45 lähettämäni kirjoitukset ja arvostele niitä sisällön mukaan ja vastaa niihin perustellen oma näkökantasi! Minua ei kannata arvostella, lihassani ei asu mitään hyvää!
Kiitti mutta en lue.
Enkä arvostele sinua.
Sinulla on uskosi ja miulla omani.
Enkä ota kantaa sellaiseen mitä en ymmärrä.
Jotain teksteistäsi olen vilkaissut,
enkä ymmärrä niitä.
En myöskään ymmärrä asioista riitelyäkään,
jota kirjoituksesi Sirpalle saivat aikaan.
Siis keskustelua sinun opistasi.... - leahim
Anteeksi väärinkäsitykseni,Leahim! kirjoitti:
oikeassa olet ekivaarin suhteen,vaikka Sirpa nimenomaan alussa jo kirjoitti,
ja sillä erehdyin sinunkin kirjoituksesi suhteen.Saat anteeksi.
Joskus kirjoitetun kielen käsittää väärin.
Mie myös! :=))) - ?!
Pe.ku kirjoitti:
keskustelupalsta kaikille joten on ylimielistä sinun tai Sirpan luulla se, kenellä on oikeus keskustella palstalla.
Toisilta suljetuille keskusteluille Suomi24 on tarjonnut käyttöön galleria-sivuston, joskin se toimii vain rekisteröityneille nimimerkeille.Jotenkin näyt olevan ekivaarin kanssa samanlainen;
melkeinpä,kuin kaksi marjaa..molemmilla on niin
ääretön vikoilun tarve ja kumpikin omastamielestään
pyrkii "parantamaan" palstaa-- tai peräti maailmaa-- ja
molemmat yhtävarmoja omasta oikeassaolemisestaan,
ettei muiden kirjoittajien kirjoituksilla ole merkitystä! Sirpa Rajala kirjoitti:
En osaa oikein selittää, mutta olisi kiva kun noihin kysymyksiin saisin luotettavat vastaukset, uskon sinua jaikal ja psalmi sekä Il-Marikin tuntuu luotettavalta. Toivon että joku teistä vastaisi, ihan yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi. Ei tarvitse Raamatusta ottaa jakeita uskon ihan vapaan selityksen, kunhan se tulee edeltämainituilta henkilöiltä tai henkilöltä. Muiden vastauksia en uskalla lukea, jotten joudu harhaan!* Jumala on ennalta määrännyt kaikki ihmiset Poikansa kuvan kaltaisuuteen. Valinta on Jeesuksessa valmiina jokaisen kohdalla. Kun otat Jeesuksen vastaan henkkohtaisena Vapahtajana, silloin Jumalan valinta on kohdallasi totta, ja Jumala antaa voiman tulla Jumalan lapseksi.
* Mitään muuta ennelta määräämistä ei ole, Kristuksessa Jumala on sovittanut koko ihmiskunnan , ja myös Hänessä me olemme jokainen ennalta määrärtyt. Mutta valinta jää sinulle itsellesi ja minulle itselleni. Ota tai jätä. Jumalan puolelta valinta on sinulle positiivinen.
* Pietarin mukaan Jumalan seurakunta tulee olemaan se ennaltamäärätty pyhä heimo ja papisto. Usko siis Jeesukseen, saat syntisi anteeksi, pääset osalliseksi Pyhän Hengen osallisuuden kautta Kristuksen ruumiiseen, joka on seurakunta, ja olet pyhää heimoa ja papistoa.- ml213;
Sirpa Rajala kirjoitti:
En osaa oikein selittää, mutta olisi kiva kun noihin kysymyksiin saisin luotettavat vastaukset, uskon sinua jaikal ja psalmi sekä Il-Marikin tuntuu luotettavalta. Toivon että joku teistä vastaisi, ihan yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi. Ei tarvitse Raamatusta ottaa jakeita uskon ihan vapaan selityksen, kunhan se tulee edeltämainituilta henkilöiltä tai henkilöltä. Muiden vastauksia en uskalla lukea, jotten joudu harhaan!Jos ei pelastu, niin eikö siihen sitten itse enää voi mitenkään vaikuttaa esim. uskomalla Jeesukseen? (tarkoitan että jos Jumala on tahtonut ettei pelasatu).??
--------
Koen, että epäilet itseäsi oletko Jumalan aivoittaman pelastuneiden joukkoon kuuluva. Jos ihminen havainnoi itsestään, että haluaa uskoa Jeesukseen tai ajattelee Jumalan aivoituksia positiivisesti, niin juuri tämä ilmentää sitä, että Jumala on kutsunut ja on valittu.
Juuri tuo halu/usko,- jonka jokainen ihminen voi havaita itsestään, niin on todiste tästä sisällä olosta.Siis koko tätä keskustelua Jumalan aivoituksien kautta olevasta edeltä päin määräämisestä; "......edeltä päin määräten meidät lapseuteen,- hänen yhteyteensä, Jeesuksen Kristuksen kautta,- hänen tahtonsa mielisuosion mukaan".
Niin, jos uskot tuohon valitsemiseen Jumalan aivoituksen mukaan, niin ymmärrä ja usko, miten Jumalalla on sinulle aivoitettu erittäin tärkeä tehtävä.Ei Jumala valitse ihmisiä suunnitelmien toteuttamiseen turhan takia tai "joutomiehiksi/naisiksi. Ymmärränkin nämä Jumalan ilmoitukset valitsemisesta ja määräämisestä aikojenalusta lähtien, niin valituille rohkaisuksi ja erikoisesti näkemään uskon elämänsä ja työnsä tärkeydeksi. Ei oppiriitojen rakentajiksi.
Siis ymmärrätkö elämäsi tärkeyden ja uskovana ihmisenä sen tärkeyden.Jo yksinomaan tämä tieto ja sen ymmärtäminen ohjaa ihmisen mielen erittäin kauas turhautunisuudesta tai masentuneesta mielestä.Ihmisen suurimpia harmeja ja voimaa vievä asia on turhautuneisuus eli ihmisellä ei ole elämän tarkoitusta miksi on syntynyt tänne elämään.
Siis elämän tarkoitusken löytämisestäkin on kysymys.Ajatteleppa, mitä takoittaa kun Jumala on aivoittanut sinut elämään Krisuksen mielen mukaista elämää.Siis sama Jumala, joka on luonut maan ja taivaan ja kaiken. - ml213:
ml213; kirjoitti:
Jos ei pelastu, niin eikö siihen sitten itse enää voi mitenkään vaikuttaa esim. uskomalla Jeesukseen? (tarkoitan että jos Jumala on tahtonut ettei pelasatu).??
--------
Koen, että epäilet itseäsi oletko Jumalan aivoittaman pelastuneiden joukkoon kuuluva. Jos ihminen havainnoi itsestään, että haluaa uskoa Jeesukseen tai ajattelee Jumalan aivoituksia positiivisesti, niin juuri tämä ilmentää sitä, että Jumala on kutsunut ja on valittu.
Juuri tuo halu/usko,- jonka jokainen ihminen voi havaita itsestään, niin on todiste tästä sisällä olosta.Siis koko tätä keskustelua Jumalan aivoituksien kautta olevasta edeltä päin määräämisestä; "......edeltä päin määräten meidät lapseuteen,- hänen yhteyteensä, Jeesuksen Kristuksen kautta,- hänen tahtonsa mielisuosion mukaan".
Niin, jos uskot tuohon valitsemiseen Jumalan aivoituksen mukaan, niin ymmärrä ja usko, miten Jumalalla on sinulle aivoitettu erittäin tärkeä tehtävä.Ei Jumala valitse ihmisiä suunnitelmien toteuttamiseen turhan takia tai "joutomiehiksi/naisiksi. Ymmärränkin nämä Jumalan ilmoitukset valitsemisesta ja määräämisestä aikojenalusta lähtien, niin valituille rohkaisuksi ja erikoisesti näkemään uskon elämänsä ja työnsä tärkeydeksi. Ei oppiriitojen rakentajiksi.
Siis ymmärrätkö elämäsi tärkeyden ja uskovana ihmisenä sen tärkeyden.Jo yksinomaan tämä tieto ja sen ymmärtäminen ohjaa ihmisen mielen erittäin kauas turhautunisuudesta tai masentuneesta mielestä.Ihmisen suurimpia harmeja ja voimaa vievä asia on turhautuneisuus eli ihmisellä ei ole elämän tarkoitusta miksi on syntynyt tänne elämään.
Siis elämän tarkoitusken löytämisestäkin on kysymys.Ajatteleppa, mitä takoittaa kun Jumala on aivoittanut sinut elämään Krisuksen mielen mukaista elämää.Siis sama Jumala, joka on luonut maan ja taivaan ja kaiken.Muistaakseni pohdit toisaalla, että olet arka ihmisenä.En halua laajemmin "painostaa", mutta kokemuksesta voi kertoa,miten ihmsen arkuus (joka on geneettinen tekijä), niin poistuu syvällisen uskon kautta Jumalaan.Siis uskoon liittyvät asiat kasvattavat ihmistä yhä rohkeammaksi ja tässä ei ole esteenä geneettisyys.Jumala siis luo uutta uudessa luomuksessaan.
Niin, itse koin suurempia muutoksia persoonallisuudessani kun 90- luvun alussa ymmärsin ja USKOIN,miten Jumala aivoituksensa pohjalta ennalta määrää ja valitse ihmisiä yhteyteensä. Kun ihminen uskoo tähän ja lukee tämän ymmärryksen kautta muita Raamatun ilmoituksia Jumalan suuruudesta, niin, "haluan tutustua tositarkoituksella ihmiseen",- joka tämän ymmärryksen jälkeen kokee alemmuuden tunnetta ihmissuhteissaan tai ei koe olevansa arvostettu. Tietysti arvostus ei tule ihmisiltä,mutta ihmisen ymmärrys ei tule riittämään, miksi Jumala valitsi juuri minut/kin.
Tämä ei ole totisesti ylpeyttä tms, vaan suurta ihmetustä Jumalan aivoituksia kohtaan. - benedi=siunattu
Sirpa Rajala kirjoitti:
En osaa oikein selittää, mutta olisi kiva kun noihin kysymyksiin saisin luotettavat vastaukset, uskon sinua jaikal ja psalmi sekä Il-Marikin tuntuu luotettavalta. Toivon että joku teistä vastaisi, ihan yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi. Ei tarvitse Raamatusta ottaa jakeita uskon ihan vapaan selityksen, kunhan se tulee edeltämainituilta henkilöiltä tai henkilöltä. Muiden vastauksia en uskalla lukea, jotten joudu harhaan!pelastukseen, eikä kadotukseen!
Katso vaikka! " Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen" Joh 8: 30
" Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: " Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani" jae 31
No, vaikuttaako tässä , että kaikki olisi ennalta määrätty??
" Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä
opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi" Apost 11: 26
Ei ennalta määräämistä, vaan opetusta tarvitaan myös! benedi=siunattu kirjoitti:
pelastukseen, eikä kadotukseen!
Katso vaikka! " Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen" Joh 8: 30
" Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: " Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani" jae 31
No, vaikuttaako tässä , että kaikki olisi ennalta määrätty??
" Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä
opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi" Apost 11: 26
Ei ennalta määräämistä, vaan opetusta tarvitaan myös!vastaan, etkä sen uskon puolesta.
Johannes 6
45 "Profeetoissa on kirjoitettuna: 'JA HE TULEVAT KAIKKI JUMALAN OPETTAMIKSI'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."
Apostolien teot 17
30 "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA on tehtävä parannus." [Room. 8:28-30; Ef.1:4,5; Ap.t.3:21].
Ap.t. 3:21 (King James)
[of restitution of all things] = kaikkien asioiden ennallistaminen. Vertaa ;
Saarnaaja 1
10 "Jos jotakin on, josta sanotaan: »Katso, tämä on uutta«, niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä."
erilaisia versioita pelastuksesta, jotka ovat keskenään ristiriitaisia.
Matt. 25-luku kertoo olevan Jeesuksen näkemys asiasta ja hänen mielestään vain hyvät teot pelastaa.
Moni muu uuden testamentin kirjoittajista väittä päinvastoin uskon pelastavan.
Vanhassa testamentissa/tai oikeammin Tanakissa) ei ole mitään mainintaa kuoleman jälkeisestä pelastuksesta (juutalaisuudessa pelastus tarkoittaa maanpäällisiä asioita).
Il-mari ja jukka.finland ja kai moni muukin tuntuu ajattelevan Raamatun vastaisesti (vaikka siihen uskovat), kun kertovat pelastuksesta sellaista, mitä Raamatussa ei ole.mutta lyhyesti.
Jumala on Raamatun mukaan edeltävalinnut ne, jotka Hän pelastaa. Tämä edeltävalitseminen perustuu, niin kuin roomalaiskirjeessä sanotaan, Hänen edeltätietämiseensä. Hän siis tunsi ja tiesi meidät jo edeltä ja teki tämän valintansa sillä perusteella, että Hän näki jo edeltä meidän vaelluksemme ja tiesi miten se päätty. Hän tuntee Sirpa Rajalan ja Hän tiesi miten sinä elämäsi elät, jo ennen kuin sinä olet edes syntynyt. Itseasiassa Hän näki sinut jo ennen kuin Hän loi maailman ja kaiken mitä siinä on. Jumala elää sekä menneisyydessä, että tulevaisuudessa. Hän ei ole tällä meidän aikasuorallamme, vaan sen yläpuolella ja Hän on yhtä aikaa kaikissa ajoissa. Tietyssä mielessä voi sanoa, että Jumala on aika. Ei Hänen tarvitse kurkkia tulevaisuuteen, että Hän tietäisi mitä siellä on, vaan Hän jo elää siellä ja Hän myös käsittelee sinua jo aivan kuin pelastettuna Kristuksessa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että Hän olisi jotain ratkaissut meidän puolestamme. Hän ei koskaan ratkaise meidän pelastus kysymystämme. Me ratkaisemme sen itse, kun vastaanotamme Hänet elämäämme ja päätämme myös seurata Häntä loppuun saakka. Tästä syystä minun on sanottava, että minä en tiedä olenko minä valittu. Jumala tietää. Jos kerran pääsen perille voittajana, uskoni säilyttäen, taistellen, ja ennen kaikkea pysyen Kristuksen armossa kiinni, luottaen Hänen sovitus työhönsä, niin silloin minä olin valittu jo iankaikkisuudessa ja ennaltamäärätty pelastumaan. Jos minä jossain vaiheessa käännän selkäni Jeesukselle, niin minä en ole koskaan ollut valittu. Jo iankaikkisuudessa minä olen ollut tästä valinnasta osaton, vaikkakin minulle on tarjottu pelastusta samalla tavalla kuin kaikille muillekkin ihmisille. Tässä on tärkeää huomata se, että sinä ja minä kirjoitame itse oman historiamme. Jumala vain sen ennalta näkee ja sen perusteella Hän ON JO tehnyt valintansa. Toivottavasti tämä selvensi asiaa sinulle."Jumala on Raamatun mukaan edeltävalinnut ne, jotka Hän pelastaa"
Tuosta ei kyllä ole Raamatussa mitään.
Kaiken kukkuraksi Raamatussa on juutalainen Jumala, ja pelastus tarkoitti selviämistä maallisista ongelmista maan päällä, eikä taivaassa.Pe.ku kirjoitti:
"Jumala on Raamatun mukaan edeltävalinnut ne, jotka Hän pelastaa"
Tuosta ei kyllä ole Raamatussa mitään.
Kaiken kukkuraksi Raamatussa on juutalainen Jumala, ja pelastus tarkoitti selviämistä maallisista ongelmista maan päällä, eikä taivaassa.tarkemmin Raamattusi ja samoin kirjoitukseni.
jaikal kirjoitti:
>>>Toivottavasti tämä selvensi asiaa sinulle.
jaikal. Tuo rohkaisi minua. Sitä nimittäin joskus miettii itsekkin, että saakohan kukaan tästä mitään selvää ja meneeköhön joku tästä vielä enemmän sekaisin.
- leahim
Psalmi50.15 kirjoitti:
jaikal. Tuo rohkaisi minua. Sitä nimittäin joskus miettii itsekkin, että saakohan kukaan tästä mitään selvää ja meneeköhön joku tästä vielä enemmän sekaisin.
Kun ketjua lukee
niin todella menee sekaisin. - Sirpa Rajala
nyt ymmärrän, sillä minä loppukädessä päätän pelastunko vai enkö. Eli jos uskon niinkuin Raamattu opettaa Jeesukseen Kristukseen niin minä pelastun. Eli Jumala kyllä tietää että pelastunko vai ei, mutta minä saan päättää otanko vastaan pelastuksen vai ei. Eikös se noin mennyt?
Jos se nyt on noin kuten päättelin, niin aika vaikeeta se mulle oli tajuta. Jaikalin kirjoitus kyllä muuten oli hyvä, mutte jotenkin sekava kun ekivaarista siinä ol niin paljon, niin se hiukan sevotti mun ajatuksiani. Mutta nyt sinun vastaus selvensi asian ja Il-Marin vastaus sai mut turvalliselle mielelle myös kun hän sanoi ettei tarvitse toisarvoisiin seikkoihin kiinnittää huomiota, vaan uskoa "täysillä" Jeesukseen niin pelastus on taattu.
Joten kiitos teille kaikille jotka asiallisesti vastasitten!
Ps: Kuka on Pe.ku? On pikkusen kummallisia ajatuksia hänellä? No meitähän on joka lähtöön! Psalmi50.15 kirjoitti:
kuka pelastuu, eli ottaa Jeesusken vastaan, mutta koska Jeesus on kuollut koko maailman syntien puolesta, niin jokaisen on mahdollisuus pelastua, koska Jumalan valinta on Jeesus Kristus, ja joka valitsee Hänet, uskoo Häneen saa synnit anteeksi, silloin hän on valittu Jeesuksessa, valinta menee siis Jeesukseen uskomisen kautta, joka ikisellä on mahdollisuus tulla Jumalan yhteyteen Jeesuksessa. Mutta siinä mielessä on totta, että Jumalahan tietää kuka tulee uskomaan Jeesukseen, siinä on Jumalan ennaltatieäminen. Ja onhan Jumalalla jo lukukin valmiina, jahka se tulee määränsä päähän, silloin pasuna soi! " Kun pakanain täysi luku on sisälle tullut, tulee Jeesus."
* Jeesus sanoo, " Joka minun tyköni tulee, sitä minä en heitä ulos. " Kaikki ovat kutsutut Jeesuksessa.
* " Sillä niin Jumala rakasti maailmaa, että antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei YKSIKÄÄN, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänell olisi ianakikkinen elämä. "Mohikaani_27 kirjoitti:
kuka pelastuu, eli ottaa Jeesusken vastaan, mutta koska Jeesus on kuollut koko maailman syntien puolesta, niin jokaisen on mahdollisuus pelastua, koska Jumalan valinta on Jeesus Kristus, ja joka valitsee Hänet, uskoo Häneen saa synnit anteeksi, silloin hän on valittu Jeesuksessa, valinta menee siis Jeesukseen uskomisen kautta, joka ikisellä on mahdollisuus tulla Jumalan yhteyteen Jeesuksessa. Mutta siinä mielessä on totta, että Jumalahan tietää kuka tulee uskomaan Jeesukseen, siinä on Jumalan ennaltatieäminen. Ja onhan Jumalalla jo lukukin valmiina, jahka se tulee määränsä päähän, silloin pasuna soi! " Kun pakanain täysi luku on sisälle tullut, tulee Jeesus."
* Jeesus sanoo, " Joka minun tyköni tulee, sitä minä en heitä ulos. " Kaikki ovat kutsutut Jeesuksessa.
* " Sillä niin Jumala rakasti maailmaa, että antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei YKSIKÄÄN, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänell olisi ianakikkinen elämä. ""Jumalahan tietää kuka tulee uskomaan Jeesukseen, siinä on Jumalan ennaltatieäminen."
Noiden sanojesi mukaan Jeesus ei ole Jumala.Mohikaani_27 kirjoitti:
* " Sillä niin Jumala rakasti maailmaa, että antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei YKSIKÄÄN, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänell olisi ianakikkinen elämä. "asia tämä valinta teema. Oikein kirjoitit, kun sanot, että kaikilla on mahdollisuus pelastua ja Jeesus tosiaan on kuollut koko maailman syntien puolesta. Edelleen kirjoitat, että Jumala kutsuu kaikkia ja jokainen, joka Jeesukseen uskoo pelastuu. Näin se. Mutta siitä, olemmeko me valittuja me emme tiedä, koska Jumala ennaltatietämyksensä perusteella tekee valintansa ja Hän on siinä erehtymätön. Jos tietäisin olevani valittu, niin silloin tietäisin myös sen, että pelastun. Eli saisin silloin tietää sen etukäteen ja se ei ole Raamatun linjan mukaista. Tottakai me voimme olla varmoja uskostamme ja nauttia pelastusvarmuudesta, mutta ei Paavalikaan katsonut vielä pelastusta saavuttaneensa, vaan koki olevansa loppun saakka aivan kuin kilparadalla. Hän juoksi kohti tuota kirkasta päämäärää ja pyrki unohtamaan sen mikä on takana, Hän kuritti ruumistaan ja sanoi... Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun.
Omasta valituksi tulemisestamme me voimme olla varmoja vasta sitten, kun kerran olemme perillä.
Monet ovat kutsutut, harvat valitut.Mohikaani_27 kirjoitti:
* " Sillä niin Jumala rakasti maailmaa, että antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei YKSIKÄÄN, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänell olisi ianakikkinen elämä. "1. Korinttolaiskirje 15
22 "Sillä niin kuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,"
Eikä tämä eläväksi tekeminen tarkoita vain tietoiseksi tekemistä, vaan kaikkien ihmisten elämän vanhurskauttamista;
Roomalaiskirje 5
18 "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko KOITUU KAIKILLE IHMISILLE ELÄMÄN VANHURSKAUTTAMISEKSI;"Psalmi50.15 kirjoitti:
asia tämä valinta teema. Oikein kirjoitit, kun sanot, että kaikilla on mahdollisuus pelastua ja Jeesus tosiaan on kuollut koko maailman syntien puolesta. Edelleen kirjoitat, että Jumala kutsuu kaikkia ja jokainen, joka Jeesukseen uskoo pelastuu. Näin se. Mutta siitä, olemmeko me valittuja me emme tiedä, koska Jumala ennaltatietämyksensä perusteella tekee valintansa ja Hän on siinä erehtymätön. Jos tietäisin olevani valittu, niin silloin tietäisin myös sen, että pelastun. Eli saisin silloin tietää sen etukäteen ja se ei ole Raamatun linjan mukaista. Tottakai me voimme olla varmoja uskostamme ja nauttia pelastusvarmuudesta, mutta ei Paavalikaan katsonut vielä pelastusta saavuttaneensa, vaan koki olevansa loppun saakka aivan kuin kilparadalla. Hän juoksi kohti tuota kirkasta päämäärää ja pyrki unohtamaan sen mikä on takana, Hän kuritti ruumistaan ja sanoi... Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun.
Omasta valituksi tulemisestamme me voimme olla varmoja vasta sitten, kun kerran olemme perillä.
Monet ovat kutsutut, harvat valitut.jokaisen Jumalasta syntyneen, sillä;
1. Johanneksen kirje 5
4 "sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme."
Sen sijaan yksikään "luonnollinen ihminen" ei pelastu koska ...
1. Korinttolaiskirje 2
14 "Mutta LUONNOLLINEN IHMINEN EI OTA VASTAAN sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."
Roomalaiskirje 8
7 "sen tähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan."samasta asiasta ja löysin arkistosta 19.12.2004, klo 21:17 lähettämäni kirjoituksen
>>Se mitä en ymmärrä on aika-jana. Jumalalla ei ole aikaa, joten myös tulevaisuus on hänen kannaltaa jo elettyä. Vanhassa latinankielessä on aikamuoto: Tulevaisuudessa jo tapahtunut.
Se kuvaa sitä Jumalan aika-formaattia.
- Ennalta tehdyt päätökset.
ennalta määräämistä siinä suhteessa, että toiset kelpaa Jumalalle ja toiset eivät, vaan se tarkoittaa sitä, että Jumala on ennalta nähnyt ketkä pelastuvat ja näiden pelastuneiden eteen Jumala toimii, ei heidän eteen, jotka on nähnyt pelastumattomiksi sydämen asenteeltaan.
Vaikka aurinko paistaa niin hyville, kuin pahoillekkin, niin Jumalan oma kansa on erikoisasemassa Jumalan edessä, eivät uskosta osattomat.
Jos sinulla olisi tuo ajaton olemus ja kyky elää ajan yläpuolella ja käyttää aikaa miten tahansa, niin sinääkään et tekisi turhaa työtä heidän eteen, joiden näet halveksivan työtäsi, vaan sinäkin tekisit heidän eteen työtä, joiden tiedät ottavan sen työn vastaan.
Näiden ennalta pelastukseen tulevien takia Jumala lähettää julistajat, ei heidän takiansa, jotka eivät ota julistajien julistusta vastaan. Juuri sinä saatat olla yksi julistaja, joka pelastat monta sielua julistuksellasi ja Jumala on senkin edeltä nähnyt ja siksi voimistaa sinua tehtävääsi. Jos sinä et olisi uskollinen, niin muutamat saattaisivat jäädä nurjan sukupolven saaliiksi, eivätkä isien synnin takia kuulisi pelastuksesta ja senkin Jumala on ennalta nähnty ja siksi Raamattu kertoo, että isien teot kostetaan lapsille. Nehän kostautuvat siinä, että lapset eivät saa koskaan kuulla totuutta. lihan mukaan hengellisiä asioita opettavasta "on ja ei"-opeista (Matt. 5:37) ja apostolit jatkoivat tätä Jeesuksen työtä tässä asiassa ja Paavali kirjoitti:
2. Korinttolaiskirje 1
Apostolien teot
King James;
1. kirje Timoteukselle 6
1. Korinttolaiskirje 4
Mitä oppia tai asiaa ei Raamatusta löydy, SE ON HARHAOPPIA!- ME, ei minä, ei Jumala, vaan ME.
Raamatusta. Vaikka olenkin jo aikoja sitten kyllästynyt keskustelemaan kanssasi jääräisyytesi takia, niin nytkin kirjoita kirjoitustasi vastaan vain sen takia, että joku uskossa vakiintumaton saattaa ottaa tosissaan kirjoituksesi ja eksyä.
Jeesus sanoo, että joka uskoo Hänen käskynsä, hänen tykönsä "ME" tulemme asumaan ja jäämme.
Ketä nuo Me sanaan sisältyvät ovat? ME, ei minä, ei Jumala, vaan ME. kirjoitti:
Raamatusta. Vaikka olenkin jo aikoja sitten kyllästynyt keskustelemaan kanssasi jääräisyytesi takia, niin nytkin kirjoita kirjoitustasi vastaan vain sen takia, että joku uskossa vakiintumaton saattaa ottaa tosissaan kirjoituksesi ja eksyä.
Jeesus sanoo, että joka uskoo Hänen käskynsä, hänen tykönsä "ME" tulemme asumaan ja jäämme.
Ketä nuo Me sanaan sisältyvät ovat?joka rajoittaisi täydellisen jumalayhteyden VAIN KOLMEEN persoonaan ja erilleen ihmistä! Jos löydät Raamatustasi sellaisen jakeen, niin kerro minullekin, missä kohti se on Raamatussa!
Kaikki ovat Jumalassa, vaikka eivät tiedä Jumalassa olevansa, sillä "Isä on salattu Jumala";
Apostolien teot 17
28 "sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niin kuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'."
Minun tuntemani Jumala on KAIKKI KIKISSA, eikä vain kolmessa persoonassa;
1. Korinttolaiskirje 12
6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."
1. Korinttolaiskirje 15
28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
Efesolaiskirje 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä." [Joh. 17:21-23]
Raamattu, Jumalan sana itse todistaa, että Areios oli enemmän oikeassa kuin Atnasios!- Ekivaari,olet todiste siitä,miten liha sotii Henkeä vastaan!
ekivaari kirjoitti:
joka rajoittaisi täydellisen jumalayhteyden VAIN KOLMEEN persoonaan ja erilleen ihmistä! Jos löydät Raamatustasi sellaisen jakeen, niin kerro minullekin, missä kohti se on Raamatussa!
Kaikki ovat Jumalassa, vaikka eivät tiedä Jumalassa olevansa, sillä "Isä on salattu Jumala";
Apostolien teot 17
28 "sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niin kuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'."
1. Korinttolaiskirje 12
6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."
1. Korinttolaiskirje 15
28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
Efesolaiskirje 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä." [Joh. 17:21-23]
Raamattu, Jumalan sana itse todistaa, että Areios oli enemmän oikeassa kuin Atnasios!Kirjoitat kaikenaikaa lihallisessa mielessäsi vastoin Jumalan tahtoa ja Sanaa ja
pyrit kumoamaan niiden kirjoituksia,jotka vilpittömästi opettavat Raamatun
totuuksia! - ?
ekivaari kirjoitti:
joka rajoittaisi täydellisen jumalayhteyden VAIN KOLMEEN persoonaan ja erilleen ihmistä! Jos löydät Raamatustasi sellaisen jakeen, niin kerro minullekin, missä kohti se on Raamatussa!
Apostolien teot 17
1. Korinttolaiskirje 12
1. Korinttolaiskirje 15
Efesolaiskirje 1
Raamattu, Jumalan sana itse todistaa, että Areios oli enemmän oikeassa kuin Atnasios!Isä, Poika ja Pyhä Henki, selvästi mainittu. Mitä sun Raamatussasi sitten muita on kuin nuo kolme? Kysymys on nyt kolminaisuudesta!
- !
Ekivaari,olet todiste siitä,miten liha sotii Henkeä vastaan! kirjoitti:
Kirjoitat kaikenaikaa lihallisessa mielessäsi vastoin Jumalan tahtoa ja Sanaa ja
pyrit kumoamaan niiden kirjoituksia,jotka vilpittömästi opettavat Raamatun
totuuksia!sielunvihollisen tarkoitus, ja siksi ekivaari niin ahkerasti sitä palvoo ja on palstalla kumoamassa uskovaisien opetusta.
? kirjoitti:
Isä, Poika ja Pyhä Henki, selvästi mainittu. Mitä sun Raamatussasi sitten muita on kuin nuo kolme? Kysymys on nyt kolminaisuudesta!
täydelliseen jumalayhteyteen mainittu. Jumala rakastaa KOKO MAAILMAA, niin paljon, että antoi ainoan esikoispoikansa lihallisen veren saatanalle, joka sitä vaati maksuksi kaikista ihmisistä;
Ilmestyskirja 5
9 "ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet VERELLÄSI OSTANUT JUMALALLE IHMISET kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista"
1. Johanneksen kirje 2
2 "Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien."
Yhtä varmasti kuin kaikki ihmiset lihassa kuolevat, yhtä varmasti heidät tehdään KRISTUKSESSA eläviksi:
1. Korinttolaiskirje 15
22 "Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,"
Eikä tämä tarkoita vain "tietoiseksi tekemistä", vaan kaikkien elämän oikeamielistämistä eli vanhurskauttamista:
Roomalaiskirje 5
18 "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu k a i k i l l e i h m i s i l l e elämän vanhurskauttamiseksi;"- Jos ei synnyt hedelmää, ei ole uskoa.
ekivaari kirjoitti:
Apostolien teot 17
1. Korinttolaiskirje 12
1. Korinttolaiskirje 15
Efesolaiskirje 1
Raamattu, Jumalan sana itse todistaa, että Areios oli enemmän oikeassa kuin Atnasios!Koko Uusi Testamentti puhuu Jumalasta kolmessa muodossa. Pelastettu ihminen elää Jumalassa, muut eivät elä, vaan ovat ilman Jumalaa ja kuolevat ilman Jumalaa. Eivät kaikki ota pelastusta vastaan ja luuletko Jumalan sietävän itsessään pahantekijöitä. Ei siedä, vaan jos joku onkin ensin päässyt Jumalan tuntemiseen ja sitten hyljännyt omalla elämällään Jumalan, niin hän joutuu Jumalan suusta ulos sylkäistyksi. Hedelmistä tunnetaan Jumalan kansa ja niistä teoista mitä he tekevät. Jeesus sanoi, että jos ette muuten usko, niin uskokaa niiden tekojen tähden, mitä teen. Usko on tekoja Jumalan mielen mukaan.
- Paha pilkka ekivaarilta.
ekivaari kirjoitti:
täydelliseen jumalayhteyteen mainittu. Jumala rakastaa KOKO MAAILMAA, niin paljon, että antoi ainoan esikoispoikansa lihallisen veren saatanalle, joka sitä vaati maksuksi kaikista ihmisistä;
Ilmestyskirja 5
9 "ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet VERELLÄSI OSTANUT JUMALALLE IHMISET kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista"
1. Johanneksen kirje 2
2 "Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien."
Yhtä varmasti kuin kaikki ihmiset lihassa kuolevat, yhtä varmasti heidät tehdään KRISTUKSESSA eläviksi:
1. Korinttolaiskirje 15
22 "Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,"
Eikä tämä tarkoita vain "tietoiseksi tekemistä", vaan kaikkien elämän oikeamielistämistä eli vanhurskauttamista:
Roomalaiskirje 5
18 "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu k a i k i l l e i h m i s i l l e elämän vanhurskauttamiseksi;"Suurimmeksi on ekivaarin pilkka muuttunut, niin suureksi, että se kadottaa hänet kokonaan. Hän ei itse käsitä pilkkansa syvyyttä, sillä hänet on antikristus valjastanut pilkkaamaan. Jumala ei käy kauppaa omiensa sielulla, vaan Jeesuksen Uhri on täydellisensä ja tuoksuvana Jumalan edessä, eikä sitä ole koskaan saatanalle annettu, ei missään muodossa, eikä määrässä.
Jos ei synnyt hedelmää, ei ole uskoa. kirjoitti:
Koko Uusi Testamentti puhuu Jumalasta kolmessa muodossa. Pelastettu ihminen elää Jumalassa, muut eivät elä, vaan ovat ilman Jumalaa ja kuolevat ilman Jumalaa. Eivät kaikki ota pelastusta vastaan ja luuletko Jumalan sietävän itsessään pahantekijöitä. Ei siedä, vaan jos joku onkin ensin päässyt Jumalan tuntemiseen ja sitten hyljännyt omalla elämällään Jumalan, niin hän joutuu Jumalan suusta ulos sylkäistyksi. Hedelmistä tunnetaan Jumalan kansa ja niistä teoista mitä he tekevät. Jeesus sanoi, että jos ette muuten usko, niin uskokaa niiden tekojen tähden, mitä teen. Usko on tekoja Jumalan mielen mukaan.
varoittaman kolminaisuusopin tekijän Atanasioksen omatekoinen määritelmä Jumalasta. Jeesuksen ja apostolien antama määritelmä on että "Jumala on YKSI" ja; "joka YKSIN olet totinen Jumala", (Joh.17:3) ja apostoli paavali täydensi;
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Isän Jumalan määritelmä Raamatussa on sellainen Jumala, JOSTA KAIKKI ON! Koska Jeesuskin oman todistuksensa mukaan on Isästä, ei Jeesus kelpaa Jumalaksi Jumalan itsensä antaman määritelmän mukaan, vaan ainoastaan Jumalan pojaksi, ylipapiksi ja välimieheksi Jumalan ja ihmisten välille!
Mutta selvitetään yksi asia kerrallaan. Etsikää nyt aluksi se jae, joka rajoittaa täydellisen jumalayhteyden vain kolmeen persoonaan!Jos ei synnyt hedelmää, ei ole uskoa. kirjoitti:
Koko Uusi Testamentti puhuu Jumalasta kolmessa muodossa. Pelastettu ihminen elää Jumalassa, muut eivät elä, vaan ovat ilman Jumalaa ja kuolevat ilman Jumalaa. Eivät kaikki ota pelastusta vastaan ja luuletko Jumalan sietävän itsessään pahantekijöitä. Ei siedä, vaan jos joku onkin ensin päässyt Jumalan tuntemiseen ja sitten hyljännyt omalla elämällään Jumalan, niin hän joutuu Jumalan suusta ulos sylkäistyksi. Hedelmistä tunnetaan Jumalan kansa ja niistä teoista mitä he tekevät. Jeesus sanoi, että jos ette muuten usko, niin uskokaa niiden tekojen tähden, mitä teen. Usko on tekoja Jumalan mielen mukaan.
Psalmit 68
18, (68:19) "Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi: niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä."
Heprealaiskirje 12
29 "sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli.
Lihan mukaan selittävät "uskovaiset" tulevat huomaamaan, että Jumala onkin helvetti lihalliselle mielelle, sillä
Heprealaiskirje 10
31 "Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin."- frihet
ekivaari kirjoitti:
varoittaman kolminaisuusopin tekijän Atanasioksen omatekoinen määritelmä Jumalasta. Jeesuksen ja apostolien antama määritelmä on että "Jumala on YKSI" ja; "joka YKSIN olet totinen Jumala", (Joh.17:3) ja apostoli paavali täydensi;
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Isän Jumalan määritelmä Raamatussa on sellainen Jumala, JOSTA KAIKKI ON! Koska Jeesuskin oman todistuksensa mukaan on Isästä, ei Jeesus kelpaa Jumalaksi Jumalan itsensä antaman määritelmän mukaan, vaan ainoastaan Jumalan pojaksi, ylipapiksi ja välimieheksi Jumalan ja ihmisten välille!
Mutta selvitetään yksi asia kerrallaan. Etsikää nyt aluksi se jae, joka rajoittaa täydellisen jumalayhteyden vain kolmeen persoonaan!Heitän vain pikku mietteen.
Olen vuodet lueskellut ajatuksiasi ja mietin että miksi yrität kristinuskoa vastustaa.
Koko kristin uskohan perustuu sinun näkemyksiäsi vastaan, vai onko 2000 vuotta julistettu väärää oppia?
Uskon ja ymmärrän, että olet ahkerasti Raamatun kimpussa aikaasi viettänyt, mutta mikä on lopullinen tarkoituksesi esim. tällä palstalla.
Minä näen että kirjoituksesi "tappaa" ne Jumalan lapset jotka ovat alkutaipaleella, tahi ovat etsikko-ajassa.
Eikö Eki olekki varmaa, että jokainen näistäkin kristittyjen nimimerkin alla olevista palstoista on "rakenteeltaan" sinun oppiasi vastaan?
Voisin ajatella sinua hiukan (muista hiukan), kuten Jeesus, kun "uudistuksen tuulet" toi tullessaan, "vastustaessaan" kirjanoppineiden "juutalaisuutta".
Tosin sanoohan Sanakin, että "omat eivät ottaneet Häntä vastaan", mutta, mutta.
Julista Eki sinäkin Kristusta ja ristin evankeliumia, sinun pitäisi jo Sanaa tutkineena se ymmärtää, että kristityn tehtävä on tuoda esiin taivaan valtakuntaa ja sen kuningasta.
Eli Jeesus ON AINUT NIMI TAIVAAN VALTAKUNTAAN. Jos ei synnyt hedelmää, ei ole uskoa. kirjoitti:
Meillä kävi eilen Jehovan Todistajia. Tuttuja ihmisiä vuosien varrelta jotka käyvät meillä aina silloin tällöin.
Emme puhuneet mitään uskon asioista. Lähtiessään meiltä nämä JT:n edustajat jättivät kaksi Herätkää lehteä.
Katsoin niitä illalla. Toinen lehti käsitteli Pyhän Hengen olemusta. Lehti kysyy: "Mikä on Pyhä Henki" ja pyrkii vastaamaan kysymykseen artikkeleissaan. En lukenut artikkeleita koska tiedän JT:n opin Pyhästä Hengestä. Katsoin vain nopeasti muutamia kohtia. Noita artikkeleita katsoessani mieleeni tuli ajatus.
Tuli voimakas ajatus siitä tosiasiasta että JT:lla ei ole Jumalaa. Miksi näin väitän?
JT:t kieltävät Pyhän Hengen jumaluuden. Heille Pyhä Henki on persoonaton voima. He jopa perustelevat väittämiään Raamatun Sanalla. Vartiotornin kirjoituksia lukiessa Raamattua tuntematon ihminen helposti saa sen käsityksen että näinhän se asia on Raamatussa niin kuin Vartiotorni väittää. Mutta me tiedämme että heidän oppinsa on harhaoppi vaikka he kuinka Raamattua siteeraavatkin ja näin todistelevat oppejaan. Näin Vartiotorniseura todistaa kirjoituksillaan että Raamatulla todellakin voidaan perustella harhaoppeja. Siksi ekivaarikin voi ottaa Raamatun jakeita ja osoittaa niitä väittäen oppejansa raamatullisiksi. Saatanakin siteerasi Jeesukselle Raamattua. Jeesus vastasi aina Jumalan Sanalla. Oppi täytyy siis olla sopusoinnussa Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa jotta se olisi raamatullinen oikea oppi.
Kun JT:t kieltävät Pyhän Hengen jumaluuden, he kieltävät koko jumaluuden. Heillä ei ole Jumalaa.
Tämä siitä yksinkertaisesta syystä koska Pyhä Henki on Jumala. Pyhän Hengen kieltäjä kieltää sekä Isän että Pojan koska Pyhässä Hengessä on sekä Isä että Poika (Joh 14:18,23, Apt 2:1-4, 1 Kor 3:16, 6:19, 2 Kor 6:16).
Koko jumaluus on läsnä seurakunnassaan Pyhässä Hengessä. Jos kiellämme Pyhän Hengen jumaluuden, kiellämme Isän ja Pojan ja näin kiellämme koko jumaluuden. Kolminaisuusopin kieltämisen väistämätön seuraus on Isän Ja Pojan kieltäminen.
Jeesuksen jumaluuden kieltämistä seuraa kolminaisuuden kieltäminen. Tämä taas on väistämätön seuraus Jeesuksen jumaluuden kieltämisestä. Jos Jeesus ei ole Jumala, ei myöskään ole jumalan kolminaisuutta. Jos Jeesus on Jumala, Pyhä Henki ja Isä on myös Jumala. Näin se menee.
Näin huomaamme että Jeesuksen kieltäjällä ei ole Jumalaa, Isää. Näin ymmärrämme miksi Jeesuksen Herraksi (Jumalaksi ) tunnustamisesta alkaa yhteys Jumalan kanssa. Siitä alkaa yksilöihmisen pelastus. Tämän johdosta Raamattu sanoo että ihminen jolla ei ole Herraa Jeesusta, hänellä ei ole Jumalaa (Ef 2:12). Jeesuksen kieltäjä kieltää myös Isän Jumalan (1Joh 2:22-23). Jeesuksen Herraksi tunnustava tunnustaa Isän Jumalan. Hänellä on silloin yhteys Isän Jumalan kanssa.frihet kirjoitti:
Heitän vain pikku mietteen.
Olen vuodet lueskellut ajatuksiasi ja mietin että miksi yrität kristinuskoa vastustaa.
Koko kristin uskohan perustuu sinun näkemyksiäsi vastaan, vai onko 2000 vuotta julistettu väärää oppia?
Uskon ja ymmärrän, että olet ahkerasti Raamatun kimpussa aikaasi viettänyt, mutta mikä on lopullinen tarkoituksesi esim. tällä palstalla.
Minä näen että kirjoituksesi "tappaa" ne Jumalan lapset jotka ovat alkutaipaleella, tahi ovat etsikko-ajassa.
Eikö Eki olekki varmaa, että jokainen näistäkin kristittyjen nimimerkin alla olevista palstoista on "rakenteeltaan" sinun oppiasi vastaan?
Voisin ajatella sinua hiukan (muista hiukan), kuten Jeesus, kun "uudistuksen tuulet" toi tullessaan, "vastustaessaan" kirjanoppineiden "juutalaisuutta".
Julista Eki sinäkin Kristusta ja ristin evankeliumia, sinun pitäisi jo Sanaa tutkineena se ymmärtää, että kristityn tehtävä on tuoda esiin taivaan valtakuntaa ja sen kuningasta.
Eli Jeesus ON AINUT NIMI TAIVAAN VALTAKUNTAAN.Kiitokset kommentistasi. Vuosikymmenien ajan sen jälkeen kun usko tuli minuun, vaikka olin Jumalan kieltäjä, pilkkaaja sekä sillä tavalla siivosti pahan tekijä, olen alusta alkaen huomannut, että nykykristillisyys ei ole sitä kristillisyyttä eikä sillä tavalla hengelliset hengellisesti selittävänä oppina pysynyttä kristillisyyttä, mitä Jeesus ja apostolit opettivat!
Raamattu antaa minulle hyvät ohjeet ja sanoo:
2. Mooseksen kirja 23
2 "Älä ole joukon mukana tekemässä pahaa, äläkä todista riita-asiassa niin, että taivut joukon mukaan ja väännät oikean vääräksi."
Ja uusikin puoli neuvoo;
Ilmestyskirja 18
4 "Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: »Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.«"
Kyllä minä olen päättänyt kulkea omantuntoni mukaan sitä tietä, "jota ei kulje saastainen". En aio noudattaa sinun pyyntöäsi enkä taipua joukon mukana asioita vääräksi vääntämään!
Minä näen että nykykristillisyys odottaa sekä Jeesuksen tulemista että omassa nimessään tulevan Jeesuksen tuloa, eikä näe ja ymmärrä, että se omassa nimessään tullut Jeesus on se kolminaisuusopin nimellä kulkeva hapatus, jota syömästä koko Raamattu varoittaa Mooseksesta alkaen. [Joh. 5:43]- frihet
ekivaari kirjoitti:
Kiitokset kommentistasi. Vuosikymmenien ajan sen jälkeen kun usko tuli minuun, vaikka olin Jumalan kieltäjä, pilkkaaja sekä sillä tavalla siivosti pahan tekijä, olen alusta alkaen huomannut, että nykykristillisyys ei ole sitä kristillisyyttä eikä sillä tavalla hengelliset hengellisesti selittävänä oppina pysynyttä kristillisyyttä, mitä Jeesus ja apostolit opettivat!
Raamattu antaa minulle hyvät ohjeet ja sanoo:
2. Mooseksen kirja 23
2 "Älä ole joukon mukana tekemässä pahaa, äläkä todista riita-asiassa niin, että taivut joukon mukaan ja väännät oikean vääräksi."
Ja uusikin puoli neuvoo;
Ilmestyskirja 18
4 "Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: »Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.«"
Kyllä minä olen päättänyt kulkea omantuntoni mukaan sitä tietä, "jota ei kulje saastainen". En aio noudattaa sinun pyyntöäsi enkä taipua joukon mukana asioita vääräksi vääntämään!
Minä näen että nykykristillisyys odottaa sekä Jeesuksen tulemista että omassa nimessään tulevan Jeesuksen tuloa, eikä näe ja ymmärrä, että se omassa nimessään tullut Jeesus on se kolminaisuusopin nimellä kulkeva hapatus, jota syömästä koko Raamattu varoittaa Mooseksesta alkaen. [Joh. 5:43]Puutun kuitenkin tuohon loppukirjoitukseesi.
"Minä näen että nykykristillisyys odottaa sekä Jeesuksen tulemista että omassa nimessään tulevan Jeesuksen tuloa, eikä näe ja ymmärrä, että se omassa nimessään tullut Jeesus on se kolminaisuusopin nimellä kulkeva hapatus, jota syömästä koko Raamattu varoittaa Mooseksesta alkaen. [Joh. 5:43] "
Eikö ajan merkit selkeästi kerro "missä mennään"?
Mielestäni Paalin ja muidenkin kirjeet selkeästi kertovat Kristuksen toisesta tulemuksesta ja jopa kehoittaa meitä seuraamaan missä mennään ja valvomaan omaa tilaa.
Toiseksi jonkun verran ihmettelen, mihin pyrit "oikea-oppineisuudella", kun tulkintasi mukaan kuitenkin kaikki pelastuvat?
Koitan ehkä illemmalla katsahtaa palstalle, nyt on muut harrasteet odottamassa, joten hyvää päivän jatkoa sinulle ja muille. - Harhat pois!
ekivaari kirjoitti:
Ilmestyskirja 5
1. Johanneksen kirje 2
1. Korinttolaiskirje 15
Roomalaiskirje 5
18 "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu k a i k i l l e i h m i s i l l e elämän vanhurskauttamiseksi;"itse Raamatun opetusta tuohon ekivaarin opetukseen ja huomatkaa kamala harha ekivaarin opetuksessa.
Heprealaiskirje 9
14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
15 Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.
16 Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;
17 sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.
18 Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty.
19 Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan,
20 sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt".
21 Ja samoin hän verellä vihmoi myös majan ja kaikki palvelukseen kuuluvat esineet.
22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
23 On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä.
24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
26 sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat. - Aamen.
jaikal kirjoitti:
Meillä kävi eilen Jehovan Todistajia. Tuttuja ihmisiä vuosien varrelta jotka käyvät meillä aina silloin tällöin.
Emme puhuneet mitään uskon asioista. Lähtiessään meiltä nämä JT:n edustajat jättivät kaksi Herätkää lehteä.
Katsoin niitä illalla. Toinen lehti käsitteli Pyhän Hengen olemusta. Lehti kysyy: "Mikä on Pyhä Henki" ja pyrkii vastaamaan kysymykseen artikkeleissaan. En lukenut artikkeleita koska tiedän JT:n opin Pyhästä Hengestä. Katsoin vain nopeasti muutamia kohtia. Noita artikkeleita katsoessani mieleeni tuli ajatus.
Tuli voimakas ajatus siitä tosiasiasta että JT:lla ei ole Jumalaa. Miksi näin väitän?
JT:t kieltävät Pyhän Hengen jumaluuden. Heille Pyhä Henki on persoonaton voima. He jopa perustelevat väittämiään Raamatun Sanalla. Vartiotornin kirjoituksia lukiessa Raamattua tuntematon ihminen helposti saa sen käsityksen että näinhän se asia on Raamatussa niin kuin Vartiotorni väittää. Mutta me tiedämme että heidän oppinsa on harhaoppi vaikka he kuinka Raamattua siteeraavatkin ja näin todistelevat oppejaan. Näin Vartiotorniseura todistaa kirjoituksillaan että Raamatulla todellakin voidaan perustella harhaoppeja. Siksi ekivaarikin voi ottaa Raamatun jakeita ja osoittaa niitä väittäen oppejansa raamatullisiksi. Saatanakin siteerasi Jeesukselle Raamattua. Jeesus vastasi aina Jumalan Sanalla. Oppi täytyy siis olla sopusoinnussa Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa jotta se olisi raamatullinen oikea oppi.
Kun JT:t kieltävät Pyhän Hengen jumaluuden, he kieltävät koko jumaluuden. Heillä ei ole Jumalaa.
Tämä siitä yksinkertaisesta syystä koska Pyhä Henki on Jumala. Pyhän Hengen kieltäjä kieltää sekä Isän että Pojan koska Pyhässä Hengessä on sekä Isä että Poika (Joh 14:18,23, Apt 2:1-4, 1 Kor 3:16, 6:19, 2 Kor 6:16).
Koko jumaluus on läsnä seurakunnassaan Pyhässä Hengessä. Jos kiellämme Pyhän Hengen jumaluuden, kiellämme Isän ja Pojan ja näin kiellämme koko jumaluuden. Kolminaisuusopin kieltämisen väistämätön seuraus on Isän Ja Pojan kieltäminen.
Jeesuksen jumaluuden kieltämistä seuraa kolminaisuuden kieltäminen. Tämä taas on väistämätön seuraus Jeesuksen jumaluuden kieltämisestä. Jos Jeesus ei ole Jumala, ei myöskään ole jumalan kolminaisuutta. Jos Jeesus on Jumala, Pyhä Henki ja Isä on myös Jumala. Näin se menee.
Näin huomaamme että Jeesuksen kieltäjällä ei ole Jumalaa, Isää. Näin ymmärrämme miksi Jeesuksen Herraksi (Jumalaksi ) tunnustamisesta alkaa yhteys Jumalan kanssa. Siitä alkaa yksilöihmisen pelastus. Tämän johdosta Raamattu sanoo että ihminen jolla ei ole Herraa Jeesusta, hänellä ei ole Jumalaa (Ef 2:12). Jeesuksen kieltäjä kieltää myös Isän Jumalan (1Joh 2:22-23). Jeesuksen Herraksi tunnustava tunnustaa Isän Jumalan. Hänellä on silloin yhteys Isän Jumalan kanssa.Oikein kirjoitit.
- Raamattu on TOTTA!
frihet kirjoitti:
Heitän vain pikku mietteen.
Eli Jeesus ON AINUT NIMI TAIVAAN VALTAKUNTAAN.kirjoituksesi alle tämän Pyhän Kirjoituksen, jonka pitäisi selvittää jopa ekivaarille Jumalan kolmiyhteys, mutta ikävä kyllä ei selvitä, kuten entuudesta sen tiedämme, mutta estää etsiviä uskomasta ekivaarin eksyttäviin kirjoituksiin:
Johannes 14
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
4 Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
29 Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu.
30 En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
31 Mutta että maailma ymmärtäisi minun rakastavan Isää ja tekevän, niinkuin Isä on minua käskenyt: nouskaa, lähtekäämme täältä." - Koko Sanomaan, ei lauseisiin!!!
ekivaari kirjoitti:
Psalmit 68
18, (68:19) "Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi: niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä."
Heprealaiskirje 12
29 "sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli.
Lihan mukaan selittävät "uskovaiset" tulevat huomaamaan, että Jumala onkin helvetti lihalliselle mielelle, sillä
Heprealaiskirje 10
31 "Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin."raamatunlause kotelo. Tuosta kotelosta Jeesus varoitti kertoen kirjanoppineiden ja fariseusten kantavan sellaista mukanaan.
Koko Sanomaan, ei lauseisiin!!! kirjoitti:
raamatunlause kotelo. Tuosta kotelosta Jeesus varoitti kertoen kirjanoppineiden ja fariseusten kantavan sellaista mukanaan.
otsalla eikä käsivarsillani! Jumalan sana on minun sydämessäni, ja sieltä Pyhä Henki nostaa ja muistuttaa mitä Jeesus on opettanut;
Matteus 10
19 "Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen." (Joh. 14:26).jaikal kirjoitti:
Näin huomaamme että Jeesuksen kieltäjällä ei ole Jumalaa, Isää. Näin ymmärrämme miksi Jeesuksen Herraksi (Jumalaksi ) tunnustamisesta alkaa yhteys Jumalan kanssa. Siitä alkaa yksilöihmisen pelastus. Tämän johdosta Raamattu sanoo että ihminen jolla ei ole Herraa Jeesusta, hänellä ei ole Jumalaa (Ef 2:12). Jeesuksen kieltäjä kieltää myös Isän Jumalan (1Joh 2:22-23). Jeesuksen Herraksi tunnustava tunnustaa Isän Jumalan. Hänellä on silloin yhteys Isän Jumalan kanssa.sen että Raamattu ei sano Jeesusta eikä Pyhää henkeä Jumalaksi, koska kumpikin niistä on osajumaluutta, ei koko Jumala, niin kuin Isä YKSIN on Jumala, JOSTA on sekä poika että Pyhä henki. kun jaikal sanot sanan, se sana on osa sinua, mutta ei koko jaikal. Samalla tavalla, kun Jumala sanoo sanan, se sana on osa Jumalaa ja se "Jumalan sana" eikä Jumala,!
Niin sekä poika, Pyhä henki ja me ihmiset, olemme saaneet tai tulevat saamaan Jumalan sinetin hänen omaisuutensa tunnusmerkiksi. Pyhästä hengestä Raamattu sanoo, että se on annettu meille sinetiksi:
Efesolaiskirje 4
30 "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka."
Sinetin antaja saa muovailla sinetin mieleisekseen, mutta sinetin vastaanottaja ei saa sitä muotoilla eikä murtaa.
Jumala on painanut sinettinsä myös poikaansa, Jeesukseen Kristukseen;
Johannes 6
27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
2. Korinttolaiskirje 1
22 "joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme. "
Kumpikaan ei puhu ja opeta itsestään, vaan lähettäjästään:
Johannes 14
10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."
Johannes 16
13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."- selitystäkaipaava
ekivaari kirjoitti:
sen että Raamattu ei sano Jeesusta eikä Pyhää henkeä Jumalaksi, koska kumpikin niistä on osajumaluutta, ei koko Jumala, niin kuin Isä YKSIN on Jumala, JOSTA on sekä poika että Pyhä henki. kun jaikal sanot sanan, se sana on osa sinua, mutta ei koko jaikal. Samalla tavalla, kun Jumala sanoo sanan, se sana on osa Jumalaa ja se "Jumalan sana" eikä Jumala,!
Niin sekä poika, Pyhä henki ja me ihmiset, olemme saaneet tai tulevat saamaan Jumalan sinetin hänen omaisuutensa tunnusmerkiksi. Pyhästä hengestä Raamattu sanoo, että se on annettu meille sinetiksi:
Efesolaiskirje 4
30 "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka."
Sinetin antaja saa muovailla sinetin mieleisekseen, mutta sinetin vastaanottaja ei saa sitä muotoilla eikä murtaa.
Johannes 6
27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
2. Korinttolaiskirje 1
22 "joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme. "
Johannes 14
10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."
Johannes 16
13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."jos sinä ekivaari selittäisit Joh 14:18 ja 23 jakeet. Selitä myös 1 Kor 6:19 ja 2 Kor 6:16.
Kerro koska ja miten Jeesus ja Isä tulivat Joh 14:18,23 mukaan.
Selitä miten Jumala asuu seurakunnasssaan tänä päivänä. Raamattu on TOTTA! kirjoitti:
kirjoituksesi alle tämän Pyhän Kirjoituksen, jonka pitäisi selvittää jopa ekivaarille Jumalan kolmiyhteys, mutta ikävä kyllä ei selvitä, kuten entuudesta sen tiedämme, mutta estää etsiviä uskomasta ekivaarin eksyttäviin kirjoituksiin:
Johannes 14
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
4 Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
29 Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu.
30 En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
31 Mutta että maailma ymmärtäisi minun rakastavan Isää ja tekevän, niinkuin Isä on minua käskenyt: nouskaa, lähtekäämme täältä."ei tee Jeesuksesta Jumalaa, sillä samoilla kriteereillä kukin meistä myös olisi Jumala, sillä;
1. Korinttolaiskirje 6
20 "Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne."
Jumala on myös minussa ja minä olen Jumalassa, mutta silti minä en tunne olevani Jumala!
Matteus 10
20 "Sillä ette te itse puhu, vaan TEIDÄN ISÄNNE HENKI PUHUU TEISSÄ"
Sitten tulevaisuudessa, kun sinäkin synnyt ja kasvat Jumalassa, niin tämä sama Isän Henki puhuu sinussakin!- Uteliaisuutta kysyn
selitystäkaipaava kirjoitti:
jos sinä ekivaari selittäisit Joh 14:18 ja 23 jakeet. Selitä myös 1 Kor 6:19 ja 2 Kor 6:16.
Selitä miten Jumala asuu seurakunnasssaan tänä päivänä.Tähän saakka hän on ehtinyt vastailla siellätäällä,
mutta nyt on tullut tilanne,jolloinka hän ei tule
vastaamaan.. frihet kirjoitti:
Puutun kuitenkin tuohon loppukirjoitukseesi.
"Minä näen että nykykristillisyys odottaa sekä Jeesuksen tulemista että omassa nimessään tulevan Jeesuksen tuloa, eikä näe ja ymmärrä, että se omassa nimessään tullut Jeesus on se kolminaisuusopin nimellä kulkeva hapatus, jota syömästä koko Raamattu varoittaa Mooseksesta alkaen. [Joh. 5:43] "
Eikö ajan merkit selkeästi kerro "missä mennään"?
Mielestäni Paalin ja muidenkin kirjeet selkeästi kertovat Kristuksen toisesta tulemuksesta ja jopa kehoittaa meitä seuraamaan missä mennään ja valvomaan omaa tilaa.
Toiseksi jonkun verran ihmettelen, mihin pyrit "oikea-oppineisuudella", kun tulkintasi mukaan kuitenkin kaikki pelastuvat?
Koitan ehkä illemmalla katsahtaa palstalle, nyt on muut harrasteet odottamassa, joten hyvää päivän jatkoa sinulle ja muille.Luulen, että ekivaarin kirjoituksiin on turha vastata. Hän on valinnut tiensä ja jokaisella tiellä on oma pituutensa. Eiköhän suurin osa palstalaisista tunnista ekivaaria harhaoppiseksi eksyttäjäksi.
Kirjoitit
>>Toiseksi jonkun verran ihmettelen, mihin pyrit "oikea-oppineisuudella", kun tulkintasi mukaan kuitenkin kaikki pelastuvat?- PakaNainen
jukka.finland kirjoitti:
Luulen, että ekivaarin kirjoituksiin on turha vastata. Hän on valinnut tiensä ja jokaisella tiellä on oma pituutensa. Eiköhän suurin osa palstalaisista tunnista ekivaaria harhaoppiseksi eksyttäjäksi.
Kirjoitit
>>Toiseksi jonkun verran ihmettelen, mihin pyrit "oikea-oppineisuudella", kun tulkintasi mukaan kuitenkin kaikki pelastuvat?Ihmiset luokittelevat toisiaan. Jumala näkee sydämeen. (raamatullisesti katsoen.)
On turhaa energian hukkaa vaivautua käsittämään toisten uskoa. Jokainen sen kuitenkin omassa päässään räknää.
Muuten, miten VT:N hirviömäinen Jumala onkin muuttunut UT:ssa rakastavaksi JeesusJumalakasi. - Kyse tunnustuksesta
ekivaari kirjoitti:
otsalla eikä käsivarsillani! Jumalan sana on minun sydämessäni, ja sieltä Pyhä Henki nostaa ja muistuttaa mitä Jeesus on opettanut;
Matteus 10
19 "Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen." (Joh. 14:26).olevan Jumala?
jukka.finland kirjoitti:
Luulen, että ekivaarin kirjoituksiin on turha vastata. Hän on valinnut tiensä ja jokaisella tiellä on oma pituutensa. Eiköhän suurin osa palstalaisista tunnista ekivaaria harhaoppiseksi eksyttäjäksi.
Kirjoitit
>>Toiseksi jonkun verran ihmettelen, mihin pyrit "oikea-oppineisuudella", kun tulkintasi mukaan kuitenkin kaikki pelastuvat?kun kirjoitit että >>>"Kun ekivaari kieltää meidän Herramme jumaluuden niin turhaahan hänen on palstalla kirjoittaa paitsi eksytystarkoituksessa."
- Kysymyksiä!
ekivaari kirjoitti:
ei tee Jeesuksesta Jumalaa, sillä samoilla kriteereillä kukin meistä myös olisi Jumala, sillä;
1. Korinttolaiskirje 6
20 "Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne."
Jumala on myös minussa ja minä olen Jumalassa, mutta silti minä en tunne olevani Jumala!
Matteus 10
20 "Sillä ette te itse puhu, vaan TEIDÄN ISÄNNE HENKI PUHUU TEISSÄ"
Sitten tulevaisuudessa, kun sinäkin synnyt ja kasvat Jumalassa, niin tämä sama Isän Henki puhuu sinussakin!siitä, miksi Jeesus kertoo Raamatussa olleensa olemassa ennen, kuin mitään oli luotu?
Samalla vastaa kysymykseen, että puhuttiinko tuossa Johaneksen kirjeessä kolmesta Jumalan yhteydessä, eli puhuttiinko siinä Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Isästä?
Samalla vastaa kysymykseen, että kuka Jeesus, joka on ollut olemassa ennen maailman perustamista, sinun mielestäsi on? - Kysymyksiä!
ekivaari kirjoitti:
sen että Raamattu ei sano Jeesusta eikä Pyhää henkeä Jumalaksi, koska kumpikin niistä on osajumaluutta, ei koko Jumala, niin kuin Isä YKSIN on Jumala, JOSTA on sekä poika että Pyhä henki. kun jaikal sanot sanan, se sana on osa sinua, mutta ei koko jaikal. Samalla tavalla, kun Jumala sanoo sanan, se sana on osa Jumalaa ja se "Jumalan sana" eikä Jumala,!
Efesolaiskirje 4
Johannes 6
2. Korinttolaiskirje 1
Johannes 14
Johannes 16
13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."Onko ekivaarilla kolme Jumalaa. Jos Jeesus ja Pyhä Henki on osajumalia, niin onko sinulla yksi iso Jumala ja kaksi pienempää Jumalaa? Vai miten tuo kirjoituksesi pitää käsittää?
- Kysymyksiä!
ekivaari kirjoitti:
kun kirjoitit että >>>"Kun ekivaari kieltää meidän Herramme jumaluuden niin turhaahan hänen on palstalla kirjoittaa paitsi eksytystarkoituksessa."
Nykyään tunnustat Jeesuksen tulleen lihaan ja kärsineen lihassa, mutta kerro mistä Jeesus tuli lihaan, miten Hän siittyi, kuka synnytti Hänet tänne ja mitä synnyttäjästä kerrotaan. Oliko synnyttäjä neitsyt, vai vieläkö väität hänen olleen langennut nainen?
Mitä sinulle yleensäkkin tarkoittaa "tuli lihaan" Jeesuksen yhteydessä puhuttaessa? Kyse tunnustuksesta kirjoitti:
olevan Jumala?
asettanut? Tuollaisiin kyselyihin ei olisi tarpeellista vastata, mutta yhteisen rakentumisen tähden kerron, että kun puhutaan Pyhästä Hengestä, se on osa Jumalaa, kuten sana on osa lausetta ja lause on osa suurempaa kokonaisuutta j.n.e.,!
4. Mooseksen kirja 11
25 "Silloin Herra astui alas pilvessä ja puhutteli häntä, otti henkeä, joka hänessä oli, ja antoi sitä niille seitsemällekymmenelle vanhimmalle. Kun henki laskeutui heihin, niin he joutuivat hurmoksiin, mutta sen jälkeen he eivät enää siihen joutuneet."
Ihmisissä oleva Pyhä Henki ei ole Jumala, vaan se on osa Jumalaa. Jumala-sanan partitiivi. Jumala ei mahdu taivasten taivaisiin, kuinka sitten kuolevaiseen ihmiseen? Jumalan Pyhä Henki koostuu useista osatekijöistä;
Jesaja 11
2 "Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki."
Sinäkin, "Kyse tunnustuksesta", näen sinun olevan Kristuksen omaksumaan Pyhään henkeen verraten useissa osatekijöissä puuttuvainen, vaikka kerskaatkin Pyhän hengen täyteydelläsi!Uteliaisuutta kysyn kirjoitti:
Tähän saakka hän on ehtinyt vastailla siellätäällä,
mutta nyt on tullut tilanne,jolloinka hän ei tule
vastaamaan..muutaman päivän ajan itse keittelemään kahvit ja lämmittelemään mikrossa ruokani, joten ei tässä jokaisen inahdukseen ehdi vastaamaan!
Kysymyksiä! kirjoitti:
Nykyään tunnustat Jeesuksen tulleen lihaan ja kärsineen lihassa, mutta kerro mistä Jeesus tuli lihaan, miten Hän siittyi, kuka synnytti Hänet tänne ja mitä synnyttäjästä kerrotaan. Oliko synnyttäjä neitsyt, vai vieläkö väität hänen olleen langennut nainen?
Mitä sinulle yleensäkkin tarkoittaa "tuli lihaan" Jeesuksen yhteydessä puhuttaessa?Juutalaiset korostivat puhdasta syntyperäänsä.
Samalla he "vihjasivat", että Jeesuksen syntyperä on heistä arveluttava.
Joh.8:41,42
--
8:41 .....: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
8:42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
(Jae 41 on uudessa käännöksessä: "Me emme ole porton poikia".)Kysymyksiä! kirjoitti:
Onko ekivaarilla kolme Jumalaa. Jos Jeesus ja Pyhä Henki on osajumalia, niin onko sinulla yksi iso Jumala ja kaksi pienempää Jumalaa? Vai miten tuo kirjoituksesi pitää käsittää?
ISÄ, JOSTA KAIKKI on, ja ne kaikki ISÄSTÄ lähteneet ovat "niin sanottuja jumalia" (Joh.10:34,35) kuka enemmän, kuka vähemmän "jumalalallisesta luonnosta osallisia" (2. Piet. 1:4) Ihmisten kuuluu vapautua yhä enemmän eläimellisestä luonnostaan ja kasvattaa jumalallista luonnettaan!
selitystäkaipaava kirjoitti:
jos sinä ekivaari selittäisit Joh 14:18 ja 23 jakeet. Selitä myös 1 Kor 6:19 ja 2 Kor 6:16.
Selitä miten Jumala asuu seurakunnasssaan tänä päivänä.selittävät "kristityt" tuntevat itsensä orvoiksi ja turvattomiksi Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen suhteen, koska he odottavat lihan silmin näkyvää ihmismuotoista Jeesusta. Minun Jumalani on salattu Jumala, jota katsellaan sydämen ymmärryksellä, eikä lihan silmillä, (Matt. 5:8; Ef. 1:18) ja Jeesus Kristus on minulle "Juuri se, mitä sana puhuukin Pyhässä hengessä minulle"
"Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille." [Joh. 8:25]- aloittaja
Tapio522 kirjoitti:
Juutalaiset korostivat puhdasta syntyperäänsä.
Samalla he "vihjasivat", että Jeesuksen syntyperä on heistä arveluttava.
Joh.8:41,42
--
8:41 .....: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
8:42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
(Jae 41 on uudessa käännöksessä: "Me emme ole porton poikia".)Tuota muutamat eivät usko. Yritäppäs kertoa se ekivaarille ja tälle veli.vapaalle, jota en ole täälä palstalla tavannut pitkän poissa oloni takia, mutta jonka olen tavannut tuolla mormonipalstalla. Yritä kertoa heille, että Jeesus on lähtenyt Jumalasta ja tullu Jumalasta, niin alkaa sellainen asioiden hengellistäminen, että et ole sitä koskaan nähnyt. Se on vastavoiman kyvykästä hengellistämistä ja siinä kertomus Jeesuksen lihaan tulemisestakin hengellistetään täysin ja näin saadaan Raamattu näyttämään täysin eriltä, mitä se todellisuudessa on.
- EI ALOITTAJA
aloittaja kirjoitti:
Tuota muutamat eivät usko. Yritäppäs kertoa se ekivaarille ja tälle veli.vapaalle, jota en ole täälä palstalla tavannut pitkän poissa oloni takia, mutta jonka olen tavannut tuolla mormonipalstalla. Yritä kertoa heille, että Jeesus on lähtenyt Jumalasta ja tullu Jumalasta, niin alkaa sellainen asioiden hengellistäminen, että et ole sitä koskaan nähnyt. Se on vastavoiman kyvykästä hengellistämistä ja siinä kertomus Jeesuksen lihaan tulemisestakin hengellistetään täysin ja näin saadaan Raamattu näyttämään täysin eriltä, mitä se todellisuudessa on.
vaan tuon toisen ketjun, jossa kerrotaan rehellisesti se, että ekivaari on eksynyt, eli keskustellaan näistä samoista asioista, mistä tässäkin ketjussa keskustellaan.
- EI ALOITTAJA
ekivaari kirjoitti:
asettanut? Tuollaisiin kyselyihin ei olisi tarpeellista vastata, mutta yhteisen rakentumisen tähden kerron, että kun puhutaan Pyhästä Hengestä, se on osa Jumalaa, kuten sana on osa lausetta ja lause on osa suurempaa kokonaisuutta j.n.e.,!
4. Mooseksen kirja 11
25 "Silloin Herra astui alas pilvessä ja puhutteli häntä, otti henkeä, joka hänessä oli, ja antoi sitä niille seitsemällekymmenelle vanhimmalle. Kun henki laskeutui heihin, niin he joutuivat hurmoksiin, mutta sen jälkeen he eivät enää siihen joutuneet."
Ihmisissä oleva Pyhä Henki ei ole Jumala, vaan se on osa Jumalaa. Jumala-sanan partitiivi. Jumala ei mahdu taivasten taivaisiin, kuinka sitten kuolevaiseen ihmiseen? Jumalan Pyhä Henki koostuu useista osatekijöistä;
Jesaja 11
2 "Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki."
Sinäkin, "Kyse tunnustuksesta", näen sinun olevan Kristuksen omaksumaan Pyhään henkeen verraten useissa osatekijöissä puuttuvainen, vaikka kerskaatkin Pyhän hengen täyteydelläsi!tällä vierailukerralla en ole kerinnyt vielä kerskaamaan. Kerskaan niistä suurista teoista, mitä Jumala on minulle tehnyt ja kerskaan siitä, että minä saan tuntea Jeesuksen.
Kuka antoi minulle oikeuden kysellä sinulta ja vaatia vastuuseen puhumisistasi. Jeesus, Hän käski niin tehdä, Hän käski vielä tälle palstalle tulla, vaikka itse luulin jo tämän palstan ajan loppuneen niin, että täällä ei julisteta enempää totuutta, mitä muutamat julistajat julistavat, mutta koska heidän tietonsa on vajavaista, tulin opettamaan opettajia opettamisessa. He kaikki kasvavat näiden opetusten kautta ja heillä on oleva ase, Jumala Sana, jolla he käyvät vääryyttä vastaan.
Isä, Poika ja Pyhä Henki on YKSI JUMALA. Poika oli pienempi Kaikki Olevaa ollessaan Ihmisen Poikana, mutta palattuaan takaisin Jumalan keskukseen, Hän on jälleen suuri Luoja Jumala sisimmässä majassa. Kysymyksiä! kirjoitti:
Mitä sinulle yleensäkkin tarkoittaa "tuli lihaan" Jeesuksen yhteydessä puhuttaessa?lihaan tulleeksi. Sekä Jeesuksen oman että apostolien opetuksen mukaan Jeesuksenkin syntyminen pitää selittää dualistisena, siis erikseen Daavidin siemenestä syntynyt lihallisesta Marian kohdusta syntynyt Jeesus, (Room.1:3) ja erikseen "pyhyyden hengen puolelta" (1:4) Jumalasta syntynyt Kristus, joka merkitsee "Voideltu".
Kolminaisuusoppihan opettaa Jeesuksen syntymisen vain "monona", ja sellaiselle opetukselle Jumala antaa monoa, kun se aika tulee! Se mikä on maallista, on maasta, ja maallisista se puhuu. Joka on taivaasta, puhuu taivaallisista"
Johannes 3
31 "Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien."- Sama!
ekivaari kirjoitti:
ISÄ, JOSTA KAIKKI on, ja ne kaikki ISÄSTÄ lähteneet ovat "niin sanottuja jumalia" (Joh.10:34,35) kuka enemmän, kuka vähemmän "jumalalallisesta luonnosta osallisia" (2. Piet. 1:4) Ihmisten kuuluu vapautua yhä enemmän eläimellisestä luonnostaan ja kasvattaa jumalallista luonnettaan!
Mitä muuta, kun et tunne Jumalan Voimaa, jossa ihminen muuttuu Jumalan kuvaksi. Eivät fariseukset ja kirjanoppineet muuttuneet Jumalan kuvaksi, vaikka he olivat kuinka hyviä (ainakin itsensä mielestä) ja se johtui siitä, että he eivät ottaneet Jeesuksen kallista Uhria vastaan, vaan pyrkivät omin voimin muuttamaan itseään Jumalalle kelpaaviksi.
Vain Jumala muuttaa ihmisen, ei ihminen itse mitään voi. Koska Jumala sovitti Itse kanssaan ihmisen, niin Hänellä on antaa Itse sovittamalleen ihmiselle uusi elämä ja uusi luonne.
Ensimmäinen Aadami ei sitä kykyä omaa, eikä saanut sitä, vaikka tavoitteli sitä ja tuli langenneeksi syntiin, josta Jumala, toinen Aadam pelasti ihmisen muuttaen ensimmäisen Aadamin sielullisen kuvan viimeisen Aadamin hengelliseksi kuvaksi ja tässä on osallisena Jumalan Sana ja Pyhä Henki liitossa, eli Elävän Veden Lähde, Herra ja tämä kaikki on Kaikki Olevaista. - Kysymyksiä!
ekivaari kirjoitti:
lihaan tulleeksi. Sekä Jeesuksen oman että apostolien opetuksen mukaan Jeesuksenkin syntyminen pitää selittää dualistisena, siis erikseen Daavidin siemenestä syntynyt lihallisesta Marian kohdusta syntynyt Jeesus, (Room.1:3) ja erikseen "pyhyyden hengen puolelta" (1:4) Jumalasta syntynyt Kristus, joka merkitsee "Voideltu".
Kolminaisuusoppihan opettaa Jeesuksen syntymisen vain "monona", ja sellaiselle opetukselle Jumala antaa monoa, kun se aika tulee! Se mikä on maallista, on maasta, ja maallisista se puhuu. Joka on taivaasta, puhuu taivaallisista"
Johannes 3
31 "Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien."TULLEEN, SIIS TULLEEN, ei miehen, eikä naisen tahdosta syntyneen, vaan TULLEEN lihaan TAIVAASTA, JUMALASTA?
Vai väitätkö, että Jumala lähetti Jeesuksen lihaan Sanan, eikä näin ollen Jeesus tullut taivaasta lihaan ja ole Jumalan Sana Itsessään, vaan ihminen, joka syntyi ensin miehen ja naisen tahdosta ja sai armon kautta Jumalan Sanan lihaansa. Mitä ajat takaa, kerro se selkein sanoin? EI ALOITTAJA kirjoitti:
tällä vierailukerralla en ole kerinnyt vielä kerskaamaan. Kerskaan niistä suurista teoista, mitä Jumala on minulle tehnyt ja kerskaan siitä, että minä saan tuntea Jeesuksen.
Kuka antoi minulle oikeuden kysellä sinulta ja vaatia vastuuseen puhumisistasi. Jeesus, Hän käski niin tehdä, Hän käski vielä tälle palstalle tulla, vaikka itse luulin jo tämän palstan ajan loppuneen niin, että täällä ei julisteta enempää totuutta, mitä muutamat julistajat julistavat, mutta koska heidän tietonsa on vajavaista, tulin opettamaan opettajia opettamisessa. He kaikki kasvavat näiden opetusten kautta ja heillä on oleva ase, Jumala Sana, jolla he käyvät vääryyttä vastaan.
Isä, Poika ja Pyhä Henki on YKSI JUMALA. Poika oli pienempi Kaikki Olevaa ollessaan Ihmisen Poikana, mutta palattuaan takaisin Jumalan keskukseen, Hän on jälleen suuri Luoja Jumala sisimmässä majassa.juuri samalla tavalla niin kuin ruumis alistuu pään alle omalle kohdalleen; [1. Kor. 11:3]
1. Korinttolaiskirje 15
27 "Sillä: »kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle«. Mutta kun hän sanoo: »kaikki on alistettu«, niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
Huh-huh! On tämä kummallista kun joutuu tässä opettajienkin opettajaa opettamaan, [kts. Matt. 23:8]Sama! kirjoitti:
Mitä muuta, kun et tunne Jumalan Voimaa, jossa ihminen muuttuu Jumalan kuvaksi. Eivät fariseukset ja kirjanoppineet muuttuneet Jumalan kuvaksi, vaikka he olivat kuinka hyviä (ainakin itsensä mielestä) ja se johtui siitä, että he eivät ottaneet Jeesuksen kallista Uhria vastaan, vaan pyrkivät omin voimin muuttamaan itseään Jumalalle kelpaaviksi.
Vain Jumala muuttaa ihmisen, ei ihminen itse mitään voi. Koska Jumala sovitti Itse kanssaan ihmisen, niin Hänellä on antaa Itse sovittamalleen ihmiselle uusi elämä ja uusi luonne.
Ensimmäinen Aadami ei sitä kykyä omaa, eikä saanut sitä, vaikka tavoitteli sitä ja tuli langenneeksi syntiin, josta Jumala, toinen Aadam pelasti ihmisen muuttaen ensimmäisen Aadamin sielullisen kuvan viimeisen Aadamin hengelliseksi kuvaksi ja tässä on osallisena Jumalan Sana ja Pyhä Henki liitossa, eli Elävän Veden Lähde, Herra ja tämä kaikki on Kaikki Olevaista.selityksessäsi, mutta kun Jumala on synnyttänyt meissä Uuden ihmisen, sen velvollisuuksiin kuuluu valvoa, ettei se vanha ihminen meissä pääse enää valtaan, vaan on alamainen Jumalan synnyttämälle sisäiselle ihmiselle. Sen teot eivät olekaan enää ihmisten tekoja, vaan Jumalan. [ Joh. 6:29]
- Ei aloittaja
ekivaari kirjoitti:
juuri samalla tavalla niin kuin ruumis alistuu pään alle omalle kohdalleen; [1. Kor. 11:3]
1. Korinttolaiskirje 15
27 "Sillä: »kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle«. Mutta kun hän sanoo: »kaikki on alistettu«, niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
Huh-huh! On tämä kummallista kun joutuu tässä opettajienkin opettajaa opettamaan, [kts. Matt. 23:8]profetia ja mieti ketä opetat ja onko sinulla kykyä opettaa ketään.
Lähetetty palaa Lähettäjään ja valta on Yhdellä Jumalalla=Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Vanhaikäinen=Isä, Tulivirta=Pyhä Henki, Ihmisen Pojan kaltainen/Jumalan Sana, Jeesus. Sana lähti ja tuli.
Daniel 7
9 Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin, ja Vanhaikäinen istuutui. Hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi ja hänen päänsä hiukset kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.
10 Tulivirta vuoti, se kävi ulos hänestä; tuhannen tuhatta palveli häntä, ja kymmenen tuhatta kertaa kymmenen tuhatta seisoi hänen edessänsä. Oikeus istui tuomiolle, ja kirjat avattiin.
11 Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan.
12 Ja muiltakin pedoilta otettiin valta pois; niiden elämän pituus oli määrätty aikaa ja hetkeä myöten.
13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä. - Kasteesta opetuslapseksi ja uskotusta opetuksesta ystäväksi.
ekivaari kirjoitti:
selityksessäsi, mutta kun Jumala on synnyttänyt meissä Uuden ihmisen, sen velvollisuuksiin kuuluu valvoa, ettei se vanha ihminen meissä pääse enää valtaan, vaan on alamainen Jumalan synnyttämälle sisäiselle ihmiselle. Sen teot eivät olekaan enää ihmisten tekoja, vaan Jumalan. [ Joh. 6:29]
jolle tunnusta Jumalan pelastaneen Itse oman kansansa? Jeesus, Jumalan Sana tuli Lähettäjästä ja opetti kaikille kuuleville korville tien Jumalan tykö ja joka ottaa kaikki Jeesuksen opetukset vastaan uskossa, saa tulla opetuslapsesta Jumalan ystäväksi, ei enää palvelijaksi kutsutuksi, vaan ystäväksi. Jeesus on Jumala, joka on Sana, jonka kautta kaikki luotiin.
Kasteesta opetuslapseksi ja uskotusta opetuksesta ystäväksi. kirjoitti:
jolle tunnusta Jumalan pelastaneen Itse oman kansansa? Jeesus, Jumalan Sana tuli Lähettäjästä ja opetti kaikille kuuleville korville tien Jumalan tykö ja joka ottaa kaikki Jeesuksen opetukset vastaan uskossa, saa tulla opetuslapsesta Jumalan ystäväksi, ei enää palvelijaksi kutsutuksi, vaan ystäväksi. Jeesus on Jumala, joka on Sana, jonka kautta kaikki luotiin.
joka on lähtenyt Jumalan suusta niin kuin sinun sanasi lähtevät sinun suustasi ja ovat sinun hengellisiä poikiasi ja tyttäriäsi;
Hoosea 14
2 (14:3) "Ottakaa mukaanne sanoja ja palatkaa Herran tykö ja sanokaa hänelle: »Anna anteeksi kaikki rikokset, ota armoihisi, niin me tuomme sinulle uhrimulleiksi huultemme uhrit.«"
Pahan lapset eli — pahat ajatukset ja pahat sanat — Jumalan sana määrää murskattavaksi jo pieninä Kristus-kallioon;
Psalmit 137
9 "Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!"
ja osaa niistä on ensin hyvä pitää karanteeniaitauksessa;
2. Korinttolaiskirje 10
5 "Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen a j a t u k s e n kuuliaiseksi Kristukselle" (Vertaa Ps. 149:6-9)!
Albert Einstein näyttää hyvin ymmärtäneen tämän "pienten lasten kallioon murskaamisen kun totesi:
"Useimmat ajatukseni lapset päätyvät jo hyvin nuorina särkyneiden toiveiden hautausmaalle"!
Omaksi häpeäkseni tunnustan, että tuota pienten lasten kallioon murskaamista minäkin pidin ateistiksi tunnustautuneena, Raamatussa olevana pilkkalauseena!- Selitä selkeästi jos kykenet.
ekivaari kirjoitti:
joka on lähtenyt Jumalan suusta niin kuin sinun sanasi lähtevät sinun suustasi ja ovat sinun hengellisiä poikiasi ja tyttäriäsi;
Hoosea 14
2 (14:3) "Ottakaa mukaanne sanoja ja palatkaa Herran tykö ja sanokaa hänelle: »Anna anteeksi kaikki rikokset, ota armoihisi, niin me tuomme sinulle uhrimulleiksi huultemme uhrit.«"
Pahan lapset eli — pahat ajatukset ja pahat sanat — Jumalan sana määrää murskattavaksi jo pieninä Kristus-kallioon;
Psalmit 137
ja osaa niistä on ensin hyvä pitää karanteeniaitauksessa;
2. Korinttolaiskirje 10
5 "Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen a j a t u k s e n kuuliaiseksi Kristukselle" (Vertaa Ps. 149:6-9)!
Albert Einstein näyttää hyvin ymmärtäneen tämän "pienten lasten kallioon murskaamisen kun totesi:
"Useimmat ajatukseni lapset päätyvät jo hyvin nuorina särkyneiden toiveiden hautausmaalle"!
Omaksi häpeäkseni tunnustan, että tuota pienten lasten kallioon murskaamista minäkin pidin ateistiksi tunnustautuneena, Raamatussa olevana pilkkalauseena!vai keneksi Hänet selität. Tuliko Jeesus Jumalasta ja palasiko paikalleen ja näin ollen onko Hän yhtä Jumalan kanssa?
Ei aloittaja kirjoitti:
profetia ja mieti ketä opetat ja onko sinulla kykyä opettaa ketään.
Lähetetty palaa Lähettäjään ja valta on Yhdellä Jumalalla=Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Vanhaikäinen=Isä, Tulivirta=Pyhä Henki, Ihmisen Pojan kaltainen/Jumalan Sana, Jeesus. Sana lähti ja tuli.
Daniel 7
9 Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin, ja Vanhaikäinen istuutui. Hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi ja hänen päänsä hiukset kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.
10 Tulivirta vuoti, se kävi ulos hänestä; tuhannen tuhatta palveli häntä, ja kymmenen tuhatta kertaa kymmenen tuhatta seisoi hänen edessänsä. Oikeus istui tuomiolle, ja kirjat avattiin.
11 Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani peto tapettiin, ja sen ruumis hävitettiin ja heitettiin tuleen palamaan.
12 Ja muiltakin pedoilta otettiin valta pois; niiden elämän pituus oli määrätty aikaa ja hetkeä myöten.
13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.YHDEKSI, Kristuksessa Jeesuksessa! Ei vain kolme yhdeksi, vaan KAIKKI yhdeksi!:
1. Korinttolaiskirje 12
13 "sillä ME OLEMME KAIKKI YHDESSÄ Hengessä kastetut YHDEKSI RUUMIIKSI, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä."
Efesolaiskirje 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli YHDISTÄVÄ KRISTUKSESSA YHDEKSI KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä." [Joh. 17:21-23]
Kuten huomaamme, tuo teidän täydellisen jumalayhteyden vain kolmeksi rajoittama oppinne on itsestään perkeleestä!- Jeesus on ainoa tie, totuus ja elämä.
ekivaari kirjoitti:
YHDEKSI, Kristuksessa Jeesuksessa! Ei vain kolme yhdeksi, vaan KAIKKI yhdeksi!:
1. Korinttolaiskirje 12
13 "sillä ME OLEMME KAIKKI YHDESSÄ Hengessä kastetut YHDEKSI RUUMIIKSI, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä."
Efesolaiskirje 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli YHDISTÄVÄ KRISTUKSESSA YHDEKSI KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä." [Joh. 17:21-23]
Kuten huomaamme, tuo teidän täydellisen jumalayhteyden vain kolmeksi rajoittama oppinne on itsestään perkeleestä!Uskovaiset uudistetaan Hengessä Jeesuksen ruumiinjäseniksi ja vain Jeesus on pelastunut, vaikka olikin Ihmisen Poika määrätyn ajan ja siksi uskovaiset, jotka ovat Jeesuksen ruumiissa pelastuvat Voittajassa ja Jumalan viha ei kohtaa heitä.
Vain Jeesus, Jumalan Ainoa Poika on PELASTUS. - VOI SINUA
ekivaari kirjoitti:
YHDEKSI, Kristuksessa Jeesuksessa! Ei vain kolme yhdeksi, vaan KAIKKI yhdeksi!:
1. Korinttolaiskirje 12
Efesolaiskirje 1
Kuten huomaamme, tuo teidän täydellisen jumalayhteyden vain kolmeksi rajoittama oppinne on itsestään perkeleestä!EKIVAARI!!!
Selitä selkeästi jos kykenet. kirjoitti:
vai keneksi Hänet selität. Tuliko Jeesus Jumalasta ja palasiko paikalleen ja näin ollen onko Hän yhtä Jumalan kanssa?
lähteneet yhdestä ja samasta Jumalasta;
Heprealaiskirje 2
11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sen tähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"
Aikojen loputtua Jumala on ennallistava kaikki sellaiseksi, millaiseksi hän kaiken alussa teki;
Apostolien teot 3
King James:
(of restitution of all things = kaikkien asioiden ennallistamisen. Kreikan a p o k a t a s t a s e ò s p a n t ò n =
"ennallistamisen kaikkien" Jumalan lupausten, joista profeetat ovat puhuneet).- Kompuroidessa voi kaatua.
ekivaari kirjoitti:
kun kirjoitit että >>>"Kun ekivaari kieltää meidän Herramme jumaluuden niin turhaahan hänen on palstalla kirjoittaa paitsi eksytystarkoituksessa."
Ethän vaan nyt itse langennut panettelemaan jukka.finlandia: "mutta jatka sinä, jukka.finland, sitä panetteluasi, koska olet valehtelevan parjaajan lapseksi syntynyt!" Se henkioppaasi hermostuu ja menetät malttisi, kun lähestytäänkin aihetta Jeesuksen jumaluudesta, koska uskovaiset tarkoittavat (ja henkioppaasi kyllä sen tietää), että Jeesus on Jumala.
Kehoitat muuten jukka.finlandia jatkamaan panettelua. Se henkikö niin käski kirjoittaa? Sekö kertoi, että jukan äiti on "valehteleva parjaaja", joka hänet synnytti? Vai tarkoittiko jukan isää? Vai kumpaakin? Kompuroidessa voi kaatua. kirjoitti:
Ethän vaan nyt itse langennut panettelemaan jukka.finlandia: "mutta jatka sinä, jukka.finland, sitä panetteluasi, koska olet valehtelevan parjaajan lapseksi syntynyt!" Se henkioppaasi hermostuu ja menetät malttisi, kun lähestytäänkin aihetta Jeesuksen jumaluudesta, koska uskovaiset tarkoittavat (ja henkioppaasi kyllä sen tietää), että Jeesus on Jumala.
Kehoitat muuten jukka.finlandia jatkamaan panettelua. Se henkikö niin käski kirjoittaa? Sekö kertoi, että jukan äiti on "valehteleva parjaaja", joka hänet synnytti? Vai tarkoittiko jukan isää? Vai kumpaakin?Jumalasta syntynyt ei panettele eikä tee syntiä;
1. Joh. 3:9
"Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."
1. Joh. 5:18
"Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha."
Jaakobin kirje 4
11 "Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari."Jeesus on ainoa tie, totuus ja elämä. kirjoitti:
Uskovaiset uudistetaan Hengessä Jeesuksen ruumiinjäseniksi ja vain Jeesus on pelastunut, vaikka olikin Ihmisen Poika määrätyn ajan ja siksi uskovaiset, jotka ovat Jeesuksen ruumiissa pelastuvat Voittajassa ja Jumalan viha ei kohtaa heitä.
Vain Jeesus, Jumalan Ainoa Poika on PELASTUS.kun hoet samaa kuin posetiivi?
- ml213.
Kyse tunnustuksesta kirjoitti:
olevan Jumala?
Niin, uskotko sinä, ettei Pyhä Henki ole Jumala.
Selitä selkeästi jos kykenet. kirjoitti:
vai keneksi Hänet selität. Tuliko Jeesus Jumalasta ja palasiko paikalleen ja näin ollen onko Hän yhtä Jumalan kanssa?
tyytyväinen, vai miksi sinulta loppuivat kysymykset?
Kysymyksiä! kirjoitti:
siitä, miksi Jeesus kertoo Raamatussa olleensa olemassa ennen, kuin mitään oli luotu?
Samalla vastaa kysymykseen, että puhuttiinko tuossa Johaneksen kirjeessä kolmesta Jumalan yhteydessä, eli puhuttiinko siinä Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Isästä?
Samalla vastaa kysymykseen, että kuka Jeesus, joka on ollut olemassa ennen maailman perustamista, sinun mielestäsi on?ennen kaikkea muuta luomakuntaa, siis "Jumalan luomakunnan alku", (Ilm 3:14)!
VOI SINUA kirjoitti:
EKIVAARI!!!
vaan yrität kääntää keskustelun ekivaariin? Ei minusta kannata keskustella. Keskustellaan Jumalan sanasta.
- Joh 14:26
Kyse tunnustuksesta kirjoitti:
olevan Jumala?
>Mutta puolustaja. Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.<
Isä lähettää Pyhän Hengen, ei itseään.
sillä mitä pikimmiten kaikkiin ihmisiin usko tulee, sitä pikemmin "Herran päivä tulee". Jokainen uskoon päässyt jouduttaa Herran päivän tulemista:
2. Pietarin kirje 3
10 "Mutta Herran päivä on tuleva niin kuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!"
Tässä muutamia maistiaisia "Herran päivästä":
Jesaja 13
6 "Valittakaa, sillä Herran päivä on lähellä, se tulee kuin hävitys Kaikkivaltiaalta."
Hesekiel 30
3 "Sillä lähellä on päivä, lähellä Herran päivä; se on pilvinen päivä, pakanakansojen aika."
Joel 1
15 "Voi sitä päivää! Sillä lähellä on Herran päivä, ja se tulee niin kuin hävitys Kaikkivaltiaalta."
Joel 2
1 "Puhaltakaa pasunaan Siionissa, toitottakaa torvia minun pyhällä vuorellani. Jokainen maan asukas on vapiseva, sillä Herran päivä tulee. Niin, se on lähellä:"
Aamos 5
18 "Voi teitä, jotka toivotte Herran päivän tulemista. Miksi hyväksi on teille Herran päivä? Se on oleva pimeys, eikä valkeus-
19 ikäänkuin jos joku pakenisi leijonaa ja häntä kohtaisi karhu, tahi joku tulisi kotiin ja nojaisi kätensä seinään ja häntä pistäisi käärme.
20 Eikö Herran päivä ole pimeys, eikä valkeus, eikö se ole synkeys, jossa ei valoa ole?"
Obadja 1
15 "Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niin kuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi."- juhytgrtyjs
Psalmit 137
Jakeessa ei ole kysymys nautinnosta, vaan oikeudenmukaisuuden toivomisesta. Babylonille, jonka armeijat olivat julmasti murskanneet juutalaislapset kallioon ja samalla pilkanneet Israelin Jumalaa, toivotetaan samaa kohtaloa. (Huomaa, että katkelma on ihmisen tunteenpurkaus Jumalan edessä, ei Jumalan kehotus tehdä muukalaismuksuista muusia.)
Lähi-idän asukkaat käsittelevät voimakkaat tunteensa purkamalla ne hyvinkin värikkäiksi kirouksiksi, mutta käsiksi käydään harvoin. Meillä länsimaissa kauhistutaan, jos joku toivottaa ääneen, että Jumala polttaisi hänen vihamiehensä isien luut tai muuta yhtä herttaista. Valitettavasti tämänkaltaisen varoventtiilin puuttuessa puukko tai pyssy heiluu Suomessa huomattavasti helpommin - Sirpa Rajala
juhytgrtyjs kirjoitti:
Psalmit 137
Jakeessa ei ole kysymys nautinnosta, vaan oikeudenmukaisuuden toivomisesta. Babylonille, jonka armeijat olivat julmasti murskanneet juutalaislapset kallioon ja samalla pilkanneet Israelin Jumalaa, toivotetaan samaa kohtaloa. (Huomaa, että katkelma on ihmisen tunteenpurkaus Jumalan edessä, ei Jumalan kehotus tehdä muukalaismuksuista muusia.)
Lähi-idän asukkaat käsittelevät voimakkaat tunteensa purkamalla ne hyvinkin värikkäiksi kirouksiksi, mutta käsiksi käydään harvoin. Meillä länsimaissa kauhistutaan, jos joku toivottaa ääneen, että Jumala polttaisi hänen vihamiehensä isien luut tai muuta yhtä herttaista. Valitettavasti tämänkaltaisen varoventtiilin puuttuessa puukko tai pyssy heiluu Suomessa huomattavasti helpomminJa kirjoituksesi syy oli tarkoitushakuisuus.Tiedän tarkkaajana mihin pyrit.Yrität antaa vaikutelman rehellisestä ihmisestä esiintyessä "ihmisnimellä".Mutta oletkin se palstan tunnettu häirikkö ja riidankylväjä.Älykkäitä ihmisiä et pysty pettämään.
ekivaaria uskoakaan, kun uskot Jumalan sanaa, Jeesusta Kristusta:
Roomalaiskirje 8
30 mutta jotka hän on edeltä määrännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
31 Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
Efesolaiskirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
4 niin kuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,"
´- vanha ja vakaa
en muista siellä helvettiä nähneeni kun viimeksi olin. Ja jos olisi ollut en olisi nyt täällä lihaantuneena.
Ei siellä ollut jeesusta eikä jumalaakaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706524
- 584462
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283098- 612977
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271536Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341330
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest441230