RAKASTAKAA TOISIANNE
1.Joh.3:11-20
---
3:11 Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
3:12 eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.
3:13 Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.
3:14 Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
3:16 Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.
3:17 Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?
3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
3:19 Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
3:20 että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
--
Miten maailma suhtautuu Jumalan lapsiin?
Maailma on synnin temmellyskenttä.
Maailma on kuin Kain, joka vihasi hurskasta veljeään (12). Uskovien tunnusmerkki on keskinäinen rakkaus. ”Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa” (14).
Kristittyjen on pantava pois keskinäinen vihansa.
Vuorisaarnassaan Jeesus sanoo, että vihaaminen on murhaamista (Matt.5:22).
Kristittyjen aitous punnitaan teoissa ja totuudessa (17,18). Pelkkä rakkaudesta puhuminen ei merkitse mitään (19).
Aitouden mukana tulee suuri uskallus.
Hyvä omatunto tekee ihmisen rohkeaksi, koska oikein tehdessämme meillä ei ole mitään pelättävää. Jeesus sanoo:
"Minä olen tie ja totuus ja elämä (Joh.14:6). Kun tiedämme olevamme oikealla tiellä, niin ei tarvitse pelätä. Totuus tekee vapaaksi.
Silti sydämemme voi syyttää meitä, sillä emme ole synnittömiä. Joka kieltää tämän, on eksyksissä ja totuus ei ole hänessä (1.Joh. 1:8-10).
Rakastakaa toisianne, 1.Joh.3:11-20
15
190
Vastaukset
JUMALAN LASTEN LUOTTAMUS
1.Joh.3:21-24
--
3:21 Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
3:22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
3:23 Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
3:24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.
--
Puutteistamme huolimatta voimme mennä Jumalan eteen rohkein mielin.
Jumala tietää ja tuntee meidät.
Voimme pelkäämättä anoa Jumalalta, mitä tarvitsemme (21,22).
Meidän on jatkuvasti pysyttävä hänessä, emmekä saa tahallamme toimia omaatuntoamme vastaan.
Suurin käsky on uskon ja rakkauden käsky; Meidän tulee uskoa Jeesukseen Kristukseen ja rakastaa toisiamme (23). Usko ilmenee rakkauden teoissa.
”Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." . (Joh.13:35).- ois alt
Myös rakkaudesta kirjoittaminen on tyhjää.
Rakkaus on pyyteettömiä tekoja toisen hyväksi, siinä ympäristössä jossa me itse kukin elämme.
Internetissä roikkuminen, tässä mittakaavassa joka täällä näkyy muutamien tapana olevan, on
poissa todellisesta rakkaudesta. Se on mm. välinpitämättömyyttä omien laheisten tarpeista. - Uusi elämä on rakkautta.
ois alt kirjoitti:
Rakkaus on pyyteettömiä tekoja toisen hyväksi, siinä ympäristössä jossa me itse kukin elämme.
Internetissä roikkuminen, tässä mittakaavassa joka täällä näkyy muutamien tapana olevan, on
poissa todellisesta rakkaudesta. Se on mm. välinpitämättömyyttä omien laheisten tarpeista.turhaa, eikä tyhjää, sillä jos kukaan ei julista, ei kukaan käsitä alkaa tavoittelemaan lain täyttänyttä RAKKAUTTA.
Ihmiset luulevat, että heidän on oltava sellaisia, kuin he ovat ja ajateltava niin, kuin ajatteleva, mutta se on valhe. Jeesus voi muuttaa kaiken uudeksi ja muuttaakin omiensa kohdalla. Kaikki muuttuu, niin asenne- kuin tunnemaailmakin siinä vallankuomuksessa, minkä RAKKAUDEN Jumala tekee kansansa kohdalla, siis jokaisen yksilön kohdalla. ois alt kirjoitti:
poissa todellisesta rakkaudesta. Se on mm. välinpitämättömyyttä omien laheisten tarpeista.Pelkkä rakkaudesta puhuminen on tyhjää siinä mielessä, jos teot puuttuvat.
Sanot:
"Internetissä roikkuminen, tässä mittakaavassa joka täällä näkyy muutamien tapana olevan, on
poissa todellisesta rakkaudesta. Se on mm. välinpitämättömyyttä omien laheisten tarpeista".
Olet oikeassa!
Tästä on hyvä muistuttaa.Uusi elämä on rakkautta. kirjoitti:
turhaa, eikä tyhjää, sillä jos kukaan ei julista, ei kukaan käsitä alkaa tavoittelemaan lain täyttänyttä RAKKAUTTA.
Ihmiset luulevat, että heidän on oltava sellaisia, kuin he ovat ja ajateltava niin, kuin ajatteleva, mutta se on valhe. Jeesus voi muuttaa kaiken uudeksi ja muuttaakin omiensa kohdalla. Kaikki muuttuu, niin asenne- kuin tunnemaailmakin siinä vallankuomuksessa, minkä RAKKAUDEN Jumala tekee kansansa kohdalla, siis jokaisen yksilön kohdalla.3:14 Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
----------------
Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen:
"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi" (31,32).
Jeesuksen sanojen sisältönä on totuus, jonka valossa ihminen kykenee arvioimaan oikein Jumalaa, maailmaa ja itseänsä.
Kun ihminen pysyy tässä totuudessa ja pyrkii soveltamaan Jeesuksen antamia neuvoja jokapäiväisessä elämässään, saa hän siunauksen.
Ihminen vapautuu synnin orjuudesta, johon hän on joutunut tottelemattomuutensa tähden (Joh.8:34,35).
Hän vapautuu kuolemasta, mikä on synnin palkka.
Jeesus sanoo:
”Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa"(Joh.8:51).- ois alt
Tapio522 kirjoitti:
3:14 Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
----------------
"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi" (31,32).
Jeesuksen sanojen sisältönä on totuus, jonka valossa ihminen kykenee arvioimaan oikein Jumalaa, maailmaa ja itseänsä.
Kun ihminen pysyy tässä totuudessa ja pyrkii soveltamaan Jeesuksen antamia neuvoja jokapäiväisessä elämässään, saa hän siunauksen.
Ihminen vapautuu synnin orjuudesta, johon hän on joutunut tottelemattomuutensa tähden (Joh.8:34,35).
Jeesus sanoo:
”Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa"(Joh.8:51).Näin se vaan on, usko taikka älä.
- veli.vapaa
Tapio522 kirjoitti:
----------------
Jeesus sanoo:
”Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa"(Joh.8:51).on tuossa oikeassa, että totuus tekee vapaaksi. Pitää paikkansa, sillä kun Pyhä Henki on ihmisen opettaja, se ei valehtele vaan julistaa totuuden. Siksi olen vapaa kaikista ihmisikeistä ja ihmisopeista.
1. Joh. 2:27
Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
Pysyn siis PH:ssa ja totuudessa ilman kirkkojen ja uskonnollisten järjestöjen järkeisoppeja. Kiitos siitä Jumalalle, sillä PH on Hänen lahja minulle. - vetola
Uusi elämä on rakkautta. kirjoitti:
turhaa, eikä tyhjää, sillä jos kukaan ei julista, ei kukaan käsitä alkaa tavoittelemaan lain täyttänyttä RAKKAUTTA.
Ihmiset luulevat, että heidän on oltava sellaisia, kuin he ovat ja ajateltava niin, kuin ajatteleva, mutta se on valhe. Jeesus voi muuttaa kaiken uudeksi ja muuttaakin omiensa kohdalla. Kaikki muuttuu, niin asenne- kuin tunnemaailmakin siinä vallankuomuksessa, minkä RAKKAUDEN Jumala tekee kansansa kohdalla, siis jokaisen yksilön kohdalla.Alkaa etomaan tämä netissa roikkuvien tekopyhien armeija. ITSE ei parannusta tarvita, mutta toisia kyllä neuvotaan.
- jottain rajjaa
veli.vapaa kirjoitti:
on tuossa oikeassa, että totuus tekee vapaaksi. Pitää paikkansa, sillä kun Pyhä Henki on ihmisen opettaja, se ei valehtele vaan julistaa totuuden. Siksi olen vapaa kaikista ihmisikeistä ja ihmisopeista.
1. Joh. 2:27
Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
Pysyn siis PH:ssa ja totuudessa ilman kirkkojen ja uskonnollisten järjestöjen järkeisoppeja. Kiitos siitä Jumalalle, sillä PH on Hänen lahja minulle.Piru on voittanut sinut kokonaan. Langettajasi halu on tulla Jumalan kaltaiseksi, kun langennut järkesi on nyt muuttunut sinulle pyhäksi hengeksi, se on varmaa menoa kadotukseen. Jumala armossaan antakoon sinulle synnin tunnon ja parannuksen armon.
- Rakkauden lahjaksi saanut
vetola kirjoitti:
Alkaa etomaan tämä netissa roikkuvien tekopyhien armeija. ITSE ei parannusta tarvita, mutta toisia kyllä neuvotaan.
roikut? Jos et käsitä mitään uskosta, niin ei sinun kannata täällä roikkua. Loukkaannut vain. Mailmassa on paljon enemmän nettisivuja, ei muuta kuin maailman sivuille. Täällä kerrotaan rakkaudesta, joka on lain täyttymys ja jonka saa Jumalalta ja joka tekee ihmisestä vapaan. Käsitän, että tuo tympäisee osattomia.
vetola kirjoitti:
Alkaa etomaan tämä netissa roikkuvien tekopyhien armeija. ITSE ei parannusta tarvita, mutta toisia kyllä neuvotaan.
Vetola: "ITSE ei parannusta tarvita, mutta toisia kyllä neuvotaan".
---
Tämä on hyvin yleistä varsinkin niiden parissa, jotka pitävät itseään synnittöminä!
Kehoitus tutkimaan itseämme kuuluu meille kaikille.
Vanha sananlasku sanoo "Moni kakku päältä kaunis".
Kerran olin ystäväni syntymäpäivillä. Tarjolla oli komeasti koristeltu kakku.
Pettymys oli suuri, kun ilmeni, että komea kakku olikin sisältä homeessa.
-------
Matt. 7:15
"Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia".
Matt. 23:25
"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä"!
Matt. 23:27
"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa"!
Matt. 23:28
"Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta".
Virsi 310
--
1.
Herra Jeesus kun täällä vain kanssamme on,
emme kauhistu vastustajaamme.
Viha vaikka on vastaamme sammumaton,
niin me turvaamme puolustajaamme.
Vaikka kaita on tie
ja se taisteluun vie,
meille Jeesus on turva ja kilpi.
Siis me uskossa vaan
käymme taistelemaan.
Pyhä on tämä tie, pois jo vilppi.
---
8.
Tule, Herramme, meitä nyt vahvistamaan,
tule, virvoita voimalla taivaan.
Sinun tietäsi taivuta vaeltamaan,
täällä suostumaan ristiin ja vaivaan.
Tue uskoamme,
tue toivoamme,
pidä sielumme tallella aina.
Kuule huutoamme,
sinä auttajamme,
kuvas kirkkaana sieluumme paina.- leahim
Rakkaudettomuus saa aikaan
rakkaudettomuutta. - Rakkausasiat
antaa vanhoja vaatteita, vanhoja leikkikaluja ja vanhoja hyötyesineitä kuten kirjoja ulkomailla asuville köyhille lapsille esim Eestiin ja Puolaan. Kaikilla on jotain annettavaa. Ei pelkällä ' rakkauden sanoilla ' riitä tyydyttämään heidän kylmän estämiseen, nälän poistamiseen ja luku-, kirjoitus- sekä laskutaitojen parantamiseen.
Materialillakin on osuutensa rakkausasioissa. Ei pelkkä rakkauden sanojen hokeminen ketään tee rakastetuksi.
Jos sanot jollekin, että minä rakastan sinua, niin sano sen perään, että sen vuoksi minä tarjoan sinulle tämän illallisen ravintolassa esimerkiksi. Siis näytä rakkautesi myös teoin.
Annetaanhan kirkossakin sormus morsiammelle rakkauden liiton merkiksi.
Mitä muita esimerkkejä sinulla on rakkauden osoituksista? - savonrolaXXX mään
Ketäs rakastelisin ensimmäiseksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433594Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4423197Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan292885Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!831947- 871537
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541390- 1281380
- 1101320
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs721163Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.341039