Mitä sinulta on varastettu?

Pörrääjä

Kerran multa on viety pyykit narulta, *itutti kun lähti muutamat vasta Jenkkilästä nuorisolle tuliaisina tuodut farkut. Suomalaiset ovat voineet aika turvallisin mielin jättää tavaroitaan pihapiiriin lukitsemattomina, vaan taitaa ne ajat olla vähitellen ohitse.
Pitää vissiin mennä rautakauppaan ostamaan kettinkiä millä voi ainakin hidastaa pitkäkyntisten toimintaa, onko vinkkejä miten tämä nykyinen ikävä kehitys saadaan pysähtymään, vai onko peli jo menetetty?
Pitäisikö valvontaa rajoillamme tiukentaa, vai onko se edes mahdollista enää?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200905249640163_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200812198805578_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200905249640163_uu.shtml

44

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Adria

      Ihan nöösipoikana pöllittiin fillari. Faijan kanssa kimpassa oltiin just rempattu vanhasta romusta, mä olin ylpee siitä. Ei sitä sillon tosta vaan uutta kehitetty. No sitte jossain vaiheessa pöllittiin poikuus. Tallinnassa pöllittiin autosoitin. Siinä ne sitten onkin. Hanskoista en ole varma onko niitä pöllitty, voi olla että on. Suurin osa hävinneistä on kai mun omia kadottamia.

      • Pörrääjä

        on mullakin murtauduttu autoon, mut soitin ei kelvannut. Musamakukin oli meillä rosmon kanssa ihan eri, sillä CD:t oli kaikki tallessa auton lattialla :)
        Eppäilen kans ettei mun sukkia pölli kukaan vieras, ihan ite niitä kadottelen, samoin kuin sateenvarjojakin.


      • Dorodea

        Missä vaiheessa huomasit poikuuden pöllimisen? Ihan vaan uteliaisuus heräsi.. :)


      • Adria
        Dorodea kirjoitti:

        Missä vaiheessa huomasit poikuuden pöllimisen? Ihan vaan uteliaisuus heräsi.. :)

        Kas moikka Doris. Kiva nähdä sinua täällä.

        Niin, se poikuuden pöllintä tapahtu heti rippikoulun jälkeen, eikä se mua suuresti harmittanu. Tosimies nautti kärsimyksestä, jo silloin.


      • Dorodea
        Adria kirjoitti:

        Kas moikka Doris. Kiva nähdä sinua täällä.

        Niin, se poikuuden pöllintä tapahtu heti rippikoulun jälkeen, eikä se mua suuresti harmittanu. Tosimies nautti kärsimyksestä, jo silloin.

        Kiitos muru, seurasin sun jälkiä ja päädyin tänne :)

        Naimalupa saatuna siis oli ja hienoa että ei jäänyt paha maku suuhun. Tosin tuo kärsimyksestä puhuminen pikkasen arveluttaa, köh, mitähän lie tapahtunut?! Sulla on varmaan hirmu kirkas kruunu? :D


      • Adria
        Dorodea kirjoitti:

        Kiitos muru, seurasin sun jälkiä ja päädyin tänne :)

        Naimalupa saatuna siis oli ja hienoa että ei jäänyt paha maku suuhun. Tosin tuo kärsimyksestä puhuminen pikkasen arveluttaa, köh, mitähän lie tapahtunut?! Sulla on varmaan hirmu kirkas kruunu? :D

        Niin no miksipä ei, kiillottelen sitä vieläkin säämiskällä. Kuinkas sun syksy. Varo liukkaita lehtiä, ettet kupsahda pyrstölles.


      • Dorodea
        Adria kirjoitti:

        Niin no miksipä ei, kiillottelen sitä vieläkin säämiskällä. Kuinkas sun syksy. Varo liukkaita lehtiä, ettet kupsahda pyrstölles.

        Häikäisee oikein, älä kiillota enää :) Kylmää ja pimeää ulkoisesti, sisäisesti lämmintä ja valoisaa, siinä se syksy on. Kiitos että pidät pyrstöstäni huolta, en ole nyt kupsahdellut muuta kuin suolla ja siellä oli pehmeää :)
        Milloinkas sä lehahdat muille maille vierahille?


      • Adria
        Dorodea kirjoitti:

        Häikäisee oikein, älä kiillota enää :) Kylmää ja pimeää ulkoisesti, sisäisesti lämmintä ja valoisaa, siinä se syksy on. Kiitos että pidät pyrstöstäni huolta, en ole nyt kupsahdellut muuta kuin suolla ja siellä oli pehmeää :)
        Milloinkas sä lehahdat muille maille vierahille?

        Kyllähän sitä kova kutina olis tossa tammi-helmikuussa lähtee luitaan lämmitteleen. Potuttaa vaan ne lennot.


      • Dorodea
        Adria kirjoitti:

        Kyllähän sitä kova kutina olis tossa tammi-helmikuussa lähtee luitaan lämmitteleen. Potuttaa vaan ne lennot.

        Hmm.. mikäs lennoissa, liity vaikka Mile High Clubiin :)


      • Adria
        Dorodea kirjoitti:

        Hmm.. mikäs lennoissa, liity vaikka Mile High Clubiin :)

        Mun lennot ei mee hilseen yli, joten ovat tasan ykstoikkosempia. Kuinkas 'korkeella' itte tykkäät flygata.


      • Dorodea
        Adria kirjoitti:

        Mun lennot ei mee hilseen yli, joten ovat tasan ykstoikkosempia. Kuinkas 'korkeella' itte tykkäät flygata.

        No en minäkään tohon kerhoon pääsis, sitä kymppiä vois kokeilla :)


      • Adria
        Dorodea kirjoitti:

        No en minäkään tohon kerhoon pääsis, sitä kymppiä vois kokeilla :)

        Kybää mulla olis kyllä tarjota tiukan selektiivisyyden omaavan vastaanottajan taholle.


      • Dorodea
        Adria kirjoitti:

        Kybää mulla olis kyllä tarjota tiukan selektiivisyyden omaavan vastaanottajan taholle.

        Vastaanottaja löytynyt, odottaa tarjoilua :)


      • Adria
        Dorodea kirjoitti:

        Vastaanottaja löytynyt, odottaa tarjoilua :)

        Kermavaahdolla tai hillolla, vaiko ihan sillä primitiivisellä, alkuvoimaisella tunteella.


      • Dorodea
        Adria kirjoitti:

        Kermavaahdolla tai hillolla, vaiko ihan sillä primitiivisellä, alkuvoimaisella tunteella.

        Primitiivisellä kiitos, luonnollisuus parasta, niin tunteissa kuin punteissa. Jälkkärinä voin sitten nauttia kermat hillolla :)


      • Adria
        Dorodea kirjoitti:

        Primitiivisellä kiitos, luonnollisuus parasta, niin tunteissa kuin punteissa. Jälkkärinä voin sitten nauttia kermat hillolla :)

        Saamasi pitää. Varaa ittelles kourallinen buranoita.


      • Dorodea
        Adria kirjoitti:

        Saamasi pitää. Varaa ittelles kourallinen buranoita.

        Apua, mihinhän tuli jouduttua? Buranoita!? Eiks Panadoli kävis, mullon herkkä vatsa?


      • Adria
        Dorodea kirjoitti:

        Apua, mihinhän tuli jouduttua? Buranoita!? Eiks Panadoli kävis, mullon herkkä vatsa?

        Lälläriä tommoset pyrstöön ammuttavat pikkuraketit.


      • Dorodea
        Adria kirjoitti:

        Lälläriä tommoset pyrstöön ammuttavat pikkuraketit.

        Häh, mä mitään suppoja tarkoita, senkin kovis :)


      • mmmmmm
        Dorodea kirjoitti:

        Kiitos muru, seurasin sun jälkiä ja päädyin tänne :)

        Naimalupa saatuna siis oli ja hienoa että ei jäänyt paha maku suuhun. Tosin tuo kärsimyksestä puhuminen pikkasen arveluttaa, köh, mitähän lie tapahtunut?! Sulla on varmaan hirmu kirkas kruunu? :D

        minultapa varastettiin nuoruus,, siitä luultavasti toipuneena kohtuudella katkeroituneena, mutta elämää syvästi ymmärtävänä jatkan ja jatkan,,


    • ...varastetaan kaupoista n. puolella miljardilla eurolla vuodessa, eli noin sadan loton superjättipotin verran, eli aivan helvatisti. Voi vaan kysyä että paljonko varastettaisiin ilman valvontakameroita ja varkaustunnistimia. Kyllä se stereotypia rehdistä suomalaisesta kansalaisestakin alkaa pikkuhiljaa kuihtua, suurimman osan niistä varkauksista tekee kuitenkin suomalaiset.

      Vaikee niitä rajoja on enää kiinni laittaa. Olisko niin että Eurooppa yhdentyy-pyykkinarut tyhjentyy ;)

      • Pörrääjä

        on henkilökunnan pöllimisen osuus, varmaan mainittava. Entisessä elämässä jouduin useinkin tekemisiin "tilausvarkaiden" kanssa, pöllivät vehkeitä tilaajan lukuun saadakseen tilalle toista "kamaa", kotimaisia kaikki tyyni.
        Osalla ihmisistähän on pölliminen ikään kuin veren perintöä, ei sillekään ole vuosien saatossa mitään pystytty tekemään.
        Tämä pihoista pölliminen taitaa kuitenkin olla enemmän tämän päivän ilmiö, kun tavara lähtee maasta niin se ei tule enää kylillä vastaan jonkun muun (heh) käytössä.


      • ...että henkilökohtaisesti multa ei ole pahemmin varastettu. Kesämökin varastosta lähti kerran työkalut ja koneet ja muuta ei nyt äkkiseltään tule mieleen. Paitti että kassajonoissa ja ruuhkissa mun elämästä on varastettu useita kuukausia. Prkl.


    • pirpzuzeiccu

      Mä en nyt kyllä edes muista, mitä multa oltais varastettu. On varmaan joskus jotain, mutta en keksi nyt yhtäkkiä, mitä. Tytöltä varastettiin pari vuotta sitten koulusta pyörä (oli lukossa). Mulla itsellä on aina ollut se tapa, että tarkistan kaikki moneen kertaan, että on varmasti lukossa, jne. En jätä mitään mihinkään edes houkutukseksi. Vaikka eipä tuollaiset lukot nyt tosi ammattitaitoista varasta estä, ehkä enintään hidastaa.

      • Pörrääjä

        varkauksilta. Taskuvarkaudet ainakin ovat useimmiten uhrin omaa hyväuskoisuutta ja tyhmyyttä. Mä pidän ulkomailla ja vilkkaissa paikoissa aina käsilaukkua takin helman sisäpuolella. Jos on niin lämmin ettei takkia tarvii käyttää, niin sitä varten mulla on semmonen säämiskäinen kaulapussi mihin voi laittaa passin, kortit ja rahat. Lisäks mulla on reissaamista varten myös semmonen ohut kylkilaukku minkä voi laittaa puseron alle, sinne mahtuu känny ja digikamera.


    • Dorodea

      Mietin kovasti, enkä kyllä muista että mitään ois varastettu. Josko olen niin köyhä, ettei mitään vietävää ole? Tai niin huonoa tavaraa ettei kelpaa? Tai sitten olen vaan niin varovainen, ettei pitkäkyntiset saa mahdollisuutta :)
      Eiköhän peli ole menetetty tai sitten pitäisi muuttua asioiden ja ihmisten reagoida voimakkaammin. Hyssynhyssyn mentaliteetti ei ole oikea keino.

      • Pörrääjä

        jossain pienemmällä paikalla missä toimii kaikki tuntee kaikki systeemi kun olet täysin välttynyt pitkäkyntisiltä?


      • Dorodea
        Pörrääjä kirjoitti:

        jossain pienemmällä paikalla missä toimii kaikki tuntee kaikki systeemi kun olet täysin välttynyt pitkäkyntisiltä?

        Osittain noinkin ja tehokas vartiointipalvelu auttaa asiaa.


      • Pörrääjä
        Dorodea kirjoitti:

        Osittain noinkin ja tehokas vartiointipalvelu auttaa asiaa.

        rekku sul on? Vai onkos joku henkilökohtainen bodyguardKostner? ;)


      • Dorodea
        Pörrääjä kirjoitti:

        rekku sul on? Vai onkos joku henkilökohtainen bodyguardKostner? ;)

        Löytyy hirmuinen kääpiöluppa, se kun syöksyy hampaat irvessä, niin tulee pupu pöksyyn karskimmallekin vorolle :)
        Oikeesti vartijat kiertää sen verran tiheeseen talossa, että aika turvallinen olo. Kerrostalo kyseessä siis.


    • Minulta on fillari varastettu ja se lähti todennäköisesti jonkun ravinteliin kiiruhtavan yökulkijan matkaan. Harmitti tottakai hetken aikaan, ja sen siitä opin että pyörät pidän nykyään lukossa.

      • Pörrääjä

        fillari on yleensä kyl aina lukossa, edes hetkeks en sitä jätä ees esim. kioskin eteen lukitsematta. Yöksi kannan sen sisään tai säilytän autossa. Meillä on kyllä tossa pihassa katoksellinen fillariparkki joka näkyy mun ikkunasta, mut en kyllä siihenkään jätä fillaria ilman kahta kunnon lukkoa.
        Itseltäni ei ole onneks vielä koskaan fillaria pöllitty (*koputtaa puuta*), mutta jälkikasvulta niitä on lähtenyt yhteensä 4 kpl :/


    • vienotuuli

      Pari kertaa auto, joka oli kadunreunalla lähellä työpaikkaani. Ontto tunne lähteä aamuyöllä töistä, kun autonkotteroa ei olekaan paikalla mihin sen oli jättänyt:/

      Aika hyvin käytetty aviomies, ...liian nuoresta, liian kauan yhdessä..mä luulen. Varastettu kuiteskin;)

      Mun iloisuutta, hersyvää naurua vie joku...prkl...anti tulla takaisin, noi muut on jo vanhoja juttuja...mieskin ollut nurmenalla pitkään.

      Kun toimii vähäosaisten puolesta ja törmää tähän ´ei kuulu´meille....joskus on tunne et mä tuun paikanpäälle ja alkaa tapahtuun * nauraa näkemykselleen*.

      Niih... ja jokunen polkupyöräkin, vaik´oli kuin ketjuiltu..jäihän silti hyvä ketju jälelle, ettei ihan masikseen silloinkaan mennyt;DDD

      • Pörrääjä

        paljon viety :/ näyttävät pääosin olevan kyl ihan lukitsemattomia juttuja ;)


    • Kurmelo

      Senpäs haluaisinkin nähdä, kun laitat pyykit kettingillä kiinni ;-)

      Mutta joo: varastettu on lompakko, digikamera, kännykkä, 3 fillaria. Ja kaikki ovat kyllä ihan suomalaisten toimesta, joten eipä taas vedetä niitä ulkomaalaisia joka epäkohtaan.

      • Pörrääjä

        kyl vei muut ku kotimaiset, varma tieto, jäivät kiinni mut farkut olivat jo myyty :/ Nykyään kuivaan pyykit lukollisessa tilassa, se on parempi vaihtoehto kuin kettinki ;)

        Kotimaisille rosmoille on vähän vaikea tehosta valvontaa rajoilla, sillä ne on täällä jo.

        tässä yks tuore tapaus taas http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1737921


    • porukkaa mukavasti juttusilla. No sanottakoon, ettei kukaan edes vihjaillut. Mull omia silmiä;D

      Kauan aikaa sitten meiltä varastettiin pyykkinarulta kaksi mattoa, olivat ulkona kuivumassa.
      Kyllä mua veetättl pitkään.
      Kaikkein tympein muisto on omasta perhepiiristä lähtöisin. Ihan melkein tuliterät luistimet, kauan odotetut ja ihaillut kapineet. Harvoin sitä sai jotain ihan uutta. Yhtenä iltana avasin komeron oven ottaakseni luikkarit, mutta ei ne siinä olleet omalla paikalla. Etsin ja etsin, eivät löytyneet silloin, eivätkä koskaan.
      Meni vuosia ja sain lopulta kuulla veljeni ne vieneen ja myyneen. Aika vaikeaa oli olla enää vihainen, mutta sellainen tympeä mieli jäi. Veljeni tarvitsi ne rahat, kurkkuun kaatoi :(

      Pyöriä on lapsiltani viety kasa, jotkut saatu takaisin tosin ajokelvottomina. Jokunen kännykkä pöllitty, mutta siinä ne sitten olikin.

      • ...velipoikas paskan nakin :/

        jep, onhan meitä täällä sanalla, ja sovussa on pysytty toistaiseks ainakin. Ja jos porukkaa kertyy lisää niin mikäs sen mukavampaa :)


    • Chaos87

      Multa hävisi vaatteita vähän väliä ja ihmettelin että olenko muka jättäny noin paljon vaatteita jälkeeni kun olen yökylässä ollut. Selvisi sitten että eräs "ystäväni" oli niitä vienyt vaivihkaa. Ei suostunut palauttamaan omaisuuttani joten en ole enään missään tekemisissä tuon tyypin kanssa. Vaatteiden häviäminenkin loppui siihen :)

    • ...

      Viimekesänä vietiin vesijetti.. Onneks satuin näkemään koko tapahtuman ja hain veneellä jetin takaisin.. Klopit pääsivät valitettavasti karkuun..

    • Anonyymi

      Siskoni tyttökaveri varasti 70-luvun alkupuolella lahjaksi saamani kaulakellon meillä käydessään. Väitti vaan että hän ei sitä vienyt vaikka oli ainoa kävijä sinä päivänä kun se olohuoneen pöydältä hävisi ja siskoni oli myöhemmin nähnyt samanlaista ketjua tyttökaverinsa nuken kaulassa.

    • Anonyymi

      Pyykkikone pysäytetty ja viety pyykit taloyhtiössä. Ja ei missään Kontulassa.

    • Anonyymi

      Takakonttiin murtauduttu autossa ja työkalut varastettu. Ehdin asua talossa kaksi tuntia. Auto oli hyvä.

    • Anonyymi

      Ammattiylpeys. Kukaan ei ota töihin iän vuoksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe