Siinä on sellaset teholukemat jotta alkaa jo sutaamaan:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=4483&start=450
Älkää aloittako feikkikampanjaa, nää lukemat ei ole keksittyjä...
Mercedes 300DT 432hp!!!
39
22532
Vastaukset
- Dieselisti
Ne dieselit on edelleen hitaita ja ne VAAN savuttaa...
- Niin
Ei yksi ylistävä huhu vielä kesää tee,
99.9% diisseleistä onkin turhia p*skoja. - MB w124 STT
Bensalla pestään pensselit ja dieselille yhistetään VOIMA!
- SuperMeSeMiEs
Mikä auto sulla itellä on?
- SuperMeSeMiEs
SuperMeSeMiEs kirjoitti:
Mikä auto sulla itellä on?
Siis tuolla dieselistillä?
- Kassu
Mietippä mitkä tehot irtoaisivat samaan tapaan kiusatusta 3.0 bensakoneesta..
- asiaa
vakio kaluilla ei kestäis, eikä tehoa sais tolla ahtopaineella noin paljon. Onko muita asiaa miettineitä?
- Kalle
asiaa kirjoitti:
vakio kaluilla ei kestäis, eikä tehoa sais tolla ahtopaineella noin paljon. Onko muita asiaa miettineitä?
Et ole ilmeisesti perehtynyt moottoritekniikkaan??
Samankokoisella, ahdetulla bensiinimoottorilla saa helposti enemmän tehoa kuin diesel-moottorista. Asialle on luonnolliset perusteet, ja jos hankit tietoa polttoaineen ruiskutuksesta, thermodynamiikasta ja vääntömomentin ja kierrosluvun suhteesta tehoon, niin taitaa asia sinullekin valjeta. Ei sillä, ajan itsekin ahdetulla 3L dieselillä, ja sen ominaisuudet miellyttää minua. - asiaa
Kalle kirjoitti:
Et ole ilmeisesti perehtynyt moottoritekniikkaan??
Samankokoisella, ahdetulla bensiinimoottorilla saa helposti enemmän tehoa kuin diesel-moottorista. Asialle on luonnolliset perusteet, ja jos hankit tietoa polttoaineen ruiskutuksesta, thermodynamiikasta ja vääntömomentin ja kierrosluvun suhteesta tehoon, niin taitaa asia sinullekin valjeta. Ei sillä, ajan itsekin ahdetulla 3L dieselillä, ja sen ominaisuudet miellyttää minua.Jotain ymmärrän moottoreista. Tosin en ole perehtynyt moottoriteknikkaan. En tie pysyykö tämä mersu kauvaa nipussa noilla tehoilla (ne vähenpi tehoset tuntuu pysyvän 300hv) kun on kysymys vakio alakerrasta. Luulen silti sen kestävän suhteessa parenmin kuin vastaavasti viritetyn bensakoneen jos alku teho on sama. Vaikka olis bensamersu tai mikä hyvänsä sarja tuotanto tusina tuote.
Mitä tulee litra tehoihin, niin ainakin traktorivetokisoissa ei "viis kappaletta bensakäyttösiä remmikaseja" pärjänny isolle diiselille vaikka litra tilavuus menis ylikin. Tosin en ole seurannu niitä enään moneen vuoteen, kuinka mahtaa olla nykyään? - jepulis
asiaa kirjoitti:
Jotain ymmärrän moottoreista. Tosin en ole perehtynyt moottoriteknikkaan. En tie pysyykö tämä mersu kauvaa nipussa noilla tehoilla (ne vähenpi tehoset tuntuu pysyvän 300hv) kun on kysymys vakio alakerrasta. Luulen silti sen kestävän suhteessa parenmin kuin vastaavasti viritetyn bensakoneen jos alku teho on sama. Vaikka olis bensamersu tai mikä hyvänsä sarja tuotanto tusina tuote.
Mitä tulee litra tehoihin, niin ainakin traktorivetokisoissa ei "viis kappaletta bensakäyttösiä remmikaseja" pärjänny isolle diiselille vaikka litra tilavuus menis ylikin. Tosin en ole seurannu niitä enään moneen vuoteen, kuinka mahtaa olla nykyään?ottakaa hei huomioon että nää superturbo mersut on täysin päivittäisessä käytössä. asiantuntevissa käsissä saa kyllä revittää ja kestää! ja vielä että ainakin erään tuttuni 350heppasessa superturbo mersussa pysyy kulutuskin siellä korkeissa 7 litran lukemissa.. :) tehkääpä pojat vastaava suoritus bensakoneesta.. ainii, bensalla pestään pensselit!
- pensselit
Eihän Bensavehkeillä noille Superturbomersuille kerkiä,ei.
Kiva näyttää savumerkki vanhalla diesellotjalla vaikka jollekin uudelle BMW M3:lle, joka on vielä 10 kertaa kalliimpikin...- LOL!
Hommaisit kakara ensin edes ajokortin!
- mbe
LOL! kirjoitti:
Hommaisit kakara ensin edes ajokortin!
...Taitaa naamat venähtää monelta,eihän M3 bemu mikään ihme tykki. Katoitko videot tossa alempana,siinä mersussa "vain" 386hv... Ja ollut jo pitempään päivittäisessä ajossa.
Mikähän lie vakio M3 bemun varttimaili aika,tai 0-200km/h? - jäbä
mbe kirjoitti:
...Taitaa naamat venähtää monelta,eihän M3 bemu mikään ihme tykki. Katoitko videot tossa alempana,siinä mersussa "vain" 386hv... Ja ollut jo pitempään päivittäisessä ajossa.
Mikähän lie vakio M3 bemun varttimaili aika,tai 0-200km/h?Varttimaili 13.2sek
- Ajo-ominaisuus oy
mbe kirjoitti:
...Taitaa naamat venähtää monelta,eihän M3 bemu mikään ihme tykki. Katoitko videot tossa alempana,siinä mersussa "vain" 386hv... Ja ollut jo pitempään päivittäisessä ajossa.
Mikähän lie vakio M3 bemun varttimaili aika,tai 0-200km/h?Mese ei kuitenkaan oo läheskään vakio.
Vaikka yrittäisit verrata urheilullisiin VAKIOihin Autoihin, häviää diisseli kuitenkin, varsinkin kun jokaisen suoran päässä on mutka!!...;DD
- Veijo Exxon
On se hieno!! Mistäs saatais toinen?
- Jarkko
Että nämä jaksaa jauhaa paskaa. Tehot senkuin vain kasvaa, välillä pitävät pienen tauon, ja sitten taas uutta skeidaa kehiin... Vai että vanhasta 3L dieselistä 1,6 kg ahdoilla yli neljäsataa kaakkia... Esittäkäähän, miten se olisi edes teoriassa mahdollista? Kun tuo polttoaineen määrä, joka moottoriin voidaan syöttää yhden puristustahdin aikana, on riippuvainen sinne saadusta ilmamäärästä. Ja polttoaineen määrä on aika suoraan verrannollinen saatuun vääntömomenttiin, tietty hyötysuhteella on merkitystä, mutta ei selitä näitä lukemia. Eli, jos lähtökohtana on tavallinen, vaikka oletuksena 100 hv ahtamaton diesel, joka ahdetaan 1,6 bar ylipaineella. Silloin periaatteessa saataisiin 260 hv. Mutta vain periaatteessa. On myös mahdollista nostaa maksimitehon kierroslukua ( siis nostaa korkeammilla kierroksilla vääntömomenttia ), ja tätä käytetäänkin hyväksi bensiinimoottoreissa. Siksi esim. F1-autojen moottoris kiertää jopa yli 19000 rpm. Mutta, dieselissä tulee ongelmaksi polttoaineen ruiskutus. Riittävä määrä polttoainetta olisi ruiskutettava juuri ennen yläkuolokohtaa, ja jos nostetaan kierrosnopeutta, aika lyhenee niin lyhyeksi, että ruiskutusta ei ehditä suorittaa. Bensa moottorissa tämä ei ole ongelma, koska polttoainetta voidaan ruiskuttaa vaikka koko työtahdin ajan, polttoaine syttyy vasta kun sytytystulppa antaa kipinän. Siksi Diesel-moottorissa ei voida merkittävästi nostaa vääntömomenttia korkeammilla kierrosluvuilla menettämättä moottorin käyntiä alemmilla kierrosluvuilla. Eli, jotta voitaisiin päästä dieselin avulla noihin tehoihin tuolla ahtopaineella, pitäisi vääntömomenttia kyetä nostamaan mersun moottorin ollessa kyseessä noin 7500 rpm. Siihen ei ole edes autotehtaiden proto-osastot pystyneet, eikä ketkään peräjunttilan heinähatut täällä kotoSuomessa.
Kovasti nämä kollit täällä uhoaa, ja uhosivat jo viime vuonna, mutta eivät ole käyneet kisoissa näyttämässä virallisesti tämän kotteronsa kulkua...- mbe
Tää kone mikä topicin otsikkona,kiertää 7000rpm. Eli tehoa kun on kierroksiakin,pumppuhan ei tosiaankaan mikään vakio. Mynä-diesel tekee ihmeitä,on euroopan paras pumppujen virittäjä todistetusti,ainakin traktori puolella. Ja samat opit pätee autoihinkin aika pitkälle.
Teoria ja käytäntö lähenee kun ammattilaiset asialla.
Ilmeisesti tiedät "jotain" mutta bensapuolen koneista? Siks kai ottaakin luonnolle kun DIESEL voi olla yhtä tehokas;-)
Usko pois,tänä kesänä joku uskaltautuu viivalle,oletettavasti jo kevään eka kiihareissa.
Mikä ihme suomalaisissa on,jollei nää,ei sitä voi uskoa. Mistäs tiedät mitä niillä autotehtaiden protopajoilla tehdään. Nämä on totta,kai katoit ne videot mitkä tossa toisessa "dieselit on hitaita ja ne savuttaa" topicissa? Tämä kone mistä tässä puhe,vielä hieman kireämpi ts. siitähän ei tietoa kauanko kestäää näin kovalla teholla... - ajarol
mbe kirjoitti:
Tää kone mikä topicin otsikkona,kiertää 7000rpm. Eli tehoa kun on kierroksiakin,pumppuhan ei tosiaankaan mikään vakio. Mynä-diesel tekee ihmeitä,on euroopan paras pumppujen virittäjä todistetusti,ainakin traktori puolella. Ja samat opit pätee autoihinkin aika pitkälle.
Teoria ja käytäntö lähenee kun ammattilaiset asialla.
Ilmeisesti tiedät "jotain" mutta bensapuolen koneista? Siks kai ottaakin luonnolle kun DIESEL voi olla yhtä tehokas;-)
Usko pois,tänä kesänä joku uskaltautuu viivalle,oletettavasti jo kevään eka kiihareissa.
Mikä ihme suomalaisissa on,jollei nää,ei sitä voi uskoa. Mistäs tiedät mitä niillä autotehtaiden protopajoilla tehdään. Nämä on totta,kai katoit ne videot mitkä tossa toisessa "dieselit on hitaita ja ne savuttaa" topicissa? Tämä kone mistä tässä puhe,vielä hieman kireämpi ts. siitähän ei tietoa kauanko kestäää näin kovalla teholla...515Nm @ 5900rpm tekisi tuon reilun 430hv. Ruiskutetun polttoaineen määrän lisäksi vaikuttaa myös ruiskutusnopeus, polttoaineen pisaroituminen ja monia muita asioita. Jos 1,6 barin ahdoilla otetaan 430hv, niin silloinhan ahtamattomana pitäisi saada n.165hv. Muistaakseni mersun ahtamattomasta 300d on mitattu melkein 170hv. Enkä usko, että tuohon 432hv jäädään. Tosin nyt ollaan varmasti jo aika lähellä koneen kestävyyden rajoja, mutta helpostihan sitä parantaa, koska nyt mennään vielä täysin vakio hiluilla.
Eiköhän kesällä jossain kiihdytyspäivillä nähdä liikahtaako se dieseli sittenkään. - Jarkko
ajarol kirjoitti:
515Nm @ 5900rpm tekisi tuon reilun 430hv. Ruiskutetun polttoaineen määrän lisäksi vaikuttaa myös ruiskutusnopeus, polttoaineen pisaroituminen ja monia muita asioita. Jos 1,6 barin ahdoilla otetaan 430hv, niin silloinhan ahtamattomana pitäisi saada n.165hv. Muistaakseni mersun ahtamattomasta 300d on mitattu melkein 170hv. Enkä usko, että tuohon 432hv jäädään. Tosin nyt ollaan varmasti jo aika lähellä koneen kestävyyden rajoja, mutta helpostihan sitä parantaa, koska nyt mennään vielä täysin vakio hiluilla.
Eiköhän kesällä jossain kiihdytyspäivillä nähdä liikahtaako se dieseli sittenkään.Se Mersun 3L diesel, missä teholukemat liikkuu noin 170 hv, on ahdettu. Ahtamattomassa lukemat on lähellä sataa... Eli, yhtälö ei täsmää.
Olis kiva, jos ilmoittaisitte etukäteen, tai edes jälkikäteen missä käytte kiihdytyspäivillä. Tosin, tuota samaa uhoa oli jo viime kesänä, mutta autoja ei kiihdytysradoilla näkynyt, siis varmaan sama jatkuu. - mbe
Jarkko kirjoitti:
Se Mersun 3L diesel, missä teholukemat liikkuu noin 170 hv, on ahdettu. Ahtamattomassa lukemat on lähellä sataa... Eli, yhtälö ei täsmää.
Olis kiva, jos ilmoittaisitte etukäteen, tai edes jälkikäteen missä käytte kiihdytyspäivillä. Tosin, tuota samaa uhoa oli jo viime kesänä, mutta autoja ei kiihdytysradoilla näkynyt, siis varmaan sama jatkuu.Uskon että ajarol tietää mitä puhuu:-)
Mersun 300D jo vuonna -85 109hv,ja 89-93 113hv. -93-96 tehot 24 venttiilisessä vaparissa 136hv. Josta helppo ammattilaisen,kuten ajarol,puristaa 170hv.
300 Turbossa viimeisissä malleissa 147hv,MUTTA nämä olivat vain 12 venttiilisiä,24 venttiiliset turbot tulivat vasta "väyrysen" myötä -97 jolloin tehot 177hv.
Kerro missäpäin asustelet,eiköhän joku käy näyttään epäilijälle:-)
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys.mpg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys1.mpg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys2.mpg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys3.mpg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys4.mpg
Siinä mallia,ei noin liiku mikään auto 170 hv:llä. - ajarol
mbe kirjoitti:
Uskon että ajarol tietää mitä puhuu:-)
Mersun 300D jo vuonna -85 109hv,ja 89-93 113hv. -93-96 tehot 24 venttiilisessä vaparissa 136hv. Josta helppo ammattilaisen,kuten ajarol,puristaa 170hv.
300 Turbossa viimeisissä malleissa 147hv,MUTTA nämä olivat vain 12 venttiilisiä,24 venttiiliset turbot tulivat vasta "väyrysen" myötä -97 jolloin tehot 177hv.
Kerro missäpäin asustelet,eiköhän joku käy näyttään epäilijälle:-)
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys.mpg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys1.mpg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys2.mpg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys3.mpg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/mersukiihytys4.mpg
Siinä mallia,ei noin liiku mikään auto 170 hv:llä.Niin en tarkoittanut, että vakiosta vaparista olisi mitattu n.170hv. Kyllä siihen pieniä muutoksia tarvitaan.
- zarre
Kyseinen mb mitattiin meikäläisen työpaikalla. 6 kertaa vedettiin penkissä ja ilman pienintäkään "hikoamis" ongelmaa joita olisi vastaavassa bensakoneessa ollut jo riittävästi. Ainoat jotka hikoili oli takarenkaat. VOIMAA ON JUST TOI 432.6HP!!!
Ihan vaan kertaukseksi tuosta ruiskutuksesta. bensakoneissa "epäsuora ruiskutus" ja ruiskutuspaine korkeintaan 4bar. dieseleissä syliteriin vaikkakin kammion kautta ja ruiskutus paine noin 150-200 bar. kyllä kerkeää. - Diesel4ever
Tuosta teoriapuolesta.... normaali dieselmoottorissa on reilusti enemmän ilmaa palotapahtumassa, kuin esim. bensakoneessa, jolla ollaan heti rikkaalla tai laihalla jos seos heittää. Eli pelkkä 2,6:lla kertominen meni tässä kohtaa ihan metsään! Toinen asia on sitten savutus, esim. tractorpullinki laitteet tuprauttelevat savua kohtuullisesti, miksiköhän? Ehkä sylinterissä on polttoainetta jopa enemmän kuin tarpeeksi, varmistetaan, että kaikki ilman happi saadaan käytettyä... Eikä ole ongelmaa ruiskuttaa paljon ja nopeasti, esim. tässä tiukassa Mesessä on vakiosuuttimet, silti polttoaine virtaa iloisesti.... Eli diiseli on joustava kone seossuhteiden puolesta ja tunnetusti bensakoneita parempi jo teoreettiselta hyötysuhteeltaankin.
PS. Mikä onkaan mukavampaa, kuin antaa pensa-autolle "savumerkki"?? Esim. Bemarille....aaaah!! - MÄÄ
zarre kirjoitti:
Kyseinen mb mitattiin meikäläisen työpaikalla. 6 kertaa vedettiin penkissä ja ilman pienintäkään "hikoamis" ongelmaa joita olisi vastaavassa bensakoneessa ollut jo riittävästi. Ainoat jotka hikoili oli takarenkaat. VOIMAA ON JUST TOI 432.6HP!!!
Ihan vaan kertaukseksi tuosta ruiskutuksesta. bensakoneissa "epäsuora ruiskutus" ja ruiskutuspaine korkeintaan 4bar. dieseleissä syliteriin vaikkakin kammion kautta ja ruiskutus paine noin 150-200 bar. kyllä kerkeää.AINAKIN TURUSSA ON TOYOTA CARINA 1.6 4AGE TURBO 574HP JA 600NM REVI SIITÄ JA KATU KÄYTÖSSÄ
- Nimetön
Diesel4ever kirjoitti:
Tuosta teoriapuolesta.... normaali dieselmoottorissa on reilusti enemmän ilmaa palotapahtumassa, kuin esim. bensakoneessa, jolla ollaan heti rikkaalla tai laihalla jos seos heittää. Eli pelkkä 2,6:lla kertominen meni tässä kohtaa ihan metsään! Toinen asia on sitten savutus, esim. tractorpullinki laitteet tuprauttelevat savua kohtuullisesti, miksiköhän? Ehkä sylinterissä on polttoainetta jopa enemmän kuin tarpeeksi, varmistetaan, että kaikki ilman happi saadaan käytettyä... Eikä ole ongelmaa ruiskuttaa paljon ja nopeasti, esim. tässä tiukassa Mesessä on vakiosuuttimet, silti polttoaine virtaa iloisesti.... Eli diiseli on joustava kone seossuhteiden puolesta ja tunnetusti bensakoneita parempi jo teoreettiselta hyötysuhteeltaankin.
PS. Mikä onkaan mukavampaa, kuin antaa pensa-autolle "savumerkki"?? Esim. Bemarille....aaaah!!No kateelliset ovat aina kateellisia jos toisella on kauniimpi muija tai nopeampi auto. Samaa p2skaa jauhetaan aina lisää. Myöntäkää kaikki et se 300d mersu on nopeampi kuin LUULITTE ja menkää virittelemään pappojenne talliin niitä bensa louskujanne. Näin on asia, piste. Dieselis on voimaa ja vääntöä! Seatisti.
- Gunslinger
Nimetön kirjoitti:
No kateelliset ovat aina kateellisia jos toisella on kauniimpi muija tai nopeampi auto. Samaa p2skaa jauhetaan aina lisää. Myöntäkää kaikki et se 300d mersu on nopeampi kuin LUULITTE ja menkää virittelemään pappojenne talliin niitä bensa louskujanne. Näin on asia, piste. Dieselis on voimaa ja vääntöä! Seatisti.
On se kumma, kun ei nuo kossit voi sitte niin millään uskoa, että dieselistä saa paljon enemmän voimaa ulos mitä bensakoneesta. Kai se ottaa vain luonnolle myöntää.. Voihan se olla, että bensavehkeistä saa suhteessa enemmän hevosia, mutta mitä *tun merkitystä sillä on, kun diesel koneessa VÄÄNTÖ on aivan omaa luokkaansa.
Jos joku näitä juttuja vielä kehtaa epäillä, niin sopii tutustua sivuun http://www.teamrwd.com/dieselboost/300_24.php
löytyy juttua 300DT mersusta, josta otettu takapyöriltä 426hp ja 765nm. Tarkat asiatekstit kuvien kera videota löytyy. - yrty
Gunslinger kirjoitti:
On se kumma, kun ei nuo kossit voi sitte niin millään uskoa, että dieselistä saa paljon enemmän voimaa ulos mitä bensakoneesta. Kai se ottaa vain luonnolle myöntää.. Voihan se olla, että bensavehkeistä saa suhteessa enemmän hevosia, mutta mitä *tun merkitystä sillä on, kun diesel koneessa VÄÄNTÖ on aivan omaa luokkaansa.
Jos joku näitä juttuja vielä kehtaa epäillä, niin sopii tutustua sivuun http://www.teamrwd.com/dieselboost/300_24.php
löytyy juttua 300DT mersusta, josta otettu takapyöriltä 426hp ja 765nm. Tarkat asiatekstit kuvien kera videota löytyy.näyttäkööpä mulle VAPARI diesel jossa yli 300 heppaa
- mikko.m78
mbe kirjoitti:
Tää kone mikä topicin otsikkona,kiertää 7000rpm. Eli tehoa kun on kierroksiakin,pumppuhan ei tosiaankaan mikään vakio. Mynä-diesel tekee ihmeitä,on euroopan paras pumppujen virittäjä todistetusti,ainakin traktori puolella. Ja samat opit pätee autoihinkin aika pitkälle.
Teoria ja käytäntö lähenee kun ammattilaiset asialla.
Ilmeisesti tiedät "jotain" mutta bensapuolen koneista? Siks kai ottaakin luonnolle kun DIESEL voi olla yhtä tehokas;-)
Usko pois,tänä kesänä joku uskaltautuu viivalle,oletettavasti jo kevään eka kiihareissa.
Mikä ihme suomalaisissa on,jollei nää,ei sitä voi uskoa. Mistäs tiedät mitä niillä autotehtaiden protopajoilla tehdään. Nämä on totta,kai katoit ne videot mitkä tossa toisessa "dieselit on hitaita ja ne savuttaa" topicissa? Tämä kone mistä tässä puhe,vielä hieman kireämpi ts. siitähän ei tietoa kauanko kestäää näin kovalla teholla...joo...ei tuo mitään ihmeellistä oo...mullakin 344 hp dynossa irti 300 dieseli turbosta....joten kyllä menee ja helposti...ei bensakone pysy perässä kun vääntöä yli 380nm.näin pohjoskarjalassa..
- Petrol Power
Gunslinger kirjoitti:
On se kumma, kun ei nuo kossit voi sitte niin millään uskoa, että dieselistä saa paljon enemmän voimaa ulos mitä bensakoneesta. Kai se ottaa vain luonnolle myöntää.. Voihan se olla, että bensavehkeistä saa suhteessa enemmän hevosia, mutta mitä *tun merkitystä sillä on, kun diesel koneessa VÄÄNTÖ on aivan omaa luokkaansa.
Jos joku näitä juttuja vielä kehtaa epäillä, niin sopii tutustua sivuun http://www.teamrwd.com/dieselboost/300_24.php
löytyy juttua 300DT mersusta, josta otettu takapyöriltä 426hp ja 765nm. Tarkat asiatekstit kuvien kera videota löytyy.!.5 litraa hevosvoimia n. 1500 BMW formula 1 silloin ku turbot oli vielä sallittuja. ei taida onnistua öljypolttimella.
- Hehheee:D
Petrol Power kirjoitti:
!.5 litraa hevosvoimia n. 1500 BMW formula 1 silloin ku turbot oli vielä sallittuja. ei taida onnistua öljypolttimella.
mitäs tollasis formulan koneis mahtaa olla vääntöö? hevosia ja kierroksia varmaan kyl on mutta....
- super 606
mikko.m78 kirjoitti:
joo...ei tuo mitään ihmeellistä oo...mullakin 344 hp dynossa irti 300 dieseli turbosta....joten kyllä menee ja helposti...ei bensakone pysy perässä kun vääntöä yli 380nm.näin pohjoskarjalassa..
vääntöä pitäisi olla pitkästi yli 380. senverran tulee jo lastulla-.
- Petrol Power
Meni öljypoltinmies hiljaiseksi, vääntöä tuntui olevan ihan tarpeeksi kyllä ne sen verran kovaa kulki ja bensalla ei naftalla.
- MBTD
Huomioonottaen TAAS! jos otetaan kaksi moottoria, toinen on esim. mersun om606 dieselmoottori (niinkuin tämän topicin tuntuis olevan) ja toinen bensa (ruisku tietenkin ja sama 3litranen) kumman saa helpommin viritettyä 400hp paikkeille? JA kumpaan upotat enemmän rahaa? mersun tekniikan kehitys about 2000-4000 euroa ja vakio elimillä.. vääntöä vedetään 600-700nm vittuilematta.. bensakoneeseen laitat 2000e jo pelkän moottorinohjauksen virkistämiseen että mo pysyy mukana ja ohjelmointiin ja säätämiseen käytät aikaa ja vaivaa noin 200h.. muistakaamme myös että kulutus on suhteessa kierroslukuun myös ahtojen kanssa jolloin dieselmoottorissa pysytään kohtuudella siinä reilusti alle 10l/100km kun bensassa hypitään jo 15 paikkeilla..
tosiasioiden myöntäminen halvemmalla ja helpommalla pääseville tuntuu olevan aina yhtä vaikea ajatus. ja vielä lisäyksenä tuohon formulahommaan.. KUINKA MONI MAALAIS-/KAUPUNKILAISPOIKA RAKENTAA SEEN MOOTTORIN ITSE?!?! formuloita on ollut suunnittelemassa 200 insinööriä kymmenien vuosien kokemuksella.. pelkkä virtaus niissä moottoreissa on niin hienoteknistä että tavan maalaisjuntti ei uskoisi sen olevan käytännössä edes mahdollista.. lisäksi formulan moottori täytyy lämmittää ennen kun sen voi käynnistää eli se vaatii todella tarkkaa varovaisuutta.. eikä formuloiden moottoreissa käytetty polttoaine ole mitään e95:sta vaan etanolinsekaista petrolia, sillä ne tehot muodostetaan.. petrol powerille vielä ihan vinkkinä ennen pätemistä että formulan kulkeminen perustuu 70% kaikkeen muuhun kuin moottorin tehoon. :) jos et tätä asiaa käsitä niin mene kirjastoon ja aloita vaikka ilmanvastuksesta ja painon vaikutuksesta kiihtyvyyteen..
- Savutuskoe
Ja savu on kaamea, kuin T55 panssarivaunun savutus..., kun tommosella ruuvatulla 300lla poljetaan.
- Aika muuttuu
Sopivasti Savua pitääkin tulla,se on näet voimanmerkki.
Nuo vanhan tekniikan dieselit tulevat varmasti väistymään tältäkin saralta.Uskon että cdi tekniikka yleistyy tulevissa st mersuissa,koska Onhan jo pikkuisista 200/220 cdi koneista saatu erittäin lupaavia tuloksia.Muutama erittäin pirteä 320 cdi koneinenkin tiedetään.
En siis väitä,että vanhan w124 koriseen tungetaan jotain cdi kattilaa,vaan että tulevaisuudessa rakennetaan enemmän cdi tekniikan omaavia autoja.
Minusta 320 cdi:n potentiaali on melko lupaava,odotan jo innolla ekaa 600-700 hv:n dynolappua.
Katsokaa vaan pojat,tulevaisuudessa tulee kuningasmoottori tittelin saamaan tuolta vanhalta 606:lta 320cdi tai 400 cdi kone.Kiinnostaakin potentiaali,joka dieselkasissa piilee...- super 606
ei käy... aion taistella sitä vastaan, sitä titteliä ei viedä!!!!!
- Nii in
Saisit varmaan töitä ferraarilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285