Yksityiset hammaslääkärit

minä vaan

Olisiko kenelläkään em. yksityisistä h-lääkäreistä jotain suositeltavaa paikka h:ssä?
Kaupungin hoitoon saa odottaa koko loppu elämä, joten no thanks!

Kiitti vinkeistä, mikäli sellaisia ilmaantuu.

40

12754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä mene julkiselle puolelle !

      Olen kuullut hyvää ainakin sellaisista hoitopaikoista kuin Näkinhammas Hämeentiellä ja Hammashaltiat, muistaakseni Kaisaniemenkadulla. Molemmissa osataan pelkopotilaiden hoito.
      Kunnan puoleen minäkään kääntyisi, vaan yksityisessä hammashoidossa käyn. Käsittääkseni Helsingissä joutuu odottamaan julkiseen hammashoitoon noin vuoden - ja sittenkin on mahdollista, että päätyy suuhygienistille. Hammaslääkäristä ei tietoakaan.

      • Andropov

        Itse suosin Herttoniemessä olevaa yksityistä hammaslääkäriä Jarkko Lampenia. Mukava ja ystävällinen sekä kohtuuhintainenkin. Makuasioita kaikki, joten aloita jostain. Ps. Julkiselle hammaslääkärille on turha edes yrittää, koska aikoja ei anneta ja hoito on aina minimaalista.


      • minä vaan

        Kiitoksia vinkeistä! Olen käynyt itsekin yksityisillä ainoastaan sen takia että selusta on turvattu sillon kun siihen on aihetta, nimittäin kunnan hammashoitoon en luota missään päin suomea ja se voi olla että siellä joutuu rampata aina yhden takia se kolme vuotta niin ei kauheasti houkuta. Vaikka yksityiset maksaakin sitten reilusti enemmän, mutta onneks saa varmasti paljon parempaa hoitoa ja heti silloin kun on tarve! Onneks mitään hml-pelkoja ei ole että se ei ole esteenä...mutta eiköhän tän kokosesta kaupungista joku löydy! :)


      • hammaspeikko_
        minä vaan kirjoitti:

        Kiitoksia vinkeistä! Olen käynyt itsekin yksityisillä ainoastaan sen takia että selusta on turvattu sillon kun siihen on aihetta, nimittäin kunnan hammashoitoon en luota missään päin suomea ja se voi olla että siellä joutuu rampata aina yhden takia se kolme vuotta niin ei kauheasti houkuta. Vaikka yksityiset maksaakin sitten reilusti enemmän, mutta onneks saa varmasti paljon parempaa hoitoa ja heti silloin kun on tarve! Onneks mitään hml-pelkoja ei ole että se ei ole esteenä...mutta eiköhän tän kokosesta kaupungista joku löydy! :)

        suosittelen sellaista kuin Marjatta Huhta Kaisaniemessä.


      • shiny teeth

        No ite sain puolen vuoden jonotuksen jälkeen ajan tosiaan suuhygienistille, se poisti hammaskiven tehokkaasti ja nyt on hampaat todella paljon paremman näköset, ja otettii röntgenkuva hampaista. Homma oli ihan jees, siis oikeen jees. Ja uuden ajan sain varsinaiselle hammaslääkärille kahden kuukauden päähän, ei mikään huono homma. Siis näin Helsingissä mulla. Onks täs jotain valittamista vai ?


      • masa222
        minä vaan kirjoitti:

        Kiitoksia vinkeistä! Olen käynyt itsekin yksityisillä ainoastaan sen takia että selusta on turvattu sillon kun siihen on aihetta, nimittäin kunnan hammashoitoon en luota missään päin suomea ja se voi olla että siellä joutuu rampata aina yhden takia se kolme vuotta niin ei kauheasti houkuta. Vaikka yksityiset maksaakin sitten reilusti enemmän, mutta onneks saa varmasti paljon parempaa hoitoa ja heti silloin kun on tarve! Onneks mitään hml-pelkoja ei ole että se ei ole esteenä...mutta eiköhän tän kokosesta kaupungista joku löydy! :)

        Ei oo takeita siitä että yksityinen h-lääkäri ois aina parempi, mun kohdalla sanosin että yksityinen teki suorastaan hoitovirheen minkä takii jouduin pitkittyneen ja väärän hoidon takii maksamaan 500 eguu ylimäärästä, en voinu kesken hoidon siirtyy enää kunnalliseen.

        Sitä paitsi ainakin mun kaupungissa kunnalliseen särkypäivystykseen pääsee heti aamusta jos seitsemältä jos on niin kova särky et on esim koko yön valvonu, pari kertaa mul on näin ollu. Ei oo takeita et yksityiselle pääsis yhtään sen nopeemmin.
        Ja hyvin ne on paikannu ne särkevät hampaat.


      • Ei ainakaan julkisee
        shiny teeth kirjoitti:

        No ite sain puolen vuoden jonotuksen jälkeen ajan tosiaan suuhygienistille, se poisti hammaskiven tehokkaasti ja nyt on hampaat todella paljon paremman näköset, ja otettii röntgenkuva hampaista. Homma oli ihan jees, siis oikeen jees. Ja uuden ajan sain varsinaiselle hammaslääkärille kahden kuukauden päähän, ei mikään huono homma. Siis näin Helsingissä mulla. Onks täs jotain valittamista vai ?

        Kyllä Helsingin maan pääkaupunkina ja valtavan suurena verojen kerääjänä (sosiaali- ja terveydenhuolto vie noin 50 % kuntabudjetista) pitäisi pystyä vähän parempaan, kuin tarjoamaan noin vuoden odotuksella käynti suuhygienistille. Onnetonta touhua, sanaon aivan pesunkestävänä stadilaisena. Onneksi on rahaa sen verran, että voin käydä yksityisellä ja hyvän sekä taitavan hammaslääkärin olenkin onnistunut löytämään.


      • shinyteeth
        Ei ainakaan julkisee kirjoitti:

        Kyllä Helsingin maan pääkaupunkina ja valtavan suurena verojen kerääjänä (sosiaali- ja terveydenhuolto vie noin 50 % kuntabudjetista) pitäisi pystyä vähän parempaan, kuin tarjoamaan noin vuoden odotuksella käynti suuhygienistille. Onnetonta touhua, sanaon aivan pesunkestävänä stadilaisena. Onneksi on rahaa sen verran, että voin käydä yksityisellä ja hyvän sekä taitavan hammaslääkärin olenkin onnistunut löytämään.

        Se riippuu vähän tapauksesta, jos on selkeesti pienitulonen tai suorastaan köyhä, niin suuhygienistille ja hammaslääkärille pääsee mun tietämän mukaan useimmiten enintään puolen vuoden jonotuksella. En mee väittään etteikö niitä sun näitä etc tapauksia ois ettei joku päässy jostain syystä, mutta yleensä.
        Myös sossusta voi kysyä näitä aikoja.

        Jos taas on rahaa käydä yksityisellä, niin missä ongelma ? Hampaiden paikkaus on sen verran tärkee juttu et kyllä mäkin kävisin/rupeen taas käymään kun rahat riittää, just nyt yksityinen on täys mahdottomuus.

        Eiks se oo ihan oikeudenmukasta et kunnalliselle pääsee enssijasesti esim ne jotka elää vähän yli 1000 euron nettotuloilla joista esim maksaa 550 euron vuokraa netti puh laskut bussikortit ruoka muut ?


      • monta reikää

        Ei ihan noin. Puoli vuotta on hoitotakuun raja. Minulle kävi niin, että puoli vuotta olisi umpeutunut seuraavana päivänä. Soitettiin, että voinko tulla hammastarkastukseen vielä sinä päivänä, oli peruttu aika. No menin ja hampaani tarkastettiin. Aivan toinen luku on sitten, milloin vihdoin pääsin ihan hampaiden paikkaukseen. Kyllä siinä monta kuukautta meni. Mutta tulihan hoitotakuu täytettyä.


    • ikäviä kokemuksia

      Olen joutunut käymään 2 kertaa Hesassa yksityisellä. Kerran hyvin myöhässä illalla. Paikkana minusta oli ympärivuorokauden päivystävä ulkomaalaisten hammaslääkärien pyörittämä piste Kalliossa. Mielestäni silloin kyllä itselleni tuntui, että sain asiantuntevaa apua ja kivuista pääsin jossakin myöhemmin yöllä kun olin vielä ottanut hyvin vahvoja kipulääkkeitä. Kuitenkin sen jälkeen kun jatkoin ylopiston hammaslääkärillä, lääkäri ihmetteli vielä näin vanhanaikaista hoitoa. En itse osaa tarkemmin kommentoida, mutta kuitenkin kiitos heille avustaan!:)

      Toinen kertaa oli myöhemmin Hesan keskustan yksityisellä. Maksoin noin 500 euroa yhden hampaan juurihoidosta. Luulin itse että sain hyvän hoidon, kuitenkin minulla oli erittäin pahoin hammaskiveä suussa ja siitä pahoja ongelmia. Lääkäri ei huomauttanut niistä mitään eikä puhdistanut mitään. Myöhemmin sieltä paikasta hampaatkin menivät paikalta ja harmaaksi. Nyt tuo paikka on jälleen tulehduksissa.


      Kun käy esimerkiksi suutarilla korkolappuja vaihtamassa, suutari vielä aina puhdista, kiillottaa ja jopa korjaa pienet naarmut eikä vaadi siitä ylimääräistä. Silloin kyllä tulee lämminolo kun näin rakkaudella ja välittämisellä on työ hoidettu.

      • ei parmepi

        Lisäisin tähän, ettei ulkomailla, kuten Tallinnassakaan yksityinen hoito näköjään ei ole parempi. Yksi mun työkaveri on nyt käynyt siellä. Ja minusta hän on saanut kaiken jo hoidettuksi paitsi vielä puuttuva hammas. Kuitenkin häneltä tulee suusta tulehtunutta hajua, mikä täytyisi tarkoittaa sitä, ettei ole tulehdusta ja ongelmia pois hoidettu.


      • Rahanriistäjiä

        Ne hammaslääkärisemat,jotka mainostavat olevansa auki 24 h ovat kyllä sellaisia maailmanlopun paikkoja, ettei kannata mennä. Rahat vaan menee, apua tulee, jos on tullakseen.
        Hammaslääkäreiden palkkiopolitiikka on sellainen, että mitään kiinteitä hintoja tietystä toimenpiteestä ei ole olemassa.
        Tämä johtaa siihen, että näillä 24 h auki olevilla paikoilla yhden hampaan paikkaus voi maksaa vaikka 500 euroa, kun se normaalisti maksaa noin 100 euroa tai alle. Joten hinnoittelu on silkkaa riistoa, jota perustellaan pitkillä aukioloajoilla ja hoidonsaantimahdollisuudella.
        Suosittelen käymään hamamslääkärillä säännöllisesti 1-2 kertaa vuosittain, niin koskaan ei tule mitään äärikatastrofeja tai äkäisiä tulehduksia hampaisiin. Omalta hammalääkäriltäsi saat hyvähyvän ja laadukkaan hoidon maltilliseen hintaan. Käytä siis sellasita. SItäpaitsi Helsingissä on tietääkseni uudessa Haatmannin sairaalassa avttu myös hammaslääkärin päivystys. Aukioloajoista en tiedä. Ne selviävät kysymällä.


      • erkkimerkki22
        Rahanriistäjiä kirjoitti:

        Ne hammaslääkärisemat,jotka mainostavat olevansa auki 24 h ovat kyllä sellaisia maailmanlopun paikkoja, ettei kannata mennä. Rahat vaan menee, apua tulee, jos on tullakseen.
        Hammaslääkäreiden palkkiopolitiikka on sellainen, että mitään kiinteitä hintoja tietystä toimenpiteestä ei ole olemassa.
        Tämä johtaa siihen, että näillä 24 h auki olevilla paikoilla yhden hampaan paikkaus voi maksaa vaikka 500 euroa, kun se normaalisti maksaa noin 100 euroa tai alle. Joten hinnoittelu on silkkaa riistoa, jota perustellaan pitkillä aukioloajoilla ja hoidonsaantimahdollisuudella.
        Suosittelen käymään hamamslääkärillä säännöllisesti 1-2 kertaa vuosittain, niin koskaan ei tule mitään äärikatastrofeja tai äkäisiä tulehduksia hampaisiin. Omalta hammalääkäriltäsi saat hyvähyvän ja laadukkaan hoidon maltilliseen hintaan. Käytä siis sellasita. SItäpaitsi Helsingissä on tietääkseni uudessa Haatmannin sairaalassa avttu myös hammaslääkärin päivystys. Aukioloajoista en tiedä. Ne selviävät kysymällä.

        Mä oon katellut monta viikkoo jo lääkäreitä, kertokaapas missä oikeasti on nyt paras ja joustavin hoito?

        http://hammaslääkärihelsinki.com/helsingin-hammaslaakarit-listattuna/ Ei oo mitään järkeä että noita lääkäreitä on satoja.. menee vähän sormi suuhu


    • Reikiä hampaissa
      • Mistä hyvä?

        Jessus sentäs, tuo Megaklinikka ei todella ole ainakaan minulle sopiva. Testasin ja ei todella antanut hyvää kuvaa eikä osaa tehdä suurempia remontteja ollenkaan. EI isolla!


    • epäilvea
    • Potilas 20

      Huomio!
      Hki. Mikonk. on sellainen yksityis hammaslääkäri kun Jorma Lukkarinen,kenellä on paljon kokemusta ja hammashoito perfekto(niin on itse maininut h.lääkäri).
      Mutta ilmoittan teille hyvät ihmiset,että se on fiktio.
      Se lääkäri on vain rahanriistäijä ja puuttu todellinen hammashoito laatu!
      Olkaa varovaiset,siksi että on se fakta!!
      Hki.on paljon muita tosi hyvijä ja huollilliset,.kuka tekee sydämmestä oma työtä,kuin pitäs!!

    • yksityinen3

      Kukontorin hammaslääkärit on hyvä, ja samoin myös Tapiolan hammaslääkäriasema. Tykkäsin Johanna Uskista, positiivinen asenne, hyvät tilat ja ei moitteita hoidossa.

      • Kukot1

        Itse varasin kanssa Kukontorin Heikki Haikalalle ajan www.tohtorille.fi palvelun kautta. Heikki on hyvä!


      • ei_enää_sinne

        Minä taas en pitänyt ollenkaan. Haikala vain tekee mitä huvittaa (kallista tietysti) kysymättä potilaalta lupaa tai uskomatta "eitä". Minulla revittiin vastustuksestani huolimatta jättipaikka ihan turhaan auki ja paikattiin uudestaan, särky vain paheni. Hän tosiaan voi tuikata puudutteen tai alkaa porata vanhaa paikkaa pois kysymättä yhtään mitään! Muualta olen kuullut vähän samaa Kukontorista, että potilaalla ei ole mitään sananvaltaa omaan hoitoonsa. Plussaa tietysti, että ajan sai pian, mutta ennemmin ottaisin apua pian.


      • Kukontorille_Ei_IKINÄ

        Minä kävi Kukontorilla hammaslääkäri Heikki Haikalalla, jolle tärkeintä tuntui olevan rahastaminen! Ja omapäinen tekeminen.
        Olin sopinut muutamankin kerran pidemmän ajan, koska minu on vaikea päästä työmatkojen vuoksi. Tästä seurauksena oli, että Haikala oli joka krs min 15 min myöhässä. Kerran istui jopa kahvihuoneessa juoruamassa tuona aikana, jonka kuulin selvästi odotustilaan!

        Heikki Haikala teki mitä itse lystäsi, ei kysynyt mistään, esim puudutuksesta ja kuvatkin otettiin kolmeen kertaan, kun ei löytänyt aik kuvia! Ja minä tietenkin maksoin lystin.

        Tarkoitus oli vaihtaa vanhat amalgaamia pois, mutta Haikala oli innostuneempia touhuamaan esteettistä hoitoa, kuin perushoitoa. Toinen HML sitten kertoi, , miten huonosti paikat oli laitettu ja viimeistely jätetty tekemättä. Sen kyllä huomasi, koska ruoka jäi aina hammaskoloihin, kunnes tämä toinen hml korjasi Haikalan virheet.

        Pöyristyttävää oli myös se, että hän juorusi ja haukkui samalla asemalla toimivaa hammaslääkäriä hoitajalle, kun hoiti minua! Muutenkin potilaana tuntuinolevan hänelle ilmaa. Mutta toki raha kelpasi. Harmittaa vieläkin, että maksoin sinne toista tuhatta lähes tyhjästä. Haikala ilm harmitti, kun ei vars hoitoa vaativaa löytynyt ja keksi sitten kosmeettista puolta, joka ei enää ehkä ole 50-60 vuotiaalle se tärkein asia.

        Käsittämättömän itseriittoinen ja hammaslääkäri, joka esim puudutti katsoi vääriä kuvia ( esim käski varata hammaskiven poistoon ajan, vaikka se oli tehty vko aikaisemmin!) kysymättä ja teki muutenkin mitä itse lystäsi neuvottelematta kanssani.

        Röntgensätnäin suoraan kaikkien viikon potilaiden nimet ja hetut, ilman että oli mitään yksityisyyden suojaa. Melko epäeettisten! Tästä myös huomautin saamatta vastausta.

        Annoin hänestä negatiivista palautetta, mutta yllättäen sitä ei koskaan Kukontorin asiakaspalauttesiin ilmestynyt.

        Päällimmäisenä jäi mieleen rahastus ja se että minua ei kunnioitettu lainkaan. Nyt olen käynyt Ison Omena Terveystalossa hammashoidossa ja hoito on ollut erinomaista, sekä hammaslääkärin, että muiden toimesta.


      • Janea

        Kävin itse Heikki Haikalalla paikkaamassa kahta hammasta. Kyse oli esteettisestä hoidosta, jossa piti paikata toisen etuhampaan lohjennutta kärjen muovilisäystä. Haikala ei kuunnellut toiveitani, vaan teki hampaasta lyhyemmän kuin toinen hammas, ja vielä epäsymmetrisesti. Etuhampaat eivät ole keskenään samanlaiset.

        Lopulta aikaa ei edes puolen tunnin aikana jäänyt toisen lohjenneen hampaan korjaamiseen. Yritti varata sitä varten uuden ajan, mihin en suostunut.

        Miten on niin vaikeaa kuunnella mitä asiakas haluaa ja tehdä sen mukaan? Haikala voi olla ihan hyvä hammaslääkäri muissa asioissa, mutta esteettistä silmää hänellä ei ole, eikä näköjään kuuntele asiakastaan.

        En suosittele.


      • Leena58

        Melko huonoja Heikki Haikala kokemuksia asiakkailla näköjään - itselläni sama negatiivinen kokemus omasta asioinnistani hänen vastaanotollaan. Onneksi on ammattitaitoisempiakin vaihtoehtoja jotka eivät ole ylimielisiä.


    • exu1

      Hammaslääkäri Ruohonjuuri on hyvä Ruoholahdessa. Tämä kaveri pyörittää yksittyistä kliniikkaa. Olen itse ajatellut vaihtaa pitkän matkan takia uuteen mutta en uskalla siirtyä enää muualle vaikka lähempääkin kai löytyisi.

    • Webdento
      • Tohtorille

      • epes

        Harmi ettei negatiivisia kommentteja päästetä läpi hammaslääkäreiden arvosteluihin. Mielestäni kyse on huijauksesta.


    • Keskeinen sijainti

      "Megaklinikka on hyvä ja laadukas paikka. Hinnat ovat myös edulliset."

      Samanlaisia kokemuksia kolmen vuoden ajalta. Tosin vain yksi, erittäin iso kolmen hampaan alueelle ulottunut paikka on laitettu. Maksoi noin 85 euroa. Käyn kerran vuodessa poistattamassa hammaskiven ja tarkistuttamassa hampaani.

    • greatchoice

      Pihlajamäen hammaslääkäriasema on ollut edullinen ja luotettava, tykkään henkilökunnasta ja paljon henkilökohtaisempi ote kokonaisuudessaan kuin isoilla ketjuilla. Mulle tehty mm. paikkauksia, hammaskiven poistoja ja hampaiden valkaisu, erittäin tyytyväinen olen ollut. Eivät ota myöskään toimistomaksua kuten melkein joka paikassa. http://www.pihlajanhammas.fi/

    • Hampaallinen

      Olen huomannut, että edullisimmaksi tulee, kun käy reilun puolen vuoden välein suuhygienistin puhdistettavana ja kerran vuodessa tarkastuksessa. Hampaatkin pysyvät kunnossa.

      Aiemmin oli kolmen vuoden väli, ja kivuliaaksi ja kalliiksi tuli.

    • Merkku_

      Muutin Helsinkiin viime kuussa ja kokeilin Pihlajamäen hammaslääkäriasemaa. Paikattiin kaks hammasta, kaikki sujui hienosti ja henkilökunta oli tosi mukava, plussaa halvoista hinnoista. Aion käydä jatkossakin!

    • hammaspelko88

      Ajattelin suositella tänne, kun olen itsekin tästä keskustelusta etsinyt hammaslääkärikokemuksia.
      Mun on ollut tosi hankala löytää hyvää hammaslääkäriä, jolle menisin mielelläni. Pelkään kaikkea lääkäriin liittyvää. Nyt syksyllä kokeilin stockaa vastapäätä olevaa gasellin hammaslääkäriasemaa, kun piti tarkastaa viisaudenhampaat. Siellähän niitä oli ja leikkausaika piti varata. Aikaa odotellessa paniikki vain kasvoi, mutta olin tosi yllättynyt miten helppo ja kivuton leikkaus oli.

      Alusta asti kaikki respasta hoitajiin oli tosi mukavia ja osasi rauhoitella, kun kirurgi tuli huoneeseen ei enää jännittänyt yhtään niin paljoa. Kirurgi Juha Peltola oli ihan mahtava. Huumorintajuinen ja karismaattinen, rauhoitti olemuksellaan niin, etten pelännyt edes puudutusta, joka oli suurin huolenaihe piikkejä pelkäävälle. Poisto ei koskenut ollenkaan. Ohjelapussa oli kirurgin kännykkänumero, johon sai laittaa viestiä koska vaan jos tuli jotain ongelmiia tai kysymyksiä leikkauksen jälkeen.

      Ihan mahtavaa. Eikä superpehmeät tuolit ja kattoikkuna ainakaan huonontaneet kokemusta ;)

    • Uhri2

      Olin MedGroup paikassa Helsingissä. Sinne ei saa mennä laittamaan hammaskruunuja. Itsepäisesti valitsevat väärät värit ja laittavat asiakkaiden suuhun. Kun asiakas sanoo että väri ei sovi, vastaavat että kukaan ei näe suussa.

    • Uhri3

      kävin itse myös tuolla medgroupilla..kiusaannuttavan huono ilmapiiri, hammaslääkäri tiuski hoitajalle ja hoidon jälki oli mitä oli..

    • volumnius

      Minulla on myös täsmälleen samat kokemukset Kukontorista nimenomaan Haikalasta kuin eräällä edellä kirjoittaneella.
      Tee kantelu AVI:oon,sähköisestä palvelusta löytyy kantelulomake. Kantelun voi kirjoittaa myös muuten kuin lomakkeella.

    • MikkoRantanen

      Kävin Abdul Itanilla, olisin mennyt toiselle mutta Abdul oli ainoa, jolle mahtui särkypotilaaksi. Ja oli muuten tosi hyvä tyyppi! Olen vähän skeptinen ulkomaalaisten suhteen mutta Abdul on ykkönen! Ystävällinen, hyväntuulinen ja puudutti hyvin. Heitti hyvää läppää. En ole ennen tykästynyt hammaslääkäriin näin paljon. Pitää mennä vielä paikkailtavaks toisen kerran.

    • Uudet

      Kalliossa on edullinen hammashoitola MEGADENT OY / EDULLISET HINNAT aikoja löytyy, kokenut hammaslääkäri hyvä hoito puh 09736979 / Proteesit myös edulliseen hintaan kokemuksella.

    • Uudet

      Kalliossa hammashoitola MEGADENT OY / edullinen ja hyvää hoitoa kokemuksella. Hammas proteesit edullisin hinnoin.

    • Suosittelen

      Mehiläisen hammaslääkäri, Hämeentiellä.
      En muista nimeä, mutta olipahan paras ja
      ammattitaitoinen, mitä ikinä olen kokenut. Kaupan päälle jutteli koko
      ajan, ja oli muutenkin mukava. ( hänen vaimo samassa paikassa, ehkä siten
      selviää lääkärin nimi )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      80
      3530
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3314
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3059
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1951
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      144
      1522
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1292
    Aihe