avauksen? Annoin siihen muutamia mojovia vastauksia ja veljiltäkin siinä oli hyviä kirjoituksia. Soitan huomenna ylläpidolle Murtsin puolueellisesta suhtautumisesta ja asiallisen asian sisältöön puuttumisesta. Hänkin vihjasi kirjoituksessaan harhaoppien levittäjiin. Aion kysyä ylläpidolta, onko Murtsilla oikeus päättää, kenen kirjoitus on uskon sisällöltään harhaoppinen!
Kuka poisti (tai poistatti) "ekivaarilla menee hyvin"
15
183
Vastaukset
Se että minä kirjoittajana viittaan harhaoppeihin on yksi asia. Toinen asia on kuinka sefuna toimitaan. En ole ottanut linjakseni seriffinä poistaa kirjoituksia harhaoppisuuden perusteella. Sen sinä varsin hyvin tiedät. Koko sen ajan kun olen ollut seriffinä olen antanut sinun esittää näkemyksiäsi Raamatun asioista vaikka itse (niin kuin olen rivikeskustelijana tällä nimimerkillä tuonut esille) olen niistä toista mieltä. Että laitan johonkin kohtaan rajaa myös sinun kirjoituksille, ei johdu pelkästään "harhaoppisuudesta" (lue: helluntailaisuuden vastaisista opetuksista) koska palstalla todellakin saa esittää myös kritiikkiä helluntailaista sekä yleensä perinteisen kristillisen opin ja uskontulkinnan mukaista opetusta kohtaan. Poistot johtuvat ylläpidollisista syistä.
Helluntailaisuuden mukaisen opin esittäminen on luonnollisestikin sallittua myös julistuksellisessa muodossa, siitähän täällä keskustellaan eli mihin ja miten helluntailaiset uskovat, ja moni tulee palstalle nimenomaan koska haluaa tutustua helluntailaiseen ajatteluun ja raamattunäkemykseen. Et voi pitää palstaa oman ei-helluntailaisen julistuksesi äänitorvena ja välikappaleena. Huomaa että sefuna olen sallinut sinun esittää näkemyksiäsi ja edelleenkin sallin, mutta yhä uusien aloitusten tekemistä aiheista millä olet (usein varsin kärkevästi) kirjoittanut ei-helluntailaista ja yleisen kristillisen opetuksen vastaista julistusta, on syytä rajoittaa. Palstalla on tälläkin hetkellä runsaasti viestejäsi, myös aloituksia, missä perustelet näkemyksiäsi. Samoin kuin olen poistanut joitain aloituksiasi olen poistanut myös sinusta ja oppinäkemyksestäsi tehtyjä helluntailaisuuden mukaisia aloituksia. Kiista kolminaisuudesta ja Jeesuksen jumaluudesta on tälläkin hetkellä käynnissä kyllin monissa keskusteluissa.
>Aion kysyä ylläpidolta, onko Murtsilla oikeus päättää, kenen kirjoitus on uskon sisällöltään harhaoppinen!<
Minulla on niin kuin kenellä tahansa oikeus päätellä mikä on harhaoppia ja mikä ei. Mutta siltä pohjalta en ole viestejä poistanut koska se yksinään ei ole vielä riittävä poiston syy. Helluntailaiset palstan vakikirjoittajat ovat toivoneet että kovemmalla kädellä puuttuisin harhaoppisiin (siis ei-helluntailaisiin) aloituksiin, mutta en ole sitä tehnyt, koska tämä ei ole helluntailainen palsta vaan keskustelua (keskusteluun sisältyy myös kritiikki) helluntailaisuudesta.
Jokin tolkku kuitenkin pitää olla niin täällä kuin muillakin palstoilla että palstan aihepiirin edustajat (helluntailaiset ja heidän opetuksestaan kiinnostuneet) myös pystyvät keskustelemaan tärkeiksi katsomistaan asioista.- PakaNainen
>>>Minulla on niin kuin kenellä tahansa oikeus päätellä mikä on harhaoppia ja mikä ei.
PakaNainen kirjoitti:
>>>Minulla on niin kuin kenellä tahansa oikeus päätellä mikä on harhaoppia ja mikä ei.
nyt väärin, PakaNainen. En sanonut että päättelen muille ja heidän puolestaan, vaan että minulla niin kuin kenellä tahansa kirjoittajalla on oikeus sitä asiaa miettiä, tutkia ja päätellä. Myös keskustella aiheesta siitä näkökohdasta käsin mihin olen päätynyt. Ei se tarkoita kenenkään oppiäitinä (tai oppi-isänä) olemista. Sanoin nimenomaan että minun henkilökohtaiset näkemykseni opillisista asioista eivät sanele toimintaani sheriffinä ja että en poistele viestejä sellaisin perustein.
- PakaNainen
mamabeard kirjoitti:
nyt väärin, PakaNainen. En sanonut että päättelen muille ja heidän puolestaan, vaan että minulla niin kuin kenellä tahansa kirjoittajalla on oikeus sitä asiaa miettiä, tutkia ja päätellä. Myös keskustella aiheesta siitä näkökohdasta käsin mihin olen päätynyt. Ei se tarkoita kenenkään oppiäitinä (tai oppi-isänä) olemista. Sanoin nimenomaan että minun henkilökohtaiset näkemykseni opillisista asioista eivät sanele toimintaani sheriffinä ja että en poistele viestejä sellaisin perustein.
tämä palstahan on tarkoitettu erilaisten näkemyksien esille tuomiselle. Siitä, että jotkut eivät automaatioina toista helluntailaisten perusoppia (mikähän sekin lienee) antaa juuri ihmisille ajattelemisen aiheita.
Moni uskova on ulkoaoppinut ja sisäistänyt jonkun uskonyhteisön opin sitä sen kummemmin analysoimatta, kritiikittömästi.
Varmaan uskovana aikuisena miehenä tiedät, etä raamattu on sen kaltainen teos joka ei aukene kaikille ollenkaan.
Kyseisessä teoksessa seurustellaan alati henkivaltojen kanssa ja se on hyvin vaarallista monelle alttiille sielulle.
Senpä takia kuka on oikeassa ja kuka harhassa on aivan älytön juttu, koska henkivallat käyttäytyvät kunkin uskovan päässä omalla ainutlaatuisella tavallaan. kerrot päättäväsi mikä on oikea helluntailainen oppi.
Pidät viestissäsi myös keskustelijoiden mielipiteitä harhaoppeina.
Ei mielipiteet ole mitään harhaoppeja.
Harhaoppeja ovat vain tieteellisesti vääriksi todistetut opit.- PakaNainen,kirjoituksessasi oli kohta
PakaNainen kirjoitti:
tämä palstahan on tarkoitettu erilaisten näkemyksien esille tuomiselle. Siitä, että jotkut eivät automaatioina toista helluntailaisten perusoppia (mikähän sekin lienee) antaa juuri ihmisille ajattelemisen aiheita.
Moni uskova on ulkoaoppinut ja sisäistänyt jonkun uskonyhteisön opin sitä sen kummemmin analysoimatta, kritiikittömästi.
Varmaan uskovana aikuisena miehenä tiedät, etä raamattu on sen kaltainen teos joka ei aukene kaikille ollenkaan.
Kyseisessä teoksessa seurustellaan alati henkivaltojen kanssa ja se on hyvin vaarallista monelle alttiille sielulle.
Senpä takia kuka on oikeassa ja kuka harhassa on aivan älytön juttu, koska henkivallat käyttäytyvät kunkin uskovan päässä omalla ainutlaatuisella tavallaan.joka todella pitää paikkansa niiden kohdalla,jotka eivät ole uudestisyntyneitä:
"Raamattu on senkaltainen teos,joka ei aukene kaikille ollenkaan"!
Monet lukevat Raamattua ja siellä on kohtia,jotka on helppo tajuta,mutta
Sanan syvällisempi merkitys avautuu niille,jotka elävät uskossa Jeesukseen. - näin pitää
Tällaiset luonnehäiriöiset (minä minä ihmiset) ovat kamala rasite uskovien palstoilla. Muillakin tosin.
On hyvä että saadaan jonkinlaista kontrollia tyhjänpäiväisiin väittelyihin. - näin on
PakaNainen kirjoitti:
tulisi harkita tarkemmin, millaisen mielipiteen puolesta otat kantaa. Mieleeni vain jäi joskus aikaisemmin poistamasi, (muistaakseni Il-Marin tekemä avaus ja ekivaaria parjaava kirjoitus) johon vastatakseni tein paljon töitä ja näin vastauksieni puolesta paljon paljon vaivaa. Vastaukseni ja puolustajieni näkökannat siihen olivat niin päteviä, että se harmitti Sinuakin, Murtsi, ja sinä poistit koko Il-Marin avauksen, mielestäni poistettavaksi liian hyvine vastauksineen!
Seuraan nyt toistaiseksi, millaiseksi tämä "valvontasi" kehittyy; alatko oppi erimielisyyksien tähden suostua "oikeaoppisten" helluntailaisten poistovaatimuksiin, niin kuin Netmission foorumilla minulle tekivät, ja onko toiveenasi samalla tavalla sananvapautta rajoittava palsta?näin on kirjoitti:
Kaikki Kristuksessa olevat ihmiset ovat "jumalisia" sen sanan tähden, jonka he ovat jumalalta vastaanottaneet, (Joh.10:34,35). Mutta Jeesus ei ole Jumala, vaan Jumalan poika, Jumalan sanoma sana!
- PakaNainen
PakaNainen,kirjoituksessasi oli kohta kirjoitti:
joka todella pitää paikkansa niiden kohdalla,jotka eivät ole uudestisyntyneitä:
"Raamattu on senkaltainen teos,joka ei aukene kaikille ollenkaan"!
Monet lukevat Raamattua ja siellä on kohtia,jotka on helppo tajuta,mutta
Sanan syvällisempi merkitys avautuu niille,jotka elävät uskossa Jeesukseen.Raamattu ei aukene, jos ei ole uudestisyntynyt, minusta se on outoa, hyvin outoa. Raamattu pitäisi aueta kaikille lukutaitoisille.
Raamatun perustarina löytyy niin monesta uskonnosta samankaltaisina jotta ei voi uudestisyntyä moniin uskontoihin:)) - näin on
ekivaari kirjoitti:
Kaikki Kristuksessa olevat ihmiset ovat "jumalisia" sen sanan tähden, jonka he ovat jumalalta vastaanottaneet, (Joh.10:34,35). Mutta Jeesus ei ole Jumala, vaan Jumalan poika, Jumalan sanoma sana!
Isä Poika ja Pyhä Henki ovat samaa olemusta, siis YKSI Jumala.
näin on kirjoitti:
yhtä ja samaa olemusta sen iankaikkisuushengen siemenen perusteella, sillä:
Saarnaaja 3
11 "Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua." [1.Joh. 3:9; 5:4]
Apostolien teot 17
28 "sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niin kuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'."
Ef. 1:11
"Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltä määrätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,"
Jaakobin kirje 4
5 "Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: »Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan«"?
Efesolaiskirje 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa YHDEKSI KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä." Joh. 17:21-23näin on kirjoitti:
yrittää vakuuttaa maailman ihmisille päinvastaista kuin mitä Johannes Kastaja, Herra Jeesus ja apostolit opettivat!
Nykykristillisyyden "evankeliumi, eli ilosanoma" on surullisista surullisin surusanoma, että suurimman osan ihmiskuntaa pitää kuolemansa jälkeen kitua sammumattomassa tulessa, jossa ei kuitenkaan koskaan kuole eikä tervettä päivää näe, vaan pakottaa ja kolottaa päätä jos toistakin ja kaikkea siltä väliltä!
Jeesuksen "terve opetus" oli toisenlaista: "Se on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, ja sinun lähettämän sanasi" (Joh.17:3). Ja:
Johannes 1
9 "Totinen valkeus, joka valistaa JOKAISEN IHMISSEN, oli tulossa maailmaan."
Johannes 6
45 "Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja HE TULEVAT KAIKKI JUMALAN OPETTAMIKSI'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."
1. Johanneksen kirje 2
2 "Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. "
Apostolien teot 17
30 "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla ON TEHTÄVÄ PARANNUS." (Ilmaiseeko tuo vapaaehtoisuutta vai pakkoa)?
"Jumala tahtoo, että KAIKKI IHMISET pelastuvat ja tulevat totuuden tuntemaan"
Psalmit 115
3 "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee."
Pssalmit 135
6 "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;"
2. Korinttolaiskirje 1
20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on«; sen tähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen«, Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."ekivaari kirjoitti:
tulisi harkita tarkemmin, millaisen mielipiteen puolesta otat kantaa. Mieleeni vain jäi joskus aikaisemmin poistamasi, (muistaakseni Il-Marin tekemä avaus ja ekivaaria parjaava kirjoitus) johon vastatakseni tein paljon töitä ja näin vastauksieni puolesta paljon paljon vaivaa. Vastaukseni ja puolustajieni näkökannat siihen olivat niin päteviä, että se harmitti Sinuakin, Murtsi, ja sinä poistit koko Il-Marin avauksen, mielestäni poistettavaksi liian hyvine vastauksineen!
Seuraan nyt toistaiseksi, millaiseksi tämä "valvontasi" kehittyy; alatko oppi erimielisyyksien tähden suostua "oikeaoppisten" helluntailaisten poistovaatimuksiin, niin kuin Netmission foorumilla minulle tekivät, ja onko toiveenasi samalla tavalla sananvapautta rajoittava palsta?Selvitetäänkö tämä nyt? Kesällä postettu Il.Marin aoitus jossa oli n.2400 vastausta ja samaan aikaan kuukauden mittainen nuuppisketju Murtsi-67:n taholta minua vstaan oli Sinun ketjusi YLLÄPIDON poistama ja minun ketju luultavasti sefun. Niin olen ymmärtänyt. Tuosta ylläpidosta olen vvarma.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v37519Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3832018Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2681705Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku291663Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2921375- 741124
- 731053
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen61809- 47796
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25749