Uusi pillerimerkki Qlaira

48vee

Sain reseptin, aloitan vasta ensi viikolla. Qlaira on vasta tullut Suomen markkinoille, lääkärillä ei vielä ollut kertoa potilaiden kokemuksia. Onko täällä ketään Qlairaan tutustunutta? On kuulemma ollut pitkään muualla Euroopassa suosittu merkki.

96

26701

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä yksi

      tänään aloitin Qlairan, johon siirryin minipillereistä. Vähän jännittää mitä tuleman pitää, eri värisiä nappeja ainakin riittää! Kenelläkään ei taida tästä merkistä olla juuri kokemuksia.. Odotellaan siis haittavaikutuksia! :)

      • kj

        Itse aloitin Qlairat pari viikkoa sitten. Ja lopetan tähän. Olo on ihan kamala, itkettää ja masentaa. Olo on ihan epätodellinen enkä ole ollenkaan oma itseni... Mutta näin vaikuttivat siis mulla. Pakko kai jo uskoa, että mulle ei hormonivalmisteet sovi, kaikkea on jo kokeiltu =(


      • Anonyymi

    • laat

      itsekkin olen miettynyt Qlairaa mutta kun tuntuu jotta mistään ei saa tietää toisten kokemuksia. Ei varmaan muu auta kun itse kokoilla. Minulle kun ei ole sopinut yhkäisypillerit eikä ehkäisyrengas. Joten en usko tämänkään soveltuvan, mutta katsotaan:)

      • we4yu

        No mitäpä ne muiden kokemukset mitään merkkaisikaan? Eihän niillä ole mitään tekemistä sen kanssa, miten oma keho reagoi, joten niitähän on ihan turha edes kysellä. Jollekin tuo merkki sopii, jollekin ei. Se on ihan sama kaikkien pillereiden ja muidenkin ehkäisymenetelmien kanssa.

        Kun tuo Qlaira on uusi valmiste, ei vielä monellakaan ole kokemuksia siitä. Voithan itse kokeilla ja tulla sitten jakamaan kokemuksesi muiden kanssa, jos koet sen hyödylliseksi. Vaikka edelleenkään eivät muut tee mitään niillä sinunkaan henkilökohtaisilla kokemuksillasi.


      • 48vee
        we4yu kirjoitti:

        No mitäpä ne muiden kokemukset mitään merkkaisikaan? Eihän niillä ole mitään tekemistä sen kanssa, miten oma keho reagoi, joten niitähän on ihan turha edes kysellä. Jollekin tuo merkki sopii, jollekin ei. Se on ihan sama kaikkien pillereiden ja muidenkin ehkäisymenetelmien kanssa.

        Kun tuo Qlaira on uusi valmiste, ei vielä monellakaan ole kokemuksia siitä. Voithan itse kokeilla ja tulla sitten jakamaan kokemuksesi muiden kanssa, jos koet sen hyödylliseksi. Vaikka edelleenkään eivät muut tee mitään niillä sinunkaan henkilökohtaisilla kokemuksillasi.

        Toinen levy menossa ja hyvältä vaikuttaa. Näyttävät sopivan meikäläiselle hyvin, ei toistaiseksi mitään mainitsemisen arvoisia oireita. Tämähän ei tietty merkitse muille mitään kuten edellinen kirjoittaja totesi. Halusin vaan kertoa positiivisesta kokemuksesta.


      • what to do?
        48vee kirjoitti:

        Toinen levy menossa ja hyvältä vaikuttaa. Näyttävät sopivan meikäläiselle hyvin, ei toistaiseksi mitään mainitsemisen arvoisia oireita. Tämähän ei tietty merkitse muille mitään kuten edellinen kirjoittaja totesi. Halusin vaan kertoa positiivisesta kokemuksesta.

        sinulle 48v...
        onko ollut mitään vaikutusta esimerkiksi seksin suhteen? mies valittaa että saa liian vähän, joten auttaisko merkin vaihto...väitti että ennen tän hetkisiä pillereitä oli parempi...
        onko kenelläkään kokemuksia just tän tuotteen kanssa?


    • pharma2

      Hei!

      Itse kävin juuri ostamassa kyseiset pillerit. Maksoi tosiaan sen 41e.. Melko iso ero tuosta Mini-pill pilleristä joka maksoi vuodessa jotain 30e. Mutta pakko vaihtaa kun ei mikään käy.

      Onko keskustelun aloittaja jo päässyt pillereiden kanssa hyvään alkuun?

      • fgfd

        Siis onko tuo 41€ kolmen kuukauden paketin hinta?? Itse syön nyt Yasmineja jotka maksavat reilu 30 e/3kk, mutta näyttäisi siltä että joudun vaihtamaan johonkin toiseen. Rahat ei kuitenkaan riitä siihen, jos tuo uusi tuote maksaa 41 e kuussa - sitten mielummin kärsin haluttomuudesta :D


      • pharma2
        fgfd kirjoitti:

        Siis onko tuo 41€ kolmen kuukauden paketin hinta?? Itse syön nyt Yasmineja jotka maksavat reilu 30 e/3kk, mutta näyttäisi siltä että joudun vaihtamaan johonkin toiseen. Rahat ei kuitenkaan riitä siihen, jos tuo uusi tuote maksaa 41 e kuussa - sitten mielummin kärsin haluttomuudesta :D

        On se reilu 40e kolmelta kuulta! Eli ei ainakaan ihan hirveästi kalliimpi kun Yasmine.

        Itse olen nyt käyttänyt Qlairaa n. 10 päivää. Ei ole ongelmia, hormoni-finnit ovat hävinneet ja iho muutenkin paremmassa kunnossa :)


      • Qlairat aloittanut
        pharma2 kirjoitti:

        On se reilu 40e kolmelta kuulta! Eli ei ainakaan ihan hirveästi kalliimpi kun Yasmine.

        Itse olen nyt käyttänyt Qlairaa n. 10 päivää. Ei ole ongelmia, hormoni-finnit ovat hävinneet ja iho muutenkin paremmassa kunnossa :)

        Aloituksen jälkeen parin päivän päästä joka ilta lämpöä 37 - 37,5. Tunnen lämmön nousun, viluttaa ja olo juuri sellainen kuin ennen flunssan alkua. Oireet katoavat 1- 2 tunnissa?? Sen jälkeen ei mitään. En tiedä johtuuko näistä pillereistä vai podenko epämääräistä flunssaa.

        Mielialan vaihtelua selkeästi ja se on välillä aika rajuakin, toivottavasti tasaantuu ajan kanssa. Nämä pillerit ovat "viimeinen oljenkorteni".

        Menkkoja odotan mielenkiinnolla, miten ne alkaa menemään näiden pillereiden kanssa ja miten pms oireet ennen kuukautisia esiintyvät.

        Olisi kiva kuulla pidempään käyttäneiden kokemuksia!


      • 46v
        Qlairat aloittanut kirjoitti:

        Aloituksen jälkeen parin päivän päästä joka ilta lämpöä 37 - 37,5. Tunnen lämmön nousun, viluttaa ja olo juuri sellainen kuin ennen flunssan alkua. Oireet katoavat 1- 2 tunnissa?? Sen jälkeen ei mitään. En tiedä johtuuko näistä pillereistä vai podenko epämääräistä flunssaa.

        Mielialan vaihtelua selkeästi ja se on välillä aika rajuakin, toivottavasti tasaantuu ajan kanssa. Nämä pillerit ovat "viimeinen oljenkorteni".

        Menkkoja odotan mielenkiinnolla, miten ne alkaa menemään näiden pillereiden kanssa ja miten pms oireet ennen kuukautisia esiintyvät.

        Olisi kiva kuulla pidempään käyttäneiden kokemuksia!

        Sain juuri Qlaira reseptin . Itseä nyt alkoi huolestuttaa kun luin infon pillereistä että migreeni voi pahentua ja minä kärsin migreenistä.Toki kaikki kokemukset yksillöllisiä mutta jotenkin aristan aloittamista. Minulla on jo alkanut mieliala vaihtelut (vaihdevuodet), joten tämä pilleri vaikuittaisi kaikin puolin muuten hyvältä ja auttaisi tässä.
        Voihan sen toki lopettaa mikäli ei tunnu hyvältä, mutta suositeltavaa kait on kokeilla 3 kk


      • mn
        46v kirjoitti:

        Sain juuri Qlaira reseptin . Itseä nyt alkoi huolestuttaa kun luin infon pillereistä että migreeni voi pahentua ja minä kärsin migreenistä.Toki kaikki kokemukset yksillöllisiä mutta jotenkin aristan aloittamista. Minulla on jo alkanut mieliala vaihtelut (vaihdevuodet), joten tämä pilleri vaikuittaisi kaikin puolin muuten hyvältä ja auttaisi tässä.
        Voihan sen toki lopettaa mikäli ei tunnu hyvältä, mutta suositeltavaa kait on kokeilla 3 kk

        Minä sain tänään reseptin. Lääkäri ehdotti tätä uutta valmistetta kokeilemaan juuri siitä syystä että kärsin voimakkaista päänsäryistä nykyisten pillereiden (Meliane) tauon aikana. Palaan palstalle kun tiedän miten vaikutaa minulla.


    • piituli

      Mulla on menossa kolmas kuukausi Qlairaa. Käytin aikasemmin Feminelleä, mutta ongelmaksi tuli viimeisen vuoden aikana tiputteluvuoto, joka alkoi pari päivää kiekossa olevien tummempien pillerien aloituksesta ja jatkui kuukautisiin asti. Eli "puhtaita" päiviä oli vaan pari viikkoa. Eka Qlaira-liuskan aikana tiputtelua tuli viikon liuskan aloituksesta ja kesti muutaman päivän ja oli välillä pois ja toistui pariin kertaan. Menkat oli ihan normaalit. Toisen liuskan aikana tiputteli huomattavasti vähemmän, eikä ollut veristä, liuskan loppua kohden tiputtelu loppui ja kun menkkojen oilisi pitänyt alkaa ei niitä tullutkaan. Käyttöohjeessa mainitaan, että menkat voi jäädä kokonaan pois mikä olis enemmän kuin toivottavaa! Muutenkin ovat sopineet mulle hyvin, ei mielialavaihteluita ja seksikin maistuu ;)

      • 32v

        Kiinnostaisi kuulla minkälaiset kuukautiset on näiden pillereiden kanssa tullu.


      • helppi85
        32v kirjoitti:

        Kiinnostaisi kuulla minkälaiset kuukautiset on näiden pillereiden kanssa tullu.

        Olen käyttänyt Qlairaa nyt 4kk. Eilen tulivat ensimmäiset kuukautiset pillerin aloittamisen jälkeen ja vuoto on aivan minimaalista, pikkuhousunsuojilla pärjää. Minkäänlaisia sivuoireita ei ole ollut. Edellisten pillereiden Meliane ja Cilest aikana tiputteluvuotoa runsaasti ja tav. pidemmät kuukautiset n. 6-7 vrk. Nuvaringia myös kokeillut ja siitä tuli vatsakipuja. Eli suosittelen kokeilemaan. Jokainen on toki yksilö, tuskin tämäkään pilleri kaikille sopii. Helppo käyttää, ei ole tullut unohduksiakaan :)


      • 48vee
        helppi85 kirjoitti:

        Olen käyttänyt Qlairaa nyt 4kk. Eilen tulivat ensimmäiset kuukautiset pillerin aloittamisen jälkeen ja vuoto on aivan minimaalista, pikkuhousunsuojilla pärjää. Minkäänlaisia sivuoireita ei ole ollut. Edellisten pillereiden Meliane ja Cilest aikana tiputteluvuotoa runsaasti ja tav. pidemmät kuukautiset n. 6-7 vrk. Nuvaringia myös kokeillut ja siitä tuli vatsakipuja. Eli suosittelen kokeilemaan. Jokainen on toki yksilö, tuskin tämäkään pilleri kaikille sopii. Helppo käyttää, ei ole tullut unohduksiakaan :)

        Niin, hyvin sopivat minulle edelleen. Ei mitään sivuoireita, vuoto alkaa levyn lopussa tumman pillerin jälkeen kuin nakutettu, kestää n. 3 päivää. Seksi ihan normaalia. Käytin muuten ennen Qlairaa Femilaria, josta sain kaikki mahdolliset oireet.


      • Poppins
        48vee kirjoitti:

        Niin, hyvin sopivat minulle edelleen. Ei mitään sivuoireita, vuoto alkaa levyn lopussa tumman pillerin jälkeen kuin nakutettu, kestää n. 3 päivää. Seksi ihan normaalia. Käytin muuten ennen Qlairaa Femilaria, josta sain kaikki mahdolliset oireet.

        44v lääkäri määräsi Femilaria,kun sanoi,että minulle iän vuoksi ei nuorempana syömäni suurempia hormonimääriä sisältävä merkki sovi.
        Femilarista tullut oireita ja masennusta ja vuotohäiriöitä ja onkin kiva lukea,että on tuommoinen uusi merkki,jota voi ehkä kokeilla.Lopetan nyt Femilarin muutaman päivän päästä,kunhan saan liuskan loppuun.


    • 25n

      Olen itse kokeillut useita pillereitä ja nuvaringiä, useimmiten kaikista merkeistä seksi halut hävinneet tai jotain muuta haittavaikutuksia. Qlairan avulla seksi halut hiljalleen palautumassa, mikä parisuhteen kannalta erittäin positiivista. Käytin nuvaringiä kahden vuoden ajan, ja luulin koko käytön ajan, että seksi halujen häviäminen on jotain korvien välissä tapahtuvaa, mutta syynä olikin hormonit! Oli sen verran pätevä lääkäri,että tajusi ongelmaani puuttua. Sanoi vaan, että mitäs niitä renkaitakaan käytät, jos ehkäisyäkään et tarvitse, koska ei haluta. Ehdotti sitten viimeiseksi vaihtoehdoksi qlairaa tai kupari kierukkaa. Kierukka ei houkuttanut, joten qlairalla mennään. Olen käyttänyt qlairaa nyt 3kk. Ensimmäisen kuukauden aikana esiintyi pientä tiputtelua, mutta tasoittui heti tämän jälkeen. Kuukutiskivut ovat kovat, mutta sama lääkäri määräsi 800mg buranaa, joka toimii hyvin. Miranaxit yms. ei toiminut kyllä yhtään... Oon kyllä niin onnellinen ,että tälläinen qlaira on keksitty!

      • Marjukka 42 v

        Sain Qlaira-reseptin kuukausi sitten joka puolelle levinneen endometrioosin hoitoon (diagnoosina vasta epäily). Vaivana on ollut erittäin kivuliaat kuukautiset jo useamman vuoden, johon ei kipulääkkeet ole auttanut ja nyt viimeisen vuoden aikana epämääräiset kohtu- ja munasarja- sekä virtsaputkitulehdukset.

        Pillereitä olen nyt syönyt 3 viikkoa ja alavatsakipuja on ollut, kuten aina ennekin. Jännittää vaan nämä pillerit, kun aikaisemmin useampaa pillerimerkkiä olen kokeillut useamman vuoden ajan ja aina masentunut tai tullut alakuloiseksi.

        En olisikaan ilman tätä endometrioosiepäilyä pillereitä syönytkään. Onko jollain samankaltaisia syitä?


      • pppi
        Marjukka 42 v kirjoitti:

        Sain Qlaira-reseptin kuukausi sitten joka puolelle levinneen endometrioosin hoitoon (diagnoosina vasta epäily). Vaivana on ollut erittäin kivuliaat kuukautiset jo useamman vuoden, johon ei kipulääkkeet ole auttanut ja nyt viimeisen vuoden aikana epämääräiset kohtu- ja munasarja- sekä virtsaputkitulehdukset.

        Pillereitä olen nyt syönyt 3 viikkoa ja alavatsakipuja on ollut, kuten aina ennekin. Jännittää vaan nämä pillerit, kun aikaisemmin useampaa pillerimerkkiä olen kokeillut useamman vuoden ajan ja aina masentunut tai tullut alakuloiseksi.

        En olisikaan ilman tätä endometrioosiepäilyä pillereitä syönytkään. Onko jollain samankaltaisia syitä?

        Hei! Miten Qlaira vaikuttaa ihoon? Itse olen kärsinyt pahasta aknesta, jonka olen saanut Roacuttanilla hoidettua, mutta raskaudet aina pahentaneet ihon kuntoa. Näppyjä tulee juuri hormonien vaihteluista. Olen kokeillut Diane Novaa ja Yasmin pillereitä, mutta ei positiivista iholle. Eihän Qlaira aiheuta lisää näppyjä???? Kiitos vastauksesta...


      • 48vee
        pppi kirjoitti:

        Hei! Miten Qlaira vaikuttaa ihoon? Itse olen kärsinyt pahasta aknesta, jonka olen saanut Roacuttanilla hoidettua, mutta raskaudet aina pahentaneet ihon kuntoa. Näppyjä tulee juuri hormonien vaihteluista. Olen kokeillut Diane Novaa ja Yasmin pillereitä, mutta ei positiivista iholle. Eihän Qlaira aiheuta lisää näppyjä???? Kiitos vastauksesta...

        Mulla ei ole koskaan ollut aknea, hromoniperäisiä näppyjä kyllä joskus. Qlaira ei minulle ainakaan aiheuta iho-oireita.


      • uneton optimisti
        48vee kirjoitti:

        Mulla ei ole koskaan ollut aknea, hromoniperäisiä näppyjä kyllä joskus. Qlaira ei minulle ainakaan aiheuta iho-oireita.

        Minä aloitin just Qlairat. Olen syönyt pillereitä pitäkseni endometrioosin kurissa. Nyt viime kuukausina olen alkanut kärsiä vaihdevuosien kaltaisista oireista (välillä pahakin unettomuus ja kuumat aallot) ja lääkäri määräsi Qlairat niihin endometrioosin loitolla pitämiseen. Olen vasta vähän yli 40, mutta minulta on leikelty mm. munasarjoja endometrioosin vuoksi, ja voikin olla, että vaihdevuodet tulevatkin sitten aiemmin ja nämä esioireet ovat alkaneet jo nyt. Odotan jännityksellä, miten Qlairat toimivat.


      • endometrioosiin Qlai
        Marjukka 42 v kirjoitti:

        Sain Qlaira-reseptin kuukausi sitten joka puolelle levinneen endometrioosin hoitoon (diagnoosina vasta epäily). Vaivana on ollut erittäin kivuliaat kuukautiset jo useamman vuoden, johon ei kipulääkkeet ole auttanut ja nyt viimeisen vuoden aikana epämääräiset kohtu- ja munasarja- sekä virtsaputkitulehdukset.

        Pillereitä olen nyt syönyt 3 viikkoa ja alavatsakipuja on ollut, kuten aina ennekin. Jännittää vaan nämä pillerit, kun aikaisemmin useampaa pillerimerkkiä olen kokeillut useamman vuoden ajan ja aina masentunut tai tullut alakuloiseksi.

        En olisikaan ilman tätä endometrioosiepäilyä pillereitä syönytkään. Onko jollain samankaltaisia syitä?

        Minä olen syönyt endometrioosiin pillereitä vuosikausia. Välillä yritin lopettaa, halusimme lisää lapsia, mutta kovat endometrioosokivut tulivat jo ekan kuukauden aikana takaisin. Nyt minulle vaihdettiin Qlaira alkaviin vaihdevuosivaivoihin. Olen syönyt niitä nyt noin viikon ja aihdevuosivaivat ovat jo tässä ajassa lähteneet. Toivotaan, että endometrioosikivutkin pysyvät näillä poissa!


      • Kuin myös
        endometrioosiin Qlai kirjoitti:

        Minä olen syönyt endometrioosiin pillereitä vuosikausia. Välillä yritin lopettaa, halusimme lisää lapsia, mutta kovat endometrioosokivut tulivat jo ekan kuukauden aikana takaisin. Nyt minulle vaihdettiin Qlaira alkaviin vaihdevuosivaivoihin. Olen syönyt niitä nyt noin viikon ja aihdevuosivaivat ovat jo tässä ajassa lähteneet. Toivotaan, että endometrioosikivutkin pysyvät näillä poissa!

        Qlairaa myös minulle määrätty endometrioosiin sekä välivuotoihin (tiputtelua), jotka saattoivat kestää 1-2 viikkoa. Ensimmäisestä levystä 1 pilleri jäljellä ja kuukautiset alkaneet. Minulta hävisi jo ensimmäisen levyn aikana vuodot ja kaikki vatsakivut, joita siis oli viikoittain. En vielä osaa sanoa millaiset kuukautiset. Yleensä olleet erittäin runsaat, moska minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Ainakaan kipuja ei ole ollut. Aikaisemmin minullekaan ei ole sopinut pillerit ja minulla onkin ollut monen vuoden tauko. Saas nähdä miten jatkossa, mutta ainakin alku näyttää lupaavalta!


      • 80.jenni

        Heippa vaan kaikille! Aloitin tänään toisen Glaira -pakettini. Nämä määrättiin mulle PMS oireiden vuoksi. Lääkäri kertoi niiden tasaavan hormoni syöksyjä. Muuten meni ihan ihan hyvin, mutta kuukautiskivut meni tavallaan "väärinpäin". Normaalisti ilman pillereitä kovat kivut sekä suuri vuoto alkavat yöllä, jolloin usein herään mahaani pidellen kävellen kourussa hakemaan pari särkylääkettä ja neljäsosan diapamista, joka on minulle kipuihin määrätty. Sillä on lihaksiarentouttava vaikutus ja saan helposti nukuttua kovimmat kivut pois. Aamulla olo yleensä siedettävä. Kivut kestivät kaksi päivää. Kipuihin otin diapamia neljäsosina näiden kahden vuotopäivän aikana.

        Glairan kanssa ensimmäisenä vuoto päivänä eli ekan punaisen pillerin jälkeeen en tuntenut mitään kipua...taisi olla tiputtelu vuotoa enimmäkseen. Vuoto alkoi lähes heti. Olin jo innoissani että kivut jäävät kokonaan pois! Iltapäivällä alkoivat tavalliset kiput.

        Toisen punaisen pillerin otettuani alkoi alavatsaa vääntää ihan hirveästi. Kävelin kourussa ja yritin löytää asentoa, jossa olisin pystynyt olemaan. Tuntui kuin alavatsani olisi revitty auki.Olo oli sietämätön. Edes diapami ei auttanut kuin hetkelllisesti.
        Minulla on aina ollut kovat menkkakivut, mutta tämä oli jo liikaa! oitan lääkärilleni tänään ja kerron asiasta. Tällä hetkellä en tiedä varmasti miten pillerit vaikuttivat PMS oireisiin. Lääkärikin sanoi että niitä täytyy käyttää vuosi ennekuin tiedetään varmasti. Tällä hetkellä minulla on myös muuten rankka vaihe elämässäni isäni kuoltua pikaisen, tuskallisen sairauden jälkeen. Kirjoitan lisää, kunhan olen soittanut lääkärille!

        Pms oireet tuntuivat qlairan vuoksi jotenkin patoutua sisälle ja räjähähdin räyhäämään...ihan kuin qlaira kokoaisi aggressiot yhdeksi möykyksi, Eka kuukausi takana kokeillaan nyt vielä toinen ehkä tämä tasoittuu. Ehkä punaiset tapletit olisi syytä ottaa illalla ennen nukkumaan menoa.


      • 80.jenni
        80.jenni kirjoitti:

        Heippa vaan kaikille! Aloitin tänään toisen Glaira -pakettini. Nämä määrättiin mulle PMS oireiden vuoksi. Lääkäri kertoi niiden tasaavan hormoni syöksyjä. Muuten meni ihan ihan hyvin, mutta kuukautiskivut meni tavallaan "väärinpäin". Normaalisti ilman pillereitä kovat kivut sekä suuri vuoto alkavat yöllä, jolloin usein herään mahaani pidellen kävellen kourussa hakemaan pari särkylääkettä ja neljäsosan diapamista, joka on minulle kipuihin määrätty. Sillä on lihaksiarentouttava vaikutus ja saan helposti nukuttua kovimmat kivut pois. Aamulla olo yleensä siedettävä. Kivut kestivät kaksi päivää. Kipuihin otin diapamia neljäsosina näiden kahden vuotopäivän aikana.

        Glairan kanssa ensimmäisenä vuoto päivänä eli ekan punaisen pillerin jälkeeen en tuntenut mitään kipua...taisi olla tiputtelu vuotoa enimmäkseen. Vuoto alkoi lähes heti. Olin jo innoissani että kivut jäävät kokonaan pois! Iltapäivällä alkoivat tavalliset kiput.

        Toisen punaisen pillerin otettuani alkoi alavatsaa vääntää ihan hirveästi. Kävelin kourussa ja yritin löytää asentoa, jossa olisin pystynyt olemaan. Tuntui kuin alavatsani olisi revitty auki.Olo oli sietämätön. Edes diapami ei auttanut kuin hetkelllisesti.
        Minulla on aina ollut kovat menkkakivut, mutta tämä oli jo liikaa! oitan lääkärilleni tänään ja kerron asiasta. Tällä hetkellä en tiedä varmasti miten pillerit vaikuttivat PMS oireisiin. Lääkärikin sanoi että niitä täytyy käyttää vuosi ennekuin tiedetään varmasti. Tällä hetkellä minulla on myös muuten rankka vaihe elämässäni isäni kuoltua pikaisen, tuskallisen sairauden jälkeen. Kirjoitan lisää, kunhan olen soittanut lääkärille!

        Pms oireet tuntuivat qlairan vuoksi jotenkin patoutua sisälle ja räjähähdin räyhäämään...ihan kuin qlaira kokoaisi aggressiot yhdeksi möykyksi, Eka kuukausi takana kokeillaan nyt vielä toinen ehkä tämä tasoittuu. Ehkä punaiset tapletit olisi syytä ottaa illalla ennen nukkumaan menoa.

        kirjoitin viimeksi väärin...elikkä ekalla punaisella pillerillä en tuntenut mitään kipua ja iloitsin, että nämä ovatkin hyviä pillereitä. Sitten seuraavana päivänä otin toisen punaisen ja suht siedettävät ns.normaalikivut alkoivat iltapäivällä 15.30 aikaan. Seuraavana pv otin ekan lumepillerin eli sen mikä ei sisällä mitään vaikuttavaa ainetta ja silloin alkoivat kivut. Toinen lumetapletti seuraavana päivänä ja kivut vain yltyivät. Luulin, että umpisuoleni oli puhjennut, koska alavatsaa väänsi erittäin kovasti! Nyt tästä hirvittävästä kivusta on kaksi päivää ja olen ottanut toisen laatan kaksi ekaa pilleriä vatsaa vääntää edelleen, muttei niin kovaa. Tällä hetkellä en onneksi ole töissä, muuten olisin joutunut olemaan poissa töistä näiden vatsakipujen kanssa. Lääkäri soittaa tänään ja kirjoitan sitten lisää.


      • Endoilija
        Marjukka 42 v kirjoitti:

        Sain Qlaira-reseptin kuukausi sitten joka puolelle levinneen endometrioosin hoitoon (diagnoosina vasta epäily). Vaivana on ollut erittäin kivuliaat kuukautiset jo useamman vuoden, johon ei kipulääkkeet ole auttanut ja nyt viimeisen vuoden aikana epämääräiset kohtu- ja munasarja- sekä virtsaputkitulehdukset.

        Pillereitä olen nyt syönyt 3 viikkoa ja alavatsakipuja on ollut, kuten aina ennekin. Jännittää vaan nämä pillerit, kun aikaisemmin useampaa pillerimerkkiä olen kokeillut useamman vuoden ajan ja aina masentunut tai tullut alakuloiseksi.

        En olisikaan ilman tätä endometrioosiepäilyä pillereitä syönytkään. Onko jollain samankaltaisia syitä?

        Sain juuri samasta syystä kyseiset pillerit, joita olen syönyt ny 2 viikkoa. Minulla tosin endo on todettu ja kolmeen kertaan leikattukkin. Hikoilen yöllä ihan järkyttävästi!!! Joudun vaihtamaan kahdesti yöllä kuivat yövaatteet, kun hikoilen ne ihan litimäriksi. Alla pitää olla vielä pyyhe, jonka voi myös vaihtaa yöllä. Ennen hikoilin näin muutaman yön kuukaudessa, nyt 2 viikkoa putkeen, ei kivaa! Pientä tiputtelua on ollut myös 2 viikkoa. Muuten ei olisi mitään sivuoireita. Tuota hikoilua en pian enää kestä! Soitan lääkäriin ensi viikolla jos tuo ei lopu.


      • endoilija 37v
        pppi kirjoitti:

        Hei! Miten Qlaira vaikuttaa ihoon? Itse olen kärsinyt pahasta aknesta, jonka olen saanut Roacuttanilla hoidettua, mutta raskaudet aina pahentaneet ihon kuntoa. Näppyjä tulee juuri hormonien vaihteluista. Olen kokeillut Diane Novaa ja Yasmin pillereitä, mutta ei positiivista iholle. Eihän Qlaira aiheuta lisää näppyjä???? Kiitos vastauksesta...

        Tämän kahden viikon aikana kun olen Qlairaa käyttänyt, kasvojen iho on parantunut selvästi ja finnit alkaneet kuivumaan.

        Olen käyttänyt aiemmin noin 15 v pillereitä, joiden lopettamisen jälkeen ihoni huononi radikaalisti. Sain erilaisilla lääkityksillä aknen kuriin, mutta ei se koskaan palannut yhtä vähäfinniseksi kuin pillereiden aikaan. Nyt kun aloitin nämä, viikossa alkoi aknepatit olla laskeutuneet. Tuolta osin kyllä toivoisin muiden oireiden (järkyttävä yöhikoilu ja jatkuva tiputtelu) häipyvän, koska naamalleni nämä pillerit sopivat.


      • endoilija 37v.
        endometrioosiin Qlai kirjoitti:

        Minä olen syönyt endometrioosiin pillereitä vuosikausia. Välillä yritin lopettaa, halusimme lisää lapsia, mutta kovat endometrioosokivut tulivat jo ekan kuukauden aikana takaisin. Nyt minulle vaihdettiin Qlaira alkaviin vaihdevuosivaivoihin. Olen syönyt niitä nyt noin viikon ja aihdevuosivaivat ovat jo tässä ajassa lähteneet. Toivotaan, että endometrioosikivutkin pysyvät näillä poissa!

        Oliko sinulla vaihdevuosioireina yöllistä hikoilua? Minä olen hikoillut tosi pahasti muutaman yön kuukaudesta menkkojen aikaan. Nyt kun olen 2 viikkoa syönyt Qlairaa, olen hikoillut joka yö. Joudun vaihtamaan 2 kertaa yöllä kuivat yövaatteet. Ja ne ovat todella niin märkiä, että kun ne yöllä tiputan lattialle, ne on märkiä vielä aamulla kun vien ne pyykkiin. Ei kivaa!

        Minua on myös leikattu 3 kertaa endojen takia. Edellisen kerran pari viikkoa sitten ja silloin heti aloitin Qlairet.


    • ~Tiuku~

      Minulla on nyt ensimmäinen liuska Qlairaa menossa puolessa välissä. Hirveän suuret odotukset ovat, koska olen monien muiden tapaan kokeillut yhtä jos toista pillerimerkkiä.
      Nyt sitten tuli huomattavasti veristä vuotoa kesken liuskan ja alavatsakipuakin esiintyy. Tätä ei voi kutsua pelkäksi tiputteluvuodoksi. Nyt odottelen mielenkiinnolla mihin tämä kääntyy.
      Minulla on ollut mm. Mirelle käytössä, jonka kanssa tuli lähes joka liuskan aikana 1-2 viikkoa tiputteluvuotoa, mutta ei sentään tällaista. Toivottavasti menee ohi, koska jos näin yllättäen tulee niin paljon vuotoa, että olisi tarvinnut suojan tai on pikkarit veressä, niin ei se arjessa kauhean kätevää ole...

      • anneli a.

        Ainakin migreeni vähentynyt, akne vähentynyt, kuukautiset niukentuneet hiukan (siis runsaat edelleen),paino noussut noin 3 kg, seksihalut vähentyneet(huomattavasti). Nämä kaikki johtuvat luultavasti siitä että hormonitasapaino on nyt sitä mitä sen "normaalisti" naisella pitää ollakin, esim.yhtäkkiä puhjennut akne yli 30 vuotiaalla hyvin selvä merkki hormoniepätasapainosta. Kun aloitin käytön, tupakoin mutta tuli heti vaikeuksia qlairan kanssa(raajojen puutuminen, kivut raajoissa, hengitysvaikeudet ja keuhkokivut). Eli lopeta tupakointi jos aloitat qlairan! Varsinkin jos vielä on migreeni, koska aivoinfarktin ja keuhkotromboosin vaara on todella suuri.


    • Linkkivinkkiii
    • Riiiiii

      Olen 19 vuotias ja olen hankkimassa e pillereitä, harkitsen Qlairaa. Voiko lääkärille ehdottaa pillerimerkkiä ja antaako hän mitä potilas haluaa?
      Niin, tahtoisin tietää omanikäisteni kokemuksia, jos sinulla on lievää aknea ja aika kovat kuukautiskivut niin miten on Qlaira tehonnut?
      Minulla on melko varmasti "hormoniakne" koska tulee vähän ennen menkkoja paiseita kasvoihin.. Tehoaisikohan Qlaira?

      Vastailkaa kiltit, jännittää tuo ekojen pillereiden hankkiminen! :)

      • Ulla S

        Qlairan pitäisi auttaa akneen, koska sen keltarauhashormoni, dienogesti, on antiandrogeeninen.

        Lääkärille voi ehdottaa pillerimerkkiä ja ainakin minulle lääkäri antoi mitä halusin, eli Qlairaa. Lääkäri kyllä vastusti Qlairaa, koska siinä on isommat hormonimäärät kuin esim. Yasminellessa, mutta antoi kuitenkin reseptin. Myöhemmin minulle selvisi, että Qlairassa oleva keskimääräinen estradiolivaleraattipitoisuus 2mg/vrk vaikuttaa maksaan paljon vähemmän kuin Yasminellen 0,02mg/vrk etinyyliestradiolia ( http://www.finnexpo.fi/Table_pict/Exh_info_txt/id11180/Bayer.pdf ). Lääkäri ei ollut tästä tietoinen.

        Lisäksi Qlaira on muutenkin parempi ja luonnollisempi kuin tavanomaiset yhdistelmäehkäisypillerit. Toisin kuin estradioli, tavanomaisten pillereiden synteettinen etinyyliestradioli ei hajoa jätevedenpuhdistamoilla, minkä johdosta sitä kulkeutuu luonnonvesiin.


      • pharma2
        Ulla S kirjoitti:

        Qlairan pitäisi auttaa akneen, koska sen keltarauhashormoni, dienogesti, on antiandrogeeninen.

        Lääkärille voi ehdottaa pillerimerkkiä ja ainakin minulle lääkäri antoi mitä halusin, eli Qlairaa. Lääkäri kyllä vastusti Qlairaa, koska siinä on isommat hormonimäärät kuin esim. Yasminellessa, mutta antoi kuitenkin reseptin. Myöhemmin minulle selvisi, että Qlairassa oleva keskimääräinen estradiolivaleraattipitoisuus 2mg/vrk vaikuttaa maksaan paljon vähemmän kuin Yasminellen 0,02mg/vrk etinyyliestradiolia ( http://www.finnexpo.fi/Table_pict/Exh_info_txt/id11180/Bayer.pdf ). Lääkäri ei ollut tästä tietoinen.

        Lisäksi Qlaira on muutenkin parempi ja luonnollisempi kuin tavanomaiset yhdistelmäehkäisypillerit. Toisin kuin estradioli, tavanomaisten pillereiden synteettinen etinyyliestradioli ei hajoa jätevedenpuhdistamoilla, minkä johdosta sitä kulkeutuu luonnonvesiin.

        Heippa!

        Itse syönyt nyt 3kk Qlairaa ja olen ollut melko tyytyväinen. Tuohon Linkkivinkkin laittamaan linkkiin voin sen verran kommentoida että kaikki e-pillerit joita olen käyttänyt ovat keränneet nestettä kehoon.. mutta tämä ei ole kerännyt sen enempää, ellen sanoisi vähemmänkin. Rintojen pienentymisestä en osaa sanoa sillä olen laihtunut paljon ja ne ovat pienentyneet sen vuoksi. Endometrioosia itselläkin on ja tällaiset pillerit laittavat sen lepotilaan eli ei kasva lisää.

        Minulla oli myös Femilarin aikaan isoja hormoninäppyjä ja tämä pilleri auttaa niihin, aloittamisen jälkeen ei ole ollut iho-ongelmia. Lääkäri suositteli myös siksi minulle tätä pilleriä.

        Tromboosin ja aivoinfarktin mahdollisuus on häviävän pieni e-pillereitä käyttäville, sen kasvanut mahdollisuus vaan tulee merkitä selosteessa. Itsellä migreeni ja silti voin syödä näitä pillereitä. Mutta valinta on jokaisen oma.


      • Ulla S
        pharma2 kirjoitti:

        Heippa!

        Itse syönyt nyt 3kk Qlairaa ja olen ollut melko tyytyväinen. Tuohon Linkkivinkkin laittamaan linkkiin voin sen verran kommentoida että kaikki e-pillerit joita olen käyttänyt ovat keränneet nestettä kehoon.. mutta tämä ei ole kerännyt sen enempää, ellen sanoisi vähemmänkin. Rintojen pienentymisestä en osaa sanoa sillä olen laihtunut paljon ja ne ovat pienentyneet sen vuoksi. Endometrioosia itselläkin on ja tällaiset pillerit laittavat sen lepotilaan eli ei kasva lisää.

        Minulla oli myös Femilarin aikaan isoja hormoninäppyjä ja tämä pilleri auttaa niihin, aloittamisen jälkeen ei ole ollut iho-ongelmia. Lääkäri suositteli myös siksi minulle tätä pilleriä.

        Tromboosin ja aivoinfarktin mahdollisuus on häviävän pieni e-pillereitä käyttäville, sen kasvanut mahdollisuus vaan tulee merkitä selosteessa. Itsellä migreeni ja silti voin syödä näitä pillereitä. Mutta valinta on jokaisen oma.

        Tuossa linkin (http://www.virginiahopkinstestkits.com/qlairabirthcontrol.html) tekstissähän sanotaankin, että Qlairassa oleva dienogesti voi VÄHENTÄÄ turvotusta ja nesteen kerääntymistä kehoon.


    • rh

      Olen käyttänyt Qlairaa neljä kuukautta ja mulla ainakin on rinnat lähteneet ja maha kasvanut, eli turvottaa vähän eri paikasta kuin pillerit yleensä.

      • Ulla S

        Luulen, että rintojen pieneneminen johtuu siitä, että tavallisten pillerieiden aiheuttama rintojen turvotus häviää.


    • mm

      Mä olen syönyt Merciloneja viime elokuusta asti ja vasta nyt tajusin, että kaikki oireet mitä on, johtuvat niistä, eikä vika olekaan päässäni. Olen syönyt Merciloneja myös joskus aikaisemmin, jolloin myöskin oli haittavaikutuksia, mutta nyt ne ovat monta kertaa pahempia. Lieviä oireita ovat vatsakivut, pahoinvointi ja finnit. Pahinta on, että pillerit vaikuttavat todella paljon mielialaani; jokapäiväisiä itkukohtauksia, ahdistuskohtauksia, masennusta, väsymystä, kiukkuisuutta. Ja näin ollen tietysti vaikuttavat siis suoraan parisuhteeseen.. Mercilonit aiheuttivat myös limaklvojen kuivumista.

      Lopetin Mercilonien käytön kuukaudeksi, ja kaikki oireet poistuivat. Elämänlaatu oli huomattavasti parempi ja parisuhteessa meni erinomaisesti. Nyt aloitin pillerit uudelleen kaksi viikkoa sitten, jotta saisin kuukautiset siirrettyä tulevan ulkomaan matkan takia. Ja nämä kaksi viikkoa ovat olleet aivan järkyttäviä. Kaikki oireet palasivat samantien.
      Nyt olin viikko sitten gynekologilla ja hän kirjoitti minulle Qlaira-reseptin. Sanoi, että ovat uusia, mutta suuria haittavaikutuksia ei ainakaan vielä ole huomattu. Kaikki ovat tietysti yksilöllisiä, ja vähän pelottaakin että miten nämä uudet pillerit vaikuttavat minuun. Ajattelin nyt jättää Mercilon-laatan kesken ja aloittaa sitten seuraavaksi Qlairalla. Saa nähdä, miten käy. Toivotaan parasta.

    • Nainen 23vee.

      Aloitin tänään Qlaira-pillerit ja toivon täydestä sydämestäni että nämä pillerit sopisivat minulle! Olen kokeillut Mercilon, Meliane, Yasmin, Yasminelle ja Nuvaring. Mikään niistä ei tuntunut olevan minulle sopiva :( Nyt mielenkiinnolla odotan miten tämän Qlairan kanssa käy...

      • maaarieee

        itse olen syönyt qlairaa nyt yhden laatan ja viikon.. haittavaikutuksia ei ole ilmennyt tähän mennessä.. päänsärkyä on ollut, en tiedä johtuuko pillereistä.
        ensimmäiset pillerit ovat mitä syön. hyviä vaikutuksia: otsasta lähtivät finnit pois, ei ole tullut suurempia finnejä, kuukautiskivut katosivat kokonaan (mahakivut), ei tarvitse edes vetää särkylääkettä! :)
        Kuukautisvuotokin jäi pois..joka kummastutti, koska minulla on ollut TODELLA runsaat kuukautiset..

        Kertokaa muutkin kokemuksianne qlairasta.! :)


      • ??????????????
        maaarieee kirjoitti:

        itse olen syönyt qlairaa nyt yhden laatan ja viikon.. haittavaikutuksia ei ole ilmennyt tähän mennessä.. päänsärkyä on ollut, en tiedä johtuuko pillereistä.
        ensimmäiset pillerit ovat mitä syön. hyviä vaikutuksia: otsasta lähtivät finnit pois, ei ole tullut suurempia finnejä, kuukautiskivut katosivat kokonaan (mahakivut), ei tarvitse edes vetää särkylääkettä! :)
        Kuukautisvuotokin jäi pois..joka kummastutti, koska minulla on ollut TODELLA runsaat kuukautiset..

        Kertokaa muutkin kokemuksianne qlairasta.! :)

        noiden pillereiden aikana kuukautisia kellään? Vaiko vain tyhjennysvuotoa.


      • Ulla S
        ?????????????? kirjoitti:

        noiden pillereiden aikana kuukautisia kellään? Vaiko vain tyhjennysvuotoa.

        Kuukautiset = tyhjennysvuoto


      • Ulla S
        Ulla S kirjoitti:

        Kuukautiset = tyhjennysvuoto

        tyhjennysvuoto on tavallaan keinotekoiset kuukautiset, jotka tulevat yhdistelmäehkäisypillereitä käyttävillä pilleritauon aikana.


      • -----------
        Ulla S kirjoitti:

        Kuukautiset = tyhjennysvuoto

        tyhjennysvuoto ei ole sama kuin kuukautiset, eli ei voida laittaa yhtäläisyysmerkkiä. Kysyjä lienee tarkoittanut sitä että onko kyseessä yhdistelmät vai ei, esim. minien aikana ovis tapahtuu


      • kkjhdgayd
        ?????????????? kirjoitti:

        noiden pillereiden aikana kuukautisia kellään? Vaiko vain tyhjennysvuotoa.

        Aloitin Qlaira-pillerit joulukuussa 2009, sen jälkeen ei ole menkkoja kuulunut


    • Vae

      Olen ottanut kyseistä merkkiä nyt melkein kuukauden ja päänsärky on aivan valtava. Onkohan ohimenevää vai onko merkki siitä että pillerit eivät sovi minulle? Samoja kokemuksia muilla?

      • Maaret41v

        Olen nyt syönyt Qlairaa melkein kolme kuukautta endometrioosiin ja viikko sitten alkoivat todella kivuliaat ja runsaat kuukautiset. Ei olisi pillereiden mukaan vielä edes pitänyt alkaa (vasta 18 tablettia olin syönyt) ja kuukautiset kestäneet nyt 8 päivää ja todella kovia alavatsa- ja selkäkipuja jatkuvasti.

        Harmittaa kovasti, jos nämä Qlairat ei sitten autakaan siihen endometrioosiin.

        Huomenna menossa lääkäriin, kipujen takia. Aikaisemmin kolme tulehdusta munarasjojen ja kohdun tienoilla vuoden aikana ja endometrioosidiagnoosiepäily tuli joulukuussa 2009.


      • Pelkääjä
        Maaret41v kirjoitti:

        Olen nyt syönyt Qlairaa melkein kolme kuukautta endometrioosiin ja viikko sitten alkoivat todella kivuliaat ja runsaat kuukautiset. Ei olisi pillereiden mukaan vielä edes pitänyt alkaa (vasta 18 tablettia olin syönyt) ja kuukautiset kestäneet nyt 8 päivää ja todella kovia alavatsa- ja selkäkipuja jatkuvasti.

        Harmittaa kovasti, jos nämä Qlairat ei sitten autakaan siihen endometrioosiin.

        Huomenna menossa lääkäriin, kipujen takia. Aikaisemmin kolme tulehdusta munarasjojen ja kohdun tienoilla vuoden aikana ja endometrioosidiagnoosiepäily tuli joulukuussa 2009.

        Olen nyt syönyt Qlairaa reilun viikon. Lääkäri määräsi ne runsaisiin vuotoihin sekä alkaviin vaihdevuosioireisiin. Olen 45v hieman ylipainoinen ja minulla on paljon suonikohjuja jotka ovat kuulemma vain kosmeettinen haitta (rumat mutta eivät vaaralliset), tupakanpolton lopetin ja harrastan liikuntaa lähes päivittäin. Nyt kuitenkin pelkona koko ajan mahdolliset veritulpat. Olen alkanut kuulostelemaan itseäni lähes neuroottisesti ja kehitän itselleni jos vaikka jonkinlaisia tuntemuksia, ihan paniikkikohtauksiin asti. Öisin saan huonosti nukuttua ja tuntuu että sydänkin muljahtelee öisin entistä enemmän. Kaikki tämä varmaankin ihan itse kehitettyä. Olisiko sittenkin syytä lopettaa pillerit ja kärsiä muista oireista. Lääkäri vakuutteli että näistä olisi minulle apua, mutta tuntuu että nämä pelkoni vievät voiton kaikesta.
        Kysynkin siis onko täällä ketään jolla myös runsaat suonikohjut ja on syönyt pitkään pillereitä


      • vaikka mitä vaivoja
        Pelkääjä kirjoitti:

        Olen nyt syönyt Qlairaa reilun viikon. Lääkäri määräsi ne runsaisiin vuotoihin sekä alkaviin vaihdevuosioireisiin. Olen 45v hieman ylipainoinen ja minulla on paljon suonikohjuja jotka ovat kuulemma vain kosmeettinen haitta (rumat mutta eivät vaaralliset), tupakanpolton lopetin ja harrastan liikuntaa lähes päivittäin. Nyt kuitenkin pelkona koko ajan mahdolliset veritulpat. Olen alkanut kuulostelemaan itseäni lähes neuroottisesti ja kehitän itselleni jos vaikka jonkinlaisia tuntemuksia, ihan paniikkikohtauksiin asti. Öisin saan huonosti nukuttua ja tuntuu että sydänkin muljahtelee öisin entistä enemmän. Kaikki tämä varmaankin ihan itse kehitettyä. Olisiko sittenkin syytä lopettaa pillerit ja kärsiä muista oireista. Lääkäri vakuutteli että näistä olisi minulle apua, mutta tuntuu että nämä pelkoni vievät voiton kaikesta.
        Kysynkin siis onko täällä ketään jolla myös runsaat suonikohjut ja on syönyt pitkään pillereitä

        Minulla on vähän suonikohjuja ja lääkäri oli sitä mieltä, että Qlairat ovat paremmat tällaiselle yli nelikymppiselle, suonikohjuiselle, endometrioosista ja vaihdevuosista kärsivälle kuin muut pillerit. Ja hyvä ovat olleet. Syön kolmatta levyä. Kuukautiset tai se tyhjennysvuoto tulee aina sen toisen tummanpunaisen jälkeen ja kestää muutaman päivän. Ei kipuja, mutta vuoto on niona päivänä ihan normaali runsasta.


      • Ulla S

        Itselläni oli päänsärkyä ensimmäisen kuukauden ajan, mutta sitten se hävisi.


    • Ahdistunut tapaus

      Olen tässä koko aamun tutkinut tätä Qlairan infovihkosta. Elän vakituisessa parisuhteessa ja e-pillerit olisi hyvä vaihtoehto, kun kumin kanssa ei jaksa aina säätää. Olen aiemmin kokeillut muun muassa Yasminia (painonnousu, mielialojen heittely, parempi iho), Meliane (painonnousu, ok iho), Nuvaring-rengas (painonnousu, ei meinaa pysyä paikoillaan) ja Evra-laastarit (painonnousu, ei meinaa pysyä paikoillaan).

      Olen syömishäiriöinen ja pillereistä aiheutunut paininnousu on suistanut minut aina yhä rankempiin syömishäiriökierteisiin. Etsin siis merkkiä, joka vaikuttaisi mahdollisimman vähän painoon, mutta vielä en ole sellaista löytänyt. Lääkäri ehdotti minulle vielä viimeisenä vaihtoehtona Qlairaa, koska sanoi sen olevan uusi ja hormoonitasapainoon melko "luonnollisella" tavalla vaikuttava valmiste. Silti Qlairankin haittavaikutuksiin lukeutuu painonnousu, ja nyt olen erittäin ahdistunut ja pelkään kokeilla koko merkkiä. Aiemmin painonnousu on tarkoittanut 5-10kg (ja se tosiaan on täytynyt johtua vain ja ainoastaan pillereistä, koska mitään muuta muutosta elintavoissa ei ole tapahtunut), ja tuo on järkyttävää.

      Näissä asioissa vertailu toisiin ei paljoa auta, mutta ajattelin silti kysyä, että onko täällä ketään jolle olisi kertynyt huomattavasti painoa lisää muista pillerimerkeistä, mutta Qlairan kohdalla ei? Tai osaisiko joku ehdottaa jotain muuta ehkäisymenetelmää, joka ei vaikuttaisi painoon? Kierukka, kapselit, injektio? Sterilisaatioon menee vielä muutamia vuosia, mutta haluaisin sitä odotellessa voida nauttia myös seksielämästäni.

      • Ulla S

        Qlairan keltarauhashormonilla (dienogesti) on antimineralokortikoidinen vaikutus. Se estää estrogeenin aiheuttamaa mahdollista turvotusta ja nesteen kertymistä elimistöön ja voi näin ollen vähentää painonnousua.


      • Ulla S
        Ulla S kirjoitti:

        Qlairan keltarauhashormonilla (dienogesti) on antimineralokortikoidinen vaikutus. Se estää estrogeenin aiheuttamaa mahdollista turvotusta ja nesteen kertymistä elimistöön ja voi näin ollen vähentää painonnousua.

        eli ei välttämättä nosta painoa, vaikka muut e-pillerit olisivat nostaneet.


      • Ahdistunut tapaus
        Ulla S kirjoitti:

        eli ei välttämättä nosta painoa, vaikka muut e-pillerit olisivat nostaneet.

        Ehkä tässä ei auta muu kuin yrittää rohkaista itsensä ja kokeilla. Kuitenkin tuossa Qlairan vihkosessa luki, että paino voi nousta noin 10:llä 100:sta käyttäjästä. Eli painonnousu mainitaan yhdeksi yleisimmistä haittavaikutuksista.


    • kinnostaaaaa

      siis onko qlaira yhdistelmäpilleri vai minipielleri vai mikä? mikä sen idea on muihin pillereihin nähden? matalahormoninen? syödäänkö sitä joka päivä?

      • .-.-.

        pilleri.Syödään joka päivä.kokemukset kai ajan myötä näyttävät,onko parempi.Aiemissa vastauksissa on linkkejä Tietoihin Qlairan hormoneista...
        Minulla nyt toinen viikko Qlairaa meneillään.Aiemman merkin aiheuttama runsas ylimääräinen vuoto loppui.Mieli on parempi,ei itketä eikä ärsytä.
        Lievää migreenintapaista alkupäivinä.Nyt selkäkipua...ristiselkä kipuillut aiemmin kuukautisia ennen...en tiedä voiko liittyä pillereihin...Mutta kaiken kaikkiaan lupaavalta tuntuu,että voisikohan tätä sitten vaivoitta syödä jatkossakin...


      • Tyytyväinen Qlairaan
        .-.-. kirjoitti:

        pilleri.Syödään joka päivä.kokemukset kai ajan myötä näyttävät,onko parempi.Aiemissa vastauksissa on linkkejä Tietoihin Qlairan hormoneista...
        Minulla nyt toinen viikko Qlairaa meneillään.Aiemman merkin aiheuttama runsas ylimääräinen vuoto loppui.Mieli on parempi,ei itketä eikä ärsytä.
        Lievää migreenintapaista alkupäivinä.Nyt selkäkipua...ristiselkä kipuillut aiemmin kuukautisia ennen...en tiedä voiko liittyä pillereihin...Mutta kaiken kaikkiaan lupaavalta tuntuu,että voisikohan tätä sitten vaivoitta syödä jatkossakin...

        Nyt olen syömässä neljättä liuskaa Qlairaa. Kuukautiset olivat 2 kertaa aika runsaat, mutta nyt kolmannella tosi nopeat ja niukat. Endometrioosikivut ovat pysyneet poissa. Vaihdevuosivaivat samoin, paitsi tummanpunaisten ja valkoisten tablettien ajaksi palaavat. Ei ole tullut finnejä, ei migreeniä tai päänsärkyä. Kaksoisehkäisyvaikutustakaan en ole huomannut, toisin kuin edellisten aikana (Yasminelle). Kaikin puolin hyvät ovat olleet toistaiseksi. Aika kalliit vaan ja ehkä kilo tuli silloin ihan alussa painoa lisää, mutta painonnousu pysähtyi sitten siihen...


    • Tyytyväinen tytteli

      Omat kokemukseni olleet erittäin hyviä. Olen 28-vuotias ja sairastanut aurallista migreeniä koko aikuisikäni. Pillereistä olen testannut useita merkkejä, niin yhdistelmä- kuin ehkäisypillereitä. Nyt kuitenkin sain endometrioosin hoitoon Qlairan ja täytyypä sanoa siitä pelkkää hyvää. Migreeniä ei ole esiintynyt lainkaan, ei edes lievänä. Syön terveellisesti, liikun paljon ja yritän nukkua riittävästi. Terveillä elämäntavoilla olen pyrkinyt hoitamaan migreeniäni. Qlaira ei ole pahentanut sitä ollenkaan, päinvastoin.

      Seksielämäkin on ennallaan... on toki päiviä jolloin ei huvita, mutta sitä vastoin on päiviä, joilloin huvittaa vähän liiaksikin;), joten miehenikään ei ole "kärsinyt" Qlairasta:).

      Masennusta tai painonnousua ei ole ollut, päinvastoin olen saanut pudotettua painoa muutaman kilon. Välivuotoja ei ole ollut, tosin kuukautiset alkoivat muutamaa päivää aikaisemmin, kuin paketin ohjeessa lukee.

      Ainoa negatiivinen asia on hinta. Mutta maksan sen mielellään, koska oloni on paljon parempi verrattuna muihin pillereihin.

    • Nainen 23wee

      Toinen liuska nyt menossa ja olen tähän asti ainakin erittäin tyytyväinen! Mieliala on kohentunut huomattavasti Yasminellen vaihdon jälkeen, toistuvasti ilmennyt lievä päänsärky on hävinnyt ja muutenkin tuntuu paljon tasapainoisemmalta! :)
      Iho on pysynyt hyvässä kunnossa, muutamia epäpuhtauksia tulee mutta ei muuta. Seksihalutkin tuntuvat palautuvan vähitellen ;)
      Kuukautiset olivat kyllä hieman epämääräiset, pienen pientä vuotoa (tamponin käyttö ei tullut edes kysymykseen) ja melkein pelkällä pikkuhousunsuojalla pärjäsi. Saa nähdä miten jatkossa tulee jatkumaan..
      Mutta kuitenkin toiveikkaana olen, että nämä pillerit vihdoin sopisivat minulle! :)

      • .-.-.

        käyttäjä edelleen...
        Ekan liuskan kaksi valkoista lumenappia jäljellä..
        On ollut hyvä olla,edellisten pillerien aiheuttama kauhea vuoto jäi siis pois,ei tiputtelua,ei ihmeempää mielen ailahtelua eikä itkuisuutta,niin kuin edellisten aikana...muutama iso finni ja aluksi pientä pääkipua,that's it...odottelen mielenkiinnolla,että alkaako tyhjennysvuoto ja miten...todella kauheaa oli tosiaan rajuksi heittynyt ja monta kuukautta kestänyt vuoto Femilarin kanssa,sitä merkkiä en suosittele kellekään...mutta nyt näyttää hyvältä...


      • Nainen23wee
        .-.-. kirjoitti:

        käyttäjä edelleen...
        Ekan liuskan kaksi valkoista lumenappia jäljellä..
        On ollut hyvä olla,edellisten pillerien aiheuttama kauhea vuoto jäi siis pois,ei tiputtelua,ei ihmeempää mielen ailahtelua eikä itkuisuutta,niin kuin edellisten aikana...muutama iso finni ja aluksi pientä pääkipua,that's it...odottelen mielenkiinnolla,että alkaako tyhjennysvuoto ja miten...todella kauheaa oli tosiaan rajuksi heittynyt ja monta kuukautta kestänyt vuoto Femilarin kanssa,sitä merkkiä en suosittele kellekään...mutta nyt näyttää hyvältä...

        Päivitän tänne jälleen kokemuksiani.. eli kolmas levy alkoi nyt ja olen tähän mennessä erittäin tyytyväinen. Mieliala kohentunut Yasminellen jälkeen huomattavasti ja muutenkin tasapainoisempi olo. Olen myös kenties laihtunut hieman, luulen että nämä pillerit eivät turvota kehoani niin paljoa kuin edelliset. Myös rinnat ovat pienentyneet jonkun verran (ainut miinus-puoli), mutta olen sen valmis "kärsimään" mikäli oloni on henkisesti parempi! ;)
        Kuukautisvuoto on vähäistä ja kuukautiskivut lievemmät kuin aikaisemmissa käyttämissäni pillerimerkeissä.
        Suosittelen kokeilemaan Qlairaa, mikäli tuntuu ettei mikään merkki tunnu sopivalta ja tätä merkkiä et ole vielä ehtinyt kokeilemaan :)


    • Kohta epätoivoinen

      Olen käyttänyt Qlairaa nyt vähän toista levyä, mutta vaikea sanoa vielä sopivatko vai ei... Ekat menkat oli melko runsaat ja kivuliaat, mutta toiset jo huomattavasti niukemmat. "Huono" puoli Qlairassahan on se, ettei tavallaan pysty "siirtämään" kuukautisia esim. matkan takia, vaan menkat tulevat säännöllisesti n. 4 viikon välein. Tai siis ainakin siinä käsityksessä olen, korjatkaa jos olen väärässä...

      Sivuoireita on ollut jonkin verran, varsinkin ahdistuneisuutta, mielialan ailahtelua ja ärtyneisyyttä, välillä aika pahastikin. Pillerimerkkejä olen kokeillut muutamia; Meliane, Yasmine, Cypretyl ja nyt Qlaira. Toivon todellakin että nämä sivuoireet häviäisivät pois, ei jaksais enää alkaa säätämään uuden pillerimerkin kanssa!

      • 2xmamma

        Kävin tänään ehkäisyneuvolassa ja päätin myös kokeilla Qlairaa, koska mitkään muut ei sovi (mielialan vaihtelut) Muistaakseni kätilö sanoi, että kuukautisia voi siirtää, mutta ainoastaan keltaisilla pillereillä. Kannattaa tarkistaa asia neuvolasta tai apteekista, jos ei "käyttöohjeessa" siitä mainita... Toivon todella, että saan vielä lääkäriltä luvan käytölle ja tietenkin, että ne sopisivat, kun niin monet eivät ole sopineet.


      • Qlairan käyttäjä!
        2xmamma kirjoitti:

        Kävin tänään ehkäisyneuvolassa ja päätin myös kokeilla Qlairaa, koska mitkään muut ei sovi (mielialan vaihtelut) Muistaakseni kätilö sanoi, että kuukautisia voi siirtää, mutta ainoastaan keltaisilla pillereillä. Kannattaa tarkistaa asia neuvolasta tai apteekista, jos ei "käyttöohjeessa" siitä mainita... Toivon todella, että saan vielä lääkäriltä luvan käytölle ja tietenkin, että ne sopisivat, kun niin monet eivät ole sopineet.

        Olen syönyt kyseisiä pillereitä nyt kaksi liuskaa. Ne ovat vaikuttaneet mielealaani aika paljon ja painoni on noussut muutaman kilon. Muita haittavaikutuksia ei oikeastaan ole ollut :)


      • mikähän auttais
        Qlairan käyttäjä! kirjoitti:

        Olen syönyt kyseisiä pillereitä nyt kaksi liuskaa. Ne ovat vaikuttaneet mielealaani aika paljon ja painoni on noussut muutaman kilon. Muita haittavaikutuksia ei oikeastaan ole ollut :)

        Sain pillerit runsaisiin kuukautisiin.Nyt aloitin toisen levyn ja vuoto on todella runsasta.ei ainakaan vielä mitään hyötyä syödä.En tarvitse ehkäisyn takia.


      • en enään kärsi
        mikähän auttais kirjoitti:

        Sain pillerit runsaisiin kuukautisiin.Nyt aloitin toisen levyn ja vuoto on todella runsasta.ei ainakaan vielä mitään hyötyä syödä.En tarvitse ehkäisyn takia.

        eka levy syöty,toisena lumepilleripäivänä alkoi aivan käsittämätön vatsakipu,panacodia,burana 800 .
        vuoto jatkuu edelleen todella runsaana,vatsa niin kipeä ettei housuja voi ajatellakkaan laittavan jalkaan.
        kysyin lääkäriltä neuvoa,että mitä kannattais tehdä.?kuulemma 2-5 kk kestää ennen kun elimistö tottuu.
        no mun elimistön ei tarvi tottua.
        loppu just nyt


    • Simpssoni

      Itse olen syönyt nyt pari viikkoa qlairaa ja olen ollut ihan käsittämättömän väsynyt ja voimaton. En keksi sille muuta syytä kuin nämä pillerit. Pienikin ponnistus tuntuu ottavan voimille. Sain nämä pillerit alun perin matalan estrogeenitason hoitoon, joten voikohan tuo estrogeenitason nousu vaikuttaa näin? Netistä olen kuitenkin lukenut että estrogeeni vajaus nimenomaan aiheuttaa voimattomuuden tunteita. Onko muilla samanlaisia oireita ollut? Voikohan tuon pillerilaatan jättää kesken jos olo ei ala helpottamaan? Töiden jälkeen en jaksaisi muuta kuin maata sohvalla...

      • kz

        Itselläni oli Yaz-pillereiden kanssa aivan käsittämätön voimattomuuden/väsymyksen tunne melkein viikon ajan, joka alkoi ennen kuukautisia. Yaz-pakkauksessa mainitaan sen olevan yksi sivuvaikutus. Mm. tämän takia vaihdoin Qlairaan ja nyt kun ekan liuskan söin, niin väsymys tuli, mutta lievempänä. Saa nähdä, miten jatkossa käy! Varmaan voimattomuus voi liittyä estrogeenin laskuun.

        Muuten Qlaira on toiminut erittäin hyvin, mutta kuukautiset jäivät tulematta, mikä on normaali ilmiö Qlairan käyttäjillä. Mieliala on ollut ok ja oikeastaan parempi kuin Yaz:a ja muita (Diane Nova/Cypretyl) käytettäessä. Jälkimmäisten kohdalla oli riidanhaluisuutta varsinkin parin viinilasillisen jälkeen ja kaikissa muissa pillereissää aivan hirveä kuukautismigreeni, joka oli nyt selvästi lievempi. Kaikille, joilla on koliittia eli suolistotulehdussairaus, suositellaan Qlairaa sen sisältämän luonnollisemman estrogeenin takia. Se ei kuivata limakalvoja kuten muut e-pillerit tekevät. Ja tietysti kaikille vaihdevuosia poteville on hyvä pilleri hoitamaan vaihdevuosioireita.


    • ksjljah

      Tietääkö kukaan mistä Qlairan ehkäisyteho alkaa? Alkaako se heti ensimmäisestä pilleristä vai vasta muutaman viikon kuluttua?

    • nainennn24

      Muuten ei mitään haittavaikutuksia, mut menkat tulee miten sattuu. Joskus jää pois ja joskus tulee 2 menkat peräkkäin ja tiputtelua edelleen...

      • ei qlairaa

        Oli sitten viimeiset qlaira pillerit. Kärsin ennen kuukautisten alkamista ns. hikoilupuuskista muutaman päivän ajan hetkittäin ja oireet häviävät kun kuukautiset alkaa. En ole vaihdevuosi-iässä. Nyt sitten valuin hikeä ympäri vuorokauden 3 vko , alavatsa kipeä ja tiputteluvuotoa. Oli aika noloa olla 3 vkoa töissä ja julkisilla paikoilla. Tuntui, että olen ainut joka valuu hikeä jopa kaupan kylmäaltaalla. Kivut ja tuon vuodon oisin vielä kestänyt, mutta nenän päästä tippuvat hikikarpalot 24 h , niin hermo meni. En jäänyt enään odottelemaan josko oireet helpottaisivat, pillerit nakkasin roskiin ja ihana olla taas "normaali" lämpöinen.


    • Maaret 42 v

      Hiukan jo kokemusta tuosta pilleristä. Nyt olen syönyt reilut 7 kuukautta.

      Eli endometrioosiin sain lääkkeeksi Qlairan ja ainakin endometrioosioireet ovat poissa.

      Muuten Qlairasta: kuukautiset tulevat milloin tahansa (väli 22-40 vrk) ja kestävät pitkään (5-10 vrk, aikaisemmin 4 vrk) ja kuukautiskipuja on ollut todella paljon. Viimeiset kuukautiset lähes kivuttomat, joten toivottavasti kivut olivat vain ohimenevää.

      • suosittelen

        mä olen syönyt qlaira pillereitä n. vuoden verran ja ainakin mulle nää on paras vaihtoehto tähän asti :) oon vaihtanu pillereitä varmaan 5 kertaa haluttomuuden,kuivuuden ja ihmeellisten mielialavaihteluiden vuoksi. Haluttomuuteni parani ja mielialamuutokset ovat poissa :) menkatkin alkaa aina suurinpiirtein samana päivänä :)


      • ?
        suosittelen kirjoitti:

        mä olen syönyt qlaira pillereitä n. vuoden verran ja ainakin mulle nää on paras vaihtoehto tähän asti :) oon vaihtanu pillereitä varmaan 5 kertaa haluttomuuden,kuivuuden ja ihmeellisten mielialavaihteluiden vuoksi. Haluttomuuteni parani ja mielialamuutokset ovat poissa :) menkatkin alkaa aina suurinpiirtein samana päivänä :)

        Auttoiko se sulla myös limakalvojen kuivumiseen?


      • Nainen 23wee
        suosittelen kirjoitti:

        mä olen syönyt qlaira pillereitä n. vuoden verran ja ainakin mulle nää on paras vaihtoehto tähän asti :) oon vaihtanu pillereitä varmaan 5 kertaa haluttomuuden,kuivuuden ja ihmeellisten mielialavaihteluiden vuoksi. Haluttomuuteni parani ja mielialamuutokset ovat poissa :) menkatkin alkaa aina suurinpiirtein samana päivänä :)

        Tulin jälleen päivittämään kokemuksiani, maaliskuussa olen käyttänyt näitä pillereitä vuoden verran. Kirjoitinkin aikaisemmin tänne ketjuun, että mikään merkki ei ole sopinut minulle mutta nyt toivon löytäneeni sopivan merkin! Mieliala on ollut selvästi parempi (itkuherkkyyttä tosin on vieläkin), iho on ollut hyvässä kunnossa eikä turvotusta ole ilmennyt. Jatkuva hiivatulehduskierre on myös poissa. Haittapuoliksi voin mainita kuukautisten poisjäämisen aina silloin tällöin (kuukautiset tulevat ehkä joka kolmannella tyhjennysvuodolla) sekä silloin tällöin esiintyvän tiputteluvuoden (ilmennyt muutamia kertoja nyt vuoden sisällä). Lisäksi rintani ovat kyllä pienentyneet siitä, mitä ne olivat käyttäessäni Yasminellea tai Melianea.
        Seksihalut ovat kyllä parantuneet siitä, mitä ne olivat muiden merkkien kanssa, mutta voisivat tosin olla paremmatkin ;)
        Jatkan siis positiivisin fiiliksin tämän merkin käyttöä! :)


      • rapu 64
        Nainen 23wee kirjoitti:

        Tulin jälleen päivittämään kokemuksiani, maaliskuussa olen käyttänyt näitä pillereitä vuoden verran. Kirjoitinkin aikaisemmin tänne ketjuun, että mikään merkki ei ole sopinut minulle mutta nyt toivon löytäneeni sopivan merkin! Mieliala on ollut selvästi parempi (itkuherkkyyttä tosin on vieläkin), iho on ollut hyvässä kunnossa eikä turvotusta ole ilmennyt. Jatkuva hiivatulehduskierre on myös poissa. Haittapuoliksi voin mainita kuukautisten poisjäämisen aina silloin tällöin (kuukautiset tulevat ehkä joka kolmannella tyhjennysvuodolla) sekä silloin tällöin esiintyvän tiputteluvuoden (ilmennyt muutamia kertoja nyt vuoden sisällä). Lisäksi rintani ovat kyllä pienentyneet siitä, mitä ne olivat käyttäessäni Yasminellea tai Melianea.
        Seksihalut ovat kyllä parantuneet siitä, mitä ne olivat muiden merkkien kanssa, mutta voisivat tosin olla paremmatkin ;)
        Jatkan siis positiivisin fiiliksin tämän merkin käyttöä! :)

        Olen 46-v ja minulle määrättiin Qlaira epäsäännöllisiin ja kivuliaisiin kuukautisiin sekä alkaviin vaihdevuosioireisiin (eritoten mielialan heilahteluihin). Meni pari kuukautta ennenkuin aloitin pillerit. Siinä ne keittiön pöydällä aina tuijottelivat minua. Rohkaistuin ja nyt on menossa ensimmäinen liuska puolessa välissä. Ensimäisiä sivuoireita olen jo huomannut. Aamuyöstä hikoilua ja pahoinvointia. Mielialakaan ei aamuisin ole mikään parhain mahdollinen edelleenkään. Minkäänlaisia välitiputteluja ei kuitenkaan ole ollut mutta kuukautiseni ovat varmaan jo muutenkin loppumaisillaan. Rinnat kipeytyneet ja lievää laihtumista. Kuitenkin aion jatkaa, sillä ohjeissakin oli, että sivuoireet katoavat pitemmässä käytössä. Toivottavasti ohjeet pitävät kohdallani paikkansa. Mielialanvaihtelut olivat ennen pillereitä aivan kauheita ja mies-rassukin joutui kärsimään mesoamisestani.


    • :)

      Pystyykö kuukautiset siirtämään näiden avulla ?

      • Nainen 23wee

        Kuukautisia ei pysty siirtämään näiden pillereiden kanssa, mutta ainakin itselläni pillerit ovat vieneet kuukautiset kokonaan pois (ehkä 3 kk:n välein tulee pientä vuotoa), joten siirtämistä ei sen puolesta tarvitse edes harkita ;)


      • -V-

        Kävin juuri gynellä, joka määräsi Qlairat kuukautishäiriöihin. Satuin kysymään siirtämisestä, niin onnistuu, silloin vaan jatketaan niiden keltaisten pillereiden syöntiä uudesta levystä niin pitkään kun halutaan siirtää. :)


    • lihomispelkoinen

      Olisi kiva kuulla kokemuksia qlaira pillereiden vaikutuksesta painoon ja turvotukseen. Olen aloittamassa qlairaa mutta haluaisin kuulla kokemuksia vaikuttavatko nämä pitemmällä aikavälillä painon nousuun? Kertokaahan kokemuksia!! Minulla on yksi näytepakkaus ja mietin uskaltaisinko hakea reseptiä ja alkaa käyttämään..

    • esmael

      Aloitin Qlairan käytön noin kaksi kuukautta sitten, melkein vuoden olin ilman mitään pillereitä koska kroppa meni ihan sekaisin Yasminellestä.

      Ensimmäinen laatta meni oikein kivasti, ei mitään pahaa sanottavaa, pientä tiputtelua tuli tosin silloin tällöin mutta se on ihan normaalia pillerien alussa. Menkat tuli viimeisen tumman napin aikaan ja kesti n. neljä päivää.

      Toisen levyn alussa huomasin että rinnat alkoivat turvota ( mikä sopi mulle tosi hyvin! :D ) eikä turvotus ole vielä tällä viimeisellä rivilläkään laskenut. JES! :D

      Mutta nyt olen huomannut että myös maha on turvonnut ihan älyttömästi pienessä ajassa! Siitä en nauti ollenkaan. Koko ajan kroppa ihan pallona, just mahan ja vyötärön kohdalta. Eikä syynä voi olla lihominen, koska tämä pallo tohon tissien alle tuli n. viikossa.

      Jos se ei ala siitä laskemaan, niin sitten täytyy miettiä taas uutta merkkiä... Seuraavaksi lääkäri suositteli Cerazetteä, kokemuksia niistä?

      • kokemuksia...

        Käytin Qlairaa reilun reilun vuoden verran ja nyt päätin kokeilla toista merkkiä, mutta huonoin tuloksin. Kaipasin tyhjennysvuotoa takaisin koska sitä ei Qlairan kanssa ilmennyt kuin silloin tällöin, mutta nyt tämä toinen voimakkaampi hormonipitoinen merkki saa oloni aivan kauheaksi. Turvottaa, päätä särkee, rinnat ovat kipeät. Taidan palata takaisin Qlairaan heti tämän pillerilevyn jälkeen...
        Onhan Qlaira kuitenkin yhtä varma ehkäisyteholtaan kuin muutkin yhdistelmätabletit? Lueskelin netistä tietoa ja koska sitä ensisijaisesti suositellaan hieman vanhemmille naisille, niin ehkäisyteho alkoi mietityttämään.. etenkin kun törmäsin Tohtori.fi sivulla tekstiin
        "Luonnollista estrogeenia sisältävät yhdistelmäehkäisytabletit on tarkoitettu ennen kaikkea yli 40-vuotiaille sekä niille yli 35 -vuotiaille, joille synteettinen estrogeeni (etinyyliestradioli) ei jostain syystä sovi. Tällä hetkellä markkinoilla olevia luonnon estrogeenia sisältäviä tabletteja ei suositella kovin nuorille naisille, koska niiden ehkäisyteho on "tavallisia" yhdistelmäehkäisytabletteja heikompi." http://www.tohtori.fi/?page=3328096&id=3318377


      • ensin onnellinen
        kokemuksia... kirjoitti:

        Käytin Qlairaa reilun reilun vuoden verran ja nyt päätin kokeilla toista merkkiä, mutta huonoin tuloksin. Kaipasin tyhjennysvuotoa takaisin koska sitä ei Qlairan kanssa ilmennyt kuin silloin tällöin, mutta nyt tämä toinen voimakkaampi hormonipitoinen merkki saa oloni aivan kauheaksi. Turvottaa, päätä särkee, rinnat ovat kipeät. Taidan palata takaisin Qlairaan heti tämän pillerilevyn jälkeen...
        Onhan Qlaira kuitenkin yhtä varma ehkäisyteholtaan kuin muutkin yhdistelmätabletit? Lueskelin netistä tietoa ja koska sitä ensisijaisesti suositellaan hieman vanhemmille naisille, niin ehkäisyteho alkoi mietityttämään.. etenkin kun törmäsin Tohtori.fi sivulla tekstiin
        "Luonnollista estrogeenia sisältävät yhdistelmäehkäisytabletit on tarkoitettu ennen kaikkea yli 40-vuotiaille sekä niille yli 35 -vuotiaille, joille synteettinen estrogeeni (etinyyliestradioli) ei jostain syystä sovi. Tällä hetkellä markkinoilla olevia luonnon estrogeenia sisältäviä tabletteja ei suositella kovin nuorille naisille, koska niiden ehkäisyteho on "tavallisia" yhdistelmäehkäisytabletteja heikompi." http://www.tohtori.fi/?page=3328096&id=3318377

        Juu itse söin Qlairaa noin puoli vuotta. Aluksi sopivat mahtavasti. Lähti migreeni ja kuukautiset tulivat todella lievänä viikkoa ennen pilleriliuskan loppua. Mutta, verenpaine nousi, hikoilutti ja outoa alaraajan puutumista silloin tällöin tupakoidessa. Nyt olen jättänyt pillerit pois ja odotan tulkeeko muutos. Lääkäri oli sitä mieltä, että juuri nämä uudet pillerit aiheuttivat oireet. Saas nähdä!


    • ............

      Niin ja unohdin kirjoittaa että jossakin maissa tuota Qlairaa myydään Natazia nimellä, jos jotakin kiinnostaa googlettaa ja etsiä tietoa...

    • 33vee

      Aloitin Qlaira-pillerit tämän vuoden tammikuussa, elämäni ekat e-pillerit siis. Ekan viikon ajan oli kamala päänsärky, mutta meni sitten ohi. Seuraavat menkat jäi pois ja muutenkin ovat alkaneet vähän miten sattuu. Kerran menkat oli jo loppu, mutta yhdynnän jälkeen sängyllä oli kuitenkin verta. Välillä menkat alkavat niin että ensin vuotaa vain vähän yhtenä päivänä ja alkavat varsinaisesti vasta muutaman päivän päästä..Ohjeessa lukee että punaiset pillerit kun otetaan menkat yleensä alkavat silloin, no viimesimmätkin menkat jo loppui ennen kuin olin noissa tietyissä pillereissä. Myös painoa on tullut lisää, aluksi luulin että johtuisi pillereistä mutta nyt en ole niinkään varma koska olen viime aikoina laihtunut..

    • Viidesmerkki

      Itse pillerit pitää kokeilla, mutta toki hyötyä on kertoa minkälaisia oireita syntyy jos on syntyäkseen. Minulla on neljäs kuukausi menossa ja ei tunnu soveltuvan. Kuukautiset tulevat milloin sattuu ja tiputtelua esiintyy aivan liikaa. Vuodon pitäisi tulla viimeisten pillerien kohdalla, minulla tuli kerran. Epäilen myös vaikuttavan mielialaan, mutta se on niin vähäistä etten ole varma. Pitäisi käyttää vuosi ja pitää päiväkirjaa mielialasta, mutta eipä ole sellaiselle tutkimukselle tarvetta.

      Onnea niille joille sopii!!

      • Yökukkuja

        Herättelenpä tätä keskustelua vähän, kun itse olen äskettäin siirtynyt Mirellestä Qlairaan. Lähinnä ikä ja jatkuva rintojen arkuus syynä. Eli miten teillä menee ja minkälaisia pitkäaikaisvaikutuksia. Itseäni arveluttaa tuo hormonimäärien vaihtelu, kun tähän asti olen käyttänyt yksivaiheisia.. Onko kokemusta tuollaisesta siirtymisestä? Ja painovaikutus kiinnostaa myös, kun olen tällainen ikuinen laihduttaja...


      • mieimie
        Yökukkuja kirjoitti:

        Herättelenpä tätä keskustelua vähän, kun itse olen äskettäin siirtynyt Mirellestä Qlairaan. Lähinnä ikä ja jatkuva rintojen arkuus syynä. Eli miten teillä menee ja minkälaisia pitkäaikaisvaikutuksia. Itseäni arveluttaa tuo hormonimäärien vaihtelu, kun tähän asti olen käyttänyt yksivaiheisia.. Onko kokemusta tuollaisesta siirtymisestä? Ja painovaikutus kiinnostaa myös, kun olen tällainen ikuinen laihduttaja...

        täällä kans uusi aloittaja. Onko konkareilla kokeemuksia?
        Joo,kaikkihan me reagoidaan erillain näihin pilsuihin, mut kuitenkin....
        Aijon laittaa omia tuntemuksia kunhan niitä tulee.
        Aijemmin käytössä: YAZ
        Ikää: 38
        Yazista aurallinen migreeni!!!!!!!
        Hormoonaalinen ehkäisy auttanut akneen.
        Luomuna: runsaat kk. rinnat kipeänä, akne, mielialan vaihtelut,turvotus


    • L

      Mulla olis tossa qlaira - paketti oottamassa alotusta. Kysysinkin sellasta et syön nyt yasminellee ja kun nyt vaihdan siihen qlairaan ohjeitten mukaan suoraan yasminelle - paketin jälkeen, niin tuleeko vuoto sit sen ekan qlaira-laatan alussa vai vasta sitten siä niitten tummanpunasten/lumepillereiden aikana? Yritin googlata vastausta tähän mut ei löytyny...

    • kokeillut 43 v

      Sain vuoden alussa reseptin kyseiseen lääkkeeseen endometrioosin takia. Käytän verenpainelääkettä ja kysyin lääkäriltä voinko käyttää lääkettä ilman veritulppariskiä. Lääkäri sanoi, että ei ole riskiä saada veritulppaa. Aloitin Qlairan syömisen, olin syönyt 12 päivää kun sain kipuja pohkeseen. Lääkärissä todettin 2 veritulppaa, jotka aiheutui pillereistä. Hormoonit on loppuiäksi minun kohdalta poissuljettu.

    • 48vpillereitä?

      Itselläni on 43 vuotias tuore vaimo ja emme käytä mitään ehkäisyä,minkähänlainen riski on tulla raskaaksi?
      Ei se sinänsä häiritse koska on tosirakkaus kyseessä ja kaikki otetaan vastaan.

    • qlairagirl

      Aikaisemmin olin kokeillut Yaz ja Cerazette -merkkejä. Eivät sopineet: oireiksi näistä tuli itkuherkkyyttä, alakuloisuutta, päänsärkyä, kuivuutta ja haluttomuutta..
      Nyt siirryin Qlaira-pillereihin, joiden kerrottiin olevan miedompia. Ensimmäinen viikko meni hyvin - kuukautiset olivat niukemmat ja lyhytkestoisemmat kuin normaalisti, ei haittavaikutuksia. Yhdeksännen pillerin kohdalla alkoi mennä huonommin: suurimman osan päivästä ja yöstä itkeskelin hysteerisesti. Syyt saattoivat olla hyvinkin pieniä. Miehen kanssa tuli riitoja ja olin ärtyisä hänelle, seksi ei kiinnostanut lainkaan (täydellinen ehkäisyteho siis). Rinnoissa tuntui arkuutta ja ne kasvoivat mielestäni hieman.
      Päivittäisten melialan vaihteluiden vuoksi taidan lopettaa jo ensimmäisen levyn kesken. Tuskin se tästä paremmaksi muuttuu (tai ainakaan oma pää ei kestä odotella parempia aikoja). Kaikille ei hormonaalinen ehkäisy sovi.

    • hazaard

      Itsellä on hyviä kokemuksia, ainakin tähän saakka. Toinen levy puolessa jo menossa ja parempi olo päivä päivältä. Alussa oli todella paljon mm. elohiiriä, lihakset olivat jäykät, niskat/hartiat olivat kipeät, päätä särki ja olin väsynyt. Ekan listan aikana ärtyisyyttä esiintyi, mutta kun asian tiedosti itse niin sillä ei ollut vaikutusta elämiseen. Ja ed. mainitut asiat saattoivat johtua hyvin monesta asiasta, ei pelkästään pillereistä.

      Mielialani ovat tasoittuneet, seksihaluni on normaali (alussa tuntui, että pillerit hieman rauhoittaisivat haluja, mikä olisi ollut hyvä. Nyt on palattu normaaliin.) ja mieli tekee edelleen samalla tavalla. Rinnat turposivat koon verran, en valita. Seksi on loistavaa, qlairat ovat tehneet minut liukkaammaksi.

      Kuukautiset olivat niukat tavalliseen verrattuna. Sellaista pientä tuhnua 5 päivää. Hieman ennen kuukautisten alkua oli 1 päivä tiputtelua, mutta se hoitui pikkuhousunsuojalla. Mikä parasta kivut hoituivat yhdellä 400mg särkylääkkeellä! Aikaisemmin sain syödä päivässä 4g edestä särkkäreitä ja eipä ollut varmaa, että kipu helpottaisi.

      En valita minulle nämä ovat sopineet, mutta se on aina yksilöllistä, että mikä kenellekin sopii. Yasminelleista minulle tuli järkyttävät migreenit (ei ole aikaisemmin ollut), olin ärtyisä ja kiukkuinen. Cerazette laittoi paletin ihan sekaisin. Huimasi niin, että en ollut päästä lattialta ylös! Söin yhden levyn sitä ja totesin, että antaapa hormoonien olla. Viitisen vuotta pidin taukoa ja nyt päätin aloittaa uudelleen, koska kuukautiskivut olivat voimakkaat.

      Ja mitä ehkäisyyn tulee niin lääkäri on minulle ensisijaisesti kirjoittanut reseptiin, että raskauden ehkäisyyn. Jos, ottaa tabletit oikeassa järjestyksessä ja ajallaan niin ongelmaa ei pitäisi olla. :)

    • yllättynyt

      Qlaira pillerit ei sopinut minulle ollenkaan. Söin puolitoista liuskaa ja lopetin.
      Oireena sydämentykytys, hengenahdistus, närästys ja epätodellinen olo.
      Vaihdoin takaisin Femilar:n.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe