Nykyajan hienot turbokiisselit ovat vääntöpelejä ja pihejä, mutta: helvetin pahan hajuisia pakokaasuiltaan! Mikä siinä on että nykydieselit haisee sellaiselle kitkerän happamalle tai etikkaiselle? Vanhat nokilekat sentään tuoksui ihan hyvälle mutta nää uudet haisee karmealle. Jos ette usko, startatkaa autonne ja menkää tallustelemaan sen takaosan lähelle; mikä löyhkä! Tuo on ainoa syy miksi en suostu ottamaan autoa dieselinä.
Dieselauto haisee!
17
8093
Vastaukset
- minäin
Diesel kuin diesel ja pahalta haisee! Uusissa on tosiaan tällainen kitkerä haju jonka haistaa jopa maantienopeuksissa jos ajaa dieselin perässä. Vääntö olisi luonteva selitys hajulle, koska myös vessassa väännettäessä alkaa haisemaan. Toinen asia mikä noissa dieseleissä ottaa pattiin on se, että kun kesällä haluaisi ajaa kaupungissa ikkuna auki ja kuunnella radiota, niin tottakai siihen vierelle tulee joku traktorillaan ja radion ääni hukkuu kilinän alle.
- haisee pahasti...
Tämä se jaksaa vain vuodesta toiseen kirjoitella haisevista dieseleistä. On varmaan joko hiukan "keskenkasvuinen" provoilija tai sitten ei oikein ymmärrä mistä on kysymys.
Dieselautot eivät haise juuri ollenkaan. Bensa-autot haisevat etenkin kylmänä, kun katalysaattori ei vielä vielä täysin lämmin.
Nykyisten dieselien käyntiääni ei ole bensiiniautoja kovempaa eikä sitä voi juuri asiantuntijakaan äänestä erottaa.
Jos diesel haisee on vika varmasti haistajan liian kehittyneessä hajuaistissa. Ihmisellä kun jokin aisti terävöityy voi toinen aisti olla vajavainen, tästä lienee tässäkin tapauksessa kyse. - koita jaksaa
haisee pahasti... kirjoitti:
Tämä se jaksaa vain vuodesta toiseen kirjoitella haisevista dieseleistä. On varmaan joko hiukan "keskenkasvuinen" provoilija tai sitten ei oikein ymmärrä mistä on kysymys.
Dieselautot eivät haise juuri ollenkaan. Bensa-autot haisevat etenkin kylmänä, kun katalysaattori ei vielä vielä täysin lämmin.
Nykyisten dieselien käyntiääni ei ole bensiiniautoja kovempaa eikä sitä voi juuri asiantuntijakaan äänestä erottaa.
Jos diesel haisee on vika varmasti haistajan liian kehittyneessä hajuaistissa. Ihmisellä kun jokin aisti terävöityy voi toinen aisti olla vajavainen, tästä lienee tässäkin tapauksessa kyse.Jos haju- ja kuuloaistisi ei ole vielä kehittynyt tai olet menettänyt ne molemmat, käänny lääkärin puoleen.
Jos parkkipaikalla on vierekkäin käynnissä kaksi samanlaista autoa sillä erotuksella, että toisessa on diesel ja toisessa bensiini moottori, niin kumman ääntä et kuule ja kumman hajua et haista? - eråååpp
koita jaksaa kirjoitti:
Jos haju- ja kuuloaistisi ei ole vielä kehittynyt tai olet menettänyt ne molemmat, käänny lääkärin puoleen.
Jos parkkipaikalla on vierekkäin käynnissä kaksi samanlaista autoa sillä erotuksella, että toisessa on diesel ja toisessa bensiini moottori, niin kumman ääntä et kuule ja kumman hajua et haista?saa olla autoja mitä vaan. Ei häiritse uimarannalla tai rinteessä. Nämä väliajat menee vaikka puolukkamettässä
- karavaani kulkee
Otan osaa, mutta aion jatkossakin ajella dieselillä. Nytkyinen -06 TDI vaihtuu Joulukuussa uuteen CR TDI:hin. Näillä kilometreillä ja polttoainnenhinnoilla ei vaihtoehtoa.
- Anonyymi
haisee pahasti... kirjoitti:
Tämä se jaksaa vain vuodesta toiseen kirjoitella haisevista dieseleistä. On varmaan joko hiukan "keskenkasvuinen" provoilija tai sitten ei oikein ymmärrä mistä on kysymys.
Dieselautot eivät haise juuri ollenkaan. Bensa-autot haisevat etenkin kylmänä, kun katalysaattori ei vielä vielä täysin lämmin.
Nykyisten dieselien käyntiääni ei ole bensiiniautoja kovempaa eikä sitä voi juuri asiantuntijakaan äänestä erottaa.
Jos diesel haisee on vika varmasti haistajan liian kehittyneessä hajuaistissa. Ihmisellä kun jokin aisti terävöityy voi toinen aisti olla vajavainen, tästä lienee tässäkin tapauksessa kyse.Voi suakin raukkaa!
- asentajamerkki
missä on välijäähdytys on tuo pahanhajuinen pakokaasu, koska koneesta tuleva pakokaasu sisältää suhteessa enemmän typenoksideja muihin verrattuna. Turbon jälkeen välijäähdytetty ilma koneeseen syötettynä tehostaa polttoaineen palamista, mutta jättää jäljelle kuitenkin palamattomat aineosat, kuten typen oksidit.
Typen oksideista taas pyritään eroon katalysaattoreilla, jolloin typpioksidit muuttuvat typpikaasuksi.
Ainakin itse olen havainnut näitä varusteita uusissa tiisseleissä.- Ei kai sentään ?
Typen oksidit eivät ole palamattomia osia, vaan palamistuotteita.
Eikä välijäähdytin mitään palamista tehosta, alentaa ahdetun ilman lämpötilaa, joka puolestaan vähentää typenoksideja.
Voisit myös kertoa, missä henkilöautodieselissä olet havainnut pelkistävän katalysaattorin ? ? - koivuhalkoja
Ei kai sentään ? kirjoitti:
Typen oksidit eivät ole palamattomia osia, vaan palamistuotteita.
Eikä välijäähdytin mitään palamista tehosta, alentaa ahdetun ilman lämpötilaa, joka puolestaan vähentää typenoksideja.
Voisit myös kertoa, missä henkilöautodieselissä olet havainnut pelkistävän katalysaattorin ? ?on pinoamistuote. Näitä saatanan viisastelijoita ilmaantuu joka palstalle, jos et kirjoita täysin aukotonta tarinaa jutusta.
- aukotonta tarinaa
koivuhalkoja kirjoitti:
on pinoamistuote. Näitä saatanan viisastelijoita ilmaantuu joka palstalle, jos et kirjoita täysin aukotonta tarinaa jutusta.
Tosiaan, juttuhan oli joka osaltaan täyttä satuilua.
Hyvä vaan että joku vaivautui oikaisemaan. - werwer
Millä vitun katalysaattorilla, ei mulla vaan enää sellaista ole. Oli mutta nakkasin mäelle tehoa hukkaamasta.
- DieselMann
http://www.youtube.com/watch?v=LH6TgfseK_4
Siinä on linkkiä venäjältä, eikä muuten käy diiselillä, vaan kaikella paskalla mitä löytyy:) Suomenmaassa jaksetaan vääntää uusien autojen hajuista, mitä todella ei ole. Kyllä ne saastuttajat löytyy jostain muualta.- pensapata
On tainnut dieselin hiukkaspäästöt viedä nenäsi hajuaistin? Se on ainoa selitys sille, ettet tuntisi/haistaisi nykydieselautojen pahaa katkua. Se paha haju on tosiasia, kuten myös se että myös uusimmat dieselit savuttaa ihmeen paljon, kun niitä edelläajavia tuolla ruuhkissa seuraa.
Muutoin voisin ostaa seuraavaksi dieselmallin, mutta se haju ja savutus, ei ei. - DieselMann
pensapata kirjoitti:
On tainnut dieselin hiukkaspäästöt viedä nenäsi hajuaistin? Se on ainoa selitys sille, ettet tuntisi/haistaisi nykydieselautojen pahaa katkua. Se paha haju on tosiasia, kuten myös se että myös uusimmat dieselit savuttaa ihmeen paljon, kun niitä edelläajavia tuolla ruuhkissa seuraa.
Muutoin voisin ostaa seuraavaksi dieselmallin, mutta se haju ja savutus, ei ei.Ei niin pienet hajut vie hajuaistia, mutta en jaksa vaivata sellaisilla päätäni. Kyllä suomessa on autojen päästöt kuitenkin maailman huippuluokkaa, käy katsoon rajan taa ja puhu sitten mikä haisee:) suomessa on vaan näitä neitejä mitkä jaksaa valittaa, joka asiasta:) Kyllä ne bensa-autotkin haisee, etenkin kylmänä ja niin tekee myös diesel. Lämmetessään hajut vähenee. Kylminä pakkaspäivinä ruuhkassa kieltämättä haisee, mutta silloin sisäkierto päälle niin ei häiritse. Kyllä niistä päästöistä kannattaa olla enemmän huolissaan, mitkä tulee tehtaista jne. ja suomessa kun auton keski-ikä on keskimäärin 17vuotta niin siitä voi päätellä jotain.
- ääänneekkäs
DieselMann kirjoitti:
Ei niin pienet hajut vie hajuaistia, mutta en jaksa vaivata sellaisilla päätäni. Kyllä suomessa on autojen päästöt kuitenkin maailman huippuluokkaa, käy katsoon rajan taa ja puhu sitten mikä haisee:) suomessa on vaan näitä neitejä mitkä jaksaa valittaa, joka asiasta:) Kyllä ne bensa-autotkin haisee, etenkin kylmänä ja niin tekee myös diesel. Lämmetessään hajut vähenee. Kylminä pakkaspäivinä ruuhkassa kieltämättä haisee, mutta silloin sisäkierto päälle niin ei häiritse. Kyllä niistä päästöistä kannattaa olla enemmän huolissaan, mitkä tulee tehtaista jne. ja suomessa kun auton keski-ikä on keskimäärin 17vuotta niin siitä voi päätellä jotain.
Että tiiseli haisee.....
Niin pensakin.
Ja jutun kirjoittajatkin n 20-25 kertaa päivässä ja torstaisin ehkä enemmänkin.
Oisko sähköauto hajuton paitsi kun sitä sähköä tehdään.....
Ja että pitää pahaa ääntäkin....
Huh sentään.
Talvella häiritsen valoissa radionkuunteluanne Jaguaarin tiiselillä 260hv 6,4sek 0-100 ja kesällä
jenkki V8:lla ( pensa ) ja enemmänkin 400hv....
Voi teitä raukkoja kun on kestämistä!
- Anonyymi
Kyllähän noi kiisselit aika ikävästi kurkkuun käyvät.
Jos henkilöautokannasta poistettaisiin diesel autot ja korvattaisiin bensa-autoilla niin kyllä olisi ilmassa vähemmän katkua ja saasteita.
En tiedä kuka idiootti aikoinaan halusi väkisin tunkea kiisseleitä henkilöautokantaan.
Kaiken maailman hiukkassuodattimia pitää änkeä pakoputkistoon - kertoo jo aika paljon kiisselin aiheuttamista epäpuhtauksista.
Raskaassa kalustossa ymmärrän kiisselin käytön, mutta henkilö-autoissa en.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869