Naantalin vainajien hiiltyneet ruumiit eivät vielä ole ehtineet edes kylmetä, kun jo PAPISTO on ratsastamassa omaisten SURULLA! Nyt ollaan SUURONNETTOMUUDEN varjolla järjestämässä omaisille JUMALANPALVELUSTEATTERIA, MARKKINOIMASSA kirkkoa ja haalimassa uusia aktiiveja SEURAKUNTIIN!!! Voi PERKELE näitä ruumiinsyöjäpappeja, etten paremmin sano! Eikö RAHASTUKSELLA ja kansan KUSETTAMISELLA ole mitään rajaa? EROA KIRKOSTA ja tee se HETI!!!
PAPIT HAASKALLA, osa 3243.
14
332
Vastaukset
- N@sse
Vapaa-ajattelijoiden puheenjohtaja Jussi K. Niemelä sanoo vihreän langan haastattelussa: Vapaa-ajattelijat on pahin hörhölahko johon olen kuulunut. Hänen äitinsä on lestadiolainen, joten vertailukohtaa on.
Eroa siis vapaa-ajattelijoista.- eroa kirkosta
Ihminen pitää ns. normaalimpana sitä mihin on lapsuudessa kasvanut eli Niemelän lestadioilaispohja vaikuttaa hänen maailmankuvaansa. Lestadiolaisten ajatuksenjuoksu on niin poikkeavaa muihin nähden, että heidän silmissään muut ovat niitä hörhömpiä kuin he itse.
- kristitty rivijäsen
Viestisi on parasta mahdollista mainosta kirkolle, mitä tältä palstalta löytyä voi. Vaikka suhtautuisikin kirkkoon kriittisesti niin tuollaisen limboilun jälkeen tekee mitä tahansa muuta kuin eroaa kirkosta. Siispä kiitos! Jatka tuohon tapaan!
- Kössönöm
Minusta olisi parasta ja oikeudenmukaisinta, että te hihut maksaisitte kirkon touhut omasta pussistanne, ettekä olisi mankumassa yhteiskunnalta rahaa taikauskonne pönkittämiseksi.
Missä kohtaa teillä tulisi raja vastaan? Kun kirkko alkaisi kerätä uusien "pyhäkköjensä" rakennuskustannukset jäsenistöltä, kun piispojen palkankorotukset pantaisiin jäsenistön maksettavaksi, kun teologien koulutusta ei hoidettaisikaan enää yhteiskunnan rahoituksella, vaan kirkko, siis jäsenistö, sen maksaisi. Mikä olisi se kipuraja, jonka jälkeen te kieltäytyisitte kustantamasta tätä huuhaata. Olisiko 10% kirkollisvero sellainen? Vai oletteko aatteenne puolesta valmiita maksamaan jopa 20% tuloistanne? - olen kanssa
Kössönöm kirjoitti:
Minusta olisi parasta ja oikeudenmukaisinta, että te hihut maksaisitte kirkon touhut omasta pussistanne, ettekä olisi mankumassa yhteiskunnalta rahaa taikauskonne pönkittämiseksi.
Missä kohtaa teillä tulisi raja vastaan? Kun kirkko alkaisi kerätä uusien "pyhäkköjensä" rakennuskustannukset jäsenistöltä, kun piispojen palkankorotukset pantaisiin jäsenistön maksettavaksi, kun teologien koulutusta ei hoidettaisikaan enää yhteiskunnan rahoituksella, vaan kirkko, siis jäsenistö, sen maksaisi. Mikä olisi se kipuraja, jonka jälkeen te kieltäytyisitte kustantamasta tätä huuhaata. Olisiko 10% kirkollisvero sellainen? Vai oletteko aatteenne puolesta valmiita maksamaan jopa 20% tuloistanne?joskus miettinyt tuota samaa asiaa. Varmaa olisi se, että 10% kirkollisvero kaataisi koko kirkon. Ei kukaan haluaisi maksaa sellaisia summia tyhjänpäiväiselle huuhaa järjestölle. Olen monesti ihmetellyt kun eräs varakas, ja isotuloinen kaverini kuuluu kirkkoon, ja maksaa kirkonveroa. Hän sanoo olevansa ateisti, ei usko kirkon opetuksiin mitenkään, mutta siitä huolimatta kuuluu siihen puljuun. Onkin sanonut harkitsevansa monta kertaa eroa, mutta ei ole eronnut. Ihmettelen miksi ei eroa.
- Atte Ateisti
Vierastan ajatusta, että kaikki onnettomuuksissa kuolleet ovat automaattisesti kirkon eikä omaistensa omaisuutta.
Enkä usko, että kirkonmiehet ymmärtävät pointtiani. - tapahtukoon sinun ta
Atte Ateisti kirjoitti:
Vierastan ajatusta, että kaikki onnettomuuksissa kuolleet ovat automaattisesti kirkon eikä omaistensa omaisuutta.
Enkä usko, että kirkonmiehet ymmärtävät pointtiani.Jumal järjestää nuo onnettomuudet saadakseen kirkolle näkyvyyttä, onnettomuuksien uhrit kuuluvat Jumalaa edustavalle kirkolle.
- Kössönöm
olen kanssa kirjoitti:
joskus miettinyt tuota samaa asiaa. Varmaa olisi se, että 10% kirkollisvero kaataisi koko kirkon. Ei kukaan haluaisi maksaa sellaisia summia tyhjänpäiväiselle huuhaa järjestölle. Olen monesti ihmetellyt kun eräs varakas, ja isotuloinen kaverini kuuluu kirkkoon, ja maksaa kirkonveroa. Hän sanoo olevansa ateisti, ei usko kirkon opetuksiin mitenkään, mutta siitä huolimatta kuuluu siihen puljuun. Onkin sanonut harkitsevansa monta kertaa eroa, mutta ei ole eronnut. Ihmettelen miksi ei eroa.
mikä se kipuraja olisi. Minulle ei ole selvinnyt se, miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa huuhaan levittämisestä ja koko tuosta kalliista kirkon organisaatiosta äyrin latia.
- laiminlyönti
Atte Ateisti kirjoitti:
Enkä usko, että kirkonmiehet ymmärtävät pointtiani.ei ole muistotilaisuuden arvoinen. Näin kävi Nokialla kun insuliinihoitaja surmasi toistakymmentä potilasta.
Luonnononnettomuus tai vähempiarvoisen aiheuttaman vahingon suru on kirkon erityisessä suojeluksessa. Esimerkkinä Myyrmanni, Jokela, Kauhajoki tai tsunami.
- juutas.
Mitäänhän ei kai tapahtu kaikkivaltiaan sallimatta.
- viisas mummu
Voiko noin järjetön ihminen olla?
- juutas.
viisas mummu kirjoitti:
Voiko noin järjetön ihminen olla?
Eikös uskovien mielestä ole niin, että mikään ei tapahdu Jumalan sallimatta. Niinpä Kaikkivaltiaan olisi täytynyt sallia tämäkin tapahtuma.
Järjetönhän tuo ajatus onkin. Eiväthän mitkään jumalat onneksi tapahtumiin vaikuta tavalla eikä toisella. - viisas mummo
juutas. kirjoitti:
Eikös uskovien mielestä ole niin, että mikään ei tapahdu Jumalan sallimatta. Niinpä Kaikkivaltiaan olisi täytynyt sallia tämäkin tapahtuma.
Järjetönhän tuo ajatus onkin. Eiväthän mitkään jumalat onneksi tapahtumiin vaikuta tavalla eikä toisella.Miksi "uskovat" eivät käytä heille annettua valtaa vai eikö se toimi??? :) :0
Matt. 21:22 Ja kaikki, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, sen te saatte.
Voisiko "uskovat" uskoen nyt anoa rukouksessa, että yhdellekään nuorelle, eikä kenellekään muullekaan ihmiselle jumala enää tahtoisi järjestää mitään kamalia tappopeijaisia??? ..... SEN TE SAATTE, kuten sanassa luvataan, heh.
- Atte Ateisti
En voinut välttyä samalta havainnolta.
Kun tavallisesti kuolemantapauksen jälkeen hautajaiset ja muistotilaisuus pidetään 2vk - kuukausi tai enemmän kuolemasta, niin nyt kirkko kiirehti pippaloimaan heti samana päivänä, takomaan kun rauta oli vielä kuumaa.
Jos itse olisin onnettomuudessa kuollut ateisti, tai joku ateistiystäväni kuolisi onnettomuudessa, pitäisin erittäin huonona tapana että kirkko kutsuisi itsensä pippaloimaan minun ruumiini tai hänen ruumiinsa äärelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043364
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201913- 691896
- 381847
- 211731
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341429Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91339- 481337