Autuas ihana kosto ?

Ps. 137:8
Ja sinä Babylon, tuhoon tuomittu nainen!
Hyvin tekee se, joka sinulle kostaa sen minkä meille teit.
[Jes. 13:19,20; Jer. 50:29,30, 51:24,25]

Jotka hakevat Vanhasta Testamentista ohjeensa, ne eivät mitän tiedä uudesta liitosta Jeesuksen veressä!

Luuk. 23:34
Mutta Jeesus sanoi:
"Isä, anna heille anteeksi. He eivät tiedä, mitä tekevät."
* Sotilaat jakoivat keskenään Jeesuksen vaatteet heittämällä niistä arpaa.
[Jakeen alkuosa tähdellä merkittyyn kohtaan asti puuttuu useista tärkeistä käsikirjoituksista.]
[Matt. 5:44 | Ap. t. 3:17, 7:60; 1. Tim. 1:13 | Ps. 22:19]

Room. 12:19
Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle,
sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

Matt. 5:9
Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.

Kosto elää, mutta eläköön VAIN Jumalan ajatuksissa.
Antti

14

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamattumies*

Ps. 137.
      8 Tytär Baabel, sinä häviön oma, autuas se, joka sinulle kostaa kaiken, minkä olet meille tehnyt!
      9 Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!

Voi meitä jos psalmeista lohdutusta etsimme emmekä uudesta testamentista!
      Kestämmekö hiukan pidempänä tuon autuaaksi julistavan runon?
      Emmehän yhdy piinaamaan, sillä siihen on oikeus vain Herralla?
      Uusi Testamentti on tottavie uskovien oppikirja eikä vanha.

1 Baabelin virtain vierillä-siellä me istuimme ja itkimme, kun Siionia muistelimme.
      2 Pajuihin, joita siellä oli, me ripustimme kanteleemme.
      3 Sillä vangitsijamme vaativat meiltä siellä lauluja ja orjuuttajamme iloa: "Veisatkaa meille Siionin virsiä".
      4 Kuinka me voisimme veisata Herran virsiä vieraalla maalla?
      5 Jos minä unhotan sinut, Jerusalem, niin unhota sinä minun oikea käteni.
      6 Tarttukoon kieleni suuni lakeen, ellen minä sinua muista, ellen pidä Jerusalemia ylimpänä ilonani.
      7 Muista, Herra, Jerusalemin tuhopäivä, kosta se Edomin lapsille, jotka sanoivat: "Hajottakaa se, hajottakaa perustuksia myöten!"
      8 Tytär Baabel, sinä häviön oma, autuas se, joka sinulle kostaa kaiken, minkä olet meille tehnyt!
      9 Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!

• Eskatologi

Psalmi 73. vapauttaa katkeruudesta ja kateudesta ... ne joilal on uusitestamentillinen sydän

1 Aasafin virsi. Totisesti, Jumala on hyvä Israelille, niille, joilla on puhdas sydän.
        2 Mutta minun jalkani olivat vähällä kompastua, askeleeni olivat aivan liukahtaa.
        3 Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän.
        4 Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat.
        5 Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä.

6 Sentähden on ylpeys heillä kaulakoristeena, väkivalta on puku, joka heidät verhoaa.
        7 Heidän silmänsä pullistuvat ulos heidän lihavuudestaan, heidän sydämensä kuvittelut kulkevat valtoimina.
        8 He pilkkaavat ja puhuvat väkivallan puheita pahuudessansa, he puhuvat kuin korkeuksista.
        9 Heidän suunsa tavoittelee taivasta, ja heidän kielensä kulkee pitkin maata.
        10 Sentähden heidän kansansa liittyy heihin ja särpii vettä kyllälti.

11 Ja he sanovat: "Kuinka Jumala sen tietäisi, onko tietoa Korkeimmalla?"
        12 Katso, nämä ovat jumalattomat; kuitenkin he elävät ainaisessa rauhassa ja rikastuvat yhäti.
        13 Turhaan minä olen pitänyt sydämeni puhtaana ja pessyt käteni viattomuudessa:
        14 minua vaivataan joka aika, ja minä saan joka aamu kuritusta.
        15 Jos olisin sanonut: "Noin minäkin puhun", katso, niin minä olisin ollut petollinen koko sinun lastesi sukua kohtaan.

16 Minä mietin päästäkseni tästä selvyyteen; mutta se oli minulle ylen vaikeata,
        17 kunnes minä pääsin sisälle Jumalan pyhiin salaisuuksiin ja käsitin, mikä heidän loppunsa on oleva.
        18 Totisesti, sinä panet heidät liukkaalle, perikatoon sinä heidät syökset.
        19 Kuinka he joutuvatkaan äkisti turmioon! He hukkuvat, heidän loppunsa on kauhistava.
        20 Niinkuin unen käy herätessä, niin sinä, Herra, kun heräjät, heidän valhekuvansa hylkäät.

21 Kun minun sydämeni katkeroitui ja minun munaskuihini pisti,
        22 silloin minä olin järjetön enkä mitään älynnyt, olin sinun edessäsi kuin nauta.
        23 Kuitenkin minä pysyn alati sinun tykönäsi, sinä pidät minua kiinni oikeasta kädestäni.
        24 Sinä talutat minua neuvosi mukaan ja korjaat minut viimein kunniaan.
        25 Ketä muuta minulla olisi taivaassa! Ja kun sinä olet minun kanssani, en minä mistään maan päällä huoli.

26 Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti.
        27 Sillä katso, jotka sinusta eriävät, ne hukkuvat, sinä tuhoat kaikki, jotka haureudessa sinusta luopuvat.
        28 Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.

Vapauttakaamme sielumme Jumalan lasten iloon. Meillä on tulevaisuus ja toivo.

Eskatologi

• benedi=siunattu

" eLLEIVÄT HE USKO mOOSESTA JA PROFEETTOJA EI SE AUTA, VAIKKA JEESUS NOUSISI
      KUOLLESTA YLÖS" Jeesus

Jeesus haki ohjeensa VT- puolelta, koska Hän oli ja eli koko ajan siellä!!
      En Minä muuta sitä mikä minun huuliltani on lähtenyt"
      " Ja Jumala sanoi: " Tulkoon valkeus ja valkeus tuli, ja pimeys (onko se antti?) ei
      sitä k'äsittänyt!
      Kuka oli tämä valkeus? Johannesko?
      Ei ollut, sillä hän oli se, joka todisti valkeudesta!
      Todistaako anttikin!?
      Tuskin, mutta Jeesus lähti Mooseksesta ja profeetoista ja selitti heille kaikki...

• ### Jeesus haki ohjeensa VT- puolelta, koska Hän oli ja eli koko ajan siellä!! ### (benedi)

Otsikoit "Jeesus ja Antti" ja minun Jeesukseni todellakaan ei hakenut neuvoa vanhasta liitosta vaan teki
        aivan uuden liiton minun kanssani, omassa veressään. Hänen ruumiinsa uhrin Jumala pyhitti "uudeksi, eläväksi tieksi".

Hepr. 10:5
        Siksi Kristus sanoo maailmaan tullessaan: -- Uhreja ja lahjoja sinä et halunnut, mutta sinä loit minulle ruumiin.
        [10:5-7: Ps. 40:7-9 : 10:5,6: Ps. 50:13; Aam. 5:22; Miika 6:6,7]

Hepr. 10:10
        Tämän tahdon mukaisesti meidät on pyhitetty ainutkertaisella uhrilla, kun Jeesus Kristus uhrasi oman ruumiinsa. [Hepr. 9:12,28]

Hepr. 10:20
        ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.

Esirippu kaikkeinpyhimpään on ikuisiksi ajoiksi avattu! Isä meidän -rukous on eräs askel astua kaikkein
        pyhimpään sisälle. Tärkeintä siinä on Jeesuksen sovitustyön hyväksyminen näillä sanoilla:
        "Anna meille meidän syntimme (velkamme) anteeksi niinkuin mekin anteeksi annamme meidän velallisillemme (niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet).

• alex-kasi

luo, ylläpitää ja surmaa jos haluaa ... ja herättää kuolleet kerran .. vain Hän voi sen tehdä.. ei kannata alkaa mittaamaan Jumalan teitä ... mutta Raamattu sanoo, että mitään ikuista piinaa ei ole.. siis älä sellaiseen usko.

• alex-jumala

Kas, alex joutui toteamaan, että Jumala on kostaja ja piinaaja myöskin -- väärämielisille.
        Mutta alex asettuu jumalaksi ja selittelee Jumalan tahdon väärämielisiä kohtaan pois laskuista.

• hyvää yötä
        alex-jumala kirjoitti:

Kas, alex joutui toteamaan, että Jumala on kostaja ja piinaaja myöskin -- väärämielisille.
        Mutta alex asettuu jumalaksi ja selittelee Jumalan tahdon väärämielisiä kohtaan pois laskuista.

Kyllä kai sinua huomenna hävettää, kun selvin päin luet näitä öisiä höpinöitäsi.

• mie'vaa
        alex-jumala kirjoitti:

Jumala herättää kuolleet kerran koeta ymmärtää.. Kaikki on Jumalan kädessä. Ja Jumala on oikeudenmukainen, siis ei mikään pinaaja.. ihmiset tekevät pahuutta ei Jumala..

• d:tor
        alex-jumala kirjoitti:

mitä kirjoitetaan.

• Palataanko astialle?
        d:tor kirjoitti:

mitä kirjoitetaan.

Jotka hakevat Vanhasta Testamentista ohjeensa, ne eivät mitän tiedä uudesta liitosta Jeesuksen veressä!

Mutta Jeesus sanoi:

Kosto elää, mutta eläköön VAIN Jumalan ajatuksissa, ei ihmisten.

• Ajattelija..
        d:tor kirjoitti:

mitä kirjoitetaan.

kirjoituksessaan, ettei Jeesus voi asua sydämmessä, koska hän on lihaa ja luuta. Siitähän saa sitten selvän käsityksen kun ihminen kuolee hänet haudataan ja se niin kutsuttu sielu kun se ei teidän käsityksen mukaan koskaan kuole, joutuu sitten helvetiin, mutta oletko koskaan tullut ajatelleeksi sitä että sielu on ruumiiton( koska ruumis makaa haudassa ja mätänee) ei sielua voi pitää mikään siellä helvetissä koska hänellä ei ole ruumista, kun alkaa polttelemaan niin kyllä se lentää sieltä pois helvetin lieskoista. Samoin ei saatanakkaan anna piinata siellä itseään tulisessa pätsissä.
        Ja Jumala ei voi pidättää heitä siellä olemaan koska, he ovat täydellisesti erossa Jumalasta.

Näin älytöntä selitystä se teidän helvetti oppinne julistaa.

• Ajattelija.. kirjoitti:

kirjoituksessaan, ettei Jeesus voi asua sydämmessä, koska hän on lihaa ja luuta. Siitähän saa sitten selvän käsityksen kun ihminen kuolee hänet haudataan ja se niin kutsuttu sielu kun se ei teidän käsityksen mukaan koskaan kuole, joutuu sitten helvetiin, mutta oletko koskaan tullut ajatelleeksi sitä että sielu on ruumiiton( koska ruumis makaa haudassa ja mätänee) ei sielua voi pitää mikään siellä helvetissä koska hänellä ei ole ruumista, kun alkaa polttelemaan niin kyllä se lentää sieltä pois helvetin lieskoista. Samoin ei saatanakkaan anna piinata siellä itseään tulisessa pätsissä.
        Ja Jumala ei voi pidättää heitä siellä olemaan koska, he ovat täydellisesti erossa Jumalasta.

Näin älytöntä selitystä se teidän helvetti oppinne julistaa.

### Antti kirjoitti yhdessä
        Ajattelija.. 12.10.2009 03:13
        kirjoituksessaan, ettei Jeesus voi asua sydämmessä, koska hän on lihaa ja luuta. ###

JOS olen niin kirjoittanut, olen täyttä potaskaa kirjoittanut. Tosiasiassa, jos olisit väitteesi kopsannut
        todisteeksi, niin minähän nimenomaan tuollaista väittämää vastaan kirjoitin. Että se ei ymmärrä
        hengellisiä asioita, joka noin materialistisesti päättelee. Sillä Jeesus itse sanoo, ettei hänelle kelpaavat
        vain ne jotka syövät hänen lihaansa ja juovat hänen vertansa. Joten hengellinen maailma ja Jumalan
        valtakunta on jotain muuta kuin tomumaja.
        Jeesus lupaa mysö, että jotka häneen uskovat, hän tulee Isän kanssasellaisen ihmisen sisimpään asumaan
        ja aterioimaan. Hengellistä vuorovaikutusta siis eikä lihallista tai luisevaa.

MITÄ MIELTÄ OLET TÄMÄN KETJUN ALOITUKSESTANI, TUNTEMATON SUUNSOITTAJA ?

Mutta Jeesus sanoi:

Kosto elää, mutta eläköön VAIN Jumalan ajatuksissa, ei ihmisten.

• 1. Samuelinkirja 24.

3 (24:4) Tien varressa oli lammastarhoja ja luola, ja tultuaan niiden kohdalle Saul meni luolaan tarpeilleen. Mutta Daavid ja hänen miehensä istuivat luolan perällä. [Tuom. 3:24]
      4 (24:5) Miehet sanoivat Daavidille: "Nyt on tullut se päivä, josta Herra on sanonut sinulle: 'Minä jätän vihollisesi sinun käsiisi, niin että voit tehdä hänelle mitä tahdot.'" Silloin Daavid meni ja leikkasi salaa palasen Saulin viitan liepeestä.
      5 (24:6) Mutta sen tehtyään hän sai piston sydämeensä

6 (24:7) ja sanoi miehilleen: "Herra varjelkoon minua tekemästä tällaista kuninkaalleni, Herran voidellulle! Varjelkoon Herra minua kohottamasta kättäni häntä vastaan, sillä hän on Herran voideltu!" [2. Sam. 1:14]
      7 (24:8) Daavid piti miehensä aloillaan eikä päästänyt heitä Saulin kimppuun, ja niin Saul lähti luolasta jatkaakseen matkaansa.
      8 (24:9) Sen jälkeen myös Daavid tuli ulos luolasta ja huusi Saulin perään: "Herrani, kuningas!" Kun Saul kääntyi katsomaan taakseen, Daavid kumartui kunnioittavasti maahan saakka

9 (24:10) ja sanoi Saulille: "Miksi kuuntelet ihmisten puheita, kun he sanovat: 'Daavid tahtoo sinulle pahaa'?
      10 (24:11) Nyt voit omin silmin nähdä, että Herra jätti sinut tänään luolassa minun käsiini. Mieheni neuvoivat minua tappamaan sinut, mutta minä säästin sinut ja sanoin: 'En voi kohottaa kättäni kuningastani vastaan, sillä hän on Herran voideltu.'

Ihmeellisintä on se, että Jumala oli jo voidellut Daavidin kuninkaaksi ja hyljännyt Saulin kuninkuuden.
      Mutta kun virallisuudet vielä puuttuivat, Daavid ei ahnehtinut valtaanpääsyä millään tavoin.

• Veistelyä

Vaikka tuo sunnuntailakipedonmerkki (?) on heijänkin mielestä vasta tulossa niin kaiken aikaa heiluu kirves.
        Jumalan lapsilla ei ole sellaiseen tuomitsemiseen oiekutusta.

Jes. 55:8
        Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.

Jes. 55:9
        Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.

Jer. 29:11
        Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.

Daavidista ja Daavidin pojasta eivät adventistit tahdo oppia ottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1083
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      847
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      783
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      728
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      529
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      294
      525
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      521
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      479
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Kalle irtisanoutui

Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin
      Orimattila
      53
      454
    Aihe