Oikeassa olemisen " Pakkopaita "!

Mohikaani_27

* Ollaankohan me, jotka sanomme olevamme uskovaisia, ja haluamme olla kaikkitietäväisiä, esm. mitä tulee helluntailaisuuteen, uudestisyntymiseen, pelastukseen, Raamatun tietämykseen, ja kaikkeen tähän edellä mainittuun liityvään laajalonkeroiseen asiarunsauteen?

* Onko, esm. uskovaiselle, jos tukeudutaan Raamatun opetukseen, ylipäätään käydä " ekivaarin " kanssa opillista vääntöä? Raamattu opettaa, että " varoitettuasi kerran tai kahdesti, etemme enää seurustelisi harhaoppisten kanssa. "

Jos teemme oikein, emme lue harhaoppisten kirjoituksia, varsinkaan väittelymielessä, emmekä väittele ekivaarin, emmekä muidenkaan harhaoppisten kanssa. Meillähän on Jeesuksen Kristuksen evankeliumi, jota apostolit myös julistivat, jonka saivat suroraan Herralta. Evnkeliumissa ei ole mitään väittelyn aineksia, se uskotaan, tai sitten ei.

* Eikö meidän tulisi vaan julistaa evankeliumin ilosanomaa, ken uskoo, hän näkee ja kokee, joka ei usko, se jääköön " Herran haltuun! "

* Raamatun opetus sävyisässä ja viisaudessa esille tuotuna, on varmaan tälläkin palstalla sallittua, ja jopa suositeltavaa.

71

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi esimerkki Jeesuksen opetuksista, mitä ekivaari ei usko! Sinä vain syyttelet, mutta et pysty todistamaan syytöksiäsi oikeiksi, vaan itse unohdat useita Jeesuksen terveitä opetuksia ikään kuin Jeesus ei niitä olisi opettanutkaan! TE PELKÄÄTTE EKIVAARIN ESILLE TUOMIA raamatunselityksiä,!

• ekivaari on harhassa, pois evankeliumin piiristä, perustuu sinun itsesi esittämään täysin epäraamatulliseen itsevalittuun Raamatun sovellukseesi.

* Matt. 1: Apostolin kertomuksen Jeesuksen syntymästä ja alkuperästä kieltäminen, ja järkiperäinen selittely, totuuden kieltämiseksi. Sama koskee Luuk.1: Missä lääkäri/apostoli kertoo seikkaperäiseti, miten Jeesusken lihaan tuleminen tapahtui.
        * Kiellät Jeesuksen Pyhästä Hengestä sikiämisen, selittäen sen täysin Raamatun ulkopuolelta , = oman järjen päätelmin aivan toiseksi, kuin mitä Raamattu opettaa. Ja tässä sinun harhaan menosi vie koko Raamatun ymmärtämisesi täysin sivuraiteille.
        * Enempää en asiasta kinaa. Tee siis parannus, ja usko evankeliumi, niin kuin se on Raamattuunkirjoitettu.
        * Usko, tai ole uskomatta, oma on valintasi, evankeliumi ei ole sinun vallassasi sitä muutella mieleiseksi. Sinä uskot mitä on kirjoitettu, tai sitten et. Niinkuin jo sanoin, en väittele, koska tiedän mitä Raamattu opettaa, oikeasti. " Se voitelu opettaa teille kaikki, eikä ole valhetta, ja se voitelu pysyy. ! "

* Ja koska kiellät perustotuudet, ei ole mitään mieltä kinata kanssasi. Kun asialta on pohja poissa, ei siihen voi mitään rakentaa, ja just näin on sinun kieltäessäsi Jeesuksen Jumalan Pojan.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

ekivaari on harhassa, pois evankeliumin piiristä, perustuu sinun itsesi esittämään täysin epäraamatulliseen itsevalittuun Raamatun sovellukseesi.

* Matt. 1: Apostolin kertomuksen Jeesuksen syntymästä ja alkuperästä kieltäminen, ja järkiperäinen selittely, totuuden kieltämiseksi. Sama koskee Luuk.1: Missä lääkäri/apostoli kertoo seikkaperäiseti, miten Jeesusken lihaan tuleminen tapahtui.
        * Kiellät Jeesuksen Pyhästä Hengestä sikiämisen, selittäen sen täysin Raamatun ulkopuolelta , = oman järjen päätelmin aivan toiseksi, kuin mitä Raamattu opettaa. Ja tässä sinun harhaan menosi vie koko Raamatun ymmärtämisesi täysin sivuraiteille.
        * Enempää en asiasta kinaa. Tee siis parannus, ja usko evankeliumi, niin kuin se on Raamattuunkirjoitettu.
        * Usko, tai ole uskomatta, oma on valintasi, evankeliumi ei ole sinun vallassasi sitä muutella mieleiseksi. Sinä uskot mitä on kirjoitettu, tai sitten et. Niinkuin jo sanoin, en väittele, koska tiedän mitä Raamattu opettaa, oikeasti. " Se voitelu opettaa teille kaikki, eikä ole valhetta, ja se voitelu pysyy. ! "

* Ja koska kiellät perustotuudet, ei ole mitään mieltä kinata kanssasi. Kun asialta on pohja poissa, ei siihen voi mitään rakentaa, ja just näin on sinun kieltäessäsi Jeesuksen Jumalan Pojan.

yleistietoa, josta apostoli Pietari opasti näin;

2. Pietarin kirje 1
        20 "Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;"

Mohikaani, Sinä selität evankeliumia "omin neuvoin", mutta minä kuuntelen ensin Jeesuksen ja apostolien selitykset näihin syntymismysteereihin, mutta sinä kumppanisi ette kärsi kuunnella Jeesuksen ja apostolien selityksiä, että;

Johannes 6
        63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; EI LIHA MITÄÄN HYÖDYTÄ. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."

Johannes 3
        6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

2. Korinttolaiskirje 5
        16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

1. kirje Timoteukselle 1
        3 "Makedoniaan lähtiessäni kehotin sinua jäämään Efesokseen, jotta kieltäisit siellä eräitä levittämästä vieraita oppeja [Ap. t. 20:1]
        4 ja harrastamasta taruja ja noita loputtomia sukuluetteloita. Ne johtavat vain turhiin tutkisteluihin eivätkä palvele Jumalan suunnitelmaa, joka avautuu vain uskolle." [1. Tim. 4:7, 6:20; 2. Tim. 2:16; Tit. 1:14, 3:9]

Titus 3
        9 "Vältä typeriä väittelyitä, sukuluetteloita sekä lakia koskevia riitoja ja kiistoja, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia." [1.Tim. 1:4 ]

Minä siis yritän vältellä noita TURHIA, LIHALLISIA SUKULUETTELOITA, KOSKA NE OVAT HYÖDYTTÖMIÄ!

Niiden sijaan minä otan huomiooni Jeesuksen oman opetuksen omasta Jumalasta syntymisestään, että hän on syntynyt ja syntyy vastaisuudessakin jokaisen Jumalan tahtoa tekevän puhtaassa sydämessä, hyvässä omassatunnossa ja vilpittömässä mielessä, jolloin "Jokainen, joka tekee Jumalan tahdon, on minun äitini"!

Ja myös apostolien "pyhyyden hengen mukaisen opetuksen Jeesuksen Kristuksen syntymisestä minä otan tarkasti huomioon, että         Jumalan evankeliumi ...

Roomalaiskirje 1
        3 "on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
        4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

• veli.vapaa
        Mohikaani_27 kirjoitti:

ekivaari on harhassa, pois evankeliumin piiristä, perustuu sinun itsesi esittämään täysin epäraamatulliseen itsevalittuun Raamatun sovellukseesi.

että sinulla jäi taas se vanha levy päälle?

• ekivaari kirjoitti:

2. Pietarin kirje 1
        20 "Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;"

Mohikaani, Sinä selität evankeliumia "omin neuvoin", mutta minä kuuntelen ensin Jeesuksen ja apostolien selitykset näihin syntymismysteereihin, mutta sinä kumppanisi ette kärsi kuunnella Jeesuksen ja apostolien selityksiä, että;

Johannes 6
        63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; EI LIHA MITÄÄN HYÖDYTÄ. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."

Johannes 3
        6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

2. Korinttolaiskirje 5
        16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

1. kirje Timoteukselle 1
        3 "Makedoniaan lähtiessäni kehotin sinua jäämään Efesokseen, jotta kieltäisit siellä eräitä levittämästä vieraita oppeja [Ap. t. 20:1]
        4 ja harrastamasta taruja ja noita loputtomia sukuluetteloita. Ne johtavat vain turhiin tutkisteluihin eivätkä palvele Jumalan suunnitelmaa, joka avautuu vain uskolle." [1. Tim. 4:7, 6:20; 2. Tim. 2:16; Tit. 1:14, 3:9]

Titus 3
        9 "Vältä typeriä väittelyitä, sukuluetteloita sekä lakia koskevia riitoja ja kiistoja, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia." [1.Tim. 1:4 ]

Minä siis yritän vältellä noita TURHIA, LIHALLISIA SUKULUETTELOITA, KOSKA NE OVAT HYÖDYTTÖMIÄ!

Niiden sijaan minä otan huomiooni Jeesuksen oman opetuksen omasta Jumalasta syntymisestään, että hän on syntynyt ja syntyy vastaisuudessakin jokaisen Jumalan tahtoa tekevän puhtaassa sydämessä, hyvässä omassatunnossa ja vilpittömässä mielessä, jolloin "Jokainen, joka tekee Jumalan tahdon, on minun äitini"!

Ja myös apostolien "pyhyyden hengen mukaisen opetuksen Jeesuksen Kristuksen syntymisestä minä otan tarkasti huomioon, että         Jumalan evankeliumi ...

Roomalaiskirje 1
        3 "on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
        4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

* " Evankeliumit ovat vain pyöreätä ekivaariKäyttäjän viestit13.10.2009 10:26 yleistietoa, josta apostoli Pietari opasti näin; " Noin kirjoitti ekivaari !

* Näin se on hänen omana tunnustuksena nyt saatu lukea, mitä sitä enää hänen kassaan kinaamaan. * Jeesus on vain Joosefin poika, ja evankeliumit hölynpölyä, ja aikaisemmalta ajalta, Raamattu on naurettava ! Kuka vielä uskoo ekivaaarin satuja?

* " Evankeliumit ovat vain pyöreätä ekivaariKäyttäjän viestit13.10.2009 10:26 yleistietoa, josta apostoli Pietari opasti näin; " Noin kirjoitti ekivaari !

* Näin se on hänen omana tunnustuksena nyt saatu lukea, mitä sitä enää hänen kassaan kinaamaan. * Jeesus on vain Joosefin poika, ja evankeliumit hölynpölyä, ja aikaisemmalta ajalta, Raamattu on naurettava ! Kuka vielä uskoo ekivaaarin satuja?

niin olisit lainannut myös selitykseni ja perusteluni sille alkulauseelle, että: "Evankeliumit ovat vain pyöreätä yleistietoa, josta apostoli Pietari opasti näin;

2. Pietarin kirje 1

Johannes 6

Johannes 3

2. Korinttolaiskirje 5

1. kirje Timoteukselle 1

Titus 3

Ja myös apostolien "pyhyyden hengen mukaisen opetuksen Jeesuksen Kristuksen syntymisestä minä otan tarkasti huomioon, että Jumalan evankeliumi ...

Roomalaiskirje 1

"Kuka vielä uskoo ekivaaarin satuja? "

alunalkaenkaan, ja siksi en ole hänen kirjoituksiaan suuremmalti lukenutkaan. Meidän uskovien tehtävänä olisi kertoa Ilosanomaa Jeesuksesta, eikä kiistellä opillisista asioista jotka eivät johda mihinkään tulokseen, vaan kiistely jatkuu jatkumistaan. Ei sellainen rakenna ketään, vaan on täysin hyödytöntä jankkaamista päivästä päivään.

Elävä usko Herraan Jeesukseen Kristukseen, on kaikista tärkein asia ihmisen elämässä. Kaikki muu on sen jälkeen. Usko Jeesukseen on numero yksi!

• Il-Mari kirjoitti:

"Kuka vielä uskoo ekivaaarin satuja? "

alunalkaenkaan, ja siksi en ole hänen kirjoituksiaan suuremmalti lukenutkaan. Meidän uskovien tehtävänä olisi kertoa Ilosanomaa Jeesuksesta, eikä kiistellä opillisista asioista jotka eivät johda mihinkään tulokseen, vaan kiistely jatkuu jatkumistaan. Ei sellainen rakenna ketään, vaan on täysin hyödytöntä jankkaamista päivästä päivään.

Elävä usko Herraan Jeesukseen Kristukseen, on kaikista tärkein asia ihmisen elämässä. Kaikki muu on sen jälkeen. Usko Jeesukseen on numero yksi!

vaikka te ette luekaan kirjoituksiani ettekä vastaa minulle, niin minä kuitenkin luen teidän kirjoituksianne ja mahdollisuuksieni mukaan oikaisen kirjoituksianne kaikilta niiltä osin kuin mitä olette raamatunvastaisesti kirjoittaneet! Sovitaan näin ja eletään sovussa! — Rakkaudella ekivaari —

• ekivaari kirjoitti:

2. Pietarin kirje 1

Johannes 6

Johannes 3

2. Korinttolaiskirje 5

1. kirje Timoteukselle 1

Titus 3

Roomalaiskirje 1

vastata. Vaikka olen sitä mieltä, jo avauksessani, sekä tuolla alempana, että väittely ekivaarin harhoista saa loppua, ja loppuukin. Tämä hänen väittämänsä on vaan aika ovela veto, että siihen voi helposti hänen mieleisensä kompastua, siksi otan vielä tämän esille, koska sitä ei ole kukaan toinenkaan oikaissut ymmärrettävästi.

* Ekivaari inttää; " < 4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5] >" ?
        * Mutta koska ekivaari ei tunne Kirjoituksia, eikä tiedä, niinkuin tietää tulee !

* Siinä on ainekset ymmärtää helposti väärin, ikäänkuin Hän vasta ruumistaan poistuessaan olisi , " pyhyyden Hengen puolesta Jumalan Poika, mutta ei olisi sitä ollut lihassa ollessaan, ja tämä on ekivaarin eksytystä.

* Totuus tämän Raamatun kohdan oikein ymmärtämiseksi avautuu siinä, kun Jeesus Jumalan Poika nousee kuolleista kolmen päivän kuluttua ristin kuolemansa jälkeen.
        * Jeesusta ei astettu Jumalan Pojan asemaan vasta ylösnousemuksen tapahduttua, vaan siinä ylösnousemuksessa Jumala todisti voimassa osoitetuksi Jumalan Pojaksi, herättämällä Jeesuksen kuolleista. Koska Jumala herätti Jeesusken HENGEN voiman kautta muuttamalla Hänen kuolleen ruumiinsa eläväksi, kirkastetuksi ruumiiksi.
        * Jeesus ei noussut kuolleista pelkastään jonkinlaisena henki olentona, niinkuin ekivaari antaa ymmärtää harhaisesti.
        * Monet opetuslapsista ja Maria ja Maria Magdalena todistivat, että Jeesusken hauta oli tyhjä, vain käärinliinat oli kivipaasilla, missä Jeesuksen runneltu ruumis lepäsi ne kolme päivää.

* Kuolemasta ylösnousemisensa jälkeen Hän ilmestyi sadoille ihmisille. Kun Hän nousi taivaaseen, oli Hän kirkastetussa ruumiissa, niin että ainakin 500 ihmistä näki Hänen nousevan pilven myötä taivaaseen .
        * Jeesus asetettiin ja vahvistettiin, todistettiin ja osoitettiin Jumalan Hengessä ja voimassa Jumalan Pojaksi. On siis aivan eriasia, kuin että vasta kuoleman jälkeen olisi saanut Jumalan Pojan arvonimen, ei niin , vaan Hänet ylösnousemisen kautta todistettiin ja osoitettiin Jumalan Pojaksi = yhtä kuin JUMALAKSI ! HAUTA JÄI YHJÄKSI , kun Jeesus Jumalan Hengen kautta tehtiin eläväksi uudessa ylösnousemus ruumissaan, jota Tuomas ensimmäisenä sai kosketella, ja Jeesus kehoitti muitakin epäuskosia koskettelemaan, että hengellä ei voi olla luita ja lihaa, niinkuin Jeesuksen kirkastetussa taivaallisessa kuolemattomassa ruumiissa on.
        * Kannattaa lukea Joh. 20 ja 21 luvut kokonaisuutena, ja ajatellen, rukoillen, näistä Joh. kirjoituksista kyllä selviää, että Jeesus todella nousi ruumiissa ylös haudasta, ei lihassa ja veressä, vaan Hengen ja voiman kautta uudeksi muuttununeena, kirkastettuna kuolemattomana, Jumalan Pojaksi todistettuna ikuisessa taivaallisessa ruumiissa, vielä todellisemmassa kuin lihan ruumiissa ikinä! Ja niin Hän palasi Jumalana omalle paikalleen, jonka oli ajaksi jättänyt, tehdäkseen Isän tahdon, sovittamalla ruumiissaan maailman synnin!
        * " Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin! "
        * " Jumala OLIKristuksessa ja sovitti ITSENSÄ kanssa maailman. "

* Minnehän ekivaari on piilottanut Jeesuksen ruumiin, koska sitä ei ollut haudassa?

* Sain Pyhän Hengen kautta kehoituksen tämän asian selvittämiseen, koska olen rukoillut Jumalaa antamaan Hengen sanoman, että voitisiin kirjoituksilla kumota vastaan sanojien väitteet, tässä tapauksessa ekivaarin harha uskomuksen!

vastata. Vaikka olen sitä mieltä, jo avauksessani, sekä tuolla alempana, että väittely ekivaarin harhoista saa loppua, ja loppuukin. Tämä hänen väittämänsä on vaan aika ovela veto, että siihen voi helposti hänen mieleisensä kompastua, siksi otan vielä tämän esille, koska sitä ei ole kukaan toinenkaan oikaissut ymmärrettävästi.

* Ekivaari inttää; " < 4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5] >" ?
        * Mutta koska ekivaari ei tunne Kirjoituksia, eikä tiedä, niinkuin tietää tulee !

* Siinä on ainekset ymmärtää helposti väärin, ikäänkuin Hän vasta ruumistaan poistuessaan olisi , " pyhyyden Hengen puolesta Jumalan Poika, mutta ei olisi sitä ollut lihassa ollessaan, ja tämä on ekivaarin eksytystä.

* Totuus tämän Raamatun kohdan oikein ymmärtämiseksi avautuu siinä, kun Jeesus Jumalan Poika nousee kuolleista kolmen päivän kuluttua ristin kuolemansa jälkeen.
        * Jeesusta ei astettu Jumalan Pojan asemaan vasta ylösnousemuksen tapahduttua, vaan siinä ylösnousemuksessa Jumala todisti voimassa osoitetuksi Jumalan Pojaksi, herättämällä Jeesuksen kuolleista. Koska Jumala herätti Jeesusken HENGEN voiman kautta muuttamalla Hänen kuolleen ruumiinsa eläväksi, kirkastetuksi ruumiiksi.
        * Jeesus ei noussut kuolleista pelkastään jonkinlaisena henki olentona, niinkuin ekivaari antaa ymmärtää harhaisesti.
        * Monet opetuslapsista ja Maria ja Maria Magdalena todistivat, että Jeesusken hauta oli tyhjä, vain käärinliinat oli kivipaasilla, missä Jeesuksen runneltu ruumis lepäsi ne kolme päivää.

* Kuolemasta ylösnousemisensa jälkeen Hän ilmestyi sadoille ihmisille. Kun Hän nousi taivaaseen, oli Hän kirkastetussa ruumiissa, niin että ainakin 500 ihmistä näki Hänen nousevan pilven myötä taivaaseen .
        * Jeesus asetettiin ja vahvistettiin, todistettiin ja osoitettiin Jumalan Hengessä ja voimassa Jumalan Pojaksi. On siis aivan eriasia, kuin että vasta kuoleman jälkeen olisi saanut Jumalan Pojan arvonimen, ei niin , vaan Hänet ylösnousemisen kautta todistettiin ja osoitettiin Jumalan Pojaksi = yhtä kuin JUMALAKSI ! HAUTA JÄI YHJÄKSI , kun Jeesus Jumalan Hengen kautta tehtiin eläväksi uudessa ylösnousemus ruumissaan, jota Tuomas ensimmäisenä sai kosketella, ja Jeesus kehoitti muitakin epäuskosia koskettelemaan, että hengellä ei voi olla luita ja lihaa, niinkuin Jeesuksen kirkastetussa taivaallisessa kuolemattomassa ruumiissa on.
        * Kannattaa lukea Joh. 20 ja 21 luvut kokonaisuutena, ja ajatellen, rukoillen, näistä Joh. kirjoituksista kyllä selviää, että Jeesus todella nousi ruumiissa ylös haudasta, ei lihassa ja veressä, vaan Hengen ja voiman kautta uudeksi muuttununeena, kirkastettuna kuolemattomana, Jumalan Pojaksi todistettuna ikuisessa taivaallisessa ruumiissa, vielä todellisemmassa kuin lihan ruumiissa ikinä! Ja niin Hän palasi Jumalana omalle paikalleen, jonka oli ajaksi jättänyt, tehdäkseen Isän tahdon, sovittamalla ruumiissaan maailman synnin!
        * " Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin! "
        * " Jumala OLIKristuksessa ja sovitti ITSENSÄ kanssa maailman. "

* Minnehän ekivaari on piilottanut Jeesuksen ruumiin, koska sitä ei ollut haudassa?

* Sain Pyhän Hengen kautta kehoituksen tämän asian selvittämiseen, koska olen rukoillut Jumalaa antamaan Hengen sanoman, että voitisiin kirjoituksilla kumota vastaan sanojien väitteet, tässä tapauksessa ekivaarin harha uskomuksen!

>>>"* Jeesus ei noussut kuolleista pelkastään jonkinlaisena henki olentona, niinkuin ekivaari antaa ymmärtää harhaisesti."

• Usko Toivonen

* Eikö meidän tulisi vaan julistaa evankeliumin ilosanomaa, ken uskoo, hän näkee ja kokee, joka ei usko, se jääköön " Herran haltuun! "

Tämä on jokaisen elävässä uskossa Jeesukseen Kristukseen olevan tärkein tehtävä.

8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
      Apt. 1.

Tällä palstalla, mitä nyt olen muutaman viikon ajan piipahtanut, niin tulee lähinnä murheellisksi. Ja sen
      myötä nousee mieleen tekstikohta :

30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka. ( Ef. 4. )

25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
      26. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.
      Gal. 5.

• että Ilosanomaa meidän tulisi kertoa, eikä väitellä joidenkin toisin ajattelijoiden kanssa. Niistä väittelyistä kun ei ole mitään hyötyä kenellekkään, päin vastoin monet etsivät sielut eksyvät helposti harhaan lukiessaan meidän "turhanpäiväisiä" väittelyjä. Kun muutaman kerran on yritetty ojentaa, eikä se auta, niin mitä me sitä jatkamme, "ja sillä sipuli"!

"* Eikö meidän tulisi vaan julistaa evankeliumin ilosanomaa, ken uskoo, hän näkee ja kokee, joka ei usko, se jääköön " Herran haltuun! "

• "tolkuttanut", niin kuin mohikaanilla Mohikaanilla oli tapana sanoa, että mikä olisi tätä parempi ilosanoma kuin tämä, että

1. Johannes 5
        4 "KAIKKI, MIKÄ ON JUMALASTA, VOITTAA MAAILMAN. Ja tämä on se voitto, tämä on maailman voittanut: meidän uskomme." [Joh. 16:33; Ef. 6:16]

Raamatusta ei löydy sellaista vaatimusta, että pelastuakseen ihmisten on ensin uskottava Jeesus Jumalaksi!
        Mutta se vaatimus Raamatussa on, että meidän on uskottava Jeesus Kristus Jumalan pojaksi;

1. Johannes 5
        5 "Kuka sitten voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?" [Matt. 16:16 ]

• Usko Jeesukseen
        ekivaari kirjoitti:

"tolkuttanut", niin kuin mohikaanilla Mohikaanilla oli tapana sanoa, että mikä olisi tätä parempi ilosanoma kuin tämä, että

1. Johannes 5
        4 "KAIKKI, MIKÄ ON JUMALASTA, VOITTAA MAAILMAN. Ja tämä on se voitto, tämä on maailman voittanut: meidän uskomme." [Joh. 16:33; Ef. 6:16]

Raamatusta ei löydy sellaista vaatimusta, että pelastuakseen ihmisten on ensin uskottava Jeesus Jumalaksi!
        Mutta se vaatimus Raamatussa on, että meidän on uskottava Jeesus Kristus Jumalan pojaksi;

1. Johannes 5
        5 "Kuka sitten voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?" [Matt. 16:16 ]

Mihin me uskomme?
        Eikö Jeesukseen?
        Jos siis uskomme Häneen,
        Jeesukseen,niin silloinhan
        on päivänselvää,että silloin
        uskomme Jumalaan!
        ja
        MINÄ JA ISÄ OLEMME YHTÄ
        eli
        JEESUS JA JUMALA ON YHTÄ!

• ekivaari kirjoitti:

"tolkuttanut", niin kuin mohikaanilla Mohikaanilla oli tapana sanoa, että mikä olisi tätä parempi ilosanoma kuin tämä, että

1. Johannes 5

1. Johannes 5

* Sinä siirryt aina asian ytimestä sivulauseisiin, ja petät niilä itsesi ja muut, jotka nyt sinua ehkä ottavat todesta? Ei toki ihmisenä, ettei tule väärrä kuva taas kerran asioista. Mutta harhaisen opetuksesi vuoksi!

* kaiken keskipiste ja ilosanoma ja Jumalan pelastusuunnitelman ydin on JEESUS! Mitä painenet sanoikaan, kun he iloimoittivat enasimmäisinä? " Minä ilmoitan teille SUUREN ilon, teille on tänäpäivänä syntynyt Vapahtaja, joka vapahtaa kansansa sen synneistä. "
        * Ilosanoma on Persoona, Jumalan Poika, Pyhästä Hengestä syntynyt, kokonaan Jumalsta tullut Ihmisen Poika Jeesus Kristus. Tämän totuuden sinä kertatoisensa jälkeen sivuutat höpinöilläsi kaikesta muusta, ei oleisi " kaikkea muuta ", ellei Jumalan Poika Jeesus olisi syntynyt Pyhästä Hengestä, ei maasta, ensimmäinen Aadam oli maasta, ja sai aikaan katastrofin, jonka TAIVAASTA tullut toinen Aadam korjasi, ja korjaa jokaisen ihmisen kohdalla joka uskoo Häneen Jumalan Poikana , ei Joosefin poikaaan. Tajuatko jo viimeinvihdoin!

* Sinä siirryt aina asian ytimestä sivulauseisiin, ja petät niilä itsesi ja muut, jotka nyt sinua ehkä ottavat todesta? Ei toki ihmisenä, ettei tule väärrä kuva taas kerran asioista. Mutta harhaisen opetuksesi vuoksi!

* kaiken keskipiste ja ilosanoma ja Jumalan pelastusuunnitelman ydin on JEESUS! Mitä painenet sanoikaan, kun he iloimoittivat enasimmäisinä? " Minä ilmoitan teille SUUREN ilon, teille on tänäpäivänä syntynyt Vapahtaja, joka vapahtaa kansansa sen synneistä. "
        * Ilosanoma on Persoona, Jumalan Poika, Pyhästä Hengestä syntynyt, kokonaan Jumalsta tullut Ihmisen Poika Jeesus Kristus. Tämän totuuden sinä kertatoisensa jälkeen sivuutat höpinöilläsi kaikesta muusta, ei oleisi " kaikkea muuta ", ellei Jumalan Poika Jeesus olisi syntynyt Pyhästä Hengestä, ei maasta, ensimmäinen Aadam oli maasta, ja sai aikaan katastrofin, jonka TAIVAASTA tullut toinen Aadam korjasi, ja korjaa jokaisen ihmisen kohdalla joka uskoo Häneen Jumalan Poikana , ei Joosefin poikaaan. Tajuatko jo viimeinvihdoin!

Jumalan sana sanoo. En lisää mitään omiani, niin kuin sinä, Mohikaani teet, enkä enkä jätä mitään siitä asiasta kertovaa raamatunkohtaa huomioimatta.

1. Korinttolaiskirje 4
        6 "... että meistä oppisitte tämän: »Ei yli sen, mikä kirjoitettu on«, ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.!

• DUURI34

ASIOISTA JOISTA ET TIEDÄ.

• Asia on näin

Näin meidän uskovien tulisi tehdä ja
        me voimme sivuuttaa sellaisen kirjoitukset,
        jonka tiedämme kirjoittavan omiaan ja
        toisin,kuin Raamattu opettaa.

• Jermunen
        Asia on näin kirjoitti:

Näin meidän uskovien tulisi tehdä ja
        me voimme sivuuttaa sellaisen kirjoitukset,
        jonka tiedämme kirjoittavan omiaan ja
        toisin,kuin Raamattu opettaa.

Kun soditaan lihallisin asein.
        Uskotaan Jeesuksen hoitavan kaikki jutut,
        jotkut eivät ota vastaan rakkautta totuuteen, joten
        emme me pysty heitä ohjaamaan oikealle tielle murjomalla Raamatun Sanalla
        ja opinkappaleilla.

Pitäs käyttää Hengen aseita.
        Tässäpä ohjeita.
        Kuuntele linkki
        http://kotisivu.lumonetti.fi/hapek/anneli.mp3

• ei hellari

Rakkauden ja ilon sanomaa meidän uskovien tulisi pitää esillä, eikä väitellä vääräoppisten ja harhaisten kanssa. Eikä etenkään uskosta osattomien ja ateistien. Se ei rakenna ketään. Harhaopeista tulee varoittaa selkeästi, mutta ei sovi riidellä. Pysy nyt Mohikaani tuolla linjalla, ettet ala moittia ja sohia muita! Se on sellainen tie, jota kulkien ei Kristuksen sovitustyö painu taka-alalle, vaan nousee sille kuuluvaan arvoonsa!

• J Edgar

Jumalaasi opettamaan sinulle ymmärrettävää suomen kieltä. Valitettavasti tämän palstan hieno oikoluku ei tunnista vääriä tai puutteellisia lauserakenteita. Tai en ole itse asiassa varma, tuleeko oikoluku oman koneeni editorista vai palstan ominaisuuksista. Hyvin (se) pelaa joka tapauksessa.

• Olis myös hyvä bannata !!

• Juudasko

• ymmärrä kirjoituksestani? Turhan marisijakin olet ? Aikuistu jo!

* Mutta yksi on, joka ymmärtää sinuakin. Hän ristillä riippuessaan sinunkin syntiesi ja syntisyytesi ja vikojesi sovittajana, Hän ajatteli juuri sinua, kaikkea mitä tulet tällä pastalla kirjoittamaan, Hän tiesi siellä kirouksen puulla roikkuessaan, viattomana ja synntittömänä sinunkin langenneen tähden, Hän RAKASTI sinua kuolemaan asti. Ja sinä naut jostain suomenkielen oikeinkirjoituksesta, vaikka mitään ei ollut mitä et olisi ymmärtänyt. Noin pikkusieluisia sitä ollaan, vaikka tällä palstalla on kysymys elämästä ja kuolemasta.
        * Jeesuksen kanssa on elämä, iankaikkinen elämä varsinkin. Ajallinen on kuin häipyvä varjo iankaikkisuuteen suhteutettuna. Suhteuta nyt sinäkin näitä kirjoituksia täällä, siihen mistä sait aiheen haaskata palstatilaa narisemalla olemattomista. (näistä ja monista muista turhista kitinöistäsi) Tunnusta sinäkin viimeinvihdoin, Jeesus on Herra! Joudut sen kuitenkin aikanaan tunnustamaan, sitä et voi päästä pakoon, ei edes kuolema eroita sinua kohtaamasta Herraasi Jeesusta Kristusta!
        * Parempi olisi sinullekkin, kohdata Hänet armahtajana, kuin että menet nykyisen herrasi kassa paikkaan, josta ei enää pääse parannusta tekemään. Lue vaikka kertomus " Rikkasta miehestä ja Lasruksesta. " (Luuk.16:19-31.)

• Ite koin saman ja sain herralta monta päivä sitten kehottaa meidät bannia hänet ulos meidän keskuudesta ! Eihän se merkitsee että tartte bannia hänet ulos foorumista vaan antaa lusteet kasvaa meidän rinnalla kun ei me mitään enkeleitä jolla on isot haavit !! Annetaan heidät hommansa hoitaa lopun aikana mutta me voimme bannia hänet niinkuin kirjoitat! Nyt se on sitten vahvistettu Jumalasta tullut !!

• puhu enää sinulle, savonarola! niinkuin kirjoitat! Nyt se on sitten vahvistettu Jumalasta tullut !!

Puhuiko sinulle Jumala edes sen verran että sanoi jotta "Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija", [Luuk. 19:22].

• eikös?
        ekivaari kirjoitti:

puhu enää sinulle, savonarola! niinkuin kirjoitat! Nyt se on sitten vahvistettu Jumalasta tullut !!

Puhuiko sinulle Jumala edes sen verran että sanoi jotta "Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija", [Luuk. 19:22].

Savonarola sanoo Jumalalle siksi "JeeSux" , ivaa Jumalalleen takaisin. Savonarolan mielestä hän on kovempi miäs :(

• eikös? kirjoitti:

Savonarola sanoo Jumalalle siksi "JeeSux" , ivaa Jumalalleen takaisin. Savonarolan mielestä hän on kovempi miäs :(

PANNATTU JA EIKÖS SE SITTEN OTTA PANNAAN? oletkos sie ekivaari joka härnää pusikosta : ) Otkos huomannut ateistipiirteet ekivaarin tyylissä härnätä ja provota ihmisiä? Luule että se tepsii minullekin. Mutta pannattu on ja emme puhu yhtään hänen kanssa enää !!

• savonarola kirjoitti:

PANNATTU JA EIKÖS SE SITTEN OTTA PANNAAN? oletkos sie ekivaari joka härnää pusikosta : ) Otkos huomannut ateistipiirteet ekivaarin tyylissä härnätä ja provota ihmisiä? Luule että se tepsii minullekin. Mutta pannattu on ja emme puhu yhtään hänen kanssa enää !!

Savonarolalle Savon saloilla, soisilla soiden silmäkkeillä!

• ekivaari kirjoitti:

puhu enää sinulle, savonarola! niinkuin kirjoitat! Nyt se on sitten vahvistettu Jumalasta tullut !!

" pahoja palvelijoita " , jotka ovat Raamatun maukaisesti erimieltä, vastaan sinun harha oppiasi?

• "Tee toiselle se mitä toivot itsellesi tehtävän", eikö niin?
      Ateistisena ihmisenä annan Sinulle kuitenkin yhden neuvon eli kokeileppas joskus soveltaa noita Sinun Raamatullisia neuvoja ilman Raamatunlauseita tukenasi ja ilman että piiloudut tuon "Uskovainen"-sanan taa.
      - Minusta sieltä paljastuu , nyt tänään, vain ihminen joka jostakin syystä tahtoo jättää Einon yksin. Varoitettuaan häntä"kerran tai kahdesti".... Varmaan tosin pyrit ajattelemaan "yleistä etua"(?)

Terveisiä vaan Einolle ja hänen perheelleen! Ajattelin teitä eilen kun kävin Ekin baarissa kahvilla!

• Juudasko

• Mohikaani_27, orgin

vallassa antamistasi neuvoista. Olet tällä hetkellä ateisti, huomenna ehkä sanot olevasi uskossa, niin että?!

• Mohikaani_27, orgin kirjoitti:

vallassa antamistasi neuvoista. Olet tällä hetkellä ateisti, huomenna ehkä sanot olevasi uskossa, niin että?!

Olen ateisti. Niinon muuten Ekivaarikin... Ei hän mikään "harhaopettaja"ole, hän ei vaan usko.
        Olet katkera siitä että monet ovat kiinnostuneempia hänestä enemmän kuin sinusta. Olet Raamattusi kanssa hänen ja toisten laillasi uskovien juoksupoika. Et muuta. Se sinua harmittaa.
        - Vai että tänään olen ateisti ja huomenna uskossa... ? Olen huomenna töissä ja illalla tahdon levätä... Entä mitä sinä teet, Mohikaani_27?
        - Oot yhteiskunnan vihollinen nro 1. Vaikka kerroin että olen nykyisin terve ja yhteiskunnassa minua kohdellaan sinä, niin sinua hyödyttää ajatella muuta. Tuo sinun egosi..!
        - Siksi vihaat homojakin.
        Et ymm.että pilkkasi osuu sulla taas omaan nilkkaasi..
        -Et ymmärrä toisten miesten seksuaalisuudesta mitään.."Jumalan taivainen lammas." Siksi et pärjää.
        -Sinulla on vain tuo Sinun Jeesuksesi ja usko. Uskot mm.Marian tulleen Pyhästä Hengestä raskaaksi ym.

Voi, voi... Yritin auttaa mutta... ei väkisin!

Mukavaa päivänjatkoa, kaikesta huolimatta. Olet kai joissain asioissa oikeassakin.. :-(

• Mohikaani_27, orgina
        auroraboreallis kirjoitti:

Olen ateisti. Niinon muuten Ekivaarikin... Ei hän mikään "harhaopettaja"ole, hän ei vaan usko.
        Olet katkera siitä että monet ovat kiinnostuneempia hänestä enemmän kuin sinusta. Olet Raamattusi kanssa hänen ja toisten laillasi uskovien juoksupoika. Et muuta. Se sinua harmittaa.
        - Vai että tänään olen ateisti ja huomenna uskossa... ? Olen huomenna töissä ja illalla tahdon levätä... Entä mitä sinä teet, Mohikaani_27?
        - Oot yhteiskunnan vihollinen nro 1. Vaikka kerroin että olen nykyisin terve ja yhteiskunnassa minua kohdellaan sinä, niin sinua hyödyttää ajatella muuta. Tuo sinun egosi..!
        -Et ymmärrä toisten miesten seksuaalisuudesta mitään.."Jumalan taivainen lammas." Siksi et pärjää.
        -Sinulla on vain tuo Sinun Jeesuksesi ja usko. Uskot mm.Marian tulleen Pyhästä Hengestä raskaaksi ym.

Mukavaa päivänjatkoa, kaikesta huolimatta. Olet kai joissain asioissa oikeassakin.. :-(

* En nyt välitä mitä minusta sanot, tai ole mitäkin mieltä! Sinusta olen huolissani, olet raivoa täynnä, kun sinulle sanoo oman mielipiteen puheittesi, tai kirjoituksiesi perusteella.
        * Etkö olekin sanout olevasi uskossa, ja olet sanonut minunkin kauttani saaneesi apua uskosi vahvistukseksi? Niin ei sinun tulisi suuttua , jos minä ja monet muut vähän ihmetellään sinun mielenailahteluja?
        * Miksi suutut ? Olihan se melkoinen yllätys lukea omasta tunnustuksestasi, että " olet ateisti ? "

* Tuo purkauksesi oli osoitus siitä, että sinulla on tosissaan mielentasapaino ongelmia. Hyvä kun olet töissä, ja toivon, että jaksat olla vastakin.
        * Tiedät itsekkin, jos olet rehellinen, ettei asenteeni homoihin ole suinkaan vihamielinen, jos niin päättelet, et ole lukenut kunnolla kirjoituksiani, tai sitten et ole ymmärtänyt lukemaasi, ehkä vihasi sokaisemana on jäänyt asiasisältö hataraksi.

• Mohikaani_27, orgina kirjoitti:

* En nyt välitä mitä minusta sanot, tai ole mitäkin mieltä! Sinusta olen huolissani, olet raivoa täynnä, kun sinulle sanoo oman mielipiteen puheittesi, tai kirjoituksiesi perusteella.
        * Etkö olekin sanout olevasi uskossa, ja olet sanonut minunkin kauttani saaneesi apua uskosi vahvistukseksi? Niin ei sinun tulisi suuttua , jos minä ja monet muut vähän ihmetellään sinun mielenailahteluja?
        * Miksi suutut ? Olihan se melkoinen yllätys lukea omasta tunnustuksestasi, että " olet ateisti ? "

* Tuo purkauksesi oli osoitus siitä, että sinulla on tosissaan mielentasapaino ongelmia. Hyvä kun olet töissä, ja toivon, että jaksat olla vastakin.
        * Tiedät itsekkin, jos olet rehellinen, ettei asenteeni homoihin ole suinkaan vihamielinen, jos niin päättelet, et ole lukenut kunnolla kirjoituksiani, tai sitten et ole ymmärtänyt lukemaasi, ehkä vihasi sokaisemana on jäänyt asiasisältö hataraksi.

Siitä on tosi kauan.

Tulen huomenna päivällä kirjoitteleen kun nyt en ehdi. Pojan täytyy päästä koneelle.

• Mohikaani_27, orgina kirjoitti:

Jatkankin nyt: kirjoitit että olet minusta huolissani. Mikä minulla on hätänä? Millä sinä minua uhkaat?
        Vastasin sinulle ihan samaan tyyliin kuin mitä sinä olet kirjoittanut nm.Poikalapselle. Toivottelit hänet "saatanan haltuun"ja muutenkin... vähän jokaiselle olet kirjoittanut ihan vastaavanlaista.

Mielentasapainohäiriönikö kuuluvat tälle palstalle sinun mielestä, näinkö se on käsitettävä?
        Kun nostan tuon"Mielenterveydestäni/terveydestäni"-ketjun uudestaan esiin, niin tulet siihen ketjuun kommentoimaan sitä, sopiiko?

Ellei sovi, niin se on vaan katsottava niin kuin ent.viestissäni sulle kirjoitin jo asiasta: olet yhteiskunnan vihollinen. Vaikka minut on todettu terveeksi(mieleltäni ja muutenkin)nyttemmin, sinä olet näiden ammattilaisten kantaa asettunut jääräpäisesti vastaan.

Miksi? Siksi koska sinulla on jälleen se "oma lehmä ojassa", niin sanotusti.

Seurasin vuosia sinun ja poikalapsen(ja muiden joista et pitänyt)vuoropuhelua. Sinä olet se joka vihaa.

Yksi asia sinusta on sanottava: olet haka näkemään ihmisen silloin kun hän on heikommillaan. Silloin sinä nimittäin aina isket. Kerran luin kommenttisi"olet iljettävää limaa joka valuu vatsaan".

--- Tuolla tavoin Sinä kirjoitat. Kun näet ettei jollain ole puolustajia.
        Yritit

• auroraboreallis kirjoitti:

Jatkankin nyt: kirjoitit että olet minusta huolissani. Mikä minulla on hätänä? Millä sinä minua uhkaat?
        Vastasin sinulle ihan samaan tyyliin kuin mitä sinä olet kirjoittanut nm.Poikalapselle. Toivottelit hänet "saatanan haltuun"ja muutenkin... vähän jokaiselle olet kirjoittanut ihan vastaavanlaista.

Mielentasapainohäiriönikö kuuluvat tälle palstalle sinun mielestä, näinkö se on käsitettävä?
        Kun nostan tuon"Mielenterveydestäni/terveydestäni"-ketjun uudestaan esiin, niin tulet siihen ketjuun kommentoimaan sitä, sopiiko?

Ellei sovi, niin se on vaan katsottava niin kuin ent.viestissäni sulle kirjoitin jo asiasta: olet yhteiskunnan vihollinen. Vaikka minut on todettu terveeksi(mieleltäni ja muutenkin)nyttemmin, sinä olet näiden ammattilaisten kantaa asettunut jääräpäisesti vastaan.

Miksi? Siksi koska sinulla on jälleen se "oma lehmä ojassa", niin sanotusti.

Seurasin vuosia sinun ja poikalapsen(ja muiden joista et pitänyt)vuoropuhelua. Sinä olet se joka vihaa.

Yksi asia sinusta on sanottava: olet haka näkemään ihmisen silloin kun hän on heikommillaan. Silloin sinä nimittäin aina isket. Kerran luin kommenttisi"olet iljettävää limaa joka valuu vatsaan".

--- Tuolla tavoin Sinä kirjoitat. Kun näet ettei jollain ole puolustajia.
        Yritit

* "< "olet iljettävää limaa joka valuu vatsaan". >" ? Haeppa tuo minun kirjoittamana !
        * Hakeudu oikeasti ammattiauttajan autettavaksi !

* Sinun vaikeutesi on siinä, kun olet lähes päivittäin erimieltä, ja vaikeuksia mielenalueen ja elämän realiteettien tasapainottelussa. Jo se, että olen sinulle jokin pakkomielle, aivan niinkuin olin poikalapsellekkin ! " Jo riittää Mohis !
        * Tiedätkö, että tuollainen kirjoittelusi antaa sinusta kuvan, kuin höyheniään pöyhistelevä kanaemo !

• AB
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* "< "olet iljettävää limaa joka valuu vatsaan". >" ? Haeppa tuo minun kirjoittamana !

* Sinun vaikeutesi on siinä, kun olet lähes päivittäin erimieltä, ja vaikeuksia mielenalueen ja elämän realiteettien tasapainottelussa. Jo se, että olen sinulle jokin pakkomielle, aivan niinkuin olin poikalapsellekkin ! " Jo riittää Mohis !
        * Tiedätkö, että tuollainen kirjoittelusi antaa sinusta kuvan, kuin höyheniään pöyhistelevä kanaemo !

Agnostikolle vastasit ja valitin viestistä. Minä olin tuo nm.agnostikko. Se oli kesällä kun "Mäkylläuskon"-nimimerkki oli nuppineulattu ykköseksi. Siinä ihmettelin miksei inhottavaa viestiäsi poistettu.
        Ketjussani oli kyse siitä että syytin että kiusasit Ekivaaria. Laitoin aloitukseen Uskonnon Uhrien-linkin.
        Ekivaari, Poikalapsi ja nyt näköjään minä, olemme uhreja.

- Ja milloin sinulla välähtää... etkö jo ymmärrä että terapiani on lopetettu, jos sitä koskaan olikaan. Minulle ei lääkärit määrää enää lääkkeitä mihinkään mikä liittyy todellisuuden hukkaantumiseen. Ei ole määrännyt kevään jälkeen.(=sairaudenpelko=määrittelemätön psykoosi) Nyt sain MASENNUSlääkereseptin/Imovane-reseptin. Käytän lääkettä nimeltä Remeron. Sinunlaistesi vuoksi!!!!

... No, arvoisa Mohikaani_27... Onneksi olkoon.. Olet saanut minut masentumaan. Mitään hyvää et kenellekkään tahdo.

---------------- Olet todella haka valehtelemaan, heikentämään UHRISI ja sitten isket lujaa. Ajattelin niin j eilen sinusta joten viestisi ei ollut mulle mikään yllätys.

Etsin sen linkin sinulle ehkä jossakin vaiheessa. Tahdotko niin? (Voi ol että on poistettu kun valitin)Jos todella tahdot jatkaa tällaista riitaa ja jos jaksan.
        --- Täytyypi mennä keittämään puuroa...

ps. SINÄKÖ MUUTEN JAKELET TÄÄLLÄ NIITÄ BANNEJA???? MILLÄ OIKEUDELLA TEIT ALOITUKSEN JOSSA YLLYTÄT IHMISÄ SAVUSTAMAAN EKIVAARIN TÄLTÄ PALSTALTA POIS? MIKÄ OIKEIN LUULET OLEVASI?

• Diana-ad-rem
        AB kirjoitti:

Agnostikolle vastasit ja valitin viestistä. Minä olin tuo nm.agnostikko. Se oli kesällä kun "Mäkylläuskon"-nimimerkki oli nuppineulattu ykköseksi. Siinä ihmettelin miksei inhottavaa viestiäsi poistettu.
        Ketjussani oli kyse siitä että syytin että kiusasit Ekivaaria. Laitoin aloitukseen Uskonnon Uhrien-linkin.

- Ja milloin sinulla välähtää... etkö jo ymmärrä että terapiani on lopetettu, jos sitä koskaan olikaan. Minulle ei lääkärit määrää enää lääkkeitä mihinkään mikä liittyy todellisuuden hukkaantumiseen. Ei ole määrännyt kevään jälkeen.(=sairaudenpelko=määrittelemätön psykoosi) Nyt sain MASENNUSlääkereseptin/Imovane-reseptin. Käytän lääkettä nimeltä Remeron. Sinunlaistesi vuoksi!!!!

... No, arvoisa Mohikaani_27... Onneksi olkoon.. Olet saanut minut masentumaan. Mitään hyvää et kenellekkään tahdo.

---------------- Olet todella haka valehtelemaan, heikentämään UHRISI ja sitten isket lujaa. Ajattelin niin j eilen sinusta joten viestisi ei ollut mulle mikään yllätys.

Etsin sen linkin sinulle ehkä jossakin vaiheessa. Tahdotko niin? (Voi ol että on poistettu kun valitin)Jos todella tahdot jatkaa tällaista riitaa ja jos jaksan.

ps. SINÄKÖ MUUTEN JAKELET TÄÄLLÄ NIITÄ BANNEJA???? MILLÄ OIKEUDELLA TEIT ALOITUKSEN JOSSA YLLYTÄT IHMISÄ SAVUSTAMAAN EKIVAARIN TÄLTÄ PALSTALTA POIS? MIKÄ OIKEIN LUULET OLEVASI?

tyeidän opettajassa nimeltänsä Jeesus, koska hän sanoi: >>>> En minä tullut rauhaa tuomaan, vaan eripuraa........... veli kääntyy veljeä vastaan, kansa kansaa vastaan.............. etc.

• eräs lukija
        AB kirjoitti:

Eihän sinun ole pakko täällä kirjoitella?

En käsitä,mikä sinua viehättää tällä palstalla,
        kun et ole uskossakaan?

Mitä minä olen kirjoituksiasi lukenut,niin
        ne on enimmäkseen jotain omia juttujasi
        joilla ei ole mitään tekemistä palstalla
        olevien aiheiden kanssa..

Sinunkaan on turha yrittää sovittaa yhteen
        helluntailaisuutta ja homouden syntiä vai
        mitä nuo puolustelusi poikalapsen suhteen
        ovat,joista en ole päässyt käsitykseen-?
        Heillehän on olemassa oma palstansa.

Turha sinun on Mohikaania syyllistää ja
        kaivella jotain menneitä pettymyksiäsi.
        Edellinenkin kirjoituksesi menee jo
        mielikuvituksen puolelle!

• eräs lukija kirjoitti:

Eihän sinun ole pakko täällä kirjoitella?

En käsitä,mikä sinua viehättää tällä palstalla,
        kun et ole uskossakaan?

Mitä minä olen kirjoituksiasi lukenut,niin
        ne on enimmäkseen jotain omia juttujasi
        joilla ei ole mitään tekemistä palstalla
        olevien aiheiden kanssa..

Sinunkaan on turha yrittää sovittaa yhteen
        helluntailaisuutta ja homouden syntiä vai
        mitä nuo puolustelusi poikalapsen suhteen
        ovat,joista en ole päässyt käsitykseen-?
        Heillehän on olemassa oma palstansa.

Turha sinun on Mohikaania syyllistää ja
        kaivella jotain menneitä pettymyksiäsi.
        Edellinenkin kirjoituksesi menee jo
        mielikuvituksen puolelle!

olet? Yhdestä asiasta voit olla varma: Minä en tältä palstalta lähde mihinkään. Ja POIKALAPSI EI TARVITSE PUOLUSTAJAA.

• Tiedoksi vain
        Diana-ad-rem kirjoitti:

tyeidän opettajassa nimeltänsä Jeesus, koska hän sanoi: >>>> En minä tullut rauhaa tuomaan, vaan eripuraa........... veli kääntyy veljeä vastaan, kansa kansaa vastaan.............. etc.

Vain Herraan Jeesukseen uskovat ovat keskenään veljiä ja sisaria-
        uskovalla ei ole yhteistä osaa uskosta osattoman kanssa.

• samalla linjalla
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Jatkat linjaa, jota auroraborealis kuvasi hyvin: juuri tuolla lailla ilkeästi toimit. Nauraminen on kaukana, kun uskovaksi itseään sanova ja muita paremmin helluntailaisuuden tunteva ihminen, joka ei kuitenkaan osallistu seurakuntaelämään, tuolla lailla hyökkäilee. Olet kovain katkera. Kaipa sinua on joskus potkittu päähän, mutta nyt kyllä kannattaisi lopettaa pahan olon levittely ja antaa anteeksi. Vähemmälläkin räyhäämisellä selviäisit.

Auroraborealis kertoi tosia asioita, sinä olet mm. toivotellut saatanan haltuun, uhkaillut helvetillä jne. Nimimerkki poikalapsi oli sinulle pakkomielle. Lienee niin, että olet kade, kun et itse uskalla olla oma itsesi. Joka tapauksessa Poikalapsi taisi avata silmäsi monessa asiassa. Kiittää saisit.

• eräs lukija

olet? Yhdestä asiasta voit olla varma: Minä en tältä palstalta lähde mihinkään. Ja POIKALAPSI EI TARVITSE PUOLUSTAJAA.

samanlaista eripuraa,kuin ekivaarikin!

Ole lähtemättä,mutta pidä pienempää
        suuta-kiitos!

Ps.Mikä sinä olet arvostelemaan Mohikaania
        tai muitakaan-?!

• eräs lukija kirjoitti:

samanlaista eripuraa,kuin ekivaarikin!

Ole lähtemättä,mutta pidä pienempää
        suuta-kiitos!

Ps.Mikä sinä olet arvostelemaan Mohikaania
        tai muitakaan-?!

Voin kysyä samoin sinulta. Tarkoitit varmaan tuolla edellisessä viestissä minulle"heillehän on oma palstansa"että heijän pitäisi mennä kirjoittelemaan"Uskovaiset homot ja lesbot"-palstalle. Eikö se ole Mohikaanin perustama palsta? En tiedä sitä, mutta olen ollut siinä luulossa. Kävin katsomassa sitä palstaa ja se on suosittu.

* Minä tarvitsen Puollustajan, ensimmäinen Puollustajani on Jeesus Kristus Jumalan Poika, Hän antoi vielä toisen Puollustajan, Pyhän Hengen . Mieti vähän mitä lauot, synti on syntiä, niinkuin homouskin, vaikka kuinka sairaanloisesti puollustat poikalasta, saat kai siitä jonkinlaista itsetunnon korotusta, kun olet niin samaa hänen kanssaan ?
        * En minä poikalasta halveksi, enkä vihaa ollenkaan, se on rakkautta, että yritin niin kovin häntä ymmärtämään, ettei Jumalan seurakuntaan voi homoutta viedä menenssään, kyllä siitä paheesta pitää luopua, jos mielii Kristuksen ruumiin, eli seurakunnan jäseneksi!
        * Sinun ei tulisi puhua mitään hengellisistä asioista, koska olet oman kertomasi perusteella " ateistisessa " tilassa. Et voi ymmärtää, mikä seurakuntaan on soveliasta ja mikä ei. Ole siunattu Jeesusken tähden Hänen rakkautensa huomaan, mutta lopeta puuttuminen seurakuntasioihin, ja varsinkin hengelliseen puoleen, et voi siitä käsittää yhtään mitään, Jeesuksen nimessä !

Voin kysyä samoin sinulta. Tarkoitit varmaan tuolla edellisessä viestissä minulle"heillehän on oma palstansa"että heijän pitäisi mennä kirjoittelemaan"Uskovaiset homot ja lesbot"-palstalle. Eikö se ole Mohikaanin perustama palsta? En tiedä sitä, mutta olen ollut siinä luulossa. Kävin katsomassa sitä palstaa ja se on suosittu.

* "< "Uskovaiset homot ja lesbot"-palstalle. Eikö se ole Mohikaanin perustama palsta? En tiedä sitä, mutta olen ollut siinä luulossa. >" ? Oliko tuo jokin karmea pila, vai mikä saa sinut tuollaista " luulemaan ?" Sanon vaan, että sinä taidat LUULLA muutenkin aika paljon kaikenlaista ! Luulosi ei ole tiedon väärtti ! Älä luule mitään, ellet tiedä ! Mahtaisiko se ollakkin juuri sinlle sopiva palsta, kun se on niin suosittukin, sinne vaan poikalapsen kanssa hekumoimaan ! Kun et näy mitään oppivan ainkaan tällä palstalla. ? !

• samalla linjalla kirjoitti:

Jatkat linjaa, jota auroraborealis kuvasi hyvin: juuri tuolla lailla ilkeästi toimit. Nauraminen on kaukana, kun uskovaksi itseään sanova ja muita paremmin helluntailaisuuden tunteva ihminen, joka ei kuitenkaan osallistu seurakuntaelämään, tuolla lailla hyökkäilee. Olet kovain katkera. Kaipa sinua on joskus potkittu päähän, mutta nyt kyllä kannattaisi lopettaa pahan olon levittely ja antaa anteeksi. Vähemmälläkin räyhäämisellä selviäisit.

Auroraborealis kertoi tosia asioita, sinä olet mm. toivotellut saatanan haltuun, uhkaillut helvetillä jne. Nimimerkki poikalapsi oli sinulle pakkomielle. Lienee niin, että olet kade, kun et itse uskalla olla oma itsesi. Joka tapauksessa Poikalapsi taisi avata silmäsi monessa asiassa. Kiittää saisit.

* Samalla linjalla siis ollaan edelleen. Onko helluntailainen sinun mielestäsi joku mato, tai limanuljaska, jonka sanomisiksi voi latoa mitä hyvänsä, kun ei kuitenkaan pystynyt tuotakaan limajuttua todeksi näyttää. Poikalapsi ei avannut muutä kuin suuren suunsa panetteluun ja nimittelyyn, siitä ei juuri mitään opi, paitsi, että homoksi ei kannta kenenkään ryhtyä. Ei se ole mikään synnynnäinen vika, Raamattu sanoo, että " miespuoliset RYHTYIVÄT miespuolisetan kanssa makaamaan, niinkuin naisten kanssa maataan. ! Ota sinäkin opiksi. Mitä muuten sinullakin on Mohikaania vastaan ? Käsittämätöntä ennakkoluuloa ja vihaa ?

• sinä kiistät sen
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Samalla linjalla siis ollaan edelleen. Onko helluntailainen sinun mielestäsi joku mato, tai limanuljaska, jonka sanomisiksi voi latoa mitä hyvänsä, kun ei kuitenkaan pystynyt tuotakaan limajuttua todeksi näyttää. Poikalapsi ei avannut muutä kuin suuren suunsa panetteluun ja nimittelyyn, siitä ei juuri mitään opi, paitsi, että homoksi ei kannta kenenkään ryhtyä. Ei se ole mikään synnynnäinen vika, Raamattu sanoo, että " miespuoliset RYHTYIVÄT miespuolisetan kanssa makaamaan, niinkuin naisten kanssa maataan. ! Ota sinäkin opiksi. Mitä muuten sinullakin on Mohikaania vastaan ? Käsittämätöntä ennakkoluuloa ja vihaa ?

Kukaan ei kuule RYHDY homoksi, ja tiedät sen kyllä - sanoi siitä 2000 vuotta sitten kirjoitettu kirja mitä vain. Sinusta siis mikään maailmassa ei ole muuttunut ja mitään tiedon lisääntymistä ei saa ottaa huomioon vaan on luettava neuvot Raamatusta ja uskottava kaikki sen teoriat. No, miksi sinä sitten olet eronnut ja ottanut uuden vaimon, vaikka se on Raamatun mukaan helvetin tietä? Tuossa asiassa annat uuden käsittelytavan olla, toisessa et. Ymmärrätkös? Et voi vaatia muita pysymään 2000 vuotta sitten olleessa yhteiskuntakäsityksessä, kun et siellä ole itsekään.

Minulla ei ole sinua vastaan mitään. Sinun harhaluulojasi vastaan sen sijaan on. Kiellät tietoa. Miksi asiallinen tieto on sinusta paha asia?

Mitähän pahaa homot sinusta aiheuttavat? Miksi Jumala sinun mielestäsi on niin kamalan homovastainen? Oletko miettinyt? Minusta Jumala on viisas ja homoja ei edes olisi, jos Hän ei tahtoisi heitä olevan. Jumalahan päättää, mitä maailmassa on ja ei ole.

* "< "Uskovaiset homot ja lesbot"-palstalle. Eikö se ole Mohikaanin perustama palsta? En tiedä sitä, mutta olen ollut siinä luulossa. >" ? Oliko tuo jokin karmea pila, vai mikä saa sinut tuollaista " luulemaan ?" Sanon vaan, että sinä taidat LUULLA muutenkin aika paljon kaikenlaista ! Luulosi ei ole tiedon väärtti ! Älä luule mitään, ellet tiedä ! Mahtaisiko se ollakkin juuri sinlle sopiva palsta, kun se on niin suosittukin, sinne vaan poikalapsen kanssa hekumoimaan ! Kun et näy mitään oppivan ainkaan tällä palstalla. ? !

Jostain RitariOlevaisesta(ent.sheriffi?)eli sinusta olin lukevinani.. Että perusti sen palstan. Tästä on jo vuosia.
        Vähän epävarma fiilis siitä jäi.

Mitä sillä on väliä kuka sen on perustanut?

* Minä tarvitsen Puollustajan, ensimmäinen Puollustajani on Jeesus Kristus Jumalan Poika, Hän antoi vielä toisen Puollustajan, Pyhän Hengen . Mieti vähän mitä lauot, synti on syntiä, niinkuin homouskin, vaikka kuinka sairaanloisesti puollustat poikalasta, saat kai siitä jonkinlaista itsetunnon korotusta, kun olet niin samaa hänen kanssaan ?
        * En minä poikalasta halveksi, enkä vihaa ollenkaan, se on rakkautta, että yritin niin kovin häntä ymmärtämään, ettei Jumalan seurakuntaan voi homoutta viedä menenssään, kyllä siitä paheesta pitää luopua, jos mielii Kristuksen ruumiin, eli seurakunnan jäseneksi!
        * Sinun ei tulisi puhua mitään hengellisistä asioista, koska olet oman kertomasi perusteella " ateistisessa " tilassa. Et voi ymmärtää, mikä seurakuntaan on soveliasta ja mikä ei. Ole siunattu Jeesusken tähden Hänen rakkautensa huomaan, mutta lopeta puuttuminen seurakuntasioihin, ja varsinkin hengelliseen puoleen, et voi siitä käsittää yhtään mitään, Jeesuksen nimessä !

Minulla ei ole varaa maksaa kymmennyksiä. Joten minulla ei ole oikeutta käydä seurakunnassa vaikka nyt naapurit ovat viime aikoina sinne alkaneet kutsua. En luota yhteenkään ihmiseen. Ole nminä sinulle sanonut että voin tulla uskoon koska vaan. Arttu, älä! Koska sinä luet minulle ne Sntini anteeksi?
        - KK:n vaimo on sanonut KK:lle kirjassaan että "Kokeile Jeesusta, ei maksa mitään." Tuo kohta siinä kirjassa on jäänyt mieleeni. Samoin Erjan murha kun olen siit ä jotunut kuulemaan silminnäkijän(jotal on lupa täsät julkisesti kirjoittaa)kertomana. Niin kyllä minä voin ihan hyvin, Jeesusta kokeilla. Sittenpähän nähdään mitä hyötyä siinä on mulle että auttaako vai ei ja varmaan ateistejakin kiinnostaa.... Ainakin tätä ateistia.

- Kiitos muuten viestistä. Se oli ihan hyvä viesti.

• Mohikaanille
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Miksi sinusta homous on pahe mutta heterous ei? Mihin sijoitat väkiversion, bi-seksuaalisuuden?

Homoutta ei voi viedä seurakuntaan, sanot. Tuo tarkoittaa, että ajat homot ja lesbot pois kristinuskosta. Kuklaan kun ei heteroksi muutu. Vai voisikos sinut muuttaa homoksi? Ei se homous kuule ole mikään valinta. Mistä sinä nuo banhakantaiset luulosi olet oikein repinyt. Ristin voittoko tuommoista höpönlöpöä kirjoittaa - ja sinä uskot?

• asiaan!!!!

Jostain RitariOlevaisesta(ent.sheriffi?)eli sinusta olin lukevinani.. Että perusti sen palstan. Tästä on jo vuosia.
        Vähän epävarma fiilis siitä jäi.

Mitä sillä on väliä kuka sen on perustanut?

RitariOlevainen esitti ko. palstan perustamista. Hän yritti sillä keinoin saada homokeskusteluia pois helluntailaisuuspalstalta, jonne se hänen mielestään ei kuulu, koska kukaan helluntailainen ei voi olla homo... Eniro aikoinaan avasi palstan. Tietenkään helluntailiikkeen asenteesta homouteen ei siirrytty keskustelemaan sinne, koska ko. ongelman osapuolet ovat täällä. RitariOlevainen itse on mainio esimerkki: hän edelleen luulee, että homo muuttuu heteroksi, kun hän tulee uskoon. Hän myös luulee, että homous on valinta.

Murtsi-laiskaseriffi ajoi Poikalapsen kieroin tempuin pois. Kielsi kuulemma myös jopa homofobia-sanan käytön siinä yhteydessä, kun puhutaan helluntailaisuskovaisten rasismia lähentelevästä asenteesta homoihin ja homouteen. Nyt ollaan sitten aika pattitilanteessa: ongelma on ja pysyy, Olevais-Mohikaanin luulot ovat ja pýsyvät. Asiaa ei oiekin kannata täällä edes puida, koska Murtsi voikin taas äkkiarvaamatta saapua paikalle ja poistaa koko keskustelun sekä ruveta saarnaamaan omaa, aslanilaista saarnaansa, josta on jäänyt kiinni ennenkin. Muistaakseni on niin, että Murtsin Galleriassakin on Aslanin juttuja suosikkeina, vai miten se menikään.

Mohikaani ei koskaan anna periksi. Hän menee hautaan luuloineen, se on varmaa. Vaan itsepä on luulojen tien valinnut ihan vapaaehtoisesti.

• eräs lukija

Minulla ei ole varaa maksaa kymmennyksiä. Joten minulla ei ole oikeutta käydä seurakunnassa vaikka nyt naapurit ovat viime aikoina sinne alkaneet kutsua. En luota yhteenkään ihmiseen. Ole nminä sinulle sanonut että voin tulla uskoon koska vaan. Arttu, älä! Koska sinä luet minulle ne Sntini anteeksi?
        - KK:n vaimo on sanonut KK:lle kirjassaan että "Kokeile Jeesusta, ei maksa mitään." Tuo kohta siinä kirjassa on jäänyt mieleeni. Samoin Erjan murha kun olen siit ä jotunut kuulemaan silminnäkijän(jotal on lupa täsät julkisesti kirjoittaa)kertomana. Niin kyllä minä voin ihan hyvin, Jeesusta kokeilla. Sittenpähän nähdään mitä hyötyä siinä on mulle että auttaako vai ei ja varmaan ateistejakin kiinnostaa.... Ainakin tätä ateistia.

- Kiitos muuten viestistä. Se oli ihan hyvä viesti.

että pelastus ei ole ihmisen otettavissa tuostaan"niinkuin apteekin hyllyltä"
        vaikka ihmisenä niin oletettaisiinkin.
        Pelastus tapahtuu Jumalan kutsusta ja jos Hän ei vedä sinua puoleensa,
        et sinä voi sitä itse tehdä-meillä ei ole mitään,ellei meille taivaasta anneta.
        Jos nyt koet olevasi Jumalan kutsussa,niin kannattaisi ottaa pelastus vastaan,
        eikä siirtää sitä sillä ajatuksella,että voisit tehdä sen koska tahansa,koska
        uskossa oltuasi,sinun pitäisi ymmärtää,ettei näillä asioilla voi keikkua kahteen
        suuntaan samanaikaisesti,vaan valinta on tehtävä.

Raamattu sanoo:Pidä mitä sinulla on,ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

• jeesuksessakaikki

>>>Sinulla on vain tuo Sinun Jeesuksesi ja usko.

• eräs lukija
        sinä kiistät sen kirjoitti:

Kukaan ei kuule RYHDY homoksi, ja tiedät sen kyllä - sanoi siitä 2000 vuotta sitten kirjoitettu kirja mitä vain. Sinusta siis mikään maailmassa ei ole muuttunut ja mitään tiedon lisääntymistä ei saa ottaa huomioon vaan on luettava neuvot Raamatusta ja uskottava kaikki sen teoriat. No, miksi sinä sitten olet eronnut ja ottanut uuden vaimon, vaikka se on Raamatun mukaan helvetin tietä? Tuossa asiassa annat uuden käsittelytavan olla, toisessa et. Ymmärrätkös? Et voi vaatia muita pysymään 2000 vuotta sitten olleessa yhteiskuntakäsityksessä, kun et siellä ole itsekään.

Minulla ei ole sinua vastaan mitään. Sinun harhaluulojasi vastaan sen sijaan on. Kiellät tietoa. Miksi asiallinen tieto on sinusta paha asia?

Mitähän pahaa homot sinusta aiheuttavat? Miksi Jumala sinun mielestäsi on niin kamalan homovastainen? Oletko miettinyt? Minusta Jumala on viisas ja homoja ei edes olisi, jos Hän ei tahtoisi heitä olevan. Jumalahan päättää, mitä maailmassa on ja ei ole.

ja vain siitäsyystä,että hän tuo sen,mitä Raamatussa sanotaan???

Kyllä meitä on muitakin,jotka olemme samaa mieltä asioista,mutta
        tästä aiheesta keskustelu ei tuota,eikä ole tuottanut mitään tulosta
        tähän asti,joten joko te hyväksytte mitä Raamatussa sanotaan tai
        sitten ette-henkilökohtaisesti täällä on ketään turha ruveta asian
        puolesta arvostelemaan!
        Tämä on helluntailaisuuspalsta-täällä kirjoittelevat uskovat,jotka
        ovat tehneet omasta syntielämästään parannuksen.

On älytöntä että homoudensynnistä tullaan väittelemään ja samaan
        aikaan pyritään vesittämään Jumalan Sanaa ja aina samoin selityksin!

Homoutta on ollut jo aikoja sitten-mutta Jumala ei ole sitä ihmiseen
        luonut!Raamatussa sanotaan,että se on luonnotonta.
        Pedofilia on yksi ilmentymä sairaasta ja vääristyneestä seksuaalisesta
        suuntautumisesta lapsiin ja homoilla se suuntautuminen kohdistuu
        samaa sukupuolta oleviin.

Sääliksi käy niitä ihmisiä,jotka sellaiseen suuntaukseen on jostakin
        syystä ajautuneet-toivottavasti psykologit löytävät syyn sille,mistä
        se johtuu.

Jokatapauksessa tuollainen räävitön riitely ei hyödytä yhtään mitään.

• eräs lukija
        eräs lukija kirjoitti:

puolesta arvostelemaan!

se johtuu.

Sinun mielestäsi Jumala päättää,mitä maailmassa on ja mitä ei ole???

Abortit,sodat,raiskaukset,kavallukset..jne..kaikki nämäkinkö Jumala on päättänyt-?!

Syntiinlankeemuksen seurausta ne ovat ja kuuluvat synnintekoihin,jotka johtuvat
        meidän syntihimoistamme.

Jumalan Poika,Jeesus yksin voi vapauttaa ihmisen synneistä ja muuttaa ihmisen.

• Mohikaani_27, Orgina
        asiaan!!!! kirjoitti:

RitariOlevainen esitti ko. palstan perustamista. Hän yritti sillä keinoin saada homokeskusteluia pois helluntailaisuuspalstalta, jonne se hänen mielestään ei kuulu, koska kukaan helluntailainen ei voi olla homo... Eniro aikoinaan avasi palstan. Tietenkään helluntailiikkeen asenteesta homouteen ei siirrytty keskustelemaan sinne, koska ko. ongelman osapuolet ovat täällä. RitariOlevainen itse on mainio esimerkki: hän edelleen luulee, että homo muuttuu heteroksi, kun hän tulee uskoon. Hän myös luulee, että homous on valinta.

Murtsi-laiskaseriffi ajoi Poikalapsen kieroin tempuin pois. Kielsi kuulemma myös jopa homofobia-sanan käytön siinä yhteydessä, kun puhutaan helluntailaisuskovaisten rasismia lähentelevästä asenteesta homoihin ja homouteen. Nyt ollaan sitten aika pattitilanteessa: ongelma on ja pysyy, Olevais-Mohikaanin luulot ovat ja pýsyvät. Asiaa ei oiekin kannata täällä edes puida, koska Murtsi voikin taas äkkiarvaamatta saapua paikalle ja poistaa koko keskustelun sekä ruveta saarnaamaan omaa, aslanilaista saarnaansa, josta on jäänyt kiinni ennenkin. Muistaakseni on niin, että Murtsin Galleriassakin on Aslanin juttuja suosikkeina, vai miten se menikään.

Mohikaani ei koskaan anna periksi. Hän menee hautaan luuloineen, se on varmaa. Vaan itsepä on luulojen tien valinnut ihan vapaaehtoisesti.

* En ikimaailmassa ole ollut perustamassa mitään homo/lespo palstaa ! ? Palstaa kyllä, mutta tavallista, jonne olisi pitänyt jokaisen luoda oma nimimerkki, puskajussia ei siellä olisi sallittu, keskustella olis voinut mistäasiasta tahansa. Pitäisi vähän paremmin sinunkin lukea asioista, noin ne muutuu ja vääristyy, kun ei lueta muuta kuin otsikko, jos sitäkään.
        * Jos homo ei voi hylätä syntiään, ei hän voi koskaan päästä Jumalan seurakuntaan. Eikä tämä suinkaan ole minun keksintöäni, Jumala sen on sanassaan niin säätänyt. Kyllä menen tämän tiedon kanssa hautaan, ja nousen sieltä ylienkelin pasunan soidessa Jeesusta vastaan yläilmoihin. Ja niin pääsee homot ja lesbotkin, jos vaan eivät harrasta synnillistä seksuaalista yhdyntää keskenään. Miehet miesten, ja naiset naisten kanssa. Se on Jumalan sanassa synnin harjoittamista.

• Mohikaani_27, Orgina
        Mohikaanille kirjoitti:

Miksi sinusta homous on pahe mutta heterous ei? Mihin sijoitat väkiversion, bi-seksuaalisuuden?

Homoutta ei voi viedä seurakuntaan, sanot. Tuo tarkoittaa, että ajat homot ja lesbot pois kristinuskosta. Kuklaan kun ei heteroksi muutu. Vai voisikos sinut muuttaa homoksi? Ei se homous kuule ole mikään valinta. Mistä sinä nuo banhakantaiset luulosi olet oikein repinyt. Ristin voittoko tuommoista höpönlöpöä kirjoittaa - ja sinä uskot?

varsinkaan en Jumalan seurakunnasta, olen innokas kehoittamaan siellä olijoita, etteivät koskaan jäisi pois, ja uusia toki toivon menevän Jeesus ovasta lammastarhaan sankoin joukoin.
        * Ei ole kysymys homoista, lesboista, tai bi sellaista. kailille hellekin kuuluu Kristuksen armo! Jeesus on nimenomaan tullut kutsumaan syntisi ja sairaita, omavanhurskaita Hän ei välitä kohdata, elleivät saitten nöyrry syntisen paikalle.
        * Ja niin pitää homojen, lesbojen ja bi harrastajien myös tunnustaa syntinsä, ja hylätä se, niin paikka on Jumalan seurakunnassa yhtälailla kuin kenellä tahansa.
        * Näin Jumalan sana selvästi opettaa, ja Hän on kyllä se, joka määrää säännöt kun puhutaan taivaaseen pääsystä.
        * Turhaan mulle vihoittelet. Jos puhuisin toista, niin silloin sinä Jeesuksen tullessa etsisit minut käsiisi, ja saisin sinulta luultavasti turpiini ! Sillä silloin oltaisiin kumpikin rannalle jääneitä, väärä opettaja, ja väärän opetuksen uskonut. Jos sanoisn asian toisin, kuin mitä Raamattu opettaa. Usko pois !

• taivasmatkalainen
        Mohikaani_27, Orgina kirjoitti:

* En ikimaailmassa ole ollut perustamassa mitään homo/lespo palstaa ! ? Palstaa kyllä, mutta tavallista, jonne olisi pitänyt jokaisen luoda oma nimimerkki, puskajussia ei siellä olisi sallittu, keskustella olis voinut mistäasiasta tahansa. Pitäisi vähän paremmin sinunkin lukea asioista, noin ne muutuu ja vääristyy, kun ei lueta muuta kuin otsikko, jos sitäkään.
        * Jos homo ei voi hylätä syntiään, ei hän voi koskaan päästä Jumalan seurakuntaan. Eikä tämä suinkaan ole minun keksintöäni, Jumala sen on sanassaan niin säätänyt. Kyllä menen tämän tiedon kanssa hautaan, ja nousen sieltä ylienkelin pasunan soidessa Jeesusta vastaan yläilmoihin. Ja niin pääsee homot ja lesbotkin, jos vaan eivät harrasta synnillistä seksuaalista yhdyntää keskenään. Miehet miesten, ja naiset naisten kanssa. Se on Jumalan sanassa synnin harjoittamista.

Ensinnäkin: sinun aloitteestasi Eniro rakensi mainitun palstan. Syyt aloitteeseesi kerroin. Alzhheimerko vaivaa, kun muistamaton olet?

KUKAAN ei voi muuttua homosta heteroksi. Kun olet sitä mieltä, että homo ei kelpaa seurakuntaan eikä voi päästä taivaaseen, olet sitä mieltä. Jumala tuskin on sitä mieltä. TUO kun on helluntailaispaapan käsitys vain, ei Jumalan.

Mistäs sinä niin varma olet, että yläilmoihin pääset? KUKAAN ei tuommoista tiedä. Veikkaan, että vainoojana - homojen mm. - joudut vielä tiliä tekemään. Olet myös kuulemma huorin tehnyt ottamalla Raamatun vastaisesti uuden vaimon. Siis jos homot joutuvat helvettiin, joudut sinäkin. Ei mitään eroa.

Sinulla on jokseenkin oudon inhottava kuva homojen ja lesbojen seksistä. MITÄ PAHAA siinä on, että ihminen vastuunsa tuntien toimii sen mukaan, mikä hänelle on luontaista, luonnollista? Ketään ei kaksi aikuista kaipaa kyttäämään tekemisiään. Jos sinä siis menet paratiisiin, sinne menee kuule monta homopariakin. Sinä sentään olet huorannut, mitä homot eivät välttämättä ole tehneet.

• ja faktoja
        Mohikaani_27, Orgina kirjoitti:

varsinkaan en Jumalan seurakunnasta, olen innokas kehoittamaan siellä olijoita, etteivät koskaan jäisi pois, ja uusia toki toivon menevän Jeesus ovasta lammastarhaan sankoin joukoin.
        * Ei ole kysymys homoista, lesboista, tai bi sellaista. kailille hellekin kuuluu Kristuksen armo! Jeesus on nimenomaan tullut kutsumaan syntisi ja sairaita, omavanhurskaita Hän ei välitä kohdata, elleivät saitten nöyrry syntisen paikalle.
        * Ja niin pitää homojen, lesbojen ja bi harrastajien myös tunnustaa syntinsä, ja hylätä se, niin paikka on Jumalan seurakunnassa yhtälailla kuin kenellä tahansa.
        * Näin Jumalan sana selvästi opettaa, ja Hän on kyllä se, joka määrää säännöt kun puhutaan taivaaseen pääsystä.
        * Turhaan mulle vihoittelet. Jos puhuisin toista, niin silloin sinä Jeesuksen tullessa etsisit minut käsiisi, ja saisin sinulta luultavasti turpiini ! Sillä silloin oltaisiin kumpikin rannalle jääneitä, väärä opettaja, ja väärän opetuksen uskonut. Jos sanoisn asian toisin, kuin mitä Raamattu opettaa. Usko pois !

En vihoittele. Sinä sen sijaan osoitat tietämättömyytesi. EI BI-SEKSUAALISUUSKAAN ole mikään HARRASTUS! Ihminen nyt vain sattuu olemaan bi-seksuaali, sillä siisti. Kyllä sitä silti voi elää kunnollisesti ja asiansa hoitaen sekä lähimmäisiä arvostaen. Sinun ongelmasi on se, ettet arvosta homojen ja lesbojen seksuaalisuutta, homoja ja lesboja ihmisinä. Luulet olevasi parempi, vaikket ole. Ei kukaan voi sille mitään, onko hetero, homo tai bi: se pysyy ja säilyy eikä ole este taivaspaikalle.

Minusta on pahalta tuntuvaa se, kuinka väitä't Jumalaa typeräksi sortajaksi. Olen itsekin hetero, mutta en kyllä hyväksi sitä, että Jumala muka sortaisi homoja eikä kelpuuttaisi toisiaan rakastavia homoparejakin taivaaseen. Mikä idea siinä olisi? Miksi Jumala olisi luonut homot, jos itse heitä niin inhoaa? Vai onkos Jumala joku pöljä ihmisillä leikkijä, joka tahtoo joillekuille pahaa, niin kuin sinä annat ymmärtää. Sillä KUKAAN ei muutu homosta heteroksi tai heterosta homoksi. Miten sinulle ja kaltaisillesi saisi tuon menemään perille? Kaipa nyt tiedossa olisi tuolla lailla muuttuneita, jos muutos olisi mahdollinen. Ei ole tiedossa. Olen lukenut muutaman "ex-gayn" kirjan "muutoksestaan", ja kyllä ne ovat silkkaa satua. Epäaitoa märinää, jonka tavoite on rahastaa typeriä.

• ja syrjivä
        eräs lukija kirjoitti:

puolesta arvostelemaan!

se johtuu.

Mistä se homous sitten on tullut?
        Missä se muka sanotaan, että homous on luonnotonta? Raamatussa ei ole edes sanaa homous, Kai nyt se on luonnollista, mitä luonnossa on.

Ei asiasta keskustelu etene, kun sinunkaltaisesi kiistävät aina vain TIEDON. Hoette luulojanne, ette millään myönnä, että ne ovat luuloja. Siksi teille pitää TOISTAA asiopita niin kauan, että menee perille. Ja kun asioita teille toistetaan, pelastetaan ainakin nuoria homoja ja lesboja teidän kynsistänne jotumasta syyllistetyksi synnynnäisestä seksuaalisuudestaan.

Sinun asenteesi on räävitön ja syrjivä. Homous on ihmisessä syntymästä saakka, eikä sen syitä kannata miettiä. Homovainon syitä kannattaa miettiä, jotta se loppuisi. Sinunkaltaistesi suut pitää saada tukituksi faktoin. Sinä kun et faktoja esittänyt. Esim puhut homoksi AJAUTUMISESTA. Mihin faktoihin perustat tuon sanavalinnan? Et mihinkään, niin.

Mikä siinä on, että heikompia pitää potkia? Potkikaa toisianne, kun kerran lähimmäisiä vihaatte. Antakaa homojen ja lsbojen olla rauhassa. He eivät teidän syntiselittelyänne ja syyllistämistänne kaipaa. Ihan tarpeeksi vaikeaa on erilaisuus muutenkin. Mutta sitähän sinäkään et myönnä.

• Näin on totuus
        taivasmatkalainen kirjoitti:

Ensinnäkin: sinun aloitteestasi Eniro rakensi mainitun palstan. Syyt aloitteeseesi kerroin. Alzhheimerko vaivaa, kun muistamaton olet?

KUKAAN ei voi muuttua homosta heteroksi. Kun olet sitä mieltä, että homo ei kelpaa seurakuntaan eikä voi päästä taivaaseen, olet sitä mieltä. Jumala tuskin on sitä mieltä. TUO kun on helluntailaispaapan käsitys vain, ei Jumalan.

Mistäs sinä niin varma olet, että yläilmoihin pääset? KUKAAN ei tuommoista tiedä. Veikkaan, että vainoojana - homojen mm. - joudut vielä tiliä tekemään. Olet myös kuulemma huorin tehnyt ottamalla Raamatun vastaisesti uuden vaimon. Siis jos homot joutuvat helvettiin, joudut sinäkin. Ei mitään eroa.

Sinulla on jokseenkin oudon inhottava kuva homojen ja lesbojen seksistä. MITÄ PAHAA siinä on, että ihminen vastuunsa tuntien toimii sen mukaan, mikä hänelle on luontaista, luonnollista? Ketään ei kaksi aikuista kaipaa kyttäämään tekemisiään. Jos sinä siis menet paratiisiin, sinne menee kuule monta homopariakin. Sinä sentään olet huorannut, mitä homot eivät välttämättä ole tehneet.

Raamatun mukaan haureus on syntiä,jota tulee paeta,
        koska olemme Pyhän Hengen temppeleitä ja
        meissä asuu Jumalan Henki.

Aviorikos on samallatavalla haureutta,kuin homous/lesbous.
        Ja molemmista on tehtävä parannus,jos mielii pelastua.

Taivaaseen ei pääse,ellei tee parannusta synnistään.

Kun kyse on uskovasta,joka lankeaa,niin jos hän katuu ja
        tekee parannuksen synnistään,niin Jumala armahtaa häntä.
        Synnillä on kuitenkin seurauksensa ja tavalla tai toisella
        sen tuottaman kärsimyksen täytyy läpikäydä elämässään.
        Se ei tarkoita kuitenkaan,etteikö Jumala olisi anteeksi antanut.

Kun sitten homo/lesbo tulee uskoon,hänen tulisi ymmärtää,
        että se,miten hän on siihen asti elänyt,ei olekaan Jumalan
        tahdon mukaista ja hänen tulee tehdä parannus ja luopua
        haureudestaan-jos hän jatkaa,niin elämällä synnissään hänen
        sydämensä ei voi olla puhdas Jumalan edessä,eikä hän tule
        olemaan siinä joukossa joka perii taivasten valtakunnan.

• Aseistautunut Pyhäll

Lukiessani muutamia ketjuja, huomasin, että täältä löytyy
      luolamiehiä, jotka eivät ole kuulleet Kristuksessa olevasta uudesta luonnosta,
      eikä Hänen mielenlaadustaan mitään.

Miksi kirjoitan näin?
      Koska sota aseet ovat lihalliset.
      Uskovan tulee uskoa siihen, että Jumala yksin pystyy ihmiselle mielenmuutoksen
      antamaan ja ohjaamaan oikealle tielle nimensä tähden.
      Jeesus on ainoa tie, totuus ja elämä.

Oikeanlaisista sota aseista puhutaan seuraavassa linkissä,(naispuhuja)
      Sain linkin viikko sitten ja olen kuunnellut siinä olevat puheet
      parikin kertaa, mutta naispuhujan puheesta erottuvat hengelliset sota aseet parhaiten.

• * Miksi mielestäsi juuri minulle, pitäisikö ekivaarin evankeliumi päästää oikein vapauteen, vaikka se ei julista Kristusta Jeesusta, ristiinnaulittuna, vaan Joosefin poikana, joka tarvitsee itsekkin Jeesusken Jumalan Pojan veren sovitusta? Jos olet hänen opetuslapsiaan, on sana sinulle myös. Vain Raamatun ilmoittama evankeliumi voi ihmisen pelastaa ja vapauttaa, kun Kristus saa vapauttaa, on todella vapaa. Ota sinäkin siitä , jos taivas olisi vaikka armolinen !

• eräs uskova
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Miksi mielestäsi juuri minulle, pitäisikö ekivaarin evankeliumi päästää oikein vapauteen, vaikka se ei julista Kristusta Jeesusta, ristiinnaulittuna, vaan Joosefin poikana, joka tarvitsee itsekkin Jeesusken Jumalan Pojan veren sovitusta? Jos olet hänen opetuslapsiaan, on sana sinulle myös. Vain Raamatun ilmoittama evankeliumi voi ihmisen pelastaa ja vapauttaa, kun Kristus saa vapauttaa, on todella vapaa. Ota sinäkin siitä , jos taivas olisi vaikka armolinen !

kuinmyöskin muut kirjoituksesi,ovat asiaa,vaikka palstalla on sellaisia,jotka sinua vastustavat!

Kohdallasi tulee mieleen Raamatusta Psalmi 120 ja varsinkin loppujakeet 6 ja 7:
        Kauan on minun sieluni täytynyt asua niiden seurassa,jotka rauhaa vihaavat.
        Minä pidän rauhan,mutta jos sanan sanon,niin he ovat sotaan valmiit.

Siunausta!

• Jeesus on Herra
        eräs uskova kirjoitti:

kuinmyöskin muut kirjoituksesi,ovat asiaa,vaikka palstalla on sellaisia,jotka sinua vastustavat!

Kohdallasi tulee mieleen Raamatusta Psalmi 120 ja varsinkin loppujakeet 6 ja 7:
        Kauan on minun sieluni täytynyt asua niiden seurassa,jotka rauhaa vihaavat.
        Minä pidän rauhan,mutta jos sanan sanon,niin he ovat sotaan valmiit.

Siunausta!

tehdä se,mihin Mohikaani aloituksessaan kehoitti
        eli jättämään vastaamatta ekivaarille,velivapaalle
        ja ml213:lle?!
        Kirjoitelkoot he mitä kirjoittavat ja yrittäkööt
        vääristää ja kumota muiden kirjoituksia,aivan
        niinpaljon,kuin haluavat.

• Mohikaani_27,orginal
        Jeesus on Herra kirjoitti:

mieltä, tehkäämme se oikeasti!

• Jeesus on Herra kirjoitti:

Elikä näin ----> 1. Kor. 5:5
        Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.
        1. Kor. 15:24
        sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        1. Tim. 1:20
        Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.
        1. Piet. 2:23
        joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,

Annetaan Jumala tuomita ja saatana ruoskia heitä,, koska ja jospa he löytävät vielä oikia Evankeliumia?

• löyhäpää
        savonarola kirjoitti:

Elikä näin ----> 1. Kor. 5:5
        Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.
        1. Kor. 15:24
        sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        1. Tim. 1:20
        Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.
        1. Piet. 2:23
        joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,

Annetaan Jumala tuomita ja saatana ruoskia heitä,, koska ja jospa he löytävät vielä oikia Evankeliumia?

Ovatkohan uskoon kallellaan olevat koskaan miettineet, miksi jo heidänkin keskuudessaan samasta asiasta löytyy vanhasta perusoppikirjasta 2 jopa kolmekin erilaista vastausta!

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      3
      7519
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      383
      2018
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      1705
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1663
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      292
      1375
    6. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      74
      1124
    7. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1053
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      61
      809
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      796
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      749
    Aihe