Kerran

Mietin vain taas kerran itsekseni. En suinkaan päästäkseni tunnelmaan, sillä se tavoittaa minut hetkessä kun muistelen mitä täälläkin on tullut aikoinaan koettua. Vanhat mielikuvat väkisinkin heräävät eloon ja kun selaan vanhoja tapahtumia taaksepäin tunnen sieluni vanhaksi. Tuntuu vain siltä kuin olisin etäällä tästä kaikesta ja se tunne on outo. Valehtelisin jos sanoisin etten osaa sitä tunnetta itsellenikään selittää. Ehkä syynä on, etten sittenkään ole täällä kokenut mitään ankeaa ja mieltä murtavaa.
Vaan olen aina poiketessani saanut hämmästellä, nauraa ja iloita. Siitä kiitos.

Tosiaaan, tämähän oli unohtua. Vieläkö joku tulisi tähän sanomaan etten ole muistoineni yksin?

26

558

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämän tähden

Eihän täällä koskaan olla yksin, muistot ja muut haamuilevat tuolla jossain.
      Nyt kirjoitit kuin olisit eksynyt, hukannut navigaattorisi.
      Muistahan - matka on tärkeä - ei päämäärä, aina. Sanovat viisaat ja kokeneet,
      juokse sinä nuortuaksesi!

• Hetken jo epäilin kuulevani hiipiviä askelia, sitten arkailevan huokauksen kun aloitit vastaamisen minulle ja samassa jo sipsuttelit pois. En tiedä oletko haamu menneiltä ajoilta, vaiko tämän päivän kulkija joka kulkee samoin askelin näitä arkiston käytäviä.
        Epäröinkö nyt mitä eilen kirjoitin, kysyn itseltäni ja vastaan samaan hengenvetoon, en tietenkään koska mielestäni minulla oli selvä päämäärä. Kyllä sinäkin tiedät, nykyihmiset, minä mukaanlukien olemme vieraantuneet siitä mitä oli ennen ja eilen. Useimmat ovat loitonneet siitä vieläkin kauemmas ja jossain vaiheessa he palaavat etsimään sitä. Kaikkihan liikkuu kehässä.

Entä ne sinun muistosi, eikö niissä ole myös muistettavaa vaikka ne olisi kuinka hämähäkinseittien verhoamat? Ethän sinä suinkaan ole loitonnut liikaa, älä edes yritä muuta minulle todistaa. Helpolla pääset jos sanot minulle yksinkertaisesti unohtaneesi, koska mukamas siellä entisessä ei ole muistettavaa. Mutta eihän se pidä paikkaansa, eihän?:))

• Pörrääjä

käyn arkistossa naureskelemassa vanhoille jutuille, kyllä meillä välillä on ollut tosi hauskaa, vaikka välillä on retki riitaseksikin mennyt. Mikäköhän on vähentänyt iloa monen kirjoittajan viesteistä, ehkä kyllästyminen ja uutuuden viehätyksen loppuminen. Omia päästöjä on arkistossa aika vähän, kun jossain vaiheessa päätin alkaa yhden sefun apulaiseksi, pänni vähemmän kun ehti itse poistaa ennen sitä ;)

Kahvilassa on mulle sattunut nettimaailman mukavimmat jutut :)

• Monelle on käynyt niin kuin minullekkin, tuntuu kuin kaikki olisi nähty ja sanottu. Mutta silti täällä tulee roikuttua enempi tunnesyistä. Eikä sekään ole huono motiivi täällä viihtymiseen, ei ainakaan minun mielestä. Itse en ehtinyt enkä halunnut poistaa juttuja, enkä jos totta puhutaan, - olisi halunnut kenenkään toisenkaan tekevän niin. Onneksi se yksi ei sentään tuhonnut koko arkistoa vaikka yhdessä vaiheessa näytti työtä tekevän sen eteen. Paha sai palkkansa, ankarimman kautta ja sellaisen opetuksen joka saa vieläkin hiukset nousemaan pystyyn. Ai että, muistat kuinka naurettiin silloin kun tilanne oli päällä, mutta kun ei voitu puhua niistä ääneen. Piti vaan purra hammasta ja olla kuin mitään ei olisi tekeillä. :)

• tämän tähden
        Waffe kirjoitti:

Monelle on käynyt niin kuin minullekkin, tuntuu kuin kaikki olisi nähty ja sanottu. Mutta silti täällä tulee roikuttua enempi tunnesyistä. Eikä sekään ole huono motiivi täällä viihtymiseen, ei ainakaan minun mielestä. Itse en ehtinyt enkä halunnut poistaa juttuja, enkä jos totta puhutaan, - olisi halunnut kenenkään toisenkaan tekevän niin. Onneksi se yksi ei sentään tuhonnut koko arkistoa vaikka yhdessä vaiheessa näytti työtä tekevän sen eteen. Paha sai palkkansa, ankarimman kautta ja sellaisen opetuksen joka saa vieläkin hiukset nousemaan pystyyn. Ai että, muistat kuinka naurettiin silloin kun tilanne oli päällä, mutta kun ei voitu puhua niistä ääneen. Piti vaan purra hammasta ja olla kuin mitään ei olisi tekeillä. :)

Tämähän on oikein ihana paikka, melkein sankarihautoja näkee. Pyhiinvaeltajia, jotka silloin tällöin tarkistelevat missä se Mekka nyt olikaan. No, vitsi vaan.
        Porukat taitaa olla kaiken 'uuden ja oudon' perässä, feissareihin imaistuina?
        Voi se olla niinkin, että kaikki ollaan vaan hiljaa - jostain syystä. 'En minä kun ei noikaan'- ajatuksella.
        Tai blogiensa orjina - nekin vielä, jokos teillä on sellainen sivubisnes?

• Pörrääjä
        Waffe kirjoitti:

Monelle on käynyt niin kuin minullekkin, tuntuu kuin kaikki olisi nähty ja sanottu. Mutta silti täällä tulee roikuttua enempi tunnesyistä. Eikä sekään ole huono motiivi täällä viihtymiseen, ei ainakaan minun mielestä. Itse en ehtinyt enkä halunnut poistaa juttuja, enkä jos totta puhutaan, - olisi halunnut kenenkään toisenkaan tekevän niin. Onneksi se yksi ei sentään tuhonnut koko arkistoa vaikka yhdessä vaiheessa näytti työtä tekevän sen eteen. Paha sai palkkansa, ankarimman kautta ja sellaisen opetuksen joka saa vieläkin hiukset nousemaan pystyyn. Ai että, muistat kuinka naurettiin silloin kun tilanne oli päällä, mutta kun ei voitu puhua niistä ääneen. Piti vaan purra hammasta ja olla kuin mitään ei olisi tekeillä. :)

meikäläistäkin aina ohjata avaamaan tämän sivun. Kahvilassa on aikanaan monet hauskat koettu ja täältä olen myös onneni löytänyt. Hyvänä muistona on vielä se kun porukalla vedettiin yhtäköyttä, eikä kavereita jätetty pulaan. Vanhat vakkarit, kuten sinä ja muutama muu on tavallaan niitä meidän yhteisiä kamuja, jotka molemmat tunnettiin Kossusen kanssa ennen toisiamme :) Silloin aikanaan meitin piti kirjoitella ja flirttailla täällä kieli keskellä suuta, jottei muille paljastuisi että lifessä meillä on sama meininki meneillään ;) Ehkä tää on semmonen pyhiinvaelluskahvila ;)

• Pörrääjä
        tämän tähden kirjoitti:

Tämähän on oikein ihana paikka, melkein sankarihautoja näkee. Pyhiinvaeltajia, jotka silloin tällöin tarkistelevat missä se Mekka nyt olikaan. No, vitsi vaan.
        Voi se olla niinkin, että kaikki ollaan vaan hiljaa - jostain syystä. 'En minä kun ei noikaan'- ajatuksella.

on Kossusen kanssa tää yhteinen ploki, joka nyt on kyllä tosin ollut vähän huonolla hoidolla muitten kiireiden vuoksi ;)
        Aluillaan on uusien kotisivujen teko, niistä tuleekin sitten toooosi hianot :)

• tämän tähden
        Pörrääjä kirjoitti:

on Kossusen kanssa tää yhteinen ploki, joka nyt on kyllä tosin ollut vähän huonolla hoidolla muitten kiireiden vuoksi ;)
        Aluillaan on uusien kotisivujen teko, niistä tuleekin sitten toooosi hianot :)

laittaa tämä biisi, menneisyys ja nykyisyys ja tulevaisuus taitavat kohdata teissä kahdessa?
        Luulisitko, ettei kukaan palstalaisista huomannut stoorianne?
        http://www.youtube.com/watch?v=f6_Txj8DStY

• Pörrääjä
        tämän tähden kirjoitti:

laittaa tämä biisi, menneisyys ja nykyisyys ja tulevaisuus taitavat kohdata teissä kahdessa?
        Luulisitko, ettei kukaan palstalaisista huomannut stoorianne?
        http://www.youtube.com/watch?v=f6_Txj8DStY

nainen ;) no ei kyl varpisti silloin ihan alussa hokannut, Kossunenhan lirttas kaikkien mekkojen kanssa 24/7 :D

• tämän tähden
        Pörrääjä kirjoitti:

nainen ;) no ei kyl varpisti silloin ihan alussa hokannut, Kossunenhan lirttas kaikkien mekkojen kanssa 24/7 :D

http://www.youtube.com/watch?v=v-ON2hUyG3Y

Kuinka jaksoit katsella sellaista meininkiä, lirttailua yötäpäivää? :D

• tämän tähden kirjoitti:

Ei, ei meillä ole blogia ja tähän täytyy tietysti vastata vain omasta puolestani. Muista en tiedä enkä sano mitään, kun en oikeasti tiedä. Syytä hiljaisuutteen on monia, ja mutu tuntumana sanon että välillä tekee hyvää olla hiljaa.

Täällä näitä vinossa seisovia paaseja näkyy ja joistain erottuu juuri ja juuri tekstit. Ston.., Ross.., Pussi.., Shh.., Nelli.., ja onpa tuossa yhdessä aika sykähdyttävä tekstikin. Sen tekstin jälkeen ei sitäkään enää näkyny. Harmi.

• Pörrääjä
        tämän tähden kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=v-ON2hUyG3Y

Kuinka jaksoit katsella sellaista meininkiä, lirttailua yötäpäivää? :D

yöthän mulla on silmät kiinni ;) lirtti tekee hyvää mielelle ja sydämelle, mun puolesta saa ja on toivottavaakin lirtata mua ihan niin paljon ku tahtoo :D
        *miettii ketkähän ne Sue Ellen ja Lucy olivat* ;)

• tämän tähden
        Waffe kirjoitti:

Täällä näitä vinossa seisovia paaseja näkyy ja joistain erottuu juuri ja juuri tekstit. Ston.., Ross.., Pussi.., Shh.., Nelli.., ja onpa tuossa yhdessä aika sykähdyttävä tekstikin. Sen tekstin jälkeen ei sitäkään enää näkyny. Harmi.

yleisluontoinen "sykähdyttävä teksti" :)
        Jokainen tietty vuorenvarma, että "ne oli just mun herkät haistatteluni palstalle".
        Miks ne paadet on vinossa, monottiko joku?

• Pörrääjä kirjoitti:

Kuuleppas ny tähtisilmä, mähän kun en oo sellasta lirttityyppiä ollenkaan. http://www.youtube.com/watch?v=fCqvN1mPHgY

yleisluontoinen "sykähdyttävä teksti" :)
        Jokainen tietty vuorenvarma, että "ne oli just mun herkät haistatteluni palstalle".
        Miks ne paadet on vinossa, monottiko joku?

Se sykähdyttävä teksti oli jotain todella koskettavaa, jotain sellaista joka sai lukijan tuntemaan väristyksiä vielä kauan jälkeenpäin. Sen tekstin jokainen lukija tajusi lopulta, - ettei kirjoittaja ollut asetellut sulkuja omille tuntemuksilleen. Kun aikaa oli mennyt ja häntä ei enää näkynyt, tiesimme yhden aikakauden tulleen päätökseen.

En tahtoisi kiihdyttää toisten mieliä kertomalla miksi ne paadet on vinossa.Vaikkakin kysyjällä on täysi oikeus saada kuulla niistä. Erään asian silti haluan vielä sanoa, näihin aikoihin kykenen lukemaan ja nauttimaan monesta sellaisesta kirjoituksesta joita en ennen sietänyt. Tässäkin aika on tehnyt tehtävänsä.

• Pörrääjä
        Kosander kirjoitti:

Kuuleppas ny tähtisilmä, mähän kun en oo sellasta lirttityyppiä ollenkaan. http://www.youtube.com/watch?v=fCqvN1mPHgY

http://www.youtube.com/watch?v=mG4ggM23YQQ&feature=related

• Mil-laN
        Waffe kirjoitti:

...ei ansainnut "sellaista opetusta" joka saa vieläkin hiuksesi nousemaan pystyyn.

Ikävää, että kehtaat elvistellä asialla...en vielä tänä päivänä ole saanut vastausta kysymykseeni; "Olisitko tahtonut itsesi kokevan saman?" Kukaan ei ole vastannut...se kertoo paljon.

• tämän tähden

teidän ruutuihinne tämän tästä kyselylomake, "osallistuistko pieneen profiilitutkimukseen" tai sinne päin.
      Olen sen joka kerran ruksinut pois, onko joku toinen nähnyt sellaista?

• Pörrääjä

kellään kiinnostusta meikäläisen profiilista. Postin pyuolella kyseltiin mistä s24 palvelusta olisin valmis maksamaan ja kuinka paljon. En ole valmis maksamaan mitään, varsinkaan kun lootasta ei pysty edes postia lähettämään.

• tämän tähden
        Pörrääjä kirjoitti:

kellään kiinnostusta meikäläisen profiilista. Postin pyuolella kyseltiin mistä s24 palvelusta olisin valmis maksamaan ja kuinka paljon. En ole valmis maksamaan mitään, varsinkaan kun lootasta ei pysty edes postia lähettämään.

et kai se sinä vaan siellä kysele? :D

• Pörrääjä
        tämän tähden kirjoitti:

se siellä kyselee, eiköhän ne kysele lainkaan rekatuilta? vaikka miksi kyselisivätkään rekatuthan ovat jo numeroita tilastoissa.

On toi sama tullut tännekkin ja vaikka kerran jo vastasin niihin tiedusteluihin. Ei kai ne kerralla uskonu minua kun jaksavat aina vaan.:)

• sombra

Tulen ja sanon, muistan paljon.

mitä ovat muistot
      onko muisto todempi kuin todellisuus
      onko muiston kuva mielessäsi sama kuin minun
      jos piirrät muistosta kuvan
      liekö sama kuva kuin muistossain

mitä tunteita tunnet
      ne meille todempi tie

sinä etsit ja odotat
      en se minä ole
      vain varjoni häntä muistuttaa

tuulen varjossa vain

• pirpzuzeiccu

niitä aikoja välillä muisteltua. Aina sai nauraa toinen toistaan paremmille sanankäänteille ja jännityksellä odotti, mitähän seuraavaksi kukin keksi. Oi niitä aikoja..

• Mil-laN

...vuosien varrella on sattunut ja tapahtunut, mutta mitään en vaihtaisi toisin, en iloja enkä suruja, en tappeluja enkä sovitteluja...jotenkin tämä maailma täällä on niin erilaista kuin "oikeassa elämässä"...kaikesta huolimatta minä tykkään tästä porukasta ihan älyttömästi.:)

Löysin kaapista levyn ja uteliaisuudesta katsoin mitä se sisälsi...ette ikinä arvaa mikä ylläri sieltä tuli esiin...olin tallentanut siihen kaikkia hauskoja juttuja mitä porukalla olemme touhunneet vuosien aikana...tekisi mieli nitoa niistä tarinoista kirja, oikeasti...sen mä teen.:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      37
      1315
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      97
      1308
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1175
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      107
      1065
    5. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      992
    6. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      18
      986
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      14
      961
    8. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      54
      946
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      166
      830
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      16
      811
    Aihe