Kuulostaa kai koomiselta, mutta tämä on ihan tosi tapaus.
Laukkuuni oli jäänyt banaani, joka oli sinne homehtunut. Laukkuni on iso kokoinen ja täynnä kamaa, jota juuri koskaan en siivoa, jotenka sattumalta jotain laukusta penkoessani löysin homehtuneen banaanin.
Haju oli hirveä, pistävä.
Nyt pelkään, että pitääkö minun heittää kaikki irtokama(paperit, kynät, meikit, kräsä...) laukusta roskiin, jos on ollut kosketuksissa banaanin kanssa?
Vai riittääkö pesu kuumalla vedellä, vai puhdistanko tolusuihkeella, etikalla, mitä?
APUJA saisko pliis!
Voiko tämä home olla vaarallista?
Banaani oli siis ollut laukussani ilm. aikas KAUAN ja oli todella mätä, limainen, homeinen, yök!
Hometta laukussa
11
3238
Vastaukset
- &%¤
eikä se ole ensimmäinen kerta.
Jos et ole vakioasiakas tällä palstalla, et voi tietää minkä värinen kokkare singosta kulloinkin lennähtää..
Siivoa laukkusi, käytä nenää ja silmiä. Äläkä murehdi turhia.- HOMEKAMMOINEN
Kiitos, että täältä saa myös asiallisiakin vastauksia.
Tuo Sanasinko sai kyllä pahan mielen aikaan, mutta pitää yrittää
ymmärtää, että toisilla on aikaa kirjotella lapsellisuuksia ja halu loukata muita,
käytöstavat siis ei hanskassa!!!
Olen yliherkkis varsinkín homejutuille, siksi pelästyin ehkä liikaakin.
Tuuletin veskaa ulkona ja suihkin Tolulla, näyttää ja tuoksuu jo raikkaalle. :-) - &%¤
HOMEKAMMOINEN kirjoitti:
ymmärtää, että toisilla on aikaa kirjotella lapsellisuuksia ja halu loukata muita,
Tuuletin veskaa ulkona ja suihkin Tolulla, näyttää ja tuoksuu jo raikkaalle. :-)Täällä palstalla saa tosi omituisia vastauksia ihmisiltä joilla ilmeisesti on TOSI paha olla. Älä välitä. Joskus on omasta laukustanikin löytynyt sinne unohtuneita eväitä.
Vai oli vastaukseni epäasiallinen.
Ikävää, että se on poistettu, sillä kirjoitin nimenomaan palstan "oikeaoppisessa" hengessä.
Nimimerkki Homekammoinen ei vain tiedä, kuinka itsekin sain täältä pyyhkeitä siksi, etten luopunut kaikesta. Kaikki tavarat olisi pitänyt mukisematta hävittää.
- Ja nyt kun sitten kirjoitin ns. oikeaoppisessa hengessä, se olikin yhtäkkiä väärin. Riittääkin pelkästään, että siivoaa laukkunsa, käyttää nenäänsä ja silmiään eikä murehdi turhista.
Höh? Kuulostaa järkevältä.
Itse olen huomannut myös sen, että kun jättää vierailut tällä palstalla sikseen, voi ajatella jo muutakin kuin homeongelmaa ja nauttia vähän elämästäkin.
Kliffaa hei, vai mitä? - Omasta mielestäni ainakin :)HOMEKAMMOINEN kirjoitti:
Tuuletin veskaa ulkona ja suihkin Tolulla, näyttää ja tuoksuu jo raikkaalle. :-)"Tuuletin veskaa ulkona ja suihkin Tolulla --"
- Et sitten tiennyt, että palstan oikeaoppisessa hengessä nimenomaan Tolu on paha, koska se antaa homeelle ruokaa.
Pääasia kuitenkin, että enin homekammosi on hellittänyt. Tsemppiä ;)- ..!..
sanasinko kirjoitti:
Ikävää, että se on poistettu, sillä kirjoitin nimenomaan palstan "oikeaoppisessa" hengessä.
Nimimerkki Homekammoinen ei vain tiedä, kuinka itsekin sain täältä pyyhkeitä siksi, etten luopunut kaikesta. Kaikki tavarat olisi pitänyt mukisematta hävittää.
- Ja nyt kun sitten kirjoitin ns. oikeaoppisessa hengessä, se olikin yhtäkkiä väärin. Riittääkin pelkästään, että siivoaa laukkunsa, käyttää nenäänsä ja silmiään eikä murehdi turhista.
Itse olen huomannut myös sen, että kun jättää vierailut tällä palstalla sikseen, voi ajatella jo muutakin kuin homeongelmaa ja nauttia vähän elämästäkin.
Kliffaa hei, vai mitä? - Omasta mielestäni ainakin :)siksi epäasiallinen viesti poistettiin.
..!.. kirjoitti:
siksi epäasiallinen viesti poistettiin.
Väärin. Terävä kirjoitukseni vain ärsytti jotakuta palstan vakihomehörhöä eikä ihmekään.
- Mutta hyvä, että palstantaso on viimein noussut. Siitä kertoo jo sellaiset nimimerkit, kuten: &%¤ ja ..!..
Hieno juttu.- sinullekin vastannut
sanasinko kirjoitti:
Kliffaa hei, vai mitä? - Omasta mielestäni ainakin :)Alkuperäisellä kysyjällä ei ollut oireita laukustaan. Sinulla oli oireita tavaroistasi uudessa asunnossa. Kai ymmärrät, että toimenpiteet mitoitetaan oireiden mukaan?
Sinun oma tilanteesi, ja valituksesti tilanteesta, olisi vastaavaa kuin lasimurskalla kävelevä henkilö itkee ja valittaa, että jalkoihin sattuu, miten voin hoitaa niitä, ja kun saa vastaukseksi, että astupa ensin pois sieltä lasimurskasta, niin sitten räksyttää: mutta kun MINÄ HALUAN kävellä lasimurskassa. Älytöntä. Sitä paitsi, sinulle vastattiin ensimmäisiin kysymyksiisi ystävällisesti, neuvoen. Kiivaampaa sananvaihtoa käytiin vasta tuon MINÄ HALUAN -jankutuksesi jälkeen. - että auttoi
HOMEKAMMOINEN kirjoitti:
Tuuletin veskaa ulkona ja suihkin Tolulla, näyttää ja tuoksuu jo raikkaalle. :-)Hyvä juttu, että auttoi! Jos hetken päästä haju palaa, niin kannattaa kokeilla laukun vuorikankaan uusimista, jos kyseessä on nahkalaukku. Kangaslaukun voi pestä 60 asteessa, yleensä kestävät hyvin kunhan ei linkoa kovaa.
sinullekin vastannut kirjoitti:
Alkuperäisellä kysyjällä ei ollut oireita laukustaan. Sinulla oli oireita tavaroistasi uudessa asunnossa. Kai ymmärrät, että toimenpiteet mitoitetaan oireiden mukaan?
Sinun oma tilanteesi, ja valituksesti tilanteesta, olisi vastaavaa kuin lasimurskalla kävelevä henkilö itkee ja valittaa, että jalkoihin sattuu, miten voin hoitaa niitä, ja kun saa vastaukseksi, että astupa ensin pois sieltä lasimurskasta, niin sitten räksyttää: mutta kun MINÄ HALUAN kävellä lasimurskassa. Älytöntä. Sitä paitsi, sinulle vastattiin ensimmäisiin kysymyksiisi ystävällisesti, neuvoen. Kiivaampaa sananvaihtoa käytiin vasta tuon MINÄ HALUAN -jankutuksesi jälkeen."Sinulla oli oireita tavaroistasi uudessa asunnossa."
- Älä puhu paskaa. Oireita oli vain tämän palstan homehörhöjen kanssa.
"Kai ymmärrät, että toimenpiteet mitoitetaan oireiden mukaan?"
- Hyvä, että on teitillekin mennyt vihdoin viimein perille.
Tietonsa kannattaakin hakea muualta.
- p.l.m.
Banaanintäplän home
Mustanruskeat painumat ja pisteet banaanin kuoressa johtuvat homeesta (banana mould). Tilannetta kutsutaan nimellä anthraconose eli antrakonoosi . Home, joka aiheuttaa nuo pilkut, on nimeltään Colletotrichum musae. Se on banaanisadon korjuun jälkeinen ongelma kaikkialla maailmassa. Vain silloin kun banaani ei ole läpikotaisin mädäntynyt, tuo home rajoittuu pelkästään kuoreen eikä vahingoita banaanin ydintä. Ja vice versa. Antrakonoosi kehittyy, kun vihreän kuoren uinuva Colletotrichum musae homeinfektio saa kasvuvaiheensa hedelmän alkaessa kypsyä.
Colletotrichum musae EI OLE karsinogeeni ( syöpää aiheuttava ). Siitä ei ole myöskään dokumentoitu tapahtuneen myrkytystä ihmisissä tai eläimissä, vaikka he ovat syöneet antrakonoottisia banaaneja.(Suomennostani).
Kommenttini: Ihmiset ja eläimet luonnostaan välttävät syömästä pilaantunutta banaania. Sinun laukussasi on home saanut muhia rauhassa koko hedelmälihankin . Tokko se kuitenkaan syö laukun materiaalia. Mutta jos niin oli, osta uusi laukku. Tuskin laukun haistaminen on altistanut sinua syöpää aiheuttavalle tekijälle. Tämän homeen syöpää aiheuttavuutta ei liene tutkittu kovinkaan paljon.
http://www.moldbacteria.com/myblog/2006_01_01_moldbacteria_archive.html
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723289
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272343Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681879Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311851Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161431- 281381
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61286Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja241281Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631197Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101187