Asialla (häiriköimässä kristittyjen palstalla) ovat jehovantodistajat. Varokaa kristityt keskustelemasta heidän kanssaan, menee palsta pilalle.
Areiolaisuus tarkoittaa Konstantinopolin patriarkka Areioksen mukaan nimensä saanutta harhaoppia, joka kiistää Jeesuksen tosi jumaluuden. Areiolaisuus väitti Jumalan olevan vain yksi persoona, Isä. Areios uskoi Isän luoneen Pojan, siispä Jeesus ei ole luontonsa puolesta syntynyt Jumalan Pojaksi. Tämän teorian loogiset seuraukset tyhjentävät koko kristinuskon merkityksestään, sillä jos ääretön Jumala ei tullut ihmiseksi ja maksanut synnin ääretöntä velkaa, ihmiskuntaa ei ole lunastettu. Areiolaisten mukaan Jumala on luonut Jeesuksen aikojen alussa; eräs heidän tunnuslauseistaan oli: "Kerran oli aika, jolloin häntä ei ollut".
Jeesus esitti kuitenkin useita jumaluusväitteitä (ks. esim. Joh. 8:46–59, 10:30–38, 14:7–11), ja Uuden testamentin pyhät kirjoitukset tekevät selväksi sen, että itse Jumala tuli Jeesuksessa ihmiseksi (Joh. 1:1,14,18, Kol. 2:9, Fil. 2:6).
300-luvun alussa pääosa maailman katolisista piispoista tunnusti areiolaisuutta. Areiolaisuus tuomittiin Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325 ja Konstantinopolin kirkolliskokouksessa vuonna 381. Harhaoppi sinnitteli kuitenkin vielä pitkään tuomionsa jälkeenkin, mutta väistyi lopulta vähitellen katolisen uskon tieltä.
Nykypäivänä Jehovan todistajat edustavat oppia, joka monessa suhteessa muistuttaa areiolaisuutta.
Areiolaijnen harhaoppi kummittelee palstalla
61
369
Vastaukset
- Iso Lapis
Oletko katolilainen kun katolilaista opetusta kirjoitat? Ja sitä totuudeksi väität?????
Kumoa nämä jakeet ja sano että Jeesus Kristus Jumalan Poika valehtelee niissä!!!!!!!
1. Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
2. koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
4. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
Herra Jeesus siunaa uskosta osattomia,AAMEN.- benedi on siunattu
jos pystyt!
" En minä muuta sitä, mikä minun huuliltani on lähtenyt"
" Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä, ( eli sapatista)
näin: " Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa" Heb 4: 4
Kuka on tämä Jumala joka lepäsi seitsemäntenä, ei viikon 1. pnä?
Sinä opetat aivan oikein että hän on Jeesus, maailman Luoja!
ja vielä
" Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän
luopuu elävästä Jumalasta" Heb 3: 12
Etkö sinäkin ole niitä jotka haluavat pysyä kiinni Kristuksessa?
" Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä, ja te kannatte paljon hedelmäää!!
" Ja enkeleistä hän sanoo: Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi
" mutta Pojasta:
" JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti Heb 1: 7, 8
Ja Jeesus vinkkasi että " Mooses on minusta kirjoittanut"
Mitä? Paljonkin mm. tämän: " Alussa loi Jumala taivaan ja maan"...ja maa oli tuolloin autio ja tyhjä...eikös vain? Moos 1. kirja 1. jae---Eikös Jeesus sanonut ? " Minä olen alku, ja loppu - Iso Lapis
benedi on siunattu kirjoitti:
jos pystyt!
ja vielä
" Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän
" Ja enkeleistä hän sanoo: Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi
" mutta Pojasta:
Mitä? Paljonkin mm. tämän: " Alussa loi Jumala taivaan ja maan"...ja maa oli tuolloin autio ja tyhjä...eikös vain? Moos 1. kirja 1. jae---Eikös Jeesus sanonut ? " Minä olen alku, ja loppuJeesus oli luomassa, Jeesuksen kautta kaikki luotiin, mutta eihän ole luoja. Joten älä valehtele minun päälle koska et Jumalan sanaa osaa tulkita ,AAMEN.
Mieti kenelle Isä Jumala sanoi;
26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
Herra Jeesus siunaa Suomen Kansaa, AAMEN. - Diana-ad-rem
benedi on siunattu kirjoitti:
jos pystyt!
ja vielä
" mutta Pojasta:
Mitä? Paljonkin mm. tämän: " Alussa loi Jumala taivaan ja maan"...ja maa oli tuolloin autio ja tyhjä...eikös vain? Moos 1. kirja 1. jae---Eikös Jeesus sanonut ? " Minä olen alku, ja loppuVT:n Jumala.
On aivan sama mitä UT sanoo, sillä ei ole VT:n kanssa mitään telkemistä. Se on eri uskonto.
Tie VT:n Jumala luokse ei mene Jeesuksen kautta.
Jesaja sanoo: - veli.vapaa
Diana-ad-rem kirjoitti:
VT:n Jumala.
On aivan sama mitä UT sanoo, sillä ei ole VT:n kanssa mitään telkemistä. Se on eri uskonto.
Tie VT:n Jumala luokse ei mene Jeesuksen kautta.
Jesaja sanoo:Isä Jumala, mutta Hänessä asuu jumaluus, kuten niissäkin, joille Jumala on antanut Pyhän Hengen. Hengellisessä ihmisessä asuu myös jumaluus Jumalan Hengen kautta, muttei kukaan heitä ole silti Jumala itse.
Täällä on varsin ymmärtämättämiä kirjoittelijoita, kuten aloittajankin. Minäkin tunnustan, että Jeesus on Jumalan Poika, kuten Raamattu opettaa. Hänessä asuu myös jumaluus, kuten Raamattu ilmoittaa, mutta silti Hän ei ole sama kuin Isä Jumala. Siis täysin raamatullinen tunnustus.
Mitä tulee taas jehoviin, niin helluntailaiset ovat aivan samanlaisia amerikkalaisen lahkon kannattajia. He sopisivat vallan mainiosti samaan "paikalliseurakuntaan" kuulemaan kehittelemiään ihmisviisauksia. Että sinne vaan istuskelemaan kuuntelemaan aivopesua. - yx Herran valittu
Olen Jeesuksen pyhällä verellä ja hänen ruumiinsa uhrilla Jumalan omaksi lunastettu. Olen Jumalan lapsi ja taivaan perillinen.
Tee sinäkin parannus ja usko evankeliumi Kristuksesta.
Areiolaisuus joka kieltää Kristuksen jumaluuden on harhaoppi. - OPPILASO
yx Herran valittu kirjoitti:
Olen Jeesuksen pyhällä verellä ja hänen ruumiinsa uhrilla Jumalan omaksi lunastettu. Olen Jumalan lapsi ja taivaan perillinen.
Tee sinäkin parannus ja usko evankeliumi Kristuksesta.
Areiolaisuus joka kieltää Kristuksen jumaluuden on harhaoppi.JA YRITÄT HÄMÄTÄ PALSTALAISA TEKETYMÄLLÄ USKOVAKSI.MEE OMALLE PALSTALLE.
Linkki, jossa käsitellään laajasti jehovalaisten oppeja:
http://www.kotiposti.net/~raamattu/jt/oppi/opinkappaleet/#onko_jeesus_luotu_olento- -Make-
Kolminaisuusoppi ei ole ollut todellakaan mikään läpi huuto juttu 300-400 luvun vanha-katolisessa kirkossa.
Kannattaa tutustua vaihtoehtoisiin uskontunnustuksiin joita ehdotettiin Nikean tunnustuksen tillalle joka laadittiin 325jkr.
Apostoli paavali ei ainakaan opettanut kolminaisuusoppia, vaan Jeesus oli aina alisteinen isälle. Kun taas kolminaisuusopissa he ovat tasavertaisia, myös Pyhä henki.
Paavali käytti Herra termia juuri erottaakseen Jeesuksen Isästä, eikä hän tällä tarkoittanut VT Herraa.
Filp.2:11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
1.Kor.15:24,28.
sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
1Ti 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Ap.t. 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Raamatunkohdat jotka puhuvat suoraa Jeesuksen Jumaluudesta, esiintyvät Johanneslaisissa teksteissä.
Joh.1:1.20:28. 1.Joh.5:20.
Johannes on ainut joka käyttää termiä Jumala suoraa. Kukaan muu ei tätä termiä käytä.
Toki kolminaisuusoppi on hyvin vaikea, ja tällaiset kohdat jossa Jeesusta ylistetään ja rukoillaa, samanlailla kuten VT Herraa. On omiaan rakentamaan oppia siihen suuntaan, että kuka Jeesus todella oli.
Kristillinenusko on aina kieltänyt epäjumalan palveluksen. Jos Jeesus ei ole Jumala niin onko silloin seurakunta syyllistynyt silloin pelkän ihmisen rukoiluun.
Itse olen pitkään yrittänyt tutkia kolminaisuusoppia. Ja en osaa sanoa siitä loppuen lopuksi mitään, milla olisi jtn totuusarvoa. Jos Jumala ei oikaise tällaista oppia puoleen ja toiseen, niin silloin sen täytyy olla totta. mutta jos ajattelee taas toiselta kantilta, niin samat tyypit jotka kanonisoivat kolminaisuusopin, niin tekivät paljon asioita jotka eivät olleet kristiillisenhengen mukaisia.
Itse pidän apostolista uskontunnustusta parhaana mahdollisen tunnustuksena, koska siinä ei mennä sen pidemmäle mitä tiedetään raamatun sanasta käsin. Se vaan sanoo, että Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan,
meidän Herraamme,
Tämä yksinkertaisemmin asiaa ei voi avata. Koska lähtökohdat kolminaisuusopille vie väkisinkin vielä kysymään, mikä on Pyhä henki.
On totta, että nykyinen kristillinen tulkinta pelastuksesta lepää kolminaisuusopin varassa.
Itse en pidä asiaa kuitenkaan ongelmallisena, vaikka kolminaisuusoppi todettaisiinkin valheeksi.
Ortodoksinen usko sanoo, että koska Jumala tuli Ihmiseksi, niin ihminen voi jumalallistumisen kautta tulla jumalan kaltaiseksi. Minusta tässä ei voi olla kyse siitä, pelastus ei todellakaan ole siitä kiinni.
Jumalan kaltaiseksi tuleminen tai edes tavoitteleminen tässä ajassa on valetta.
Mysteeri uskonnot kyllä opettavat tätä.
Jumalan pojan piti inkarnoitua ihmiseksi, että se vosi pelastaa (Lihan) koska ihminen lankesi ja siksi tarvitaan toinen ihminen joka vastaa alkuperäistä eli aadamia pelastamaan aadamin jälkeläiset.
Siihen ei tarvita Itse Jumalan inkarnaatiota, vaan uusi aadam.
Nämä on sellaisia aiheita, jotka ei ratkea päivässä tai kahdessa. Ehkä ei ikinä tässä ajassa.
Jumala varmasti on armollinen molemmille tulkinnoille, jos ihminen niihin vilpittömästi päätyy tai uskoo.
http://www.gladiumspiritus.blogspot.com/ - veli.vapaa
sillä samalaista soopaa opettavat kaikki muutkin ihmisopit.
- yx Herran valituista
Näin se on. Valitettavasti. Mukavia nuoria ihmisiä käy vähän väliä tässä minunkin ovellani.
Muistan pikkupoikana (50- luvulla) kun äitivainaa sanoa kahdelle nuorelle miehelle, "voi poikaparat kun olette väärään uskoon joutuneet". "Näyttäkää se Raamatusta", vastasivat pojat.
Huvittaa vaan tilanne näin jälkikäteen, nimittäin eihän hengellisesti umpisokea ihminen ole Raamatusta mitään nähnyt, - ennenkään. - yx Herran valittu
-Make- kirjoitti:
Kolminaisuusoppi ei ole ollut todellakaan mikään läpi huuto juttu 300-400 luvun vanha-katolisessa kirkossa.
Kannattaa tutustua vaihtoehtoisiin uskontunnustuksiin joita ehdotettiin Nikean tunnustuksen tillalle joka laadittiin 325jkr.
Apostoli paavali ei ainakaan opettanut kolminaisuusoppia, vaan Jeesus oli aina alisteinen isälle. Kun taas kolminaisuusopissa he ovat tasavertaisia, myös Pyhä henki.
Paavali käytti Herra termia juuri erottaakseen Jeesuksen Isästä, eikä hän tällä tarkoittanut VT Herraa.
Filp.2:11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
1.Kor.15:24,28.
sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
1Ti 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Ap.t. 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Raamatunkohdat jotka puhuvat suoraa Jeesuksen Jumaluudesta, esiintyvät Johanneslaisissa teksteissä.
Joh.1:1.20:28. 1.Joh.5:20.
Johannes on ainut joka käyttää termiä Jumala suoraa. Kukaan muu ei tätä termiä käytä.
Toki kolminaisuusoppi on hyvin vaikea, ja tällaiset kohdat jossa Jeesusta ylistetään ja rukoillaa, samanlailla kuten VT Herraa. On omiaan rakentamaan oppia siihen suuntaan, että kuka Jeesus todella oli.
Kristillinenusko on aina kieltänyt epäjumalan palveluksen. Jos Jeesus ei ole Jumala niin onko silloin seurakunta syyllistynyt silloin pelkän ihmisen rukoiluun.
Itse olen pitkään yrittänyt tutkia kolminaisuusoppia. Ja en osaa sanoa siitä loppuen lopuksi mitään, milla olisi jtn totuusarvoa. Jos Jumala ei oikaise tällaista oppia puoleen ja toiseen, niin silloin sen täytyy olla totta. mutta jos ajattelee taas toiselta kantilta, niin samat tyypit jotka kanonisoivat kolminaisuusopin, niin tekivät paljon asioita jotka eivät olleet kristiillisenhengen mukaisia.
Itse pidän apostolista uskontunnustusta parhaana mahdollisen tunnustuksena, koska siinä ei mennä sen pidemmäle mitä tiedetään raamatun sanasta käsin. Se vaan sanoo, että Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan,
meidän Herraamme,
Tämä yksinkertaisemmin asiaa ei voi avata. Koska lähtökohdat kolminaisuusopille vie väkisinkin vielä kysymään, mikä on Pyhä henki.
On totta, että nykyinen kristillinen tulkinta pelastuksesta lepää kolminaisuusopin varassa.
Itse en pidä asiaa kuitenkaan ongelmallisena, vaikka kolminaisuusoppi todettaisiinkin valheeksi.
Ortodoksinen usko sanoo, että koska Jumala tuli Ihmiseksi, niin ihminen voi jumalallistumisen kautta tulla jumalan kaltaiseksi. Minusta tässä ei voi olla kyse siitä, pelastus ei todellakaan ole siitä kiinni.
Jumalan kaltaiseksi tuleminen tai edes tavoitteleminen tässä ajassa on valetta.
Mysteeri uskonnot kyllä opettavat tätä.
Jumalan pojan piti inkarnoitua ihmiseksi, että se vosi pelastaa (Lihan) koska ihminen lankesi ja siksi tarvitaan toinen ihminen joka vastaa alkuperäistä eli aadamia pelastamaan aadamin jälkeläiset.
Siihen ei tarvita Itse Jumalan inkarnaatiota, vaan uusi aadam.
Nämä on sellaisia aiheita, jotka ei ratkea päivässä tai kahdessa. Ehkä ei ikinä tässä ajassa.
Jumala varmasti on armollinen molemmille tulkinnoille, jos ihminen niihin vilpittömästi päätyy tai uskoo.
http://www.gladiumspiritus.blogspot.com/Päästit ison valheen.
Jeesus oli nimittäin alisteinen Isälle AINOASTAAN ollessaan 33 vuotta inkarnoituneena ihmiseksi.
On monia (mielestään viisaita) jotka eivät ole tietoisia siitä että JEESUS ON Sana, IANKAKINEN JUMALA.
Maailmakaikkeuskin on Sanalla (Jeesus Kristus) luotu, eikä ilman häntä ole olemassa mitään olevaista.
Uskon sijasta ihmiset ovat sokeudessaan alkaneet tutkimaan Jumalaa, kun olisi pitänyt tutkia sitä mistä tie menee taivaaseen.
Room. 11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
------------
Ps. 10:2 Jumalattomien ylpeyden tähden kurja kärsii, takertuu heidän punomiinsa juoniin.
Ps. 10:3 Sillä jumalaton kerskaa omista himoistansa, ja kiskuri kiroaa, pilkkaa Herraa.
Ps. 10:4 Jumalaton sanoo ylvästellen: "Ei hän kosta." "Ei Jumalaa ole" - siinä kaikki hänen ajatuksensa. yx Herran valittu kirjoitti:
Päästit ison valheen.
Jeesus oli nimittäin alisteinen Isälle AINOASTAAN ollessaan 33 vuotta inkarnoituneena ihmiseksi.
On monia (mielestään viisaita) jotka eivät ole tietoisia siitä että JEESUS ON Sana, IANKAKINEN JUMALA.
Maailmakaikkeuskin on Sanalla (Jeesus Kristus) luotu, eikä ilman häntä ole olemassa mitään olevaista.
Uskon sijasta ihmiset ovat sokeudessaan alkaneet tutkimaan Jumalaa, kun olisi pitänyt tutkia sitä mistä tie menee taivaaseen.
Room. 11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
------------
Ps. 10:2 Jumalattomien ylpeyden tähden kurja kärsii, takertuu heidän punomiinsa juoniin.
Ps. 10:3 Sillä jumalaton kerskaa omista himoistansa, ja kiskuri kiroaa, pilkkaa Herraa.
Ps. 10:4 Jumalaton sanoo ylvästellen: "Ei hän kosta." "Ei Jumalaa ole" - siinä kaikki hänen ajatuksensa.eikä sanan Isä Jumala puhumalleen sanalle!
Jesaja 10
15 "Korskeileeko kirves hakkaajaansa vastaan, tai suurenteleeko saha heiluttajaansa vastaan? Ikään kuin vitsa heiluttaisi kohottajaansa ja sauva saisi koholle sen, joka ei ole puuta!"
Raamattu kuvaa Jumalan sanaa Jumalan "oikeaksi kädeksi", JOLLA Jumala LOI maailman!
Ennen kuin kaivinkoneita oli ojankaivaja kaivoi ojaa LAPIOLLA. Mutta sitä miestä sanottiin kaivajaksi, eikä sitä lapiota, JOLLA hän ojaa "LOI", eli kaivoi!
Jesaja 51
9 "Herää, herää, pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi; herää niin kuin muinaisina päivinä, ammoisten sukupolvien aikoina. Etkö sinä ole se, joka löit Rahabin kuoliaaksi, joka lävistit lohikäärmeen?"
Jesaja 53
1 "Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?"
1. Kuningasten kirja 8
24 "sinun, joka olet pitänyt, mitä puhuit palvelijallesi Daavidille, minun isälleni. Mitä suullasi puhuit, sen sinä kädelläsi täytit, niin kuin nyt on tapahtunut."- yx Herran valittu
ekivaari kirjoitti:
eikä sanan Isä Jumala puhumalleen sanalle!
Jesaja 10
15 "Korskeileeko kirves hakkaajaansa vastaan, tai suurenteleeko saha heiluttajaansa vastaan? Ikään kuin vitsa heiluttaisi kohottajaansa ja sauva saisi koholle sen, joka ei ole puuta!"
Raamattu kuvaa Jumalan sanaa Jumalan "oikeaksi kädeksi", JOLLA Jumala LOI maailman!
Ennen kuin kaivinkoneita oli ojankaivaja kaivoi ojaa LAPIOLLA. Mutta sitä miestä sanottiin kaivajaksi, eikä sitä lapiota, JOLLA hän ojaa "LOI", eli kaivoi!
Jesaja 51
9 "Herää, herää, pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi; herää niin kuin muinaisina päivinä, ammoisten sukupolvien aikoina. Etkö sinä ole se, joka löit Rahabin kuoliaaksi, joka lävistit lohikäärmeen?"
Jesaja 53
1 "Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?"
1. Kuningasten kirja 8
24 "sinun, joka olet pitänyt, mitä puhuit palvelijallesi Daavidille, minun isälleni. Mitä suullasi puhuit, sen sinä kädelläsi täytit, niin kuin nyt on tapahtunut."Ryhdy sen sijaan Sanan (Kristus) oppilaaksi, ettäs armon kerran saisit.
Ryhdy sen sijaan Sanan (Kristus) oppilaaksi, ettäs armon kerran saisit.
23 "Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään."
Katso vähän tarkemmin, minkä herran tahtoa sinä, "yx vangittu" toteutat!
- Jerikossa
totuutta. Eivät kaikki ole valittuja.
- Mielipide.
on aina tunnustettu Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdeksi Jumalaksi, mutta nyt viimeisinä aikoina on tullut heitä, jotka eivät sitä kertakaikkiaan käsitä.
- veli.vapaa
Mielipide. kirjoitti:
on aina tunnustettu Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdeksi Jumalaksi, mutta nyt viimeisinä aikoina on tullut heitä, jotka eivät sitä kertakaikkiaan käsitä.
samoja eksytysoppeja, mitä kirkko on aikanaan keksinyt. Ja eksytetyille kelpaa mikä tahansa valhe, koska he eivät tunne Jeesusta eikä Isää Jumalaankaan.
- yx Herran valittu
Ongelma ei ole siinä että kaikki eivat ole valittuja, vaan siinä että kaikki eivät ota Jumalan kutsua vastaan.
- yx Herran valittu
Mielipide. kirjoitti:
Näin se on.
1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
1. Tim. 4:2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
Jehovantodistajat ja moronit ovat saastuttaneet Jeesuksen seuraajien palstan omalla sonnallaan. - veli.vapaa
Näin se on.
1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
1. Tim. 4:2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
Jehovantodistajat ja moronit ovat saastuttaneet Jeesuksen seuraajien palstan omalla sonnallaan.kirkot,helluntailaiset, adventistit ja kaikki muutkin uskonnollispoliittiset ideologiset ihmisjärjestöt. Jehovat ja helluntailaiset voisivat yhdistyä kirkon kanssa, joten siinä olisi kolminaisuutta, koska he kaikki ovat opillisesti yhtä.
- veli.vapaa
Ongelma ei ole siinä että kaikki eivat ole valittuja, vaan siinä että kaikki eivät ota Jumalan kutsua vastaan.
vastaan kutsun "paikalliseurakunnan" ihmisopeista ja hylkää samantien Isä Jumalan kutsun.
- Herra pelasta
veli.vapaa kirjoitti:
vastaan kutsun "paikalliseurakunnan" ihmisopeista ja hylkää samantien Isä Jumalan kutsun.
1. Joh. 5:10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
*) 1. Joh. 5:11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
1. Joh. 5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
1. Joh. 5:13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
olla vajavaisuuksia, mutta hän oli selityksessään, että "Jumala on YKSI", samaa mieltä JUMALAN TAHDON, Jeesuksen Kristuksen kanssa, joka myös todisti;
Markus 12
29 "Jeesus vastasi: »Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän JUMALAMME, Herra ON YKSI AINOA;«"
Roomalaiskirje 3
30 "koskapa JUMALA ON YKSI, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta."
Jaakob 2
19 "Sinä uskot, että JUMALA ON YKSI. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat."
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Totisen "Jumalan määritelmä" Raamatussa on tämä; JOSTA KAIKKI ON, JA JOKA ON YLI KAIKKIEN !
Efesolaiskirje 4
6 "YKSI JUMALA ja kaikkien ISÄ, joka on YLI KAIKKIEN ja kaikkien kautta ja kaikissa."
Isä on siis Jeesuksenkin YLI,!- veli.vapaa
joka myös loi Jeesuksen luomakunnan aluksi. Isä on ja pysyy aina ja iankaikkisesti yli kaikkien, myös yli Jeesuksenkin, joka alistetaan Isän tahtoon sen jälkeen, kun Hän on suorittanut KAIKEN tehtävän. Näin opettaa Raamatun SANA, joka siihen uskoo. Eri asia tietysti on se, ettei usko siihen. Sellaisia kutsutaan epäuskoisiksi.
- yx Herran valituista
-----------
- löyhäpää
yx Herran valituista kirjoitti:
-----------
Huomatkaa se, että Jeesus ei tiennyt mitään kristinuskosta ja niihin syntyvistä sadoista virtauksista. Jeesus juutalaisena vannoi mooseksenuskon nimiin (lähde: UT:n evankeliumit). Jeesuksen jumala oli Jahve. Hän ehkä kritisoi Mooseksen lakien saivartelevia yksityiskohtia. Ei muuta. Kaikki evankeliumeissa esiintyvät lausunnot, jotka poikkeavat mooseksenuskosta, ovat väärennöksiä ja tuotu myöhemmin Jeesuksen kuoleman jälkeen Jeesuksen tarinan yhteyteen siksi, että uusi muotoutuva uskonto saisi arvovaltaisen nimen (kuten moosesjuttu VT:ssa) tuen.
Jeesuksen nimi ja perintö uudelle liikkeelle ei ollenkaan ole teologiassa. Jeesuksen perintö antiikin rahvaalle oli köyhäinapujärjestön perustaminen. Se lähti liikkeelle juutalaisten keskuudessa mooseksenuskoisena liikkeenä (lähde: Apostolien teot).
V. 70 juutalaiskapina päättyi tappioon ja juutalaisten lähes täydelliseen karkottamiseen Palestiinan alueilta. Köyhäinapujärjestö lähti mukana ja irtaantui juutalaisuudesta. Mukaan tulleet ei-juutalaiset alkoivat luoda järjestölle ideologiaa ei-juutalaiselta pohjalta. Jeesuksen puheita ei kummoisestikaan ole voinut olla muistissa. Aikalaiset, jotka eivät olleet tunteneet Jeesusta, kirjoittivat satoja versioita uudesta uskonteoriasta.(lähde: UT:n kirjat, hylättyjen ja hävitettyjen alkukristillisten ns. gnostilaiset kirjoitukset). Uusi oppi muotoutui kiihkeässä kilpataistelussa ja ympäröivien pakanauskontojen dogmien mukaanottamisella uuteen oppiin. Opillinen kehitys on löydettävissä UT:sta, eikä se suurtakaan vaivaa vaadi.
Areiolaisuus heijasti lukuisia suuntia siten yhdistävästi, että Jeesus miellettiin ihmiseksi profeetan arvonimellä ja että jumala on yksi. V. 325 Nikean kirkolliskokous äänesti enemmistöllä, että jumalia on kolme ja jotka voivat yhtyä yhdeksi tarvittaessa. UT:n kirjoissa näkyy 300 vuoden aikainen uskonsuuntien taistelu ja jossa käytetään häikäilemättä satoja vuosia myöhemmin kehitettyjen dogmien asettaminen Jeesuksen sanomaksi. Silloin lyötiin ihmisiä päähän kirjoitusten tulkinnoilla aivan kuten nytkin. UT:n epäloogisuudet ja vastakkaiset käsitykset johtuvat erilaisten näkemysten toivottomasta yhteensovittamisyrityksistä.
Teidän väittelynne palstalla vetoamalla erilaisiin UT:n kohtiin ei voi koskaan lakata. UT:sta löytyy tulkintoja joka lähtöön.
Muuten huomiona. VT:n yhdessä luomiskertomuksessa on lausunto monista luojajumalista,jotka aikovat tehdä ihmisen.Siinä ei voida viitata Jeesukseen, koska luomistarina on juutalaisten kirjoittama satoja vuosia ennen Jeesuksen syntymää. Siinä viitataan sumeerilaisiin (-babylonialaisiin) luomiskertomuksiin, jotka olivat 500-luvulla Babyloniaan pakkosiirrettyjen löydettävissä ja kuultavissa. Yhdenvertaisuudesta ei ole epäselvyyttä. Juomisen yhteydessä sekä juutalaiset että kristityt palvovat tietämättään muinaissumeerilaista luojajumalaa. (lähde: Gilgamesh-taru, sumeerilaiset luomistarinat) yx Herran valituista kirjoitti:
-----------
1. Korinttolaiskirje 8
6 "niin on meillä kuitenkin AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus KRISTUS, JONKA KAUTTA kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
"yx Herran valituista", väität Jumalan sanaa vastaan ja teet tyhjäksi Jeesuksen Kristuksen oman opetuksen että "ISÄ, joka YKSIN OLET totinen Jumala"... [Joh. 17:3]!
yx Herran valituista! Olet Jumalan sanan vastustaja, eli yksi monista antikristuksista, joka väittää Jeesusta valehtelijaksi, ja kirjoitustesi sisältö paljastaa, minkä herran valitsema olet. [1.Joh. 2:18]- veli.vapaa
ekivaari kirjoitti:
1. Korinttolaiskirje 8
6 "niin on meillä kuitenkin AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, JOSTA KAIKKI ON ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus KRISTUS, JONKA KAUTTA kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
"yx Herran valituista", väität Jumalan sanaa vastaan ja teet tyhjäksi Jeesuksen Kristuksen oman opetuksen että "ISÄ, joka YKSIN OLET totinen Jumala"... [Joh. 17:3]!
yx Herran valituista! Olet Jumalan sanan vastustaja, eli yksi monista antikristuksista, joka väittää Jeesusta valehtelijaksi, ja kirjoitustesi sisältö paljastaa, minkä herran valitsema olet. [1.Joh. 2:18]joukoin niitä, jotka eivät usko Jeesuksen sanaa ja todistusta. he ovat valitettavasti joutuneet siihen suureen eksytykseen, joka alkoi 300-luvulla, ja jonka keksimä oppi jäytää kuin syöpä. Mutta parasta on se, että ne jotka todella ovat Jeesukseen uskovia, pitävät kiinni Hänen opettamasta sanastaan. Hän sanoi ja minä uskon ilma mitään harhaopillisia teoriota, että asia on näin.
Mark. 12:29
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa; - eräs toinen uskova
veli.vapaa kirjoitti:
joukoin niitä, jotka eivät usko Jeesuksen sanaa ja todistusta. he ovat valitettavasti joutuneet siihen suureen eksytykseen, joka alkoi 300-luvulla, ja jonka keksimä oppi jäytää kuin syöpä. Mutta parasta on se, että ne jotka todella ovat Jeesukseen uskovia, pitävät kiinni Hänen opettamasta sanastaan. Hän sanoi ja minä uskon ilma mitään harhaopillisia teoriota, että asia on näin.
Mark. 12:29
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;potkia tutkainta vastaan!Vaihtakaa palstaa-täällä uskotaan kolminaisuuteen!
- totisesti
eräs toinen uskova kirjoitti:
potkia tutkainta vastaan!Vaihtakaa palstaa-täällä uskotaan kolminaisuuteen!
näin on!
Isä ja Poika ja Pyhä Henki ON JUMALA!
Sen saa tunnustaa joka päivä ja joka hetki. Amen! - ON Jumala
totisesti kirjoitti:
näin on!
Isä ja Poika ja Pyhä Henki ON JUMALA!
Sen saa tunnustaa joka päivä ja joka hetki. Amen!Marjakin totesi asian vaikka Jeesus ei ollut vielä syntynytkään.
45. Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"
46. Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
47. ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani; Luuk.1. - Turhapurot
Menevät lopulta itse lopullisesti sekaisin, muita eivät onnistu hämmenätämään.
- huipputapaus
Turhapurot kirjoitti:
Hän sanoo ettei tarvitse meidän selityksiä. Koska itse alkaa uskomaan että me emme tarvitse hänen selityksiään? Ihmettelen kovasti miksi noin korkeasti koulutettu mies ei sitä usko vaan jatkaa vuodesta toiseen jankutuksiaan?
Evaari puhuu loogisuudesta mutta ei osaa ajatella niin kaikessa. Miten ihmeessä hänen harhaopit hyväksyttäisiin täällä kun ei niitä vaarin omassa seurakunnassakaan hyväksytä. Turhapurot kirjoitti:
Jeesuksen Kristuksen kautta tulee kaikkien ihmisten tietoon ja ihmiset ottavat sen vastaan.
ON Jumala kirjoitti:
Marjakin totesi asian vaikka Jeesus ei ollut vielä syntynytkään.
45. Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"
46. Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
47. ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani; Luuk.1.Joosefin poika, niin MARIA VALEHTELI Jeesukselle, että Joosef on sinun isäsi:
Luukas 2
48 "Ja hänet nähdessään hänen vanhempansa hämmästyivät, ja hänen äitinsä sanoi hänelle: "Poikani, miksi meille näin teit? Katso, sinun isäsi ja minä olemme huolestuneina etsineet sinua."
Jos hän tässä kohti livautti valeen, niin voimmeko olettaa hänen totta puhuneen siinä, kun hän sanoi ettei miehestä mitään tiedä?- marja kun
ekivaari kirjoitti:
Joosefin poika, niin MARIA VALEHTELI Jeesukselle, että Joosef on sinun isäsi:
Luukas 2
48 "Ja hänet nähdessään hänen vanhempansa hämmästyivät, ja hänen äitinsä sanoi hänelle: "Poikani, miksi meille näin teit? Katso, sinun isäsi ja minä olemme huolestuneina etsineet sinua."
Jos hän tässä kohti livautti valeen, niin voimmeko olettaa hänen totta puhuneen siinä, kun hän sanoi ettei miehestä mitään tiedä?hän vatsassaan olevaa lasta Jumalaksi vapahtajakseen?
11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra. Luuk.2. - efox
Turhapurot kirjoitti:
"Menevät lopulta itse lopullisesti sekaisin, muita eivät onnistu hämmenätämään."
Ekivaari tulkitsee Joh. 10:34. 35. perusteella Jeesuksen ihmisjumalaksi. Jeesus puhuu niistä (tuomareista) joille Jumalan sana tuli. Sama asia on 2 Moos.7:1. Jeesus on itse Sana. Joku järki selityksilläkin pitäisi olla.
Eihän vanhanliton prfeetoissa voinut olla kahdenlaista henkeä eli ihmisjumalan ja oikean Jumalan?
1.Piet1:10. Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,
11. ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta. efox kirjoitti:
"Menevät lopulta itse lopullisesti sekaisin, muita eivät onnistu hämmenätämään."
Ekivaari tulkitsee Joh. 10:34. 35. perusteella Jeesuksen ihmisjumalaksi. Jeesus puhuu niistä (tuomareista) joille Jumalan sana tuli. Sama asia on 2 Moos.7:1. Jeesus on itse Sana. Joku järki selityksilläkin pitäisi olla.
Eihän vanhanliton prfeetoissa voinut olla kahdenlaista henkeä eli ihmisjumalan ja oikean Jumalan?
1.Piet1:10. Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,
11. ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta.>>>"Eihän vanhanliton prfeetoissa voinut olla kahdenlaista henkeä eli ihmisjumalan ja oikean Jumalan?"
- efox
ekivaari kirjoitti:
>>>"Eihän vanhanliton prfeetoissa voinut olla kahdenlaista henkeä eli ihmisjumalan ja oikean Jumalan?"
>>Sillä lainaamasi 1.Piet.1:11 jakeen sisältö jo todistaa että myös Vanhan liiton profeetoissa oli näiden oma henki ja lisäksi Kristuksen henki, joka todisti tulevista tapahtumista!
Opetat, e-fox, sekavia sellaisista asioista joita et itsekään ymmärrä! - veli.vapaa
ekivaari kirjoitti:
Jeesuksen Kristuksen kautta tulee kaikkien ihmisten tietoon ja ihmiset ottavat sen vastaan.
tahto ja tarkoitus, sillä julistettuun evankeliumiin uskominen on ainoa tie ihmisten pelastukseen. Mitään muuta uskoa ei ole, ja niinpä Jeesus esittääkin huolestuneen kysymyksen.
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän USKOA maan päältä?"
Täältä löytyy uskoja vaikka millä mitalla ihmisten selitykseen ja oppeihin, mutta löytyykö uskoa siihen puhtaaseen evankeliumiin, jonka välitti Jumala Jeesuksen kautta ihmiskunnalle. efox kirjoitti:
>>Sillä lainaamasi 1.Piet.1:11 jakeen sisältö jo todistaa että myös Vanhan liiton profeetoissa oli näiden oma henki ja lisäksi Kristuksen henki, joka todisti tulevista tapahtumista!
Opetat, e-fox, sekavia sellaisista asioista joita et itsekään ymmärrä!ei olekaan Jumalan sana vaan Joosefin poika, jota itse Jumala sanoo Mooseksen ja profeettojen kaltaiseksi, jonka suuhun Jumala panee sanansa;
5. Mooseksen kirja 18
15 "Herra, teidän Jumalanne, antaa veljienne joukosta nousta p r o f e e t a n, joka on minun kaltaiseni. Häntä teidän tulee kuunnella. [Joh. 6:14; Ap. t. 3:22, 7:37]
18 Siksi minä annan heidän omien jälkeläistensä joukosta nousta p r o f e e t a n, joka on sinun
k a l t a i s e s i; minä panen sanani hänen suuhunsa, ja profeetta puhuu kaiken, minkä minä hänen puhuttavakseen annan".
Jotta eihän tämäkään ekivaarin omaa opetusta ole, vaan Raamatusta lainattua Jumalan puhetta.
"Te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia"!- efox
veli.vapaa kirjoitti:
tahto ja tarkoitus, sillä julistettuun evankeliumiin uskominen on ainoa tie ihmisten pelastukseen. Mitään muuta uskoa ei ole, ja niinpä Jeesus esittääkin huolestuneen kysymyksen.
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän USKOA maan päältä?"
Täältä löytyy uskoja vaikka millä mitalla ihmisten selitykseen ja oppeihin, mutta löytyykö uskoa siihen puhtaaseen evankeliumiin, jonka välitti Jumala Jeesuksen kautta ihmiskunnalle.>>Luuk. 18:8
Täältä löytyy uskoja vaikka millä mitalla ihmisten selitykseen ja oppeihin, mutta löytyykö uskoa siihen puhtaaseen evankeliumiin, jonka välitti Jumala Jeesuksen kautta ihmiskunnalle. - efox
ekivaari kirjoitti:
ei olekaan Jumalan sana vaan Joosefin poika, jota itse Jumala sanoo Mooseksen ja profeettojen kaltaiseksi, jonka suuhun Jumala panee sanansa;
5. Mooseksen kirja 18
15 "Herra, teidän Jumalanne, antaa veljienne joukosta nousta p r o f e e t a n, joka on minun kaltaiseni. Häntä teidän tulee kuunnella. [Joh. 6:14; Ap. t. 3:22, 7:37]
18 Siksi minä annan heidän omien jälkeläistensä joukosta nousta p r o f e e t a n, joka on sinun
k a l t a i s e s i; minä panen sanani hänen suuhunsa, ja profeetta puhuu kaiken, minkä minä hänen puhuttavakseen annan".
Jotta eihän tämäkään ekivaarin omaa opetusta ole, vaan Raamatusta lainattua Jumalan puhetta.
"Te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia"!Edelleenkin on ongelma ratkaisematta. Miksi Pietari sanoo että vanhanliiton profeetoissa oli Kristuksen henki jos Hän ei ole oikea Jumala. Yritätkö väittää että heissä oli Jeesusprofeetan henki oikean Jumalan hengen lisäksi?
efox kirjoitti:
Edelleenkin on ongelma ratkaisematta. Miksi Pietari sanoo että vanhanliiton profeetoissa oli Kristuksen henki jos Hän ei ole oikea Jumala. Yritätkö väittää että heissä oli Jeesusprofeetan henki oikean Jumalan hengen lisäksi?
2. Korinttolaikirje 5
19 "Sillä JUMALA OLI KRISTUKSESSA ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."
Huomaatko että siinä EI SANOTA jotta; 'Jumala oli Kristus', vaan "Jumala oli Kristuksessa",!
Kun Jumala voiteli Jeesukseen tehtäväänsä, hän antoi Jeesus-profeetalle tarpeellisen viisauden voiman antamansa tehtävän suorittamiseen. Kristus = Voideltu,!
Mikä tässä on ongelma?- on enemmän
ekivaari kirjoitti:
2. Korinttolaikirje 5
19 "Sillä JUMALA OLI KRISTUKSESSA ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."
Huomaatko että siinä EI SANOTA jotta; 'Jumala oli Kristus', vaan "Jumala oli Kristuksessa",!
Kun Jumala voiteli Jeesukseen tehtäväänsä, hän antoi Jeesus-profeetalle tarpeellisen viisauden voiman antamansa tehtävän suorittamiseen. Kristus = Voideltu,!
Mikä tässä on ongelma?kuin vain yksi profeetoista!
on enemmän kirjoitti:
kuin vain yksi profeetoista!
Heprealaiskirje 7
7 "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."- vieläkin..
ekivaari kirjoitti:
Heprealaiskirje 7
7 "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."suurempi, kuin Isän siunaama ja voitelema!
- efox
ekivaari kirjoitti:
2. Korinttolaikirje 5
Mikä tässä on ongelma?kun Jeesus on Jumala. Ei profeetoissa voinut olla kahta jumaluuden henkeä.
Haluaisi vain Jeesuksen Jumaluuden kieltäjiltä seltyksen. Kuinka on mahdollista että vanhliiton prfeetoissa voi olla ihmisjumalan henki tai profeetan henki. - veli.vapaa
efox kirjoitti:
kun Jeesus on Jumala. Ei profeetoissa voinut olla kahta jumaluuden henkeä.
Haluaisi vain Jeesuksen Jumaluuden kieltäjiltä seltyksen. Kuinka on mahdollista että vanhliiton prfeetoissa voi olla ihmisjumalan henki tai profeetan henki.ennustuksia, mutta Jeesuksen sana on totuus.
Joh. 5:37
Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,
Jeesus on kylläkin Raamatun todistuksen mukaan JUMALAN ainosyntyinen Poika, muttei itse Jumala. - veli.vapaa
uskoa kolminaisuuteen, mutta minä uskon Jeesukseen.
- MJUK645
OLISIT PYSYNYT SIELLÄ OMALLA PALSTALLA HÄIRIKÖIMÄSSÄ.
- oppilasso
ne kummittelevat.
- -Make-
Jumalan poika on alisteinen Isälle. Kts. Sananl.8:22-31.
Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
Joh 14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
Joh 17:24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
1.Kor.11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.
1.Kor.15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
Heb 5:8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
Vaikka Nämä kohdat puhuvat selvästi alisteisestä asemasta ja siitä, että Jumala on kaiken pää.
Vaikka Jeesus olisikin Jumala (Jahve) niin silti myös kysymysten asettelu ei lopu siihen.
Miten saatana olisi voinut tarjota Jumalalle itselleen valtakuntiaan, jotka oli anttettu tämän maailman ruhtinaalle.
Kuka oli Jeesus jos hän olis langennut, olisiko Jumala silloin langennut. Mitkä mieli saatanalla olisi ylipäätänsä mieltä koetella Jeesusta jos hän olisi tiennyt, että hänen aikeensa olisivat olleet turhia?
Kolminaissuoppi on vääjäämätön tulkinta johon on päädytty, kun ongelma Jeesuksen persoonasta on ollut ajankohtainen.
Mutta Jeesus on Myös uusi Aadam, eikä Aadam ollut jumala?
Kolminaisuusoppi ei ole mikään läpi huuto juttu puoleen ja toiseen. Siksi siihen suhtauduttava varauksellisesti.
Jeesus on todella enemmän kuin tavallinen ihminen, se on toisi. Jeesus oli enemmän kuin hyvän eettisen elämän esimerkki. Jeesus toi kaikintavoin esiin Jumalan tahdon, mutta oliko hän itse Herra Jehve??? - veli.vapaa
-Make- kirjoitti:
Jumalan poika on alisteinen Isälle. Kts. Sananl.8:22-31.
Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
Joh 14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
Joh 17:24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
1.Kor.11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.
1.Kor.15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
Heb 5:8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
Vaikka Nämä kohdat puhuvat selvästi alisteisestä asemasta ja siitä, että Jumala on kaiken pää.
Vaikka Jeesus olisikin Jumala (Jahve) niin silti myös kysymysten asettelu ei lopu siihen.
Miten saatana olisi voinut tarjota Jumalalle itselleen valtakuntiaan, jotka oli anttettu tämän maailman ruhtinaalle.
Kuka oli Jeesus jos hän olis langennut, olisiko Jumala silloin langennut. Mitkä mieli saatanalla olisi ylipäätänsä mieltä koetella Jeesusta jos hän olisi tiennyt, että hänen aikeensa olisivat olleet turhia?
Kolminaissuoppi on vääjäämätön tulkinta johon on päädytty, kun ongelma Jeesuksen persoonasta on ollut ajankohtainen.
Mutta Jeesus on Myös uusi Aadam, eikä Aadam ollut jumala?
Kolminaisuusoppi ei ole mikään läpi huuto juttu puoleen ja toiseen. Siksi siihen suhtauduttava varauksellisesti.
Jeesus on todella enemmän kuin tavallinen ihminen, se on toisi. Jeesus oli enemmän kuin hyvän eettisen elämän esimerkki. Jeesus toi kaikintavoin esiin Jumalan tahdon, mutta oliko hän itse Herra Jehve???tutkimalla Jeesuksen todistuksia. Tässä muutama.
Mark.12.
28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
Luuk.18.
18 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
Joh. 8:54
Jeesus vastasi: "Jos minä itse itselleni otan kunnian, niin minun kunniani ei ole mitään. Minun Isäni on se, joka minulle kunnian antaa, hän, josta te sanotte: 'Hän on meidän Jumalamme',
Joh. 20:17
Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Joh. 17:3
Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Ja Paavali todisti.
1. Kor.8.
5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
Jeesus ei ollut JHWH, koska Hän oli Jeesuksen Isä ja Jumala itse. - Jumalan Sana, Jumala
veli.vapaa kirjoitti:
tutkimalla Jeesuksen todistuksia. Tässä muutama.
Mark.12.
28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
Luuk.18.
18 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
Joh. 8:54
Jeesus vastasi: "Jos minä itse itselleni otan kunnian, niin minun kunniani ei ole mitään. Minun Isäni on se, joka minulle kunnian antaa, hän, josta te sanotte: 'Hän on meidän Jumalamme',
Joh. 20:17
Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Joh. 17:3
Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Ja Paavali todisti.
1. Kor.8.
5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
Jeesus ei ollut JHWH, koska Hän oli Jeesuksen Isä ja Jumala itse.yksi Herra, Jeesus Kristus ja tästä me kaiken aikaa teille kerromme. Jeesus, joka tuli Jumalasta, tuli lihaksi siittyen Pyhästä Hengestä ja syntyen neitsyt Mariasta ja eli kansan keskellä ihmisenä ja oli näin esikoinen heidän joukossaan, jotka uskovat Jumalan Ilmoituksen ja sen kautta pelastuvat. Mikä on Jumalan Ilmoitus?
Niin paljon Jumala maailmaa rakasti, että antoi Aioan Poikansa maailman pelastukseksi ja se tarkoittaa sitä, että Jeesus, joka oli 33 vuotta Ihmisen Poika, opetti kirkkaasti kansaa ja teki tiettäväksi Jumalan Tahdon, antoi Uhrin ja palasi takaisin Lähettäjään, eli Henki Jumalaan, josta oli tullutkin ja lähetti tilalle Pyhän Hengen, joka kirkastaa kaiken Jeesuksen opettaman ja yhäkkin Jumala on kansan keskuudessa.
Jumala alensi Itsensä tullen Ihmisen Pojaksi ja ollen alamainen taivaaseen jääneelle Lähettäjälleen ja näin Poika on yhtä Isän kanssa ja Sana on pelastus, mutta vain Pyhän Hengen todistuksella.
Esikoisena ollessaan, Jeesus oli Ihmisen Poika ja oli hamaan ristinkuolemaan asti kuuliainen Lähettäjälleen, jonka Ilmoitusta Hän puhui ja toteutti. - veli.vapaa
Jumalan Sana, Jumala kirjoitti:
yksi Herra, Jeesus Kristus ja tästä me kaiken aikaa teille kerromme. Jeesus, joka tuli Jumalasta, tuli lihaksi siittyen Pyhästä Hengestä ja syntyen neitsyt Mariasta ja eli kansan keskellä ihmisenä ja oli näin esikoinen heidän joukossaan, jotka uskovat Jumalan Ilmoituksen ja sen kautta pelastuvat. Mikä on Jumalan Ilmoitus?
Niin paljon Jumala maailmaa rakasti, että antoi Aioan Poikansa maailman pelastukseksi ja se tarkoittaa sitä, että Jeesus, joka oli 33 vuotta Ihmisen Poika, opetti kirkkaasti kansaa ja teki tiettäväksi Jumalan Tahdon, antoi Uhrin ja palasi takaisin Lähettäjään, eli Henki Jumalaan, josta oli tullutkin ja lähetti tilalle Pyhän Hengen, joka kirkastaa kaiken Jeesuksen opettaman ja yhäkkin Jumala on kansan keskuudessa.
Jumala alensi Itsensä tullen Ihmisen Pojaksi ja ollen alamainen taivaaseen jääneelle Lähettäjälleen ja näin Poika on yhtä Isän kanssa ja Sana on pelastus, mutta vain Pyhän Hengen todistuksella.
Esikoisena ollessaan, Jeesus oli Ihmisen Poika ja oli hamaan ristinkuolemaan asti kuuliainen Lähettäjälleen, jonka Ilmoitusta Hän puhui ja toteutti.ole alentanut itseään Ihmisen Pojaksi, vaan Jumala (JHWH) on/oli koko ajan taivaassa. Jumala on edelleenkin yksi ainoa Jumala, jonka asuinpaikka on ollut AINA taivaassa. Ei Häntä ole ristiinnaulittu, eikä Hän ole koskaan kuollut, koska Hän on iankaikkinen Henki.
Poika sensijaan tuli taivaasta alentaen itsensä Jumalan Pojasta syntisen lihan kaltaiseksi ihmiseksi. Mikäli JHWH olisi kuollut, olisi Raamattu kumoutunut saman tien, eikä se olisi ollut Kalevalaa kummenpi teos kertomuksineen. - Totuus on tämä!
veli.vapaa kirjoitti:
ole alentanut itseään Ihmisen Pojaksi, vaan Jumala (JHWH) on/oli koko ajan taivaassa. Jumala on edelleenkin yksi ainoa Jumala, jonka asuinpaikka on ollut AINA taivaassa. Ei Häntä ole ristiinnaulittu, eikä Hän ole koskaan kuollut, koska Hän on iankaikkinen Henki.
Poika sensijaan tuli taivaasta alentaen itsensä Jumalan Pojasta syntisen lihan kaltaiseksi ihmiseksi. Mikäli JHWH olisi kuollut, olisi Raamattu kumoutunut saman tien, eikä se olisi ollut Kalevalaa kummenpi teos kertomuksineen.Jumala oli Jeesuksessa!Kieltämällä Jeesuksen jumaluuden,ei sinulla ole Isääkään.
- veli.vapaa
Totuus on tämä! kirjoitti:
Jumala oli Jeesuksessa!Kieltämällä Jeesuksen jumaluuden,ei sinulla ole Isääkään.
kaikille dementikoille, minä en KIELLÄ Jeesuksen jumaluutta, vaan todistan kuten Hän, että on vain yksi ainoa Isä Jumala, eikä muita jumalia ole olemassakaan.
Jumaluus ilmaisee ominaisuutta, JHWH on Jumala ja Henki. Ne ovat aivan eri asioita, hyvät hyssykät. - Totuus on tämä!
veli.vapaa kirjoitti:
kaikille dementikoille, minä en KIELLÄ Jeesuksen jumaluutta, vaan todistan kuten Hän, että on vain yksi ainoa Isä Jumala, eikä muita jumalia ole olemassakaan.
Jumaluus ilmaisee ominaisuutta, JHWH on Jumala ja Henki. Ne ovat aivan eri asioita, hyvät hyssykät.Tarkoitin kyllä, että Jumala rakasteli Jeesuksen kanssa, katsos niin ihmiset lisääntyvät!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1366228
- 574396
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282888- 592871
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161885- 151544
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271456Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹371447- 311261
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431161