touhutipat

hedemöittynyt??

nyt tulee ehkä hölmö kysymys... mut en ole varma. voiko touhutipoista tulla raskaaksi??

mulla on sellanen yks tietty poika jonka kanssa harrastan välillä seksiä silleen ettei se tule mun sisälle ollenkaan vaan me harrastetaan enemmän suuseksiä. mut on ollut joskus niin kiihkeitä hetkiä että sen muna on tullut mun sisälle ilman mitään ehkäsyä muttei se oo lauennut. muutaman kerran vaan työnsi sisään ja veti sit ulos eikä siis lauennut. on ollut muutamia kertoja samanlainen tilanne ilman raskautta. viime kerran kun näin tehtiin niin mun kuukautiset oli just loppunut eli periaatteessa tulee huonosti raskaaksi.

tilanne oli ihana mut nyt harmittaa että tilanne vähän riistäyty käsistä. raskaus olis todella ei-toivottu enkä usko että olisin niin vähästä ajasta hedelmöittynyt varsinkin kun sisääni ei tullut spermaa. luulis että kiihottuneessa tilassa mieheltä erittyy koko ajan jotain mut voiko se neste hedelmöittää?? kertokaa mulle pliis!

8

3408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ellu

Kyllä voi. Touhutipatkin sisältävät siitiöitä, eli on teoreettinen mahdollisuus sille, että olet raskaana.

• ninni

Se on vanhentunutta tietoa, että touhutipasta voi tulla raskaaksi. Olen lukenut uusimmmista tutkimustuloksista ettei se sisällä siittiöitä ja gynekologi vahvisti tiedon.
        Enkä ole itsekkään tullut raskaaksi vaikka olemme 1,5 vuotta mieheni kanssa ainoana ehkäisykeinona käyttäneet yhdynnän keskeytystä ennen siemensyöksyä. Mutta kannattaa tietysti käyttää varmempaa ehkäisyä jos voi. Minulle eivät sovi e-pillerit, eivätkä tavan kumit kumiallergian vuoksi. Mieheni taas ei voi sietää polyuretaani kondomeja, kun ne ovat jotenkin epämukavia.

• Epäilijä
        ninni kirjoitti:

Se on vanhentunutta tietoa, että touhutipasta voi tulla raskaaksi. Olen lukenut uusimmmista tutkimustuloksista ettei se sisällä siittiöitä ja gynekologi vahvisti tiedon.
        Enkä ole itsekkään tullut raskaaksi vaikka olemme 1,5 vuotta mieheni kanssa ainoana ehkäisykeinona käyttäneet yhdynnän keskeytystä ennen siemensyöksyä. Mutta kannattaa tietysti käyttää varmempaa ehkäisyä jos voi. Minulle eivät sovi e-pillerit, eivätkä tavan kumit kumiallergian vuoksi. Mieheni taas ei voi sietää polyuretaani kondomeja, kun ne ovat jotenkin epämukavia.

Mistä lähteestä tietosi on peräisin? Rohkenen epäillä tiedon oikeellisuutta ja kuka oli se gynekologi joka vahvisti tiedon. Luulisi nyt ainakin, että ihminen joka on opiskellut lääkäriksi tietäisi hieman tarkemmin kertoa keskeytetystä yhdynnästä ehkäisymuotona.

Voisitkos laittaa lähteen esiin. Kiitos

• Max
        ninni kirjoitti:

Jos touhutipoissa ei olisi siittiöitä niin keskeytetty yhdyntä olisi täydellinen ehkäisymenetelmä. Näin ei kuitenkaan ole, eli hommaan liittyy raskauden riski. Itse en ikinä laskisi sen varaan, että touhutipoista ei tulisi raskaaksi. Eihän muuten kondomin hajoamisestakaan tarvitsisi välittää, jos kumi hajoaa ennen siemensyöksyä.

http://www.sexpo.fi/rask_ehk.htm

"Kysymys: Onko ennen orgasmia erittyvässä värittömässä nesteessä siittiöitä, joista voisi tulla raskaaksi? Hyväilimme tyttöystäväni kanssa toisiamme käsillämme. Kuinka suuri määrä siemennestettä tulisi kädessä olla, että raskaus voisi olla mahdollinen?

Vastaus: Värittömässä nesteessä eli ns. empatia pisaroissa on siittiöitä, joten raskaaksi voi tulla, jos tätä nestettä pääsee naisen emättimeen. Siemennestettä ei tarvita suurta määrä, jotta raskaus olisi mahdollinen, koska siittiöitä on nesteessä miljoonia. Ja hedelmöittymiseenhän tarvitaan vain yksi "hyvä uimari". Joten huolellisuutta hyväilyissä ja ehkäisyt mukaan!
        Katja Hakosaari, Sexpo säätiö (9.1.2002)"

Tämä tieto on vuodelta 2002. En ole kuullut mistään uusista tutkimuksista, joiden perusteella touhutipoissa ei olisi siittiöitä.

• raija
        ninni kirjoitti:

Olen lukenut noista touhutipoista ristiriitaista tietoa. Joissakin tutkimuksissa on väitetty, että se ei sisällä siittiöitä ja taas toisissa on sisältänyt. Onkohan tuo yksilöllinen ominaisuus miehellä? joillakin on, toisilla taas ei. Itselläni ainakin on ollut tuuria, koska en ole tullut raskaaksi. Mieheni tosin sanoo, että hän hallitsee peniksensä todella hyvin ja tietää tasan tarkkaan milloin sieltä tippoja tulee. Hyvin on mennyt ainakin tähän asti ilman sen kummempaa ehkäisyä kuin yhdynnän keskeytys.Mutta tämä voi olla vain poikkeustapaus. Siis nuoret muistakaa ehkäisy!

• raija
        raija kirjoitti:

Olen lukenut noista touhutipoista ristiriitaista tietoa. Joissakin tutkimuksissa on väitetty, että se ei sisällä siittiöitä ja taas toisissa on sisältänyt. Onkohan tuo yksilöllinen ominaisuus miehellä? joillakin on, toisilla taas ei. Itselläni ainakin on ollut tuuria, koska en ole tullut raskaaksi. Mieheni tosin sanoo, että hän hallitsee peniksensä todella hyvin ja tietää tasan tarkkaan milloin sieltä tippoja tulee. Hyvin on mennyt ainakin tähän asti ilman sen kummempaa ehkäisyä kuin yhdynnän keskeytys.Mutta tämä voi olla vain poikkeustapaus. Siis nuoret muistakaa ehkäisy!

Sitä vielä, että nainenhan on vain noin 100 tuntia hedelmällinen kierron aikana joten suurimman osan ajasta nainen on "hedelmätön", jolloin ehkäisyä ei periaatteessa tarvita. Mutta sepä onkin epävarmaa miten tuo 100 tuntia ajoittuu. Riskinottoahan se aina on jos harrastaa seksiä ilman ehkäisyä.

• jepjep
        ninni kirjoitti:

Katselin dokumenttin vähän aikaa sitten josta selvisi ettei touhutippa sisällä siittiöitä.

Oli uusi tieto minullekin=)

Parempi on kuitenkin varmistaa asiasta varmasti tietävältä (lekurilta)

Jos on vähänkin vainoharhainen luonne niin kannattaa ehdottomasti käyttää ehkäisyä, jos vain ehkäisymenetelmistä joku sopii.

Säästyy turhilta murheilta ja raskaus-sukupuolitautitesteiltä!!!

• Maybe...
        raija kirjoitti:

Sitä vielä, että nainenhan on vain noin 100 tuntia hedelmällinen kierron aikana joten suurimman osan ajasta nainen on "hedelmätön", jolloin ehkäisyä ei periaatteessa tarvita. Mutta sepä onkin epävarmaa miten tuo 100 tuntia ajoittuu. Riskinottoahan se aina on jos harrastaa seksiä ilman ehkäisyä.

Juu, eli ajattelin osallistua tähän keskusteluun, koska löysin tällaisen jutun netistä. Tyttö kyselee voiko ns. touhutipoista tulla raskaaksi ja lääkäri vastaa:

"Touhutipat" eli Cowperin rauhasen erittämä luonnon oma liukaste ei ole siemennestettä. On esitetty, että touhutippojen mukana saattaisi olla siittiöitä ja myös on julkaistu tutkimuksia joiden mukaan näin ei ole. Tiedolla suuntaan tai toiseen ei ole kuitenkaan käytännön merkitystä, sillä ns. keskeytetyistä yhdynnöistä on tultu raskaaksi ja saatu sukupuolitauteja. Mari Koivunen, Sexpo säätiö 18.3.2004"

Ymmärrän sen, että meitä kielletään käyttämästä keskeytettyä yhdyntää ehkäisymenetelmänä, koska se ei aina onnistu kaikilta täydellisesti. Kuvitelkaa nyt joku nuori kolli, joka voi hyvinkin laueta ennenaikaisesti.

Toisaalta taas moni aikuinen mies osaa hallita syöksyjään ja kuulemma kiimatippojenkin tulon "tuntee". Eiköhän ne miehet siis tunne elimensä. Mutta nuorille en missään nimessä mene suosittelemaan keskeytettyä yhdyntää. Sukupuolitaudit tarttuvat ilman kondomia!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos

Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks
      Maailman menoa
      65
      5696
    2. Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?

Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää
      Maailman menoa
      71
      3468
    3. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      23
      3201
    4. Demareissa jo paniikki päällä

Talouspoliittinen kykenemättömyys repii puolueen kahtia.
      Maailman menoa
      113
      2926
    5. En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä

kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri
      Maailman menoa
      64
      2407
    6. Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon

ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu
      Maailman menoa
      40
      1805
    7. Mikä ihmeen v&v megastore?

Tulee Pohjoisväylälle. Mitä siellä myydään? Keski-uudessamaassa juttua.
      Järvenpää
      1
      1338
    8. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      1265
    9. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      66
      1166
    10. Miksi kastetaan luterilaisia ?

Tiesitkö että helluntailaiset ja jehovantodistajat kastavat luterilaisia saadaksen uusia maksavia jäseniä ? Tätä hellunt
      Kaste
      180
      1061
    Aihe