Risperdal tai Risperidon
Risperidon on mieltä tasaava psyykelääke. Iltaisin nautittuna se tasaa unen laatua.
Valvottuja öitä on vähemmän kuin normaalisti.
Sen sivuvaikutuksia ovat lihominen ja se väsyttää.
Joissakin lääkinnällisissä testeissä on käytetty Risperidonia jopa 16mg/vrk.
3mg/vrk vähentää vilkkautta ja saattaa johtaa flegmaattisuuteen.
2mg/vrk normaalilta tuntuva olotila, ehkä vähän väsyttää enemmän. Ei estä töissä käyntiä.
1mg/vrk olo tuntuu todella hereillä olevalta. Tällä määrällä pystyy laihduttamaan 10kg/vuosi.
alle 1mg/vrk ei ole todettu lääkinnällistä vaikutusta.
Risperdal poistuu elimistöstä luonnollisesti itsestään noin viikossa.
Jos lääkinnän lopettamista yrittää liian nopeasti, niin se
voi haitata unirytmiä ja yö ja päivä menee sekaisin eikä saa unta. Pää menee sekaisin.
Lääkinnän lopettamisesta kannattaa jutella lääkärin kanssa. Lääkinnän sopiva lopettamistapa voisi olla esim.
4kk 3mg/vrk, 12kk 2mg/vrk, 4kk 1mg/vrk, 4kk 0,5mg/vrk.
3-4vrk lääkinnän lopettamisesta saattaa öisin tuntua hengityksenkin salpaavia
halvaannuttavia epileptisiä jysäreitä tai kuumia sähköisiä aaltoja päästä napaan asti alle 10sekuntia/kpl,
ne menevät itsestään ohi kun rentoutuu samalla.
Ensimmäiset kaksi viikkoa lopettamisesta saattaa väsyttää normaalia enemmän, lyhyet päivänokoset auttaa.
Toisella viikolla lopettamisen jälkeen saattaa olla tuskainen olo, tuntuu kylmältä ja kuumalta yhtäaikaa.
Tähän auttaa ulos lenkille meno. Toisella viikolla saattaa myöskin tuntua että vanne kiristää päätä tai
aivoja niistettäisiin, mutta siihen auttaa 3 suurta kuppia kahvia aina kun siltä tuntuu. Nämä lienevät
Risperidonin normaaleja vieroitusoireita.
25 vrk lääkinnän lopettamisesta olo on taas ihan normaali.
Oireiden pitäisi palata kuukauden sisällä lopettamisesta jos palaavat lainkaan.
Lääkelaitos ei suosittele Risperdalin määräämistä Alzheimerin tautia sairastaville vanhuksille.
Joissakin tapauksissa lääkitystä on jatkettava koko loppuelämän.
Risperidon, Risperdal vieroitusoireet
49
21027
Vastaukset
- Muita
haittavaikutuksia eli sivuvaikutuksia ovat pakkoliikkeet, seksuaalisuuden tuhoutuminen ja aivovauriot. Haittavaikutukset voivat jäädä pysyviksi vaikka lopettaisi lääkkeen syönnin.
- minkalaisen
aivovaurion olet saanut, myös minä sain neuroleptistä aivovaurion tosin toisenmerkkisestä, vaikka pieniä annoksia käytin ahdistukseen niitä määrättiin, on myös pakkoliikkeitä ym. neurologi on todennut, että aivoistani on tuhoutunut pieni osa.
- Lähimuisti on
minkalaisen kirjoitti:
aivovaurion olet saanut, myös minä sain neuroleptistä aivovaurion tosin toisenmerkkisestä, vaikka pieniä annoksia käytin ahdistukseen niitä määrättiin, on myös pakkoliikkeitä ym. neurologi on todennut, että aivoistani on tuhoutunut pieni osa.
heikentynyt. Onneksi se on pikkuhiljaa korjaantunut kun olen treenannut sitä jonkun verran.
Jostain kumman syystä psykiatrit pitävät osaa psyykelääkkeiden haittavaikutuksista "mielisairauden" oireina... - Kuva_
Lähimuisti on kirjoitti:
heikentynyt. Onneksi se on pikkuhiljaa korjaantunut kun olen treenannut sitä jonkun verran.
Jostain kumman syystä psykiatrit pitävät osaa psyykelääkkeiden haittavaikutuksista "mielisairauden" oireina...psyykelääkettä syöneen aivoista: http://www.againstpsychiatry.org/
- Lääkitynaivot
Kuva_ kirjoitti:
psyykelääkettä syöneen aivoista: http://www.againstpsychiatry.org/
Tehokasta lääkettä on ollut, kun aivoja ei löydy ollenkaan!
http://www.againstpsychiatry.org/ - Kiinnostunutasiastai
minkalaisen kirjoitti:
Miten neurologilla voi todennuttaa pienen aivovaurion ? Oireiden perusteella vai jollain kuvalla ?
Itselläni on varmaan muusta syystä sellainen,
- psykoosi 15+18
Risperidon lääkkeen aiheuttama jäykkyys jäsenistä ja vartalosta katoaa 3 viikon kuluessa lääkityksen lopettamisesta. Lääkityksen aikana jäykkyys pitää mm. ryhtiä yllä eikä rasita siten lihaksia.
- karmeita_kipuja
Vai jäykkyys!
Karmeita kipuja. Joita lääkärit eivät noteeraa mitenkään. Lisää lääkettä vaan, vaikka toinen ei saa kivuilta kättä ylös, kunnolla käveltyä, selkää suoraksi. Nukkuminenkaan ei onnistu. - karmeita_kipuja
Vai jäykkyys!
Karmeita kipuja. Joita lääkärit eivät noteeraa mitenkään. Lisää lääkettä vaan, vaikka toinen ei saa kivuilta kättä ylös, kunnolla käveltyä, selkää suoraksi. Nukkuminenkaan ei onnistu. - karmeita_kipuja
Vai jäykkyys!
Vai jäykkyys!
Vai jäykkyys!
Vai jäykkyys!
Vai jäykkyys!
Karmeita kipuja. Joita lääkärit eivät noteeraa mitenkään. Lisää lääkettä vaan, vaikka toinen ei saa kivuilta kättä ylös, kunnolla käveltyä, selkää suoraksi. Nukkuminenkaan ei onnistu.
- parantunut....
olin ollut muutaman vuoden mielisairaalassa risperdal lääkityksessä lihoin 20kg. seksuaaliset halut katosi kokonaan, mikään ei kiinnostanut. ei pystynyt kuntoilemaan kunnolla. käytin risperdalia vuoden ajan sairaalasta päästyäni. nyt kun on kulunut yli kuusi viikkoa lääkkeen lopettamisesta kunto on noussut olen laihtunut yli 8 kiloa . pystyy taas tekemään jotain. kävely vauhtikin on nopeutunut pikkasen. ei tartte olla lääke tokkurassa ja syödä kilokaupalla ruokaa päivän aikana. sanotaan et mielisairauksista ei voi parantua et ne oireet voi tulla uudestaan, mut samalla voi ajatella että jokainen terve ihminenkin voisi olla jossain vaiheessa mielisairas. Suurin osa kuvittelee et syömällä psyykelääkkeitä parantuu ja pysyy terveenä monella käy niin et vaik syö lääkkeitä sekoo silti. mut ku nyt miettii mitä myrkkyy ne oikeesti on ihan hirvittää ku ihmisille syötetään niitä. mut alunperin ne lääkkeet oon suunniteltu käytettäväksi vähän aikaa suurinpiirtein maximi 1 vuosi. mut nykyään niitä syötetään vuosikymmeniä potilaille. psyykelääkkeet pitäis kieltää lailla.
- ....
Kirjoitin tästä Seroquelia koskevalle palstalle, mutta laitan sen nyt tähänkin. Eli te psyykenlääkkeitä syövät, lukekaas seuraava teksti, joka on poimittu erään Amerikkalaisen asiantuntijan sivuilta. Teksti koskee psyykenlääkkeiden haittavaikutuksia.
Ensin lääkkeistä yleisesti:
-In the long run, all psychiatric drugs tend to disrupt the normal processes of feeling and thinking, rendering the individual less able to deal effectively with personal problems and with life’s challenges. They worsen the individual’s overall mental condition and produce potentially irreversible harm to the brain.
Sitten mm. Risperdalista:
-The antipsychotic drugs like Risperdal, Zyprexa, Abilify, Geodon and Seroquel have their clinical impact by causing severe impairment of the frontal lobes—the highest mental centers. They cause actual chemical lobotomies. So the most obvious effect, like surgical lobotomy, is to make people emotionally sluggish and indifferent. They care less about everything, including themselves and other people. They care less about their opinions and their values or higher ideals. That’s how the drugs work—but causing apathy. Many people lose their independence. Some become zombie-like.
Tekstit on poimittu sivuilta:
http://breggin.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1- MrJuha82outolintu
Joo hiema oon zombittunu, kun toimintakykyni heikko, mut mieluummin lääkkeitä vejän kuin oisin haudassa.
Noin mä järkäilen.
Toki voisin lopettaa lääkityksen, mutta entä jos kaikki palaa siihen, että alan hermoilemaan liikaa, saan raivareita taas, ahdistun liikaa ja mietin itsaria???? - kiittimulleriitti
MrJuha82outolintu kirjoitti:
Joo hiema oon zombittunu, kun toimintakykyni heikko, mut mieluummin lääkkeitä vejän kuin oisin haudassa.
Noin mä järkäilen.
Toki voisin lopettaa lääkityksen, mutta entä jos kaikki palaa siihen, että alan hermoilemaan liikaa, saan raivareita taas, ahdistun liikaa ja mietin itsaria????Minulla taas käyttämäni anti-psykootit (Risperidon, Abilify, Tsiprasidoni-Zeldox, Peratsin ja Ketipinor) taas aiheuttivat ahdistuneisuutta, sekavuutta, aggressiivisuutta, libidon laskua, painonnousua, itsetuhoisia ajatuksia, unettomuutta, apatiaa, toimintakyvyttömyyttä ja vaikka mitä muuta. Epämiellyttäviä kokemuksia minulla on myös anti-depressanteista eli masennuslääkkeistä. Voisipa jo tässä todeta useita eri mielialalääkkeitä syöneenä, että ne ovat täysin tehottomia ja niistä ei ole mitään muuta kuin harmia. Näin on todettu ihan virallisissa tutkimuksissakin, pärjään paljon paremmin ilman niitä.
- lopetusaikataulu
"Lääkinnän lopettamisesta kannattaa jutella lääkärin kanssa. Lääkinnän sopiva lopettamistapa voisi olla esim.
4kk 3mg/vrk, 12kk 2mg/vrk, 4kk 1mg/vrk, 4kk 0,5mg/vrk. "
Olen ymmärtänyt, että lääkitys olisi tarkoitus lopettaa viikossa. Ensin puolitus viikon ajan ja sitten lopetus. Lääkärissä pitäisi käydä lopetuksen yhteydessä. Mistä tuo yllä oleva tieto on peräisin?- Vieroittautuja
En tiedä, mistä tuo tieto on saatu. Mutta jos on käyttänyt vuosia Risperdalia tai Risperidonia, vieroitus täytyy tehdä esimerkiksi edellämainitulla tavalla.
- LopetusHitaasti
Vieroittautuja kirjoitti:
En tiedä, mistä tuo tieto on saatu. Mutta jos on käyttänyt vuosia Risperdalia tai Risperidonia, vieroitus täytyy tehdä esimerkiksi edellämainitulla tavalla.
Tehkää taulukko puoliintumisajan mukaan Exeliin.
Hitaasti, mutta ei noin hitaasti.
- IrvingKirsch
Oletteko kuulleet ikinä sanasta medikalisaatio? Psykiatria on medikalisaation lempilapsi koska sillä tehdään niin paljon rahaa, usein olemattomilla "sairauksilla ja tiloilla".
Ikinä en lapsille enkä aikuisille antaisi mitään mielialaan vaikuttavia lääkkeitä. Ne eivät ole lääkkeitä kuten esim. antibiootit vaan yksinkertaisesti huumeita joita lääkeyhtiöt innoissaan kauppaavat. Ihmiset ovat niin sokeita ja naiveja että kun joku auktoriteetti sanoo että hyppää kaivoon niin mielelläänhän minä kun arvoisa lääkäri niin sanoo. On outoa että kun lääkäri määrää sinulle huumausainereseptillä huumetta, esim. amfetamiinijohdannaista Rirsperidonia, kukaan ei lotkauta korvaansa mutta kun niitä ostetaan katukaupasta, ollaan rikollisia, päädytään vankilaan ja koko kansa kauhistelee.
Mielialalääkkeet eivät hoida, vaan turruttavat ja muuttavat ihmisen tunnejärjestelmän ihan niin kuin katuhuumeet. Psykiatria on lähinnä pseudotiedettä koska aivoja (mieltä) ei voida parantaa samalla tavalla kuin somaattisissa sairauksissa ja tiloissa. ADHD:n ja muiden mielen haasteiden diagnostiikka ja mittareiden asettaminen on sitä, että ryhmä psykiatreja APA:ssa, (nyt tullut ulos viimeisin dsm-5 manual, johon keksittiin paljon uusia "sairauksia" kuten suru ja ujous, ovat yleensä lääkeyhtiöiden palkkalistoilla) päättää mikä heidän mielestään on sairasta ja he tekevät listan oireista poissulkukriteereillä jota sitten kopioidaan ympäri maailmaa. Esim. ei ole olemassa biologisia mittareita joissa esim. verestä, ulosteesta tai virtsasta mitataan että nyt sinulla on masennus, ADHD, add, skitsofrenia yms.. Kyse on konsensuksesta jossa ryhmä ihmisiä päättää mikä on yhteiskunnallisesti hyväksyttyä käytöstä ja mikä ei.
Lapset ja ihmiset yleensäkin on luotu liikkumaan ja olemaan aktiivisia, tuntemaan sekä positiivisia että negatiivisia tuntemuksia. Surukin on nykyään sairaus eli jos suret läheisesi kuolemaa yli kaksi viikkoa, olet sairas (masentunut) ja tarvitset hoitoa ;). Kiesus, jos en olisi surullinen yli kaksi viikkoa jos lapseni tai puolisoni kuolee, olisin lähinnä sosiopaatti.
Yhteiskunta, koulujärjestelmä ja työelämä koettavat tehdä meistä kiltisti istuvia ja työteliäitä robotteja, ilman mitään spontaaniutta lääkeyhtiöiden ystävällisellä avustuksella. Ainoa voittaja tässä sopassa on lääkeyhtiö, ei potilas tai läheinen. Lasta ei ole luotu istumaan takamuksellaan isoa osaa päivästä ja olemaan hiljaa, ikävä kyllä. Yleensä lapsi (jos ei ole kehitysvammaisuutta taustalla) reagoi perheen ja lähiympäristön elämäntilanteisiin erilaisilla ja negatiivisilla oireilla. Ei siinä lapsessa ole mitään vikaa vaan ympäristö ei ole tarpeeksi tasapainoinen kasvualusta. Esim. herkillä lapsilla avioerotilanteet, vaikea perhetilanne, läheisen kuolema tai sairaus, läheisen päihdeongelma, perheväkivalta, koulukiusaaminen ym. kaikki ovat niitä syitä miksi lapsi käyttäytyy kuten käyttäytyy. Aivojen kemiallisessa tasapainossa ei ole mitään vikaa. Mutta, lapsen ravitsemustila voi vaikuttaa myös paljon käytökseen: esim. aliravitsemus, yksipuolinen ruokavalio, ei saa tarpeeksi esim. rautaa tai C-vitamiinia ravinnosta, käyttää paljon sokeria ruokavaliossaan ja syö roskaruokaa. Silloin aivojen kemiallinen tasapaino on vääristynyt ja käytös voi olla sekavaa, aktiivista, agressiivista yms.
Iso osa tietämättömistä ja aivopestyistä terveydenhuollon ammattilaisista on sitä mieltä että kun "lääkkeen" käytön lopettaa, ja jos "oireet" tulevat takaisin, kyse on "sairauden" uudelleen puhkeamisesta ja taas pitäisi vetää nappeja. Kyse on yksinkertaisesti vieroitusoireista jotka pahimmillaan, lääkkeestä riippuen saattavat kestää kuukausia ja pahimmassa tapauksessa lääke on jättänyt pysyviä neurologisia ja fyysisiä vammoja. Esim. diabetes 2, aivovamma, kognitiivia ongelmia, korkea verenpaine, huimaus, tinnitus. seksuaalitoimintojen heikentyminen, vakava masennus yms.
Lukekaa hyvät ihmiset lääkkeiden tuoteselosteet: jakaumat että esim. 1/10, 1/100 saa haittavaikutuksia X, ovat vain jäävuoren huippu, koska suurin osa lääkkeiden haittavaikutuksista ei päädy tilastoihin koska niitä ei tunnisteta tai ei vaan ilmoiteta Fimealle.
terveisin, medikalisaation tutkija (TtM, tohtoriopiskelija)
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=20202&d=3098809&i=ORION PHARMA_RISPERIDON ORION_RISPERIDON ORION tabletti%2C kalvop%C3%A4%C3%A4llysteinen 0%2C5 mg%2C 1 mg%2C 2 mg%2C 3 mg%2C 4 mg
http://www.cchrint.org/psychiatric-drugs/stimulantsideeffects/
http://breggin.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
Tässä blogissa nauroin itseni kipeäksi: oli niin surrealista ja rehellistä puhetta. http://hulttiotytto.blogspot.fi/2015/03/testilabra-elvanse.html
Dr. Allen Frances on overdiagnosis of mental illness. https://www.youtube.com/watch?v=yuCwVnzSjWA
http://yle.fi/uutiset/mielen_sairastumisesta_voi_parantua__keroputaan_mallissa_kohdataan_potilas_ihmisena/7452980
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&sqi=2&ved=0ahUKEwi8zc_ExOLJAhXG1SwKHR5BCbQQFgggMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.laakeinfo.fi%2 - Eroon_lääkkeestä
Onko lähteitä näille lääkkeiden annostuksen pienennysohjeille?
Oikeinko tosi?:
"3-4vrk lääkinnän lopettamisesta saattaa öisin tuntua hengityksenkin salpaavia
halvaannuttavia epileptisiä jysäreitä tai kuumia sähköisiä aaltoja päästä napaan asti alle 10sekuntia/kpl,
ne menevät itsestään ohi kun rentoutuu samalla." - nm1
Ok.
- nm1
Ok.
- uppppp
.......
- epäsopiva_lääkitys
Päässä takoi vaan, että lääkärin määräämät lääkkeet on otettava. Lääkärin määräämä annos on otettava. Kiltisti lääkeaikana otin annoksen. Vähän miettien, että miksi minulle tällaista syötetään. Miksi minä tämän otan. Otinpa vaan, kun kerran oikein lääkäri oli määrännyt ja pää huusi päälle lääkärin määräämistä lääkkeistä.
Onneksi oma järki sentään pelasi lääkityksestä huolimatta sen verran, että älysin ottaa asioista selvää. Tajusin, että määrätyt lääkkeet ne saivat voimaan huonosti. Hyvin huonosti. Päivä päivän jälkeen on ollut parempi ilman lääkkeitä.- huokauuus
Ehkä sulla ei sitten ollut riittävän paha olo alunperinkään. En minäkään ole lääkkeitä suostunut koskaan helpolla ottamaan, mutta kun olo kävi aivan sietämättömäksi, oli jo pakko. Ei mulla ollut vaihtoehtoja siinä kohtaa.
Kyllä tuo toki huolestuttaa mitkä pitkäaikaisvaikutukset niillä on, mutta aion nyt jonkin aikaa ainakin niitä syödä koska kyllähän ne helpottaa oloani huomattavasti.
Olen aina ollut lääkevastainen ihminen ja kokeillut kaikkea muuta ensin, mutta pakkotilanteille ei mitään voi. - epäsopiva_lääkitys
Pahaolo ja vielä riittävä! Miten tuon nyt sitten määrittää? Sanotaan nyt sitten vaikka, että olo pamahti päälle kuin salamanisku. Viikko siinä meni, kun vietiin päivystykseen ja tarkkailuun pariksi viikoksi. Siellä sitten alettiin lääkettä syöttämään. Puhuttiin jopa elinikäisestä lääkityksestä alle viikon seurannan jälkeen. Kaikki mahdolliset labrakokeet ja kuvantamiset tehtiin. Niistä ei löytynyt mitään. Mikä minun on, jäi selvittämättä. Lääkkeistä alkoi alamäki. Lääkkeiden lopetuksen jälkeen olen noussut jopa työkykyiseksi.
Ehkä jonkinlainen lääkitys muutaman viikon olisi ollut aiheellinen ja tarpeen, mutta ei missään nimessä määrätyn kaltainen kuukausien lääkitys, mikä invalidisoi minut täysin ja tuhosi osan minuuttani ja kehoani lopullisesti. Jos olisin jatkanut lääkitystä, en nyt pystyisi itsenäiseen elämään. Se on varma. - Mä-vaan
Psyykelääkkeitä 18 vuotta syönyt. Viime viikolla oli vielä risperidon 3 mg päivässä. Se lopetttiin seinään ja sit aloitettiin leponex. On vähän kumma olo juu. Risperidoninternet jälkeen tuli kerran kohtaus mikä kesti näin. 7 sek. Ei tullut ääntä kurkusta eikä mikään liikkunut. Mikään ei kiinnostanut ja ahdisti aika lailla. No huomen on uus päivä. Jos vaikka vähän helpottaisi.
- aadsdas123
Itsellä ollut kyseinen lääke vuoden ja sivuoireita ruvennut olemaan että näkökenttä heittelehtii pahasti välillä pariksi sekuniksi ja sitten palaa normaaliksi en suosittele kyllä tätä myrkkyä kenellekkään !:P jos se (cannabis/marijuana auttaisi)
- EiIkinäEnää
epäsopiva_lääkitys kirjoitti:
Pahaolo ja vielä riittävä! Miten tuon nyt sitten määrittää? Sanotaan nyt sitten vaikka, että olo pamahti päälle kuin salamanisku. Viikko siinä meni, kun vietiin päivystykseen ja tarkkailuun pariksi viikoksi. Siellä sitten alettiin lääkettä syöttämään. Puhuttiin jopa elinikäisestä lääkityksestä alle viikon seurannan jälkeen. Kaikki mahdolliset labrakokeet ja kuvantamiset tehtiin. Niistä ei löytynyt mitään. Mikä minun on, jäi selvittämättä. Lääkkeistä alkoi alamäki. Lääkkeiden lopetuksen jälkeen olen noussut jopa työkykyiseksi.
Ehkä jonkinlainen lääkitys muutaman viikon olisi ollut aiheellinen ja tarpeen, mutta ei missään nimessä määrätyn kaltainen kuukausien lääkitys, mikä invalidisoi minut täysin ja tuhosi osan minuuttani ja kehoani lopullisesti. Jos olisin jatkanut lääkitystä, en nyt pystyisi itsenäiseen elämään. Se on varma.Jaahas vai niin.
Joo. Minä täällä. Lääkkeittä.
Hyvin menee.
Onneksi älysin ottaa selvää lääkityksestä ja pääsin siitä irti.
- SKITSOOO
Mulla rispeldaalii 12 mg ja euforiaa päällä 24/7/365. Kandee hankkii.
- Kokemustaon
Rispendal day 5 seksuaalisia haitta vaikutuksia kassit turvonneet penis olemat. Sit tulisellanen polttava tunne kiveksiin ja nepalautu normaaliks illassa ja myös penis alkaa olla laajentumaan päin. Eli 5 päivää kassit turpoaa pinis pienenee olemattomaksi ja pää betonia onneks tajusin heti että en enää syö annos koko 1 mg lopetan seinään järkyttävät vierotus oikreet päällä pahimmat elämäni aikana. Onneks nyt day 6 paremipi olo ja suku kalleudet alkavat palautua voxra mennyt kyljessä. Lopetan senkin voxra on ok mutta älkee jumalauta koskeko rspendaaliin 5 päivää ja olen ihan jumissa
- MunatKärsiiAina
Äijillä vaan munat ja paneminen mielessä. Vetäkää vaan ihan kaikkea ja ihan rauhassa, mitä saatte. Järjen menetystä ei tartte enää pelätä. Se meni jo. Jos sitä nyt koskaan olikaan.
- perhostoukka
Risperdonin pienin annos 0,5 mg vaikuttaa myös tasoittavasti. Se tekee rauhoittavan vaikutuksen ja korvaa diapamin mielestäni. Diapam aiheuttaa pitkään käytettynä riippuvuutta jota ei 0,5 mg Risperdonia aiheuta.
- rrrvika
Kauanko olet syönyt Risperidonia 0,5 mg ?
Tuleeko siitä jotain sivuoireita ?
Vaikuttaako se nukkumiseen ?
Onko muilla kokemuksia pienellä annoksella ?
- Huolestunut
Kuuluuko Risperidon samaan sarjaan muiden bentsopohjaisten lääkkeiden kanssa (esim. Diapam, Rivatril, Xanor...)?
- Anonyymi
Ei.
- ehdotus
Risperdon kuuluu neurolepteihin. Se ei ole sama kuin Diapam ym. Mutta sillä on tasoittava vaikutus.
- KattokaaVideoita
Jaahas vai niin.
Kooklatkaa nyt vaikka tardiivi dyskinesia, jotta tulette järkiinne. - Anonyymi
Olen 19v minulle syötettiin 9v asti eli yli puolet elämästä risperidone söin aamuisin puol mg ja päivällä 1mg nyt lopettanut lääkkeen 1kk sisään kerran viikossa vähensin voin sanoa että olot on aivan hirveät ja olen polttanut blossea 5 vuotta säännöllisesti yht äkkiä kun lopetin lääkkeen en pysty polttamaan blossea se ei vaikuta melkee ollenkaa mielen tuo paremmaks mutta muuten tulee tyhjä olo hakenut pitkän aikaa pilvestä hyvää oloa kun on adhd mutta nyt kyllä ihmettelen jos toi risperidone jopa blokkaa amfetamiinin vaikutuksen niin onhan siinä oltava jotain paskaa huhhu sanon minä tässä kärsin vieroitus oireista entiiä kauanko kestää kun näin kauan syönyt lääkettä mutta ei uppoa melkee yhtää mikää muu kuin vesi ja välillä meen nukkumaan nukun 15min sitten herään ja tuntuu hyvälle about 2 tuntia sitten homma alusta en saa yhtään mitään aikaa ainakaa vielä mutta en ole nähnyt unia 5 vuoteen nytten kun olen lopettanut lääkkeen olen nähnyt unia ja tuntuu hyvälle välillä en tiedä loppu tulosta mutta kyllä tästä vieroitus oireesta pois haluisin aivan paskaa koko lääke minun mieli pide on se että kaikki lääkkeet muuttaa sinua mikä sinä olet sitten itsellä adhd ja aloitettiin lääke siihe samaan aikaan kun lopetin risperidone aamulla iloinen sitten kun adhd lääke rupee vaikuttaa en pysty tehdä mitään mutta sen sanon että ei kannata liikaa keskittyä niihin vieroitus oireisiin koska sillon tuplasti paskempaa huhhu sanon minä
- Anonyymi
Sanotaan teen sen lopetuksen näin, annos 1.mg 2.mg 7päivää 1.mg tai sanotaan 2.mg 10.päivää ja loput 1.mg kärvistellään muutama viikko toden näköisesti olen erossa siitä...oon tehnyt ennenkin ja ei tullut mitään tiloja.
- Anonyymi
Koen nykimistä joka ilta kun vähentänyt lääkettä muuten voin hyvin välillä ottaa pannuun ja paljon tuntuu että sekoan
- Anonyymi
Normaali olo Risperidon in jälkeen?
Millainen se on?- Anonyymi
Kun nämä lääkkeet lopettaa, ei ole enää väsynyt tai nälkäinen koko ajan. Motivaatio alkaa palaamaan. jne. Aika positiiviselta kuulostaa minun mielestä. Minä olen toisaalta yhtä sairas muuten kuin olin antipsykoottienkin aikana mutta ei ole tullut lisää oireita vaikka lopetin lääkkeet. Ehkä ne lääkkeet ovat vääränlainen hoito skitsofreniaan? Olen alkanut olemaan sitä mieltä että haluaisin kokeilla jotain muuta kuin lääkkeitä jotka blokkaavat dopamiinia. Mutta sähköhoitokin on aika rajua niin en ole siihenkään halukas. Katson kuinka pitkään voin olla ilman lääkkeitä. Nyt on mennyt 1.5 kk hyvin. Otan lääkkeitä taas joku 2-3 viikon kuurin jos oireet alkavat lisääntyä. Sitten lopetan lääkkeet taas.
- Anonyymi
kaikille keillä on ollut risperidon käytössä vähääkään kannattaa kattoa hormonit ja arvot kuntoon sillä mulla oli ehtiny nousta prolaktiini yli 1000, normaalit arvot on 50-350
- Anonyymi
Lopetusaika kaksi vuotta!
Tossa ajassa lääke ehtii tuhota koko ihmisen ja elämän. - Anonyymi
oon käyttäny risperidonia ja sertramia reilusti yli 10 vuotta mutta eipä aivoni ole tuhoutuneet. Aluksi risperidoni lisäsi aika paljon ylipainoa ja väsymistäkin iski mutta kun pienensin annoskokoja ja aloin lenkkeillä niin paino putosi. Oon myös käyttänyt noin 5 vuoden ajan paniikkilääke propramia eikä sekään aivojani tuhonnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458450Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462358Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262192- 951748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811707- 371700
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai181052Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005