auton penkin puhdistus

minä

Onko jotain nopeaa kotikonstia, jolla saa auton penkistä (ei nahkapenkkejä) lian/tahran hyvin pois. Mahdollisesti suklaata on joutunut penkille...

11

16300

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -S-

Jokin harja, astianpesu... pesusienikin voisi olla aika hyvä. Sitten suihkupulloon fairya tai jotain muuta tehokasta pesuainetta. Jos ei lähe käytetään bensaa ja lähtee varmasti.

• ownwfrjne

Oli tuollainen että kolmasaosa vishyä ja kolmasosa? astianpesu ainetta sekä sitten loput etikkaa tai omenaviinietikkaa.Tuo sumutinpulloon ja tulee kyllä vaahtoa ja harjaus pintaan.Heti samantien märällä rätillä pyyhitään sitten pois.Vaahdoista sitten se suuritöisin jos puhdasta halutaan.

• Janne

Vaahtomaista puhdistusainetta,jota löytyy marketeista ja maksaa muutaman euron.Sillä lähtee pinttyneemmätkin tahrat.

• Janne

tehoaa pinttyneisiinkin tahroihin (vaahtoa).Sitä saa marketeista muutamalla eurolla.

• puhtaaksi

Itse puhdistelin auton penkkejä Fairyn vaahdolla. Pesuvatiin Fairya ja päälle kuumaa vettä. Vaahdota astianpesuaine hyvin ja sitten jollain harjalla (vaikka kynsiharja) putsaamaan penkkiä. Edellisen auton penkit olivat vaaleat ja niitä putsailin em. konstilla monet kerrat. Tosin täytyy myöntää, että suklaatahroja niissä ei ollut.
      Onhan noita kaupoissa lisäksi kaikenmaailman sprayaineita, mutta tässä tällainen kotoinen konsti.

• Pesukinnas

Keskusteluasta on jo aikaa mutta tuli vastaan tietoa etsiessä. Googlella kun hakee tekstiilipesurin vuokraus, niin löytyy laitteita joilla saa penkit pestyä.

• pesusienii

Tähän asti olen aina purkanut penkin verhoiluineen ja pessyt pelkät kankaat pesuhuoneen lattialla kun ovat ensin lionneet lasten vannassa. Työlästä? noin 3 tuntia purkuineen ja kasauksineen kankaan kuivuminen. Penkit ovat todella yksinkertaisesti rakennettu verhoilut ovat kuin pusseja jotka on vedetty vaahtomuovin päälle.
        Kukaan joka ei ole pessyt verhoiluja näin, ei usko miten ruskeaa tai tumman harmaata liotusvedestä tulee vaikka penkki näyttää autossa suht asialliselta ja olisi vaahdoilla ns: pesty.

• E220_CDI

Suklaajäätelöt ja muut pikkutuhrut märällä sienellä puhtaaksi ja kuivataan froteepyyhkeellä. Isommille sotkuille nahkasaippua ja puhdas vesi. Hetki kuivattelua ja nahkarasvaa päälle. Valmis.

Ei kangaspenkkejä perheautoon. Eikä muuhunkaan.

• skldjfklsfjsk

ei suklaajäätelöjä perheautoon, eikä muuhunkaan kun siinä vain maha kasvaa.

• Apuanopeasti

Mulla on ketsuppia pieni määrä kangaspenkillä, miten sais pois?

• hellalla

Itse olen pessyt lähes millä yleispuhdistusaineella jota on pesuvedessä,sitten sieni tai rätti ja pinttyneisiin tahroihin voimakkaampi liuos niin että vaahtoaa ja lopuksi kuivalla pyyhkeellä jynssätään ja imeytetään suurin kosteus pois niin puhdistuu syvemmältä.pyyhkeestä huomaat miten lika jää siihen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      104
      1199
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe