Hulluksi tuleva...

Anni -74

Hei! Olen 35-vuotias nainen. Oireeni alkoivat -00 ensimmäisen lapseni syntymän jälkeen. Oireina jalkojen jäykkyys, kamalat kivut, huimaus, selkä,-ja päänsärky (myös silmän takana) puutumiset jne... Raskausaikana sairastin kasvohermohalvauksen. Syksyllä -00 varasin ajan neurologille, joka epäili jotain näistä: Borrelioosia, aivokasvainta, autonomisen hermoston "liikatoimintaa" tai Ms-tautia. Lääkitykseksi laittoi Klotriptyl Miten kun kuulemma kuulosti eniten tuolta "liikatoiminnalta.." (Stressiperäistä siis) Useat kerrat ramppasin kyseisen neurologin vastaanotolla, mutta hänen mielestään ei ollut tarvetta kuvata päätä???!
Vuosien myötä olen juossut ties minkä spesialistin vastaanotolla. Oireet ovat lisääntyneet koko ajan.. Nykyisin myös jäykkyyttä aivan hurjasti alaraajoissa, kamalia kipuja (lihaksissa ja nivelissä) Käsiin ilmaantunut vapina, jos esim.puristan, tai nostan jotain. Näkö hämärtyy ja tekstit ja kuviot hyppivät ja niissä ihme varjoja. Unohtelen asioita ja olen myös tosi sekava. Kyllä pääsee itku jo vähän väliä. Olen kahden lapsen yh-äiti ja kunto niin huono, että jouduin jättämään työpaikkani tämän takia, sillä olin aina kun hakattu työpäivien päätteeksi ja makasin tuntikausia uupumuksen takia :( Silti lääkärit kirjoittavat aina epikriiseihin, että "terveen ja hyväkuntoisen oloinen nainen) Herran jumala, kun satun olemaan ulospäin "ei niin sairaannäköinen", ei kukaan ota tosissaan.. Mikä voi olla syynä, että ihmistä ei oteta tosissaan, vaikka 9 vuotta käy itku kurkussa puhumassa oireistansa. Olen hakenut apua niin yksityiseltä, kun kunnaliseltakin puolelta, eli sekään ei aina ole tae hoidon saamisesta, jos hakeudut yksityiselle ja maksat itse lääkärisi..
Onko täällä ihmisiä, jotka sairastavat Ms:ää ja heillä olisi kyseisiä oireita.. :/ :( Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja kertomuksia ja pyytäisin apua, mitä minun tulisi tehdä..

10

862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...
      • huihui

        että sinulla on KOKOVARTALOKIHTI, lääketiede EI tunne sellaista sairautta, mutta tämänhän sinä itsekin tiedät.
        Tämä ns. sairaus on sinun aivan omaa keksintöäsi...


    • huh huh voi voi

      jo parin vuosikymmenen ajalta. Vaikein aika oli se, kun ei tiennyt mistä kaikki oireet johtuivat. Vasta sitten syy selvisi nopeasti, kun ryhdyttiin tekemään kokeita ja suljettiin sillälailla pois aiheeton pillerin syönti.
      Neuvoksi sulle, älä tyydy arveluihin, vaan vaadi tutkimuksia.

    • ms-85

      olen itse saanut ms diaknoosin vuonna 1985.kyllä tänä päivänä neurologin pitäisi tunnistaa ms aika pitkälti oireiden perusteella. olen kyllä tavannut ihmisiä joiden oireet ovat ms oireita mutta ei ole kokeilla pystytty määrittelemään onko näin.
      mutta älä luovuta. sinulle kuuluu terveydenhuolto.jos ei neurologi löydä alueeltaan mitään,niin vaadi ja jos on
      asiallinen lääkäri,joka ottaa tosissaan potilaan,niin hän kyllä määrää jatkotutkimuksiin jonkun muun alan lääkärin luokse.
      Ms oireet ovat hyvin moninaiset .mangneetti kuvaus on tänä päivänä hyvä ms taudin toteamiseksi,siinä näkyy onko plakkeja eli tuhoutuneita hermoalueita.
      ms-liiton sivuilla kuvataan hyvin mikä on ms. toivon sinulle jaksamista .terveisin
      ms-85

    • huippari

      Kertoi tuo turha lekuri että nykyään kerrotaan jo herkemmin varmistava diagnoosi taudista kuin joskus 10v sitten ja hiiiieeeman noihin sinun oireisiin vedoten tämä vanha jäärä (41v mies) saatiin uskoon tuo tauti,joka tuli itselle täysin "puskista" MUTTA tunnistan toki nuo oireet itsellä ehkä jo 10-15 v takaa nyt jälkiviisaana!!!

    • hondo

      Vaadi lääkäriltäsi magneettikuvaus aivoista ja selkäydinnäyte,ne kertovat aikas pikälle että onko kyseessä MS-tauti vai ei,ainaski itellä se löyty sitä kautta...

    • Kyllä sinuna hakeutuisin uudestaan neurologille ja vaatisin magneettikuvausta. Ihmetyttää, että yksityisellä puolella sinua ei ole sinne lähetetty. Itse menin yksityiselle hyvin lievien oireiden takia; sormenpäiden parin päivän puutuminen ja jalkojen jatkuvampi pistely, ja hän pisti minut suoralta kädeltä magneettikuvaukseen, vaikka kliinisesti minusta ei löytynytkään mitään ms-tautiin viittaavaa.

      Tuohan on henkisestikin varmasti yhtä helvettiä elellä ihmeellisten oireiden kanssa noin kauan tietämättä syytä niille. Tsemppiä ja vaadi oikeasti sitkeästi kunnon tutkimuksia.

    • mie0000

      googleta ja lukaise....harvinainen sairaus n.1000 ihmistä suomessa.

    • fleee

      täällä kans ihan samoja oireita ja magneettikuvaukset ois viikon päästä.. Neurologi laittoi mut kanssa napsimaan klotriptyl miteä ja sitä nyt nappaillu n.1,5 kk eikä auta ainakaan pääkipuihin. Mulla on myös lihakset kantapäästä päähän ihan spasmissa.. saas nähä löytyykö kuvista mitään.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe