Nenä kipeä

hämmentynytt

Terve,

Tuota.. Minulla on melko omalaatuinen ongelma, jonka olen melko varmasti aiheuttanut aivan itse.
Minulla on aina ollut hieman "pyöreä" sanoisinko perunanenä. Muutamia kuukausia sitten, kun olin suihkussa katsosin peiliin ja päätin hieman painella nenääni, ihan muuten vain, huomasin sen jäävän hieman pienemmäksi, ainakin vähäksi aikaa. Joten tästä tuli tapa, jonka toistin päivittäin. Aluksi nenä ei tuntunut kipeältä painelun jälkeen, mutta mitä pidempään painelua jatkoin nenä meni vaikeammin pienemmäksi. Ja nyt kuukausien jälkeen on sellainen tilanne, että nenänpää näyttää vieläkin leveämmältä ja turvonneelta, rusto isommalta ja vasemmalla puolella nenänpäässä tuntuisi ruston olevan hieman ylempänä ja se sattuu ja jomottaa, vaikka en tekisi sille mitään. Tätä on nyt jatkunut muutamia viikkoja. Joten haluaisin kuulla muilta ihmisiltä neuvoja mikä on tilanne ja mitä tehdä asialle. Eniten murehdituttaa vasemman puolen "vinous" jos voisi sanoa ja luultavasti siitä johtuva inhottava jomotus.

Pyytäisin pikaisia vastauksia, toivon ettei leikkauksia tarvittaisi...
Vai olenko tulossa vain vainoharhaiseksi :/

3

3162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nenänenä

      Minulla on ollut aivan sama tapa itselläkin ja jossain vaiheessa aloin miettiä, että onkohan se aivan hyvästä nenälle. Itsekin painelin nenänpäätä sivuilta, ikään kuin lyttyyn. Nenä mielestäni näytti kyllä pienenevän, mutta todennäköisesti näin ei tapahtunut. Tai kuten sanoit, niin vaikutus ei ollut kovin pitkä. Tai toisaalta samalla kun puristelin nenää lyttyyn niin nenästä poistui myös talia, joka saattoi tehdä vaikutelman että nenä olisi pienentynyt. Itsekkin lopetin puristelun kun tuntui että nenä alkoikin turvota pienenemisen sijaan. Puristelusta on jo muutama vuosi aikaa ja nykyisin olen aika sinut nenäni kanssa, vaikka se ei ole miksikään muuttunut. Mutta pakko myöntää että näinäkin päivinä silloin tällöin tulee mietittyä että voi kun se olisi hieman pienempi..

      • leikkauksessa käynyt

        Nenää ei tosiaan kannata painella, rusto muokkautuu ajan myötä mutta eiköhän se suunta ole vain huonompaan. Nenä alkaa rustoittua ja arpikudosta voi kasvaa. Yhtään ei kannata enää nenään koskea vaan antaa sen olla rauhassa. Kipeä ja turvoksissa se voi olla pitkäänkin tuollaisen painelun jälkeen ilman, että siinä mitään erityistä on tapahtunut. Mutta kannattaa yrittää keskittyä ajattelemaan niitä omia hyviä ja kauniita puolia eikä rumia! Jokaisella on joitain kohtia kasvoissa ja vartalossa joihin ei ole tyytyväinen. Ja ylipäänsä ulkonäön pohdiskelun sijaan kannattaa tietoisesti tehdä ja miettiä jotain muuta!

        Ja aina voi käydä plastiikkakirurgin (neniin) erikoistuneen, jos asia kovasti vaivaa. Kokemuksesta tiedän, että sitten se nenä vasta ongelmaksi voikin muotoutua, jos käy leikkauksessa. Paras on vain yrittää hyväksyä ulkonäkö sellaisena kuin on ja keskittyä niihin muihin elämän asioihin.


    • Anonyymi

      Minulla turposi ja meni kipeäksi vasenpuoli niistämisestä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1563
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1214
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe