Pystypunnerrus

veikkonen

Paljonko vanhan(45v)) 90kg painavan miehen pitäisi punnertaa suorille käsille että olisi kohtuullisen vahva ikäisekseen? Riittääkö satanen? Tekniikkaa ei oo, raakaa voimaa vaan.

28

13417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jooseppi

      melkein yhtä vahva kuin mä, itse 90kg (39v) ja tempaus 125kg.

      • veikkonen

        Onko sulla tiedossa linkkejä mistä vois pikkusen katsella tempauksen tekniikkaa?? Saattas parantua tuo tulos. Niin ei kai me heikkoja olla...?


      • arpe
        veikkonen kirjoitti:

        Onko sulla tiedossa linkkejä mistä vois pikkusen katsella tempauksen tekniikkaa?? Saattas parantua tuo tulos. Niin ei kai me heikkoja olla...?

        ite painan 70kg ja pääsen yli teidän lukemiin. t ikänsä yrittänyt


      • veikkonen
        arpe kirjoitti:

        ite painan 70kg ja pääsen yli teidän lukemiin. t ikänsä yrittänyt

        Noin pikkuselta mieheltä kunnioitettava suoritus...epäilen tosin että olet paljon nuorempi. Jos olet meikäläisen ikäluokkaa niin NOSTAN HATTUA ! Pitää ottaa aina ikä huomioon, suorituskyky laskee näet! Olet IKÄSI YRITTÄNYT...hmmm..ei ole sama asia kuin minulla joka olen nostellut vasta 7 vuotta. Mutta summa summarum...VAHVA OLET! Oletko kilpaillut?


      • joopa

        jos kysytään pystypunnerrus tulosta niin mitä se tempaus siihen kuuluu?toinen on puhtaasti tekniikkalaji jossa kädet kokoajan suorana ja toisessa vaan työnnetään.


    • Wazariz

      Niin,nyt mulla ikaa 54 ,30 vuotta takasin sain penkista 118kg,jos 45 nousee 100 ,se on mun mielesta hyvin.(paasin silloin 82,luokkaan)

      • veikkonen

        Nostin muutama vuosi sitten penkistä 141kg. Olen vuoden tauon jälkeen löytänyt "harjoitttelukipinän" ja raudan nostelu maistuu taas makealle, nyt tuntuu siltä että parannetaan ennätystä...Kipinä voimailuun syttyi taas uudestaan kun jouduin naapurin kanssa käsirysyyn ...nostin sen ilmaan suorille käsille ja paiskasin maahan!! Oli mies nolona, ei silti , hämmästynyt olin minäkin, en arvannut 60 kg miestä niin kevyeksi, varmaan suuttumuksella oli osansa ...?Uskomatonta että kuinka 60kg mies on kevyt vaikka nostaa pystypunnerruksessa suorille vain 100kg..oliko adrenaliinilla osuutensa?


      • kackke
        veikkonen kirjoitti:

        Nostin muutama vuosi sitten penkistä 141kg. Olen vuoden tauon jälkeen löytänyt "harjoitttelukipinän" ja raudan nostelu maistuu taas makealle, nyt tuntuu siltä että parannetaan ennätystä...Kipinä voimailuun syttyi taas uudestaan kun jouduin naapurin kanssa käsirysyyn ...nostin sen ilmaan suorille käsille ja paiskasin maahan!! Oli mies nolona, ei silti , hämmästynyt olin minäkin, en arvannut 60 kg miestä niin kevyeksi, varmaan suuttumuksella oli osansa ...?Uskomatonta että kuinka 60kg mies on kevyt vaikka nostaa pystypunnerruksessa suorille vain 100kg..oliko adrenaliinilla osuutensa?

        meinasko nuapurj kuseksia nurkkiin?


      • veikkonen
        kackke kirjoitti:

        meinasko nuapurj kuseksia nurkkiin?

        poika vaan kertoi ohi kävellessään mitä mieltä on naapurista...on muutenkin omituinen eläjä, en olisi hämmästynyt vaikka vetäis naapuria kuontaloon kun kasvaa! Vittu meitä on moneen junaan..tää kaveri jäi asemalle! Onneksi nämä ns. kynäniskat ymmärtää tosipaikan tullen pitää turpansa kiinni!


      • 75kg
        veikkonen kirjoitti:

        Nostin muutama vuosi sitten penkistä 141kg. Olen vuoden tauon jälkeen löytänyt "harjoitttelukipinän" ja raudan nostelu maistuu taas makealle, nyt tuntuu siltä että parannetaan ennätystä...Kipinä voimailuun syttyi taas uudestaan kun jouduin naapurin kanssa käsirysyyn ...nostin sen ilmaan suorille käsille ja paiskasin maahan!! Oli mies nolona, ei silti , hämmästynyt olin minäkin, en arvannut 60 kg miestä niin kevyeksi, varmaan suuttumuksella oli osansa ...?Uskomatonta että kuinka 60kg mies on kevyt vaikka nostaa pystypunnerruksessa suorille vain 100kg..oliko adrenaliinilla osuutensa?

        Tuommonen 60kg tikku nousee kyllä noin vahvalta mieheltä leikiten ku se nousee reilut 70 kg painavaltaki (joka nostaa penkistä vain reilut 80) niin että pää kolisee kattoon ku sisällä tempasee... ei penkki ratkase tässä..

        montako kertaa nostatta itsenne suorille käsille päällään seisonnasta ku saa käyttää seinää tukena ettei tartte liikaa tasapainoilla.


      • näre

        nousi kuukauden harjottelulla. olen nyt melkein 34 ja painoa 96kg. paljonkohan saisin ylös jos alkais oikein yrittään?? nostotekniikkanikin on varmasti aivan perseestä. ei ole paljon muutenkaan hajua koko nostamisesta.


      • Taisto
        veikkonen kirjoitti:

        Nostin muutama vuosi sitten penkistä 141kg. Olen vuoden tauon jälkeen löytänyt "harjoitttelukipinän" ja raudan nostelu maistuu taas makealle, nyt tuntuu siltä että parannetaan ennätystä...Kipinä voimailuun syttyi taas uudestaan kun jouduin naapurin kanssa käsirysyyn ...nostin sen ilmaan suorille käsille ja paiskasin maahan!! Oli mies nolona, ei silti , hämmästynyt olin minäkin, en arvannut 60 kg miestä niin kevyeksi, varmaan suuttumuksella oli osansa ...?Uskomatonta että kuinka 60kg mies on kevyt vaikka nostaa pystypunnerruksessa suorille vain 100kg..oliko adrenaliinilla osuutensa?

        Hakeudu ennemmin hoitoon kun salille!


    • poju

      teetkö liikkeen seisooltaan vai istuen penkistä?

      • juze

        100kg tosi hyvä varsinkin jos et ole treenannut paljoo.Itse 7v bodaus tyylisesti treenanneena en nosta kovin paljoo enempää .Painoo mulla n.90kg


    • ihmishirviö

      ihmishirviö ei paljon kuollutta rautaa liikuttele.yleensä on paljon mukavampi rikkoa nenäluita.jos jotain ego ongelmia on niin varmaan kannattaa ostaa joku peniksenkehittäjä tai renkutuspenkki,tahi suurennuslasi!!

    • masa

      Moi.

      Onko kyse penkkipunnerruksesta vai pystyasennossa tapahtuvasta punnerruksesta siis perinteisestä punnerruksesta?

      Penkillä neljävitosen äijän pitää nostaa semmoiset 170-180 kg, itse olen nostanut sen kuluvana vuonna ja olen nelinelonen.

      Pystyasennossa semmoiset 120-130 kg. Silloin voi sanoa että on raakaa voimaa käsivarsissaan.

    • masa44

      Moi.

      Onko kyse penkkipunnerruksesta vai pystyasennossa tapahtuvasta punnerruksesta siis perinteisestä punnerruksesta?

      Penkillä neljävitosen äijän pitää nostaa semmoiset 170-180 kg, itse olen nostanut sen kuluvana vuonna ja olen nelinelonen.

      Pystyasennossa semmoiset 120-130 kg. Silloin voi sanoa että on raakaa voimaa käsivarsissaan.

    • tapsa

      Moi.

      Itse olen nelinelonen ja nostan pystypunnerruksessa noin 130 kg. Itse painan 90-95 kg ja puntteja olen nostellut pienen ikäni, viime aikoina lähinnä voimanostoa.

      Penkillä olen punnertanut 180 kg, viime kesänä sain vielä 170 kg, joten iällä ei ole vielä vaikutusta. Päinvastoin, on oppinut tuntemaan kehonsa paremmin ja siten ei enää kohkaa salilla tuntikausia kuin silloin nuorena.

      Jouduin muuten myös vähän aika sitten naapurin kanssa välien selvittelyyn. Kävi poikia, silloin 12- ja 15-vuotiaita, uhkailemassa lapsellisen asian taki, jota en edes viitsi mainita.

      Tappelua ei sentään tullut, joten jäi selvittämättä,olisinko pystynyt nostamaan hänet ilmaan. Mies painaa noin sata kiloa.

      Elävän massan nosto ilmaan suorille käsille on eri asia kuin vastaaavanlaisen painon, sanoisin että olet melkoisen vahva vaikka naapurisi onkin kiinalaista kokoa.

      Puntinnosto on hyvä asia monessakin mielessä, vittumaiset naapurit pysyvät poissa ja itse pysyy hyvässä kondiksessa.

      • iso

        tuu tänne niin koitetaan oot sää tosiaan mitä kuvittelet. minua ei ainakaan saa isokokoinen ihminen pysymään pois, jos on jotain tarvetta semmoisen kanssa olla yhteydessä.


      • lulli
        iso kirjoitti:

        tuu tänne niin koitetaan oot sää tosiaan mitä kuvittelet. minua ei ainakaan saa isokokoinen ihminen pysymään pois, jos on jotain tarvetta semmoisen kanssa olla yhteydessä.

        huh huh!


    • Mikael

      Kohtuullisen vahva ikäisekseen...?? Mistä lähtien ihmisen vahvuus on mitattu penkkipunnerruksella (jos lajisi oikein käsitin..)?

      Fysiikkasi voi olla rapakunnossa vaikka kaksisataa punnertaisit. Jos tekniikkasi on väärä, eikä tukilihaksistosi ole kunnossa, nostamisesi päinvastoin syö sinua sensijaan että vahvistaisi. Hoida siis ensin se puoli kuntoon.

      Itse olen kulkenut salilla kymmenkunta vuotta. En ole siitähuolimatta bodari VAAN urheilullinen. Ei tiedä itkeäkkö vai nauraa kun salille tulee näitä penkkipunnerrus "hirviöitä". Nappia syödään ja vain muutamaa liikettä treenataan. Sitten paikat on niin jumissa että autosta ylösnouseminen tekee vaikeaa.. noh..pääasia on että "penkkaa" pari ja puolisataa... I dont understand that...

    • Henkilöstönkouluttaja (m)

      Huh huh tätä keskustelun tasoa! Heitämpäs ammatillisemmasta näkökulmasta mielipiteeni asiaan:

      Kenties on jotain jääny elämässä saavuttamatta kun keskustelut liikkuvat asteella pystypunnerrus kilot ja naapurin turpaan veto!

      Omalla "hiekkalaatikolla" pullistellaan ja uhitellaan sieltä myös "naapurihiekkalaatikolla" istuville. Isommille "laatikoille" mennessä meneekin peukalo suuhun ja tulee äitiä ikävä.

      Tällaisen johtopäätöksen tämän keskustelun perusteella vetää henkilöstökoulutus alan ammattilainen. Ja näin se on... miettikääpä mielessänne ;))

    • Sporttispurtti

      No tuo tulos riippuu nopoudesta. Monesti näkee salilla 100 kilosen jätkän nostavan penkistä 150 kg ja suorille 60 kg. Ite sain 70 kilosena runtattua huonolla tekniikalla, mutta nopeudella 100 kg suorille. Penkki oli vain 110 kg.

    • --_EE_--

      joo o elikkä olen 15 vuotta vanha ja pituutta on 156 painoa on 51. kysyisin että kannaattaako minun alkaaa reenata vielä kunnolla vai pikku painoilla. koska olen kuullut semmoista että puntin nosto keskeyttää tai vähentää pituuden kasvamista. olen käynyt salilla nyt 2-3 krt viikossa ja reenaan vatsat,selän,ojentajat,rintalihakset,nostan myös penkistä yleensä 55 5x10.. elikkä kannattaako jatkaa samalla radalla vai kannattaako ottaa iisimmin?:)

    • Anonyymi

      Varmasti riittää.

    • Anonyymi

      Saman painoisena, 62 vuotisena punnersin 80kg. Tarkoitan punnerrusta suorin, jäykin polvin ilman alle menossakaan polviavustusta. Jäykkinä koko ajan.
      Alle menoa selällä hieman taivuttaen.

    • Anonyymi

      Ketjun punnertajilla on ko. termistä vaihtelevia käsityksiä. Raaka työntö ja vauhtipunnerrus ovat eri asioita kuin punnerrus!
      Joku ei tunnu ymmärtävän muuta kuin penkkipunnerruksen jonka senkin voi tehdä eri tavoin.

      • Anonyymi

        Paljos penkki?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe