Potkupallo, jääkiekko

handek

Ei vähemmän voisi kiinnostaa.
Jos urheiluruudussa avataan, jalkapallon mestaruusliigassa...
G;n kohdalla viimeistään napsahtaa säädin.
Minua ei ole koskaan kiinnostaneet moiset lajit.

Aika typerää juosta ilmaa puhalletun kuulan perässä, tai kymmensenttisen mustan.
(toisaalla 10cm musta on hyvinkin kiinnostava), perässä.
Joukkuelajit ovat massoja varten. m.o.t

24

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • handek

Lapsensa jääkiekkoa pelaamaan?
      Toivovatko he pojistaan uutta Jari Kurria(ilman ärrävikaa)?
      Tai jotain Litmasta?

No, minulla ei ole poikia, mutta sen sijaan kaksi tytärtä.
      Toinen sai karatessa sinisen vyön, toinen yleisurheilussa pohjois-karjalan paras pokaalin, ja aivan suomen kärkeä pituudessa, aidoissa ja etenkin korkeudessa.
      Ja kaikki ilman minuuttienkaan treenejä.

Teroitin lapsilleni, että urhelu on kivaa, muttei itsetarkoitus.

Etenkin nuorempi tyttäreni olisi harjoittelemalla ehkä suomen paras korkeushyppääjä.
      Hänellä oli ja on sellainen ponnistusvoima, ettei kai kenelläkään.

Kysyin häneltä 14 vuotiaana, haluatko jatkaa? Eli ruveta oikeasti urheilemaan.
      Vastaus oli njet. Se oli hänen päätöksensä.
      Kotoamme ramppasivat kaikki urheilupomot, riesaksi asti.

Mutta ihmisen päätöstä pitää kunnioittaa.

Nyt kun hän on omaan kotiinsa muuttanut, minulla on kirjakaapillinen mitaleja.
      Toistasataa laskin.
      Otat sie nää millon sinne kottiis?

Heitä vaikka roskiin.

• -kivis-

Miun syvän tykyttää kyllä jalkapalloilijoiden perään. Miun nuoruusiän suuri rakkaus oli nuorten maajoukkue tason vaaleakutrinen j-palloilija ja ikävä selkärikko katkaisi etenemisen hänellä sillä saralla. Se liikehdintä se eteneminen. ;-)) huoh

• kivellä.istuja

Lisäys: J Ä Ä K I E K K O on tuhmien gladiaattorien peli. Hyi. Kai niitä laakeja ja pujotteluja ja syöttelyjä voisi laukoa ilman taklauksia ja luistimenteriä taklatun kaulavaltimolla.

• ...
        kivellä.istuja kirjoitti:

Lisäys: J Ä Ä K I E K K O on tuhmien gladiaattorien peli. Hyi. Kai niitä laakeja ja pujotteluja ja syöttelyjä voisi laukoa ilman taklauksia ja luistimenteriä taklatun kaulavaltimolla.

Suomen jonkinlainen kansallisurheilu on pesäpallo.

Sen kehitti aikoinaan suuri Suomalaisuusmies, Tahko Pihkala 20- luvulla. Se on viritetty edeltäjästään "kuningaspallosta" amerikkalaisen baseballin sääntöjä mukaellen. Nimitettiin sitä pitkäksi palloksikin jossain vaiheessa.

Mutta oli näitä sotia ja itsenäistymisiä-

Pelin nimeksi muodostui isänmaallisuus aatteen mukaan siis pesäpallo. Selkeä signaali koteihin.

Ennen sotia. pesäpallo oli lähinnä suojeluskuntien harrastama liikuntamuoto, sitemmin peli yleistyi muullekin kansalle. Muita suojeluskuntien suosimia lajeja olivat mm. ampumahiihto, murtomaahiihto ja yleisurheilu.

Pesäpallossa mm. syöksytään, poltetaan, paletaan, juostaan, hyökätään, heitetään... Miten muuten käsikranaatti asennetaan vihollisen puolelle?

itselle jäänyt vähän epäselväksi, miten lätkä rantautui maahamme. Kyseessä kuitenkin selkeästi on täysin samanhemkinen laji. Taistelulaji. Lätkä on vallannut markkinaosuudet kaikkialla, jostain syystä. Mutta kun lippuja liehutellaan, kansallislauluja hoilotellaan, verissäpäin "urheillaan" jne.

Kyse on aina kuitenkin ihan muusta loppujenlopuksi kuin reippaasta urheiluhengestä ja ruumiinkulttuurin vaalimisesta. Siis loppujenlopuksi.

=DW=

• handek
        ... kirjoitti:

Suomen jonkinlainen kansallisurheilu on pesäpallo.

Sen kehitti aikoinaan suuri Suomalaisuusmies, Tahko Pihkala 20- luvulla. Se on viritetty edeltäjästään "kuningaspallosta" amerikkalaisen baseballin sääntöjä mukaellen. Nimitettiin sitä pitkäksi palloksikin jossain vaiheessa.

Mutta oli näitä sotia ja itsenäistymisiä-

Pelin nimeksi muodostui isänmaallisuus aatteen mukaan siis pesäpallo. Selkeä signaali koteihin.

Ennen sotia. pesäpallo oli lähinnä suojeluskuntien harrastama liikuntamuoto, sitemmin peli yleistyi muullekin kansalle. Muita suojeluskuntien suosimia lajeja olivat mm. ampumahiihto, murtomaahiihto ja yleisurheilu.

Pesäpallossa mm. syöksytään, poltetaan, paletaan, juostaan, hyökätään, heitetään... Miten muuten käsikranaatti asennetaan vihollisen puolelle?

itselle jäänyt vähän epäselväksi, miten lätkä rantautui maahamme. Kyseessä kuitenkin selkeästi on täysin samanhemkinen laji. Taistelulaji. Lätkä on vallannut markkinaosuudet kaikkialla, jostain syystä. Mutta kun lippuja liehutellaan, kansallislauluja hoilotellaan, verissäpäin "urheillaan" jne.

Kyse on aina kuitenkin ihan muusta loppujenlopuksi kuin reippaasta urheiluhengestä ja ruumiinkulttuurin vaalimisesta. Siis loppujenlopuksi.

=DW=

Oli kai edeltäjä. Jossain Oulussa, napajäätikön tuolla puolen, jossa ihmisillä ei ollut muuutakaan tekemistä, kuin säntäillä narukerän perässä.
        Oululaiset ovat lujaa mutta yksinkertaista kansaa.

Kesäisin he keräilivät tervaa, mitä Päätalon sukulaiset heille yläjuoksuilta sattuivat saattamaan.
        Talvi menikin sitten salakaupan ja insestin merkeissä...

• ........
        handek kirjoitti:

Oli kai edeltäjä. Jossain Oulussa, napajäätikön tuolla puolen, jossa ihmisillä ei ollut muuutakaan tekemistä, kuin säntäillä narukerän perässä.
        Oululaiset ovat lujaa mutta yksinkertaista kansaa.

Kesäisin he keräilivät tervaa, mitä Päätalon sukulaiset heille yläjuoksuilta sattuivat saattamaan.
        Talvi menikin sitten salakaupan ja insestin merkeissä...

Ainakin 1200- luvulla tunnettu, jostain Maratonin taistelujen ajalta. Tunnettu euroopassakin 1600- luvulta Alankomaista. Ja onpa sitä pelattu viikinkiaikaan Islannissakin. Omituisintaq on, että vanhimmat tiedot jääpallosta ovat muinaisesta egyptistä. Missähän siellä oli jäätä?

Se on monien pelien kantaisä. Ihan lätkä, maahockey jne. Oikeastaan kiinnostaisi tietää, mitä tekemistä sillä on hevospoolon kanssa...

Jääpallo on yllättäen erittäin suosittua venäjällä, kirkiisiassa, unkarissa , jenkeissä jne- Itseasiassa ihmetyttää, että siitä ei ole tullut maailman ykköspeli. Siinä kun on toi pallo.

Suomeen jääpallo on tullut Pietarista. Ensimmäiset sm. kisat on pidetty Viipurissa.

Jääpallo tosiaan on suosittua pohjois-suomessa. Voimakkain tekijä on yllättäen Tornio., toki Oulussa on vahvaa perinnettä.

Se vissiin toi pelivälineen pyöreä muoto on ollut lajin yleistymistä haittaamassa. Ihan kuin potkupallossakin, sitä pitää osata käsitellä. Jääkiekossa pallosta on riisuttu liiat ulottuvuudet pois. Se kun on lätkä. Ilmeisesti mailalla pelatessa täysin pyöreä peliväline on pelaajille liian vaikea käsitellä.

Miks muuten salipändipallossa on lähinnä reikiä?

=DW=

• EsaOkay

Ja yksilöllisesti sitten kulutat sohvaasi silmä kovana tuijottaen tv:stä kauniita ja rohkeita, salattuja elämiä, ja muuta persoonallista.

Urheilu on todellista, ei minkään käsikirjoittajatiimin mielikuvitusta.

• handek

En seuraa mitään noista ohjelmista, eikä sillä väliä.
        Taidat olla joku nahkakuulan perässäjuoksija...

• are, the champions!!
      Kyllä kiinnostaa!

• ----

Vähän samaa vikaa, ei oikein iske. Toisaalta joskus olen yllättänyt itseni tuijottamasta potkupallopeliä. Niillä on mielenkiintoisia kuvioita. Itseasiassa aika kiintoisa strategiapeli, kuin kiekkokin. Vaan kokolailla joutavaa puuhaa noin muuten.

Niin, mä siis olen lähinnä urheilua vastustava ihminen. Isot rahalliset kuviothan niissä on, joutunut itekkin monesti värkkäämään jotain lenkkarimainoksia jne. Oikeastaan järkyttävää, kun valtava busines pyörii jonkun pyöreän esineen potkimisen ympärillä. Montakohan kymmentä tuhatta ihmistä suomessakin elää suoraan urheilubusineksella....Siis välinetehtaat, rättikaupat, kaikenmaailman lisäravinneliikkeet, urheilukenttien rakentajat ja kunnossapitäjät...

Hmm, eksyin taas aiheesta.

Niinsiis. Jokaisella on tietysti perversionsa. Mä katon aina kaikki golf-matsit, niitä kun tulee öisin. Toinen on boljardi jota juutun seuraamaan. Ja kolmas on tietenkin naisten kaunoluistelu, Kiira Korpi, juusii... pilistä oon ite joskus pelannut vähän, golfb'kikin on, en tosin ole kokeillut sen jälkeen kun kaikki pallot oli naapurin naurishalmeessa jossain ja luistella en osaa. Mutta noit kaikki on jotenkin strategiajuttuja, luistelu vieläpä oikein taiteellistakin tavallaan. Noita on kiva katella joskus.

Mutta sitä taas en ymmärrä, miten joku jaksaa katsoa jotain 50 kilometrin hiihtoa. Vähän sama kuin kattelis maalin kuivumista seinässä.

=DW=

• SteroidiHeidi

en tyydy vastustamaan urheilua, minä inhoan sitä. Aamulehdenkin tilaisin mieluusti ilman urheilusivuja (n. 40%) jos se vaan olisi mahdollista.

Urheilu on oopiumia kansalle.

• handek

Kuinkas naisten savipaini?
        Ei niinkään se ähellys, mutta kuinka se savi sieltä uimahoususta kaivetaan.
        Ehdottomasti dopingtuomari paikalle.

Naisten kuula.
        Pohjois-afrikan mies myy parranajoa, juuri podiumielle mennessä.

Naisten moukari
        Täytyyhän teillä tissitkin olla, okei, luokitellaan nuo ylemmät lihakumpareet niiksi...

• SteroidiHeidi

Lenkkarimainoksista puheen ollen...voit laittaa mainokseen otsakkeeksi: Juokse henkesi edestä! Adidaksilla hankit lisäaikaa!
        ...tuli vaan mieleeni...

• handek

Ajatuksella, että minulla olisi poika.
        Hän olisi todennäköisesti everstiluutnatti.Virkaikänsä puolesta.

Todennäöisimmin hän olisi joku virastohamsteri, joka paksuine silmälaseineen kurkistaisi aina hyllyn välistä ja huutelesi Kikkeli.
        Ihan kuin Huovisen kirjassa...

• ---------
        SteroidiHeidi kirjoitti:

en tyydy vastustamaan urheilua, minä inhoan sitä. Aamulehdenkin tilaisin mieluusti ilman urheilusivuja (n. 40%) jos se vaan olisi mahdollista.

Urheilu on oopiumia kansalle.

Ainakin on niin valtavan suuri lehti, että siitä voi tilata vain haluamansa osat.

Toi urheilu on vähän kaksipiippuinen juttu. Periaatteessa kuuluu vähän yleissivistykseen tietää jotain siitäkin. Viimeisin "tieto" urheilusta, mikä pisti silmään, oli että entinen mäkihyppääjä, vai mikä se oli, Mika Myllylä on uskoontulemisestaan huolimatta bongattu Tampereen yössä viinaa juomassa.

Hohhoijaa.

Suhtautuminen urheiluun on ollut kiintoisaa. Aikanaan autourheilua ei pidetty urheiluna. Tuloksia tuli urheilu- uutisten lopussa, vähän kuin loppuvitsinä. Noh, mä ite seurailin silloin, ja seurailen vähän vieläkin aihetta. Se kun toi autoilu on tavallaan pakollista hommaa itellekin ja auton ajaminen itessään ei ole välttämäti yksinkertaista.

Niinsiis. Kun Ruusperi voittikin sitten vähän yllätäen maailman mestaruuden. Kaikki muuttui. Nykyään on lehdissä oikein juttuja siitä, kun Räikkönen ilmeisesti käyttää nuuskaa... Oikeinkin tärkeää informaatiota ihmisille.

Ajattele posituuvisesti. Aamulehti on ohuempi kuin Hesari, siinä on vähemmän urheilua ja taitaa se olla piukkasen halvempikin tilata.

Mulle ei muuten ole vuosikausiin enää tullut sanomalehteä. Uutiset saa nopeemmin netistä, mainoksia saa ilmaisjakeluista ja sitten voi just jättää maksamatta noit kuolinilmoitukset ja urheilusivut. Se myönnetään, kunnon artikkeleita on ikävä, niitä ei yleensä julkaista netissä.

=DW=

• ......
        handek kirjoitti:

Kuinkas naisten savipaini?
        Ei niinkään se ähellys, mutta kuinka se savi sieltä uimahoususta kaivetaan.
        Ehdottomasti dopingtuomari paikalle.

Naisten kuula.
        Pohjois-afrikan mies myy parranajoa, juuri podiumielle mennessä.

Naisten moukari
        Täytyyhän teillä tissitkin olla, okei, luokitellaan nuo ylemmät lihakumpareet niiksi...

No nyt tulee tietysti taas turpiin.

Mutta miksihän ei ole olemnassa mitään ihan seksiaktiin liittyv-ää urheilulajia? Jokin sellainen, että kuka laukeaa nopeitten lykkiessään takaapäin, tai kuka jaksaa pisimpään.

No voi olla tosiaan provokatiivista. Mutta noissa hommissahan se veri punnitaan. Se ja sama, jos nostaa tuhat kiloa rautaa. Mutta jos nainen jää hoitelematta, mitä sillä raudan nostamisella on merkitystä kenellekkään?

Noissa teräsmieskisoissa on sentään jotain konkreettista, ihmisen pystymiseen liittyvää kilpailua. Aika vaikea miettiä jotain sadasosia jossain pikamatkan juoksussa. Mitä hyötyä millekkään on, että joku juoksee sata metriä kymmenyksen nopeammin kuin joku toinen. Jos jaksaa vetää rekka-autoa jonkun metrin, se voi olla hyvinkin hyödyllinen asia, vaikkapa onnettomuustilanteissa.

=DW=

• ....
        SteroidiHeidi kirjoitti:

Lenkkarimainoksista puheen ollen...voit laittaa mainokseen otsakkeeksi: Juokse henkesi edestä! Adidaksilla hankit lisäaikaa!
        ...tuli vaan mieleeni...

Jokin ihmeen terveyskampanja käytti tota joskus aikanaan. Liittyi muistaakseni kansanterveyteen tms,

Sitä olen ihmetellyt. On noita urheilullisia kavereita. Maratooneja jne. Niillä on aina jokin paikka rikki. Mulla ei ikinä ole ollut luita tai nivelsiteitä paskana. Muutamilla kamuilla jo kumpikin jalka leikattu tai kädet kuluneet paskoiksi nyrkkeilystä. Ja sitten kun niillä loppuu sairasloma, net alkaa treenaan seuraavalle maratoonille tai jotain.

Työyhteisössä urheileva ihminen on kauhistus. Sillä on valtavasti sairaslomia jatkuvasti, ja muut joutuu silloin tekeen niitten duunit.

=DW=

• SteroidiHeidi
        --------- kirjoitti:

Ainakin on niin valtavan suuri lehti, että siitä voi tilata vain haluamansa osat.

Toi urheilu on vähän kaksipiippuinen juttu. Periaatteessa kuuluu vähän yleissivistykseen tietää jotain siitäkin. Viimeisin "tieto" urheilusta, mikä pisti silmään, oli että entinen mäkihyppääjä, vai mikä se oli, Mika Myllylä on uskoontulemisestaan huolimatta bongattu Tampereen yössä viinaa juomassa.

Hohhoijaa.

Suhtautuminen urheiluun on ollut kiintoisaa. Aikanaan autourheilua ei pidetty urheiluna. Tuloksia tuli urheilu- uutisten lopussa, vähän kuin loppuvitsinä. Noh, mä ite seurailin silloin, ja seurailen vähän vieläkin aihetta. Se kun toi autoilu on tavallaan pakollista hommaa itellekin ja auton ajaminen itessään ei ole välttämäti yksinkertaista.

Niinsiis. Kun Ruusperi voittikin sitten vähän yllätäen maailman mestaruuden. Kaikki muuttui. Nykyään on lehdissä oikein juttuja siitä, kun Räikkönen ilmeisesti käyttää nuuskaa... Oikeinkin tärkeää informaatiota ihmisille.

Ajattele posituuvisesti. Aamulehti on ohuempi kuin Hesari, siinä on vähemmän urheilua ja taitaa se olla piukkasen halvempikin tilata.

Mulle ei muuten ole vuosikausiin enää tullut sanomalehteä. Uutiset saa nopeemmin netistä, mainoksia saa ilmaisjakeluista ja sitten voi just jättää maksamatta noit kuolinilmoitukset ja urheilusivut. Se myönnetään, kunnon artikkeleita on ikävä, niitä ei yleensä julkaista netissä.

=DW=

tarpeeksi saa urheilusivistystä pakostakin, kun lukee nettilehtiä. En ole ikinä avannut ainakaan Iltasanomia tai Iltalehteä, ilman että on uutisia rallikuskeista. (Onko muuten se happaman näköinen naama Räikkönen?)

Urheilua tulee tuutin täydeltä televisiostakin...urheilua, mainoksia, tai realityteeveetä. Silläkö meidän pitää tyydyttää henkinen nälkämme? :)

Mun aamulehti ei ole Aamulehti nimeltään, mutta luultavasti vähemmän urheilua verrattuna esim. Hesariin.

• -----
        handek kirjoitti:

Ajatuksella, että minulla olisi poika.
        Hän olisi todennäköisesti everstiluutnatti.Virkaikänsä puolesta.

Todennäöisimmin hän olisi joku virastohamsteri, joka paksuine silmälaseineen kurkistaisi aina hyllyn välistä ja huutelesi Kikkeli.
        Ihan kuin Huovisen kirjassa...

Siis jos tyttäresi eivät ole huutelemassa "kikkeli"ä kaapistojen seassa. Siitä ei hyvä seuraisi.

=DW=

• handek
        ----- kirjoitti:

Siis jos tyttäresi eivät ole huutelemassa "kikkeli"ä kaapistojen seassa. Siitä ei hyvä seuraisi.

=DW=

Patologian laitoksella, josta pilapiirtäjänkin poika haki itsemurhansa.
        Oletko muuten harkinnut...

• -----
        SteroidiHeidi kirjoitti:

tarpeeksi saa urheilusivistystä pakostakin, kun lukee nettilehtiä. En ole ikinä avannut ainakaan Iltasanomia tai Iltalehteä, ilman että on uutisia rallikuskeista. (Onko muuten se happaman näköinen naama Räikkönen?)

Urheilua tulee tuutin täydeltä televisiostakin...urheilua, mainoksia, tai realityteeveetä. Silläkö meidän pitää tyydyttää henkinen nälkämme? :)

Mun aamulehti ei ole Aamulehti nimeltään, mutta luultavasti vähemmän urheilua verrattuna esim. Hesariin.

Mun mielestä Räikkönen luonut hienoa Suomi_kuvaa. Kun met ollaan pieni maa, meillä ei ole paljon millä pullistella. Nämät just urheilupuolen heebot tekee valtavaa PR_ää kotomaalle. Imago on vähän niin, että se ja sama mitä joku lässyttää, pääasia on voittaminen, ja se meiltä lähtee.

Nokia töpeksi aikoinaan kun sekaantui formuloiden sponsaamiseen. Panivat rahaa Tyrell-tallille (siis nykyisin Bravn. maailman mestari). Mutta haloo, iso tekijä rahoittaa häntäpään tallia. Vähän sama jos sponsoroisi Jari Sillanpäätä euroviisuissa. Noloa.

Ps. mulla aloitussaittina:

http://www.ampparit.com/

Toi on mun mielestä kiva yleisportaali. Sitä voi räätälöidäkkin ja mediat päivittää nopeasti uutisensa sinne. Tokikin riippuu otsikoista, mutta toi on monipuolinen.

Ja tää ei ollut mainos. Tää oli vaan informaatiota informaatiosta.

=DW=

• handek
        ----- kirjoitti:

Mun mielestä Räikkönen luonut hienoa Suomi_kuvaa. Kun met ollaan pieni maa, meillä ei ole paljon millä pullistella. Nämät just urheilupuolen heebot tekee valtavaa PR_ää kotomaalle. Imago on vähän niin, että se ja sama mitä joku lässyttää, pääasia on voittaminen, ja se meiltä lähtee.

Nokia töpeksi aikoinaan kun sekaantui formuloiden sponsaamiseen. Panivat rahaa Tyrell-tallille (siis nykyisin Bravn. maailman mestari). Mutta haloo, iso tekijä rahoittaa häntäpään tallia. Vähän sama jos sponsoroisi Jari Sillanpäätä euroviisuissa. Noloa.

Toi on mun mielestä kiva yleisportaali. Sitä voi räätälöidäkkin ja mediat päivittää nopeasti uutisensa sinne. Tokikin riippuu otsikoista, mutta toi on monipuolinen.

=DW=

Korvat höröllä aina odotan hänen lausuntoaan.
        - Emmä nyt tiedä, katsotaan mitä nyt tapahtuu kilpailussa..
        Tuo Jenni on aika kookas vaimoksesi?
        - Emmä nyt tiedä, se nyt on vaan siinä
        Miksi vaimosi pitää kookkaista hevosista, miksi ei pienistä formulakuljettajista?
        - Emmä nyt tiedä, hevoset vaan ovat hänen juttu.
        Milloin aiot esiintyä eläimen asussa/tavoin julkisuudessa taas?
        - Emmä nyt tiedä, kun tarvii.
        Olisiko aasi seuraava hahmo?
        - Emmä nyt tiedä, ehkä se sopisi toimittajalle...

• SteroidiHeidi
        ----- kirjoitti:

=DW=

niin ollakin että on hyvää PRää joissakin rallipiireissä. Meidän työpaikan kahvipöydässä puhutaan ja ihmetellään suomalaisten dopingia. Kysellään että minne se sisu on hävinnyt, kun pitää ottaa vauhtia pillereistä. Turha siinä on minun muistuttaa että muutkin maat niitä käyttää...

Nokia ja suomalainen koulu taasen kohottavat Suomen mainetta.

• ....
        SteroidiHeidi kirjoitti:

niin ollakin että on hyvää PRää joissakin rallipiireissä. Meidän työpaikan kahvipöydässä puhutaan ja ihmetellään suomalaisten dopingia. Kysellään että minne se sisu on hävinnyt, kun pitää ottaa vauhtia pillereistä. Turha siinä on minun muistuttaa että muutkin maat niitä käyttää...

Nokia ja suomalainen koulu taasen kohottavat Suomen mainetta.

Autoillessa ei voi käyttää topinkia. Kai joku amfetamiini nopeuttais reaktioita, mutta vedä viikon ralli ränneissäsi...

Niin ja nuuska siis ei ole douppia. Tupakkaa, jota ollaan tokikin kieltämässä kaikkialata.

Ikinä muuten käynyt mielessä, että tupakka ei oikein ole viljerlykasvina euroopassa.... Seuraavan kai kahvi ja tee. Pian sitten istuttekin jäkäläpöydässä popsimassa jäkälää ja paheksutte joittenkin kaakoan juomista tai riisin syöntiä...

=DW=

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1724
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1232
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      68
      915
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      818
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      731
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      722
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      671
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe