Yhteiskuntamme kokonaiskuvassa taloudellisesti ahtaalla elämään joutuvan väestön määrä ja osuus on lisääntynyt. Asetelmaa voi luonnehtia niin, että vallanpitäjien puheet jäävät vaille toteutusta. Vähävaraisen väen elämisen tilanne luvataan ottaa huomioon "jatkossa". Mitään käännettä ei tietenkään tapahdu. Yleispoliittinen piittaamattomuus verhotaan katteettomien lupausten sumutususvaan. Hyvä esimerkki on eläkkeitten jälkeenjääneisyys. Aina vaalien alla kuulemme mahtipontisia puheita "eläkeläisten asian hoitamisesta päämääräätietoisesti". Tietenkään mitään ei tapahdu vaalien jälkeen.
Nykyisten poliittisten puolueitten tarjolla olevan valikoiman tarkastelu antaa aiheen toteamukseen, että valikoimassa ei ole yhtään ainoata puoluetta, jonka merkeissä monisorttinen vähävarainen väestö voisi yhdistää voimansa. Paljosta puheesta huolimatta homma ei onnistu, jos puolueen yhtenä johtavana ohjelmallisena lähtökohtana on "usko Jumalaan" tai jossain toisessa puolueessa "sitoutuminen vallankumoukseen". Kun puolue itse typistää oman aatteensa, niin ei semmoinen puolue saa laajaa kannatusta ja turhaa semmoista puoluetta on äänestää.
Vähävaraisen rahvaan pitäisi tehdä itse itselleen oma puolue. Ensin olisi perustettava tavallinen, aatteellinen yhdistys. Sen jälkeen kerättäisiin allekirjoitettuina 5000 kannattajakorttia ja varmuuden vuoksi niitä pitäisi olla hiukan sen määrän päällekin. Puolueen ohjelmassa ei olisi mitään sitoutumista uskonnollisuuteen sen enempää kuin vaatimusta vallankumouksen suunnittelunkaan hyväksymiseen. Yksinkertaisena tarkoituksena olisi monisorttisen köyhän väestön voimien kokoaminen ja sen voiman avulla vähävaraisen rahvaan elämisen olosuhteitten parantaminen.
Monisorttisten köyhien oma puolue
0
112
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422214- 241740
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271425- 1081247
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151219- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107864Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846