Perän madallus?

Takaa 10cm

Omistan hieman projekti kuntosen chevyn 70luvulta. Mielessä ollut koko ajan lievä madallus. Ehkä tuollasen pari tuumaa. Nyt katsellut kovia netistä joissa onkin laskettu pelkästään perää... Reilu nokkapystyssä look siis.
Mitä mieltä?
Perää olis todella helppo madaltaa etupäähän verrattuna. Iskaritkin ehkä tiedossa....
Tuollanen 7-10cm olis mahdollista

13

2266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zoui

      Helpompihan se keula on madaltaa.. Kieppiä vaan jousesta pois. Ja kun mielipidettä kysytään niin mun mielestä se keula pystyssä näyttää aika tyhmältä, mutta jokaisella tietty omat mielipiteensä. Itse tykkään kun keula on ihan aavistuksen matalammalla kuin perä.

      • ........

        Chevyissä, ainakin full-size sellaisissa, on kierrejouset molemmissa päissä.


    • aipina

      luukkia vissiin haet ja niitä ei ookkaan koskaan liikaa.

      • 5cm kohtuu

        Jos perässä lehtijouset niin madallus on parin tunnin juttu. Edessä varmaan kymmenkertanen työ.Joutuu säätän pyörän kulmat(ei helppo jos kulumaa). Voi myös muuttua keljuksi ajaa ja muuttuukin. Mut jos ei urheiluauto niin ei niin väliä.
        Jos pystyt ota edestä 5cm ja takaa 5cm. Näin minä tekisin tietämättä edes mallia.


        MUTTA älä vaan katkase niitä etujousia vaan teetätä lyhyemmät!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Teinipojat sahaa mutta älä sinä


      • Tapio.L.
        5cm kohtuu kirjoitti:

        Jos perässä lehtijouset niin madallus on parin tunnin juttu. Edessä varmaan kymmenkertanen työ.Joutuu säätän pyörän kulmat(ei helppo jos kulumaa). Voi myös muuttua keljuksi ajaa ja muuttuukin. Mut jos ei urheiluauto niin ei niin väliä.
        Jos pystyt ota edestä 5cm ja takaa 5cm. Näin minä tekisin tietämättä edes mallia.


        MUTTA älä vaan katkase niitä etujousia vaan teetätä lyhyemmät!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Teinipojat sahaa mutta älä sinä

        No entäs "cut to height" malliset jouset? Nekin teinipoikien juttuja?


      • Tosi on
        Tapio.L. kirjoitti:

        No entäs "cut to height" malliset jouset? Nekin teinipoikien juttuja?

        Kaikki leikatut ... revityt, särjetyt autot ovat teinipoikien aikaansaannoksia.


      • Tapio.L.
        Tosi on kirjoitti:

        Kaikki leikatut ... revityt, särjetyt autot ovat teinipoikien aikaansaannoksia.

        Kumma homma, taitaa noi pro-touring f-body:n kaverit olla sitten aikamoisia teinipoikia...


    • frangrabba

      olispas se hassunnäköinen

      • ededededed

        Mitä pro porukkaa liene missä lie mutta sanonpa minäkin et amerikan auton jousia ei pidä katkasta. Lähes joka autoon saa ostettua uudet lyhyemmät jouset. Tai ainakin teetettyä.
        Pelkkä takaa madallus aikalailla kiinni automallista.


      • Zoui
        ededededed kirjoitti:

        Mitä pro porukkaa liene missä lie mutta sanonpa minäkin et amerikan auton jousia ei pidä katkasta. Lähes joka autoon saa ostettua uudet lyhyemmät jouset. Tai ainakin teetettyä.
        Pelkkä takaa madallus aikalailla kiinni automallista.

        no perusteles mulle että miksi niitä ei saisi katkaista? Jos kyseessä ovat ei-progressiivisella jäykkyydellä olevat, niin miksikäs niitä ei saisi leikata?


      • ededededdeee
        Zoui kirjoitti:

        no perusteles mulle että miksi niitä ei saisi katkaista? Jos kyseessä ovat ei-progressiivisella jäykkyydellä olevat, niin miksikäs niitä ei saisi leikata?

        Kierros on liikaa! Joskus tuli katkastua jenkkifarkusta etujouset. Oli sen jälkeen liki 10cm matalampi eli pieni töyssy niin löysä vakio jousi antoi periksi ja hajotti iskarit parissa viikossa.Oli järkky ajaa!!!
        Olis vaatinu tiukat lyhyemmät iskarit. En ymmärrä kun joku sanoo ottaneensä pari kierrosta??????????

        Joo ja vaikka kuinka laikkaa päät hienosti niin inssi huomaa moisen kyllä.


      • eestä 10cm takaa 0
        ededededdeee kirjoitti:

        Kierros on liikaa! Joskus tuli katkastua jenkkifarkusta etujouset. Oli sen jälkeen liki 10cm matalampi eli pieni töyssy niin löysä vakio jousi antoi periksi ja hajotti iskarit parissa viikossa.Oli järkky ajaa!!!
        Olis vaatinu tiukat lyhyemmät iskarit. En ymmärrä kun joku sanoo ottaneensä pari kierrosta??????????

        Joo ja vaikka kuinka laikkaa päät hienosti niin inssi huomaa moisen kyllä.

        Ootteko säädellyt koskaan itse noita pyöränkulmia? raidetangoistako säätelemällä saa lähelle. Riittää et saa edes sinnepäin.
        Mulla 82 el camino jossa luultavasti rälläköidyt etujouset ja ihan siistin näköinen kun pyörä nuolee lokasuojan kaarta eikä ole edes paha ajaa mutta kun renkaat tahtoo kulua kesässä sisäreunasta sileiksi .....
        Leimannut auton kolme kertaa eikä inssi ole koskaan sanonut jousista tai iskareista mitään. Eikä kyllä epätasaisesti kuluneista renkaistakaan..


    • Alusta;:

      Juurikin näin. GM on palkannut komppanian insinöörejä, jotka ovat käyttäneet satoja työtunteja tasapainoisen ja turvallisen alustageometrian kehittämiseen.
      Sitten tulee Suomi-poika ja ottaa vähän jousista pois ja ihmettelee sen jälkeen että mikä meni pieleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe