Asuntoauto talvikäyttöön?

S.A.M.

Olisi tarkoitus vaihtaa vaunu autoon "helpomman" talvikäytön takia. Mitkä merkit/mallit olisi sopivia? Tupla pohja yms. ilmeisesti välttämättömiä? Mieluilen takatalli mallia, jossa päällä parisänky alkovi ohjaamon päällä. Kokemuksia moisesta?

22

6692

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karavaanareita !!!

vaihtaa yhtään mitään jota kuuluu matkailuun! Kävimme kysymässä uutta autoa kun vanha pitäis vaihtaa pois.
      Ole tietoinen siitä että sinun vanha auto on tippunut ainakin 50% siitä mitä olet itse siitä maksannut.

Olen selaillut Saksan sivuja ja totesin että Suomifirmat tarjovat saman hinnan sinulle kun hinta on Saksassa.
      Vaihtoa ei kannata mutta jos saat ensin myytyä omasi niin silloin on helppo ostaa uuden tilalle!

Kabe on ainakin talviauto joka meitä kiinnostaa, se on lämmin.

• Ei viluta

on tarpeeksi lämpimiä talvella.Lämmitys kun toimii hyvin kyllä tarkenee.Itsellä on alkovimallinen auto,ja yläpetillä on joskus liiankin kuuma nukkua.Jos lattian rajassa on 20 niin alkovissa on 27 kyllä on kuin karhu pesässään ja ei palele.Auto on valmistettu keskieuroopassa ja yhtä tiivis kuin moni pohjolassa tehty.Että silleen.

• jfasdfui

"Suomifirmat tarjovat saman hinnan sinulle kun hinta on Saksassa."

Kerropa, miksi se hyvitys pitäisi Suomessa olla isompi kuin Saksassa? Siis asuntoautossa tai -vaunussa.

• tyhmä kauppias
        jfasdfui kirjoitti:

"Suomifirmat tarjovat saman hinnan sinulle kun hinta on Saksassa."

Kerropa, miksi se hyvitys pitäisi Suomessa olla isompi kuin Saksassa? Siis asuntoautossa tai -vaunussa.

Kun minulle tarjottiin vaihtoautosta saksan hintaa, "ei nää saksaksassa maksa kuin sen ja sen verran", niin lopetin kaupanteon ja sanoin että pitääpä sitten hakea uusi auto saksasta jos tässä saksan malliin kauppaa käydään.

Terve!

Uus auto suomen hinnassa ja vaihto auto saksan?!

• fyrkkaa on

Älä osta saksalaista tai muuta etelä-eurooppalaista, niissä ei talvella lumet pysy katolla, kun kaikki lämmitykset karkaa höyrynä ilmaan.

Kabe on lämmin talvellakin.
      Meillä vaimon kanssa vm. 2009 Kabe, maksoi tosin varusteineen yli 91000eur, mutta on laadukas ja lämmin. Edellinenkin auto oli Kabe, eikä merkkiä vaihdeta.

ps. kääntää muuten päitä kun kolmekymppinen pariskunta ajelee helvatan kalliilla asuntoautolla

• Audi 100

• Köyhille
        Audi 100 kirjoitti:

lukea mitä kysytään ja vastata siihen. http://www.netticaravan.fi/autot/?id=49071 tuossa vois olla hyvä ehdokas.

HEH HEH HEE!!!
        Vanha sakemanni romu, noihan on kylmiä kesälläkin.

• köyhiä

Vaimon kanssa Kabe?? Jo on köyhää toimintaa. Meillä on vaimon kanssa molemmilla oma. Hinta lienee noussut, maksettiin kummastakin 101000€. Jos sillä on jotain merkitystä.

• ei ole Kabe
        köyhiä kirjoitti:

Vaimon kanssa Kabe?? Jo on köyhää toimintaa. Meillä on vaimon kanssa molemmilla oma. Hinta lienee noussut, maksettiin kummastakin 101000€. Jos sillä on jotain merkitystä.

Sinulla on enemmän velkaa kuin edellisellä
        Molemmilla on 10 vuoden maksuajalla rahoitus
        Ei kannata rehvastella mulkku

• SFC ************
        Köyhille kirjoitti:

HEH HEH HEE!!!
        Vanha sakemanni romu, noihan on kylmiä kesälläkin.

romu ( eli LMC 640 ) vuosia , joka talvi olemme n. 3-4 vkoa lapissa ja emme ole koskaan palelleet vaikka on koettu yli 35 asteen pakkaset, että se niistä sakemanni romuista !

• sinäkin köyhä
        ei ole Kabe kirjoitti:

Sinulla on enemmän velkaa kuin edellisellä
        Molemmilla on 10 vuoden maksuajalla rahoitus
        Ei kannata rehvastella mulkku

Mikä rahoitus? Pikkuostokset suoritamme käteisellä.

• ihmeellinen maailma

vanhojen setien ja tätejen pientä kabea parempaa paremilla eristeillä valmistaa italiassa Laika. Sieltä kun ottaa ivecon alustalla olevan mallin X ja alden keskuslämmitys ja päälle webasto ja lämmönvaihdin, niin jo pärjää suomen oloissa. Ja mikä parasta näihin ruotsalaisten tekemiin kabeihin verrattuna, että on tilaa ja kantavuutta. Voi ottaa ne talviurheilu välineet mukaan, eikä tarvitse erikseen rekassa lähettää kuten kaben kohdalla käy jos autossa on neljä henkeä

• S.A.M.

Tuo LMC on juuri pohjaratkaisultaan oikeaa tyyppiä. Kabella ei taida tuollaista löytyä? Eipä silti, en olisi valmis maksamaan kovin paljoa lisää hintaa noista Kaben hyvistä ominaisuuksista. Halvemmallakin pärjää, kun reilu 30v. köyhä olen. Niin ja ei todellakaan nuo provot saa kateellisiksi =D

Mitäs yleensä olette mieltä hyvä asiantunteva raati asuntoauton käytöstä talvella? Kärsiikö auto, kun moni mainostaa, ettei ole käytetty talvella? Tarkoitus on vain siksi vaihtaa vaunu autoon, että käyttö olisi talvella "helpompaa".

• Bastin
        S.A.M. kirjoitti:

Tuo LMC on juuri pohjaratkaisultaan oikeaa tyyppiä. Kabella ei taida tuollaista löytyä? Eipä silti, en olisi valmis maksamaan kovin paljoa lisää hintaa noista Kaben hyvistä ominaisuuksista. Halvemmallakin pärjää, kun reilu 30v. köyhä olen. Niin ja ei todellakaan nuo provot saa kateellisiksi =D

Mitäs yleensä olette mieltä hyvä asiantunteva raati asuntoauton käytöstä talvella? Kärsiikö auto, kun moni mainostaa, ettei ole käytetty talvella? Tarkoitus on vain siksi vaihtaa vaunu autoon, että käyttö olisi talvella "helpompaa".

Aika huvittavaa että panostetaan rahallisesti hankintavaiheessa noihin ns.talvimalleihin ja siihen vielä "talvivarusteet" päälle ja sanotaan että ei niillä saksan autoilla ja vaunuilla pärjää talvella...sitten oikeasti autoa käytetään vaan ehkä 4 kesäkuukautta. Huomasin vaan asian kun ajoin tuossa viikonloppuna etelä-suomen pääteitä 300km matkalla vastaan tuli 2 matkailuautoa eikä yhtään vaunua ei edes sitä Polaria ei Solifferia eikä Kabeakaan, ne on hyvä laittaa lämmitettyyn halliin odottamaan ensikesän seikkailua, ettei mene pilalle sateessa ja tuiskussa...

• S.A.M.
        Bastin kirjoitti:

Aika huvittavaa että panostetaan rahallisesti hankintavaiheessa noihin ns.talvimalleihin ja siihen vielä "talvivarusteet" päälle ja sanotaan että ei niillä saksan autoilla ja vaunuilla pärjää talvella...sitten oikeasti autoa käytetään vaan ehkä 4 kesäkuukautta. Huomasin vaan asian kun ajoin tuossa viikonloppuna etelä-suomen pääteitä 300km matkalla vastaan tuli 2 matkailuautoa eikä yhtään vaunua ei edes sitä Polaria ei Solifferia eikä Kabeakaan, ne on hyvä laittaa lämmitettyyn halliin odottamaan ensikesän seikkailua, ettei mene pilalle sateessa ja tuiskussa...

Olen Bastin kanssa samaa mieltä. Itse käytän myös todennäköisesti autoa lähes jokapäiväisessä käytössä, mutta varsinaisessa matkailu käytössä harvemmin (talvella). Kesällä taas käytän vaunuakin melkein joka viikonloppu harrastuksien takia. Leirintäalueilla kesällä tulee oltua harvemmin, mutta talvisin rinteissä ovat alueet lähellä, joten silloin niitäkin tulee käytettyä.

• Audi 100
        S.A.M. kirjoitti:

Olen Bastin kanssa samaa mieltä. Itse käytän myös todennäköisesti autoa lähes jokapäiväisessä käytössä, mutta varsinaisessa matkailu käytössä harvemmin (talvella). Kesällä taas käytän vaunuakin melkein joka viikonloppu harrastuksien takia. Leirintäalueilla kesällä tulee oltua harvemmin, mutta talvisin rinteissä ovat alueet lähellä, joten silloin niitäkin tulee käytettyä.

kannattaa m-autoa käyttää talvella rinnematkoilla ja muutenkin hiihdon ja muuhun talviseen harrastukseen. Meitsillä tosin vaunu, mutta se on käytössä ympärivuoden, näin lomien ulkopuolella se on kausipaikalla valmiina talviharrastuksia varten.
        Onhan m-autolla helppo, verrattuna vaunuun, siirtyä paikasta A paikkaan B ja viettää siellä laatuu aikaa.
        Rohkeasti kokeilemaan talvimatkailua, kun olet hankkinut m-auton.
        PS. Kannattaa lämmittää eli viettää todella joitain viikon loppuja m-autossa, että saat ajoittain kuivattua sisätilat. Suosittelen vähintään kahta yötä peräkkäin, silloin auto kerkiää lämmetä kunnolla ja lämpö hoitaa tehtävänsä.

• mp

Mikä liike näitä LAIKOJA myy Suomessa?

• italiaano
        mp kirjoitti:

Mikä liike näitä LAIKOJA myy Suomessa?

Tällähetkellä ei ole maahantuojaa, mä toin keväällä yhden iveco alustaisen itselleni.

• jäsen vielä
        italiaano kirjoitti:

Tällähetkellä ei ole maahantuojaa, mä toin keväällä yhden iveco alustaisen itselleni.

Kylläpä teillä on ylimääräisiä murheita minulla ei, eipä ole autoa eikä vaunua enkä hanki ainakaan ennen käyttövero päätöksiä.

• vaunuilia

onko as.auto helpompi käyttää kuin as.vaunu? Vaunun saa helposti paikalleen ja siitä on näppärä sigahtaa kaupassa käymään ja talvilelut saa jäädä siihen vaunulle, kun taas autolla keräät kaikki tavarat ennen kuin pääset jossain käymään. En suosittele, pysy vaan vaunussa ja opettele peruuttelemaan vaunu paikalleen.

• S.A.M.

Juuri tuon edellä mainitun asian vuoksi valitsinkin vaunun. Nykyisin kuitenkin tulee tehtyä lyhyitä pysähdyksiä. Minä en noilla leirintäalueilla ole oikein ikinä viihtynyt... Harrastuksien vuoksi vaunukin tuli hankittua (kalastus yms.) Nykyisin tarvitsee vetää välillä hevostraileriakin, mutta vaunu perässä se ei oikein onnistu.

Nyt kuitenkin tuo ympärivuotinen käyttö olisi minun mielestäni fiksumpaa autolla. Tiedä sitten?

Niin ja vaunu muuten sattuu paikoilleen aika hyvin etu- että takaperin... =D

• Audi 100
        S.A.M. kirjoitti:

Juuri tuon edellä mainitun asian vuoksi valitsinkin vaunun. Nykyisin kuitenkin tulee tehtyä lyhyitä pysähdyksiä. Minä en noilla leirintäalueilla ole oikein ikinä viihtynyt... Harrastuksien vuoksi vaunukin tuli hankittua (kalastus yms.) Nykyisin tarvitsee vetää välillä hevostraileriakin, mutta vaunu perässä se ei oikein onnistu.

Nyt kuitenkin tuo ympärivuotinen käyttö olisi minun mielestäni fiksumpaa autolla. Tiedä sitten?

Niin ja vaunu muuten sattuu paikoilleen aika hyvin etu- että takaperin... =D

minun mielestäni m-autolla liikkuminen ja majoittumunen hoituu eriomaisesti. Tokihan täytyy vähän suunnitella liikkuessaan kaupassa käynnit ja muut, jottei tarvi majoituksesta puikahtaa maitokauppaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe