Mark. 16: 17-18 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat.
Koetilanteessa tarjotaan uskovalle tappavaksi määriteltyä myrkkyjuomaa:
- Se, joka kieltäytyy juomasta, ei luota Herran Kaikkivaltiaan sanaan eikä siten ole aidossa uskossa
- Se, joka juo mutta vahingoittuu, ei ole aidossa uskossa
- Se, joka juo ja säilyy vahingoittumattomana, on aidossa uskossa.
Selitykseksi kieltäytymiselle ei käy, että tunnustekoja ei pidä turhaan suorittaa, sillä tuollainen ihmetekohan olisi mitä mainiointi evankeliointityötä eli Jeesuksen lähetyskäskyn toteuttamista.
Aidon uskon testaaminen
74
436
Vastaukset
Aamen brother, aamen.
Vapaaehtoisia ilmoittautuneita otetaan vastaan tässä säikeessä. Tarjolla esimerkiksi vetysyanidia ja pyramidikyy (agressiivinen). Jos joku julkisesti ottaa haasteen vastaan lupaan järjestää julkisuutta asialle TV:tä myöten. Uskon koetus voisi olla Hartwall-areenalla ja sisäänpääsy 10 euroa?- Jeesushuora
Myös jollekin tien rakennustyömaalle voitaisiin mennä tekemään testi. Jos uskovalla on edes
sinapin siemenen verran uskoa, niin hän pystyy siirtämään vuoria paikoiltaan. Tällöin ei testattaisi
turhaan uskovan uskoa, vaan ihan pyytettömästi saataisiin aikaan myös jotain hyödyllistä ihmiskuntaa varten, jos uskova voi uskollaan siirtää edes suurehkoja kivilohkareita pois tietyömaan tieltä.- ...
Tuo tosiaan olisi paljon kätevämpi, kun vältyttäisiin turhilta ruumiiltakin. Ongelmana tuossa vain on, että sinapin siemenen verran uskoa ei ole yksiselitteinen käsite.
- Nelli.
inkvisaattorinsa.
- ...
Ketään ei toki pakoteta juomaan myrkkyjuomaa.
Valitettavasti minun on todettava ettei tämä kyseinen testi oikeastaan päde. Markuksen evankeliumi kun alkuperäisessä muodossaan ei edes sisällä tätä mainitsemaasi kohtaa. Tai siis aikaisin käytössämme oleva kopio Markuksen evankeliumista ei tätä sisällä.
Kyseessä on väärennös joka on lisätty paljon myöhemmin. Tämän nimenomaisen evankeliumin kohdalla on löydettävissä, muistaakseni, neljä erilaista lopetusta päästäessä 1400 luvulle.
Wiki. Artikkeli, nopeiten löydettävissä.
>>>>The vast majority of contemporary New Testament textual critics (see also Textual criticism) have concluded that neither the longer nor shorter endings were originally part of Mark's Gospel. The longer ending had become accepted tradition by some in the second century. The Complete Gospels states: "The ending of the Gospel of Mark is a classic problem in New Testament textual criticism. The scholarly consensus is that Mark originally ended with the abrupt stop at 16:8. The earliest Patristic evidence (Clement of Rome, Origen, Eusebius, and Jerome) give no indication of any text beyond 16:8."[34]- dexordax
Paholainen ja ateistit ovat väärentäneet jopa pyhiä tekstejä tuhotakseen kristittyjä ja palstan ateistit yrittävät hyödyntää tätä.
Kunnon kristitty voisi suostua kokeeseen, jos myrkkyjuoman annostelu sovittaisiin etukäteen henkilöstä ja myrkyllisestä aineesta riippuen. Mutta voiko kunnon kristitty luottaa siihen, että ateisti noudattaisi mitään sopimuksia, eiväthän he pysty sopimaan edes keskenään mitään, kun pelkäävät toistensa petosta. ...päättyy 16. luvun 8 jakeeseen.
Mutta totta ja jollette usko, niin avatkaa Raamattunne. Siellä tämä asia mainitaan (tosin pienellä painettuna ja alalaidassa).dexordax kirjoitti:
Paholainen ja ateistit ovat väärentäneet jopa pyhiä tekstejä tuhotakseen kristittyjä ja palstan ateistit yrittävät hyödyntää tätä.
Kunnon kristitty voisi suostua kokeeseen, jos myrkkyjuoman annostelu sovittaisiin etukäteen henkilöstä ja myrkyllisestä aineesta riippuen. Mutta voiko kunnon kristitty luottaa siihen, että ateisti noudattaisi mitään sopimuksia, eiväthän he pysty sopimaan edes keskenään mitään, kun pelkäävät toistensa petosta.Nyt juuri salaperäiset ateistit kuuntelevat mitä teet, pistorasian kautta.
Miten ihmeessä ateistit voivat liittoutua pirujen kanssa, koska eivät usko piruihin, eikä jeesus/jumala/allah/perkeleisiin????
Mikä kohta on nyt mennyt hihhulilta ohi otsalohkon??- dexordax
Tarkastaja.X kirjoitti:
Nyt juuri salaperäiset ateistit kuuntelevat mitä teet, pistorasian kautta.
Miten ihmeessä ateistit voivat liittoutua pirujen kanssa, koska eivät usko piruihin, eikä jeesus/jumala/allah/perkeleisiin????
Mikä kohta on nyt mennyt hihhulilta ohi otsalohkon??Varmaankin ateistit haluaisivat pistorasian kautta minua kuunnella, mutta tuskinpa he siihen pystyvät. Ja mitäpä he kuulisivat, jos niin tekisivät? Näppäimien naputusta. Kovinhan se on ateistien tapaista salakuuntelulaitteita asentaa, näin olen monista ateistien televisio-ohjelmista oppinut ja Moskovan ateistit asensivat niitä hotellihuoneisiinkin, että saattoivat aivan vieraita ja tuntemattomia ihmisiä salakuunnella. Sairaita ovat ateistien tavat, en minä haluaisi vieraita ja tuntemattomia salakuunnella enkä kyllä ketään muitakaan. Vaan ehkäpä ateistit ajattelevat, että he siten jotain uutta ja yllättävää löytävät. Tai sitten näppäinten naputus on heille jotenkin kaunista kuunneltavaa. Mistä minä ateistien tavat tiedän, enkä halua tutustuakaan, niin omituisilta ne vaikuttavat.
Muutoin ateisti on vain pahan tahdoton välikappale ja siksi kristityn ei tule heitä vihata vaan armollisesti rakastaa ja yrittää opastaa oikealle tielle. - Kuk regus susej
dexordax kirjoitti:
Kunnon kristitty voisi suostua kokeeseen, jos myrkkyjuoman annostelu sovittaisiin etukäteen henkilöstä ja myrkyllisestä aineesta riippuen. Mutta voiko kunnon kristitty luottaa siihen, että ateisti noudattaisi mitään sopimuksia, eiväthän he pysty sopimaan edes keskenään mitään, kun pelkäävät toistensa petosta."Kunnon kristitty voisi suostua kokeeseen, jos myrkkyjuoman annostelu sovittaisiin etukäteen henkilöstä ja myrkyllisestä aineesta riippuen."
Mitä merkitystä myrkyllä tai henkilöllä on tässä tapauksessa, vai tarkoitatko että jos koe-henkilö ei ole vahva uskossaan, hänelle pitää antaa laimeampaa myrkkyä? dexordax kirjoitti:
Varmaankin ateistit haluaisivat pistorasian kautta minua kuunnella, mutta tuskinpa he siihen pystyvät. Ja mitäpä he kuulisivat, jos niin tekisivät? Näppäimien naputusta. Kovinhan se on ateistien tapaista salakuuntelulaitteita asentaa, näin olen monista ateistien televisio-ohjelmista oppinut ja Moskovan ateistit asensivat niitä hotellihuoneisiinkin, että saattoivat aivan vieraita ja tuntemattomia ihmisiä salakuunnella. Sairaita ovat ateistien tavat, en minä haluaisi vieraita ja tuntemattomia salakuunnella enkä kyllä ketään muitakaan. Vaan ehkäpä ateistit ajattelevat, että he siten jotain uutta ja yllättävää löytävät. Tai sitten näppäinten naputus on heille jotenkin kaunista kuunneltavaa. Mistä minä ateistien tavat tiedän, enkä halua tutustuakaan, niin omituisilta ne vaikuttavat.
Muutoin ateisti on vain pahan tahdoton välikappale ja siksi kristityn ei tule heitä vihata vaan armollisesti rakastaa ja yrittää opastaa oikealle tielle.ateistit sinua salaa?
Miten olen pahan välikappale jos olen sitä mieltä, että naisia tulee kohdella tasa-arvoisina miesten kanssa?- myös Suomessa
Zelig kirjoitti:
ateistit sinua salaa?
Miten olen pahan välikappale jos olen sitä mieltä, että naisia tulee kohdella tasa-arvoisina miesten kanssa?"Kuuntelevatko ateistit sinua salaa?"
En tiedä, mutta en usko niin tapahtuvan. Mutta he saattavat haluta tehdä niin, sillä ateistien halut ja himot ovat kummallisia.
"Miten olen pahan välikappale jos olen sitä mieltä, että naisia tulee kohdella tasa-arvoisina miesten kanssa?"
Niin, JOS olet. Mutta oletko? Epäilen, että mielesi täyttävät vain normaalit ateistien himokkaat ja irstaat ajatukset toista sukupuolta kohtaan ja motiivina kaikenlaiselle muka-tasa-arvoisuudelle, joka ei koske naispuolisten uskovaisten oikeutta käydä kirkossa, jossa ei heidän tahtonsa vastaisesti vihitä homoseksuaaleja Herran pyhään aviolittoon, noina saastaisina motiiveina on vain toisen sukupuolen suosioon pääseminen lihanhimon tyydyttämiseksi tai taloudellisen edun saamiseksi, vaikkapa omalle puolisolle ja sitä kautta kieroillen lopulta myös omaksi hyödyksi.
Paholainen on juonikas ja taitava punomaan ilkeitä juoniaan niin etteivät ihmiset aina ymmärrä olevansa hänen välikappaleitaan. Kristittyä tässä auttaa hänen oppinsa, joka kertoo, kuinka oikeilla valinnoilla voi välttää paholaisen konnankoukkuja, mutta ateisti-raukat ovat aivan oman onnensa nojassa ja täysin paholaisen vietävissä. - kristityn paratiisis
Kuk regus susej kirjoitti:
"Kunnon kristitty voisi suostua kokeeseen, jos myrkkyjuoman annostelu sovittaisiin etukäteen henkilöstä ja myrkyllisestä aineesta riippuen."
Mitä merkitystä myrkyllä tai henkilöllä on tässä tapauksessa, vai tarkoitatko että jos koe-henkilö ei ole vahva uskossaan, hänelle pitää antaa laimeampaa myrkkyä?"hänelle pitää antaa laimeampaa myrkkyä? "
Kyllä kunnon kristitty toimisi juuri näin kaikkien ihmisten kohdalla, myös ateistien. Mutta sitä juuri epäilen, että kun jumalattomat pääsisivät kokeen järjestämään, niin uskovaisille annettaisiin myrkkyä aivan armotta, vaikka Herra juurikin kehottaa armon käymään oikeudesta. Mutta kuinka se voisi sen ateistin kohdalla tehdä, hän kun ei tunne oikeaa eikä väärää eikä siten voi tietää edes oikeudesta. Siitä lähtökohdasta armokin on mahdoton ymmärtää. - Foulheart
myös Suomessa kirjoitti:
"Kuuntelevatko ateistit sinua salaa?"
En tiedä, mutta en usko niin tapahtuvan. Mutta he saattavat haluta tehdä niin, sillä ateistien halut ja himot ovat kummallisia.
"Miten olen pahan välikappale jos olen sitä mieltä, että naisia tulee kohdella tasa-arvoisina miesten kanssa?"
Niin, JOS olet. Mutta oletko? Epäilen, että mielesi täyttävät vain normaalit ateistien himokkaat ja irstaat ajatukset toista sukupuolta kohtaan ja motiivina kaikenlaiselle muka-tasa-arvoisuudelle, joka ei koske naispuolisten uskovaisten oikeutta käydä kirkossa, jossa ei heidän tahtonsa vastaisesti vihitä homoseksuaaleja Herran pyhään aviolittoon, noina saastaisina motiiveina on vain toisen sukupuolen suosioon pääseminen lihanhimon tyydyttämiseksi tai taloudellisen edun saamiseksi, vaikkapa omalle puolisolle ja sitä kautta kieroillen lopulta myös omaksi hyödyksi.
Paholainen on juonikas ja taitava punomaan ilkeitä juoniaan niin etteivät ihmiset aina ymmärrä olevansa hänen välikappaleitaan. Kristittyä tässä auttaa hänen oppinsa, joka kertoo, kuinka oikeilla valinnoilla voi välttää paholaisen konnankoukkuja, mutta ateisti-raukat ovat aivan oman onnensa nojassa ja täysin paholaisen vietävissä.Tämä kirjoitus on kyllä paras ikinä! Koska olen ateisti niin mieleni on täynnä likaisia suunnitelmia naisia ja koko ihmisrotua kohtaan :D. Kiitos paljon tästä, sain parhaat naurut viikkoihin. Siitä olen samaa mieltä tosin että Paholainen on kyllä erittäin juonikas. Kunpa vain sen haarakielisen käärmeen saisi pois sieltä Vatikaanin valtaistuimelta.
dexordax kirjoitti:
Varmaankin ateistit haluaisivat pistorasian kautta minua kuunnella, mutta tuskinpa he siihen pystyvät. Ja mitäpä he kuulisivat, jos niin tekisivät? Näppäimien naputusta. Kovinhan se on ateistien tapaista salakuuntelulaitteita asentaa, näin olen monista ateistien televisio-ohjelmista oppinut ja Moskovan ateistit asensivat niitä hotellihuoneisiinkin, että saattoivat aivan vieraita ja tuntemattomia ihmisiä salakuunnella. Sairaita ovat ateistien tavat, en minä haluaisi vieraita ja tuntemattomia salakuunnella enkä kyllä ketään muitakaan. Vaan ehkäpä ateistit ajattelevat, että he siten jotain uutta ja yllättävää löytävät. Tai sitten näppäinten naputus on heille jotenkin kaunista kuunneltavaa. Mistä minä ateistien tavat tiedän, enkä halua tutustuakaan, niin omituisilta ne vaikuttavat.
Muutoin ateisti on vain pahan tahdoton välikappale ja siksi kristityn ei tule heitä vihata vaan armollisesti rakastaa ja yrittää opastaa oikealle tielle.Vedä foliohattua tiukemmin korville, kyllä se siitä!
- en halua kuulua järj
FixOrRepairDaily kirjoitti:
Vedä foliohattua tiukemmin korville, kyllä se siitä!
Anteeksi etten ole oikein tästä asiasta perillä, mutta onko tuo foliohattu nyt jonkinlainen yhteisötunnus? Kristityt sitä eivät ainakaan käytä, ja jos se on ateistien tunnus, niin sellaista en halua päähäni laittaa.
- Kuk regus susej
kristityn paratiisis kirjoitti:
"hänelle pitää antaa laimeampaa myrkkyä? "
Kyllä kunnon kristitty toimisi juuri näin kaikkien ihmisten kohdalla, myös ateistien. Mutta sitä juuri epäilen, että kun jumalattomat pääsisivät kokeen järjestämään, niin uskovaisille annettaisiin myrkkyä aivan armotta, vaikka Herra juurikin kehottaa armon käymään oikeudesta. Mutta kuinka se voisi sen ateistin kohdalla tehdä, hän kun ei tunne oikeaa eikä väärää eikä siten voi tietää edes oikeudesta. Siitä lähtökohdasta armokin on mahdoton ymmärtää.Et tajunnut aloitusta? Ehkä et tajunnut kysymystäni, ei se mitään, siihen on jo totuttu.
Universaalista näkökulmasta katsoen myrkky kuvaa hyvin toimintamenetelmiä parannettaessa erilaisissa kirkoissa tapahtuvaa opetusta. Oudoksuttavaa kyllä, on useasti todettu, että integraatioprosessin armollinen tukeminen ahdaskatseisen oikeudenmukaisuuden ylittämiseksi vaatii täsmällisyyttä ja päättäväisyyttä, ja kannustaa kehittämään laajentuvaa uskonnollisuutta ja uusia Pyhiä koralliesineitä. en halua kuulua järj kirjoitti:
Anteeksi etten ole oikein tästä asiasta perillä, mutta onko tuo foliohattu nyt jonkinlainen yhteisötunnus? Kristityt sitä eivät ainakaan käytä, ja jos se on ateistien tunnus, niin sellaista en halua päähäni laittaa.
Kyse onkin siitä, että jos vakavissaan epäilee jumalien, paholaisten ja ateistien vakoilevan ajatuksiaan, voi myös uskoa tämän auttavan:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Foliohattu- uskovan ihmisen
Et tajunnut aloitusta? Ehkä et tajunnut kysymystäni, ei se mitään, siihen on jo totuttu.
Universaalista näkökulmasta katsoen myrkky kuvaa hyvin toimintamenetelmiä parannettaessa erilaisissa kirkoissa tapahtuvaa opetusta. Oudoksuttavaa kyllä, on useasti todettu, että integraatioprosessin armollinen tukeminen ahdaskatseisen oikeudenmukaisuuden ylittämiseksi vaatii täsmällisyyttä ja päättäväisyyttä, ja kannustaa kehittämään laajentuvaa uskonnollisuutta ja uusia Pyhiä koralliesineitä.En todellakaan ymmärrä, miksei näin voisi toimia kaikkien ihmisten kohdalla, kuten sanoinkin. Se olisi kristillisen tasa-arvon mukaista.
- monta juttua
Foulheart kirjoitti:
Tämä kirjoitus on kyllä paras ikinä! Koska olen ateisti niin mieleni on täynnä likaisia suunnitelmia naisia ja koko ihmisrotua kohtaan :D. Kiitos paljon tästä, sain parhaat naurut viikkoihin. Siitä olen samaa mieltä tosin että Paholainen on kyllä erittäin juonikas. Kunpa vain sen haarakielisen käärmeen saisi pois sieltä Vatikaanin valtaistuimelta.
Maailmassa ihannoidaan seksiä, mutta uskovainen on pystyväinen vastustamaan sitä uskonsa avulla. Mutta lankeamisiakin tapahtuu, niiden takia ei ole mitään syytä lähteä pois ristin luonta, vaan täytyy tunnustaa omat heikkoutensa ja pyytää anteeksi tekojansa. Ne saa uskovainen anteeksi, koska synneistä on maksettu Golgatalla.
- mataa ja mataa
FixOrRepairDaily kirjoitti:
Vedä foliohattua tiukemmin korville, kyllä se siitä!
Laita etanalle foliohattu tiukasti korville, jos saat sen pysymäänkin siinä, voit esitellä sen vaikka julkisella paikalla, jos televisioon ei oteta.
- ei sirkukselle
"Kunnon kristitty voisi suostua kokeeseen, jos myrkkyjuoman annostelu sovittaisiin etukäteen henkilöstä ja myrkyllisestä aineesta riippuen."
Mitä merkitystä myrkyllä tai henkilöllä on tässä tapauksessa, vai tarkoitatko että jos koe-henkilö ei ole vahva uskossaan, hänelle pitää antaa laimeampaa myrkkyä?Jospa kaikelle on aikansa, paikkansa ja tarkoituksensa, eikä myrkyn juomista ole tarkoitettu miksikään yleisölle esitettäväksi taikatempuksi, entä jos se liittyy muunlaiseen tilanteeseen?
- Foulheart
monta juttua kirjoitti:
Maailmassa ihannoidaan seksiä, mutta uskovainen on pystyväinen vastustamaan sitä uskonsa avulla. Mutta lankeamisiakin tapahtuu, niiden takia ei ole mitään syytä lähteä pois ristin luonta, vaan täytyy tunnustaa omat heikkoutensa ja pyytää anteeksi tekojansa. Ne saa uskovainen anteeksi, koska synneistä on maksettu Golgatalla.
Kyllä tuo seksin ihannoiminen on kauhea asia totta tosiaan! Onneksin on teitä uskovaisia jotka pysytytte sitä vastustamaan. Ikävä kyllä että kaikki ole niin vahvoja että voisitte jättää sen lisääntymisen kokonaan meille latvasta lahoille palikoille. Tekojaan sopii paremmin pyydellä anteeksi siltä ihmiseltä jota on loukannut, ei jumalalta... Tuo heikkoiden tunnustaminen taas: Eläin maailmassa heikoin tapetaan ja syödään joten ihmisen kuitenkin ollessa eläin näkisin heikkouden myöntämisen ihannoinnin typeryytenä. Onneksi meilllä ateisteilla on voimaa omasta takaa vastustaa sitä. Myös helpottuneena voin saada tekoni ja sanani anteeksi koska ihminen on geeniensä orja. Ei tarvittu Colgataa siinä anteeksi annossa.
- Kuk regus susej
uskovan ihmisen kirjoitti:
En todellakaan ymmärrä, miksei näin voisi toimia kaikkien ihmisten kohdalla, kuten sanoinkin. Se olisi kristillisen tasa-arvon mukaista.
Nytkö olet sitä mieltä että kaikille testattaville annetaan samanvahvuista myrkkyä? Päätä nyt, haluatko sinä heikkouskoisena laimeampaa myrkkyä, vai et.
- Kuk regus susej
ei sirkukselle kirjoitti:
Jospa kaikelle on aikansa, paikkansa ja tarkoituksensa, eikä myrkyn juomista ole tarkoitettu miksikään yleisölle esitettäväksi taikatempuksi, entä jos se liittyy muunlaiseen tilanteeseen?
Jos olet uskossasi niin heikko, niin unohda koko juttu. Parempi että leikkaat Jeesuksia pahvista, muista käyttää pyöreäkärkisiä saksia.
- dexordax
Nytkö olet sitä mieltä että kaikille testattaville annetaan samanvahvuista myrkkyä? Päätä nyt, haluatko sinä heikkouskoisena laimeampaa myrkkyä, vai et.
"Universaalista näkökulmasta katsoen myrkky kuvaa hyvin toimintamenetelmiä parannettaessa erilaisissa kirkoissa tapahtuvaa opetusta"'
Tämähän ei tietysti pidä paikkaansa, kuten tiedät. Synti on sinut eksyttänyt.
"haluatko sinä heikkouskoisena laimeampaa myrkkyä"
Totta kai kristitty haluaa laimeinta mahdollista myrkkyä kaikille. Tämä tietenkin siksi, että hän näin kuvastaa Luojansa armoa kaltaisiasi synnin eksyttämiä kohtaan. - Kuk regus susej
dexordax kirjoitti:
"Universaalista näkökulmasta katsoen myrkky kuvaa hyvin toimintamenetelmiä parannettaessa erilaisissa kirkoissa tapahtuvaa opetusta"'
Tämähän ei tietysti pidä paikkaansa, kuten tiedät. Synti on sinut eksyttänyt.
"haluatko sinä heikkouskoisena laimeampaa myrkkyä"
Totta kai kristitty haluaa laimeinta mahdollista myrkkyä kaikille. Tämä tietenkin siksi, että hän näin kuvastaa Luojansa armoa kaltaisiasi synnin eksyttämiä kohtaan."Tämähän ei tietysti pidä paikkaansa, kuten tiedät. Synti on sinut eksyttänyt."
Jospa myrkytys auttaa käyttäjää ymmärtämään yleispätevien toimintaohjeiden tavanomaisia käyttökohteita? Tosiasia on, että ymmärrys ratkaisee ongelmia tutkittaessa reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen.
"Totta kai kristitty haluaa laimeinta mahdollista myrkkyä kaikille. Tämä tietenkin siksi, että hän näin kuvastaa Luojansa armoa kaltaisiasi synnin eksyttämiä kohtaan."
Et siis luota siihen että jumalasi suojelee sinua myrkyltä? - ja ilkeyden
Foulheart kirjoitti:
Kyllä tuo seksin ihannoiminen on kauhea asia totta tosiaan! Onneksin on teitä uskovaisia jotka pysytytte sitä vastustamaan. Ikävä kyllä että kaikki ole niin vahvoja että voisitte jättää sen lisääntymisen kokonaan meille latvasta lahoille palikoille. Tekojaan sopii paremmin pyydellä anteeksi siltä ihmiseltä jota on loukannut, ei jumalalta... Tuo heikkoiden tunnustaminen taas: Eläin maailmassa heikoin tapetaan ja syödään joten ihmisen kuitenkin ollessa eläin näkisin heikkouden myöntämisen ihannoinnin typeryytenä. Onneksi meilllä ateisteilla on voimaa omasta takaa vastustaa sitä. Myös helpottuneena voin saada tekoni ja sanani anteeksi koska ihminen on geeniensä orja. Ei tarvittu Colgataa siinä anteeksi annossa.
"Eläin maailmassa heikoin tapetaan ja syödään joten ihmisen kuitenkin ollessa eläin näkisin heikkouden myöntämisen ihannoinnin typeryytenä. "
Noin taas ateisti ihannoi historian suuria verilöylyjä, sillä niitähän ei olisi tarvittu jos akselivallat tahi keskusvallat olisivat nöyrinä ja katuvaisina erheensä toisia kanssavaltojaan kohtaan myöntäneet ja pahoja tekojaan anteeksi pyytäneet. Vaan kuinka kävi? Jumalattomat militaristit halusivat, kuten nykyisinkin tekevät, kaiken heikkouden salata, mutta totuus ei jää piiloon vaan tuolloinkin Herra antoi sen tulla ilmi ja näiden valhettelijoiden ja heikkoutensa peittäjien joutua kärsimään synneistään. Näin tulivat nuo epäsikiöt Darwinin oppipojat kristillisten valtojen nurkkaan panemiksi ja joutuivat häviön häpeän nielemään oppiakseen taas takaisin Herran totuuden tielle.
Kuusi miljoonaa Abrahamin lasta, eikö tässä jo olisi tarpeeksi ateistille uhria Darwinin alttarille? Ja kaikki se kristittyjen veri: Pariisissa, Lontoossa, Prahassa, Varsovassa? Kuinka pääkallomerkein sonnustautuneet Darwinin tappajasoturit rypivät veressä ja tuhkassa mitään kristillisiä tunteita tuntematta? Hirvittävä on jumalattomuuden saldo, enemmän ovat nämä jumalattomat polttaneet ihmisiä kuin kirkon helmoissa olleet paholaisen harhaanjohtamat inkvisiittorit. Mutta vielä Herran hylkääjät menivät Vietnamiinkin ja kylvivät tulta lentokoneista polttaakseen lisää ihmisiä elävältä. Ja yhä vain nämä julistavat Darwinin jumalaton teos kädessään, sen taivaita kohti kohottaen, tuota jumalatonta ja synnin täyttämää oppia ja tahtovat sillä Jumalan lapsia kiusata ja pelottaa.
Enpä ihmettelisi jos vain ei tuokin ateisti olisi jo lapsena imenyt itseensä vihaista Darwinin myrkkyä lukemalla Korkeajännityslehtiä ja muita saastaisia väkivallanihailulehtiä, katsonut televisiosta kuinka ihmisiä ammutaan ja lyödään. Sillä tavalla ovat ateistiset voimat aina sanomaansa levittäneet ja tietä suuresti palvomansa Darwinin murhateorioille tasoittaneet. Ettekö te ateistit itse ollenkaan pysty käsittämään tämän kaiken kauheutta ja hirvittävyyttä? Miksi teette tuollaisia tekoja, eikö se ole itsestään síelunvihollisesta lähtöisin? - Foulheart
ja ilkeyden kirjoitti:
"Eläin maailmassa heikoin tapetaan ja syödään joten ihmisen kuitenkin ollessa eläin näkisin heikkouden myöntämisen ihannoinnin typeryytenä. "
Noin taas ateisti ihannoi historian suuria verilöylyjä, sillä niitähän ei olisi tarvittu jos akselivallat tahi keskusvallat olisivat nöyrinä ja katuvaisina erheensä toisia kanssavaltojaan kohtaan myöntäneet ja pahoja tekojaan anteeksi pyytäneet. Vaan kuinka kävi? Jumalattomat militaristit halusivat, kuten nykyisinkin tekevät, kaiken heikkouden salata, mutta totuus ei jää piiloon vaan tuolloinkin Herra antoi sen tulla ilmi ja näiden valhettelijoiden ja heikkoutensa peittäjien joutua kärsimään synneistään. Näin tulivat nuo epäsikiöt Darwinin oppipojat kristillisten valtojen nurkkaan panemiksi ja joutuivat häviön häpeän nielemään oppiakseen taas takaisin Herran totuuden tielle.
Kuusi miljoonaa Abrahamin lasta, eikö tässä jo olisi tarpeeksi ateistille uhria Darwinin alttarille? Ja kaikki se kristittyjen veri: Pariisissa, Lontoossa, Prahassa, Varsovassa? Kuinka pääkallomerkein sonnustautuneet Darwinin tappajasoturit rypivät veressä ja tuhkassa mitään kristillisiä tunteita tuntematta? Hirvittävä on jumalattomuuden saldo, enemmän ovat nämä jumalattomat polttaneet ihmisiä kuin kirkon helmoissa olleet paholaisen harhaanjohtamat inkvisiittorit. Mutta vielä Herran hylkääjät menivät Vietnamiinkin ja kylvivät tulta lentokoneista polttaakseen lisää ihmisiä elävältä. Ja yhä vain nämä julistavat Darwinin jumalaton teos kädessään, sen taivaita kohti kohottaen, tuota jumalatonta ja synnin täyttämää oppia ja tahtovat sillä Jumalan lapsia kiusata ja pelottaa.
Enpä ihmettelisi jos vain ei tuokin ateisti olisi jo lapsena imenyt itseensä vihaista Darwinin myrkkyä lukemalla Korkeajännityslehtiä ja muita saastaisia väkivallanihailulehtiä, katsonut televisiosta kuinka ihmisiä ammutaan ja lyödään. Sillä tavalla ovat ateistiset voimat aina sanomaansa levittäneet ja tietä suuresti palvomansa Darwinin murhateorioille tasoittaneet. Ettekö te ateistit itse ollenkaan pysty käsittämään tämän kaiken kauheutta ja hirvittävyyttä? Miksi teette tuollaisia tekoja, eikö se ole itsestään síelunvihollisesta lähtöisin?Olipas pitkä, mutta ikävä kyllä hyvin harhainen vuodatus.
Viittaat selvästi toiseen maailaman sotaan jossa akselivallat tappoivat mielestäsi viattomia kristittyjä. Kävikö mielessäsi että samalla tavalla Adolf Hitler oli kristitty, joka halusi jumalan armo puolellaan palauttaa Saksan muinaisen loiston? Samalla tavalla häikäilemättömät liittolaisten joukot teloittivat saksan ja italian sotilaita ja pommittivat kulttuurikaupunkeja jotka olivat lähinnä siviilikohteita. En mitenkään halua puolustella tai ihannoida toisenmaailman sodan julmuuksia, mutta olisitko ystävällinen ja lopettaisit ristiriitaiset sotavertauksesi. Yhdysvallat olivat liittoutuneiden puolella eli olivatko liittoutuneetkin siis näitä Darwinin perseestä syntyneitä murhaajia?
Korkeajännitys on sarjakuvalehti... Älä vedä kulttuuria ja viihdelehtiä mukaan taisteluusi "sielun vihollista" vastaan.
"Ettekö te ateistit itse ollenkaan pysty käsittämään tämän kaiken kauheutta ja hirvittävyyttä? Miksi teette tuollaisia tekoja, eikö se ole itsestään síelunvihollisesta lähtöisin?"
Kyllä se olin juuri minä joka siellä vietnamissa pommeja pudotteli ja kerkesin välissä käydä myös uimassa neitsyeiden veressä. Ja koska liikutuin puheestasi niin kovasti niin pakko myös tunnustaa että olen oikeasti itse saatan. Tuomitse minut sinä oikeauskoinen pelasta. - Foulheart
Foulheart kirjoitti:
Olipas pitkä, mutta ikävä kyllä hyvin harhainen vuodatus.
Viittaat selvästi toiseen maailaman sotaan jossa akselivallat tappoivat mielestäsi viattomia kristittyjä. Kävikö mielessäsi että samalla tavalla Adolf Hitler oli kristitty, joka halusi jumalan armo puolellaan palauttaa Saksan muinaisen loiston? Samalla tavalla häikäilemättömät liittolaisten joukot teloittivat saksan ja italian sotilaita ja pommittivat kulttuurikaupunkeja jotka olivat lähinnä siviilikohteita. En mitenkään halua puolustella tai ihannoida toisenmaailman sodan julmuuksia, mutta olisitko ystävällinen ja lopettaisit ristiriitaiset sotavertauksesi. Yhdysvallat olivat liittoutuneiden puolella eli olivatko liittoutuneetkin siis näitä Darwinin perseestä syntyneitä murhaajia?
Korkeajännitys on sarjakuvalehti... Älä vedä kulttuuria ja viihdelehtiä mukaan taisteluusi "sielun vihollista" vastaan.
"Ettekö te ateistit itse ollenkaan pysty käsittämään tämän kaiken kauheutta ja hirvittävyyttä? Miksi teette tuollaisia tekoja, eikö se ole itsestään síelunvihollisesta lähtöisin?"
Kyllä se olin juuri minä joka siellä vietnamissa pommeja pudotteli ja kerkesin välissä käydä myös uimassa neitsyeiden veressä. Ja koska liikutuin puheestasi niin kovasti niin pakko myös tunnustaa että olen oikeasti itse saatan. Tuomitse minut sinä oikeauskoinen pelasta.Tuli näköjään virhe. Siis en ole itse saatan vaan peräti itse Saatana!
- usko vain
Foulheart kirjoitti:
Tuli näköjään virhe. Siis en ole itse saatan vaan peräti itse Saatana!
Et sinä ole saatana vaan ihminen, joka voi pelastua ja lakata tekemästä pahaa. Ei ole minun asiani ketään tuomita. Herra voi tuomita, mutta ennen kaikkea Hän armahtaa ja Hänen armostaan pääset sinäkin osalliseksi, jos niin haluat.
myös Suomessa kirjoitti:
"Kuuntelevatko ateistit sinua salaa?"
Paholainen on juonikas ja taitava punomaan ilkeitä juoniaan niin etteivät ihmiset aina ymmärrä olevansa hänen välikappaleitaan. Kristittyä tässä auttaa hänen oppinsa, joka kertoo, kuinka oikeilla valinnoilla voi välttää paholaisen konnankoukkuja, mutta ateisti-raukat ovat aivan oman onnensa nojassa ja täysin paholaisen vietävissä."Epäilen, että mielesi täyttävät vain normaalit ateistien himokkaat ja irstaat ajatukset toista sukupuolta kohtaan"
Entä jos olenkin nainen?
RE:Aidon uskon testaaminen
Raamattu kieltää juuri tuollaisen testauksen. Saatana koetti houkutella Jeesusta testiin, mutta mitä Hän vastasikaan?
Matteus 4:
5. Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle
6. ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'"
7. Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'"
8. Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
9. ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua."
10. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"
Raamattu siis puhuu merkeistä, jotka seuraavat evankeliumin sananmukaista julistusta, vahvistavat saarnatun Sanan todenperäisyyden.
" Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."
Se, että sanotaan uskovien nostavan käsin käärmeitä, ei tarkoita suinkaan tahallista härnäämistä ja temppuilua, kuten Jeesuskin antoi ymmärtää kieltäytyessään hyppäämästä katolta, vaikka Raamatussa sanotaan, etti jalka kiveen loukkaantuisi enkelisuojelun takia. Tuollaista tahallista "Jumalan kiusaamista" ei pidä tehdä.
Jos jollekin uskovalle juotetaan vaikka myrkkyä, hänen ollessaan Jumalan asialla (esim salaliitto), ei se myrkky Sanan lupauksen mukaan vaikuta mitään.
Sairaita parantuu nykyaikanakin Sananjulistuksen yhteydessä ja muulloinkin, uskovien rukoillessa heidän puolestaan.
Kielilläpuhuminen on lahja uskovalle, merkkinä muille, myös rukouskielenä Jumalan ja uskovan kristityn välillä.
HUOMAUTTAISN taas, että jos halutaan joihinkin kysymyksiin vastauksia, tulee koko Uuden Testamentin ilmoitus ottaa huomioon, ei yksittäisiä lauseita IRRALLEEN ASIAYHTEYDESTÄ.
Ateistien Raamattutuntemus ja lukemionen on Jehovalaisiin verrattavaa, he noukkivat lauseita sieltä, täältä, pois asiasta ja koettavat sovittaa niitä muihin yhteyksiin.- Jeesushuora
Nuo saatanan ja jeesuksen väliset keskustelut ovat vain symbolisia. Eihän kukaan voinut niitä kuulla
kun paikalla ei ollut muita. Lisöksi miksi saatana olisi vienyt jeesuksen korkealle vuorelle, kun 9km korkeudesta voi nähdä vain 300lkm etäisyydelle (maa on pallon muotoinen) joka on huomattavasti vähemmän kuin 2000v sitten juutalaisten tuntema maailma.
Joten koska noissa teksteissä on symbolismia, niin on myös symbolismia se etteikö uskoansa voisi koetella. - oikealla tavalla
Zelig kirjoitti:
Raamatun jakeita oikein siteeraa?????????????????????????
Kunnon kristitty kertoo Raamatusta kanssaihmisilleen Herramme haluamalla tavalla toisin kuin ateistit, jotka lukevat sitä kuin kemian teoriaa väärin päin. Eipä tulisi kristityn mieleen joka välissä viitata flogistoniin vaikka siitäkin useissa ateistien kirjoituksissa monia viitteitä on ja paljon siitä on entisinä aikoina kirjoitettu. Vaan ateistit tekevät pahaa tahtomattaankin, sillä he eivät tahdo nähdä Herran hyvyyttä.
- ...
oikealla tavalla kirjoitti:
Kunnon kristitty kertoo Raamatusta kanssaihmisilleen Herramme haluamalla tavalla toisin kuin ateistit, jotka lukevat sitä kuin kemian teoriaa väärin päin. Eipä tulisi kristityn mieleen joka välissä viitata flogistoniin vaikka siitäkin useissa ateistien kirjoituksissa monia viitteitä on ja paljon siitä on entisinä aikoina kirjoitettu. Vaan ateistit tekevät pahaa tahtomattaankin, sillä he eivät tahdo nähdä Herran hyvyyttä.
pikemminkin olla se, että uskovat eivät halua lukea, mitä siellä raamatussa oikeasti seisoo. Vaan vääntävät selvästi mustaa valkoisella olevan tekstin joksikin muuksi kuin mitä siellä sanotaan. Ihan vain omasta mielihyväsadustaan kiinni pitäen.
Kuinka hitossa, tai miksi ihmeessä, ateisti voisi muuttaa mitää, mitä siellä pönttöääliöiden kirjassa on sanottu? Sehän on teidän omaa oppianne. Miksi et hyväksy jumalasi örvellyksiä? oikealla tavalla kirjoitti:
Herrasi haluaa? Raamatussa on lähes joka asiaan kaksi erilaista vastausta.
- ....
luotettavan esimerkin siitä miten sairaita parantuu sananjulistuksen yhteydessä. kiitos.
"- Se, joka kieltäytyy juomasta, ei luota Herran Kaikkivaltiaan sanaan eikä siten ole aidossa uskossa"
Kuten olen aina sanonut, sinä et ole aidosti uskossa. You fail.oikealla tavalla kirjoitti:
"Kristityn tulee jakaa Herramme sanaa oikealla tavalla"
Siis keksimällä ja kertomalla paskapuheita, jolloin kristittyjen ja kristinuskon maine kärsii entistä enemmän.
"Vaan ateistit tekevät pahaa tahtomattaankin, sillä he eivät tahdo nähdä Herran hyvyyttä."
Sentään me emme valehtele minkä kerkiämme, koska kaikki on sallittua käännytyssodissa.jason_dax kirjoitti:
"- Se, joka kieltäytyy juomasta, ei luota Herran Kaikkivaltiaan sanaan eikä siten ole aidossa uskossa"
Kuten olen aina sanonut, sinä et ole aidosti uskossa. You fail.Et näköjään ymmärrä Raamatun ideaa, kokonaisilmoitusta ja teet muka oikeita johtopäätöksiä. :(
Jumalanhullu kirjoitti:
Et näköjään ymmärrä Raamatun ideaa, kokonaisilmoitusta ja teet muka oikeita johtopäätöksiä. :(
"Et näköjään ymmärrä Raamatun ideaa, kokonaisilmoitusta ja teet muka oikeita johtopäätöksiä. :( "
Samat sanat, pata kattilaa soimaa jne.- itse kysyit
.... kirjoitti:
luotettavan esimerkin siitä miten sairaita parantuu sananjulistuksen yhteydessä. kiitos.
Lue linkki todistajista, jotka kertovat oman osuutensa:
http://www.kotisatama.net/fi/usko/todistajat/ - avoimella sielulla
jason_dax kirjoitti:
"Kristityn tulee jakaa Herramme sanaa oikealla tavalla"
Siis keksimällä ja kertomalla paskapuheita, jolloin kristittyjen ja kristinuskon maine kärsii entistä enemmän.
"Vaan ateistit tekevät pahaa tahtomattaankin, sillä he eivät tahdo nähdä Herran hyvyyttä."
Sentään me emme valehtele minkä kerkiämme, koska kaikki on sallittua käännytyssodissa."Siis keksimällä ja kertomalla paskapuheita, jolloin kristittyjen ja kristinuskon maine kärsii entistä enemmän"
Nimenomaan juuri tästä ateisteille tyypillisestä tavasta juuri kehotin luopumaan. Et ehkä sitä paatuneisuudessasi huomannut tai käsittänyt, mutta se annetaan sinulle varmasti anteeksi. Ainakin minä annan.
"Sentään me emme valehtele minkä kerkiämme, koska kaikki on sallittua käännytyssodissa. "
Niin, kyllä minunkin täytyy tunnustaa, että niin paljon kuin minä teitä ateisteja, usein aivan aiheellisesti, arvotelen, niin toisinaan teidän viesteissänne on myös totuuksia, osa jopa itselleni aivan uusia. Varsinkin noista Raamattu aiheisista kiitän, sillä minä en ole mikään kirjanoppinut vaan lähimmäisen rakkautta toteuttava pieni ihminen. Olen siis kovin kiitollinen kaikista tiedonjyväsistä, enkä tässä suhteessa halua erottaa toisistaan ateistia enkä teistiä en rotua enkä lahkoa, en kansaa enkä kylää, en miestä enkä naista, en aikuista enkä lasta. - Foulheart
avoimella sielulla kirjoitti:
"Siis keksimällä ja kertomalla paskapuheita, jolloin kristittyjen ja kristinuskon maine kärsii entistä enemmän"
Nimenomaan juuri tästä ateisteille tyypillisestä tavasta juuri kehotin luopumaan. Et ehkä sitä paatuneisuudessasi huomannut tai käsittänyt, mutta se annetaan sinulle varmasti anteeksi. Ainakin minä annan.
"Sentään me emme valehtele minkä kerkiämme, koska kaikki on sallittua käännytyssodissa. "
Niin, kyllä minunkin täytyy tunnustaa, että niin paljon kuin minä teitä ateisteja, usein aivan aiheellisesti, arvotelen, niin toisinaan teidän viesteissänne on myös totuuksia, osa jopa itselleni aivan uusia. Varsinkin noista Raamattu aiheisista kiitän, sillä minä en ole mikään kirjanoppinut vaan lähimmäisen rakkautta toteuttava pieni ihminen. Olen siis kovin kiitollinen kaikista tiedonjyväsistä, enkä tässä suhteessa halua erottaa toisistaan ateistia enkä teistiä en rotua enkä lahkoa, en kansaa enkä kylää, en miestä enkä naista, en aikuista enkä lasta.Nimenomaan tästä kristityille tyypillisestä tavasta kehotan sinua luopumaan:
"Nimenomaan juuri tästä ateisteille tyypillisestä tavasta juuri kehotin luopumaan. Et ehkä sitä paatuneisuudessasi huomannut tai käsittänyt, mutta se annetaan sinulle varmasti anteeksi. Ainakin minä annan."
Keskustelun sijaan ollaan aina antamassa anteeksin. - hyvyys jalous rakkau
Foulheart kirjoitti:
Nimenomaan tästä kristityille tyypillisestä tavasta kehotan sinua luopumaan:
"Nimenomaan juuri tästä ateisteille tyypillisestä tavasta juuri kehotin luopumaan. Et ehkä sitä paatuneisuudessasi huomannut tai käsittänyt, mutta se annetaan sinulle varmasti anteeksi. Ainakin minä annan."
Keskustelun sijaan ollaan aina antamassa anteeksin.Kukaan kunnon kristitty ei sinun neuvoasi noudata, sillä kristitty voi samaan aikaan antaa anteeksi ja keskustella. Vaan samaan ei jumalan kieltäjä kykene, silä häneltä puuttuu armon lahja.
- Foulheart
hyvyys jalous rakkau kirjoitti:
Kukaan kunnon kristitty ei sinun neuvoasi noudata, sillä kristitty voi samaan aikaan antaa anteeksi ja keskustella. Vaan samaan ei jumalan kieltäjä kykene, silä häneltä puuttuu armon lahja.
Armonlahjassani annan sinulle anteeksi sen että puheeni kyseenalaistat. Ei ollut vaikeaa. Ja koska olet anteeksi annettu voimme jatkaa keskustelua puhtain sydämin.
- uskova juomari
täällä yks hullu joka juo rikkihappoa jos joku ateisti juo myös.... mä en kuole koskaan, repikää siitä pakanat!
- ...
ateistin pitäisi olla mukana sinun oppikirjasi teemoissa?
Ja kippaamalla rikkihappoa kuolet kyllä. Aika kivuliaasti vielä. Joten varmaankin sinulla sitten on varmempi taivaspaikka edessä.
On se vaan kumma, kun ei uskikselta löydy uskoa edes rikkihappoämpärin vertaa;(. Kuinka kukaan voisi teihin uskoa, kun ette itsekään näköjään usko?
- asia
muinaisten profeettojen ajalta, jotka eivät liity mitenkään nykykristillisyyteen. Ihmeitä ei tapahdu,vain usko Jumalaan, ja se mitä teet on tässä ratkaisevia asioita.
"Nuohan ovat muinaisten profeettojen ajalta, jotka eivät liity mitenkään nykykristillisyyteen."
Selitys nro 125554. Missäs noin lukee vai onko taas omia subjektiivisia päätelmiä? Jumalako ei ole siis sama eilen tänään ja ikuisesti?? Eihän noilla teidän jutuilla ole mitään pohjaa..- joka putosi
KeljuKooKojootti kirjoitti:
"Nuohan ovat muinaisten profeettojen ajalta, jotka eivät liity mitenkään nykykristillisyyteen."
Selitys nro 125554. Missäs noin lukee vai onko taas omia subjektiivisia päätelmiä? Jumalako ei ole siis sama eilen tänään ja ikuisesti?? Eihän noilla teidän jutuilla ole mitään pohjaa..Niinhän ateistit murhasivat filosofi Sokrateenkin juottamalla tälle myrkkyä. Jos ateistit noin kohtelevat toisiaan, niin jo se jotain kertoo heidän tavoistaan ja siitä, että he todella tarvitsevat kristillisen rakkauden julistusta jo omankin elämänsä varjelemiseksi. Näin siis putoaa ateistien pelkälle tyhjälle maallisen viisauden palvonnalle perustuva ylpeys kuin sen pikarin pohja, josta Sokrates joi, pikarin mukana.
joka putosi kirjoitti:
Niinhän ateistit murhasivat filosofi Sokrateenkin juottamalla tälle myrkkyä. Jos ateistit noin kohtelevat toisiaan, niin jo se jotain kertoo heidän tavoistaan ja siitä, että he todella tarvitsevat kristillisen rakkauden julistusta jo omankin elämänsä varjelemiseksi. Näin siis putoaa ateistien pelkälle tyhjälle maallisen viisauden palvonnalle perustuva ylpeys kuin sen pikarin pohja, josta Sokrates joi, pikarin mukana.
Sokratestahan syytettiin mm. jumalanpilkasta silloin kun hänet vangittiin. Mies oli niin taitava suustaan että sai sen aikaiset " viisaat " raivon partaalle :) Olisi ehkä kannattanut pitää suu kiinni mutta ei ilmeisesti luonteensa takia pystynyt. Vielä syytettynäkin mies pieksi suutaan.
- ...
joka putosi kirjoitti:
Niinhän ateistit murhasivat filosofi Sokrateenkin juottamalla tälle myrkkyä. Jos ateistit noin kohtelevat toisiaan, niin jo se jotain kertoo heidän tavoistaan ja siitä, että he todella tarvitsevat kristillisen rakkauden julistusta jo omankin elämänsä varjelemiseksi. Näin siis putoaa ateistien pelkälle tyhjälle maallisen viisauden palvonnalle perustuva ylpeys kuin sen pikarin pohja, josta Sokrates joi, pikarin mukana.
"Niinhän ateistit murhasivat filosofi Sokrateenkin juottamalla tälle myrkkyä."
Missä näin väitetään?
Niin, ja jätit tietenkin huomiomatta edellisen viestin pointin: "Jumalako ei ole siis sama eilen tänään ja ikuisesti??"
Turha vaihtaa aihetta, jos ei ole mitään oikeata sanottavaa. Kuten sinulla ei näköjään ollut. Olisit vain ollut ihan hiljaa... - on levinnyt
Sokratestahan syytettiin mm. jumalanpilkasta silloin kun hänet vangittiin. Mies oli niin taitava suustaan että sai sen aikaiset " viisaat " raivon partaalle :) Olisi ehkä kannattanut pitää suu kiinni mutta ei ilmeisesti luonteensa takia pystynyt. Vielä syytettynäkin mies pieksi suutaan.
Raamattu korostaa jokaisen henkilökohtaista valintaa ja pelastumista. Tämä katseen kiinnittäminen yksilöön tavalla, jonka vertaista ei muissa uskonnoissa tapaa, puhumattakaan uskonnottomien täydellisen ontosta nihilistisestä elämänasenteesta, on kantanut aikojen saatossa hedelmää kristinuskon omaksuneiden maiden ja kansojen keskuudessa ja nostanut ylimmälle askelmalle maailman silmissä. Silti oikea kristitty alentaa itsensä toisten tasolle ja palvelee palvelijoitakin.
Kun katsomme Sokrateen kohtaloa, ymmärrämme tämän Herran meille suoman siunauksen. Herra on antanut suojata pientä ihmistä luomalla internetin ja anonyymit keskustelupalstat, sellaiset kuin tämäkin on. Sillä monet tuntuvat aivan aiheetta raivostuvan myös Hänen rakkauden sanomansa eteenpäin viemisestä ja haluaisivat tällaiset lähimmäisensä sielusta huolissaan olevat kristityt heittää leijonille tai ainakin kerrostaloissa portaita alas. Mutta internetin kautta he eivät onneksi voi tällaista tehdä vaan saattaa pieni ihminen turvallisemmin mielin sitä kautta ajatuksiaan kertoa myös noille julmille ja väkivallanhaluisille ateisteille.
Mutta aina on Herran karitsan oltava valppaana, sillä jo ovat pahan voimat taas liikkeellä ja uhkaavat tätä ihmisen yksityisyyttä, jonka Jumala on hänen suojakseen säätänyt. IP-osoitteita tallennetaan ja poliisit tutkivat anonyymipalvelimia. Ja kauheaksi hämmästyksekseni olen tältäkin palstalta, tässä ketjussa, saanut lukea, että jotkut paatuneet ateistit ehkä haluaisivat kuunnella kunnollisia kristittyjä salaa pistorasioiden kautta. Tuollaisia iljettäviä ajatuksia paholainen heidän mieleensä nostaa ja sokaisee heidät vielä niin, etteivät he itse lainkaan käsitä niissä olevan mitään väärää. Vaan uskon, että kristillinen yhteiskuntamme torjuu sielunvihollisen aikeet tälläkin kertaa ja Herra käyttää tässä välikappaleenaan tietosuojaviranomaista, sillä Herra oikeamielisyydessään varmasti muistaa kuinka maamme ja valtiomme on edelleen kristitty eikä salli kirkoissaan Hänen tahtonsa vastaisia asioita tapahtuvan. Toivottavasti niin on myös jatkossa. - Ikuinen rakkaus
... kirjoitti:
Missä näin väitetään?
Niin, ja jätit tietenkin huomiomatta edellisen viestin pointin: "Jumalako ei ole siis sama eilen tänään ja ikuisesti??"
Turha vaihtaa aihetta, jos ei ole mitään oikeata sanottavaa. Kuten sinulla ei näköjään ollut. Olisit vain ollut ihan hiljaa...En osaa sanoa paljoakaan Herrasta, sillä olen vain pieni vaatimaton ihminen, jolle vähän on suotu ja joka lähimmäisen rakkauden sanomaa haluaa levittää ja sitä omassa elämässään vilpittömästi toteuttaa. Mutta usein siinä epäonnistun, sillä heikko on ihmisen sielu houkutuksia vastustamaan.
Mutta voinhan oman käsitykseni kertoa, ja olen sen mielestäni jo joissakin vastauksissani julki tuonutkin: Jumala ei ole muuttunut, vaan hänen luotunsa. He ovat kehittyneet ja sen myötä on Herrakin ilmoitustaan muuttanut kuhunkin aikakauteen paremmin sopivaksi. Ja tämänkin Hän on Raamatussa, Uudessa Testamentissa, kertonut.
Vain jos käännyt itse Herran puoleen ja pyydät häneltä valoa elämääsi, voit saada oman totuutesi. Sillä ehkä Hän näkee hyväksi kertoa itsestään toisille enemmän kuin toisille. Tai ehkä voit löytää vastauksia myös tutkimalla Raamattua. Minä olen sieltä löytänyt vain sen mitä olen kertonut ja haluaisin mielelläni kuulla, mitä kaikkea muut ovat löytäneet.
Sillä olen vain yksinkertainen sielu ja rakkauden sanoma on riittänyt minulle elämäni ohjeeksi. Se on ollut enemmän kuin yksikään maallinen oppi, enemmän kuin koko maailman viisaus olisi voinut olla. - erehtyväinen ihminen
... kirjoitti:
Missä näin väitetään?
Turha vaihtaa aihetta, jos ei ole mitään oikeata sanottavaa. Kuten sinulla ei näköjään ollut. Olisit vain ollut ihan hiljaa..."Niinhän ateistit murhasivat filosofi Sokrateenkin juottamalla tälle myrkkyä."
Ehkä minun tässä olisi pitänyt sanoa että kristittyjen Jumalaa tuntemattomat pakanat surmasivat filosofi Sokrateen, kuten he myöhemmin surmasivat Jeesuksen. Sillä pakanat eivät kestäneet nähdä omaa sieluaan sellaisena kuin se oli. Ylpeydessään he eivät olleet valmiita myöntämään omaa vajavaisuuttaan, eivät halunneet olla "vajakkeja", vaan olivat jopa valmiita murhaan peittääkseen tuon tosiasian itseltään ja muilta. Mutta auttoiko se? Historia on tuominnut heidät toisin ja nykyisin heihin viitataan useinkin vain typeryyden esikuvina. Mutta ovatko uskottomat tästä jotain oppineet? Ei, sama ylpeys heidän sieluissaan näyttää usein nykyisinkin asuvan. Kristityn tehtävä on siis siitä heille kertoa. Sillä kristitty on oman vajavaisuutensa joutunut Herransa edessä myöntämään ja ottamaan nöyryyden asumaan sieluunsa. Mutta ei tule kristityn pelotella eikä uhkailla, eikä ylimielisesti ivata uskottomia, sillä silloin hän rikkoo uskonsa tärkeimpiä käskyjä. Vaan hänen tulee osoittaa pyytetöntä rakkauttaan ja sillä valloittaa julminkin vastustajansa. erehtyväinen ihminen kirjoitti:
Ehkä minun tässä olisi pitänyt sanoa että kristittyjen Jumalaa tuntemattomat pakanat surmasivat filosofi Sokrateen, kuten he myöhemmin surmasivat Jeesuksen. Sillä pakanat eivät kestäneet nähdä omaa sieluaan sellaisena kuin se oli. Ylpeydessään he eivät olleet valmiita myöntämään omaa vajavaisuuttaan, eivät halunneet olla "vajakkeja", vaan olivat jopa valmiita murhaan peittääkseen tuon tosiasian itseltään ja muilta. Mutta auttoiko se? Historia on tuominnut heidät toisin ja nykyisin heihin viitataan useinkin vain typeryyden esikuvina. Mutta ovatko uskottomat tästä jotain oppineet? Ei, sama ylpeys heidän sieluissaan näyttää usein nykyisinkin asuvan. Kristityn tehtävä on siis siitä heille kertoa. Sillä kristitty on oman vajavaisuutensa joutunut Herransa edessä myöntämään ja ottamaan nöyryyden asumaan sieluunsa. Mutta ei tule kristityn pelotella eikä uhkailla, eikä ylimielisesti ivata uskottomia, sillä silloin hän rikkoo uskonsa tärkeimpiä käskyjä. Vaan hänen tulee osoittaa pyytetöntä rakkauttaan ja sillä valloittaa julminkin vastustajansa.kristittyjen Jumalaa tuntemattomat surmasivat Giordano Brunon Roomassa vuonna 1600 polttaen hänet elävältä.
on levinnyt kirjoitti:
Raamattu korostaa jokaisen henkilökohtaista valintaa ja pelastumista. Tämä katseen kiinnittäminen yksilöön tavalla, jonka vertaista ei muissa uskonnoissa tapaa, puhumattakaan uskonnottomien täydellisen ontosta nihilistisestä elämänasenteesta, on kantanut aikojen saatossa hedelmää kristinuskon omaksuneiden maiden ja kansojen keskuudessa ja nostanut ylimmälle askelmalle maailman silmissä. Silti oikea kristitty alentaa itsensä toisten tasolle ja palvelee palvelijoitakin.
Kun katsomme Sokrateen kohtaloa, ymmärrämme tämän Herran meille suoman siunauksen. Herra on antanut suojata pientä ihmistä luomalla internetin ja anonyymit keskustelupalstat, sellaiset kuin tämäkin on. Sillä monet tuntuvat aivan aiheetta raivostuvan myös Hänen rakkauden sanomansa eteenpäin viemisestä ja haluaisivat tällaiset lähimmäisensä sielusta huolissaan olevat kristityt heittää leijonille tai ainakin kerrostaloissa portaita alas. Mutta internetin kautta he eivät onneksi voi tällaista tehdä vaan saattaa pieni ihminen turvallisemmin mielin sitä kautta ajatuksiaan kertoa myös noille julmille ja väkivallanhaluisille ateisteille.
Mutta aina on Herran karitsan oltava valppaana, sillä jo ovat pahan voimat taas liikkeellä ja uhkaavat tätä ihmisen yksityisyyttä, jonka Jumala on hänen suojakseen säätänyt. IP-osoitteita tallennetaan ja poliisit tutkivat anonyymipalvelimia. Ja kauheaksi hämmästyksekseni olen tältäkin palstalta, tässä ketjussa, saanut lukea, että jotkut paatuneet ateistit ehkä haluaisivat kuunnella kunnollisia kristittyjä salaa pistorasioiden kautta. Tuollaisia iljettäviä ajatuksia paholainen heidän mieleensä nostaa ja sokaisee heidät vielä niin, etteivät he itse lainkaan käsitä niissä olevan mitään väärää. Vaan uskon, että kristillinen yhteiskuntamme torjuu sielunvihollisen aikeet tälläkin kertaa ja Herra käyttää tässä välikappaleenaan tietosuojaviranomaista, sillä Herra oikeamielisyydessään varmasti muistaa kuinka maamme ja valtiomme on edelleen kristitty eikä salli kirkoissaan Hänen tahtonsa vastaisia asioita tapahtuvan. Toivottavasti niin on myös jatkossa."Tämä katseen kiinnittäminen yksilöön tavalla, jonka vertaista ei muissa uskonnoissa tapaa"
Todella kaunis piirre kristillisyydessä on kaksijakoinen rakkaus jota jumalanne osoittaa. Toisaalta rakastava isä, mutta jos ei ole samaa mieltä hänen kanssaan huomaakin kuollessaan tulleensa paiskatuksi helvettiin.
"...puhumattakaan uskonnottomien täydellisen ontosta nihilistisestä elämänasenteesta..."
ehkä nihilisminen asenne johtuu siitä ettemme usko mielikuvitustarinoihin, joilla ei ole todellisuuspohjaa? Mitä arvelet?
"Kun katsomme Sokrateen kohtaloa, ymmärrämme tämän Herran meille suoman siunauksen"
Eikös se aluksi ollut niin, että ateistit tappoi mielestäsi Sokrateen?
"IP-osoitteita tallennetaan ja poliisit tutkivat anonyymipalvelimia. Ja kauheaksi hämmästyksekseni olen tältäkin palstalta, tässä ketjussa, saanut lukea, että jotkut paatuneet ateistit ehkä haluaisivat kuunnella kunnollisia kristittyjä salaa pistorasioiden kautta."
Eihän sitä tiedä vaikka sitä kautta kuulisi kaiken keskustelun. Itse ainakin olen niin paatunut että kuuntelen pistorasioita 8h /päivässä. Joskus kuuluu kristittyjen vihanpurkauksia ja lohdutonta parkumista kun reppanat ymmärtävät tulleensa petetyksi - jumalaa ei ollutkaan ja kaikki olikin turhaa.
Melkoista tuubaa väännät anonyymille palstalle :) taidat olla KaappiAteisti?- niin uskon
Zelig kirjoitti:
kristittyjen Jumalaa tuntemattomat surmasivat Giordano Brunon Roomassa vuonna 1600 polttaen hänet elävältä.
että saatat olla oikeassa, sillä niin raaka ja julma tuo teko oli. On vaikea uskoa sen olevan Herrasta vaikka se Hänen nimissään tehtiinkin. Kenenkään kristityn ei koskaan pitäisi mitään tuollaista tehdä.
Jos sanoinkin, että Darwinin opin haluan hävittää, niin väkivaltaan sen vastustamisen nimissä en ketään ylllytä, vaan rakkaudella ja totuutta kertomalla on kristityn aina kamppailunsa voitettava.
Toivotan sinulle kaikkea hyvää, veli Zelig. Vastasit minulle siten, että se sai minut ajattelemaan. - kenellekään
"Tämä katseen kiinnittäminen yksilöön tavalla, jonka vertaista ei muissa uskonnoissa tapaa"
Todella kaunis piirre kristillisyydessä on kaksijakoinen rakkaus jota jumalanne osoittaa. Toisaalta rakastava isä, mutta jos ei ole samaa mieltä hänen kanssaan huomaakin kuollessaan tulleensa paiskatuksi helvettiin.
"...puhumattakaan uskonnottomien täydellisen ontosta nihilistisestä elämänasenteesta..."
ehkä nihilisminen asenne johtuu siitä ettemme usko mielikuvitustarinoihin, joilla ei ole todellisuuspohjaa? Mitä arvelet?
"Kun katsomme Sokrateen kohtaloa, ymmärrämme tämän Herran meille suoman siunauksen"
Eikös se aluksi ollut niin, että ateistit tappoi mielestäsi Sokrateen?
"IP-osoitteita tallennetaan ja poliisit tutkivat anonyymipalvelimia. Ja kauheaksi hämmästyksekseni olen tältäkin palstalta, tässä ketjussa, saanut lukea, että jotkut paatuneet ateistit ehkä haluaisivat kuunnella kunnollisia kristittyjä salaa pistorasioiden kautta."
Eihän sitä tiedä vaikka sitä kautta kuulisi kaiken keskustelun. Itse ainakin olen niin paatunut että kuuntelen pistorasioita 8h /päivässä. Joskus kuuluu kristittyjen vihanpurkauksia ja lohdutonta parkumista kun reppanat ymmärtävät tulleensa petetyksi - jumalaa ei ollutkaan ja kaikki olikin turhaa.
Melkoista tuubaa väännät anonyymille palstalle :) taidat olla KaappiAteisti?"Eikös se aluksi ollut niin, että ateistit tappoi mielestäsi Sokrateen?"
Osoitit tosiaan, kuinka huolimattomasti sanani kirjoitin. En missään tapauksessa tarkoittanut, että Herramme olisi halunnut Sokrateen kuolemaa. Tosin en saata Hänen tahtoaan tietää, mutta hänen rakkauden sanomansa antaa ymmärtää, että Hän ennemminkin on totuuden kertojien puolella kuin heitä vastaan, ja uskoisin näin olevan silloinkin vaikka totuuden kertoja ei itse Herraa tuntisi.
"Joskus kuuluu kristittyjen vihanpurkauksia ja lohdutonta parkumista kun reppanat ymmärtävät tulleensa petetyksi - jumalaa ei ollutkaan ja kaikki olikin turhaa."
Eikö se herätä sinussa halua rientää heti miten auttamaan tuollaista raukkaa, tarjota hänelle lohtua ja turvaa? Sillä ainakin minussa kristillinen kasvatus on tällaisen taipumuksen herättänyt, tai ehkä Herra on sen minuun jo aiemmin laittanut. >>muinaisten profeettojen ajalta, jotka eivät liity mitenkään nykykristillisyyteen. Ihmeitä ei tapahdu,vain usko Jumalaan, ja se mitä teet on tässä ratkaisevia asioita.
Jumalanhullu kirjoitti:
>>muinaisten profeettojen ajalta, jotka eivät liity mitenkään nykykristillisyyteen. Ihmeitä ei tapahdu,vain usko Jumalaan, ja se mitä teet on tässä ratkaisevia asioita.
"- jatkuvastihan niitä ihmeitä tapahtuu, kun evankleliumia saarnataa siten, kuin se on kirjoitettu. :D"
Ei liene pitäviä todisteita vaikea esittää väitöksen tueksi? Jos et pysty esittämään olet valehtelija ja mitä raamattu sanookaan valehtelijoista?
Ps. 58:3
(58:4) Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.
Sananl. 12:17
Oikeutta auttaa, joka totta puhuu, valehtelija on vääryyden asialla.
Lopeta valehtelu tai esitä todisteet ihmeparanemisesta.
- Hanni
Häpäiset Pyhää henkä moisilla vaatimuksillasi! Emme me uskovaiset lähde juomaan mitään myrkkyjä ja uhmailemaan vaaratilanteisiin, että te pilkkaajat "sitten muka uskoisitte". Jos juomme jotakin myrkyllistä vahingossa tai meiä yritetään myrkyttää, Jumala voi varjella kuolemasta.
Kun itse kerron ihmeistä. joita Herra tekee, ette usko. Nytkin sain jälleen kuulla useita ihmeellisiä Herran tekoja Venäjällä ollessani. Luulen, ettei kovinkaan kauaa anneta näiden ihmeiden olla luettavinanne, kunnes Keenne nappaa ne pois. Kirjoitan nyt yhden oman otsikon alle."Jos juomme jotakin myrkyllistä vahingossa tai meiä yritetään myrkyttää, Jumala voi varjella kuolemasta."
Jos vahingossa juo, siinä kellistyy niin uskovainen kuin ateistikin.
"Kun itse kerron ihmeistä. joita Herra tekee, ette usko. Nytkin sain jälleen kuulla useita ihmeellisiä Herran tekoja Venäjällä ollessani."
KUKAAN ei ole KOSKAAN pystynyt osoittamaan toteen AINOATAKAAN yliluonnollista ihmettä. Tee sinä poikkeus ja esitä vedenpitävät todisteet? Muuten olet valehtelija, sillä raamattu sanoo:
Mark. 10:19
Käskyt sinä tiedät: älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti, älä riistä toiselta, kunnioita isääsi ja äitiäsi."
- elämää vain
Ulkomailla syntyi rikkaaseen muslimiperheeseen poika, joka oli aluksi harras muslimi, hän halusin kuitenkin tietää mikä Raamattu on, ja perustella sen Koraanilla pois. Mutta kun hän luki Raamattua, hän alkoi enemmän ja enemmän ihmetellä sitä. Sitten hän näki unen, jossa valkeasta valosta tuli mies, joka kertoi , että hän on Jeesus, ja että Raamattu kertoo totuuden. Poika heräsi hämmentyneenä, muttei vielä kertonut unesta. Seuraavana yönä hän näki taas unen, jossa hän oli vaarassa, mutta se sama mies tuli valkeasta valosta ja auttoi häntä. Hän kertoi isälleen, ja tämä vei poikaa mukanaan parantajalta toiselle, koska luuli että tämä oli sekaisin päästään. Mikään ei auttanut ja poika alkoi uskomaan Jeesukseen. Isä vihastui ja sunnitteli pojan serkkujen kanssa murhaavansa poikansa, juottamalla tälle myrkkyä, ja sitten ruumis heitettäisiin jokeen. Poika rukoili Jeesukselle ja luki saman, että vaikka joisitte tappavaa myrkkyä. Hän joi myrkyn ja meni sängylleen pitkäkseen ja odotti kuolemaa. Hän juoksi oksentamassa kerran, ja sen jälkeen useita kertoja ja sairastui, mutta ei kuollut. Isä lähetti hänet metsän läpi tapaamaan joitakin tuttuja, tarkoituksenaan tapattaa poika, ja tälläkertaa varmasti. Pojan serkku odotti sukulaisten kanssa metsässä, myrkkynuolen kanssa, ja ampui, ja tekijät pakenivat paikalta. Nuoli oli osunut, ja poika kaatui tuskissaan maahan. Samaan aikaan kylän kristinuskovainen pappi oli lähtenyt tulemaan metsän halki parin miehen kanssa, ja he löysivät pojan tuskissaan ja maahan kaatuneena, ja veivät mukanaan. He lähettivät hänet sairaalaan, ja poika selvisi hengissä, vaikka tilanne näytti huonolta.
Hän ei palannut omaan kyläänsä, vaan vietti paljon aikaa kaukana, ja opiskeli Raamattuun kuuluvia asioita. Pojan isä otti yhteyttä ja houkutteli poikaa tulemaan takaisin, tarjoamalla rahaa ja avioliittoa, tämä suostuikin palaamaan kylään. Rahasta huolimatta poika ei halunnut enää jäädäkkään kylään, koska hän ei halunnut luopua uskosta. -Mitä sinä haluat, mitä Jeesus voi sinulle tarjota, mutta minä en voi? Olen rikas mies ja minulla on paljon vaikutusvaltaa? -Isä, sinä et voi tarjota minulle ikuista elämää.
Poika lähti eikä enää palannut, ja isä sairastui vakavasti. Ennen kuolemaansa hän kutsutti poikansa luokseen. -Minäkin haluan saada sen uskon, joka sinulla on, mutta olen saanut tarpeekseni elämästä, enkä halua enää parantua. Isä otti vastaan uskon, ja vähän sen jälkeen hän kuoli. Poika toimii lähetyssaarnaajana, ja kertoo ihmisille Jeesuksesta.- Foulheart
Tarinan opetus: Poika oli idiootti joka kärsi vainoharhoista ja jonkin asteisesta alemmuuskompleksista.
- Foulheart
Ai niin. Koska en ole idiootti perustelen.
Idiootti: Uskoi unien merkitsevän jotain.
Vainoharhainen: Kuvitteli isän yrittävän myrkyttää hänet.
Alemmuuskompleksi: Kieltäytyi rahasta koska ei kokenut olevansa tarpeeksi arvokas.
Tälläistä on ajatuksenjuoksu kun ei tunne "kirjoituksia", turhaan ei Jeesus sanonut että, "eksytte kun ette tunne kirjoituksia".
Ensinnäkin -33/38 kääntää myrkkykohdan paremmin,"ja jos he juovat jotakin kuolettavaa"(näin myös englanninkieliset ja alkuteksti). Eli ei se myrkyn juominen ole mikään "uskonmittari". Uskon määrittelee suhteesi Jeesukseen, joko uskot Häneen tai sitten et.
Toiseksi esität että ihmeet lisäsi uskoa. Näinhän ei välttämättä ole, juutalaiset näkivät Jeesuksen ihmeteot eivätkä siltikään uskoneet.- meidän
on uskoa että Jeesus todella teki nämä ihmeet jonka sen väitettiin tekevän? Raamattu?
12 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sanottu on: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."
13 Ja kun oli kaiken kiusattavansa kiusannut, poistui perkele hänen luotaan ajaksi.
KR 33/38.
Muutenkin -92 väännös on epäselvä. Mitä nähtävästi käytät.
Sehän vain todistaa tästä lopun ajan "sakeasta sumusta".
Shalom.- muuan mies
Mitä vahvempi usko, niin sitä suurempi paholainen, eli susi lammasten vaatteissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834433Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243088Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392854Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162625Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172499Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1122248Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka382201- 132124
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142015Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717