Kirjoitan pienen runon ort.kirkosta, suhteestani siihen, kaipaisin kovasti mukaan eri toimintapiireihin, mutta olen kokenut niihin menon hyvin vaikeaksi. Sisään ei pääse helposti. on erilaisia kuppikuntia. Uutta katsotaan joskus karsaasti.
Kuinka kauan kestää
kunnes kahvikuppi tarjotaan hymyllä
joka silmiin asti ulottuu?
Kestääkö kauan,
kunnes eteisessä ei enää kuiskailla
vaan otetaan minut mukaan
keskusteluun?
Saanko suuni avata,
saanko olla itseni,
mahdunko mukaan
puutteineni
vikoineni
ihmisyyksineni?
Vai onko minun oltava muuta kuin olen
onko oltava koruilla lastattu
varallisuuteni julistaen?
Ottaako tiliote mukaan
näette, rahaa on..
Otanko tutkintotodistukset mukaan,
näette, oppia on..
Missä on ihmisen rakkaus ihmistä kohtaan
missä haavoittamaton uteliaisuus,
missä halu paitsi esittää kysymyksiä
myös kuunnella rauhassa vastauksia?
Ulkopuolisen kaipuu..
3
227
Vastaukset
- 991070?
Kiitos runosta! Kuvastaa muutakin yhteisöllisyyttä kuin seurakuntia. Ajattelin että yhteisö nettikin on, ja jopa hyvin todellinen monelle ihmiselle. Tulevaisuudessa hyvinkin todellinen.
Seurakunnissa ihmisen on todistettava olevansa jotakin. Akateemisuuden myötä katoaa elämän mehukkuus. - 2+8=1
Eivät vanhat seurakuntalaisetkaan ole aina tervetulleita. Minusta et ole menettänyt mitään, korkeintaan muutaman valvotun yön ja pahaa mieltä.
- Koverskoi
Miksi haluat tuppautua sellaiseen porukkaan joka ei sinua halua joukkoon? Onhan paljon muita yhteisöjä jotka toivottavat sinut tervetulleeksi toimimaan mukaan. Kuten kaikenlaiset vapaaehtoispiirit, Punainen risti, lähimmäispalvelu ym.
Mitä kirkon piirissä on sellaista mitä ei muualla ole? Onko juoruilevien mummojen kanssa kahvin juonti jotenkin autuaaksi tekevää? Minä menisin mieluummin lähipubiin kaljalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821995Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1191713- 1801296
- 225717
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako203573- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337482