Toleranssi

90 mg

täyteen. Olen pamien pitkäaikaiskäyttäjä. Nyt olen tullut tieni päähän kun pamien tehot on mennyt. Vedän nyt ihan maximi annostuksella 90 mg päivä. Aloitin hitaan pudotuksen yks neljäsosa nappia kk. Tämä on kurjaa hommaa. Jos olisin vähänkään miettinyt aikoinani mihin kiikkiin joudun, en olisi vaatinut määrän nostoa tuollaisiin millimääriin kun se nyt on. Nykyinen lääkärini ei olisi tuollaiseen määrään ikinä suostunut ja on kehoittanut minua lopettelemaan pamit kokonaan pois. Elämäntilanteeni on muuttunut ja en enää tuollaista määrää tarvitse. Tästä tulee hirveä taistelu ja pitää olla jämpti että homma pysyy lapasessa. Vaihtoehtoja ei enää ole. Jos vedän 3 30 mg nappia naamaan kerralla ei vaikutus ole enää hääppöinen, ei edes nukuta enää. Tästä tulee vuoden kestävä juttu ja aikomus on selvitä siitä kun on pakko. Älkää hyvät ihmiset alkako käyttämään pameja jos ei ole ihan pakko, niistä eroon pääseminen on tuskaisaa puuhaa ja koko ajan pillerit pyörittää päivärytmiä. Toivottakaa onnea minulle. Menen vaikka sairaalaan jos on pakko.

17

1877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkkeetön

hoitaa noi lääkkeen lopetukset katkolla! meinaan kokemusta sen verrran, että tiedän, että tollaset pitkät pudotukset himassa, ei juurikaan koskaan onnistu. mulla meni kans elämästä vuosia lääkkeen orjana ja kokeilin vaikka kuin monesti vähentää ite määrää ja joka perkeleen kerta retkahdin,en sano etteikö pystyis lopettaan omin avuin, mutta vaikeeta se on. esim. mun lääkkeiden lopetus avohoidossa ois kestäny kans vuoden, tulin ite tieni päähän ja menin laitokseen ja lääkkeet jäi pois 2 viikossa, parempi sekin kun taistella himassa vuoden ja olla kuin orpo piru lääkkeitten kans. oli tietty kauhee kynnys mennä laitokseen, mutta siellä sai olla kipee luvan kaa ja sai lääkkeitä viekkareihin ja pysty nukkuun, ainakin mää valvoin kotona yöt ku yritin vähentää lääkitystä.

Mutta, toivotan onnea ja jaksamista!

• toleen törmännyt

millä lääkkeellä se onnistui sairaalassa noin lyhyellä ajalla? En millään usko tuohon 2 viikkojuttuun. Parhaimmillaankin sairaalassa kestää 6 viikkoa vieroitus, ei millään onnistu 2 lla viikolla. Sain sellaista loiventavaa lääkettä kuin risolid jonka otan loppusuoralla avuksi, jola googlaamalla saamani tietojen mukaan on aika turhake mömmö ja kaiken lisäksi bentso myös. Minulla on nyt rautainen tahto heittää hyvästi tälle opamoxille ja julistin sodan näitä pikku nappeja vastaan. Jos en onnistu tulen hakeutumaan sairaalaan sitten kun on loppusuora käsillä. Se tässä on kurjaa että olen pakon edessä kun tolet on noussut niin ettei lääkkeen teho ole enää juuri mikään. Mutta ei minulla oikeastaan mihinkään kiire ole, joten menen hitaalla aikataululla.

• ei kiitos enää bentz
        toleen törmännyt kirjoitti:

millä lääkkeellä se onnistui sairaalassa noin lyhyellä ajalla? En millään usko tuohon 2 viikkojuttuun. Parhaimmillaankin sairaalassa kestää 6 viikkoa vieroitus, ei millään onnistu 2 lla viikolla. Sain sellaista loiventavaa lääkettä kuin risolid jonka otan loppusuoralla avuksi, jola googlaamalla saamani tietojen mukaan on aika turhake mömmö ja kaiken lisäksi bentso myös. Minulla on nyt rautainen tahto heittää hyvästi tälle opamoxille ja julistin sodan näitä pikku nappeja vastaan. Jos en onnistu tulen hakeutumaan sairaalaan sitten kun on loppusuora käsillä. Se tässä on kurjaa että olen pakon edessä kun tolet on noussut niin ettei lääkkeen teho ole enää juuri mikään. Mutta ei minulla oikeastaan mihinkään kiire ole, joten menen hitaalla aikataululla.

viikossa sairaalassa alpratsolamista, joka on todistetusti enemmän riippuvuutta aiheuttava kuin Opamox. Takana 9 käyttövuotta ja annokseni oli sairaalaan mennessä 3 mg, käyttöaikana annoksen määrä vaihteli 1-3 mg/vrk, viimeinen vuosi meni tuolla 3 mg:n vuorokausiannoksella.
        Eli kyllä se on ihan mahdollista kahdessa viikossa lopettaa se bentzo, ilman toista bentzoa siinä rinnalla, useinhan siirrytään Diapamiin tai Rivatriliin alasajon yhteydessä, itse en bentzoja halunnut.
        Mutta jokainen omalla aikataulullaan, tuli vieroitusoireita, pahojakin, mutta se oli sitten siinä, kerrasta (kahdessa viikossa) poikki koko homma.

• ed.vast
        ei kiitos enää bentz kirjoitti:

viikossa sairaalassa alpratsolamista, joka on todistetusti enemmän riippuvuutta aiheuttava kuin Opamox. Takana 9 käyttövuotta ja annokseni oli sairaalaan mennessä 3 mg, käyttöaikana annoksen määrä vaihteli 1-3 mg/vrk, viimeinen vuosi meni tuolla 3 mg:n vuorokausiannoksella.
        Eli kyllä se on ihan mahdollista kahdessa viikossa lopettaa se bentzo, ilman toista bentzoa siinä rinnalla, useinhan siirrytään Diapamiin tai Rivatriliin alasajon yhteydessä, itse en bentzoja halunnut.
        Mutta jokainen omalla aikataulullaan, tuli vieroitusoireita, pahojakin, mutta se oli sitten siinä, kerrasta (kahdessa viikossa) poikki koko homma.

siis kolmesta viikosta oli kohdallani kyse.

• jklmn
        ed.vast kirjoitti:

siis kolmesta viikosta oli kohdallani kyse.

tuo 3 mg. Söin taannoin xanoreja 5 mg eikä ne minua heilauttaneet mihinkään suuntaan, ei mitään vaikutusta. Lopetin ne seinään eikä mitään ongelmia. Kyllä opamox on yhtä koukuttava pami kuin muutkin ja vieroitus yhtä vaikea.

• lääkkeetön

Olin siis katkaisuhoidossa, samassa paikassa jossa on populaa viinan ja kaikenmaailman pillereiden ja huumeiden takia, ei siis sairaalassa. sain sellasta ku britlofex , se on siis vieroituslääke opioidi ja opiaattiriippuvaiselle, eli vaikkap panacodin ja tramalin oireisiin. sit tietty unilääkkeet ja tottahan toki pameja, katkoaika oli niin lyhyt jottei siinä kerkee tottuun bentsoihin. totta tosiaan 2vk meni, mutta ei mun oireet sinne katkolle jääny, oli aika rikki lähinnä henkisesti monta viikkoo, fyysinen kunto oli myös aivan pohjassa, mulla tosiaan oli se lääkemäärä ihan karsee(tramal 2000-6000mg/vrk) sallittu on 400mg ja näin meni siis usempi vuosi, väliin vähemmän pilsuja mutta aina kuitenkin yliannoksella. en ois koskaan uskonu että selviin parissa viikossa, oisin toki voinu jatkaa jossain kuntoutuspaikassa kuukauden, mutta se ois taas ollu lähinnä terapeuttista, ei mitään lääkkeitä siis.

Katkohan perustuu siihen että se pahin lääkeen mättäminen saatas kuriin, ei ykskään joka on vuosia käyttäny tuu terveeks 2vk katkon jälkeen, TAKAAN SEN! sit alkaa ns. jälkihoito ja se kestää ihan helvetisti pidempän ku 2vk, se on ihan miten tahtoo asian suorittaa, asian saa aika lailla pian pois katkon avulla, pari kk. ni, on jo aika lailla kunnossa, avohoidossa, kun kituuttaa ni se vuosi mennä lipsahtaa aika helppoom ja sit jos vielä lipsahtaa ni turhaa ajanhukkaa, väitän, että jokainen meistä aattelee samalla tavalla, ei kukaan ei mee ekana katkolle, varmaan yritetään lopettaa ite ja mitä on asiaan perehtyny ni aivan helvetin harva sen ittekseen tekee, oli mullakin valtava kynnys astuu laitokseen, mutta hetken oltuani olin jo sika iloinen että tein päätöksen, mieti asiaa.

Ei mullakaan ollu kiire, yritin himassa sata kertaa lopettaa varovasti, mutta ongelma oli siinä ku ne vitun myrkyt oli siinä pöydällä, laitoksessa niitä ei saa, ainahan voi häipyy, vapaaehtoinenhan se paikka on, mutta ainakin mää olin niin vitun rikki että en ois jaksanu ku sata metrii ni oisin tuupertunu, oli siis hyvä sairastaa turvallisessa paikassa, jossa ykskään ei tuominnu.

Että tällä tavalla...................

• kärppämiäs

vielä, että sinne sairaalaan, kun ei vaan marssita ja sanota, että nyt ukko tuli hoitoon!! kokemuksesta osaan varottaa sua, sairaaalat ois täynnä riippuvaisia jos sinne vois vaan kävellä, kun pahalta tuntuu, olen meinaan yrittäny ja olin aivan romu ku menin ja sain vaan muuan pillerin mukaan ja käskettiin hakeutua jonnekkin vieroituspaikkaan!!

nää vieroitus asiat pitää aina hoitaa pikku ennakoinnilla, mää odotin 3 vk laitokseen pääsyä, sinne ois meinaan muitakin menijöitä! saattaa päästä pian mutta ei kannata luottaa siihen. ja toisekseen ku puhuit että sait jotain lieventävää kamaa ni voin sanoo, että laitoksessa on ihan omat lääkkeet, läheskään kaikkii ei ees saa käyttää muualla ku laitoksessa, siks laitoshoidossa voidaan isotkin lääkepudotukset tehdä yllättävän nopeessa tahdissa, just vaikka siinä 2viikossa.

• hjklmn
        kärppämiäs kirjoitti:

vielä, että sinne sairaalaan, kun ei vaan marssita ja sanota, että nyt ukko tuli hoitoon!! kokemuksesta osaan varottaa sua, sairaaalat ois täynnä riippuvaisia jos sinne vois vaan kävellä, kun pahalta tuntuu, olen meinaan yrittäny ja olin aivan romu ku menin ja sain vaan muuan pillerin mukaan ja käskettiin hakeutua jonnekkin vieroituspaikkaan!!

nää vieroitus asiat pitää aina hoitaa pikku ennakoinnilla, mää odotin 3 vk laitokseen pääsyä, sinne ois meinaan muitakin menijöitä! saattaa päästä pian mutta ei kannata luottaa siihen. ja toisekseen ku puhuit että sait jotain lieventävää kamaa ni voin sanoo, että laitoksessa on ihan omat lääkkeet, läheskään kaikkii ei ees saa käyttää muualla ku laitoksessa, siks laitoshoidossa voidaan isotkin lääkepudotukset tehdä yllättävän nopeessa tahdissa, just vaikka siinä 2viikossa.

mihin minä pääsisin on kurja. Siellä on kielletty tietokone, tupakointi tietyllä kellonajalla ym. Henkilökunta istuu toimistossaan perseet puuduksissa eikä tee yhtikäs mitään. Siinä sitten rivissä seisotaan kun tollot kun lääkkeitä jaetaan. Olin siellä 3 päivää ja sellainen alentava sotilaskuri ei sovi minulle. Se oli nöyryyttävä kokemus.

• peter parker
        hjklmn kirjoitti:

mihin minä pääsisin on kurja. Siellä on kielletty tietokone, tupakointi tietyllä kellonajalla ym. Henkilökunta istuu toimistossaan perseet puuduksissa eikä tee yhtikäs mitään. Siinä sitten rivissä seisotaan kun tollot kun lääkkeitä jaetaan. Olin siellä 3 päivää ja sellainen alentava sotilaskuri ei sovi minulle. Se oli nöyryyttävä kokemus.

ymmärrän täysin sua, mä voin kertoo sen verran että asuin aiemmin uudellamaalla eli se vieroitus paikka ois ollu kans ihan samallainen saatanan vankila, varmaan paskalla käyntiin pitää otta hoitsu messiin , istuin kaks tuntii siellä hoitsun kopissa ja ihmettelin sitä
        touhua, karsee paikka. kaikki vaatteet pois ja pesuun ja perse paljaana kuseksia purkkiin ja hoitsu kyttää vieressä että tuleeko se pisu mulkun päästä vai kaivoiko se jätkä kusipurkin perseestä. Otin siis laukun kouraan ja sit se oli moikka! vittu mihkään vankilaan mä en jää.

paikka missä olin oli aivan loistava siinä mielessä, että siellä oli vain pari pakollista juttua päivässä ja sit oli kessukoppi ja ja pihalla sai kiskoo tupakkaa niin paljon ku sielu sieti, ja sehän sieti! oma kahvinkeitin solussa ja jääkaappiin sai omia kamoja jos tahtoi, vapaata touhua siis.
        Taitaa olla vähän siitä kii että missä päin suomee sattuu asuun, jossain päin ainoo vaihtoehto on vaan sellainen vankilan tyylinen paikka, jossain se on taas vapaampi paikka.

• jklmn
        peter parker kirjoitti:

ymmärrän täysin sua, mä voin kertoo sen verran että asuin aiemmin uudellamaalla eli se vieroitus paikka ois ollu kans ihan samallainen saatanan vankila, varmaan paskalla käyntiin pitää otta hoitsu messiin , istuin kaks tuntii siellä hoitsun kopissa ja ihmettelin sitä
        touhua, karsee paikka. kaikki vaatteet pois ja pesuun ja perse paljaana kuseksia purkkiin ja hoitsu kyttää vieressä että tuleeko se pisu mulkun päästä vai kaivoiko se jätkä kusipurkin perseestä. Otin siis laukun kouraan ja sit se oli moikka! vittu mihkään vankilaan mä en jää.

paikka missä olin oli aivan loistava siinä mielessä, että siellä oli vain pari pakollista juttua päivässä ja sit oli kessukoppi ja ja pihalla sai kiskoo tupakkaa niin paljon ku sielu sieti, ja sehän sieti! oma kahvinkeitin solussa ja jääkaappiin sai omia kamoja jos tahtoi, vapaata touhua siis.
        Taitaa olla vähän siitä kii että missä päin suomee sattuu asuun, jossain päin ainoo vaihtoehto on vaan sellainen vankilan tyylinen paikka, jossain se on taas vapaampi paikka.

jossa ensin puhallettiin alkomittariin. Sen jälkeen tutkittiin kassit - taskut ym. Sitten otettiin tavaroita pois esim kännyn laturi ym. Ensimmäisenä päivänä ei ollut kulkulupaa joten ei päässyt ulos. Se oli sellaista jonninjoutavaa oleskelua ei mitään tekemistä. Henkilökuntaa piti nöyränä pyytää jospa saisi puheenvuoron jos oli asiaa. Sitten ilmoitustaululla oli värilliset napit mikä henkilö vasta minä päivänä ja kenestä. Silloin tuntui kuin olisi lastentarhassa, kyllä oli nöyryyttävää. Ja ruokaillessa aina joku vahti mitä kukin otti lautaselleen. Otin kerran 3 kpl:llää tomaatti lohkoa ja minun käskettiin laittaa 2 pois että jää muillekkin. Voi v mikä mesta. Minua ei saa sellaiseen paikkaan kirveelläkään. Siellä oli todella laiskaa henkilökutaa jotka istuivat omissa oloissaan,eivätkä tehneet mitään jollei pyytänyt puheenvuoroa, joka oli sekin kortilla. Paska paikka tehdä lääkevieroitusta. Siksi vähennän kotona hitaasti mutta saan pössytellä ja tehdä mitä haluan.

• Aadelheidi
        jklmn kirjoitti:

jossa ensin puhallettiin alkomittariin. Sen jälkeen tutkittiin kassit - taskut ym. Sitten otettiin tavaroita pois esim kännyn laturi ym. Ensimmäisenä päivänä ei ollut kulkulupaa joten ei päässyt ulos. Se oli sellaista jonninjoutavaa oleskelua ei mitään tekemistä. Henkilökuntaa piti nöyränä pyytää jospa saisi puheenvuoron jos oli asiaa. Sitten ilmoitustaululla oli värilliset napit mikä henkilö vasta minä päivänä ja kenestä. Silloin tuntui kuin olisi lastentarhassa, kyllä oli nöyryyttävää. Ja ruokaillessa aina joku vahti mitä kukin otti lautaselleen. Otin kerran 3 kpl:llää tomaatti lohkoa ja minun käskettiin laittaa 2 pois että jää muillekkin. Voi v mikä mesta. Minua ei saa sellaiseen paikkaan kirveelläkään. Siellä oli todella laiskaa henkilökutaa jotka istuivat omissa oloissaan,eivätkä tehneet mitään jollei pyytänyt puheenvuoroa, joka oli sekin kortilla. Paska paikka tehdä lääkevieroitusta. Siksi vähennän kotona hitaasti mutta saan pössytellä ja tehdä mitä haluan.

Tätä ei moni edes usko, koska olen nainen ja vielä suht pienikokoinen.. Söin pameja ja muita bentsoja väärin noin 8 vuoden ajan. Sinä aikana toleranssi nousi niin kovaksi, että saatoin syödä kerrällä 40 telaketjua ja niistä olo oli "Ihan kiva". Pysyin tolpillani ym.. Entinen huono parisuhteeni ruokki lääkeongelmaani, mutta tavattuani uuden mieheni ja mentyäni hänen kanssaan naimisiin (lääkkeetön ja kunnollinen) päätin hankkia apua. Marssin lääkärin puheille ja kerroin totuuden mukaisesti kuinka paljon söin kerralla rauhoittavia lääkkeitä tai kuinka monta lyricalevyä meni aamupalaksi. Lääkäri otti asiani vakavissaan. Sanoi kyllä, että minun ei niillä määrillä pitäisi olla enää edes hengissä, joten tunnen olevani onnekas! Reilu vuosi sitten sain lähetteen järvenpään sosiaalisairaalaan bentsovieroitukseen. Vieroitus aloitettiin 90 mg diapamia/pvä. (olin järvenpäässä 3 kuukautta) Nyt, reilu vuoden jälkeen olen siinä pisteessä, että diapamia menee 3 mg päivässä. Aina kahden viikon välein pudotetaan yhdellä mg:lla, eli kohta ollaan nollilla. Viimeiset tiputukset tosin ovat psyykkisestikin todella raskaita. Koko vuosi on ollut suorastaan helvetillinen, mutta uskon, että lopputulos on todellakin sen arvoinen!
        Tsemppiä kaikille vieroittautujille!

• karvamaha
        Aadelheidi kirjoitti:

Tätä ei moni edes usko, koska olen nainen ja vielä suht pienikokoinen.. Söin pameja ja muita bentsoja väärin noin 8 vuoden ajan. Sinä aikana toleranssi nousi niin kovaksi, että saatoin syödä kerrällä 40 telaketjua ja niistä olo oli "Ihan kiva". Pysyin tolpillani ym.. Entinen huono parisuhteeni ruokki lääkeongelmaani, mutta tavattuani uuden mieheni ja mentyäni hänen kanssaan naimisiin (lääkkeetön ja kunnollinen) päätin hankkia apua. Marssin lääkärin puheille ja kerroin totuuden mukaisesti kuinka paljon söin kerralla rauhoittavia lääkkeitä tai kuinka monta lyricalevyä meni aamupalaksi. Lääkäri otti asiani vakavissaan. Sanoi kyllä, että minun ei niillä määrillä pitäisi olla enää edes hengissä, joten tunnen olevani onnekas! Reilu vuosi sitten sain lähetteen järvenpään sosiaalisairaalaan bentsovieroitukseen. Vieroitus aloitettiin 90 mg diapamia/pvä. (olin järvenpäässä 3 kuukautta) Nyt, reilu vuoden jälkeen olen siinä pisteessä, että diapamia menee 3 mg päivässä. Aina kahden viikon välein pudotetaan yhdellä mg:lla, eli kohta ollaan nollilla. Viimeiset tiputukset tosin ovat psyykkisestikin todella raskaita. Koko vuosi on ollut suorastaan helvetillinen, mutta uskon, että lopputulos on todellakin sen arvoinen!

mää uskon, on uskomatonta mitä ihmiskeho kestää. määkin söin tramaleita monta vuotta tappavaa annosta, 10 krt annos oli sellainen keskiverto satsi, ois varmaan noussu vielä paljo korkeemmaks jos en ois ajoissa hankkinu apuu, pahimmat satsit per/pv oli liki 20kertasia ja sallittu määrä on se 400mg, joten siitä kun laskee että missä mentiin ni ihme että nyt henki pihisee, oon nyt siis täysin kuivilla. kyllä tossa 8v vuodessa ehtii tolet kasvaa jos ottaa "miehen"annosta.

• puhua
        Aadelheidi kirjoitti:

Soopaa tuon lyrican syömisestä, lyricaa ei myydä levyissä vaan 150kpl lasipurkeissa, tiedän sen kun olen saanut niitä neurologisen sairauden vuoksi.

• jklmn

• Lyrican käyttäjä
        puhua kirjoitti:

Soopaa tuon lyrican syömisestä, lyricaa ei myydä levyissä vaan 150kpl lasipurkeissa, tiedän sen kun olen saanut niitä neurologisen sairauden vuoksi.

oikein on, ei ainakaan Lyrica, sillä se tosiaan on FOLIOPAKKAUKSESSA, ei missään lasipurkissa!

LYRICA
        Reseptivalmiste Pfizer Oy
        Vaikuttavat aineet Pregabaliini.
        Hintatiedot (09.10.2009) ja pakkauskoot Korvatta-
        vuus Vastaavat
        valmisteet
        kapseli, kova 300 mg 14 fol 38.39€ 2.74€/kpl Ye substitution-group
        kapseli, kova 150 mg 14 fol 26.34€ 1.88€/kpl Ye substitution-group
        kapseli, kova 75 mg 56 fol 66.23€ 1.18€/kpl Ye substitution-group
        kapseli, kova 150 mg 56 fol 98.57€ 1.76€/kpl Ye substitution-group
        kapseli, kova 75 mg 14 fol 17.72€ 1.27€/kpl Ye substitution-group
        kapseli, kova 300 mg 56 fol 143.36€ 2.56€/kpl Ye substitution-group
        kapseli, kova 25 mg 56 fol 25.67€ 0.46€/kpl Ye substitution-group
        kapseli, kova 225 mg 56 fol 118.71€ 2.12€/kpl Ye

• ed.v
        puhua kirjoitti:

Ettei sinulla vain olisi Rivatril-bentzoa? 0,5 mg. Siinä kun löytyy pakkauskoko 150 kpl ja käytetään mm. es.vapinaan ym. neurologisiin tiloihin.

• msk123
        puhua kirjoitti:

on just vahvimat levyissä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      6186
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      24
      3666
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      168
      2848
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      29
      2760
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1714
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1602
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      148
      1561
    8. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      9
      1533
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1268
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      21
      1162
    Aihe