Olemme ilmoittaneet vanhan äitini ASML:n Robinson-rekisterin puhelinmyyntikieltolistalle, joka onkin toiminut kohtuullisen hyvin. Äitiäni häirittiin toistuvasti puhelinsoitoin ja saatiin ostamaan valtavat määrät kaikkea tarpeetonta. Teimme yhdessä äidin kanssa päätöksen, jota emme ole katuneet, rekisteriin liittymisestä ja kolmen vuoden sopimus on yhä voimassa. Kieltolistalla oleminen on maksutonta ja erittäin tarpeellinen ja hyvä mahdollisuus välttyä puhelinmyyntiterrorilta.
Nyt äidille oli soitettu Suomen Markkinointiturva Oy:stä ja myyty hänelle sama palvelu maksullisena, 19:90 euroa/v. Ilmeisesti tämä firma ei kunnioita ASML:n Robinson-rekisteriä, koska toimii itse sen vastaisesti myydessään tätä samaa palvelua. Aika näppärää, koska puhelinnumerot, joihin ei saa soittaa, saadaankin näppärästi juuri tästä samaisesta kieltolistasta, joihin siis he soittavat. Pöyristyttävää!
Eikö tällaista ihmisten rahastusfirmaa saada jotenkin kuriin!
Puhelinmyyntikiellolla rahastetaan puhelinmyynnillä!
14
2862
Vastaukset
- pekku3
kirjoitus näyttää olevan jonkin robinson tai asml jäsenyrityksen kirjoittamaa puppua ja potaskaa- todella haiseva kirjoitus!
asml on suomen suurimpien yritysten etujen ajajaliitto, minkä tarkoituksena on lisätä kyseisten yritysten myyntiä, markkinoinnin tehoa jne. robinson on asml:n itsesääntelyä eikä lakiin perustuvaa suoramarkkinoin kieltämistä.
asml:n mainostajien on turha puhua mitään suoramarkkinointikieltojen kunnioittamisesta.- EvaP
Tottakai Robinson toimii, koska sen avulla vältetään turhat puhelinsoitot sellaisille asiakkaille, jotka eivät soittoja halua. Robinsonilla ja suoramarkkinoinnin kieltäjällä on yhteinen intressi.
Suomen Markkinointiturva Oy on löytänyt rahastussammon samoista henkilöistä ja palvelusta kuin Robinson. Ainut ero on vain se, että Markkinointiturva veloittaa tästä ja Robinson ei. Suomen Markkinointiturva ilmeisesti hankkii asiakkaatkin Robinsonin listoilta. He myyvät siis palveluaan puhelimitse niille, jotka ovat jo kieltäneet markkinointisoitot. - poon
EvaP kirjoitti:
Tottakai Robinson toimii, koska sen avulla vältetään turhat puhelinsoitot sellaisille asiakkaille, jotka eivät soittoja halua. Robinsonilla ja suoramarkkinoinnin kieltäjällä on yhteinen intressi.
Suomen Markkinointiturva Oy on löytänyt rahastussammon samoista henkilöistä ja palvelusta kuin Robinson. Ainut ero on vain se, että Markkinointiturva veloittaa tästä ja Robinson ei. Suomen Markkinointiturva ilmeisesti hankkii asiakkaatkin Robinsonin listoilta. He myyvät siis palveluaan puhelimitse niille, jotka ovat jo kieltäneet markkinointisoitot.Katsokaa INOAn yritystiedoista, keitä on näiden puhelinmyyntiä harrastavien yhtiöiden takana.
Suomen Markkinointiturva Oy, 030303.fi ja 02100,fi palvelut ovat samojen henkilöiden operoimia.
Hyvä business, ensin hermostutetaan asiakkaat tarjoamalla väkisin verkkopalveluja ja sitten, kun se homma ei onnistu, tarjotaan soittokieltoa - takuuvarmaa tuloa -tosin arveluttavin keinoin.
Välttäkää ainakin:
030303.fi
02100.fi
soittokielto.fi
- robinsonisti
No ei muuta kuin peruuttamaan kyseistä "palvelua". Mitään ongelmaahan ei ole, jos 14 vrk puhelinmyynnissä käytössä oleva lakisääteinen "palautusaika" ei ole vielä kulunut. Mutta vaikka olisikin, riitauttaisin kyllä tuollaisen myynnin vaikka yrityksen toimitusjohtajalle asti. Perusteena voitte käyttää sitä, että äidilläsi jo on markkinointikielto ollut (ja hänen yhteystietonsa ilmeisesti saatu sitä kautta, koska ainakaan minun järkeeni ei mene, että Robinson-listalaisten tietoja voisi myydä markkinointia varten). Se, että hänellä on ollut markkinointikielto jo ennestään, pitäisi osoittaa, ettei hänelle tosiaankaan fiksujen firmojen pitäisi myydä yhtään mitään, markkinointikieltoa tietysti kaikkein vähiten. Minä pistäisin reklamaatiota menemään sekä kyseiseen yritykseen että ASML:oon, koska kyseinen firma toimii "pelin hengen" vastaisesti (jos on liiton jäsen ja saa sitä kautta listalaisten tietoja).
Ja viimeiseen kysymykseesi, ei tuollaisia firmoja saada kuriin millään pakotetoimilla, ei kaikenkattavia lakeja pystytä säätämään. Mutta asiakkaiden valitukset, mahdollisimman äänekkäät ja tosiaan esim. ASML:oon saakka, niillä on pidemmän päälle vaikutusta.
Ja sitten vielä, kannattaa teroittaa äidillesi, että ihan mikä tahansa myyntipuhelu, joka hänelle tulee, niihin aina vain vastaus "minulla on markkinointikielto". Jos ei tyrkytys sillä lopu, niin sitten luuri kiinni.- uiuiaiaiaiaiui
Jos ihmiset on niin tyhmiä, että maksaa turhasta, niin turha siitä on puhelinmyyjiä syyttää. Mikään yritys ei menesty, jos ei se tee voittoa, ja näköjään ko. yritys joka tarjoaa markkinointiestoja tekee rahaa, koska on vieläkin toiminnassa.
Joskus musta muutenkin tuntuu, että negatiivinen asenne puhelinmyyntiä kohtaan johtuu valtaosan negatiivisesta asenteesta siihen, joka taas kumpuaa siitä yleisestä negatiivisesta asenteesta. Itse mä henk. koht jopa tykkään myyntisoitoista, lehdistä saa hyvät tarjoukset, ja joskus kaikkea jännää ja eriskummalistakin kaupataan. Jos ei oo kiinnostunut, voi aina sanoa ei kiitos, tai vaikka jättää vastaamatta numeroihin joita ei puhelimen muistista löydy. - robinsonisti
uiuiaiaiaiaiui kirjoitti:
Jos ihmiset on niin tyhmiä, että maksaa turhasta, niin turha siitä on puhelinmyyjiä syyttää. Mikään yritys ei menesty, jos ei se tee voittoa, ja näköjään ko. yritys joka tarjoaa markkinointiestoja tekee rahaa, koska on vieläkin toiminnassa.
Joskus musta muutenkin tuntuu, että negatiivinen asenne puhelinmyyntiä kohtaan johtuu valtaosan negatiivisesta asenteesta siihen, joka taas kumpuaa siitä yleisestä negatiivisesta asenteesta. Itse mä henk. koht jopa tykkään myyntisoitoista, lehdistä saa hyvät tarjoukset, ja joskus kaikkea jännää ja eriskummalistakin kaupataan. Jos ei oo kiinnostunut, voi aina sanoa ei kiitos, tai vaikka jättää vastaamatta numeroihin joita ei puhelimen muistista löydy.Periaatteessa olen kanssasi samaa mieltä. Mutta vanhukset ovat eri asia, sillä heidän joukossaan on monia, jotka eivät todellakaan käsitä, että heille myydään jotain. Tai eivät käsitä, että huippuhalvan kertatarjouksen takana onkin sitoutuminen kestotilaukseen. Tai kuten aloittajan äidin tapauksessa, että heille myydään jotain, mitä heillä jo on. Itse asiassa samanlaisia vaikeuksia voi olla nuoremmillakin, sillä ihmisillä voi olla sairauksia, jotka vaikuttavat ajattelun kirkkauteen. Esim. aivoinfarkti on sellainen sairaus, että se voi tehdä terävästä tyypistä hiukan hitaamman puoleisen mitä tulee järjenjuoksun sukkeluuteen. Sellainen ihminen ei aina edes tajua, että hänelle myydään jotain, joten miten hän osaisi mukavia jutustelevalle soittajalle sanoa "ei kiitos".
Olet oikeassa, että vika ei ole puhelinmyyjissä, jotka eivät tietenkään soittaessaan voi tietää, kenellä polla leikkaa hiukan hitaammin kuin keskivertotyypillä. Mutta siitä ei aloittajan jutussa ollut kyse, vaan siitä, että joku firma on keksinyt ruveta rahastamaan ihmisiä myymällä heille kovaan hintaan sellaista, mikä heillä jo on yhden puhelun hinnalla hankittuna - puhelinmyyntikieltoa. Ja se on aika härskiä, ja sitä voi firman suuntaan minusta käyttää perusteena mokoman "palvelun" perumiseksi varsinkin, jos on myyty vanhukselle, joka ei ehkä ole tosiaan käsittänyt, mitä hänelle myydään. Sinä voit tykätä myyntisoitoista ja olla sitä mieltä, että kaikki on jees ja pärjätä niidenkin soittajien kanssa, joiden tuote ei kiinnosta. Mutta joku toinen voi olla eri mieltä ja ihan aiheesta, olematta mitenkään "perusnegatiivinen". Maailma kun ei ole mustavalkoinen. - sanoi
Joskus musta muutenkin tuntuu, että negatiivinen asenne puhelinmyyntiä kohtaan johtuu valtaosan negatiivisesta asenteesta siihen, joka taas kumpuaa siitä yleisestä negatiivisesta asenteesta. Itse mä henk. koht jopa tykkään myyntisoitoista, lehdistä saa hyvät tarjoukset, ja joskus kaikkea jännää ja eriskummalistakin kaupataan. Jos ei oo kiinnostunut, voi aina sanoa ei kiitos, tai vaikka jättää vastaamatta numeroihin joita ei puhelimen muistista löydy.Negatiivinen asenne puhelinmyyntiä kohtaan johtuu paljolti siitä kun kaupataan sellaista mitä ei ikinä tarvitse.Ja vielä usein kaiken lisäksi vääristellään myynti asiat eli väärää tietoa.
Parempaakin tekoa on kuin kuunnella epämääräistä selittelyä asian vierestä vaikka myynti onkin pääasiana.Miksei sanota suoraan että ollaan kaupittelemassa lehtiä tai muuta krääsää.
Kierretään asiaa kuin poliitikko paljon pulinaa vähän asiaa. - No Thanx
sanoi kirjoitti:
Negatiivinen asenne puhelinmyyntiä kohtaan johtuu paljolti siitä kun kaupataan sellaista mitä ei ikinä tarvitse.Ja vielä usein kaiken lisäksi vääristellään myynti asiat eli väärää tietoa.
Parempaakin tekoa on kuin kuunnella epämääräistä selittelyä asian vierestä vaikka myynti onkin pääasiana.Miksei sanota suoraan että ollaan kaupittelemassa lehtiä tai muuta krääsää.
Kierretään asiaa kuin poliitikko paljon pulinaa vähän asiaa.Sain äsken puhelun, jossa tuota puhelinmyyntikieltoa kaupattiin. Hyvin sälli sitä markkinoi "haluatko välttyä puhelinmyyjien soitoilta, me hoidamme sen puolestasi. Ilmoita vain meille tietosi..." Lopuksi sitten tuli se pihvi eli maksaa sen 19,90 €/v. Ja saa maksaa "kätevästi" vuoden kerrallaan. Aiheen ympäriltä oli joskus duunissa huumoria heitetty ja nyt sitten joku on lähtenyt rahastuslinjalle. Ja ihan varmasti löytyy asiakkaita. Jos oikein härskisti homman hoitavat, niin pistävät minunkin numeron vähäksi aikaa tehomyynnin kohteeksi ja soittavat sitten kuukauden päästä uudestaan.
Se, mikä meni harhaanjohtamisen puolelle, oli palvelun toimivuus. Eivät pysty lupaamaan 100% estoa puhelinmyynnille, koska ei kaikki puhelinmyyntifirmat välttämättä noudata noita listoja. Ja jos omat yhteystiedot on annettu vanhan lehtitilauksen, arvontaan osallistumisen tms. kautta, niin takuulla tulee jatkossakin puheluita. Toimii siten yhtä hyvin (eli huonosti) kuin tuo Robinson. Mutta jos puhelut vähenevät edes vähän, niin saattaahan osa asiakkaista olla ihan tyytyväisiä. - Rausku123
No Thanx kirjoitti:
Sain äsken puhelun, jossa tuota puhelinmyyntikieltoa kaupattiin. Hyvin sälli sitä markkinoi "haluatko välttyä puhelinmyyjien soitoilta, me hoidamme sen puolestasi. Ilmoita vain meille tietosi..." Lopuksi sitten tuli se pihvi eli maksaa sen 19,90 €/v. Ja saa maksaa "kätevästi" vuoden kerrallaan. Aiheen ympäriltä oli joskus duunissa huumoria heitetty ja nyt sitten joku on lähtenyt rahastuslinjalle. Ja ihan varmasti löytyy asiakkaita. Jos oikein härskisti homman hoitavat, niin pistävät minunkin numeron vähäksi aikaa tehomyynnin kohteeksi ja soittavat sitten kuukauden päästä uudestaan.
Se, mikä meni harhaanjohtamisen puolelle, oli palvelun toimivuus. Eivät pysty lupaamaan 100% estoa puhelinmyynnille, koska ei kaikki puhelinmyyntifirmat välttämättä noudata noita listoja. Ja jos omat yhteystiedot on annettu vanhan lehtitilauksen, arvontaan osallistumisen tms. kautta, niin takuulla tulee jatkossakin puheluita. Toimii siten yhtä hyvin (eli huonosti) kuin tuo Robinson. Mutta jos puhelut vähenevät edes vähän, niin saattaahan osa asiakkaista olla ihan tyytyväisiä.Meidän firmalle tuli lista ihmisistä joille ei saisi soittaa. Ongelma on vaan siinä, että listassa on vain nimi ja numero ja meidän järjestelmään ei pysty laittamaan estoa, ellei ole asiakastietoja ja sitä varten tarvitaan osoite.
- olivia mikä lie
Joskus musta muutenkin tuntuu, että negatiivinen asenne puhelinmyyntiä kohtaan johtuu valtaosan negatiivisesta asenteesta siihen, joka taas kumpuaa siitä yleisestä negatiivisesta asenteesta. Itse mä henk. koht jopa tykkään myyntisoitoista, lehdistä saa hyvät tarjoukset, ja joskus kaikkea jännää ja eriskummalistakin kaupataan. Jos ei oo kiinnostunut, voi aina sanoa ei kiitos, tai vaikka jättää vastaamatta numeroihin joita ei puhelimen muistista löydy.Puhelinmyyjien pitäisi hankkia elämä , oikeaa työtä.
Jos sinä , jotkut eivät osaa itse soittaa ja tilata tuotteita,lehtiä tai ostaa niitä suoraan niin on aika uusavutonta toimintaa.
Puhelinmyyjät tyrkyttävät kaikenlaista epämääräistä roskaa , provisioiden toivossa ja monet käyttävät vanhusten heikkoutta hyväksi,myydään tarpeetonta tavaraa kun vanhus ei oikein ymmärrä edes mistä on kysymys.Näin se vaan on.
Yksi ratkaisu on salainen puhelin-numero,numero vain lähipiirin käyttöön.
Se toimii parhaiten.
Lisäksi kannattaa tehdä markkinointikielto väestörekisterikeskukseen. - cwire81
olivia mikä lie kirjoitti:
Puhelinmyyjien pitäisi hankkia elämä , oikeaa työtä.
Jos sinä , jotkut eivät osaa itse soittaa ja tilata tuotteita,lehtiä tai ostaa niitä suoraan niin on aika uusavutonta toimintaa.
Puhelinmyyjät tyrkyttävät kaikenlaista epämääräistä roskaa , provisioiden toivossa ja monet käyttävät vanhusten heikkoutta hyväksi,myydään tarpeetonta tavaraa kun vanhus ei oikein ymmärrä edes mistä on kysymys.Näin se vaan on.
Yksi ratkaisu on salainen puhelin-numero,numero vain lähipiirin käyttöön.
Se toimii parhaiten.
Lisäksi kannattaa tehdä markkinointikielto väestörekisterikeskukseen.http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asiointi_ja_lomakkeet/lomakkeet/maist_vrk4_90/index.html
- selkokielellä
cwire81 kirjoitti:
http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asiointi_ja_lomakkeet/lomakkeet/maist_vrk4_90/index.html
Rikollista toimintaa ja humpuukia. Vanhoihin ja vajaan käsityskyvyn omaaviin ihmisiin menee kaikki tällainen täydestä, eli siinä tämän yritystoiminnan ydin. Eli haistakaa paska tällaisen pyörittäjät.
- Häiritty
Suomi-Energia häiritsi minua jo kolmannen kerran vuoden sisään sähkösopimuksillaan vaikka minulla on suoramarkkinointikielto. Todella ärsyttävää. Liekö sama firma (Suomen Energiayhtiö) mistä kerrotaan täällä? http://keskustelu.suomi24.fi/node/1846378 ja täällä http://www.tarkkamarkka.com/blogi/2009/06/suomen-energiayhtio-huijaus/ ?
Toisaalta on olemassa tällainen yhtiö: www.energiasuomi.fi, mutta ei "Suomi Energia" -yritystä ollenkaan, edes kaupparekisteristä hakemalla ytj:n sivuilta. http://www.ytj.fi/yrityshaku.aspx?path=1547;1631;1678&kielikoodi=1 - ...
"Suoramarkkinointikielto - Voit kieltää jokaista erikseen soittavaa puhelinmyyntiyritystä soittamasta sinulle. Tämä kielto on henkilökohtainen ja elinikäinen."
http://www.puhelinmyyja.info/suoramarkkinointikielto/
Robinson palvelu toimii kyllä.
http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275