AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  /  / Suomen Energiayhtiö Oy

Suomen Energiayhtiö Oy

477 Vastausta 196 946 Lukukertaa
Suomen Energiayhtiö Oy
Onko kukaan kuullut kyseisestä yhtiöstä??
Soittivat sieltä minulle ja lupasivat sähköä 7% halvemmalla mitä halvin kilpailija. Onko kokemuksia??
yhtiön nettisivut: www.energiayhtio.fi

Nyt löytyy

Näyttäisi olevan osapuolena, ainakin nyt.

Olen tyytyväinen

Soittivat minulle kännykkään (joka tuntui "erilaiselta" aluksi), solmin puhelimessa sopimuksen ja sain kirjallisen tilausvahvistuksen kotiin. Kaikki luvatut ehdot pitivät paikkansa. Tein toistaiseksi voimassaolevan sopparin, joten minulla on joka tapauksessa 2 vkon irtisanomisaika/sähköntoimittajan vaihtoaika. Yhtiö on siis halvempi kuin paikallinen sähkötoimittajani (Fortum). Tärkeimpänä pidin sitä, että firma seurailee automaattisesti paikallisen sähköyhtiön hintoja, ja pysyy halvempana. Lisäksi minulle soittaneella naishenkilöllä oli seksikäs ääni!

Suomen energiayhtiöstä

Tosiaan olen ollut töissä puhelin myyjänä ja kaupannut kyseisen yrityksen sähköä. Vaikuttivat mielestäni hyvin asialliselle ja hyvälle yhtiölle ja olin valmis vaihtamaan omankin sopimuksen heille. viikon töissä oltuani alkoi kyllä koko homman todellinen luonne paljastua ja minulle riitti! tosiaan!! kamalaa huijausta koko homma! älkää ostako heiltä! irtisanoin itseni saman tien kun ymmärsin että ehdullista sähköä siinä riittää ehkä puolivuotta kunnes hinta takuu loppuu jonka jälkeen hinnat nousevat ROIMASTI!!

Totta kyllä on että myyvätn vain toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia eli sen puoleen hinnan nousta ei voi valittaa!

JOS OLET ASIAKAS!!!!!!!! SANO SOPIMUKSESI IRTI HETI! ENNEN KUIN RAHASTAVAT LIIKAA!!!!!!

Luulisi minunkin puolustelevan heitä kun töissä olen heille ollut mutta noin häikelemättömästi kun he nuo kaupat tekevät ja siitä seuraavat hinnankorotukset ja asiakkaille sepittäminen on jo niin törkeää että mietin miten ne myyjät oikeen yönsä nukkuu!

Itsekkin myyjä

On todella hyvä että Suomen Energia Yhtiö tarjoaa edullista sähköä ja ihmiset kiinnittää huomiota sähkönsä hintoihin.Voihan se paikallinen toimittajakin nostaa hintojansa. Sähkön hinta on hyvä tarkistaa vähintään puolen vuoden välein ja jos löytää edullisemman niin sopimuksesta pääsee eroon 14 päivän irtisanomisajalla. Itse nukun tosi hyvin kun tiedän myyneeni ympäristöystävällistä sähköä josta olisin valmis maksamaan enemmänkin.

REHELLISIÄ yhtiöitä

Itse kävisin kilpailuttamassa sähköni paikassa, jossa on ainoastaan rehellisiä toimijoita: http://tinyurl.com/halvin-sahkoyhtio

En ainakaan tekisi sopimusta heti puhelimessa, ennen kuin katson tuolta, että onko joku muu HALVEMPI.
Sä et ole tainnut ihan pohjallisesti perehtyä siihen yhtiöön....viikko ei riitä perehtyä totaallisesti siihen yritykseen ja mikä on todellista. kaikki yhtiöt nostaa hintoja, jotka määräytyvät pörssin mukaan. Eli siis ei ainoastaan SEY....jos vertaat hintoja, SEY.llä on ollut jo aika pitkään edullisin sähkö ja uskon että se pystyy tosiaan kilpailuttamaan muita sähköyhtiöitä siinä missä Fortumkin ja muut yhtiöt.

Vedättivät minuakin?

Minäkin menin tuohon puhelinmyyntihalpaan, harmittaa. Tosin, en ole saanut SEY:ltä vielä yhtään laskua, vaan ainoastaan samanlaisen Hgin energian laskun kuin ennenkin. En tiedä, onko vaihtoa tapahtunutkaan, ja nyt yritän perua koko homman.

En ole SEY:lle vielä ehtinyt soittaa, eivätkä vielä ole vastanneet meiliin.

Olin puhelun saadessani jo tehnyt suoramarkkinointikiellon, mutta se ei ollut alkanut toimia kaikilta osin, ja väsyksissä töissä menin sortumaan tohon juttuun.

V-tuttaa, mitä sotkua tästä nyt seuraa. Kenties mulla nyt 2 sopparia voimassa??? Mutta joo, mäkin otan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä tarvittessa sitten.
minä tein sopimuksen tämän yhtiönkanssa,, 3kk kuluttua sähkönhinta nousi 36%
sanoin irti sopimuksen ja yhtiö jäi maksamaan minulle ennakkona perittyä sähkölaskua,, puolivutta on yritetty periä takaisin mutta yhtiöön ei saa mitään yhteyttä,, otin yhteyttä kuluttajasujaan mutta ei auta rahoja vaan ei tule tilille,,
älkää tehkö sen kanssa ???????? on kuulemma tehnyt monelle saman!
marketenergia on kai saamaa yhtiötä ainakin samoja työntekiöitä sen palveluksessa!
Ei pidä paikkaansa.
Tottakai sulle tulee kaksi laskua ku sähkön siirto pysyy samana ku se on monopoli. ja sen puhelu jälkee kahe viiko sisällä tulee paperit..
Vanhaa tietoa!!! 5% erotus pysyy kahdenkin vuoden määräaikaisella.
Minulle tarjottiin puhelimitse tänään 9.12.2011 kyseistä sähkösopimusta Suomen Energiayhtiöltä. Kuulosti hyvältä joten sanoin ok. Myyjä esitteli itsensä Suviksi. Mut kun aloin tivata sukunimeä, tyttö hiiltyi eikä suostunut kertomaan edes nimeään vaan totesi mitä te sillä tiedolla teette. silloin tuntui ettei kaikki ole ok. Joten aion sanoa irti vahvarin tultua. Itse teen myös myyntityötä. Jos tekee rehellistä kauppaa voi kertoa myös koko nimensä.

Vieläkö olet tyytyväinen

Joko sinä olet saanut laskun missä kilowattitunti maksaa 8,4 senttiä. Vieläkö olet tyytyväinen?

2007

aika vanhentunutta tekstiä täällä. Tiedän että suomen energiayhtiöitten hintatakuun jälkeen alkaa mennä suoraan pörssihinnan mukaisesti. Ja se on hiukan 5s pintaan tällä hetkellä. Ja kun näitä halpaenergiyhtiöitä täällä haukutaan mietityttää miksei kenellekään ole isompien firmojen toiminnasta kuten fortum mitään sanomista, ainiin..valtiohan omistaa osan fortumia ja ärähtää isolla kädellä nettikirjoituksista. Eli sensuuri ärähtää alle 24h:ssa... Maksakaa vaan fortumille että maahanmuuttajat (ei tietenkään kaikki osa rehtiä ja mukavaa porukkaa:) saavat enemmän tukia siitä että he tulevat tänne tekemään rikoksia... ihan sama mitä tuette mutta mieluiten pienempiä firmoja!

Vielläkö tyytyväinen

Et ole varmaa seurannu laskujesi hinnan kehitystä.Ihmettelen miten voi näillä hinnoilla olla tyytyväinen.
Mulle tuli sopimuspaperit kotiin syyskuussa ja lokakuun sähköt oli ilmaset.
Nyt näytti sähkönhinta oleva 6,43 senttiä. Halvempi kuin ennen Lahen energialla.

VAROKAA TÄTÄ YHTIÖTÄ

ÄLKÄÄ MAKSAKO SAAMIANNE SOVITTUA SUUREMPIA SÄHKÖLASKUJA. Esim luvattu 4,9 senttiä kwt ja laskutettu 8,42 senttiä kwt. Ottakaa yhteyttä alueenne kuluttaja-asiamieheen. Tässä maassa on selkeät lait mitkä säätelevät kaupan käyntiä, tämä firma ei vain vielä tiedä sitä. VAROKAA TÄTÄ YHTIÖTÄ!

Kiitos vinkistä

Kiitos vinkistä!
Hyvä kun jaatte kokemuksenne netissä, ei kaikkien tarvitse tulla huijatuiksi. En varmasti tee sopimusta.

Määräaikainen sopimus

Mielenkiintoista juttua täällä.

Itse oon muuttamassa uuteen osoitteeseen ja vanhassa oli kanssa kyseisen puulaakin soppari, ei sentään "määris".

Nyt uuteen saisin vuoden määräaikaisella sopparilla sähkön 5.98 snt/kwh, joka ilmeisen halpa on. Tällaisessa sopparissa hinta kuitenkin säilyy vuoden verran muuttumattomana, joten kuulostais siinä mielessä ihan rehdiltä kaupalta, mutta onkos näin kuitenkaan?

Tähän on turha tuputtaa vaan vastausta "huijareita ne on, älkää uskoko mitään mitä ne sanoo", mua kiinnostaa vain faktat ja johonkin perustuvat väitteet. Määräaikainen vaikuttaa olevan kuitenkin molemminpuolinen diili, mihin mielellään lähtee jos saa edullista. Sama se mulle mistä se valo lamppuun tulee, kunhan tulee.

Just

Täällä on todella mielenkiintoista juttua.

Paikallinen toimittaja tarjoaa omalla paikkakunnallani kahden vuoden määräaikaisessa sopimuksessa sähkön hinnaksi 5,40 snt/kWh. Kyseessä siis kahden vuoden sopimus. Tällaisessa sopimuksessa hinta kuitenkin säilyy kahden vuoden verran muuttumattomana, joten kuulostais siinä mielessä ihan rehdiltä kaupalta.

Sähkönsiirrosta perittävä perusmaksu on Petterillä "ihan kiva". Paikallisen toimittajan perusmaksu kahden vuoden määräaikaisessa sopimuksessa on 2,20 euroa/kk. Petterillä toistaiseksi voimassa olevassa sopimuksessa oli perusmaksu 3,78 euroa/kk. Petterillä on siis tässä tapauksessa "vain" noin 72 prosenttia korkeampi perusmaksu.

Sain Petteriltä tarjouksen määräaikaisesta sopimuksesta, jossa sähkönhinta oli korkeampi kuin paikallisen toimittajan tarjoama hinta. Tarjous ei maininnut, että määräaikaisen sopimuksen tekeminen vaikuttaisi mitenkään perusmaksuun.

Miksiköhän Suomen energiayhtiö on herättänyt paljon keskustelua televisiota myöten, eikä mitenkään positiivisessa mielessä. Melko outoa, sillä onhan Petterillä hyvät ja rehelliset periaatteet. Vai mitä?

Ei määristä eikä toistaiseksi

Tein vuoden määräaikaisen sopimuksen tämän ruotsalaisen yhtiön kanssa. Oli sovittu että hinta on 7% halvempi kuin fortumin ykkönen(puhelimessa sovittiin, sopimuksessa näitä tietoja ei ollut). Kun sopimukseni hinta nousi 8.42 senttiä kwt(samaan aikaan fortum noin 5,5 senttiä kwt), soitin ja kysyin asiasta. Pitkän jonottamisen jälkeen virkailija kertoi, että hintani oli noussut koska sopimukseni oli toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Eivät kuulemma ole edes myyneet määräaikaisia sopimuksia! Hups! Oma virheeni, myönnän, epämääräisten yritysten kanssa ei pidä tehdä sopimuksia. Olen päässyt irti sopimuksestani ja nyt kaksi-aikasähköllä iltasauna lämpiää hintaan 3,59 senttiä kwt.

määräaikainen sopimus

tiedätkö mihin se määräaikaisuus perustuu??? sulla ei määräaikaisuudes ole mahdollisuus saada se sähkö halvemmalla jos hinta laskee alle sen mihin olet sitoutunut. kaikki tietää kuinka paljon pörssi elää....kuukausittain hinnat vaihtelee talouden mukaan. olisitko tyytyväinen jos vuoden maksat se 5.98 snt/Kwh, jos saman yhtiön hinnat ovat laskeneet sun määräaikaisuuden aikana 4.70 snt/kwh??? Se on totta että sitovat diilit on syvältä ja loppujen lopuksi se on asiakas joka aina maksaa ylimääräistä. ELI KANNATTAA KILPAILUTTAA AINA KUN MAHDOLLISTA eikä mollata

TODELLA VAROKAA

Tämä yhtiö ei noudata mitään Suomen lainsäädäntöä. Minullekin ensin hinta oli 4,85sent/kwh, olin ollut asiakkaana kaksiviikkoa tässä firmassa niin kirje tuli kotiin että hinta nousee ensikuussa 8,16sent/kwh. Sanoin sopimuksen irti välittömästi, ei tehonnut lasku tuli joka oli ajalta jolloin sopimuksemme ei pitäisi olla enään voimassa kun irtisanomisaika pitäisi olla 14 vrk. Olen ollut yhteydessä kyseiseen firmaan ja tiedustellut irtsanomista, vastaus on ollut asiaa harkitaan, eli 14vrk. joka on sopimuksessa ei tämän firman kanssa pidä paikkaansa. Asiaani hoitaa nytten kuluttaja virkailija, saa nähdä vaikuttaako mitään. Älkää vain vahingossa tehkö sopimusta näiden kanssa.

Mistä sinä luvut vedit, Hatustako ?

"luvattu 4,9 senttiä kwt ja laskutettu 8,42 senttiä kwt"

ihme, tuo ensimmäinen oli sama kun meilläkin
kyllä meidän on laskutettu aina 4,9 mukaan ja mittarinkin olen itse tarkistanut että numerot pitävät paikkaansa,
,

Tosiasiaa

Olen Fortumin alueella ja vaihdoin syksyllä Suomen Energiayhtiö Oy:n sopimukseen a olen tyytyväinen vaihtoon koska hintani on edelleen 5,5 senttiä/kwh ja Fortum on tänä aikana nostanut hintaa monta kertaa, joten oli kannattava vaihto, ja sopimus ei ole määräaikainen. Lisäksi sähkö ostetaan Oulu- Ja Kymijoen vesivoimatuotannosta, missä ei tule hiilidioksidipäästöjä, eikä saasteita vesistöön ja maaperään. Kyllä tämä on edullisinta ekosähköä, mitä olen ostanut. Minusta tämä on hyvä vaihtoehto ja ensimmäisen kuukauden kulutus oli ilmainen. En ole aikaisemmin saanut ilmaisia kuukauksia. Kannattaa kokeilla itse eikä uskoa kaikkea, mitä kirjoitetaan!

kokeilin

olisi omalla kohdalla pitänyt uskoa eikä kokeilla ite. alussa hinta 5,98c kuuden kuukauden "hintatakuun" jälkeen eka korotus 7,08centtiin ja kuukaus siitä eli tänään posti toi ilouutisen 8,30c. soitin asiakaspalveluun ja kyselin moista korotusta ja vastaukseksi sain selityksiä pörssi hinnoista ja sähkön vihreydestä. koska olin asiakaspalvelijan mielestä pahoittanut mieleni korotuksista niin tarjottiin kuuden kuukauden määräaikaista sopimusta halvemmalla hinnalla. mieleen tuli laskun alareunan kirjoitus peteristä joka tarjoaa vain sähköä ilman vaivaa ja jippoja. päätin kuitenkin kokeilla jotain muuta toimittajaa.

Ilmaiset lounaat..

"ensimmäisen kuukauden kulutus oli ilmainen."

Eikä ollut. Teille maksuton se on voinut tuolla hetkellä olla, mutta ilmaista sähköä ei ole olemassakaan. Tavalla tai toisella tuokin "ilmainen" sähkö laskutetaan asiakkailta.

lol

Otappa se pää pois sieltä pe**eestä sinä ja sun asiamiehet etkö sä urpo ymmärrä että jos olet ollut sen 6kk asiakkaana ei ole mitään hintatakuuta enään! hinnat voi nousta vaikka 10 euroon sun ei ole mikään pakko jatkaa silloin. ja olen 100% varma siitä että siellä ruudun takana istuu keski ikäinen nainen joka vain yksinkertaisesti tarvitsee ylemmän järjen ohjailtavuutta jopa kauppareissuillakin.

Pettivät lupauksensa

Lupasivat 7% halvemmalla kuin fortumin huijarit, lasku kuitenkin 43% kalliimpi.
on toiminut hyvin ainakin 2010 kesästä asti. mulla on pelannut kaikki moitteettomasti. Kiitos Suomen Energiayhtiölle

8,42 senttiä kwt

Suomen kallein hinta 8,42 senttiä kwt. Piti olla 7% alle Fortumin mikä samaan aikaan on 5,5 senttiä kwt. Mitä olet mieltä tulinko huijatuksi?

Yli 40% kalliimpi

Sovittiin 5,2 senttiä, toisessa laskussa hinta oli 8,42 senttiä kwt. Hyvä yritys, lakimiehet asialle.

Ei numeroa

Kovasti epälyttävältä tuntui, kun selvää "viron suomea" puhuva mies soittaa salaisesta numerosta ja haluaa nauhoittaa mun tiedot ja puhelun nauhalle... Ei pelkoa, että luottaisen moiseen!!!

no niin

menin tekemään sopimuksen tän firman kanssa. Piti vielä puhelimessa sanella kaikki tiedot. Seuraavalla viikolla piti tulla sopimus, jossa kaksi viikkoa aikaa perua kauppa. Mitään lappuja ei ole tullut. Mihinkä tässä nyt pitäisi ottaa yhteyttä, kun ei mistään mitään tarkkaa tietoa.

TODELLA HYVÄ SOPIMUS

Otin sopimuksen koska oli tosi halpa ja hyvä.
Ei pärjänny muut vertailussa ja vielä lehdessä kehuttiin tuota :)

Huom!!!

Luuletteko apinat että edes myyjille kerrotaan kaikkea.
ja numerot joihin soitellaan on otettu 02.fi :stä
usea myyjä masentunu täst hommast TIEDÄN HUIJARI FIRMA on joo mut ottakaa huomioon ihmisiä ne myyjätki on ja toistan myyjille ei kerrotta juurikaan mitään. itse sain kuulla ensimäisen kerran tälläisesta asiakkaalta en esimieheltä työ toverilta en keltään koska työntekijöitä on kielletty puhumasta keskenään "arka aiheisista jutuista" ja viimeinen pisara minulle oli kun kiellettiin kertomasta puhelimessa 14vrk harkinta ajasta meni ihan sairaaksi.ps kenenköhän ääni sieltä nauhasta kuuluu minun vai esimiehen meinaan jos johonkin oikeuteen joutuun. t: vittuuntunu työntekijä.

Huijausta

Kyllä Suomen Energia on täusin huijari firma, eroain itsekin siitä. Nostivat sähkön hintaa niin huimasti puolen vuoden aikana, että ihan hirvitti. Sähkön hintaakin nostivat puolessa vuodessa melkein 70 %.
Lisäksi laskuttavat arviolaskuilla tuplasti kilovatteja enemmän siitä mitä aiempi energiayhtiö laskutti todellisten lukemien mukaan. Olen liittynyt takaisin entiseen sähköyhtiöön.
Kyllä Suomen Energia taustaväki pitää selvittää, että ketkä tätä toimitaa pyörittää petollisuudella.
Älää hyvät ihmiset menkö lankaa ja älää liittykä tähän energiayhtiöön.
noh , itellä on täältä http://www.skapat.fi/

t.tyytyväinen aisakas

...

Ei järin luotettavalta vaikuta. Firma merkitty kaupparekisteriin vasta reilu kuukausi sitten, eikä ytj:hin ole ilmoitettu edes puhelinnumeroa: http://www.ytj.fi/Yrity2.asp?yavain=1911851&t=B29F8A2456E650B4761617030E7BAC558187B349

Eli kokemuksia ei varmaan monella vielä ole firman nuoruuden vuoksi.

Nettisivuilla ensimmäiseksi silmään ostuva teksti kertoo: "Tervetuliaiskirjeessämme (päivätty 3.6.2005, 10.6.2005 ja 17.6.2005) esiintyi desimaalivirhe mikä johti siihen että annetut hintamme olivat virheelliset."

Sähkösopimuksen irtisanominen tuntuu olevan sopimusehtojen mukaan aika työn alla: "Sopimus raukeaa sen kalenterikuukauden alusta, joka alkaa ensimmäisenä 90 päivän kuluttua siitä, kun irtisanomisilmoitus on tullut Suomen Energiayhtiö Oy:n tietoon."

ruotsalaiset ryntää

Tämä yhtiö on ruotsalainen, myy sähköä puhelinmyynnillä, myyjät saavat provisiota sen mukaan paljonko myyvät. Tarkoituksena vallata suomen sähkömarkkinat. En itse ostaisi...

NORDPOOL

Tiedätkö mitä se pitää sisällään?

Tuskin valtaavat

Eivät varmasti valtaa sähkömarkkinoita. Tuskin kukaan näitä viestejä lukenut haluaa kokeilla onneaan epämääräisesti toimivan yhtiön kanssa.
Viesti on erittäin selkeä. Todennäköisesti yhtiö joutuu oikeuteen ehkä tuhansien asiakkaiden sopimusten vastaisella rahastuksella ja hyvä niin.

vanhaa juttua

Jos Sinulla on jatkuva sopimus, et ole sitoutunut mihinkään määräaikaan. Asiakkaan, tai asiakkaan kirjallisesti valtuuttaman asiamiehen, tulee tehdä irtisanominen kirjallisena. Sopimus raukeaa sen kalenterikuukauden alusta, joka alkaa ensimmäisenä 14 päivän kuluttua siitä, kun irtisanomisilmoitus on tullut Suomen Energiayhtiö Oy:n tietoon.

Jaa

Mullekin soitti ja tein tilauksen... paperilla näyttä ihan ok:lta. Tuossa vain pikaisesti surffailin niin, jotain infoa löytyy Energibolaget i Sverige Ab :sta joka siis on sama firma Ruotsissa ja vähän tuntuu epäilyttävältä, mm.:

Sydkrafts kundombudsman Stefan Svensson berättar att Jimmy Eliasson inte är den första som omedvetet blivit kund hos Energibolaget i Sverige AB. Det är många som kontaktat Sydkraft och framfört kritik mot just det bolaget.
- Tydligen så är de inte tillräckligt tydliga med att kunden ingår ett nytt avtal i telefonen. Dessutom är de sega med att skicka ut den bekräftelse som ger kunden chansen att ångra det nya avtalet, berättar han.
- Många har inte haft för avsikt att bli kund hos dem utan velat få mer information och folder hemskickat, fortsätter han.

Pitää jatkaa perehtymistä...

Suomen Energiayhtiö

Heippa!Mulle on samainen yhtiö tarjonnut myös sähköä 7 % halvemmalla,kuin nykyinen sähkön toimittajani.En kuitenkaan tilannut.Yritin saada kirjallista tarjousta kyseisestä yhtiöstä, mutta eivät pystyneet sitä toimittamaan,muuten kuin tekemällä esisopimuksen.

Suomen Energiayhtiö

Itse otin ja 7% halvemmalla lupasivat sähköä kuin nykyinen yhtiöni ja muut maksut pysyvät ennallaan. Ja vielä syyskuun sähkötkin lupasivat ilmaiseksi eli ihan hyvältä vaikuttaisi omasta mielestäni. Mutta sanokaa jos en ole huomannut jotain, vielä on melkein pari viikkoa aikaa perua tilaus.

Suomen Energiayhtiö

Tein puhelimitse esisopimuksen, jonka kuitenkin peruin, koska postissa tulleessa paperissa oli korkeammat hinnat kuin nykyisellä sähköntoimittajallani. Olivat kai laskeneet sopimuksen hinnat verkkoyhtiöni hinnoista eikä sähköntoimittajan hinnoista, mitä asiakaspalvelussa itsekin epäilivät, kun soitin sinne peruakseni sopimuksen. Peruminen onnistui kuitenkin hyvin, eikä sieltä alettu tyrkyttämään uutta sopimusta.

Haloo tyhmät

Käykää katsomassa Suomen Energiayhtiö Oy:n nettisivuilta, korottavat sähkönhintaa 1.10.2006 alkaen yli 65 %. Näitä mies ja hiace-firmoja riittää, mutta tehän olette nyt kusettanut itseänne, saatte energianne 1.10 alkaen montakymmentä prosenttia kalliimpaan hintaan, kuin nykyisen jakeluverkkoyhtiönne kautta.

Myönnetään, mokasin

Ja juuri aloitin toimet sopparin irtisanomiseks. Kusetustahan tuo on. En ole saanut mitään ilmoitusta että maksu nousee. Huomasin asian laskusta jälkikäteen. Aion valittaa myös kuluttaja-asiamiehelle.

Miten ihmeessä?

Miten aiotte ottaa tai olette ottaneet yhteyttä kuluttaja-asiamieheen? Meille tuli tänään lasku ja huomasin heti summassa jotain mätää. Alkoin tutkimaan vanhoja laskuja ja heidän lupauksiaan.. päädyimme tänne nettiin, onneksi. ihmetyttää vaan miten laskun päiväys on 8.10 ja se tuli vasta tänään perille, kaksi viikkoa myöhässä? ettei vaan kuluttaja ehtisi huomaamaan mitään? mutta, peter, me huomasimme! tämä on uskomatonta!

sama täällä

syy miksi itselleni tuli myös lasku erittäin paljon kirjauksen jälkeen paljastui postileimasta. Deutsche Post.

tuli mullekin samasta paikasta postia

Mäkin sain pari viikkoa myöhässä postia "Suomen" energiayhtiöltä Saksan kautta tulleena... ja kyllä nyt muuten v***ttaa, toi lokakuun hinta nimittäin...

Joopajoo

Varokaapas, juu.

Meille soittivat ja sanottiin ettei oteta. Pari viikkoa myöhemmin tuli ilmoitus että oltaisiin heidän kanssaan tehty muka sopimus. Hälytyskellot ulvoivat, mutta kun sähkösopimus paikallisen yhtiön kanssa on tuon toisen nimissä, niin en pystynyt itse mitään asialle tekemään ja mokoma lahna ei saanut soitettua vuoteen että tässä on nyt laittomuuksia tapahtumassa.

Nyt alkaa kyllä tapahtua, vaihtuu sopimus minun nimiini ja menee kuluttaja-asiamiehelle tiedustelua tämän tempauksen laillisuudesta ylipäätään. Maksan viimesen riistolaskun.

huijattu

Peru ihmeessä ja äkkiä. Kun tasauslasku tulee, niin hinta on 9 cnt/kwh suurimmalta ajalta. Mulle kävi just niin ja kuluttajasuoja-asiamiehelleä on töitä.

Julkisuuskuva rempallaan

Saimme Suomen energiayhtiöltä tarjouksen ja päätimme tarttua siihen, koska halvempi sähkö kiinnosti ja sähköyhtön vaihtaminen on aika riskitöntä. Vaihto kuitenkin hieman epäilytti, koska yhtiöstä oli aika vähän tietoa yhtään missään.

Kun saimme sopimuspaperit käsiimme, päätimme perua koko jutun. Ensinnäkin hinta ei käytännössä ollut juurikaan halvempi kuin nykyisen sähköntoimittajamme (mm. vuosimaksusta ei ollut puhelimessa puhetta). Lisäksi sopimuspaperin mukana tullut markkinointimateriaali sai meidän vakuuttuneeksi siitä, ettei rahojaan kannata tähän putiikkin sijoittaa.

Esitteen yleisilme on aika karu. Valkopohjaisen esitteen kannessa hymyilee leveästi punanenäinen Peter. Mieleen nousee vaalimainos. Kuvan yläpuolella on lukee isoilla sinisilä kirjaimilla yhtiön huvittava slogan: "Peterin periaate: Ei vaivaa. Ei jippoja. Vain sähköä. Halvemmalla." Tästä samasta Peterin periaatteesta vaahdotaan esitteessä vielä moneen otteeseen. Esitteen sanamuodot tuovat mieleen uskonnolliset valistustekstit.

Suupielet hymyyn parissakin kohtaa, joista tässä muutama:

"Meillä on pieni ja tehokas organisaatio, joka panostaa voimakkaasti uusimpaan tietotekniikkaan." Miksi pieni sähköyhtiö panostaa voimakkaasti tietotekniikkaan? Tässä lauseessa ei ole päätä eikä häntää.

"Meillä ei ole suuria yleiskuluja eikä muita luurankoja kaapeissamme, kuten suurilla sähköjäteillä." Hehheh.

Esitteessä korostetaan moneen otteeseen, että yritys toimii lakien ja säännösten mukaisesti: "Suomen Energiayhtiö Oy työskentelee Peterin periaatteen mukaan ja pyrkii aina toimimaan esimerkillisesti ja aina noudattamaan voimassa olevia säädöksiä." Mielestäni säännöksien noudattaminen on itsestäänselvyys, mutta ehkä heillä on syytä korostaa sitä?

Esitteessä verrataan yhtiötä Ikeaan ja H&M:ään.

Esitteen mukaan: "Menestys luo menestystä". Ja elämä on laiffia.

Laskussa mainitaan, että entisen yhden laskun sijaan saamme nyt kaksi laskua. "Yksinkertaisemmaksi asia ei voi tulla." Loogista kuin mikä.

Piste i:n päälle oli puhelu asiakaspalveluun. Puhelin soi pitkään yksin. Kun naisääni vihdoin vastasi, puheesta ei saanut juuri selvää häiriöiden ja taustalla pauhaavan musiikin takia.

En sano, etteikö yritys olisi luotettava ja palvelu toimivaa, mutta pieni julkisuuskuvan siloitus voisi olla paikallaan. Hommaan voisi palkata vaikka ammattilaisen?

Ei kovin hyvä kokemus..

Mulle kans soitettiin ja tuota tarjottiin. Lupasin miettiä asiaa mieheni kanssa. Tämän nettikeskustelun perusteella tultiin siihen tulokseen ettei vaihdeta nykyisestä sähköyhtiöstä, koska se ainakin on luotettava ja saahan siitä bonustakin. Muutenkin ollut viime aikoina aika huonoja kokemuksia epäluotettavsita yrityksistä (siis muilla aloillakin).

No sit ne soitti ja kysyivät mihin tulokseen ollaan tultu. Kun sanoin ettei vaihdeta, niin alkoi myyjä tiedustella tylysti että no miksi ei, tämähän tulee paljon halvemaksi ja naureskeli vähän siihen tyyliin että olenko idiootti kun en halua säästää rahaa. Totesin tähän vain, että enpä jaksa alkaa selitellä syitä. Olisin tietty voinut syytkin kertoa, jos myyjän asenne olisi ollut hieman asiallisempi. Tuollaisella asenteella tuskin kovin monia kauppoja tulee ko. myyjälle.

Hakevat puhelinmyyjiä

tässä osoitteessa:
http://rekrytointi.utu.fi/?cmd=viewJobs.viewJob&id=2648

En taida...

Mullekin soitti ja 7 % halvemmalla tarjosi. Mutta en taida vaihtaa tuon muitten kokemusten pohjalta. Numero +3586241..... on kyllä Suomessa, mutta vain rekrytoijan. Mistään ei halunnut antaa ymmärtää, että kyse on ruotsalaisesta firmasta, mikä on minusta moka. Pienempi moka olisi ollut olla häpeilemättä firman alkuperäää.

-Pena

AINAKIN RUOTSISSA SUOSITTU

Mitä kummallista tässä yrityksessä muka on?
Sähkön toimittajan (hinnan) voi nykyään kilpailuttaa, ja paikallinen sähkölafka vastaa edelleen teknisistä jutuista. Samat voltit ja ampeerit sieltä tulee mutta tässä tapauksessa halvemmalla.
Mun mielestä on hyvä, että joku panee kampoihin Suomen älyttömille sähkönhinnoille ja hinnankorotuksille. Ja jos se on aina 7% halvempi, niin mitä voi hävitä?

Tämmöstä tietoa sain firman kotisivuilta:

Suomen Energiayhtiö
Kansainvälisen yrityksen omistaman Ruotsalaisen pääyhtiön tytäryritys Suomessa.
Yli 150 000 asiakasta Ruotsissa.
40% vuonna 2004 tapahtuneista sähkön toimittajan vaihdoista tapahtui Ruotsin Energibolagetin kanssa, joka on sama kuin suomessa Suomen Energiayhtiö . Näin kerrotiin yrityksen kotisivuilla. Ihan asialliselta vaikuttaa.
Älkää ihmiset olko niin skeptisiä ja vanhanaikaisia.

Ohessa linkki:

http://www.energiayhtio.fi/fi_fi/index.php?page=document_show&id=126

Ristiriitainen info

Kun soittivat, pyysin miettimisaikaa huomiseksi. Tutkin taustoja ja hylkäsin päätöksen.

Yksi mielenkiintoinen piirre puhelinkeskustelustamme asiakaspalvelun kanssa:

Myyjä:
"Myymme 7% halvemmalla, sillä emme panosta esitteisiin, markkinointiin yms."

Pyysin sähköpostilla lisätietoa tai e-esitettä.

Myyjä:
"Me emme lähetä sähköpostia ja sillä juuri säästämme kuluissa. Ei tarvitse kirjoittaa sähköposteja."

Kysyin:
"Onko sähköposti kalliimpaa kuin puhelinsoitto kännykkään?"

Myyjä:
"Meillä on siis nyt tällainen periaate"

Silti: "Panostamme tietotekniikaan" on motto. Sähköpostiviestin ja e-esitteen teko / lähettäminen valmiista mallista vie pari sekunttia. Neuvottelu puhelimessa vie yli 5 min. tänään.

Mielestäni välittynyt informaatio oli niin epäjohdonmukaista, että en missään nimessä tee sopimusta.

Lisäksi sopimus pitää ottaa vastaan heidän tapansa mukaan ilman kunnon esitettä, infoa tms.

t. Nimim. En ota tätä

Mullekin soitettiin

Mullekkin soitettiin ihan äsken. Rupesin heti epäilemään. Eivät edes tienneet kenelle soittivat! Onneksi oli suomi24 auki ja pääsin samaanaikaan lukemaan näitä kokemuksia.

7% .

Samaan aikaan =erillissana??????

Vaihda sinäkin pellettiin?

Niin mites onnistuu pellettilämpö Tilhenpöntössä
asuvalle kaupunkilaiselle?

Epäkohtelias myyjä

Soittivat minullekin ja pyysin miettimisaikaa. Myyjä ei suostunut siihen ennen kuin selitin etten tee tällaisia päätöksiä keskustelematta mieheni kanssa. Ja sittenkin suostui pitkin hampain, hänellä kun oli kuulemma niin paljon näitä soittopyyntöjä jo entuudestaan.

Kun nyt sitten keskustelimme mieheni kanssa ja totesimme että saamme toiselta yhtiöltä samaan hintaan sähkön, niin emme ota tuota tarjousta.

Myyjä soitti sovitusti uudelleen. Kiitin tarjouksesta ja kerroin ettemme ota sitä vastaan. Myyjä vain tokaisi: "No onpas kummallista kun ei ihmiselle raha kelpaa." Samantyyppisiä tokaisuja tuo myyjä heitteli myös ensimmäisessä keskustelussamme.

Minulle on sinänsä aivan sama onko se sähkö halvempaa heillä vai ei, mutta jos ei asiakasta kunnioiteta millään tavalla niin en edes säästömielessä halua olla asiakkaana. Tämä kyseinen myyjä ei ilmeisesti ymmärtänyt, että hän edustaa koko yhtiötä.

Lisäksi kun pistää nuo nimim "En ota tätä" mainitsemat kummallisuudet, joita muuten ihmettelin minäkin, niin ei ole kovin vaikeaa hylätä tarjousta.

Mielestäni on kovin kummallista että tehdään puhelimessa esisopimus, jonka voi hylätä tai hyväksyä. Mutta jos ei tee mitään, niin se tulkitaan hyväksynnäksi. Sitäpaitsia koko puhelinmyynti nostaa niskakarvat pystyyn...

Eipä oikein voi muuta sanoa, kuin että koko hommasta jäi vain paha mieli. Eikä tee mieli suositella yhtiötä kenellekään. Enemminkin toisinpäin.

Nimimerkille. En ota tätä

Suomen energiayhtiön markkinointitapa perustuu puhelinmyyntiin, alustava sopimus tehdään puhelimessa, jonka pohjalta lähetetään sopimusvahvistus kotiin ja asiakkaalla on 14vrk. peruutusoikeus.Myyjien palkkaus muodostuu toteutuneiden sopimusten määrän mukaan. Pitäisikö lähettää kukkasin ja maisemakuvin koristeltu esite/mainos, joka kuitenkin päätyisi lukemattomana roskikseen. Kilpailuttaminen on ainoa keino vaikuttaa sähkön hintaan, mitä enemmän on jääräpäitä, jotka eivät kilpailuta, niin sitä kalliimpaa sähköä suomessa kulutetaan.

hehe

toi säästö nyt on ihan olematon. hintakaan ei ole halvin markkinoilla. aika väsynyttä tollanen myyntitapa. puhumumattakaan, että puhelinmyyjä käy sanomaan jääräpääksi tai naureskelemaan sille, että ei heti olla tulossa asiakkaaksi jonkun epämääräisen 5% lupauksen takia, johon ei siis sopimuksessa sitten kumminkaan edes sitouduta.
Ihan semmosta tälleen itse puhelinmyyjänä halluun tänne sannoo, että joskus homma on kiinni soittajasta. Jokainen ihminen ei sovi puhelinmyyntiin eikä osaa kertoa asiaa tarpeeksi selkeästi. Esimerkiksi tuo e-maili meillä ei oikeasti siihen valtuuksia ole, koska ei sähköposti osoitteita työntekijöille jaeta. Syy minkä soittaja kertoi oli siis oma heitto, jota kukaan ei ole pyytänyt sanomaan.

Harmittaa väärinkäsitykset ja itte ainaki koitan olla aina mahdollisimman tarkka ja positiivista palautetta on tullu myös meidän laadunvalvojalta töissä.
Enkä minä. Sanoin heti, etten ikinä tee mitään soppareita puhelimitse vaan haluan tarjouksen kirjallisesti. Ei kuulemma onnistu. Siinä vaiheessa totesin, että eihän tuossa ole mitään järkeä ja kysyin firman nimen uudelleen. Pieni googlaus ja homma oli sangen selvä. Ei oo mun juttu kilpailuttaa hintaa jatkuvasti ja tapella jonkun höpöfirman kanssa sovituista jutuista. Kunnon firmalle maksan vaikka extraa.

OLEN TYYTYVÄINEN

Suomen Energiayhtiö soitti minulle viime viime vuoden syksyllä ja kilpailutin sähköni. Vähän oli uutta minulle tämä sähkön kilpailuttaminen puhelimitse. Sähkön osuus laskusta oli kuitenkin sen luvattu 7% halvempi. Tein puhelimitse esisopimuksen, ja sain kirjallisen vahvistuksen postitse. Kaikki muut maksut, sähkön siirto ja vuosimaksut säilyivät ennallaan. Loppuvuodesta paikallinen sähköntoimittaja laski hintojaan, Suomen Energiayhtiö seurasi perässä alaspäin. Sain tästä ilmoituskirjeen. Tämä oli osoitus siitä, että Suomen Energiayhtiö todellakin noudattaa tätä 7% aina alle paikallisen sähköntoimittajan -hintapolitiikkaa. Pari laskuahan tulee nykyään, sähkön siirrosta ja lisäksi itse sähköstä Suomen Energiayhtiö -firmasta. Jättisäästöjähän ei siitä tule, mutta miksi turhaan maksaa liikaa. Tämä firman takana on iso ruotsalainen sähköfirma Energibolaget, jolla on heidän nettisivijen mukaan lähes 200000 asiakasta ruotsissa. Että voin suositella.

ei vakuuta

Samaista tarjousta tässä pohdin. Itseäni alkoi epäilyttää ja ärsyttää myös tuo mukana tullut mainoslehtinen. Ikean ja H&M:n toimintaperiaatteet eivät mielestäni ole parhaita mahdollisia. Itse en ollut puhelimessa myyjän kanssa vaan asuinkumppanini. Mielelläni maksan sähköstä vaikka vähän enemmänkin, jos toiminta on kotimaista. Kaikki, kun tuntuu muuttuvan kannattamattomaksi täällä.

tyytyväinen

niinpä niin. mulle myyjä ainakin sanoi ettei toimi provikalla, kuten joku teistä väitti. lisäksi mä itse tiedän sen verran että jollei sitä sähköä ala kukin osaltaan kilpailuttamaan, se hinta vaan nousee kokoajan. järki hoi.
ja kolmanneksi, kukaan ei ole seppä syntyessään kun aloittaa duunit. en mäkään osannut heti vaihtaa auton rengasta kun menin autokorjaamolle kesäduuniin, tää on nyt suora vertaus siihen et jos sä kuitenkin saat paperit sopparista himaan, voit siellä sitten tarkistaa että asiat on kohillaan nääs.
mun mielestä tää on tehty hyvinkin kuluttajaystävälliseksi vaihtoehdoksi. mulla ei olis ainakaan mitään tsänssejä tehdä vuorotyön takia muunlaista sopparia.
oon ainakin ihan helkutin tyytyväinen ollut et joku vaivautui mun vuoksi soittelemaan ja kyselemään että maksanks mä liikaa. ja jos on kuluttajansuojalakikin tukena ni avot, meikä ainakin nappas ja toiminut on täydellisesti. vähän sapetti 2 laskuu, josta myyjä sit infos jo telefoonissakin. mut paninpa suoravelotukseen ni mikäs tässä nyt on.
mulla on talvisin ihan yhtä lämmintä ku teillä, mut halvemmalla.

toimii

ainakin suurin osa myyjistä.

Sinisilmä

Herää pahvi, myyjän työsopimuksessa on lähes poikkeuksetta salassapitoehto, joka käytännössä kieltää häntä kertomasta provisiopalkkauksesta. Taitaa olla aika vaikea löytää myyntityötä, jossa palkkaus ei perustuisi ainakaan osittain provisioon. Alalla tapana, sillä pidetään työntekijän motivaatiota yllä.

Osa myyjistä on rehellisiä, osa sanoo rahan kiilto silmissään mitä tahansa, kunhan se palvelee tarkoitusta niin että provisiot kolahtavat tilille. Joskus käy niinkin, että hyvästä tuloksesta sokaistuu myös esimies, jolloin "huijarin" tekemisiä katsotaan pitkään sormien läpi. Ja nyt en tarkoita myyntitekniikoita tai pieniä valkoisia valheita niinkuin tämä provikkajuttu. Esimiestasolta pikemminkin kannustetaan keksimään myyntiä vauhdittavia tarinoita. (Ja kyllä, olen itsekin myyntialalla, mutta itse olen mieluummin rehellinen.)

Sähkön hintaa kilpailuttaessakin kannattaa muistaa, että myyjien mainoslauseet eivät koskaan ole objektiivisia. (Kuten eivät myöskään kaikki tekstit tällä foorumilla, ehkä joku SEY:n myyjä nimettömän "asiakkaan" nimissä asialla?) Jos haluaa halvinta mahdollista sähköä, kannattaa itse ottaa selvää keneltä sitä saa. Minä en edes halua. Otan mieluummin ekosähkön ja maksan vaikka vähän enemmän.

ps. Luen tätä ketjua, koska kyseisen yrityksen myyjä soitti minullekin. Otin nimen paperille ja googlasin. En aio vaihtaa.
kukkaa ei kiellä ainakaan meillä puhumaan provikasta
Ja semmosta vielä, että ei se provikka tilille napsahda ilman että sopimus hyväksyttään.

Suomen Energiayhtiö KIITOS!

KIITOS!
Asiat ASIOINA,eikä nyhväämistä.Itsekin olen ollut
tyytyväinen ks.puljuun.mutta ME Suomalaiset globaalissa maailmassa kera kateuden....

halpako parasta

Ei ole tapanani muutenkaan ostaa aina halvinta, koska se usein osoittautuu paskaksi. Haluaisin tietää, miten heidän myymänsä sähkö on tuotettu, josta en löytänyt tietoa. Nykyinen toimittaja ilmoittaa sen hyvin selkeästi. Kilpailuttaminen ei oo huono asia, mutta jos ihmiset tekee valintansa aina vaan hinnan eikä kotimaisuuden yms seikkojen perusteella ni harmi.

Samaa sähköä se on

Ja vielä ympäristöystävällistäkin. Jos Suomen Energiayhtiöstä soitetaan sinulle, niin voit hyvin mainita, että haluat sitten vihreää sähköä, eli ekosähköä. Se on aivan samanhintaista.

Sähkönhän he ostavat Pohjoismaiden yhteisestä sähköpörssistä North Poolista aina kolmisen kuukautta etukäteen. Ja vihreää sähköä (esim. tuulivoimalla tuotettua) he ostavat juuri sen verran, kuin heiltä sitä asiakkaat haluavat.

ekosähköä

No näinhän mä itse asiassa teinkin, eli kysyin tilausta tehdessä että mitenkä se on tuotettu, johon myyjä, että merkataan papruun että ekosähköä.
Noh, sinänsä kuulostaa ok:lta, mutta ottaen huomioon, että kuten täältä on saanut lukea, myynti on ulkoistettu. Että jos vaikka myyjä jotain olisi siihen papruun raapustanutkin, niin noinkohan viesti menee perille. Tai välittääkö siitä kukaan, firman muun toimintatavan huomioon ottaen en olis niin varma.

Että kilpailuttakaa vaan sähkönne:
http://www.sahkonhinta.fi/
Minä ainakin vaihdoin Pohjois-Karjalan sähköön, mistä saa vihreetä sähköä halvemmalla kuin mitä piitteri tarjoaa mitä sattuu.

lukee

siellähän se sivuilla lukee. kävin itse jo aikaisemmin katselemassa.

Sähkösäästäjä

Ja että ei ollenkaan haiskahda omalta kehulta, suorastaan mainos!

VARMAAN JOKU VIRHE!

siinä on varmaan tapahtunut jokin kamala virhe!!!! jos ovat pitäneet mitä ovat luvanneetkin.. minun paskamaistakin paskemmat kokemukset kyseisestä firmasta ovat todellisia ja piinaa on kestänyt jo yli puoli vuotta..! ja koska olet kirjoittanut jo kaksi vuotta sitten tänne, niin etköhän sinäkin ole jo jotakin paskaa niskaasi saanut, ja jos et, niin koitahan irtisanoa sopimuksesi ongelmitta.. sääliksi käy jo valmiiksi.

Konkreettista plussaa/miinusta

Olisiko jollain tämän yhtiön toiminnasta ihan konkreettista tietoa, eikä vain epäilyksiä? Onko oikeasti huonoja kokemuksia?

ei olekaan halvempi

Puhelinkeskustelussa tehtiin esisopimus ja tänään tuli paperit kotiin.

Aivosolut ruksuttaen laskettiin ja laskettiin, mutta oman käsityksen mukaan sähkölaskusta tulisi SUUREMPI. kWh hinta sen 5% alempi, mutta perusmaksu kympin suurempi vuodessa. Meidän kulutuksella 5€ persnettoo.

Ja se esite...

Ilmainen kuukausi??

Katsokaa laskuistanne ilmaisen kuukauden sähkönkulutus. Ei taida olla montaa kwh kulunut. Joten ilmainen sähkö olis maksanut euron pari.Seuraaville kuukausille sitten on tullut sirrettyä ilmaisen kuukauden kulutusta.Huijareita alusta loppuun.Sais joku viranomainen tutkia Suomen Energiayhtiö Oy'n tekemisiä tarkemmin. Tiedä viellä miten paljon paisuu tää pullataikina.

Ilmainen kuukausi??

Katsokaa laskuistanne ilmaisen kuukauden sähkönkulutus. Ei taida olla montaa kwh kulunut. Joten ilmainen sähkö olis maksanut euron pari.Seuraaville kuukausille sitten on tullut sirrettyä ilmaisen kuukauden kulutusta.Huijareita alusta loppuun.Sais joku viranomainen tutkia Suomen Energiayhtiö Oy'n tekemisiä tarkemmin. Tiedä viellä miten paljon paisuu tää pullataikina.

Aitoa kilpailuttamistako?

Ei tätä ainakaan aidoksi sähkön kilpailuttamiseksi voi kutsua. Suomen Energiayhtiö nimittäin tarjoaa 7% edullisempaa sähköä kuin nykyinen sähköntoimittajasi. Et siis välttämättä saa markkinoitten halvinta sähköä, vain halvempaa kuin ennen.

Omalla kohdallani (sähkönkulutus n. 3000 kWh vuodessa) säästö olisi vuositasolla n. 10€.

Hyvää tässä on se, että Suomen Energiayhtiö lupaa pitää sähkön hinnan jatkuvasti kunkin alueen hallitsevan sähköntoimittajan hintaan verrattuna alhaisempana. Lienee aika hyvä vaihtoehto ihmiselle, joka ei jaksa vuodesta toiseen tuijotella eri yhtiöiden sähkön hintoja, vaan tyytyy ehkä hieman keskihinnan alapuolella olevaan sähköön (ei siis halvinta).

Jos sähkön hinnan haluaa kilpailuttaa aidosti, niin silloin hintatasot pitäisi tarkistaa vähintään kerran vuodessa (ellei useamminkin). Sähköntoimittajaa tulisi siis vaihdella aina halvimman hinnan mukaan.

Aiemmin joku väitti, että sopimusen irtisanominen on hankalaa. Totuus on kuitenkin se, että sopimus irtisanotaan kirjallisesti ja irtisanoutuminen astuu voimaan 14 vrk:n kuluttua siitä, kun ko. yhtiö on irtisanomisilmoituksen saanut. (ks. www.energiayhtio.fi)

Itselläni on vielä 14 vrk:n harkinta-aikaa jäljellä ja aion todella punnita Suomen Energiayhtiön hyvältä (ja helpolta) vaikuttavan tarjouksen tarkkaan...juuri nyt olen sitä mieltä, että aion hyödyntää tarjouksen.

Peterin periaate. myydään vaan loputkin Suomesta

Minulle myös tarjottiin 7 % halvempaa sähköä puhelimitse. Myyjä sai minut taivuteltua tekemään esisopparin, vaikka aluksi totesin että säästö on todella pieni ( 5 €/vuosi) minun kulutuksella. Kaikenkaikkiaan puhelinmyyjä oli kohtuu asiallinen.
Olin jo ihan hyvillä mielin menossa kyseisen firman asiakkaaksi, kunnes minulle tuli kirje postitse, jonka yhteydessä PETERIN PERIAATE mainoslippunen joka sotii sitten niin paljon omia periaatteitani ja arvojani vastaan ettei pieni ihminen pysty ymmärtämään.
Ensinnäkin Mainos tuo mieleen niikuin joku jo totesikin imelän vaalimainoksen tai uskonlahkon käännytyslippusen.
Viimeistään kun kerrotaan yrityksen noudattavan samoja periaatteita kuin ikea tai H&M alkaa mielenrauhani olla pahasti järkkynyt. Myyhän esim. H&M minun mielestäni ainakin tuotteita joissa "valmistettu ilman aikuisia" tuoteseloste olisi paikoillaan. Eli kiteytettynä rahat pois köyhiltä ja hyöty herroille.
Lisäksi maininta USA laisesta emoyhtiöstä ei mieltäni ylennä menee sinnekkin kuitenkin aina pieni siivu meidän suomalaisten rahoista, työpaikoista, hyvinvoinnista, verorahoista jne jne. Ja onhan se totta puhuen aika kornia vaikka tekeväthän tätä muutkin yritykset niin kumminkin suoraan sanoakseni on oikea älynväläys laittaa ulkolaisessa omistuksessa , vaikka kuinka on emoyhtiä niin kuitenkin nimeksi "SUOMEN energiayhtiö OY" oho tulipas pitkä ja vaikee lause. Mitään enempää liioittelematta tätä voisi kutsua jo jonkinlaiseksi ihmisten harhaan johtamiseksi. Heh heh suomen ja kuis paljo?

Taasen omasta mielestäni olennainen asia eli mistä sähkö ostetaa ja miten tuotettu oli jätetty huomioimatta. Saahan tiedon firman nettisivuilta, mutta kun periaatteista puhutaan, niin olisi ihan fiksua mainita.

Näyttää olevan oikein painettu mustaa valkoiselle painettuna lausahduksia, kuten "Meillä on PIENI ja tehokas organisaatio/ panostaa voimakkaasti tietotekniikkaan/eikä luurankoja kaapissamme". Näiden rivien välistä on selvästi luettavissa samoja pyrkimyksiä mitä muilla ns. Suomen yrityksillä joiden yt- neuvotteluista irtisanomisista ja ulkoistamisista olemme saaneet lukea ja toiset omatoimisesti kokea.

Luettuani esitteen sain sellaisen käsityksen, että jos nyt liityn asiakkaaksi hyödyn 5 € vuodessa ja samalla sahaan itseltäni oksaa poikki. Puhumattakaan muista suomalaisista. Ei tällaisen yrityksen asiakkaaksi ryhtyminen ainakaan suomalaisten työllisyyttä ja hyvinvointia edistä. Omalla paikkakunnallani toimiva energiayhtiö on tunnetusti hyvä ja vakaa työpaikka, tai ainakin minä olisin ennemmin siellä työssä kun kyseisessä. Sitäpaitsi löysin heti edullisemman sähköntoimittajan pienen surffausretken tuloksena.

Ajatelkaa nyt kansalaiset AINA vähintään kaksi kertaa mihin eurojanne syydätte vaikka vaikutukset tuntuvat vähäpätöisiltä erinäisten asioiden yhteisvaikutuksilla on kauaskantoiset vaikutukset. Joskus se kolahtaa omaan nilkkaan En nyt yritä sanoa, että Suomi on maailman napa onhan se hyvä että muuallekkin saadaan kaikkee kivaa, mutta pitäs" vähän ajatella mihin sitä tarvitaan ja mihin ei niinkään paljoa avainsanana "kestävä kehitys"

Näin paljon huonoa niin ainoa asia jossa jokseenkin samaa mieltä on monopolien vastustus, mutta tässäkään jutussa ei ole päätä eikä häntää sillä eihän energiassa ole monopoleja vaan sähkön siirrossa, joka onkin sitten jo asia erikseen. Tähän itsekin toivoisin muutosta. siirtoyhtiöiden perusmaksut ovat paikoitellen kohtuuttomia.

En mene vannomaan etteikö kyseinen yhtiö olisi loppujenlopuksi pahimmasta päästä, mutta voisi sitä vähän miettiä millä mainostaa, niin voisi sitä tulostakin tulla vähän eri tavalla.

Iso plussa Suomen Energiayhtiö OY:lle siitä että toivat periaatteensa selvästi jo kättelyssä esille ettei tarvitse sitten katua valintaansa jälkeenpäin.

Voi olla että asiani on turhaa vouhottamista, mutta miltei jokaisella on niin kun Peterilläkin on omat periaattensa mikä on tietyssä mielessä ihan positiivista.

Ottakaa kantaa.

Jahas

7.6.06 tein esisopimuksen jonka mukaan sähkölaskuni olisi 5% halvempi kuin (omassa tapauksessani) vattenfallin. Mistä lie johtuu että 7% on tultu 5%?

myyjät

Monet kirjoittelevat useilla sivustoilla inhottavasti puhelinmyyjistä, aivan kuin huono sopimus tai huijatuksi tuleminen olisi myyjien syytä.Oletteko tulleet ajatelleeksi että suurin osa puhelinmyyjistä on tosi nuoria,yleensä 15-17-vuotiaita,jotka eivät saa mistään muualta esimerkiksi kesätöitä ja joutuvat pakon edestä menemään puhelinmyyntifirmoihin-mitään muuta ei yksinkertaisesti ole tarjolla jos olet alaikäinen ja sinulla ei ole suhteita.Lisäksi puhelinmyynti on henkisesti todella raskasta ja asiakkaat ovat usein törkeitä.Ja silti pitäisi koko ajan pysyä pirteänä ja iloisena.Ja myyjät eivät itsekään saa tietää koukuista ja jipoista, vaan heille syötetään samat asiat kuin asiakkaillekin.Vähin mitä voisitte tehdä on olla edes ystävällinen.Joku oli kirjoittanut että hän tahallaan leikkii kiinnostunutta ja tyrmää sitten myyjän.Miltä itsestänne tuntuisi jos niin tehtäisiin teille kahdeksan tuntia päivässä?

Petterin asiakashankinta

Suomen Energiayhtiö markkinoi itseään aluksi 7% halvempana kuin paikallinen sähkön myyjä missä tahansa kaupungissa. Tavoitteena oli haalia mahdollisimman iso asiakasmäärä, jonka jälkeen sitten nostetaan hintoja ja toivotaan, että aivan kaikki asiakkaat eivät jaksa/huomaa vaihtaa taas edullisempaan myyjään. Nyt, kun hintojen nosto on tehty ei Suomen energiayhtiö ole enää missään suhteessa edullisempi useimpiakaan sähköyhtiöitä.

Ei Jippoja...

VAROKAA!

Lankesin sössöttävän puhelinmyyjän tarjoukseen pari viikkoa sitten. Lupailtiin alennusta sähkölaskuun. Tänään tuli postia Suomen Energiayhtiöltä ja yllätys oli suuri, kun luvatun hinnanlaskun sijaan tulikin hinnannousua 17%!! Olivat ressukat laskeneet minulle alennuksen alvillisesta hinnastani(4%) ja lyöneet sitten siihen alvin päälle ja tarjous postiin ja toivotaan ettei typerä asiakas huomaa mitään.
Uskomatonta kusetusta koko touhu. En tiennyt paljonko maksan sähköstäni, eikä paljoa ole kiinnostanut. Onneksi tarkistin, sillä koko puhelintouhu vaikutti melko epäilyttävältä. EN SUOSITTELE SUOMEN ENERGIAYHTIÖTÄ KENNELLEKÄÄN!!

Tarkennapas vähän

Paljonko maksoit sähköstä ennen snt/kwh sis. alv?
Paljonko Suomen energiayhtiön sähkö maksoi snt/kwh sis. alv? Paljon luvattiin alennusta?

Vain sähköä, 17% kalliimmalla hinnalla

Heidän tarjouksensa sähköenergiasta oli 17snt/kWh kalliimpi kuin mitä nyt maksan.
Lisäksi kun soitin sinne, as.palv. tyyppi puhui aivan eri puolella Suomea olevista kaupungeista. Tuntui siltä, että he ottivat kohdallani kalleimman hinnan mitä löytyi ja siitä tarjous minulle. Lisäksi tyyppi puhui Fortumin hinnan nostosta kesäkuun alusta, no minulla on edessäni vuoden arviolasku jonka pohjalta on helppo todeta hinnat.
Nyt kun katson Peterin hymyileviä kasvoja, tiedän etten halua häntä ja hänen harrastuksiaan ikinä rahoittaa. Kusetusta.

hintojen nousuako?

mut fortumhan nosti nyt hintoja 1.6:tta alkaen. Vertasitko energiayhtion hintaa fortumin uuteen vai vanhaan hintaan?

Meille ei edes tullut mitään mainosta!

Minä en oikein edes käsitä, että mistä markkinointimateriaalista ja kuvista te oikein puhutte, kun meidän kirjeessä ei ole kuin yksi valkoinen A4, Peterin sähköisellä allekirjoituksella varustettu paperi!

Meilläkin hinta oli lopussa kalliimpi kuin tällähetkellä nykyisellä toimittajalla esim. yösähköä ei oltu huomioitu ollenkaan!

ALKAA OIKEASTI TUNTUMAAN HUMPUUKILTA KOKO HOMMA; SIKSI PERUUTIN SOPIMUKSEN SAMANTIEN =P

Ja lisää...

... Ja meille muuten luvattiin vain 5 % alennusta, ei sen enempää.

Suomalaisetko skeptisiä..?!

Mikä ihme teitä ihmisiä vaivaa? Onko se todellakin aihe valittaa, jos teille tarjotaan selkeää vähennystä sähkölaskuihinne? Ehkei vähennys kaikille ole suuren suuri, mutta itse ainakin mieluummin maksan sähköstäni sen vähänkin vähemmän, kun ei siitä mitään toimenpiteitä itselleni koidu. Eurossa kun on miljoonan alku.

Ei Suomen Energiayhtiön tarjous ole mitään humpuukia. Ihan sitä samaa sähköä se on mitä asiakkaalle on aiemminkin toimitettu, hinta vain on halvempi. Se on aina 5% edullisempaa kuin paikallisen sähköntoimittajan myymä sähkö: jos paikallisen sähköntoimittajan hinta laskee, laskee myös Suomen Energiayhtiön hinta, ja päinvastoin. Silti se pysyy aina 5% edullisempana. Kyse on yleissähköstä, eikä siinä siis ole eritelty yö- ja päiväsähköä erikseen. Mikä siinä on niin pirun vaikea käsittää?

Sama se minulle jos haluatte maksaa sähköstänne enemmän. Mutta älkää turhaan skeptisyyttänne julistako sitä humpuukiksi, jos ette asian todenperäisyyttä tiedä. Tuskin kymmenettuhannet suomalaiset ovat väärässä. Jos maitonne yhtäällä maksaa euron, ja toisaalla 90 senttiä, ostatteko sen mieluummin kalliista paikasta, koska halvemmassa hinnassa "saattaa olla koira haudattuna"...?!? Tollot.

Tampio

Hei sä oot kyllä ihan sipissä...

sanopa onko kuinka monella muulla energiayhtiöllä hintana 8,42 yleissähköstä...

Kuka on tollo

Olenko minä tollo, jos Suomen Energiay. tarjoaa sähköä kirjallisesti hintaan 5,16 ja ensimmäisessä laskussa hinta on 8,42? Kyllä minusta tuo yhtiö kusettaa. Vaidoin heti eilen takaisin vanhaan yhtiööni, josta sain hintaan 5,50 2 vuotta. Otan yhteyttä Kuluttajavalituslautakuntaan, jos eivat muuta laskua sen suuruiseksi kun lupasivat. Onneksi menin takaisin vanhaan yhtiööni, jolloin saan sieltä tiedon, kuinka paljon tässä välissä käytin enkä maksa muusta. Olen myös harkinnut rikosilmoituksen teosta. Sähkömarkkinalaki sanoo: Hinnanmuutoksesta on ilmoitettava kuluttajalle kirjallisesti 1 kk aikaisemmin. Varmaan voimme myös tehdä ryhmäkanteen Suomen Energiayhtiötä vastaan.

Ryhmäkannetta kehiin

Just näin...

tossa olis ideaa. Itse avauduin jo MOT-ohjelmalle mutta epäilen että niitä kiinnostaisi...

Ai niin onhan se kuningaskuluttajakin olemassa...

Kimpassa

Minulla on ehdotus - laitetaan koko telemarkkinointi polvilleen - ne taas laittaa epäeettisesti toimivat toimijat polvilleen... Kerrankin pääsee vaikuttamaan!

Kansalaisliike puhelinmyynnin boikotoimiseksi.

NYT KAIKKI JOUKOLLA RAJOITTAMAAN PUHELUITA OMISSA LIITTYMISSÄÄN:

0600 13404

http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35

tolloko?

taitaa olla kirjottaja SEY,n palveluksessa.aika valitettavaa tämäkin taasen.

Jassoo

17snt/kwh. Onpa kallista sähköä. Suomen energiayhtiö ei myy missään sillä hinnalla.
Esim.Fortum yleissähkö 5,55snt/kwh SEY.n vastaava 5,27snt/kwh. Hinnat sisältävät alv.n Hinta lasketaan aina paikallisen yhtiön yleissähkön hinnasta.

Suomen Energiayhtion hinta 8,42 snt

Et taida olla ajan tasalla, koska laskussa joka tipahti postiluukusta on hinta 8,42 vaikka tämä on ensimmäinen lasku sopimuksen teon jälkeen ja siinä sovittiin hinnaksi 5,16 snt

Eikä lasketa

Koska olet kuullut hinnan olevan noin korkea kun mitä teillä on muualla. Oulussa hinta huitelee 5,50 paikkeilla ja te rahastatte hinnalla 8,42

Sähkömies

Esim. Missä hinnat ovat nousseet? Suomen energiayhtiö nostaa hintaa silloin, jos verkkoyhtiö nostaa oman sähkönsä hintaa. Prosentit ovat edelleen samat, kuin sopimuksen tekopäivänä, aiemmin 7% ja toukokuun 2006 alun jälkeen tehdyt sopimukset 5%.

Teillä joka paikassa hinta 8,42

Teidän hinta on laskurinne mukaan joka paikassa 8,42, vaikka sinne laittaisin minkä muun yhtiön. Kusetatte. Teemme ryhmäkanteen teitä vastaan.

OLET VÄÄRÄSSÄ

suomen energiyhtiön tajoaman sähkön hinta pysyy aina luvatun prosentin paikallisen sähköntoimittajan hintojen alapuolella, huolimatta siitä nouseeko vai laskeeko hinnat paikallisella sähköyhtiöllä. perusidea onkin siinä että heidän hintansa seuraavat täysin asiakkaan paikallisen sähköyhtiön hintoja pysyen kokoajan kuitenkin luvatun prosentin verran sen alapuolella. jos asiaan todella perehtyy, selviää se typerämmällekin. ottakaa ihmeessä ihmiset selvää mieluummin yrityksen nettisivuilta, kuin tälläiseltä asiasta mitään tietämättömien katkerien hölmöjen muodostamalta keskustelupalstalta... ei ole tarvinnut olla tyytymätön suomen energiayhtiöön.

Sano mitä sanot

Vai, että halvempi. Tarjositte hintaan 5,16 ja nyt kun lasku tuli niin hinta olikin yllättäen 8,42. Oulun Energialle siirsin heti sopimuksen ja sieltä sain hintaan 5,50. Sähkömarkkinalaki edellyttää, että hinnanmuutoksesta on ilmoitettava 1 kk aikaisemmin kirjallisesti. Jos sopimus on tehty 26.6 ja ennekuin se on irtisanottu edellisltä tuottajalta on siinäkin mennyt aikaa. Nyt sitten tuli tuo surullisenkuuluisa ensimmäinen lasku ja hinta oli pöyristyttävät 8,42. Tarkkailisitte itsekin vähän mitä myytte vai kusetetaanko teitäkin?
Teen tästä Kuluttavavalituslautakuntaan valituksen, jollei laskua muuteta sille summalle jolla tein sopimuksen.Olen tietenkin jo irtisanonut sopimuksen sinun edustamasi firman kanssa ja kerron varmaankin jokaiselle joka vain haluaa kuunnella tästä humpuukkifirmasta. Olen myös Hopottaja ja osaan kertoa asiasta eteenpäin.

Otin...

Jep, elikkä tuli tuossa nyt vaihdettua tuohon suomen energiaan. Vähän säälittää sinänsä miten se fortumin raasu pärjää nyt niillä optioillaan, kun irtisanoin fortumin sopimuksen? Koita pärjätä... Noh kuitenkin, laskinpa huvikseni tuolta sähkönhinta vertailusta, niin halvin oli vuodessa 74,77e ja toiseksi halvin oli suomen energia 77,47e, noh 4 sinne tai tänne... pääasia, että fortumista nyt pääsin eroon. Pitänee katsoa mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ainahan tuosta voi erota... Plussana oli asiallinen puhelinmyyjä.

SEY:n puhelinmyyjä

>Plussana oli asiallinen puhelinmyyjä.

Meikäläiselle soitti yksi SEY:n myyjä ja ensimmäisessä lauseessa ilmoitti heidän sähkönsä olevan tosi halpaa ja toisessa lauseessa ehdotti sopimuksen tekoa. No siinä sitten hieman kyselin tarkemmin ja koitin inttää tietoa yhtiöstä ja myyjällä alkoi jo hieman äänensävy muuttua ja lopulta hän löi luurin korvaan. Tämä on kyllä vihoviimeinen asia minkä puhelinmyyjä saa tehdä. Jos suostun uhraamaan aikaani tälläisen potaskan kuuntelulle ja haluaisin vähän lisätietoa, niin siinä kohtaa myyjä kertoo asiat tai sitten lopettaa puhelun asiallisesti, mutta ei näin....

SEY

Juhaniksi esittäytynyt nuori mies löi myös luurin korvaan mitään sanomatta, kun ilmoitin, että en halua.

Mitäs nyt sanot

Oletkos saanut laskua? Hinta on nyt 3 snt kallimpaa kuin muilla.

5 Prossaa nyt

ja kuukauden sähköt ilmaiseksi. Ainakin niin luvattiin, katsellaan nyt kun ne paperit saapuvat.

Soitto kotiin.

Jepjep, eli juuri tossa soittivat tännepäin ja kun kuuntelin puhetta, nykäsin googlesta haun ja päädyin tänne sivuille.
Aluks vähän jänskätti, että mihinhän tässä tulee sitouduttua. Jos 14 päivän peruutusoikeis ei pidä paikkaansa alkaa päitä tippumaan.

Eniten kuumotti kun ehdin lukea vasta noita alkupäänviestejä puhelun aikana, mutta päästyäni lähemmäs lopppua, voi ehkä nostaa painoa pois sydämen päältä, kun on tullut yleisiä perusteluja ja varsinkin ihmisiä vastaan jotka ovat katsoneet ite sopparia vähän tarkemmin.

Mutmut, mitä tulevaisuus tuokaan sitten.

Oulussa 5,05 snt 2 vuotta

Tein juuri Oulun energian kanssa kahden vuoden sopimuksen 5,05 snt/kWh. Peteriltä tuli lasku viikolla, jossa hinta olikin 8,42 (ensimmäinen lasku) vaikka sopimuksessa luki 5,16, eli kusetusta koko yhtiö.

no voihan helvetti...

Saakeli...

oulun energia tarjos mulle hintaa 5,50 kahdeksi vuodeksi ja iskin siihen. Ei näyttänyt olevan edullisempaa vaihtovirta sivuilla ainakaan...

Toisekseen sain samanlaisen kusetuspostin kyseiseltä suomen energiayhtiöltä... ja hinta oli 8,42...

mietityttää vain nyt, että maksaako koko paskaa kun yrittävät näin ukottaa...

Sähköpostiin eivät ainakaan vastanneet kun utelin hintamuutoksia.

En maksa

En aio maksaa laskua ennenkuin ovat pienentäneet sen sopimuksen mukaiseen hintaan. Jos asia ei näin hoidu niin otan yhteyttä kuluttajaviranomaisiin ja teen rikosilmoituksen firmasta.

Miten ilmoittivat muutoksesta?

Miten ilmoittivat hinnan noususta? Kovasti väittivät että on ilmoitettu (postitse ilmeisesti?), mutta itse en muista saaneeni moista postia. Kun eka lasku kolahti, niin yhtiö vaihtui välittömästi. En tiedä pitääkö se lasku vain maksaa vai onko oikeutta saada sopimushintaan.

muutoksesta ei ilmoitettu

Eivät ilmoittaneet muutoksesta mitenkään, laskussa vain oli korotettu maksu (8,42 snt). Pyysin sähköpostitse uuden laskun muttei ole ainakaan vielä tullut ja eräpäivä on tänään. Taivan maksaa huomenna 5,16 stn mukaan, jos ei posti tuo uutta laskua. Irtisanoin tietenkin heti sopimuksen. Ovat toimineet sähkömarkkinalain vastaisest.

maksoin vain 1kk perusmaksun 2,46€

ja jätin lopun maksamatta. Ja pyysin lähettämään uuden laskun.

Energiayhtiön kaveri ei edes yrittänyt sanoa että olisivat ilmoittaneet muutoksesta muuten kuin nettisaitilla...

PERINTÄKIRJE

Sähkölasku lähetettiin vanhaan osoitteeseen, vaikka sopimuksen olin tehnyt vasta 2kuukautta muuton jälkeen uuteen osoitteeseen.
Ensimmäinen kirje oli perintäkirje maksamattomasta laskusta, no otin yhteyttä Suomen energiaan ja ihmettelin kyseistä kirjettä, sanoivat että oli jäänyt asiakastietoihin vanha osoite, mutta eivät edes pahoittelleet tekemäänsä virhettä..
Vaihdoin sopimuksen takaisin Fortumiin..

Maksoin kk maksut

Uutta laskua ei ole tullut, vaikka ilmoitin sähköpostitse etten maksa kun sen mistä sovittiin.
Vetosin sähkömarkkinalakiin niinkuin aiemmin kerroin. Maksoin silti eilen 2 kk perusmaksut.

Hinta sittenkin 5,50

Soitin tänään ja tarksitin sen hinnan. Olin kuullut väärin kun ympärillä oli hälinää, hinta oli tosiaankin 5,50 Oulun Energialla. Sorry, että aiheutin tahattomasti sinulle mielipahaa.

kusetusta kuitenkin

Mulle soitettiin vuosi sitten ja luvattiin silloin ja JATKOSSA AINA 7snt halvempaa sähköä kuin kilpailijoilla. HINTA on pysynyt samana eiliseen saakka. Mutta eilen tuli postiluukusta ilmoitus (päivätty 15.11.06) "Sähkön tukkuhinta on 90% korkeammalla tasolla vuoden 2005 alkuun ja 30% vuoden 2006 alkuun. Syynä kuiva kesä ja korkea öljyn hinta, sekä päästökaupan vaikutukset tuotantokustannuksiin."
Uudet hinnat: perusmaksu 3,80€, (vuodessa 45,60€, sis. alv), sähkö 7,60snt/kWh (sis. alv.)
sitten on myös mahd. saada määräaikainen TAKUUHINTA 5,60snt/kWh vuodeksi (sanassa TAKUUHINTA on varmasti koira haudattuna), näiden päälle siirtomaksut paikalliselta 2,84snt/kWh.
Paikallinen yhtiö tarjoaa perusmaksun 15€/vuosi
Sähkö: myynti 4,00 + siirto 2,84= 6,84snt/kWh (sis. alv). MISSÄ ON SE LUVATTU 7snt halvempi sähkö ja halvemmat kk-hinnat? MIKSI TUTTU JA TURVALLINEN EI OLE NOSTANUT HINTOJAAN, VAAN SAIN HÄNELTÄ nyt VIELÄ EDULLISEMMAN HINNAN KUIN PETERILTÄ AIKOINAAN????
Olin epäileväinen jo vuosi sitten, tarkistin kaupparekisteristä, että kyseinen yritys ylipäätään löytyy, tsekkasin nettisivut, mutten soittanut tutulle sähköinsinöörille, joka työskentelee paikallisessa energialaitoksessa. Kesällä otin sitten asian puheeksi hänen kanssaan ja sain kuulla aika julmaa kritiikkiä (ajattelin tässä kohtaa myös, että hän on ehkä hieman puolueellinen, mutta scenaariot näyttävät toteutuvan, kun eilen sain Peteriltä postia ja nyt silmäilin tätä palstaa) Nyt aion palata välittömästi kotimaisen, tutun ja turvallisen energiayhtiön asiakkaaksi.
Täytyy panna kädet kyynärpäitä myöten ristiin ja toivoa, että suhteen lopettaminen "Peterin" kanssa onnistuu yhtä helposti kuin "Peterin" puhelinmyyjä hoiti suhteen silloisen sähköntoimittajani kanssa...

jep

Ihan huijareita koko sakki!!

Lukekaapa tästä

Seuraavassa on lähettämääni sähköpostia kyseiselle yritykselle ja heidän vastauksensa... olen nimet deletoinut. Kommentoikaa!

> >> Terve,
> >>
> >> sain teiltä ensimmäisen laskun 2kk:lta eilen. Siinä olisi muutama asia
> mikä
> >> herätti kysymyksiä...
> >>
> >> 1. Olimme sopineet että perusmaksu on 30€/vuosi. Tämä oli ok ensimmäisen
> >> kuukauden kohdalla, mutta toisen kuukauden kohdalla oli hinta
> 45,38€/vuosi.
> >>
> >> Tästä muutoksesta ei ole minua informoitu!
> >>
> >> 2. Ensimmäisen kuukauden sain ilmaiseksi kuten oli sovittu, mutta toisen
> >> kuukauden laskutuksessa oli jotain hämärää. Olimme sopineet hinnaksi
> 5,16
> >> alv:n kera mutta veloititte 8,42 snt/kWh.
> >>
> >> Tällaisesta hintamuutoksesta ei ole minua informoitu!
> >>
> >> 3. Laskun päiväys on 8.10 ja siitä kolmen viikon päästä on sovittu
> eräpäivä.
> >> Sain postin kuitenkin vasta eilen ja nyt on siis viikko enää aikaa
> >> maksuun...
> >>
> >> Mistä mä tiedän milloin olette laskunne postittaneet koska ei kyseinen
> >> deutsche
> >> post ole tehnyt leimausta?
> >>
> >>
> >> Odotan teiltä pikaista vastausta...!
> >>
> >> syysterveisin:
> >> NN
> >>
> >>
> >
> >
> > Terve,
> >
> > ei tule vastausta teiltä. Ymmärrättehän että tuo on laiton lasku ja oletan
> > teidän lähettävän korjatun version laskusta pikimmiten. Tässä joutuu
> ottamaan
> > muuten viranomaisiin yhteyttä...
> >
> > Tiedättehän että sähkömarkkinalaki määrää siitä, että asiakkaalle on
> > ilmoitettava kirjallisesti 1 kk aikaisemmin hinnanmuutoksesta, joten tuo
> on
> > laiton korotus. Koska tämä vielä oli ensimmäinen lasku sopimuksen teon
> jälkeen,
> > sopimus ei siis ole lainvoimainen koska siinä on eri summa, kun
> ensimmäisessä
> > laskussa.
> >
> >

edellisessä lainausta osin oululaiselta

> > Niin,
> >
> > noudatetaan sähkönmyyntiehtoja SME 99 lukee teidänkin sivuilla...
> >
> > ja se kohta 8.8
> >
> >
> >
>
> >
> >
> Hei!
>
> Hinnat ovat tosiaan nousseet 1.10. alkaen. Tästä olemme ilmoittaneet
> verkkosivuillamme kuukautta ennen.
>
> Postituksessa oli mennyt pieni erä laskuja vahingossa Saksan kautta
> mistä johtuu nuo leimat ja lyhyt maksuaika. Tämä tuli meille myös
> yllätyksenä. Maksuaikaa saa toki pyytämällä lisää, mikäli se on tarpeen.
>
> --
> Ystävällisin terveisin,
>
> XX
>
> Suomen Energiayhtiö Oy
> Hermannin rantatie 24
> 00580 HELSINKI
> Puh. 020 778 9152
> Fax. 020 778 9160
>
>
Terve,

ei taida kuule riittää hintojen korotukseksi se että ilmoitatte niistä
verkkosivuillamme vai taitaako... mieti nyt... tilaisin vaikka dvd-levyjä
postissa verkkosivuilla näkemääni hintaan mutta loppusumma muodostuisikin
uusista verkkosivuilla olevista hinnoista.

ei tässä oole kysymys mistään laskun määrästä vaan siitä että yritätte
vedättää...

voin kyllä maksaa sen perusmaksun 2,5€ syyskuun ajalta mutta muuten odotan
teiltä oikaisua laskuun pikimmiten...

ja pyydän siis uutta laskua kotiini...

Ystävällisin terveisin:
NN

Paskafirma!

Puhelinnumeron loppuosa on muuten 9150, eli yrittävät kusettaa tuossakin, ettei tarvitsisi vastaanottaa vihaisia puheluita.
Alareunassa olevan "linkit" kautta sain lähetettyä sähköpostia, kun peruutin.
Ensimmäisen viestin osoite.
He myös vastasivat aika pian.

Huijausta

Minulle soitettiin keväällä ja luvattiin kans AINA halvemmalla ja perusmaksu sama kuin sähkön toimittajalla. Nyt lasku ja sähkönhinta 8,39snt kun entisellä sähköyhtiöllä 5,15 ja kk perusmaksu 1 euroa enemmän kuin vanhalla sähkönantajalla. On hinnat noussut lokakuun alussa. Soitin sinne ja kysyin miksi ei ole ilmoitettu hinnan noususta kotiin, niin on kuulema netissä kotisivuilla. Haloo kuka siellä käy ja muutenkin sain huonoja vastauksia vain. Edelleen heidän kotisivuilla mainostetaan Peterin periaate: Ei jippoja, Sähkö. Halvemmalla. JEH JEH pelkää sanan helinää. Lopuksi lyötiin luuri vielä korvaan.
Ilmoitin asiasta kuluttajavirastoon sähköpöstin kautta.

sähkö?

minulle tarjottiin 10% halvemmalla kuin kilpailija ensimmäinen kuukausi ilmaiseksi. Ovat kuulemma nostaneet hintoja kertomatta asiakkaille ja hintatiedot saa vain netistä. Itse en ole vielä katsonut asiaa, kun kuulin 5 min sitten. Mutta jos näin on niin taitaa olla aika filunkifirma

Hinta kaikkialla 8,42 snt

Katso tarkasti, ennekuin vaihdat tähän firmaan. Pyynnöstä huolimatta eivät ole lähettäneet uuta laskua sillä summalle jolla teimme sopimuksen. lASKU OLI ENSIMMÄINEN JONKA AO. YHTIÖSTÄ SAIN. Lupasivat hintaan 5,16 ja laskussa olli 8,42, myös kuukausimaksu oli noussut. Teen valituksen firmasta. Huijaa

Joo

Syyskuussa 4,9 snt sen jälkeen 8,42 snt. Aika reilua.

Mitä asialle olette tehneet?

Olen lukenut, että jotkut ovat jättäneet laskuja maksamatta tai ainakin maksaneet vain sopimuksen verran. Onko tullut mitään seuraamuksia? Onko kukaan ollut yhteydessä lakimiehiin/kuluttaja-asiamiehiin tms.? Mitä he ovat sanoneet? Itse en ole saanut kuluttaja-asiamiestä kiinni.

Soitin SEY:n linjoille ja kyselin sopimuksesta. Puhelimessa ollut mieshenkilö tiesi, että heidän sopimuksensa noudattaa SME 99 ehtoja, mutta kun tarkemmin kyselin esim. kohdasta 8.8 (Ilmoitus hinnan muutoksesta tulee lähettää käyttäjän laskutusosoitteeseen) hän ei tietänyt asiasta mitään. Mihinkään muihinkaan ehtoihin liittyviin kysymyksiin hän ei osannut vastata. Kannattaisi ehkä puhelinmyyjienkin ottaa asiasta selvää yms. jotta asiakas voisi esittää kysymyksiä joihin löytyisi vastaus. Tai esim. ottaa kuluttajan yhteystiedot ylös ja selvittää asia hänen puolestaan. Tässä tapauksessahan on lähes aivan sama kuka siellä vastaa puheluihin kun voi aina vastata "en tiedä" tai "en osaa sanoa"'

Tässä vielä linkki SME 99 http://www.energia.fi/attachment.asp?Section=208&Item=789

Minun mielestä asia olisi ok jos he myöntäisivät virheensä ja maksaisin jäljellä olevat laskut alkuperäisen sopimuksen mukaan. Olen siis irtisanonut sopimuksen ja näin ollen noin 1,5 kk kalliimmalla hinnalla, josta haluaisin hyvityksen. Asia olisi myös ollut ok jos he olisivat ilmoittaneet laskutusosoitteeseen hinnannousuista ja olisin voinut vaihtaa yhtiötä vielä hyvissä ajoin.

Suomen energiayhtiö oy

Itse tein sopimuksen ko. firman kanssa kun lupasivat 50% pienemmän sähkölaskun. Olen vielä senverran ulalla näistä sähköhommista että suostuin heti. Eivät siellä muistaneet kertoa sopimusta tehdessä pitää vielä erikseen maksaa sähkön siirrosta sille firmalle jonka verkkoon talous kuuluu. Lopputuloksena on kaksi erillistä sähkölaskua: sähköstä ja sen siirrosta ja loppusumma on sama kuin edellisen sopimuksen aikaan. Kannattaa ensin kaikesta mahdollisesta selvää ennenkuin ryntää suinpäin halvan perään.

sopimuksen lopettaminen?

mitenkäs olette sopimuksen irtisanoneet. kirjeelläkö olette asian firman kanssa hoitanut ja mitäkö sen jälkeen mahdollisesti on tapahtunut? kehotuksia ja perintäkirjeitä? näillä ei ilmeisesti ole mitään konttoria missään mihin voi kävellä asioita selvittämään?
lasku tuli siis tänään ja hinta oli todellakin pumpsahtanut. huijarit. lasku tuli muuten saksasta.

ainakin se toimii

ainakin irtisanominen on asia joka firmassa toimi,laitoin s-postia ja saman päivän aikana sain takaisin vahvistuksen että lopetti sekä 2viikon päästä pystyin aloittaa toisen toimittajan sopimusta, ei muuta kun s-postia menemmään niille, siihen ainakin vastatataan. Möskin jos kilautat toiselle toimittajalle ne hoitavat asian energiayhtiön kanssa.

Ei toimi

Sopimus sanottu irti elokuussa puhelimitse ja asia sanottiin olevan hoidossa. Tänään pamahti lasku syys-marraskuulta. Hinta ennen 4,9 snt/kWh, nyt 8,42 snt, korotus vaivaiset 71,8%!!!
Perusmaksun korotus 44,75%.

Ei todellakaan toimi!

Sopimus irtisanottu jo kesäkuussa ja tänään tuli lasku syys-loka-marraskuulta käännettynä uuteen osoitteeseen, jossa olen siis asunut jo kesäkuun puolivälistä alkaen uuden sähköntarjoajan sähköillä. En ole siis edes asunut tuona aikana enää tuossa osoitteessa, ja uudella asukilla on oma sähkösopimuksensa. Käsittämätöntä kusetusta - varsinkin, kun jouduin jo heinäkuussa olemaan yhteydessä saman asian takia ja luulin asian olevan jo loppuunkäsitelty!

Kohta on vuosi mennyt

ja vielä tulee laskuja ja ulosottokirjeitä entiseen osoitteeseen kohdistuvana. Mitkään soitot ei auta. Kuluttajaviranomaisiin otettu yhteyttä.
Oikeusprosessia harkitaan riippuen heidän selvityksestään jota tuskin koskaan kuuluu.
Energiavalvontavirasto muuten myöntää heidänkin toimilupansa, joten sitä kannattaa lähestyä asiallisella raportilla liitteineen ja tositteineen jotta saadaan kusettaja ulos maasta!

Älä tee sopimusta!

Tein hölmönä sopimuksen puhelimitse ja nyt kaduttaa. Yllättäen hintoja oli nostettu saamassani laskussa HUOMATTAVASTI. Edellisessä laskussa tuntihinta 4,9c/h, nyt yrittävät kinuta 8,42c/h. Ihan kiva :(

Meni sähköyhtiö vaihtoon saman tien. Palasin vanhan yritykseni asiakkaaksi, ainakaan he eivät kuseta.

Hinnanmuutoksesta ei todellakaan tiedotettu millään tavalla.

perkele. Olisi pitänyt arvata.

vaihtoon

Nyt vaihtu tämä p****!! Epäilyttikin jo silloin kun tarjosivat ja tyhmyyksissäni menin vaihtamaan.

ÄLKÄÄ MAKSAKO VÄÄRÄLLÄ HINNALLA OLEVAA LASKUA!!!

Älkää hyvät ihmiset maksako sillä yli tuplahinnalla tullutta laskua. Sähkönmyyntiehtojen mukaan hinnannostosta pitää ilmoittaa kirjallisesti 1 kk etukäteen. Ainakaan minä en mitään ilmoitusta ole saanut, joten soitin asiakaspalveluun. Ensin sieltä vaan toteavat, että hinta on noussut. Sanoin tuosta ilmoitusvelvollisuudesta, niin heti vastasi, että laitetaanpa tällä vanhalla hinnalla lasku tulemaan, kuulemma mukamas tapahtunut joku virhe.

Täysi huijaripuljuhan toi roska on. ELI ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET MAKSAKO LIIKAA JA VAIHTAKAA ENSITILASSA ENTISEEN SÄHKÖNTOIMITTAJAANNE!

mitä tehdä?

Kylläpä sitä taas on osannu olla typerä. Lasku tuli 8.42 snt kwh. Mitenköhän tässä nyt kannattaisi toimia...? irtisanoa sopimus vai ottaa puhelin käteen ja selvitellä asia.

Eipä meillä tienny mistään mitään

Itse kun soitin niin kuten edelläkin sanoivat et hinnat nousseet ja on siitä ilmoitettu verkkosivuilla. Sit kysyin et tietääkö myyjä mitkä ovat SME 99. Kyllä tiesi. Jatkoin kyselyä ja kun pääsin ilmoitus kohtaan alkoivat kaikki vastaukset olla "enpä tiedä tästä" tai "en ota kantaa"! PRKL!

Lähetettiin sähköpostia ja ilmoitettiin et voidaan maksaa sopimuksessa lukevalla hinnalla lasku, muussa tapauksessa ei makseta, mut vielä ei ole vastausta kuulunut.

Asiakaspalveluun ei pääse

Olen lähettänyt yhtiölle 3 sähköpostia, koska asiakaspalveluun ei pääse, vaikka kuinka yrittää. Viikolla sieltä tuli karhu, koska olin maksanut vain kuukausimaksut alkuperäisen sopimuksen hinnoilla ja pyytänyt heiltä oikaistua laskua. Nyt sitten laitoin heille heidän omassa kuoressaan palautuksen (postimerkillä) toivottavsti avaavat edes sen. Ilmoitin, että teen rikosilmoituksen ja otan yhteyttä kuluttjaviranomaisiin elleivät laita alkuperäisellä taksalla olevaa laskua 2 viikon sisällä. Sanomattakin on selvää, että muutin heti takaisin vanhaan yhtiööni ja tein 2 vuoden sopimusken 5,50 kwh hinnalla.
Sähkömarkkinalaista eivät varmaan piittaa tuon taivaallista.

Suomen Energiayhtiö Oy

Suomen Energiayhtiön hinnat 8,42 snt/kWh
Perusmaksu 45,38€/vuosi
Paikallinen energiayhtiö 5,25 snt/kWh
Perusmaksu 26,40€/vuosi
Näin meillä Jyväskylässä

0 = 1 => TOSI

Ja miten tuosta em. saadaan et SEY:llä olisi 7% tms. halvempaa? Kysynpä vaan.

Peterin periaate in my ASS!

Edelleen väärin ymmärtänyt asiakas

Suomen Energiayhtiön toimintamalli
Kesällä soitti kaveri ja kehui myyvänsä sähköä alle paikallisen toimittajan hinnan
Paikallinen toimittaja myy edelleen perusmaksu 2.20€/kk 5,2 snt/kWh
Suomen Energiayhtiön jatkuva sopimushinta 1.7.2006 lähtien
Perusmaksu 26,4 €/vuosi (sis. alv)
Sähköenergia 4,98 snt/kWh
Ilman mitään ennakko ilmoitusta uudet hinnat
9.11.2006 laskussa
Perusmaksu 45,38 €/vuosi
Sähköenergia 8,42snt/kWh
Yritäessäni n. tunnin saada yhteyttä asiakaspalveluun, nauhuri pahoitteli asiakaspalvelussa olevan ruuhkaa.
Näillä kokemuksilla pyydän vältämään kyseistä Suomen Energiayhtiötä.

Siirtomaksu vielä lisäksi?

Ensimmäinen Suomen Energiayhtiön lasku tuli ja hinnat olivat suuremmat kuin oli luvattu.

Tuleeko tämän Suomen E-yhtiön 8,42c/kWh hinnan lisäksi vielä erikseen sähkönsiirtomaksut? Jos hinnat sisältää siirtomaksun ja sähkönsiirron perusmaksun, ei sähkön hinnassa silloin ole suurta eroa aikaisempaan. Jos siirtomaksut ei sisälly hintaan, on säskömaksut silloin selvästi aiempaa suuremmat.

Pysykää kovina

Kyllähän noi siirtomaksut siihen päälle tulee vielä. Ne laskuttaa paikallisen verkon haltija.

Mutta älkää hyvät ihmiset maksako sitä ylihintaista laskua, teitä yritetään vaan huijata. Tässä kannattaa pitää kiinni oikeuksistaan, ja vaatia asiakaspalvelusta uusi lasku sillä vanhalla hinnalla. Omalla kohdallani ainakin suostuivat heti lähettämään uuden laskun. Tiukasti, mutta asiallisesti kun hoitaa tuon asian. Kun ilmoitusta ei ole tullut kirjallisesti, ei asiakkaalla ole velvollisuutta maksaa kalliimpaa hintaa.

Jos eivät suostu lähettämään uutta laskua, niin kannattaa varmaan soittaa kuluttaja-asiamiehelle ja kysyä neuvoa. Periaatteessahan siinä vaiheessa koko laskua ei tarvitsisi maksaa, jos eivät kerran suostu lähettämään uutta luvatuilla hinnoilla. Selkeään sopimusrikkoon ja laittomuuksiin ovat syyllistyneet. Ja väittäisin, että aivan tieten tahtoen vieläpä. Tämä yritys yrittää huijata tietämättömiä kuluttajia aivan törkeästi.

Jos uuden laskun saa vanhalla hinnalla, kannattaa vaihtaa välittömästi sähköyhtiötä. Otat vaan uuteen sähköntoimittajaan yhteyttä, niin he hoitavat irtisanomisen puolestasi Suomen Energiayhtiön kanssa.

Ps.
Joukkokannehan tässä pitäisi kyllä nostaa. Viedään niiltä pelleiltä kaikki ja pistetään vielä linnaan kaupan päälle :)

Älytöntä

Miksei tullut tätäkin keskutelufoorumia löydettyä aiemmin niin olisin välttynyt kaikelta tältä.

Se surullisen kuuluisa tarina: SEY soitti keväällä ja tarjosi sopimusta. Suostuin esisopimukseen ja paperit tulivat kotiin 24.4.2006.

10.7.2006 päiväyksellä tulleessa kirjeessä SEY päätti mitätöidä 1.7 voimaantulevan sopimuksen, koska minulla kuulemma on määräaikainen sopimus verkkoyhtiöni kanssa. (Joka ei muuten pidä paikkansa.) Oletin siis että saan sähköni jatkossakin vanhalta yhtiöltä. Olin tähän ihan tyytyväinen, sillä SEY:n toiminta oli alkanut hieman epäilyttämään.

Viimeviikolla sain sitten SEY:ltä energialaskun järjettömällä hinnalla ja "vanhalta" yhtiöltäni siitolaskun. Vaikka sopimus oli peruttu olin silti tietämättäni siirtynyt SEY:n asiakkaaksi.

Itse olen sitä mieltä, että minulla ei ole tällä hetkellä energiasopimusta kenenkään kanssa, koska SEY sanoi vanhan toimittajani sopimukseni ja oman sopimuksensa irti, ja sen jälkeen en ole tehnyt kenenkään kanssa uutta sopimusta. Sähköä ja laskuja tosin tulee... Enpä tiedä miten tässä tulisi toimia. Tänään soitin takaisin vanhaan yhtiööni ja palasin heidän asiakkaakseen. Soitin myös SEY:lle ja lipeväkilelinen mies lupasi selvitellä asia, en tiedä uskonko tuohon....

TÄ?

Uskomatonta! Aivan susi koko paska firma!

Älä usko..

lipeväkieltä, ei se mitään tee,ihan sama mitä sinne soittelet, ei siellä mitään reagoida.
Jos tunnet kärsineesi vääryyttä,tee rikosilmoitus, jotta saadaan huijaripaskiaiset
pois markkinoilta.
Luultavasti vain rahastavat ja sitten tekevät komean konkurssin...

Ei Helevetti

Tässä sitä on väsätty koko ilta postia kuluttaja-asiamiehelle... ihan ku ei muuta tekemistä olis. KYLLÄ SAPETTAA!!!

EIKÖ KUKAAN OLE OTTANUT KULUTTAJAVIRANOMAISIIN YHTEYTTÄ??

Miten te kaikki hyväksytte tämän? Laitonta peliä ja asiakaspalvelu ei toimi lainkaan. Jos joku on ottanut yhteyttä, niin ilmoittakaa minulle. Sillä minun seuraava tuleva laskuni...sitä en aijo maksaa koska ehdin maksaa aijemman suurella hinnalla. Ja kun se asiakaspalvelu ei toimi. Joudun pyytämään apua muualta.

Emme hyväksy...

Suomen Energiayhtiön toimia, prosessi on jo lähtenyt käyntiin ja aion jatkaa sitä kunnes
tuo paskaporukka on ajettu maanrakoon..
Montakohan huijattua suomesta tällä hetkellä löytyy? Kaikkien täytyy vain ottaa kuluttajaviranomaisiin ihan itse yhteyttä, koska jokainen juttu kohdistuu henkilöön juridisessa mielessä. Sieltä saatuja ohjeita vain noudattamaan niin kyllä rupeaa tapahtumaan.
Tietyissä tapauksissa rikosilmoituksiakin voinee ryhtyä tekemään, jotta saadaan nämä jutut viranomaistutkintaan mahdollisimman nopeasti.
Kyllä se vyyhti sieltä purkautuu...
Rikosilmoituksen voit tehdä kun:
- sopimuksesi on tehty ilman suostumustasi
- sopimusehtoja on laiminlyöty heidän osaltaan
- laskutustasi jatketaan vaikka olet muuttanut
tai sanonut sopimuksesi kirjallisesti irti.
AINAKIN NÄISSÄ TAPAUKSISSA ON KYSE PETOKSESTA.
Tsemppiä kaikille petterin pettämille. OLKAA AKTIIVISIA...

Tänään tuli karhulasku

Olen 2 kertaa lähettänyt yhtiölle sähköpostia ja pyytänyt uuden laskun. Alkuperäisestä maksoin vain 2 kk perusmaksun ja pyysin uuden laskun alkuperäisellä taksalla. Mitään yhteyttä heiltä ei ole otettu ja tänään tuli sitten karku sille loppusummalle. Asiakaspalveluun ei pääse vaikka kuinka yrittää. Seuraavaksi uhkaavat ulosotolla, mitä teen?

tee näin

Eli kysyin asiaa kuluttajaneuvojalta. Minulta oli peritty liikaa laskussa ilman mitään ilmoitusta.... ennätin maksaa jo kuitenkin..... olen 3 kertaa lähettäny mailia asiasta, mutta ei vastausta eikä puhelimella pääse läpi. kysyin että voinko jättää seuraavasta laskusta maksamatta tuon liikaa perityn osan ja maksaa sopimuksessa olevalla hinnalla, niin kuluttajaneuvoja vastasi, että maksa vaan sopimuksessa olevalla hinnalla ja voi vähentää liikaa perityn jos he eivät sitä tee. Tästä pitää tietenkin ilmoittaa yhtiöön, että miksi maksat niin ja niin vaikka laskussa on niin ja niin. MUISTA VARMUUDEN VUOKSI TALLENTAA LÄHETETTY VIESTI, koskaan ei voi olla liian varovainen. Lähetin heille mailia asiasta ja katsotaan mitä tapahtuu.

Minulle tuli nyt uusi kirje jossa on vahvistettu uusi sähkön hinta 15.12 alkaen joka on 7,60c/kwh... melko kallista

Tutkikaa aikaisempia laskuja

Sama juttu, huijatuksi tullut. Tutkin huvikseni vanhoja laskuja... ja mitä V****A!!! kaikissa eli kWh hinta!!! Ei oo tullut aikaisemmin tutkittua laskua niin tarkkaan mutta tämä viimeisin lasku oli huomattavasti isompi kuin aikaisemmat.

Ja nyt ne Peterin pojat ovat lähettääneet kirjallisena hinnanmuutoksen. Oho!!! hinta laskenut viimesimmästä laskusta 8,42snt/kWh --> 6,23 snt/kWh.

Pistin Peterin Huijareille linkin http://www.energiamarkkinavirasto.fi/data.asp?articleid=289&pgid=44 jossa on sähkömarkkinalaista asiaa. En tiedä ymmärtävätkö normaalia suomalaisten kieltä, kun laskut tulee Saksasta. WTF!!!

Hyvitys tuli mutta vielä menee poskelleen

Tulihan se hyvitys sieltä siihen ensimmäiseen laskuun. Kiitos. Mutta ihmettelen, että minkä takia vielä kehtaavat minua laskuttaa, kun 2kk sitten on päivätty uuden sähkötoimittajan kanssa sopimus. Ja yllättäen asiakaspalveluun ei pääse läpi. Varmaan sanovat, että "Oho, onpa jäänyt vielä tuo sopimus voimaa, ei ole päivitetty tietoja".

asia oikeudessa

vein asian kuluttajaviranomaiselle ja oikeuteen. energiayhtiö perui kiireesti väärän laskun.

KULUTTAJAVIRASTON JA ENERGIAMARKKINAVIRASTON LAUSUNNOT

Kyselin ja näin vastasivat.

ENERGIAMARKKINAVIRASTON LAUSUNTO

Sähkömarkkinalain 26 § 4 momentti kuuluu seuraavasti: ”Jakeluverkonhaltijan ja vähittäismyyjän on lähetettävä sopijapuolelleen ilmoitus siitä, miten ja mistä ajankohdasta hinnat tai muut sopimusehdot muuttuvat ja mikä on muutoksen peruste. Ilmoituksessa on mainittava, onko sopijapuolella oikeus irtisanoa sopimus. Jos perusteena on muu syy kuin lainsäädännön muutos tai viranomaisen päätös, muutos saa tulla voimaan aikaisintaan kuukauden kuluttua ilmoituksen lähettämisestä.” Mainitusta lainkodasta ei voi voida poiketa kuluttajan vahingoksi.

Lain perusteella uusien hintojen mukainen kuluttajan maksuvelvoite tulee voimaan siis aikaisintaan kuukauden kuluttua siitä, kun kuluttajalle on lähetetty ilmoitus hintojen muutoksesta. Siihen asti maksuvelvollisuus määräytyy sen mukaan, mitä hinnasta on sovittu. Mikäli sähkönmyyjä ei ole ilmoitusta lähettänyt, mutta laskussaan yllättäen velvoittaa sähköstä muuttuneilla hinnoilla, voidaan tällainen lasku ehkä tulkita ehkä ilmoitukseksi hintojen muutoksesta, jolloin uudet hinnat voisivat tulla aikaisintaan voimaan kuukauden kuluttua laskun lähettämisestä. Luonnollisesti laskun loppusumma on tällaisessa tapauksessa väärä, sillä kuluttajan maksuvelvollisuus määräytyy hintamuutoksen voimaantuloon saakka vanhojen voimassa olevien (yksikkö-)hintojen mukaan.

Todettakoon vielä, että sähkömarkkinalain 26 § 4 momentin edellytys ei voi täyttyä sillä, että hintojen muuttumisesta ilmoitetaan vain yhtiön nettisivuilla.

SME 99 ja lain välillä ei ole edeltä mainituilta osin ristiriitaa.

Tässä näitä näkemyksiä lain sisällöstä. Enempää emme tässä asiassa voi valitettavasti ohjeistaa tai auttaa, sillä Energiamarkkinavirasto tehtäviin eikä toimivaltuuksiin kuulu yksittäisten kuluttajien avustaminen heidän mahdollisissa sopimusriidoissa. Viraston valvonta kohdistuu sähkömarkkinalain säännösten noudattamiseen yleisellä tasolla. Mikäli tässä valvontatoimessa huomaamme, jonkun toimivan vastoin sähkömarkkinalaki, voimme velvoittaa hänet uhkasakon uhalla korjaamaan menettelytapojaan jatkossa. Energiamarkkinavirasto on pyytänyt Suomen Energiayhtiö Oy:tä selvittämään virastolle menettelytapojaan hinnoittelun muutosten johdosta.

KULUTTAJAVIRASTON LAUSUNTO

Kannattaa vielä yrittää ottaa yhteyttä Suomen energiayhtiöön, koska ainakin osa kuluttajista on saanut sovittua asian heidän kanssaan siten, että he lähettävät korjatun laskun ja korotettu hinta astuu voimaan vasta tämän jälkeen.

Viime kädessä kuluttaja voi viedä riidan Kuluttajavalituslautakunnan ratkaistavaksi, joka antaa asiassa maksuttoman ratkaisusuosituksen. Ilmoita asian viemisestä lautakuntaan vastapuolelle, jos he kiistävät oikeutesi laskun maksusta pidättymiseen. Laskun voi myös maksaa kokonaan ja vaatia ylimääräisen osan palauttamista yritykseltä ja, jos tähän ei suostuta voi asian viedä lautakuntaa ja esittää vaatimuksen maksun palautuksesta siellä.

Jos maksat laskun kokonaisuudessaan, ilmoita kirjallisesti tässä yhteydessä, ettet tällä maksamisella tunnusta laskun oikeellisuutta ja pidät asiaa riidanalaisena ja viet asian tarvittaessa lautakuntaan.

Tietoa lautakunnasta ja valitusohjeet löydät nettiosoitteesta www.kuluttajavalituslautakunta.fi. Liitä valituksen mukaan kopiot lähettämistäsi reklamaatioista ja vastauksista niihin ja kaikki muukin asiaan liittyvä kirjallinen aineisto, kuten esim. yrityksen markkinoinnissa antamat tiedot. Jos viet asian lautakuntaa pitää reklamaatiot tehdä kirjallisesti, koska käsittely lautakunnassa on puhtaan kirjallista.

OMA LAUSUNTO

Saunan takana on vielä tilaa yhdelle Peterille.

SUOMEN ENERGIAYHTIÖ PERUU HINNANKOROTUKSEN JA HYVITTÄÄ SEN ASIAKKAILLEEN

Lukekaapas tuosta
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=19278&site=34&tmf=7418&root_id=7418&mode=readdoc

Reklamaatio ja ratkaisu

Lähetin tulikivenkatkuisen reklamaation saamastani laskusta Suomen Energiayhtiöön. Ilmaisin, että etukäteen ilmoittamatta jätetyt hinnankorotukset ovat Sähkömarkkinalain vastaisia.

Parissa päivässä tuli korvaava lasku vanhalla hinnalla ja nyt tulikin ilmoitus hintojen korotuksesta. Kalliit on hinnat tosin. Soitto omaan yhtiöön Vantaan Energialle ja tarjous 4,89c/kwh. Otin tarjouksen heti. Painukoon Suomen Energiayhtiö ja "Peter" hevon kuuseen.

OIkaisuja...

Sama homma minulla eli valitin (pääsin jopa läpi asiakaspalveluun...) ja ilmaisin selvästi että hinnankorotusta ei voi tehdä ilmoittamatta etukäteen. Ovat ilmeisesn tietoisia itsekin että toimivat laittomasti ja suostuivat mukisematta alentamaan jo tulleen laskun hintaa entiselle tasolle. Saman tien tosin vaihdoin toimittajaakin joten en joutunut maksamaan riistohintaa ollenkaan. Jäin vain ihmettelemään, mihin koko hommalla pykivät. Ehkä vain pääsemään nopeasti eroon kaikista asikkaistaan jos homma tuntui tappiolliselta...

Ette ole yksin

Asiasta Kalevalaisessa:

http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=612538&mode=print

Ohi on

Tänään tuli 14vrk täyteen siitä kun laitoin faxilla sopimuksen purusta, tänään postista tuli Helsingin Energian vahvistus uudesta sopimuksesta!

Ikinään en saanut mitään vahvistusta Suomen Energiayhtiöltä faxiin,emailiin,puhelimella en saanut mitään yhteyttä! Tämmöiset yrittäjät pitää toimittaa takaisin rajan taakse!

Perseestä tämä putka...

Joo lupasivat 7% edullisemmin sähkön kun paikallinen. Tällä hetkellä hinta on parikymmentä prossaa enemmän. Ja huomenna vaihtuu toimittaja, vaikka mittarin lukemisen kustannus meneekin omaan piikkiin, niin mieluummin teen sen kun tuen paskalla periaatteella toimivaa putkaa.

Reklamaatioon eivät ole vastanneet (ollut jo sisällä kolme viikkoa), asiakaspalvelusta lupasivat laittaa viikko sitten uuden laskun, mitään ei ole kuulunut. Tälläisten pelleilijöiden kanssa ei viitsi tehdä muuta kun lopettaa yhteistyön ja Petteri voi periaatteinensa painua vaikka sinne Nordpooliin ja vitun syvälle.

Muutenkin tämä sähkön hinnalla pelleily alkaa pikkuhiljaa vituttamaan. Milloin syynä korotuksiin on pohjavesitilanne, milloin se ja tämä ja tuo. Fortum oli korottamassa sähkön hintaa viime viikolla syynä hintojen yhtenäistäminen, nyt ne perui korotukset syynä parantunut vesitilanne. vittu mitä pellejä. Managereja on että munalle haisee, kaikki samaa paskaa.

Näyttäkää mulle ne pohjavesiturbiinit, niin minä näytän teille tyytyväisen feministin. Väliaikana voitte vetää vitun päähän.

Suosittelen!

Suomen Energiayhtiö Oy on pitänyt lupauksensa laskuttaa enintään 93 % kotimaisista sähköntoimittajista (Suomen Energiayhtiö on ruotsalainen).

Hyvin ovat pysyneet sähkölaskut kurissa sen vuoden verran kun olen ollut yhtiön asiakkaana. Tosin verkkovälitystä ylläitävät yhtiöt eli ennen kaikkea Fortum ovat juuri tästä syystä nostaneet verkkovälitysmaksuja, eli kokonaislaskussa etu jää vähintään 5 %:iin, mutta maksimissaan 15 %:iin. Siis sinne Suomen Energiayhtiö Oy:öön vain.

Olet varmaan ainoa tyytyväinen

Lähetin viime viikolla yhtiöön kirjeen, jossa ilmoitin, ottavani yhteyttä kuluttajaviranomaisiin ja poliisiin teen rikosilmoituksen ellen saa laskua oiottua.
Tein sopimuksen 5,16 snr ja lasku m joka oli ensimmäinen hinta olikin 8,42 snt,Sähkömarkkinalaissa on pykälä, jossa kuluttajalle on ilmoitettava kuukautta aikaisemmin korotus kirjallisena.
Minulla tämä oli ensimmäinen lasku, joten hintaahan ei noin vain voi nostaa. Minulla on kaikki dokumentit tallessa. Olen pyytänyt 3 kertaa oikaisemaan laskun, mutta mitään ilmoitusta ei ole tullut , paitsi karhu.
Muutin taksisin vanhaan yhtiööni ja sain sieltä kahdeksi vuodeksi hintaan 5,50 snt.
Jos uutta korjattua laskua ei ole tullut viikon sisällä niin otan yhteyttä kuluttjaviranomaisiin. Minua ainakin on petettu ja kovasti, sinusta en tiedä millä hinnan olet maksanut kwh.sta.
Toivottasti et liikaa.

Justiinsa

Olen aivan samalla tavalla yrittänyt avautua Suomen energiayhtiöön, mutta ei sieltä ole vieläkään tulossa oikaisua laskun perusteettomaan korotukseen. Menen itse huomenna käymään kuluttajaneuvojalla... mutta eiköhän sitä joudu ottamaan joka tapauksessa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä...

Ja se on aivan varma etten maksa noita vedätyksiä....!!!!!

Firmaa ei löydy!

Joo, siellä firmassa ei kannata käydä, koska siellä vitun Hermannin tiellä ei ole kuin rakennuskuoppa kyseisessä paikassa, kävin eilen etsimässä kyseistä firmaa, että vois selvitellä noita kusetuslaskuja. Lähettävät laskuja, vaikka irtisanoin sopimuksen jo monta kuukautta sitten.

Firma löytyi

Firman osoite on Hermannin rantatie 24, samalla pihalla on iso sähköliike SLO,jonka viereisestä ovesta sisään ja 2-kerrokseen.sieltä löytyy, tosin ovessa ei ole edes soittokelloa (pieni kyltti vain). Kävin siellä, kovat koputukset ja yllätys, joku henkilö tuli avaamaan. Toimistossa oli neljä henkilöä pöydissä,kaikki puhelimet soivat, mutta kukaan ei vastaillut. Jätin irtisanomisilmoituksen, ja pyysin siihen kirjallisen vahvistuksen sekä viimeisen laskun muutoksen siihen päivämäärään. Ei ole ennen tarvinnut hoitaa tällaisia asioita henkilökohtaisesti. Mene sinne uudestaan ja kerro kokemuksista.

Kiitos tiedosta!

Joo, täytyy mennä käymään uudestaan. Ne saatanan mulkut ei vastaa sähköposteihin, eikä maksulliseen 020-puhelinnumeroonsakaan. vitun vittu!!!

Älä Peterin...

puppelipoju tollasia tänne kirjoittele! Kieliasustas paistaa jotenkin kummasti ruotsinkielisyys läpi... Taidat olla se rasvari joka pitää Peterin akselin liikkeessä. No, epätoivohan teettää ihmisellä joskus outoja asioita... Pistä nyt vielä linkki siihen mainoksees ihan rohkeesti, paistaahan se kuitenkin läpi! APUVA kyllä saattaa joku tarttee, jos kohille osutaan.

Ei jippoja...

Aikamoista pelleilyä. Kävin eilen firman toimipaikalla, kun en ole saanut puhelimella yhteyttä, eikä sähköpostiin vastata. Pimpottelin summeria ja hakkasin ovea, eikä kukaan tullut avaamaan. Naapurifirmasta sanoivat, että siellä on porukka paikalla. Tästä eteenpäin asiaa hoitaa kuluttajaviranomainen ja asianajaja. Jos menee karhu perintään, menen käräjille. Tämmöisille huijareille ei anneta milliäkään periksi.

Pitäisi saada koko kansan tietouteen koko homma, etteivät saisi enempää huijattua. Nurin tämä lafka ja emoyhtiö samalla. Soitin eilen mtv3 ajankohtais- ja uutisvastaavalle ja kerroin, että olisi jutunjuurta. Saa nähdä tuleeko uutisiin.

ONNEKS OLKOHON

Ku meil soitetahan ovkellua kohtuliaasti, nin jää melkehen karmiset ehjääks... ( Vanha siirtojunkkarien sanalasku.)(Ylempi Pohjammaa)
Pikkune kirpasee mut isompi jo pistää.

Ota yhteyttä Kuningaskuluttajaan

Aiheesta on tulossa juttua, sopii hyvin aiheeseen jos asut pääkaupunki seudulla.

Vaatikaa kaikki sopimukseen liittyvä paperilla

Tein määräaikaisen sopimuksen yhtiön kanssa. Hinta on noussut puolessa vuodessa 5,5 sentistä 8 senttiin kilowattitunnilta. Sain juuri nelihenkisen perheeni kahden kuukauden arvioidun sähkökaskun melkein 500 euroa, ei paljon naurata, suurin huijaus mihin olen toistaiseksi joutunut. Piti olla 7% alle Fortumin hinnan mikä tällä hetkellä on noi 5,5. Harkitsen asian oikeuteen viemistä. Hyvää Joulua Peterille!

Onko hintaa korjattu

Onko kukaan saannu laskua korjattua oikeaan kurssiin.Elikkä onko siitä Hermanninrannassa käymisestä ollu mitään hyötyä?Puhelimellahan sinne ei saa tunnetusti yhteyttä.Ei viittis tehdä hukkareissua jos siellä ei edes ovia avata.Vai pitääkö pudottaa itse kylmästi hinnankorotus pois laskusta ja odotella mitä jatkossa seuraa???

ainakin on luvattu...

Sain myös maanantaina virheellisen laskun, missä oli lokakuun alusta väärä hinta. Eli siis oli tullut korotus ilman ilmoitusta. Tiistaina soitin sinne firmaan ja yllätyksekseni parin minuutin jonotuksen jälkeen sieltä vastattiin. Yllätys sikäli, kun täällä on ihmisillä näköjään ollut erilaisia kokemuksia...
No, esitin asian kohteliaasti ja sanoin, että sekä kuukausi- että kilowattihinnoissa taitaa olla virhe. Kaveri kysyi, että eikö ole tullut ilmoitusta korotuksesta, johon minä että ei. Se sanoi että ok, lähettävät korjatun laskun.
Kaippa se korjaus kolahtaa luukusta lähipäivinä, en minä tätä nykyistä ainakaan maksa...

jännitetään

Myös minulle tullut lasku, jossa hintaa nostettu ilmoittamatta tuohon 8,43 tai jotain. Soitin tästä laskusta ja pääsin ihme tuurilla läpi. Asiakaspalvelija käski minun lähettää reklamaatio laskusta heille sähköpostilla. Olen tämän tehnyt päälle kuukausi sitten.

Mitään yhteydenottoa ei ole heiltä päin kuulunut. Olen yrittänyt soittaa, mikä on täysin turhaa, kun kukaan ei koskaan vastaa. Olen myös sähköpostilla kysellyt asiaa jo kolmeen kertaan, mutta näihinkään viesteihin ei ole vastattu. Eräpäivä on ollut jo hyvästi viime kuun puolella. Käymään en pääse, sillä en asu pääkaupunkiseudulla. Saas nähdä miten tässä käy, tuleeko karhua vai unohtavatko koko laskun olemassaolon...Kuluttajaneuvojakaan ei osannut auttaa, ilmoitti vain että asiasta on tehty jokin selvityspyyntö yhtiölle ja jää minun mietittäväkseni maksanko virheellisen laskun vai jätänkö laskun maksamatta ja jännitän seuraamuksia. Edelleen odotetaan, ensimmäisestä yhteydenotosta kulunut jo pian kaksi kuukautta. Sähköyhtiö on vaihdettu takaisin tuttuun ja turvalliseen.

Korjasivat laskun

Mulle kolahti korjattu lasku postissa muutamassa päivässä. Nyt lokakuulta joulukuun puoliväliin mennään ihan ok hinnoilla, joulukuun loppu onkin jo törkyhintakautta. Onneksi yhtiö vaihtuu pikapuoliin...

voi korjata laskun itse

Soitin alkuviikosta energiamarkkinavirastoon lakimiehelle, hän kertoi että on mahdollista korjata lasku itse ennen korotusta olevan hinnan mukaan. Laissa sanotaan että kuluttajalle täytyy ilmoittaa kuukautta ennen korotuksen voimaan astumista KIRJALLISESTI.Minusta energiayhtiön markkinointi on ollut harhaan johtavaa...

Perintään meni

No tänään kolahti postilaatikkoon perintälasku. Olivat pistäneet sen osan, jonka kuluttajaneuvoja ohjeisti jättämään maksamatta, Svea perintä Suomen perittäväksi.

Soitin välittömästi perintätoimistoon ja selitin asian henkilölle, joka hoitaa asiaa. Hän otti perinnän välittömästi pois ja neuvoi lähettämään vielä yhden sähköpostin energiayhtiöön ja kopion hänelle. Liitteeksi laitoin edelliset kolme sähköpostia, mitkä olin lähettänyt. Pyysin energiayhtiötä vielä kerran ottamaan minuun yhteyttä. Jos eivät ota yhteyttä, täytyy pistää kuluttaja-asiamiehelle valitus.

Minulla tämä ei ole isosta rahasta kiinni, vaan periaatteesta. Minua ei kuseteta. Ei edes vähän.

Energiayhtiön korjauslasku

Myös itselle tuli ilmoituksetta korotettu lasku, josta lähtikin heti sähköpostia firmaan. Mitään ei kuulunut, ja nyt vihdoin pääsin läpi asiakaspalveluun.

Kysyi laskun numeron, ja en edes kerennyt sanoa asiaa loppuun kun jo kertoi heidän vetävän (tietenkin laittoman) 1.10 voimaan tulleen hinnankorotuksen pois. Tämähän on ainoa hyväksyttävä tapa. Ovat kuulemma laittaneet 15.12 ilmoituksen tästä asiakkaille. Erillistä oikaisulaskua ei kuitenkaan tule ellei sitä erikseen pyydä, vaan asia korjattaisiin seuraavassa laskussa. Tätähän en kyllä jää odottamaan, vaan pyysin uuden laskun ja hetimmiten lähtee irtisanomisilmoitus faksilla.

Kyllä ne taipuu kun tarpeeksi moni vaatii. Tosin tässä tapauksessa toimittiin edelläkin monta kertaa mainittua sähkömarkkinalakia vastaan ja siinä mielessä on kyse vain oikeuden tapahtumisesta. Kuluttajansuoja on hieno juttu!

Kallis on

Ko yhtiö lupasi halvempia hintoja mutta petti lupauksensa. Vertaa vaikka!

entinen

Itse juuri soitin sinne ja lupasivat lähettää korjatun laskun. Oulun seudun sähkönmyynnistä tulee postissa kohta valtakirja jonka allekirjotan, sen jälkeen irtisanoutuu soppari SEY:n kans. Pelottaa vaan mitenkähän maksavat SEY:llä takas arviolaskuissa yliperityt hinnat.Saakohan edes loppulaskussa liikaa perittyä takas.Onneksi ollu vaan elokuusta soppari SEY:n kans.

Kusetusta

itsekkin hairahdin, mutta nyt on taas savon voimalla. Juuri kuningaskuluttajassa oli kallein kaikista Helsingin sähköistä. Itse en asu siellä, mutta kusetustahan se on. Onko ihme kun jo laskussa lukee Peterin periaatteet, ei saatana :)

peteri joutui perumaan

sain tarjouskirjeen,johon en reagoinut. lähettivät myöhemmion laskun, joka oli lähes 2 x kalliimpi tarjousta. maksoin vain "riidattoman" osuuden eli savon voiman tariffin mukaan. karhusivat jäljelle jäänyttä 10 euron osuutta jopa perintätoimiston kautta. ilmoitin jättäneeni asian kuluttajasuojaviranomaiselle.
ilmoittivat kiireesti peruvansa karhun. ei kannata antaa sahata silmään.

säälittää

joku svea-perintä veti perinuhkailut takaisin ilmoitettuani vieväni asian oikeuteen.
säälittää ne monet vanhukset, jotka eivät osaa tai ymmärrä pitää puoliaan saatuaan ylisuuren laskun.
energiayhtiön homma perustuu tähän: lähetetään suuri kasa laskuja ja perutaan se pieni osa, joka riitautuu. se suurempi joukko, joka maksaa petoksellisen laskun, tuottaa firmalle ison voiton.

entinen

voi vittu mitä touhua..

eivät sitten lähettäneetkään korjattua laskua mulle kuten sovimme asiakaspalvelun kanssa. Nyt sain sentään yhteyden sinne ja lupasivat lähettää korjatun laskun.Ihme homma että nyt tuli sitten se lasku vihdoinkin.EIköhän ne kuitenkin lähetä kohta perintälaskun siitä väärästä laskusta,jonka niitten piti perua.vitun pellet!

Helvetin huonoa asiakaspalvelua.Täyttä huijausta.Tulen kiittämään sitä päivää kun saan tasauslaskun SEY:ltä ja pääsen takaisin Oulun sähkönmyynnin asiakkaaksi.EN saatana EES PASKASELLA TIKULLA KOSKE SUOMEN ENERGIAYHTIÖÖN.

Irtisanominen ei ehkä lopeta touhua

Sanoin irti sopimuksen Suomen paskayhtiön kanssa ja palautin sen Vantaan Energialle. Vantaan Energian virkailija kertoi kuulleensa, että Sey on lähetellyt arviolaskuja senkin jälkeen, kun sopimus on irtisanottu ja pannut kylmän viileästi maksamattomat arviolaskut perintään.
Minulle luvattiin sopimusta tehtäessä, että hinta on aina halvempi kuin Vantaan Energialla. Eli, jos hinta laskee, laskee myös Sey hintojaan. Vantaan Energian hinta marraskuussa 2006 oli 5,15 c/kWh ja Sey:n laskuttama hinta 8,42 c/kWh.
Asian selvittelyä vaikeuttaa se, että asiakaspalvelun puhelinnumero ei vastaa.
Peterin periaate: Saa sopimus keinolla millä hyvänsä ja ala asiakkaan väsymätön kusettaminen.

Suomen energia yhtiö

Tämä firma on aivan hanurista!!! varokaa tätä yhtiötä ja älkää ottako heidän puheitaan todesta.
vaihdoin takaisin forttumiin koska suomen energiayhtiö lähetteli aivan tolkuttoman suuruisia laskuja. nyt yritin soittaa asiakaspalveluun ja sieltä ei kukaan vastaa.
Mikä niitä vaivaa?? lasku erään tyi eilen ja enkä maksa varmasti tätä laskua ennen kuin hintä on kohdallaa. Halpaa sähköä JA VITUT.
Ensin tuli360,53 euron lasku. soitin ja laskun hinta tippui 239,89 tosta noin vaan mutta silti on hirmuisen hintanen sähkö lasku. meillä 84.5neliön rivari valmistus V.2000 ennen kahdessa kuukaudessa forttumilta lasku n.150euroa (sisältäen kaikki) nyt kahdelta kuukaudelta 239,89 + Fortumin siirto maksu 70euroa!!! Huhhuh!

VAROKAAA!!!!

Ettei vain

Epäilyttää hieman ettei puljulla ole jotain tekemistä ACN nimisen jenkkiyhtiön kanssa kun taustalta kerta löytyy amerikkalainen Access Industries...

näköjään ollut

Tein muinoin ilmoituksen asiasta kuningaskuluttajalla ja näemmä netistä löytyy osoitteesta http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1674 juttua.

Mikähän mahtaa olla mun tilanne, kun vaihdoin sähkönmyyjää netin kautta....mitään ilmoitusta ei kuulunut, joten soitin sinne. Sanoivat, että kaikki kunnossa ja alkaa heti vuoden alusta ja että ovat irtisanoneet sey:n sopimuksen, mutta käskivät minun kuitenkin lähettää sähköpostilla ja tallentaa viesti. Mitään sey ei ole vastannut eikä hajuakaan onko helsingin energia jo toiminnassa. Lappu tuli luukusta ja sanovat, että ilmottaa kun alottavat toiminnan kunhan fortum on lukenut mittarit jne. Nyt on jo 12pv eikä mitään ole kuulunut :/

suomen energiayhtiö oy

olen ollut ko.yhtiöön yhteydessä jo kesästä 2005 lähtien ovat tehneet tarjouksia ja lupauksia,
vielä tänään viimeksi olin yhteydessä koska sopimuksia ei oltu täytetty.olen edelleen sopimuksettomassa tilassa heihin nähden? arveluttava yritys 19.01.2006 jvi

Samanlaisia kokemuksia

Kaikille helsinkiläisille, ja miksei muillekin, suosittelen Helsingin Energiaa. Yhtiö toimii hyvin, ja vaikka ei ehkä aina ole halvin, niin on meidän helsinkiläisten oma yhtiö. Firmahan tilittää reilusti voittovarojaan Helsingin kaupungille, ja näin ollen omalta osaltaan edesauttaa veroäyrimme kurissa pitämistä. Tätä kautta saamme "maksupalautusta" maksamastamme sähköstä / siirtomaksuista

älä luota tähän yhtiöön

peruin ky.yrityksen kanssa sopimuksen marraskuussa ja siirryin takaisn fortumiin, edelleen saan suomen energiayhtiöstä sähkölaskuja vaikka en enää ole heidän asiakas. Olen yrittänyt ottaa yritykseen puhelimitse yhteyttä ja se ei näytä onnistuvan. Joko puhelin numero on virheelinen tai siihen ei vastata vaikka olen jopa numerotiedustelun kautta yrittänyt soittaa. Olen saanut neljä puhelin numeroa eikä mihinkään saa yhteyttä, nyt otin kuluttaja asiamieheen yhteyttä. En ala meksaan kahteen yritykseen sähköstä päällekäin.

SEY

Suomen Energiayhtiö OY on täysin rehellinen firma, noudatamme Suomen lakeja pilkulleen. Jos teemme sopimuksen, joudumme tekemään kaikki pilkulleen erään kaavakkeen mukaan, ja ainoa missä käytännössä ja teoriassa voi tulla virhe, on se että jos asiakkaalla on voimassa oleva kiinteähintainen määräaikainen sähkösopimus tai jos hän on kilpailuttanut jos sähköä 12kk sisällä.

SEY: n hinnat ovat 4,39cnt/kWh, perusmaksu ja siirtomaksu pysyy samana kuin sillä hetkellä paikallisessa sähköyhtiössä.

Esimerkiksi Fortumin kWh hinta on 5,17cnt, joten SEY: llä on 15,09% alhaisempi, ja kun siirtomaksu on noin puolet sähkölaskusta, niin jos Fortum vaihtaa SEY: hyn niin hän saa n. 7,5% halvemman sähkölaskun, ja ensimmäisen kuukauden sähköt ilmaiseksi. Sopimus on kiinteähintainen ja voimassa aina 3 kuukautta kerrallaan.

...

Taitaapi olla joku SEYn työntekijän kirjoittama viesti kun kirjoittaa esim. teemme ja joudumme tossa toisessa lauseessa. Tottakai ne puoltaa omaa firmaansa, eihän ne nyt omaa työpaikkaansa voi haukkua, ainakaan julkisesti. Kuinkahan monella SEYn työntekijöistä on SEYn sähkösopimus..

Älä anna huijata itseäsi

Netissä on paljon huijattujen asiakkaiden palautteita. Älä sinä anna huijata itseäsi.

perivät jo viimevuotisia

Sain sähkölaskun SEY:ltä , jossa on korjautunut käyttö.Nyt he kynivät yli vuoden takaisia kulutuksia korjautuneella käytöllä. Osassa laskua he veloittavat 7,60 cnt KWh jotka ovat Joulu - Tammikuulta. Eikös heidän pitänyt hyvittää , niinkuin väittivät sivuillaan. Millä ihmeellä tuollaisia yli vuoden takaisia asioita voi mukamas selvittää ? Täysin laitonta menettelyä!! Lisäksi ovat arvioineet sähkönkulutuksen täysin yläkanttiin.
Kaiken kukkuraksi ovat laittaneet laskun loppuun viivästyskoron, joka on 32,52€ x 0pv.
Eikö tuossakin voisi syyttää koronkiskonnasta. Eli jos maksu viivästyy päivänkin , joutuu maksamaan tuon 32,52€ pv laskusta, josta en edes ole ollut tietoinen kuin nyt. Omatekoisessa laskussaan he karhuavat lähes 200€ , enkä tiedä miten sen maksan työttömänä. Missä menee raja? Pyysin maililla kirjallista selvitystä heiltä. Miksi nykyään kiinteistöissä ei ole sisätiloissa sähkönkulutusmittaria? Vaan ne ovat lukituissa tiloissa kellareissa.

meille

soitti kysisesta firmasta myyjä ja sai mut puhuttua ympäri vaihtamaan tähän yhtiöön.sitten alkoi tippumaan aika ihmeellisiä sähkölaskuja ja koitin soittaa sinne mutta ei ketään vastannut monta kertaa koitin välillä vain hälytti ja seuraavalla kerralla olikin jo koko polju kiinni,sitten aloin hätäpäissäni soittamaan vanhaan sähköyhtiöömme ja vaihtamaan entistä sähköyhtiötä takaisin ja kysäisin sieltä mitä he tiesivät kyseisestä yhtiöstä niin sanoivat että ei ole tietoa ja monet ovat kokeneet saman kuin me.kaikista paras oli että posti toi uuden sähkölaskun kyseisestä yhtiöstä toissa päivänä ja ollan heidän asiakkaita oltu vuonna 2006,eli huijausta koko touhu

Uusi lasku

Hmm.. Minulle tuli tuossa 18.09.07 lasku, ihmettelin kun ei ole firmasta kuulunut pitkiin aikoihin. Sitten kun aloin katselemaan noita lukemia mitä oli laskulla, niin olipahan herkkä 325,14euroa :o ja päätin että jätän firmalle soittopyynnön :) eipä ole tullut soittoa vielä, joten tänään lähetin sähköpostin missä kyselin asiasta.. Laskussa on sähkölaskua 01.03.2006 - 30.09.2007 ajalta =) Parissa kuussa oli aikas jättimäisiä lukemia, esim 15.02-14.04.07 917kWh jonka kulutuksen saa Helposti aikaan jokainen joka asuu 39,5m2 asunnossa.. Nooh, yritän vielä lähestyä firmaa 'itse', jos ei onnistu niin saapi kuluttaja-asiamies alkaa ottamaan puolestani.

Meillekin pitkästä aikaa lasku

Meillekin siis tuli lasku, pitkästä aikaa. Kyseessä on loppulasku, kun irtisanouduttiin tuosta firmasta 6.3.2007.

Lasku on ajalta 1.3.2006-6.3.2007. Alkupäivä tälle laskulle on siis sama kuin Sähköttäjällä. Meidän laskussa on kahdeksan laskutuskautta, ja jokaisen kohdan edessä lukee "Korjautunut käyttö". Mitähän se tarkoittaa? Yhden rivin teksti on siis esim. tällainen:

Korjautunut käyttö 15.1.2007-14.2.2007, 342 kWh, 5,98 snt/kWh, 20,45 e.

Nyppii kyllä ihan älyttömästi tällaiset puolen vuoden takaiset lähestymiset laskulla, kun ollaan maksettu mielestäni ihan törkeästi jo silloin kun vielä oltiin asiakkaita.

Viime vuoden elo-, syys-, loka-, marras- ja joulukuun puoleenväliin hinta oli 5,32 snt/kWh. Sit joulukuun puolestavälistä tammikuun puoliväliin olikin aikamoinen piikki, 7,60 snt/kWh. Tammikuun puolestavälistä maaliskuun alkuun hinta olikin sit taas reilu 5 snt/kWh.

ikuisuusprojekti

Tästä firmasta ei pääse eroon ikinä. Sopimukset näyttävät jopa periytyvän seuraavalle sukupolvelle. Isäni kuoli kesällä 2006 ja hänen asuntonsa myytiin melko pian tämän jälkeen. Irtisanoin puhelimitse, sähköpostitse ja kirjallisesti sähkösopimuksen Suomen Energiayhtiön kanssa. Pitkän viivytystaistelun jälkeen sopimus viimein päätettiin ja sain tästä jopa vahvistuksen. On kulunut noin 8 kk niin, ettei laskuja ole tullut. Tänään sain postissa "yllätyksen". Isävainajalleni tarjottiin mahdollisuutta pitää määräaikainen sopimus samanlaisena tai muuten se vaihtuu toistaiseksi voimassaolevaksi...

Onko vastauksia kuulunut...?

Onko Sähköttäjä tai kukaan muu pitkästä aikaa Suomen Energiayhtiöltä postia saanut päässyt asiassaan eteenpäin (saanut yhteydenoton, ottanut itse yhteyttä kyseiseen firmaan tai kuluttajaneuvojaan tms.)? Itselläni olisi nyt sama souvi edessä, ajattelin aloittaa yhteydenottopyynnöstä. Ärsyttää :(

Täynnä jippoja

Kyllä on kokemusta !!!!
Viime vuoden loppupuolella tein heidän kanssaan sopimiksen samalla 7% sopimuksella alle paikallisen toimittajan energiahinnan. Ensimmäinen lasku saapui ja ihan sovitun mukaan. En ehtinyt edes maksaa, kun tuli allekirjoitettavaksi uusi sopimus : 3 kk minisähkö 34 %:n ja 1 vuoden sopimus 46 %:n korotuksella ??? Kun soitin heille ja kysyin miten tämä on mahdollista, niin vastaus oli että he pyrkivät noudattamaan sopimusta, eikä auttanut sanottuani sopimusta on noudatettava. Pyysin heitä yhdistämään sopijaosapuoleeni, niin he eivät tehneet sitä eivätkä antaneet numeroa eivätkä vastanneet kolmeen sähköpostiin kahdelle eri henkilölle. Palasin paikallisen toimittajan asiakkaaksi, joka on todella edullinen verrattuna "harha-askeleeseen". Kaiken lisäksi Suomen Energiayhtiö kotisivullaan antaa kilpailijoiden hinnoista väärää tietoa. Minun paikallisen toimittajan hinnan he ilmoittavat 5,30 + 1,17 snt/KWh, todellisuudessa se on 4,90 alv:n kanssa. Jos hinnat kilpailijoista ilmoitetaan näin, niin onhan se edullisempaa heiltä !
Oma lukunsa on eri viranomaisten toimenpiteet otettuani yhteyden heihin : Paikallinen kuluttajaneuvoja pyysi kääntymään kilpailuvirastoon, he pyysivät kääntymään kuluttajavirastoon ja he puolestaan energiamarkkinavirastoon ja he taasen takaisin kuluttajavirastoon. Loppujen lopuksi energiamarkkinavirasto otti asiallisesti kantaa ja palasivat myöhemmin yhteydenotolla. Ko yhtiötä on huomautettu asiasta, mutta edelleenkin Suomen Energiayhtiö antaa minun paikallisesta toimttajasta tänäkin päivänä virheellistä tietoa.
Kirjoitin asiasta myös kolmeen lehteen yleisönosastolle. Paikalliset kaksi lehtiä julkaisivat, Helsingin Sanomat ei ? Kun soitin heille, millä perusteella karsivat, vastaus oli, kun kirjoitin saman artikkelin muihinkin lehtiin + nimimerkillä + liian paljon numerotietoa ??? Mielestäni ko yhtiön toimintaa ja asiakkaan halu kilpailuttaa ei voida kirjoittaa ilman tarkkaa numerotietoa !
Että semmoinen tapaus.....?

erikoinen yhtiö

Tänään tuli puhelu tännekkin. Suostuin tekemään esisopimuksen, koska myyjä lupaili muutamien kymppien säästöä vuositasolla.
Puhelun jälkeen tietty katsoin kyseisen yhtiön sivuilta heidän hintansa kotipaikkakunnallani ja katsoppas kummaa kun sekä perusmaksu, että energiamaksu ovat suurempia kuin nykyiselölä yhtiölläni. Tätä kirjoitettaessa ehdin jo lähettämään sähköpostilla sopimuksen perumisen kyseiselle yhtiölle (myyjä sanoi että se riittää), mutta näitä kirjoituksia luettuani ei voi kuin todeta että taisinpa lyödä kätöseni suoraan paskaan.
On se kyllä erikoista että korkeampaa hintaa maksamalla voi saada vuosittain säästöä. Tämä on kaiketi sitä korkeampaa matematiikkaa mikä ei tavalliselle pulliaiselle avaudu.
Katsellaan nyt tuleeko sieltä postissa vielä laput kotiin vai onnistuuko irtisanominen niin helposti kuin myyjä antoi ymmärtää.

eli taidanpa..

..soittaa aiempaan yhtiöön ja kysellä vähän. Ihmetyttää kyllä että tässä kuussa piti sähkölasku tulla taas, mutta voi olla että tämä on nyt sitten sen uuden yhtiön ensimmäinen ilmanen kuukausi. Mutta jos niin on, niin toiv. vanhan yhtiön kautta onnistuu irtisanominen..

Tosin vaikuttaisi siltä ettei vanhaakaan olisi irtisanottu. Tosiaan täytyy soittaa.. :D

oikea yhtiö

suomen energiayhtiö on ihan oikea toimiva yhtiö. itse olen ollut heillä asiakkaana kohta 3 vuotta. tällä hetkellä saan vesivoimasta tuotettua sähköä halvemmalla mitä maksaisin paikalliseen yhtiöön sekasähköstä. mikä sen hienompaa kuin säästää luontoa ja vielä rahapussianikin. eli ihan vaan kaikille tiedoksi että hyvä yhtiö on kyseessä vaikka on lähtöisin ruotsin puolelta. alkukankeutta heillä suomessa oli n 3vuotta sitten mutta kaikille silloisille asiakkaille he korvasivat rahallisesti kaiken. OLEN TYYTYVÄINEN ASIAKAS!

5% halvemmalla sähköt

Tuli esisopimus Suomen energiayhtiöltä ja näyttäisi olevan halvempi kuin Tampereen sähkölaitos 0,3snt/KWh.
Sitten vilkaisin energiayhtiön sivuilta Tampereen Sähköverkko Oy:n siirtomaksut perusmaksu 3,8€/kk ja 6,47snt/KWh(molemmat sisältävät alvit). Muutama päivä sitten tuli Tampereen Sähkölaitoksen lasku ja siinä näkyy 2,44€/kk ja 3,5373snt/KWh(1.4.2008-14.3.2009).
Ei vaikuta kovin hyvältä diililtä. Kysyinkin lopuksi Suomen Energiayhtiön sähköliittymä kauppaajalta ettei tämä vain ole kusetusta.
5% halvella sähköt. Olis voinut mainita samalla että siirtomaksut nousee tuplasti.
Onneksi löysin tämän keskustelupalstan niin jaksoin alkaa tutkimaan tarkemmin.
EN TULE OLEMAAN SUOMEN ENERGIAYHTIÖN ASIAKAS!

......

nyt on sulla käynyt moka. nuo hinnat mitkä oot laittanu ovat siirtomaksuhinnat. ja kuluttajaviraston mukaan siirtomaksuja ei saa nostaa jos asiakas kilpailuttaa sähkönsä. jos menet katsomaan tampereen sähkölaitoksen sivuilta niin huomaat että sähkön myyntihinta on tasan 6.00 sent/KWh joka astui voimaan 15.3.2008 ja suomenenergiayhtiön hinta on 5.70 sent/kwh.itse kysyin suomen energiayhtiöstä syytä hintoihin jotka näkyvät netissä niin he eivät halua että kilpailijat saavat selville heidän myyntihintojaan. tällä hetkellä suomen energia yhtiö on kaikista halvin sähkönmyyjä tampereella, ja kun vielä myyvät luontosähköä niin he myyvät halvemmalla kuin sekasähkö. ja vielä kun tarjoavat ensimmäisen kuukauden sähkön ilmaiseksi ilman määräaikaa niin en minä ainakaan voi haukkua yhtiötä. ainahan sitä voi kilpailuttaa uudestaan jos hinnat jossain vaiheessa nousevat.
mene katsomaan nettisivua www.sahkonhinta.fi sieltä näet millä mallilla on suomen energia yhtiö ja tampereen sähkö.

PERUMINEN harkinta-ajalla?

Mikä on tehokkain tapa perua esisopimus joka on harkinta-ajalla kaksi viikkoa vahvistuskirjeen päiväyksestä? Sivuilla pyydetään ottamaan yhteyttä (puhelimitse?) yhtiöön mutta riittääkö se? Vai riittääkö sähköposti kuten normaalisti kaikissa sopimuksissa?

Luulisin että Tampereella asiakkaille tarjotaan Suomen energiayhtiöltä Tammerkosken vesivoimaa (="Luontosähkö") eli samaa vesivoimaa mitä Tampereen sähköverkko itse jakaa.

Eli SE:n hinnan on pakko olla jossakin vaiheessa korkeampi tällä logiikalla ajatellen koska ostaa energian suoraan Tamperelaisilta. Ovelaa, vai mitä, jos näin on. Minäkin voisin perustaa vastaavanlaisen yhtiön ja soitella koteihin, toimittaa oman tili/laskutusliikenteeni kautta omalla paikkakunnallani tuotettua vesivoimaa kuten tässäkin tapauksessa.

Lisäksi tiedot Suomen energiayhtiön sivuilla eivät pidä jostain syystä paikaansa, kun kerrotaan esim tampereen sähköverkon hinnoista. Sieltä puuttuu oleellisia tietoja. Tehdään todellinen hinta epäselväksi ja paikallinen kilpailija esitellään sivuilla olevan kalliimpi kuin he, jätetään oleelliset laskut kokonaan näyttämättä.

Tampereen sähköverkon lasku ja Suomen energiayhtiön esisopimus kädessäni vertasin Suomen energiayhtiön antamia tietoja sivuillaan samasta, enkä ymmärtänyt näkemästäni hinnoittelusta enää yhtään mitään...ASIAKAS ON AINA VEDÄTETTÄVISSÄ, tuntuu kuuluvan yhtiön todellinen periaate.

Pörssi

Suomen energian sähkö on pörssisähköä. NORDPOL TUTTU?!! Ei ole samaa sähköä mitä tampere käyttää!!!!

niinkuin Ake

Peruminen muuten sujui jouhevasti sähköpostitse harkinta-aikana. Tuo 'pörssiyhtiö' viittaa sitten hinnoitteluun joka voi tulla asiakkaalle äkkiä kalliimmaksi kuin mitä alunperin olivat lupaukset. Eikös pörssiyhtiöt pyri pelkkään voittoon? Niinhän kävi katsastusasemillekin, nyt ne nyhtävät rahaa jonnekin kauas ulkomaille rikkaiden taskuun.

Esisopimus

Onko tosiaan esisopimuksen purkamisessa ollut ongelmia? Hassahdin minäkin tämän yhtiön markkinointiin ja heti rupes v..uttaan kun katsoin netistä tietoa ko firmasta. Kuluttajaviraston mukaan kuluttajalla 14 vrk perumisoikeus.

hyvä että joku on ottanut asioista selvää

hyvä, että on joku täälläkin kuka on ottanut asioista selvää ja perillä sähkön kilpailuttamisesta. Suomen energiayhtiö on tosiaan halvin luontosähkön myyjä tällä hetkellä ja siirtomaksuihin yhtiö ei millään tavalla vaikuta. Ikävää jos joillekin on ylitsepääsemätön ongelma selvittää asiat ennen kuin alkaa haukkua kyseistä yhtiötä. On varmaan muitakin yhtiöitä kenellä on ollut alussa hankaluuksia laskutuksessa yms. mutta pitäisi jokaisen ymmärtää että ei yhtiö voi toimia jos asioita ei olisi korjattu.. katsokaa ihmiset joskus eteenpäinkin eikä aina vaan niitä negatiivisia asioita mitä on ollut monia vuosia takaperin.

sähköä..

Tuossa äsken soitti täti tuolta. Heti kättelyssä kuulosti jo varsin epäilyttävältä mutta jatkoin jutustelua, ei suostuneet lähettämään tarkkaa selostusta hjinnottelusta & sopimuksesta kirjallisena pyynnöstä huolimatta joten jätin väliin.
Täti siellä langan toisessa päässä tais hermostua vähän kun lopussa alkoi haastamaan riitaakin ^^

Ks yrityksen kotisivukin vaikuttavat vähintäänkin varsin mystisiltä.. ei löydy y-tunnusta esimerkiksi mistään. (info pdf ei suostunut aukenemaan mulla)
Neuvoisin jatkossa muitakin jättämään ks yrityksen tarpomaan omaan suohonsa :)

Harkinta-aika

Siis jos puhelinsopimuksessa vastasin kysymykseen "Oletteko kilpailuttanut sähköä?" kielteisesti, voi Energiayhtiö ottaa jotain ylimääräistä? Toistaiseksi voimassa oleva sopimus, 5,32e/kWh. Se on halpa, mut tuleeks tuohon nyt jotain lisää mikä ei näy paperilla? Ja mitä tämä meinaa?

Muut sopimusehdot
Toimituksen lisäkis tulevat verkkoyhtiön voimassa olevat verkkomaksut. Muutoin noudatetaan sähkönmyyntiehtoja SME 99. Suoritamme tanvanomaisen luottotarkastuksen.

Siirtomaksu on kaikille samansuuruinen!

Tampereen sähkölaitos nosti samaan aikaan sähkön hinnan korotuksen yhteydessä myös sähkönsiirtomaksua, joka nousi siis KAIKILLA Tampereen sähkölaitoksen verkkoalueella asuvilla. Sähkön toimittajalla ei ole mitään tekemistä siirtomaksujen kanssa, vaan ne määrittää paikallinen verkkoyhtiö. Kilpailulaissa sanotaan ettei siirtomaksua saa nostaa ainoastaan niiltä, jotka ottavat sähkön joltakin toiselta toimittajalta vaan sen täytyy nousta silloin kaikilla!

Ja siirtomaksuahan ei voi kilpailuttaa, vaan sen veloittaa aina paikallinen verkkoyhtiö eli tässä tapauksessa Suomen Energiayhtiöllä ei ole mitään tekemistä siirtomaksujen korotuksen kanssa!

Ottaisitte asioista selvää ennen kun kirjoitatte täyttä paskaa nettiin! On se kumma ettei kukaan voi koskaan kirjoittaa mitään positiivista.. varsinkin tässä tapauksessa kun kyse on vain siitä että henkilö on ymmärtänyt asian väärin eikä selvästikään ole viitsinyt selvittää kilpailuttamiseen liittysiä faktoja myyjältä tai esim. netistä.

SAMAA MIELTÄ

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ei todellakaan halpaa

Minulle markkinointiin samalla periaatteella vuonna 2006 ja silloin erehdyin menemään lankaan. Luotin firmaan ja maksoin laskuja kiltisti, kunnes nyt keväällä havahduin, että hinnat ovat nousseet pilviin ja laskutus on mitä sattuu. Sain keväällä 2008 laskun, jossa laskutettiin erilaisia maksuja vuodelta 2006 lähtien!!! Lasku oli lisäksi nelinkertainen normaaliin verrattuna.

Olen nyt pyytänyt asiaan selvitystä kahden kuukauden ajan tuloksetta. Useita sähköposteja ja puhelinsoittoja. Aina luvataan selvittää ja soittaa takaisinpäin, mutta yhtään yhteydenottoa heiltä ei ole tullut. Pariin kertaan kiukkuinen setä on jopa iskenyt lähes luurin korvaan. Taitaa olla heilläkin asiakaspalvelussa hieman pinna kireällä. Ei ihme, sillä valituksia varmasti satelee heidän toimintatavallaan.

Onneksi pääsen nyt lopulta eroon koko yhtiötstä. Minä haluan sähköni helposti ja edullisesti. Suomen Energiayhtiöön ei voi luottaa.

Kallista on

Nyt Suomen Energiayhtiö on yksi kalleimmista myyjistä. Hinnat vaihtelevat vielä hieman sopimuksesta riippuen ks heidän nettisivut. Lupaavat aina -5-7 % alle paikallisen. Ei vaan pysty lunastamaan lupauksia. Lisäksi ilmaista kuukautta ei huomioida missään vaiheessa. Puhallus!

Rehellistä?

Taas tulee esisopimus. Myyjä vakuutti että on halvempaa (mikä sitten on oikeasti ja kuinka kauan). Tampereen Sähkölaitos vertailu kohtana energiamaksut 15.7.2008 lähtien perusmaksu 2€/kk ja 6snt/KWh ja Boolaagetin sivuilta 2008-07-10 lähtien katsottu hinta perusmaksu 3,8€/kk ja 8,16 snt/kWh. Kaikissa hinnoissa alvit.
Jaksaako uskoa puhelin pulputuksiin vai siihen mitä näkee firman sivuilla tai esisopimuksessa. Kuulemma pitäisi tulla tarkempi esisopimus jossa näkyy siirtomaksutkin. Aikaisemmassa esisopimuksessa joka tuli muutama kuukausi sitten ei ollut kuin vain noista energiamaksuista.
Jos tuon Boolaagetin hinnat sivuilla on mitä sattuun suojallekseen todellisia hintoja niin se kuullostaa paksulta. Miten rehellistä kilpailua muuten voisi olla jos ei hinnat näkyisi selkeästi?
Ei vakuuta ei ollenkaan. Jos Boolagetin kilpailu perustuu asiakkaan kusetukseen ollaan heikoilla hangilla etenkin asiakkaan kohdalla joka en tehnyt sopimuksen.

Faktoja

Tarina alkoi elokuussa 2007. Suomen Energiayhtiöstä soitettiin ja kaupattiin sopimusta, sanoin voitte lähettää tarjouksen postilla, koska en pystynyt puhelimessa vertaamaan hintoja. Postissa tulikin sopimus tarjouksen sijasta(kiitos että valitsitte meidät sähköntoimittajaksenne). En tykännyt heidän tavastaan toimia ja irtisanoin välittömästi sopimuksen. Vuosi vierähti ja Vattenfallin asiakaspalvelusta soitettiin(elokuu 2008), jonkin sortin tyytyväisyys kyselyä. Ilmoittivat minun vaihtaneen sähköntoimittajaa 01.08.2008. Tuli kyllä minulle täytenä yllätyksenä. Suomen Energiayhtiö oli hoitanut minut asiakkaakseen. Ainoa asia joka minua jäi vaivaamaan tässä oli informaation puute. Ei puhelua eikä postia, olivat vaan tyhmät päättäneet, että haluan varmaan olla heidän asiakkaansa. Reilu kerho!

Samaa taktiikkaa liikkeellä

Kas kas. Suomen Energiayhtiö teki meille saman tempun. Vuosi sitten (syksy 2007) soittivat ja vaimo erehtyi tilaamaan tarjouksen, mutta heti kirjeen saavuttua peruimme sopimuksen, koska sähkö oli kalliimpaa kuin nykyisellä toimittajalla ja homma epäilytti.

Kun saimme viimeisimmän laskun omalta energiayhtiöltämme, se koskikin vain energian siirtoa. Hälytyskellot alkoivat soida ja postista löytyi lasku Suomen Energiayhtiöltä. Olivat heinäkuussa 2008 menneet irtisanomaan sähkösopimuksemme oman yhtiömme kanssa ja väittävät, että olisin maaliskuussa 2008 tehnyt sopimuksen. Missään vaiheessa meille ei ole tullut mitään dokumentteja. Olen jo irtisanonut perusteettoman sopimuksen ja ilmoittanut, ettemme hyväksy laskua.

Tapaus on jo vaatinut melkoista puhelinsoittorumbaa eri yhtiöille ja kuluttajaneuvojalle. Helpointa olisi varmaan maksaa perusteettomat laskut ja unohtaa episodi, mutta periaatteesta en moiseen aio suostua. Olen vakavasti harkinnut rikosilmoituksen tekemistä, koska tällaisten huijariyritysten toimintaan pitää puuttua.

Säästyin huolilta

Juuri lopetin puhelun myyjän kanssa. Lupasivat 5% halvempaa sähköä kuin nykyinen sähköntoimittaja sekä ensimmäisen kuukauden sähköt ilmaiseksi. Kun kysyin takeista saada tulevaisuudessakin halvempaa sähköä, myyjä vastasi hinnan olevan sidottu nykyisen toimittajan hintoihin, eli jos he nostavat niin myös he nostavat, mutta hinta olisi aina 5% edullisempaa.

Onneksi olin koneella ja näppäilin nimen heti googleen ja sieltä suomi24 keskusteluihin. Wanhat kokemukset epäilyttävien puhelinkauppiaiden kanssa saaneet skeptiseksi näistä 'hyvistä tarjouksista'. Jätin tällä kertaa tilaamatta, kiitokset teille. :)

Samassa veneessä

Samassa veneessä ollaan.
Olen ollut yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja omaan sähköyhtiöön, sekä tähän paska lafkaan.
Parin viikon päästä selviää pääsemmekö eroon heistä sopimuksen puitteissa. Jos emme niin kuluttaja-asiamiehen kanssa hoidamme homman.
Meille ei myöskään tullut mitään papereita paitsi nyt yhtäkkiä sähkölasku heiltä.
Parin erittäin vihaisen puhelun jälkeen heidän asiakaspalveluun he ovat sanoneet että eivät halua pitää meitä väkisin asiakkaana ja sopimuksemme on katkaistu.. Nähtäväksi jää miten tästä eteenpäin

Suomen Energiayhtiö

Pieni varoituksen sana jos teitä lähestyy Suomen Energiayhtiön puhelinmyyjä, ja tarjoaa sähköä halvemmalla kuin nykyinen toimittaja.
Homma toimii siten, että jonkun aikaa saatkin hiukan halvemmalla sähköä, mutta sitten hintaa aletaan roimasti nostamaan ja hinta nousee ilmeisesti kuukausi kuukaudelta kunnes älyää vaihtaa toimittajaa.
Hinnankorotuksita ei kummemmin ilmoitella ja huomaat sen korotuksen sitten jälkikäteen vasta laskussa kun alat ihmettelemään alati kohovaa sähkölaskua.

Itselläni oli vuosien ajan Fortum sähköntoimittajana, ja sitten alkuvuodesta menin tällaisen puhelinmyyjän lankaan. Muutama kuukausi meni OK, mutta oikeastaan vasta nyt älysin että hintahan on törkeästi nostettu, laskutusväli kun on 3 kk.
Onneksi toimittajan vaihto käy suht äkkiä ja toivottavasti helposti kun sitten hinnannousun huomaa, joskin 14 päivää siihen vaihtoon minimissään menee. Lopputuloksena tässä kumminkin menetti enemmän rahaa kuin säästi, eli eipä tämä kannattanut.

Fortum 08.03.2007-30.11.2007 5,17 c/KWh
Fortum 01.12.2007-05.03.2008 5,69 c/KWh
sähkösopimuksen vaihto:
S.EY.oy 06.03.2007-09.07.2008 5,40 c/KWh
S.EY.oy 10.07.2007-09.10.2008 8,16 c/KWh
S.EY.oy 10.10.2008-24.10.2008 9,17 c/KWh
joku muu 25.10.2008 alkaen

Tällä hetkellä (6.10.2008) paras löytämäni hinta on 6,20 c/kWh, jos olisin pysynyt Fortumilla niin hinta olisi nyt 6,30 c/kWh, ja lopputuloksena olisin säästynyt aika isolta vaivalta jos koko toimittajan vaihto olisi jäänyt kokeilematta.

Netistä löytyykin aika paljon varoittavia tarinoita tästä Suomen Energiayhtiö OY:stä, harmi etten huomannut katsoa aiemmin :-(

Hyvin toimii

Joops, jokunen hetki on viime viestistä, mutta taas on ihan positiivisissa mielessä kirjoittamassa, erosin puhelimitse firmasta 09.06.. mutta tuossa n. 22.07.08 tuli vielä ihan sopivan kokoinen 'korjattu sähkönkäyttö' lasku, 248e, eli ihan sopiva kenen tahansa ihmisen kukkaroon alle kahden viikon eräpäivällä :D mutta maksoimpa sen pois, koska sehän on Viimeinen laksu siitä firmasta varmasti.. Joo...ei.. tulipa tuossa vielä 33e lasku jokunen aika sitten, maksoin tosin senkin pois, mutta yhtä positiivinen mieli firmaa kohtaan kuin viime kirjoituksena, nyt maksan kammo hintaa Fortumille, mutta njoo sekin nostaa positiivisuuden jo pelkästään iholle kun ajattelee että kohta on talvi ja sähkön hinta nousee, mutta overall.. Fortum, Mielummin Fortum, kuin tuo huijari sähkön suoraan suuhuntyöntäjä.. Tosin Minulla on edelleenkin ydinvoimala kämpäsäni sähkön käytön mukaan :)

Talvi

Mutta joo, kohta tulee talvi ja fortum(kin) meinaa nostaa sähkön hintaa about sen normi korotuksen (40%?)) ja toivon mukaan näin vuoden irtisanomisen jälkeen tuo 33e lasku oli viimoinen lasku mikä tuolta tulee :) tuossa oli tietenkin se että tammi-helmikuulle asti soittelin fortumille että miksi minulle tulee vielä laskuja tuolta, niitäkun ei ole tule joka kk eikä edes jokatoinen kk kuten esim F:ltä. mutta hyvä homma että tämäkin 3 ja kohta 4v wanha thread on vielä elossa, mutta tässä säieessä on Hyvinkin paljon asiaa jo vuosien ajalta tästä firmasta ja 5% halvemmasta sähköstä, mutta joo jatketaan, tämä säie on edelleenkin minun bookmarkissa, ja toivottavasti muillakin että löytää tänne muualtakin kuin googlen kautta, josta samankaltaisia viestejä löytyy, samasta aiheesta, ja jopa samasta firmastakin..

sähkötarjous

pistäkääs sähköpostilla viestiä ok46065@gmail.com niin pistän paluuviestinä vuoden mittaisen sähkötarjouksen. mainitkaa myös tariffi(yleis,yö vai kausisähkö)

Samaan kuseen

Olin jo jonkin aikaa aikonut etsiä halvempaa sähkönmyyjää ja menin sitten tähän puhelinhuijaukseen.

Sopimus tuli postissa, ja siinäkin mainittiin se sama 2 viikon perumisaika kuin puhelimessa.

Mutta - sopimusta ei voikaan perua, koska SEY:n puhelimeen ei vastaa kukaan.

Siispä menin ennen määräajan päättymistä paikalliseen sähköyhtiöön tarkoituksenani kieltää sähkösopimukseni irtisanominen.

YLLÄRI - sey olikin heti puhelun jälkeen irtisanonut sähkösopimukseni paikallisessa yhtiössä. Ja näin he kuulemma toimivat aina. LAITONTA.

Senttiäkään en aio sey:lle maksaa. Mielenkiintoista nähdä kuinka pitkälle tämä huijarifirma aikoo asian viedä.

Tein juuri sopimuksen, nyt kaduttaa

Suostuin juuri hetki sitten SEY:n tarjoukseen ja annoin SEY:lle valtuutuksen perua sopimukseni Oulun Energian kanssa.

Nyt luen näitä juttuja ja kaduttaa. Ehdinkö vielä perua puhelimessa tekemäni sopimuksen? Miten toimin?

asiakas

Mielenkiintoista juttua täällä. Kaikki jauhaa vanhasta asiasta, jotka ovat vuodelta 2006. Hah, itselläni ainakin hinnat ovat hyvät. Ja jokaisen sähkön kuluttajan pitäisi tietää, että sähkö kuuluu kilpailluttaa kerran vuodessa. Nostihan Fortumikin 13% juuri sähkön hintaa. Miksi kukaan ei itke siitä :D:D ihme porukkaa kun ei tajua :p

Suomen Energiayhtiön asiakas

Näinpä! itse olen asiakkaana ja voin sanoa että juurikin nämä negatiiviset puheet tuntuu olevan huuhaata ja jos aikasemmin on ollut jotain vikaa niin miksi siitä pitää jauhaa viellä vuosien päästä?? Onhan näitä virheitä ennenkin sattunut mm. Elisa, DNA ym. suuret yritykset! Virheet suomen Energiayhtiökin on korjannut ja hyvittänyt.

HAHHAH!!!

hahhahhaaaaaaaaaaaaaa hahhahhaaa!!! Onkos sulla kokemusta tai tietoa juurikaan muista kuin omista kokemuksistasi!!!!???? Olet varmaankin kyseisen firman toimitusjohtaja, ei tästä yrityksestä muuten voi sanoa yhtään mitään positiivista!! Niin monesti on minut kyseisen firman taholta petetty, että hetken luulin jo olevani piilokamerassa, ainoana erona vain, että ei paljoa naurata.

Terveisin: Huijattu opiskelija ja työtön.

postia avaamaan

Minäpä luulen että kannattaisi avata postinsa useammin, suomessa kun sattuu olemaan sellainen laki että hinnan korotuksista pitää ilmoittaa asiakkaille 1kk aiemmin ja minulle ilmoitukset ovat tulleet ajallaan.

Ja tiesitkö että sähkön hinta on nousussa? Ei taida fortuminkaan hinnat enää pyöriä missään 5snt/kWh....

Kansalaisliike telemarkkinoinnin boikotoimiseksi

BOIKOTTI

Ei koskaan enää yhtään telemarkkinoijaa minun liittymääni. Aggressiivista, manipuloivaa. Ei anneta aikaa ajatella. Ei uskota kun sanon kohteliaasti kiitos. Mutta kiitos EI. En ole kiinnostunut. Säästetään molempien aikaa. Nyt jouduin sellaiseen pyöritykseen, jossa puhelua pidettiin sopimuksena. Soittaessani myyjän toimeksiantajalle (arvaatte varmaan, että kyseessä oli Suomen enerergiayhtiö?), ei ollutkaan samoin mahdollista perua mokomaa puhelimitse? Häh? Tämä ei jää tähän!

Aloitan kansalaisliikkeen koko puhelinmyynnin boikotoimiseksi.

NYT KAIKKI JOUKOLLA RAJOITTAMAAN PUHELUITA OMISSA LIITTYMISSÄÄN:

0600 13404

http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35

Saanko tarkempaa tietoa?

Oletko viellä saanut paperit itsellesi postissa? Entä mihin numeroon olet ottanut yhteyttä peruuttaaksesi tilauksen?

Numeroa

Soitin alla olevaan puhelinnumeroon ja kun minulle ilmoitettiin ettei sopimusta voi perua koska tietoni eivät ole vielä heidän rekisterissään - ja että voinko soittaa ensi viikolla. Sanoin etten voi ja että lähetän faxilla kirjallisen perumisen/irtisanomisen. Ilmoitin faxissa että jos sieltä tulee ensimmäinenkin kirje tai sopimustarjous toimitan sen kuluttaja-asiamiehelle, jolle toimitan - ja toimitin jo valmiiksi kopion faxista ja sähköpostista jonka lähetin nykyiselle sähköntarjoajalleni, jossa kielsin kaikki siirtotoimenpiteet. Olen dokumentoinut kaiken, myös sähkötarjoajan vastaukset.

Suomen Energiayhtiö Oy,
Hermannin rantatie 24, 0
0580 Helsinki.

Puh: 020-7789150

Fax: 020-7789160

Olen todella vihainen epäeettisestä, manipuloivasta ja aggressiivisesta telemarkkinoinninnista. Siksipä liittymäni on nyt suojattu. Toivon, että kaikki jotka kokevat moista ottavat ja tekevät samoin. En tiedä vielä miten tässä käy, mutta kaikkeni olen tehnyt. Onnea.

Onko sulla kaikki murot kulhossa?

eli et oo ees saannu heidän papereita ja nyt ryntäät heti tänne lukemaan paskaa mitä muut on kirjoittanu vuonna nakki ja usutat melkein verikoirat yhtiön perään... Kannattais vähän lukea ja kuunella mitä sulle sanotaan ja eikä mistään suomi24 palstalta jossa on jotain fossiilisoituneita sähkötieteilijöitä henk.koht. patoutumineen...

Ihanaa että huolehditaan!!!

Kultaista, että huolehdit!! Minä en vain aio maksaa Peterille yhtään pörssimuroja!

uusi tuote

Tuli tuossa kuukausi sitten otettua sopimus puhelimessa. Ja eilen tuli paperit kotiin. Täällä kävin heti puhelun jälkeen lukemassa vähän. Alkoi kyllä vähän jännittää tämä yhtiö. Mutta nyt kun luin paperit niin voin todeta, että olen tyytyväinen, että otin sopimuksen koska hyvältähän tuo sopimus näyttää ja papereissakin on kaikki mitä puhelimessa sovimme. Kiitos tälle mies myyjälle, joka minulle kuulemma Salosta soitti.

tyytyväinen

Samoin olen ollut myös tyytyväinen.
Olen ollut asiakkaana jo muutaman vuoden ja nyt kun muutin uuteen asuntoon sain uudestaan ensimmäisen kuukauden käyttösähköt veloituksetta ja vielä jonkun hintatakuunkin.
Vertailuissa aina ollut edullisemmasta päästä ja harmittaa kun ihmiset lukevat näitä p*askajuttuja täältä, kun suurimmalla osalla ei edes ole kokemusta muutakuin tehnyt tilauksen ja sitten peruuttanut.
Ja muiden kokemukset ovat useita vuosia vanhoja jolloin paikalliset yhtiöt on korottanut siirtomaksujaan ja ollut muuten huonoja "siirtoja" yhtiöllä.
Puhuisivat edes kokemuksella, ei sillä "mitä naapurin kyllikki oli kuullut"!
Minun myyjäni taisi olla turkulaisia :)

Laskuttavat vuosia sopimuksen

Meille riitti kyseinen pulju yli vuosi sitten. Nyt lähettivät taas laskun, vaikkemme ole aikoihin olleet asiakkaana. Tämän viemme kyllä vaikka oikeuteen asti!

HUUHAA FIRMA

Asiaa Kunigaskuluttajassa kyseisestä puljusta.

Suomen Energiayhtiö

Kyllä olen sitä mieltä että firma on ihan syvltä.Sopimus olisi pitänyt päättyä 31.12.08 mutta ei.Olemme ottaneet uuden sähköyhtiön joka nyt ystävällisesti selvittää tilannetta. En suosittele Suomen Energiayhtiötä kellekkään. Älkää ottako siltä sopimusta sillä niistä ei pääse eroon millään ilveellä.

Irtisanominen ja loppulasku tuskaista

Joo ei mekään olla vielä saatu loppulaskua ja hintakin sopimuksen lopussa nousi roimasti,vaikka lupasivat lähettää uuden tarjouksen sopimuksen loppupuolella,mutta sitä ei saatu koskaan.Joten huijatuksi ollaan tultu ja en tiedä mistä apua saisi?Kuka ymmärtää ja auttaa meitä asiassa?

Välinpitämättömiä huijareita!!

Mullekin tullut laskuja puoli vuotta irtisanomisen jälkeenkin! lisäksi liikalaskuttivat, eivätkä maksa takaisin TOISTUVISTA lupauksistaan huolimatta rahojani, vaan aina on olemassa joku uusi selitys tai ongelma, ongelmia ulosmaksussa tms. Yhteydenottoja eri muodossa olen tehnyt asian tiimoilta varmaan ainakin 10!!! Rosvoja.. huijareita.. valehtelijoita. Teen omalta osaltani tulevaisuudessa kaiken sen minkä pieni ihminen voi tehdä mainostaakseen tämän yrityksen toimintatapaa omiin kokemuksiini perustuen. ;)

Seuraa

Sinulla on seuraa tuossa lystissä!
Ei niin kivaa, mutta pakko ihmisiä on varoittaa!

Laittakaa nyt hyvät ihmiset jo suoramarkkinointikielto puhelimeenne - minä olen saanut olla jo hyvän aikaa rauhassa!

suomen energiayhtiö

tänään soittivat minullekin numerosta 0451140226 ja tarjosivat halpaa sähköä, koitettiin päällepuhumalla saada suostumus tarjouksen lähettämiseen ja jos sitä ei peruisi kahdessa viikossa niin sopimus astuisi voimaan. vasta kysymällä kertoi tämän yrityksensä nimen ja samalla kun sen kirjoitin googleen sanoin että ei kiitos. niin paljon negatiivista palautetta pulju saanut.